HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: @GABOR2: Amikor a ruszkik megvernek pár terroristát, akkor háborog a világ, Izrael meg hamuvá bombázhat 30.000 gyereket hasonló indokkal, és az teljesen rendben van. (2024.03.27. 07:48) Nem valós veszély
  • GABOR2: Most volt ez a moszkvai terror és elkapták az elkövetőket és nem bántak velük kesztyűskézzel a kihallgatásukon. Emiatt aggódott a nyugati sajtó, de nemcsak aggódást láttam, hanem azt, hogy... Egy k... (2024.03.27. 01:00) Nem valós veszély
  • GABOR2: @Deansdale: És ráadásul a kommunisták elvileg mindennek ellene voltak. Ilyen dinasztiáknak a kialakulásást elvileg tilosnak tartották, de Sztálin állandó írtóhadjáraitai után rögtön az lett az egész... (2024.03.25. 20:36) Nem valós veszély
  • Deansdale: @valis47: Kevéssé ismert dolog, de elég szűk kör a politikusi szinte mindenütt a világon. Az USA elnökei is 1 kivételével állítólag egy angol király távoli leszármazottai, Obamát is beleértve. www.d... (2024.03.25. 18:06) Nem valós veszély
  • valis47: @GABOR2: Kis országnak kis elit jutott, lásd az aktuális megváltó Magyar Péter rokonságát: Mádl Ferenc unokaöccse (asszem), a nagyapja, Erőss Pál jogász, bíró a Jogi Es(e)tek című műsorával a kommun... (2024.03.25. 17:49) Nem valós veszély
  • Utolsó 20

Milyen lenne egy normális baloldal?

2016.09.20. 10:39 Deansdale

Az általános politikaelméletben a baloldal a közösségcentrikus, "közteherviselős", szolidaritásra épülő elképzelések gyűjtőneve, a jobboldal pedig az individualista, az egyén szabadságát, jogait és lehetőségeit maximalizáló elképzeléseké. Ezekre a címkékre rengeteg kosz ragadt az utóbbi ~200 évben, a (poszt)modern baloldal például nyomokban is alig tartalmaz valamit az eredeti irányvonalakból. Ezért gondoltam arra, hogy kifejtem, milyen is lenne egy baloldal, ami, hogy úgy mondjam, ellátja az eredeti feladatát, de nem lépi túl a hatáskörét...

1. Egy normális politikai baloldal elsődleges célja mindig és minden körülmények között a teljes nemzet, az egész ország felvirágoztatása. A normális baloldal célja NEM a jobboldal elleni harc, és NEM különböző társadalmi csoportok érdekképviselete más társadalmi csoportok ellenében. A baloldal célja NEM a szegények érdekképviselete a gazdagokkal szemben, mert ez társadalmon belüli ellenségeskedést szül, vagyis feszültséget, az pedig konfliktust - a baloldal célja a gazdagok és szegények sorsán egyszerre javítani, hogy mindenkinek jobb legyen, nem egymás kárán, hanem együtt.

2. A baloldal központi értéke a szolidaritás, vagyis az elesettek segítése, a szenvedés csökkentése. Mivel az első pont abszolút érvényű és magasabb prioritású, ez a bizonyos szolidaritás a nemzet tagjaira, az állampolgárokra irányul - idegenekre csak akkor, ha van rá fölös kapacitás és nem jár semmilyen problémával az állampolgárokra nézve. A magyar baloldal elsődleges célja nem az internacionális szolidaritás, hanem a magyar nép érdekeinek képviselete.

3. A normális baloldal a szolidaritásra elsősorban felkéri az embereket, nem pedig rájuk kényszeríti. Biztat, felvilágosít, jó példával jár elöl (vagyis adakozik), a saját tetteivel igyekszik a társadalomban tapasztalható szenvedést enyhíteni - nem tilt, nem kötelez, valamint csak a lehető legalacsonyabb, legszükségesebb mértékben adóztat és segélyez. A baloldal célja nem egy (anti)utópia, ahol az állam mindenkitől mindent elvesz, hogy aztán egyenlően ossza vissza, hanem egy olyan rend, amiben az állam tiszteletben tartja a polgárok alapvető jogait (ideértve a magántulajdonhoz és az egyéni munkával / vállalkozással megszerzett vagyonhoz való jogot), és csak a kézzelfogható emberi szenvedés enyhítésére avatkozik be minimálisan.

4. A normális baloldal a rászorulást egyénileg ítéli meg, a vizsgált személy anyagi körülményei alapján, és ebben semmiféle szerepet nem játszhat a faj, bőrszín, nem, vallás, szexuális irányultság, történelmi sérelmek, kisebbségi státusz, stb. Onnan lehet megállapítani, ha valaki az állam segítségére szorul, hogy nincs mit ennie és/vagy nincs hol laknia. Akinek ilyen gondjai nincsenek, az a bőrszínével, vallásával, történelmi sérelmeivel forduljon bátran olyan (állami támogatásban nem részesülő) alapítványokhoz vagy egyesületekhez, amiket ezek a dolgok érdekelnek.

5. A normális baloldal nem kíván az emberek közötti gazdasági / társadalmi viszonyokba beleszólni, valamint nem célja a versenypiaci cégek belügyeinek szabályozása. Nem kíván a társadalom politikafüggetlen részébe belenyúlni úgy, hogy ott "egyenlő feltételeket teremtsen" - az ilyen célú törekvéseit kizárólag magára az államszervezetre korlátozza. Amit az állam csinál, abban egyenlő feltételeket, de NEM egyenlő kimenetelt biztosít az állampolgároknak. A normális baloldal irányítása alatt álló államszervezet nem diszkriminál sem pozitívan, sem negatívan senkivel, semmilyen szempont alapján - az állam szigorúan vak nemre, színre, vallásra, szexuális hovatartozásra, stb.

6. A normális baloldal a szenvedés csökkentésén nem a szenvedés másra tolását érti, vagyis nem a középosztály zsigerein akarja felvirágoztatni az alsó réteget. Nem okoz több igazságtalanságot mint amennyit orvosol, nem vesz el onnan ahol arra az erőforrásra szükség lenne. Elsősorban munkát próbál adni a tömegeknek, nem segélyt, hogy a dolgozó emberekre ne háruljon méltánytalanul nagy teher. Elsődleges eszközei a legszükségesebb adóbevételek eléréséhez az olyan adók, amik az egyszeri embert nem érintik, vagy csak a lehető legkevésbé: vagyonadó, pénzpiaci és tőzsdei forgalom adóztatása, kamatadó, cégek nyereségének adóztatása, stb. Az SZJA-t igyekszik minimalizálni és egyben úgy formálni, hogy az alsó rétegek megélhetését ne tegye lehetetlenné.

7. A normális baloldal - a nemzeti érdek és a szolidaritás jegyében egyaránt - védeni próbálja az állampolgárok munkahelyeit. Nem köt olyan nemzetközi szerződéseket és nem lép olyan szövetségekre, amik a hazai munkahelyeket veszélyzetetik; külföldi érdekeknek engedve nem korlátozza saját iparát vagy mezőgazdaságát. Védővámokat és árubehozatali korlátozásokat alkamaz legalább az olyan országokkal szemben ahol a bérszínvonal alacsonyabb, hogy a saját munkavállalóinak ne kelljen az olcsóbb külföldi munkaerővel versenyezni. Nem engedi külföldi segélyezési manipulációkkal vagy "ellenséges felvásárlással" kiszorítani, szétverni a hazai gazdasági ágazatokat és résztvevőket.

8. A normális baloldal tiszteli az emberek magánvéleményét, akkor is ha az történetesen jobboldali. Nem legyőzni vagy megsemmisíteni akarja a jobboldalt, hanem annak partnereként, együttműködve akarja a teljes népesség érdekeit szolgálni. Ennek értelmében a normális baloldal nem agymos a médiában és az oktatási rendszerben, nem terjeszt előítéleket és rémhíreket a jobboldalról. Elfogadja, hogy a jobbos gondolkodásnak is van létjogosultsága; olyan államot tervez és épít amiben a két politikai oldal tagjai egyaránt boldogulhatnak és szabadon kifejezhetik véleményüket. A normális baloldal észben tartja, hogy a jobboldal sem "téved", annak is vannak érvényes szempontjai és célkitűzései, és hogy a teljes társadalom boldogulását nem lehet a jobboldal mellőzésével vagy kiszorításával elérni.

273 komment

Címkék: politika piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.14. 16:02:29

@Ahasverus:

Ők eleve kilógtak, nem voltak ballibek. Ők inkább az LMP-típusúak voltak.

KalmanBlog 2016.10.15. 12:20:38

@Ahasverus: Szerintem teljesen lényegtelen vihar egy pohár biliben. Azt se tudtam, hogy van ilyen 4K! a modern vizuális kijelzők felbontásmegjelölésén kívül. De mindig jól szórakozok amikor a libsik sajnáltatják magukat, úgyhogy végülis jó hír.

Alter_Ego 2016.10.19. 21:58:31

@VT 135:

"Értem: szóval azzal, h elkezded sértegetni a vitapartneredet, ezzel úgy érzed, kihozod a kommunikációs komfortzónájából?"

Szerintem nem volt vérremenő sértés, hogy megkérdeztem, hogy önáltatsz vagy képmutatsz e éppen, legfeljebb provokatívan és feltűnően udvariatlanul fogalmaztam. Maradjunk annyiban, hogy kipróbáltan megvan ennek a maga haszna a kommunikációs gátak felszámolásában.

A "spirituális dimenziókról" szóló (nem hippi duma, hanem) hablatyolás egy ügyes kommunikációs trükknek (vagy újabb önáltatásnak) tűnik, mert azt sugalmazza, hogy te egy ilyen spirituális térben megvilágosult valaki vagy, és akkor máris ott vagyunk, hogy megkérdőjeleződött, hogy mivégre is merészelnék én Buddha reinkarnációjával vitatkozni. Ez csak a kisebbik probléma, de ott van még az az ordítóan nagy önellentmondás is, hogy spirituális felvilágosultságot tulajdonítasz önmagadnak, de ennek ellenére nem mersz olyan egyszerű fogalmakban sem állást foglalni, hogy mi a jó és mi a rossz, ki a jó és ki a rossz...

Általában liberális gondolkodású embereknél látom gyakran megjelenni azt a lépfenét, hogy mindent relativizálnak; azt képzelik, hogy a maga koordináta rendszerében mindenkinek lehet bármikor igaza, és a jó és a rossz fogalma is ugyanígy egy relatív térben lebeg. De ez egy bődületes tévedés! Az igazság matematikalilag absztrahálható, a jó szándék és az erkölcs sem egy szabadon hajlítható valami; ha nem a spiritualitásból vezetik le, akkor származtatható egy alapvető és interkulturálisan is értéknek tartott emberi ösztönből, az altruizmusból.

Büntetőjogi alapvetés, hogy csak az büntethető, aki képes különbséget tenni jó és rossz között; akinél ez a mentális képesség nem működik, az elmebeteg és börtön helyett elmegyógyintézetben a helye. Ne kérdezz többször vissza, hidd csak el, hogy vannak jó és rossz emberek! És hidd csak el, hogy irreleváns, hogy mit gondolnak az elmebeteg pszichopaták a jóról és a rosszról.

Egy intelligens, mentálisan egészséges embernek főleg elemi képessége, hogy különbséget tud tenni jó és rossz, igaz és hamis között. Ha te ehhez valamiért nem mered venni a bátorságot, nincs meg eza képességed, akkor még van hova fejlődnöd... Nem, nekem sem "Isten súgta az igazságot a fülembe", szerintem próbálkozz tovább te is... legalább spirituális síkon! :)

Erkölcsről, filozófiáról, politológiáról beszélgetni, vitatkozni pedig nem "szellemi maszturbáció", hanem intelligens emberek időtöltése, és fontos része van az önképzésen is. Szellemi vetélkedésben, vitában a becsvágy egy alapvető és szükségszerű emberi tulajdonság, nincs is vele semmi baj; a hiányával és az eltúlzásával lehetnek csak gondok...

... A többit meg elmondta helyettem Deansdale.

VT 135 2016.10.21. 14:47:46

@Koriander:
Eddig mindig értettem, amiket írtál, ebből gyakorlatilag semmit. :)
Más, h valakinek mihez van készsége és az, h használja-e... Ma ettől szenved a világ, h szinte egyáltalán nincs. Ma végtelen individualizmus van, egymás tisztelete ritka, viszont mindenki nagyon önmegvalósítani akar. Ennyire tudok reagálni, mert a többi, amit írtál, nem volt számomra érthető.

VT 135 2016.10.21. 14:56:38

@Alter_Ego:
Egyáltalán nem tartom magam megvilágosultnak, ilyet sehol nem írtam. Megláttam néhány összefüggést, igyekszem elfogadni az univerzum működésének szabályait és eszerint létezni.
A "liberális" nálam szitokszó. :) Ugyanakkor tény, h ma a konzervatívok többsége sokkal liberálisabb, mint a "toleranciabajnok", valójában totalitárius gondolkodású és eszköztárat használó liberálisok.

Tovább tényleg nincs értelme ezen vitatkoznunk, mert egyelőre merőben más a világszemléletünk, világfelfogásunk. Amit figyelmedbe ajánlanék elolvasásra, az Eckhart Tolle: Új Föld c. könyve. Az a könyv gyakorlatilag kézikönyv önmagunk és az univerzum legalább részletes megértéséhet. (Teljesen nem kell és arrogancia is elvárni, h megérthessük: a hangya nagyon büszke lehet a hangyabojra, amit létrehozott, de ettől még nem kell értenie az atomerőmű működését. De attól még, h nem érti és nem érzékeli, attól még létezik az az erőmű...)

"Erkölcsről, filozófiáról, politológiáról beszélgetni, vitatkozni pedig nem "szellemi maszturbáció", hanem intelligens emberek időtöltése, és fontos része van az önképzésen is."
Bizonyos helyen és időben, valamint, ha van célja és előbbre visz! De mondjuk a süllyedő Titanic-on, miközben ezek a szakemberek tutajt is építhetnének, helyette a promenád székein üldögélve azon elmélkednek, h miként lehetne a hajót jobban áramvonalasítani...

VT 135 2016.10.21. 15:00:36

@Deansdale:
"Egyébként beszéljük át a témát, én benne vagyok, de akkor ne csak a felszínt kapargassuk. "

Legyen így! Egyébként is jó lenne kapcsolatba lépni egymással (nem csak veled, többekkel), de itt nem látom elérhetőségedet. A Férfihangon meg meglepő módon nem találtam privát üzenetküldési lehetőséget. (Nem tudom, amúgy az oldal szerkesztői nézik-e a beérkező leveleket, mert 2x kérdeztem tőlük ez ügyben, lassan két hete, de semmi válasz nem jött.)

Alter_Ego 2016.10.23. 00:39:25

@VT 135: Bocs, úgy tűnik, hogy éppen huzamosabb ideig nem nézte senki sem az emaileket a postafiókban. A Férfihang egyik főszerkesztője Deansdale, a másik én vagyok. De akkor most megragadva a lehetőséget, nyílt levél formában válaszolok is neked: bár korábban volt közzétéve, de eddig valójában nem sűrűn volt szükség privát kapcsolatfelvételi lehetőségre, mivel akik a lappal szerettek volna bármilyen módon komolyan egyeztetni, kooperálni, azok bármikor elértek minket a megadott email címen vagy egy hozzászólásban. Bár korábban kint volt az impresszumban a telefonszámom (20) 206-2703, de releváns megkeresés alig érkezett azon a csatornán, talán csak egyszer hívtak egy fontosabb interjúra azon keresztül, viszont pont a legképtelenebb dolgok ott futottak be; volt például olyan ember is, aki egy fegyveres rendzavarás gondolatát csomagolta nekem egy félórás nőgyűlölő monológba, amivel biztosan a saját vélelmezése szerint belopta magát a szívembe, tulajdonképpen azt sem tartom kizártnak, hogy afféle "agent provocateur" volt az illető. Szóval részemről inkább csak azokkal az emberekkel keresek privát kapcsolatot, akikkel már korábban valamilyen értelmes munkakapcsolatba kerültünk és összeismerkedtünk a Férfihangon zajló civil munka során. Ettől függetlenül ha nagyon szükségesnek érzed, akkor nyugodtan felhívhatsz te is a fent megadott számon, ennél privátabb csatornát aligha tudnék ajánlani, bár mi kizárólag olyan dolgokkal foglalkozunk, amelyeket teljesen nyíltsággal, nyilvánossággal rendszeresen le is írunk a Férfihang.hu-n, szóval tulajdonképpen mindaz akár nyílt levelezésben is tárgyalható.

Deansdale 2016.10.23. 10:33:38

@VT 135: az emilcímem ez a nick amin írkálok, a gmail-en. Jó lenne áttelepülni valami más szolgátatóhoz, tekintve a növekvő progresszív cenzúrát és nyomást, de egyelőre még ez van.

A beszélgetést alapvetően nyilvánosan képzeltem, mondjuk itt, de nem bánom ha valaki megkeres levélben.

Aurelius Respectus 2016.10.23. 13:37:11

@Deansdale: Remélem az emaileket csak nem fogják cenzúrázni, az már elég orweli lenne.

Deansdale 2016.10.24. 10:20:56

@Aurelius Respectus: A cenzúrát a youtube-on meg a keresőmotorban nyomatják (a youtube is gugli tulajdon), az emilekből "csak" személyes adatokat bányásznak.

www.smh.com.au/technology/consumer-security/google-drops-ban-on-personally-identifiable-web-tracking-20161023-gs8ufs.html

A cikk lényege kb. annyi, hogy régebben a google nem használta fel a gmailhez és egyéb google hozzáférésekhez tartozó személyes adatokat (mint pl. a név, cím) az adatbázisának építésekor, de az erre vonatkozó részt törölték a felhasználási feltételekből.

Ez a youtube heroes hülyeséggel és a keresőmotor cenzúrával együtt elég sötét képet fest a jövőről.

Aurelius Respectus 2016.10.24. 14:52:15

@Deansdale: A keresőben hogy cenzúráznak ? Letiltanak oldalakat ?

KalmanBlog 2016.10.24. 15:55:39

@Aurelius Respectus: Azt, hogy most pontosan milyen fázis van, azt nem tudom, de alapvetően már a következők is elegendők, és ezzel észrevétlenül lehet módosítani a közvéleményt:
* A mémek (egyszerűbben a gondolatok) terjedése a neten hasonló a fertőzésekéhez. A gondolatnak van egy fertőzőképessége, ha találkozol vele (mennyire könnyű elhinni, azonosulni vele, rákapni, ami persze egyénfüggő is), és van egy fertőzőképessége, hogy mekkora valószínűséggel találkozol vele (például cseppfertőzés, vagy nemi úton terjed, az nagyon nem mindegy). A gondolatok esetén ez azt jelenti, hogy egy felszínes beszélgetésnél előkerül-e a téma, vagy csak akkor kerül elő, ha egy mély beszélgetésig eljutsz valakivel.
* Az, hogy egy fertőzés (mém, gondolat) járványként elterjed-e a fenti értékektől függ. Az érdekes az, hogy sokszor elég egy kicsit lejjebb srófolni a fertőzőképesség valamely komponensét, és nem lesz járvány.
* Az Interneten a nagyok könnyen tudnak szabályozni a következők segítségével:
* Bizonyos témák nevetségessé, vagy illegálissá tételével a cseppfertőzés (mindenki erről beszél még a buszon is) szintjéről a nemi úton terjedés felé lehet vinni a mémeket (csak azzal osztod meg a gondolataidat, akikkel bizalmi viszonyban vagy).
* Minden emberez hasonul az ő keresője. Tehát aki nem piros pirulás, annak valószínűtlen, hogy ilyen találatot dobjon fel. Lényegében ezzel a tulajdonságával a kereső kizárja, hogy véletlenül valami újra lelj a neten.
* A keresők után a Facebook a legnagyobb manipulátor. Ha akarja bármiből trendet csinálhat, hiszen az ő titka, hogy mit miért ajánl (lásd arab tavasz a Facebookon szerveződött). Kb, ha a Face azt akarja, hogy mindenki a szörmétés peléről beszéljen, akkor ezt 1 hét alatt el tudja érni. De ha nem tetszik neki, hogy az emberek az aktuális politikus botrányát teregetik, akkor hogy-hogynem azok a tartalmak elhígulnak a fészen.
* A Facebooknak külön részlege van, ahol humán erővel osztályozzák a tartalmakat, ha kell be is tiltják (a humán egyből kiszúrja, ha a Google-kről meg a Skype-okról beszélsz, nem lehet átverni). Nyilván a többi nagynak is van, a Face-t azért említem, mert erről viszonylag közeli infóm van.
* A mémek terjedését monitorozni lehet, ezért nagyon könnyű úgy visszacsatolni, hogy látszólag ne legyen tiltva egy mém, de mégse lehessen belőle járvány
* Az osztályozó embereknek nem feltétlenül kell tudniuk, hogy a munkájukat mire használják. Elég néhány magaszszintű beavatott, akik a szabályzó paramétereket csavargatják.

A nyilvánvaló cenzúra tehát csak a jéghegy csúcsa, ennél sokkal kifinomultabb módszerek is vannak.

Aurelius Respectus 2016.10.24. 17:06:53

@KalmanBlog: köszönöm, nem gondoltam volna hogy már ilyen fejlett manipulációk léteznek, én még lemaradtam a hagyományos betiltjuk, feljelentjük az államnak nem tetsző internetes tartalmakat és létrehozóikat merkeli változatnál.

2016.10.24. 20:17:10

@Aurelius Respectus: @KalmanBlog:
Ott is cenzúra van, ahol nem is sejtenétek.

- Egyre elterjedtebb a "cukiság fasizmusa", mely kizárólag a "pozitív" gondolatokat engedélyezi. Pl. a moly.hu nevű online közösség alapvonása, hogy a mélyebb bírálatokat, súlyosabb kritikákat automatikusan hátrébb sorolják, a nem regisztrált tagok számára láthatatlanná teszik. Így az ostoba young adult regényekről kizárólag támogató, elismerő szavak olvashatók.
- Valóban orwelli vonás, hogy magát a kritikát is megszüntetik. A nyomtatásban megjelenő, ill. online médiumokban, a nagyobb folyóiratokban nincs lehetőség recenzióra, csak könyvismertetésre.
- A Kádár korban kialakult egy káros attitűd: "én dicsérlek téged, te is dicsérsz engem, ezáltal mindketten híres írók vagyunk, akit meg egyikünk sem dicsér, az nem számít írónak." 2010 után az irodalmi-ideológiai maffiák térhódítását egymással összefonódó kiadói honlapok és reklámblogok is elősegítik, melyek lehetetlenné teszik a tisztességes piaci versenyt vagy az információhoz jutást.
- Ennek következtében létrejött egy összetartó IRODALMI KORPORÁCIÓ, mely ugyan nem gyakorol cenzúrát, csak az információ terjedéséről, illetve a pozitív és negatív vélemények számukra megfelelő arányáról gondoskodik. Ha Kleinheincz Csilla vagy Markovics Botond megjelentet egy olvashatatlan sci-fi regényt, bizonyos blogokban kedvező fogadtatásra talál, és az is garantált, hogy az egyre inkább reklámfelületkánt működő moly.hu oldalon kizárólag rajongói vélemények látnak majd napvilágot.

2016.10.24. 20:35:18

@Aurelius Respectus: @KalmanBlog:
Érdekesnek tartom, hogy míg a Horthy-korban Tormay Cécile munkássága esztétikai szempontból szabadon bírálható volt, addig a 21. században a vámpíros regények támadhatatlanok.

A manipuláció és a befolyásolás már ott megkezdődik, hogy egyre kevésbé van lehetőség az igényes kritikára...

Wastrel 2016.10.25. 05:21:24

@Belvedere_blog: A vámpíros regények és a női pornók csillapíthatatlan mennyiségű fogyasztói igényt elégítenek ki, ezzel pont az általad hiányolt tisztességes piaci verseny működését abszolút megfelelő módon modellezve, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Ha a piacnak prolitápra van igénye, akkor prolitápot kell kiadni, hiszen az alkotások relatív irodalmi értéke nem a te saját szubjektív értékítéleted függvénye, esetlegesen figyelembe véve az adott irodalmi mű hosszú távú művészeti értékét (pl. amikor egy sikertelen és nyomorúságos életű író/költő műveit csak az utókor kezdi értékelni), hanem a -z elsősorban rövid távú - jövedelmezőség. A vámpíros regényeket felesleges bírálni, mert nem az irodalmi értékük miatt jelentetik meg őket a kiadók, hiszen semmiféle irodalmi értéket nem képviselnek, hanem a profitszemlélet jegyében vásárlóik számára rövid távú kielégülést biztosító termékek, hasonlóan egy gombóc fagyihoz vagy egy tábla csokihoz. Szellemi komponens még csak megfontolás szintjén sem kerül bennük kialakításra, az utókor értékítélete sem számít, így nem tekinthetők valódi irodalmi alkotásnak.

TrollEdomer 2016.10.25. 07:47:18

@Belvedere_blog: Megint hülyeségeket írkálsz. Markovics Botond nem szokott olvashatatlan dolgokat írni. Moly.hu-t mondjuk más is nevezte nyalóoldalnak.
Szabadon lehet támadni vámpíros love storykat, akik veszik őket, azokat úgysem fogja érdekelni, hogy te kielemzed, hogy miért gáz irodalmilag esztétikailag a legtöbb ilyen.
+ magánkiadással tényleg minden olvashatatlan szart meg lehet jelentetni, amiknek aztán tényleg csak haverok adnak pontot, mások meg nagy 1est.

Aurelius Respectus 2016.10.25. 12:55:34

@TrollEdomer: Különben én mostanában kezdtem hasznosítani a Molyt, miután Belvedere néhányszor felhívta a figyelmet rá. A funkciói túlnyomó többsége nem érdekel, de nagyon hasznos a magánkönyvtár funkció, elkezdtem felvinni rá a könyveim, már teljesen áttekinthetetlen volt, hogy milyen könyveim vannak. Ashavérus egyik kritikájára is ráakadtam az egyik Cherubion könyvnél :)

Aurelius Respectus 2016.10.25. 13:24:06

@Belvedere_blog: Gondolom ez azért lehet, mert az 19.században és a 20.században 1990-ig az irodalom nem csak egy művészeti ág volt, hanem a nemzeti öntudat egyik forrása. Szóval nagyobb tömegeket érdekelt az irodalom mint indokolt lett volna, a többséget persze akkor is a ponyva érdekelte vagy nem olvasott semmit. Legyünk őszinték, a 20.századi irodalom többsége egy átlagember számára unalmas és értelmetlen, teljesen elszakadt az átlagemberektől. 1990 után megszűnt az irodalom tömegvonzása, az értelmiség egy részét érdekli csak az irodalom, a tömegeket pedig a szórakoztató változata érdekli, ami egy üzleti vállalkozás. Na és melyik vállalkozó szereti az árujáról a negatív reklámot ? Persze van egy átmeneti zóna az irodalom és a ponyva közt, a sci-fi és a fantasy, amelyik szórakoztató formában nagyobb tömegeket tud elérni, de ez is csak egy kisebbség.

Aurelius Respectus 2016.10.25. 13:40:58

@Aurelius Respectus: Különben erről jut eszembe a sci-fi műfajnak vannak régi adósságai Magyarországon, például valamelyik kiadó igazán kiadhatná már Aldiss Helliconia trilógiáját magyarul, annak idején az első részt adták ki gyenge fordításban.

Aurelius Respectus 2016.10.25. 13:58:39

@Belvedere_blog: Az kétségtelen hogy egy kezdő olvasó számára vagy egy olyan olvasó számára aki keresi az új érdekes szerzőket, jó lenne egy eligazító kritika hogy melyik szerzőt lenne érdemes olvasni,pénzt kiadni a könyvére, most a sci-fi és fantasy műfajról beszélek, ahol rengeteg új szerző jelent meg. Én szerencsés vagyok, mert régen még nem volt ennyi kiadó és szerző, azokat olvastam el a sci-fi műfajból, amikről a régi Galaktikában írtak és megtetszett a szerző. A fantasy műfajban meg a Cherubion kiadó antológiáit vettem meg a 90-es évektől kezdve, más szerzőkre és kiadókra sem időm, sem pénzem nem volt.

2016.10.25. 14:33:02

@TrollEdomer:

"Mikor belekerültem, nagyjából két nagy szcénára lehetett bontani a hazai SF-et, ez nagyjából ma is él. Az egyik: korábban az SFmag köré, ma talán a Moly.hu-n szerveződő társaság (a tagság jórészt ugyanaz, de az SFmag, véleményem szerint, mára elvesztette azt a véleményformáló erejét, ami az indulásakor megvolt – de legalább is nagyon meggyengült), akiket progresszívebbnek lehet nevezni."

sci-fi.mandiner.hu/cikk/20161025_benko_marianna_mar_nem_csak_space_fantasy_van

Röviden: van egy feministának mondható baráti társaság, mely felpontozza a haverok írását, ráadásul sikerrel einstandolt egy online közösséget.

TrollEdomer 2016.10.25. 14:49:36

@Belvedere_blog: nem einstandolták az oldalt, általános jelenség, politikától függetlenül, hogy ha vki megîr egy olvashatatlan szart, akkor is összeszedi az összes cimbijèt, hogy likeolják. Ha az oldal politikailag elfogult, akkor a reagok többségènek atomokra kène szedni Orson Scott Cardot, Starship Trooperst, ès On Sai a Szivárgó Sötètsèggel max közepest kaphatna, túlságosan sok benne a kereszténysèg.

Wastrel 2016.10.25. 16:35:08

@Belvedere_blog: Freelancer oldalakon néha egész jó összegeket fizetnek azért a vállalkozók, hogy írj a termékükről felmagasztaló kritikát mondjuk az Amazonra. Tiszta marketing, abszolút kapitalizmus-konform, ünnepelned kéne a jelenséget, ahol a legjobb minőségű helyett a legjobban reklámozott termék lesz a kelendő.

2016.10.25. 17:58:31

@Belvedere_blog: Az, hogy alkalmaz-e Kleinheincz Csilla ilyen trükköket a moly.hu-n, arról @Raon:-t kellene megkérdezni, mivel ő ismeri személyesen.

TrollEdomer 2016.10.25. 19:54:40

@Wastrel: Azért ha sokan olvassák és véleményezik, kicsit nehéz sokáig eljátszani ezt.

Wastrel 2016.10.25. 20:29:46

@TrollEdomer: Az igazán felkészült vállalkozók több száz ismertetőt rendelnek meg, a legtöbb ember csak annyit lát, hogy sok jó értékelés van mondjuk az adott ebookról. Ha ehhez hozzátesz mondjuk 10 vásárló 1-1 negatív kritikát (mert ugye a vásárlók kb. 1%-a értékel egy adott produktumot), az gyakorlatilag teljesen elveszik az előre megrendelt pozitív kritikák tengerében. Ráadásul ennek a jelenségnek van egy pszichológiai faktora is, az emberek jelentős hányadának ugyanis fogalma sincs arról, miféle trükköket alkalmaznak a könyvkiadók vagy akár a független kiadók az eladásaik feltornászására. Az Amazon meg nem tudja kiszűrni ezeket a kamukritikákat, mert lényegében mindegyiket valós személy írja, az igazán felkészült vállalkozó még letöltési kupont is ad a freelancernek, ha a weboldal megkívánja, hogy értékelés előtt megvásárold a terméket. A pszichológiai faktor meg az, hogy a legtöbb ember, ha meglátja, hogy az ebookról több száz pozitív kritika érkezett, ámde szerinte szar a könyv, nagy eséllyel előfordul, hogy az illető nem fog majd egy negatív kritikát hagyni az oldalon, mert azt hiszi, ha ennyi pozitív ismertető érkezett be, akkor ő a hülye, hogy nem értette meg a könyv lényegét és a szerző zsenijét. Ha meg mégis elszaporodnak a negatív megjegyzések, addigra a szerző eladott elég ebookot ahhoz, hogy pont leszarja az ellenvetéseket, ráadásul a sok negatív olvasói kritika nem eliminálja, hanem pusztán kiegyensúlyozza a megrendelt pozitív értékeléseket, tehát a könyv megosztó termékként (szenzációként) fog szerepelni a potenciális olvasók előtt, nem pedig olvashatatlan szarként.

Nem arról van szó ráadásul, hogy ez az értékelésvásárlás opcionális tevékenység volna a sikeres értékesítés érdekében, hanem kötelező, mert aki nem teszi, annak a könyve eltűnik a süllyesztőben, senki nem fog pl egy ismeretlen szerzőtől ebookot vásárolni előzetes értékelések nélkül, lehet akármilyen jó a tartalma. Ugyanez a jelenség még nagyobb mértékű a Facebook lájkvásárlások esetében: ott is arról van szó, hogy az emberek nem lájkolnak egy Facebook oldalt addig, amíg nincs az oldalnak legalább néhány száz vagy néhány ezer követője. A kapitalizmus mechanizmusa mindig ebbe az irányba mutat: a siker generálja a még több sikert, a pénz a még több pénzt, a követő a még több követőt. Ezért nulláról értéket teremteni gyakorlatilag nem lehet hátszél nélkül.

Amióta a versenyvallás beköltözött a médiapiacra is, azóta nem születik szinte egyetlen irodalmi értékkel bíró könyv, rétegzenei műfajok sokasága tűnt el, a filmek és videójátékok esetében meg az egy kaptafára épülő unalmas folytatások generálják a bevételt. Kb. az ezredfordulóig a szórakoztatóipar egyáltalán nem így működött, hanem az árversenyt visszautasítva viszonylag magas áron tartott termékek kerültek a piacra, és ez így volna jó minden termék esetében, mert a termékek árának csak egy kis része a munkaerő költsége, ez azt jelenti, hogy az árszínvonal növekedésének mértékénél nagyobb mértékben volna növelhető az emberek életszínvonala, ha a lefelé tartó ár -és bérverseny káros szokását végre elfelejtenénk.

A zeneiparban pl. a szisztéma úgy működött, hogy voltak ezek a rendkívül népszerű nyálas popegyüttesek, akik rohadt sok albumot adtak el, mellette turnéztak is, a zenekiadók megszedték magukat mint az állat, és ennek köszönhetően vállalták, hogy kiadnak albumokat és maxikat olyan műfajokban is, melyek egyébként normál körülmények között nem volnának profitábilisak. Így hát a nyálas fiúbandák hozták a jó sok pízt, a bevétel egy részét pedig underground előadók albumainak hangfelvételére, kiadására és marketingjére költötték, akiknek az albumait egyébként e nélkül a többletfedezet nélkül egyáltalán nem érte volna meg kiadni. Azonban az emberek életszínvonala csökkenni kezdett a munkaerő ellenértékének meg nem fizetése miatt (az USA-ban ez már a Reagan óta tartó folyamat, itthon a módszerváltással kezdődött el), és az addigi albumárakat hirtelen túl magasnak értékelték a vásárlók. Ezért aztán meg is született a drága albumok vásárlásának alternatívája az ingyenes mp3 letöltések képében. Erre a zenepiac rabszolgatartással reagált, mint ahogy minden szűkösségalapú kapitalista rendszer így tesz, azaz a sikeres popelőadóikat olyan szerződésekkel kezdték magukhoz kötni, melyekkel már a fellépti díjakból, meg a merchandise-okból, amikhez addig köze nem volt a kiadóknak is leszedik a maguk sápját, a független előadóikat pedig szélnek eresztették, azaz megtartották a profitábilis szennyet, és kihajították az ablakon a veszteséges, rétegigényt kielégítő, ámde igényesebb előadókat.

Mostanra a teljes szórakoztatóiparban ugyanennek a jelenségnek a menifesztálódását láthatjuk: a biztosra menést, a profitszemlélet kizárólagosságát, a produktum előállítási költségének jelentős részét a marketingbe ölve.

Aurelius Respectus 2016.10.25. 21:00:07

@Wastrel: Szóval ennyire lehet megbízni az Árukeresőn írt fogyasztói tapasztalatokban :)

-JzK- 2016.10.27. 00:16:50

A totális megsemmisülés újabb foka: www.thecollegefix.com/post/29625/

KalmanBlog 2016.10.28. 00:52:50

@-JzK-: Sírjak vagy nevessek? Megérteztek az új betűk, lehet magolni: LGBTQIA+ Mást úgysem kell tudni a vörös diplomához.

Hol végeztél? A Berkeley-n, Miért? Höhöhöhöhö.

Cisgendered shitlord 2016.10.28. 17:44:09

@KalmanBlog: Nekem már kijött a megfejtés, az összea betű összerakva így néz majd ki: LGBTQIDIOT+

2016.10.31. 14:03:45

@KalmanBlog: @Cisgendered shitlord: @-JzK-: @Aurelius Respectus:

Közeledünk egy csodás új világ felé:
444.hu/2016/10/30/a-pc-haboru-elert-a-szemelyes-nevmasokhoz
reflektor.hu/velemeny/weiss-eszter-copypaste-aktivizmus

(Közben a siófoki feministák leszedettek velem két cikket a blogomról. Ezen a héten tudom meg, hogy feljelentettek-e a rendőrségen becsületsértésért vagy sem.)

Aurelius Respectus 2016.10.31. 16:26:56

@Ahasverus: Azokat a cikkeket amit siófoki könyvtárban átélt kalandjaidról írtál ?
Tényleg tiszta agybaj ami ott zajlik, persze csak addig amíg az ottani fehérek kisebbségbe nem kerülnek, mások nem tűrik el az ilyen durva hülyeségeket. Az iszlám rendszerben például nincs LMBTQXY felvonulás :)

KalmanBlog 2016.10.31. 19:30:17

@Ahasverus: A névmásos cikk esetén eljött az a pillanat amikor úgy érzem, hogy a folyamat ellen tiltakozót sem tudom végighallgatni. Azzal, hogy egy több mint 50 perces előadást szentelt a témának a saját komolyanvehetőségét kérdőjelezte meg. Egy lakonikus "marhák" kifejezéssel többet mondott volna.

Deansdale 2016.10.31. 21:03:41

@KalmanBlog: Sajnos nem elég lehülyézni őket, attól csak tűzbe jönnek.

Amíg a többség meg nem érti, hogy az SJW-ket direkt ilyenre képzik, tervszerűen, a pénzt sem sajnálva a célra, addig tehetetlenül fogjuk végignézni ahogy lerombolják a kultúránkat. Idehaza is egyre több ilyen senkiházi fog feltűnni és terjeszteni az igét, mint pl. a Puzsérral vitázó feministák, az Ahasvérus által linkelt cikkben lévő bulit szervezők, stb. Amíg ezeket pénzelik és biztatják addig egyre csak szaporodni fognak, és se az érdemi vita nem győzheti le őket, se a nyílt lemarházás. Vitába nem is lehet szállni velük, hiszen akinek az igazság szubjektív, a hazugság pedig legitim fegyver a "gonosz konzervatívok" eltiprására, azzal nem lehet érdemben vitázni. Ez látszik minden ilyen youtube videón is, egy értelmes ember értelmesen előadja a tényeket, a progresszív tetűládák pedig egyszerűen csak köpik a hazugságokat futószalagon. Pont ma néztem egy Karen Straughan kérdezz-felelek felvételt, ahol a sok normális ember között egyszercsak felállt egy feminista és elkezdte magyarázni, hogy az egész világ a férfiak birodalma, a férfiaknak minden "safe space", stb. Ezekkel hogyan vitázol? Börtönbe kellene zárni az oktatási rendszerből és a médiából mindenkit, akik az ilyeneket ilyen baromállattá agymossák. A következő körben mehetnek a börtönbe mindazok, akik ezeket az ideológiákat kitalálták, terjesztik, pénzelik - lásd Soros Györgyöt, a balos pártok vezetését, ésatöbbi. Ha minden gerinctelen féreg a börtönben lenne, na utána talán már lehetne valamit kezdeni. Addig csak nézhetjük, ahogy gombamódra szaporodnak az SJW-k és egyre több helyen veszik át a hatalmat.

Ha valamelyik magyar egyetem vezetésében van még egy normális ember, annak ezen az úton üzenem, hogy az SJW aknamunka ellen az egyetlen megoldás azonnal kirúgni a delikvenseket, diákokat és oktatókat egyaránt, vita és engedékenység nélkül. Ha valaki ezekben az agyhalott, modern SJW témákban kezd előadni, követelőzni, tüntetni, másokat beszervezni, stb., akkor azonnal meg kell szabadulni tőle, mert minél később próbálja meg az ember kivágni a fekélyt, annál nehezebb, és annál nagyobb kárt okoz.

2016.11.01. 07:10:01

@Deansdale: @KalmanBlog: Nekem van egy ismerősöm, aki nem ért egyet a nézeteikkel, de leáll velük sörözni. Ez az ismerősöm nacionalista, antifeminista, aki ellenzi a modern feminista törekvések nagy részét, a migráncsok betelepítését és egyebek. Avagy, mondhatni, közülünk való. Na most én meg ezzel úgy vagyok, hogy én olyan emberekkel, akik tudatosan uszítják a nőket a férfiak ellen, harcolnak a migránstömegek betelepítéséért, gyalázzák a nemzeti értékeket, és azon munkálkodnak, hogy a társadalmunknak és nemzetünknek rossz legyen, nem vagyok hajlandó még az együtt sörözésre sem. Amikor pedig megkérdem ismerősömet, hogy ő erre hogyan képes, olyanokat válaszol, hogy "ők a haverjaim", "régóta ismerjük egymást", meg hogy "be kell temetni az árkokat" és "nem szabad engedni a szekértáboros logikának" stb.

Amikor én azt mondom, hogy nem vagyok hajlandó leülni sörözni, egyáltalán baráti beszélgetést folytatni egy SJW-ket, szerintetek jól csinálom, vagy ez már azért túlzás? Szükségtelen ez a radikalizmus, vagy pont az ilyenfajta mentalitásra lenne szükség?

Ugyanis én már lassan úgy vagyok vele, hogy hányingert okoz, ha egy ismerősöm előjön egy posztmodern hazaáruló gondolattal.

Deansdale 2016.11.01. 08:18:56

@Ahasverus: Én is rosszul vagyok ettől, de szerencsére nincs ilyen ismerősöm. Ha lenne, akkor sem sokáig lenne :)

2016.11.01. 08:51:49

@Deansdale: Hát igen, ezért tartalak többre, mint egy Farkas Attila Mártont. Mert te legalább következetes vagy, míg FAM cimborám meg jópofizik ezekkel a hülyékkel. :(

Dobó István, mint hazafi, börtönbe vetette a hazaárulókat. Én meg azt látom, hogy sok hazafi ismerősöm hazaárulókkal ül le egy asztalhoz, baráti csevelyre.

Hiába, ez már egy másik univerzum! :P

Deansdale 2016.11.01. 09:14:24

@Ahasverus: A saját civilizáltságunkat használják fel ellenünk, hogy kerüljük a konfliktusokat, nem szeretünk másokat nyíltan megszégyeníteni vagy rendre utasítani, elutasítjuk az erőszakot, és szeretnénk mindent korrekt vitákkal rendezni. Teljesen elszemtelenedtek, és röhögnek a markukba amikor valaki ódivatúan, tényekkel és érvekkel akar vitázni velük, hiszen az ilyet simán lesöprik a posztmodern módszerekkel. Köröket futnak a józan észbe vetett hitünk körül a maguk érzelmi manipulációra és szofizmusra épülő technikájával. A röhej az, hogy sokkal kevesebben vannak mint hinnénk - csak a média kelti azt az illúziót, mintha ők lennének a tömeg. A szavazás jól mutatta, hogy kb. 2% ilyen kretén van jelenleg Magyarországon, de a HVG-t, a zindexet vagy a hasonló portálokat nézve úgy látszik mintha fordítva lenne a helyzet. Sajnos túl civilizáltak és konfliktuskerülők vagyunk ahhoz, hogy csírájában elfojtsuk ezt a szart, amíg még csak 2%-nál tartanak, így valószínűleg megyünk a nyugat után a lecsóba, és pár éven belül a magyar felsőoktatás is tele lesz síkhülyékkel. Aztán az Isten óvjon minket, ha kikerülnek a nagybetűs életbe és elárasztanak mindent...

2016.11.01. 09:28:05

@Deansdale: Engem ami igazán elkeserít, az a hazaárulás posztmodern értelmezése. Amire egyébként szánok majd egy hosszabb lélegzetű cikket - szókimondó lesz, és néhány ismerősöm meg fog rajta sértődni. Még mindig azon gondolkodom, egyáltalán megírjam-e. De ahogy ismerem magam: még ha alszok is rá néhány, meg fogom írni. Ez egy ilyen kiírandó cucc. Ha kész lesz, ide is küldök egy linket.

Kicsit elkeseredett vagyok ám! Nem is kicsit! :)

2016.11.01. 10:31:02

@Deansdale:
"Ha valamelyik magyar egyetem vezetésében van még egy normális ember, annak ezen az úton üzenem, hogy az SJW aknamunka ellen az egyetlen megoldás azonnal kirúgni a delikvenseket, diákokat és oktatókat egyaránt, vita és engedékenység nélkül."

Elkéstünk. Az egyetemi vezetéstől fellépést várni az SJW-k ellen olyan, mint a Skynetre bízni a vírusirtást.

www.ferfihang.hu/2016/10/25/mgtow-jelenseg-a-felsooktatasban-es-a-tudomanyos-szferaban/

Egyébként számos hazai bölcsészkaron léteznek feminista, posztkolonalista és buzológiai stúdiumok, természetesen állami pénzből. Ismétlem: állami pénzből.

Szegedi Tudományegyetem:
gender.ieas-szeged.hu/

Corvinus Egyetem:
gender.bkae.hu/

Debreceni Egyetem:
www.ieas.unideb.hu/index.php?p=465

Aurelius Respectus 2016.11.01. 11:11:10

@Belvedere_blog: Mi az a posztkolonialista oktatás ? Soha nem hallottam még erről.

2016.11.01. 12:19:00

@Aurelius Respectus:

A posztkolonializmus egy nyolcvanas években kialakult radikális fehérellenes irányzat, a feminizmus harmadik hullámának partnere. Egyértelmű célja a nyugati kultúra dekonstrukciója és a bűntudatkeltés. Hazánkban többnyire a bölcsészképzésben és tátikás környezetben jelentkezik.

De ne higgyük, hogy bölcsészbetegségről van szó! Sajnos posztkoloniális feminista földrajz is létezik:
www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_528_Toth_Jozsef_Altalanos_tarsadalomfoldrajz_I_II/ch06s03.html

Sajnos igen kevesen veszik figyelembe, milyen mértékben terjednek a hasonló mérgező eszmék. Paprika Kinga a példa rá, ahogy "magyar gyarmatosításról" beszél.És ami nálunk Paprika Kinga kreténsége, az Nyugaton maga a mainstream.
mandiner.hu/cikk/20150719_bevandorlas_huth_vs_papp_reka_kinga_deathmatch_az_atv_n
aristo.pestisracok.hu/egy-deathmatch-margojara-i-resz/

Aurelius Respectus 2016.11.02. 17:40:12

@-JzK-: Egész jó cikk, néhány jobboldalnak címzett beszólást kivéve, legyünk őszinték, nyugaton már nem is léteznek a hagyományos konzervatív - keresztény pártok, csak nevükben azok már.

2016.11.04. 11:05:27

@Deansdale: @Aurelius Respectus:

Ritkán szoktam Szirmait linkelni, de ezt a videót nézzétek meg (7 perc, rövid). Egy lányoknak készült sorozat, melynek a legnagyobb nézőközönsége 20-as éveikben járó férfiak. Szirmai mondjuk olyan téren pozitívan értékeli, miszerint egyre több a feminim oldalát megélő férfi. Csak hadd kérdezzem meg: a női oldalát megélő férfiak többsége, amelyet a média és a szélsőliberális média pozitívan elénk rak, miért infantilis és/vagy metroszexuális? A feminim oldalát megélő férfiassághoz miért van automatikusan hozzárendelve az infantilizmus és a metroszexualitás? Miért pozitív fejlemény a férfiak tömeges infantilizálása és metroszexualizálása?

www.youtube.com/watch?v=Ge1U3K7NVPM

Ez egyébként olyan sorozat, amelyet néhány magát jobboldalinak és antifeministának mondó személy ajánlott nekem, hogy nézzem, tökjó! Hát, eddig még nem jutottam el odáig. Meg nem is akarok. :P

2016.11.04. 11:07:57

@KalmanBlog: Ezt a rajzfilmet szerintem nyugodtan felírhatod arra a listádra, melyen azok a kulturális produktumok szerepelnek, amelyektől intőn óvod a gyerekeidet.

Fenti kommentben a link.

Aurelius Respectus 2016.11.04. 17:42:53

@Ahasverus: Azért van a srácnak nézettsége, 227 000 néző nem semmi. Elég röhejes dolog szerintem egy ilyen rajzfilmet nézni egy felnőtt férfinak. Nem a rajzfilm mint műfaj a gond, hanem hogy ez tényleg kislányoknak készült. Elég fura sok ember önmeghatározása, ez az ismerőseidről jutott eszembe :) Különben nem gond, ha valaki nem egy durva, erőszakos ember, de ezek a rajongók elég túlestek a ló másik oldalára.

KalmanBlog 2016.11.04. 23:39:51

@Ahasverus: Felírom :-). Egyelőre whitelist alapon szűrök és csak egy "deny all" szabályom van.

Azt gondolom, hogy egy belülről jövő undort kell kiépíteni a médiaszenny ellen. Ahogy a széklettől is sok gyerek magától nem undorodik, hanem a szülők nevelik bele. Na, ugyanezt a módszert kell használni a média ellen. Ott egy TV valahol? Fúj, ne nézz oda, gusztustalan és rádönti a ragadós bűzös szennyet! Reklámszlogen? Végig se hallgasd, mert mocskos lesz tőle az agyad! Véletlenül rápillantottál egy óriásplakátra? Egy rituális szemdörzsöléssel megszabadulhatsz a tisztátalanságtól!

Nyilván a merev tiltás egy kor felett már nem fog működni, ezért kell internalizálni az undort.

Amúgy sutyiban megnéztem a hólivúd hírügynök videóját (mea culpa, de legalább használtam AdBlockot). A maga egyszerű módján vicces. Mivel itt nem vagyunk ideológiailag eltérő platformon, még csak fel sem húztam magam rajta. 227 001 néző.

-JzK- 2016.11.05. 14:21:34

www.nationalreview.com/article/441806/harvard-soccer-team-scandal-sexual-hedonism-wrecks-lives

borzasztó, a szexuális ragadozó disznó férfiak rangsorolják a nőket kinézetük alapján...

2016.11.05. 16:06:07

@KalmanBlog: @Aurelius Respectus:

"Elég fura sok ember önmeghatározása, ez az ismerőseidről jutott eszembe :)"

A sztori röviden a következő... (Pash Cutter kalandjai, 0. epizód)

Szokásom a fantasy könyvek olvasása mellett az animek nézése. Az anime tömören a japán rajzfilm, se több, se kevesebb. A felhozatal elég vegyes - van ilyen is, van olyan is.

Tipikusan felnőtteknek ajánlható anime:
animeaddicts.hu/encyclopedia.php?anime.365

Ez elé az anime elé nyugodtan leülhetnek Kálmán gyerekei is:
animeaddicts.hu/encyclopedia.php?anime.593

Szomorúan a Magyarországra bejövő animek többsége trash. Igazán el kell a segítség, hogy az ember egy igazán jó minőségű anime-t találjon a tömeg-animek között. Ez a segítség a kritikus. Viszont a kritikusok egy nagy része enyhén szólva, politikailag korrekt nyelven megfogalmazva, ne sértődjön meg senki, na, rossz ízlésű (mint Friderikusz). (SZAR AZ ÍZLÉSE - hoppsz!) Ezért örültem annak, hogy találtam egy olyan animes közösséget, ahol nem csupán a jó ízlés dominál, hanem az antifeminista, antikommunista és jobboldali beállítottság is. (Peter's Blog)

Aztán jött a My Little Pony. Cikkek a My Little Pony-ról, meg a körülötte kialakuló szubkultúráról, a brony-ról. Komment-beszélgetések a brony-ról - meg arról, hol lehet lányos unikornis figurát venni a játékboltban (jajj nekem!!!). És persze az előbb linkelt Szirmai-videón való felháborodás, amibe az a szép, hogy Szirmai úr nem is szidta a sorozatot, sőt, még igényesnek is titulálta, csak kifejezte abbéli véleményét, hogy ez neki nem tetszik, furcsállja, hogy 20-as pasik nézik, és viszolyog a szubkultúra hard core tagjaitól, mely lányos unikornis pornót néz. Ennyi. Ezután Szirmai kap hideget-meleget a bronyi-szubkultura tagjaitól - köztük a netes ismerőseimtől is. Akik egyébként antifeminista férfiak - vagy mi?

Üdv újra az óvodában!

Mondjuk én már annak se örülök, hogy ma a Marvel és DC filmek jelentik a mozit. De ez a My Little Pony betette a kaput!

Nem, nem igazán szeretem ezt az infantilizálodó társadalmat. Vagyis azt a folyamatot, hogy felnőtt férfiak és nők tömegesen infantilizálódik el. És azt sem, hogy ez egyes ismerőseimet is megfertőzi. Lassan már az lesz a menő férfikörökben, ha Barby-babázunk, sör helyett pedig kakaót kérünk a kocsmában! A mostani pápa is egy gügyögő kisgyerek! Gyerekes a korszellem! A férfias iszlám meg felfal minket reggelire, ebédre, vacsorára!

2016.11.05. 16:07:33

@-JzK-:

"borzasztó, a szexuális ragadozó disznó férfiak rangsorolják a nőket kinézetük alapján..."

Ugyanezt teszik a nők is. Csak nem háborodik fel rajta senki. Jobban mondva a feminista mainstream nem.

2016.11.05. 16:08:40

@-JzK-: @KalmanBlog: @Aurelius Respectus:

Kis off, egy kérdés.

Ti olvastok jobboldali sajtót. Bogár László publicisztikájáról mi a véleményetek?

Aurelius Respectus 2016.11.05. 16:40:43

@Ahasverus: Van benne egy ezoterikus rész, ami hülyeség és elég nehézkesen fogalmaz, nem ad megoldási javaslatokat, abban viszont igaza van, hogy a mai fejlett nyugati országok jóléte jelentős részben a többi országból kivont jövedelmekből származik. Tehát az harmadik világ és a volt szocialista tömb által visszafizetett hitelek kamatai, az ott termelő külföldi vállalatok hazautalt profitja, ami abból származik, hogy rendkívül alacsony béreket fizetnek ki a dolgozóiknak, az ott működő kereskedelmi láncok hazautalt profitja. Ez a 1990 után győztes neoliberalizmus - globalizáció sajnálatos eredménye.

Aurelius Respectus 2016.11.05. 16:50:22

@Ahasverus: Ez igaz, tényleg megfigyelhető egyfajta elnőiesedés, elpuhulás, nőies retorika a politikában, ez főleg az EU országai esetében figyelhető meg, itt ténylegesen is egyre több az alkalmatlan női vezető ( pl: Angela Merkel ) a vezető tisztségekben, akik érzelemvezérelte, humanista döntéseket hoznak létkérdésekben, amikor kőkemény, racionális távlati döntésekre lenne szükség. A keresztény egyházak is erre az útra léptek a 1960-as évektől, amikor egyfajta jótékonysági segélyszervezetként kezdtek el tevékenykedni, figyelmen kívül hagyva híveik védelmét, ennek a betetőzése a mostani pápa.

Aurelius Respectus 2016.11.05. 16:56:40

@Ahasverus: Én az anime műfajban, a hentai remekeit szoktam időnként megnézni :) Különben most eszembe jutott az emo mozgalom a 2000-es években, ők is elég nőies jelenség voltak. A szuperhős filmekkel nekem nem lenne bajom, ha nem nyomnák tele a filmeket pc-vel, de így is megnézem őket a tévében, mert elég látványosak különben.

Aurelius Respectus 2016.11.05. 17:05:50

@Ahasverus: Én le vagyok maradva. a Kalóztánc az utolsó amit olvastam a sorozatból :)

2016.11.05. 18:02:37

@Aurelius Respectus:
Van egy ezidáig négyrészes cikksorozatom, "Megállítható-e a feminizálódás?" címmel. :)

Aurelius Respectus 2016.11.05. 18:59:31

@Belvedere_blog: Igen, olvastam és tetszett a cikksorozat. Az a baj hogy a fehér ember hajlamos az egyik végletből a másikba esni, most az inga másik végén vagyunk. A vad törzsi harcosoktól ( pl: vikingek ) eljutottunk a feminizált férfiakig, Svédország jó példa erre. Ezenkívül a fehér emberekre jellemző valamilyen hihetetlen, naiv jóhiszeműség más kultúrából jött emberekkel szemben, ez persze nálunk a volt szocialista országokban nem annyira jellemző, itt azért sokakban él a természetes gyanakvás az idegenekkel szemben.

2016.11.05. 19:07:04

@Aurelius Respectus:

"itt azért sokakban él a természetes gyanakvás az idegenekkel szemben"

Erre kéne alapozni, szerintem. Igazából ezt a részét jól csinálja az Orbán és/vagy Habony. Kerítés, migránsellenesség felszítása, még a népszavazással szemben is megengedő vagyok (sőt, ez ügyben elgondolkodtatónak találtam AlterEgo egy kommentjét). Szerintem újra be kéne emelni a nemzetpolitikába a "nemzet ellensége" és a "hazaáruló" fogalmát, megtísztítani ezeket posztmodern értelmezésüktől, s eszerint eljárni az ország belső és külső ellenségeivel szemben.

Igazából el kéne ebbe az országvezetésbe egy Charles de Gaulle-féle keménység!

2016.11.18. 13:28:19

@Aurelius Respectus: @KalmanBlog: @Deansdale:

Nem tudom, érdemes-e folytatni, de még néhány gondolat eszembe jutott a nyugati kultúra és civilizáció infantilizálódásáról. Igazából amit leírok, az inkább a 20-as és 30-as emberek válsága. (És azt már meg se merem fogalmazni, mik várnak a jelenlegi 10-es korosztályra...!)

Őszintén szólva, van egy jelenség, amit már régóta megfigyeltem. Magamon. A korombeli férfiakon és nőkön. A környezetemen. A társadalmon. Ez az INFANTILIZÁLÓDÁS. Vagyis az, hogy férfiak és nők visszamenekülnek a gyerekkorba. Totálisan vagy részlegesen. Bizonyos termékek (bizonyos sorozatok, bizonyos filmek, bizonyos könyvek, PC-gamek) fogyasztása révén. Amiért nem hibáztathatóak (én sem), mert ma a „felnőttnek lenni” összekapcsolódott a munkaerő-piacon való helytállással, a munkaerő-piac (vagyis a nagybetűs MUNKAHELY) pedig elég kiábrándító egy idő után. Az identitás nem szűkülhet le a munkahelyre, mert kell, hogy valami több legyen. És persze itt jönne be a családalapítás, mint olyan, de hát ez a jelenlegi sivár helyzetben egyre nehezebb elérni súlyos kockázatok nélkül. Így érthető, ha az 20-as és 30-as emberek nagy része, miután megjött a munkából, már veti is be magát a rajzfilmek, sorozatok, filmek, képregények, fantasy és sci-fi alkotások, szerepjátékok és PC-játékok által biztosított álomvilágba. Még én is így kapcsolom ki magam.

De ennek egy súlyos velejárója, szerintem, egyfajta infantilizálódás. Gyermeki létbe való totális vagy részleges visszamenekülés. A mi generációnk nagyobb részt infantilis. Az sem véletlen, hogy a mai fiatal generációnak az ikonikus hősei olyan felnőni nem akaró „sohaországi kalandorok”, mint Dancsó, Szirmai, Puzsér. A mi őseink, vagyis szüleink olyanokon nőttek fel, mint a Tenkes Kapitánya, a Pál utcai fiúk, a Tüskevár (sőt, nem keveseknél a teljes Fekete István-életmű), Az utánam, srácok!, Egri csillagok, Koppányi aga testamentuma. Mi meg olyanokon szocializálódunk, mint a Game of Thrones, Walking Dead, My Little Pony, Marvel- és DC-cuccok. Azok, akik még a rendszerváltás előtt elmélyülten olvasták a Fekete István-regényeket, kimentek a természetbe, hogy ott is lássák azokat a „csodákat”, amiket FI-nél olvastak a szövegkörnyezetben – mi meg, a „modern sorozatainkkal” ki sem mozdulunk a betondzsungelből. Természetesen szüleink generációja is rendelkezett nem kevés hibával, de jóval életre valóbbnak tűntek, így visszanézve, mint a mi generációnk.

Nem, nem igazán szeretem ezt az infantilizálodó társadalmat. Vagyis azt a folyamatot, hogy felnőtt férfiak és nők tömegesen infantilizálódnak el. És azt sem, hogy ez egyes ismerőseimet is megfertőzi. Meg persze engem is. Mint írtam az előző kommentben: lassan már az lesz a menő férfikörökben, ha Barby-babázunk, sör helyett pedig kakaót kérünk a kocsmában! A mostani pápa is egy gügyögő kisgyerek! A politikusaink már nem államférfiak, hanem féküket vesztett hülyegyerekek! Gyerekes a korszellem! A férfias iszlám meg felfal minket reggelire, ebédre, vacsorára!

Kálmán, Aurelius Respectus, ha jól tudom, ti még a X-generációhoz tartoztok. Ti hogy látjátok a mai Y- és Z-generáció problémáit? Mi várható a mostani 10-es, 20-as és 30-as korosztálytól, vagyis az ifjúságtól?

Deansdale 2016.11.18. 13:56:21

@Ahasverus: Pont ezen gondolkodtam a minap, csak a másik irányból. Az afrikai meg ausztrál bennszülöttekről megfigyelték, hogy bár az életük ránézésre szegényes, voltaképpen napi 1-2 órát töltenek a kaja megszerzésével, azon kívül minden idejüket a játék és szórakozás tölti ki. Ehhez képest a nyugati, civilizált ember annyira komolyan veszi magát, hogy az már fájdalmas, és szinte az egész életét stresszben, neurózisokkal tölti el, mert az "felnőttes". Lazítani, játszani meg "gyerekes", vagyis komolytalan, tehát elítélendő. Az örömtelenség viszont elviselhetetlen, ezért aztán maradnak az olyan semmire sem jó, destruktív félmegoldások, mint az alkohol. Az nem gyerekes, és afféle engedélyként funkcionál a lazításra, amire majd' mindenkinek égető szüksége lenne, csakhogy igazából nem tudja helyetteseíteni a játékot és az örömet, sőt.

Úgyhogy a magam részéről nem tartom problémának a felnőttek játékban és szórakozásban való örömkeresését, csak társuljon hozzá egy olyan felelősségtudat, hogy vannak helyzetek amikor az embernek (átmenetileg) meg kell komolyodni. Viszont az ilyen helyzetek sokkal ritkábbak, mint ahogy az emberek manapság tettetik.

Belvedere_blog (törölt) 2016.11.18. 15:57:41

@Ahasverus: @Deansdale:

Ajánlom a Szép új világ c. regényt. :)

Itt pedig egy jó kis elemzés:

"1984 is a masculine vision of totalitarianism. Or rather, it is a vision of a masculine totalitarianism. Huxley's totalitarianism isn't a "boot stamping on a human face — for ever," as described in 1984. It's one of smiling, happy, bioengineered people chewing hormonal gum and blithely doing what they're told. Democracy is a forgotten fad because things are so much easier when the state makes all your decisions. In short, Huxley's totalitarianism is essentially feminine.
Orwell's was a daddy-dystopia, where the state is abusive and bullying, maintaining its authority through a permanent climate of war and the manufacture of convenient enemies. Huxley's is a maternal misery, where man is smothered with care, not cruelty. But for all our talk these days about manliness, individualism, and even the nanny state, we still don't have the vocabulary to fight off nice totalitarianism, liberal fascism."

archive.org/details/LiberalFascismByJonahGoldberg

TrollEdomer 2016.11.18. 16:37:04

@Ahasverus: "Tenkes Kapitánya, a Pál utcai fiúk, a Tüskevár (sőt, nem keveseknél a teljes Fekete István-életmű), Az utánam, srácok!, Egri csillagok, Koppányi aga testamentuma. Mi meg olyanokon szocializálódunk, mint a Game of Thrones, Walking Dead, My Little Pony, Marvel- és DC-cuccok. "

Az első csoporttal kezdtem (+ csillagok háborúja), aztán jött a második. Szerintem egyik csoporttal sincs alapvető probléma.

Belvedere_blog (törölt) 2016.11.18. 16:38:01

@Ahasverus:
Az új típusú diktatúrák nem (feltétlenül) vasszigorral kormányoznak. Pl. óriási társadalmi ellenállásba ütközne, ha egy politikus be akarná vezetni a sorkötelezettséget.

Amit te is tapasztalsz, az egy feminin jellegű diktatúra.
Számomra úgy tűnik, hogy a DADAÁLLAM tudatosan infantizálja a férfiakat. Ennek egyik jele az általam már korábban emlegetett demilitarizálás. Másik módja a lakosság függővé tétele... Ennek a végeredménye egy olyan férfi, aki képtelen az önvédelemre és a gazdasági önellátásra.

Aurelius Respectus 2016.11.18. 17:36:47

@Ahasverus: Én önmagában semmi bajt nem látok abban, ha egy férfinak ilyen hobbijai vannak, mint a szuperhős filmek - sorozatok, képregények olvasása, csak persze nem kell átesni a ló túloldalára és nőiesnek lenni, jobb mintha valaki hülye valóságshow műsorok, agyalágyult vetélkedők nézésével, drogozással vagy durva berúgásokkal tölti el a szabadidejét. Szerintem Deansdale jól látja, a kapitalizmusra jellemző munkakultusz egy abnormális dolog, a szabadidő kellemes eltöltése pedig jót tesz az ember lelkének. A muzulmán kérdés helyes megoldása pedig az, hogy egyet sem kell beengedni Európába, az itt levőket pedig ki kell hajítani oda ahonnan jöttek és akkor nem kell harcolni egy átlagembernek velük, ez a rendőrség és a hadsereg feladata.

Aurelius Respectus 2016.11.18. 17:48:46

@Aurelius Respectus: Különben ezt a fanatikus munkamániát és komolyságot a reformációnak és reakciójának az ellenreformációnak köszönhetjük. Azután a protestáns Anglia elterjesztette az egész világon, a kapitalizmus mellé járt a csomagban. A XVI- XVII.században a reformáció - ellenreformáció fénykorában voltak a legkegyetlenebb vallási alapú tömeggyilkosságok és ez volt a boszorkányüldözések fénykora is. A középkor minden kegyetlensége ellenére alapvetően egy vidám korszak volt a békés időszakokban, távol állt tőle a munkamánia, az év jelentős része pihenőnap volt, teli ünnepségekkel.

2016.11.18. 18:49:19

@Deansdale: @Aurelius Respectus: Jókat írtok. Látom, ti játékpártiak vagytok. :)

Egyébként tényleg jól látjátok a problémát, és ez már bennem is megfogalmazódott: VÉRKOMOLY a mi társadalmunk. Annyira VÉRKOMOLY, hogy az már BETEGES. Amit tetéz az, hogy minden embert aszerint értékelünk (vagyis a többségünk), hogy mennyire állja meg a helyét a munkaerő-piacon. Én pl. egy olyan közegben mozgok, ahol az, aki nem adja bérbe a munkaerejét, nem vállal bérmunkát, vagyis NINCS OTT A MUNKAERŐ-PIACON, az ÉRTÉKTELEN. S itt nem csak a segélyen élő cigány és a munkakerülő proli van így értékelve (sok értelemben jogosan), de a (bér)munkára képtelen, vegetáló hajléktalan vagy a magát a vagyonával a munkaerő-piacról függetlenítő felső-középosztálybeli is. MÉG AZ IS, aki függetleníteni szeretné magát a munkaerő-piactól. (Őszintén megvallva: ha nekem nagy vagyonom lenne, akkor én sem vállalnék bérmunkát. Arról most nem beszélek, hogy a közeg, mely a fenti (bér)munka-kultuszt vallja, maga sem tenne másként, vagyis álszent.) De kevés ember vonulhat ki a munkaerő-piacról (Puzsér egyébként megtehette, és irigylem is érte, de piszkosul!), a többségünk viszont nem, s ilyenkor jól jön egy kis menekülés. Mely menekülés lehet aktív, kreatív, igényes is.

Persze, ha kellően rugalmas lenne a munkaerő-piac, nem pedig ilyen embertelenül merev, akkor nem lenne probléma a magánélet megélése sem. Nyugaton már olyan progresszív gondolatok hangzanak el (igaz, csak rendszerkritikusok és reformpolitikusok szájából), hogy kapják meg a munkások a pénteket is szünnapnak, és a munkanap kitelne hétfőtől-csütörtökig, a szünnap pedig péntektől-vasárnapig. Másik teória pedig a 8 órás munkaidő csökkentése 6 órás munkaidőre, hivatkozva az automatizálására, vagyis arra, hogy a gépek elvégzik a fizikai munka nagy részét. Hogy a feltétel nélküli alapjövedelem körüli nyugat-európai és amerikai vitát ne is említsem (ami nálunk magyar honban kevésbé olyan színvonalasan van megtárgyalva). A lényeg: egy egészségesebb munkaerő-piac mellett egy minőségibb élet megélése! De sajnálatosan a magyar munkaerőpiac túl merev az ilyen ötletekhez: nálunk a "progresszió" kimerül abban, hogy szombaton is behívják az embert dolgozni (mint teszik üzemek tucatjai), a 8 órát megemelik 12-re (sőt, egy rokonom 13 órát dolgozik naponta a halászatnál), a minimálbért pedig sok helyen igyekeznek levinni 80 000, sőt 70 000 Ft-ra. Avagy nem túl humánus nálunk a munkaerő-piac (vagyis annak bizonyos szegletei). Egy haverom nemhogy a hobbijára, de a feleségére és a gyerekére nem tud időt szánni, annyi energiát és időt elvesz tőle a munkahelye. Ez szerintem tarthatatlan állapot...

Magam egyébként nem vagyok a FNA (feltétel nélküli alapjövedelem) híve, mivel rengeteg veszélye van. (Erről tervetek egy hosszabb cikket.) Viszont a munkaidő csökkentése egy elmélkedésre és megfontolásra való gondolat.

2016.11.18. 22:29:59

@Deansdale:
Szerintem ebben tök igazad van, pár dolgot azért fűznék hozzá.
Egyrészt, hogy a nyugati ember komoylan veszi magát az igaz, de sokszor ez azért nem azt jelenti, hogy annyira sokat dolgozik, hanem ezt midnenki tupírozza is, előadja magát. Pontosan sosem tudhatod, hogy ki dolgozik tényleg sokat. A legtöbben azért kiveszik a lazításukat, csak ezt ciki bevallani (max. igényes szabadidő-eltöltésként...), ha meg arról vall valaki, hogy ő munkamániás vagy sok a dolga az olyan fennkölt:-).

Másrészt azért a bennszülött szintet itt Európában nem lehet hozni (az kb. a cigányság s most nem mondok erre egy nagyon liberális megközelítést:-)).
De viccen kívül, itt nem teheted meg, hogy pl. kidugod a kályhacsövet az ablakon, mert úgy olcsóbb a fűtés, nem szórhatod a szemetet az utcára nem csaphatod ki a gyereket a szavannára stb. Persze az is közhely, hogy simán túlzott (generált) igények miatt tepernek a legtöbben s sokkal szerényebben is lehetne jól élni.

Van egy haverom, aki tizenéve járt kétszer Sri lankán (és ő amúgy is egy ilyen punnyadós füvezős csávó volt) és annyira megtetszett neki az ottaniak élete (egész nap pihengetnek, lazulnak, mosolyognak és a nők is szépek, kevés pénzből el lehet lenni) hogy kitalálta, hogy ő oda fog költözni. De a nője nem akart menni, inkább azt szorgalmazta, hogy helyette kompromisszumként nyissank itt Mo.-n egy indiai éttermet:-). Végül egyikből sem lett semmi, se a kiköltözésből, se az éttermeből. A fűről azóta leszokott, az alkoholra meg jobban rá (de ő mondjuk mindig is inkább túl sokat lazított).

Wastrel 2016.11.18. 23:45:31

@Ahasverus: Én is a rabszolgatelepen kívül vagyok immáron 3 éve :) Ahhoz meg, hogy vadidegen emberek minek neveznek, tehát hogy a pokolra jutott prolinak nem tetszik, hogy vannak olyan emberek, akiknek a lelke nem a vállalatot illeti meg, van egy roppant egyszerű és elegáns reakció: "Ki nem szarja le?" :)

KalmanBlog 2016.11.19. 03:36:01

@Ahasverus: Szerintem az infantilizálódás és a bérrabszolgaság két külön téma, amit összemosunk itt.

A bérrabszolgaságról: szerintem ez főleg nevelés kérdése. Bölcsitől, óvodától kezdve arra vagyunk nevelve, hogy a parancsoknak engedelmeskedni kell, és napirend van. Egy csomó embert ismerek, akinek nem lenne létszükséglet naponta dolgozni járni, és mégis megteszik puszta megszokásból. Sokan megtehetnék, hogy olyat dolgoznak, amit élveznek, és nagyjából a maguk uraivá válnak, de nem merik. Én azt mondom, hogy aki meg sem próbálta, annak nincs joga panaszkodni.

Én magam furcsa átmenet vagyok, mert ugyan a saját cégemet irányítom, de a megrendelőktől hasonló mértékben függök, mint egy munkavállaló. Illetve arra ügyelnem kell, hogy a csapat mindig tudja, hogy mi a haladás iránya, tehát sokszor nem tehetem meg, hogy teljesen magukra hagyom őket. Szerencsére a munkám egyben hobbim is, a legtöbb feladatomat szívesen csinálom. Viszont éppen ezért hajlamos vagyok túlzásba vinni a munkát. De azért így is átlalában jut pár óra minőségi idő a családommal, úgyhogy nagyon talán nem vagyok beteges. Nem is feltétlenül a határidős munkák okozzák a bajt, hanem hogy mikor ihletem van, akkor előfordul, hogy napokig képtelen vagyok aludni addig amíg végére nem járok annak, ami éppen foglalkoztat. Egy rakás hobbiprojekttel foglalkozom egyszerre, illetve felváltva. Nagyon durva reggelig tartó Flow-kba esek bele, amit marhára élvezek, de egészségileg kicsit szétcsesz. Ma mondjuk épp korán lefeküdtem, viszont éjfélkor megébredtem (kétfázisú alvás ugye), és most nem tudok mit kezdeni magammal, mert dolgozni nem akarok elkezdeni.

Játék, szórakozás, infantilizmus: A játék és szórakozás szerintem is nagyon fontos az ember életében, és meg kellene tudni maradni játékosnak, illetve önfeledten kellene tudnunk szórakozni az életünk végéig. A játék és szórakozás azonban nem jó, ha teljesen passzív. Ezért én nem tartom túl jónak a sorozatnézést és hasonlókat.

Egyébként én számítógépes játékfüggő vagyok. Szerencsére nem a legrosszabb kategória, sokszor sokáig nem játszom egyáltalán, de időnként rámtör, veszek valami játékot (mivel Szabad Szoftver hívő is vagyok, ezért olyat ami kijött Linuxra) és hülyére játszom magam. Ezt úgy kell érteni, hogy 3-4 nap éjszaka 6-8 óra, amitől olyan leszek mint egy zombi. Legalábbis úgy érzem magam. Jó esetben ezt a határidőktől távol csinálom és akkor másnap elég néhány órát dolgoznom. Aztán betelek, és egy darabig egyáltalán nem vágyom rá. Próbálom elemezni, hogy mit élvezek benne, és azt hiszem a legfontosabb az, hogy belemerülök, és _teljesen_ egy dologra koncentrálok, másra mint egyébként. Általában is az agyam kikapcsolása a legfőbb problémám. A megoldás az lenne, ha találnék IRL (A valódi világban létező) alternatívákat, például lovagolni szeretnék elkezdeni. De valamiért folyton halogatom. Talán a legfőbb ok az, hogy éjszaka van időm és indíttatásom szórakozni, és ilyenkor mást nem lehet csinálni.

Az infantilizmus vádban én látok némi igazságot. Talán a határvonal az lehet, hogy az ember a helyén kezeli a játékot/szórakozást. Akinek már ez lesz a fő hobbija, beöltözős buliba jár, meg ilyenek, arra furcsán nézek. Meg már többször kifejtettem, hogy szerintem ezek a dolgok káros világképet oltanak az emberbe, ha akarja, ha nem. Egy mennyiség fölött ez elkerülhetetlen. Ugye ha már az ő ideáik tükrében nézzük a világot, az már szerintem ilyen eset. Most hirtelen nem tudok példákat mondani, de amerikai cikkekben sokszor úgy írnak ezekről a figurákról, mintha tényleg léteznének.

Én 83-as vagyok, inkább Fekete Istvánon szocializálódtam, meg Rejtő Jenőn. Szerintem az én korosztályom körül valóban van egy határvonal. Magam a számítógépfüggéssel az "új" oldalon állok, sok mással pedig a régin. Főleg olvasok például, amit lehet azt papíron. És leginkább a fősodortól távol eső, illetve ismeretterjesztő dolgokat: red pill sidebar könyvei, Szendi Gábor, a magyar történelem "pogány" megközelítése, evolúciósnak nevezhető pszichológia. Időnként magyar klasszikusok. Az általad említettek például mind azután jöttek be, hogy elhatárolódtam a TV-től, úgyhogy csak hallomásból ismerem őket, szinte egyet sem láttam belőlük: "Game of Thrones, Walking Dead, My Little Pony, Marvel- és DC-cuccok". A mostani fejemmel már nagyon nehezen tudom átadni magam a filmeknek. Szinte csak a 80-as évek B akciófilmjei szórakoztatnak :-).

A piros pirulás átalakulásom óta egyébként rettentő tudatos lettem az életemmel, és ugyan vannak még javítható dolgok (pl. játékfüggés), de körülnézve szinte minden ismerősömnél határozottabban kormányzom a családom életét. Lényegében az élet minden területén az evolúciós elvvel összeegyeztethető paradigmákat kezdtük el követni. A kislányunk elmúlt két éves, és úgy néz ki eddig beváltak a dolgok, mert semmi különösebb problémánk nincs, mindenki boldog és a dolgok maguktól jól működnek. Szóval én a "furcsa dolgaim" ellenére nem tekintem magam infantilisnek, felnőttként helytállok az életben.

2016.11.19. 07:08:00

@Wastrel:

"Én is a rabszolgatelepen kívül vagyok immáron 3 éve :)"

Próbálkozok én is. De az a tapasztalatom, hogy ez a (bér)munka-függő közeg nehezen, már-már elítélően kezeli ezt a törekvésemet. De ja, én is így vagyok vele: "Ki nem szarja le?" Nehogy azt hidd, hogy a te férfihangos szövegeid nem adtak ehhez inspirációt! Meg az úgy az egész MGTOW-szubkult.

@KalmanBlog:

"Akinek már ez lesz a fő hobbija, beöltözős buliba jár, meg ilyenek, arra furcsán nézek."

Vagyis a cosplay. Bár a farsang is egy beöltözős buli. Mi velük a bajod?

"Szóval én a "furcsa dolgaim" ellenére nem tekintem magam infantilisnek, felnőttként helytállok az életben."

Mondjuk amit én eddig leszűrtem a kommentjeidből, az, hogy te folyamatosan alkalmazol magadon önfejlesztést. Ami, ugyebár egy jó dolog. Szerintem simán írhatnál Red Pill-cikkeket is a Férfihangra, mondjuk önfejlesztés témakörben.

Deansdale 2016.11.19. 07:44:16

@KalmanBlog: Én a reakciómban nem *csak* a bérrabszolgaságra gondoltam, hanem a felnőtt nyugati emberek belső merevségére, örömtelenségére, a játék és a felszabadultság iránt tanúsított lenézésükre és gyanakvásukra. Arra, hogy a legtöbb ember szerint folyamatosan komolynak kell lenni, még családi körben is, és ehhez képest a játék, az öröm valami komolytalan, gyermeteg dolog, amire felnőtteknek nem illik elb*szni a drága idejüket. Mit gondolna a szomszéd, ha meglátna?! A játékot vissza kell szorítani, a szórakozást tudatos kontroll alatt kell tartani, nehogy véletlenül "elcsússz" és "túl sokat" élvezd az életet. Még végül a komolyság rovására megy :)

Amikor a lazítást említettem, akkor meg nem elsősorban arra gondoltam, amire manapság a felsőközép érti, hogy egy évben 2-3-X alkalommal elmegy az ember valami welness hotelbe, vagy külföldi nyaralásra, és akkor vagy sikerül pihennie egy kicsit, vagy ott is stresszel valamin. Manapság az emberek BELÜL merevek, lelki-szellemi értelemben - önmagukat feszítik be állandóan a gondolataikkal és elvárásaikkal, tele vannak kétségekkel, nem tudnak elszakadni a berögződéseiktől, folyton a látszatra ügyelnek, nem tudják élvezni az élet apró örömeit, mert valami hiba mindig mindenben van, és az tűrhetetlen. Minden kellékük megvan a boldogsághoz, csak valahogy mindig van egy homokszem a gépezetben ami miatt nem tudják MEGÉLNI azt. Ebből jön a pia meg a kábszer, hogy saját magukat, a saját létüket érzik börtönnek, mivel soha nem engedélyeznek saját maguknak egy kis "kimenőt" a komolyságból, a hajtásból, a státusz vetítéséből a szomszédok/rokonok/wellnesshotelszobatársak felé. A legtöbben még a sikereiknek sem tudnak igazán örülni, mert senki nem tanította meg nekik, hogy hogyan kell. Mindig csak átmeneti élvezeteket élnek meg, amik szinte azonnal elmúlnak, és akkor lehet hajtani a következő ugyanilyenre... A fogyasztói társadalomnak is ez az egyik fő hajtóereje, hogy a sok idióta azt képzeli, a tárgyak birtoklásától lesz majd boldog, de ez voltaképpen csak a vásárlás pillanatában érzett eufóriát jelenti, aminek másnapra nyoma sem marad, és a szerencsétlen rögvest kitalál valami mást, amit szintén meg kell venni, és akkor majd jó lesz. Ez is olyan mint a házasság, a nők általában azt hiszik hogy az majd önmagától valami tartós belső boldogságot okoz, de tulajdonképpen csak az esküvő eufóriáját üldözik, és amint annak vége, máris elindul a depresszió, hogy nem azt kapták amit reméltek. Még a hobbijával is így van a legtöbb ember - csinál valamit, mert érdekli, mert belső késztetése van rá, de azt már nem tudja, hogy hogyan ÖRÜLJÖN az eredményeknek.

KalmanBlog 2016.11.19. 13:11:41

@Ahasverus: Alapból a beöltözés jó buli lehet, de mivel nekem ezek az univerzumok eleve ellenszenvesek, ezért kellemetlen érzéssel tölt el a rajongók látványa is. Lehet, hogy pont az infantilizmust érzem rajta. Nem tudom megérteni, hogy hogy lehet ezekért a hülyeségekért rajongani. Például a szuperképességek teljesen megfosztják őket a heroizmustól. Aki halhatatlan és legyőzhetetlen az hogyan lehet hős? Nem kockáztat semmit, neki a harc csak puszta pózolás. A minap linket a Férfihangon valaki egy videót az N-vitaminról (NEM!), abban volt egy tételmondat, hogy a semmiért akar mindent az a generáció, akinek soha nem mondtak nemet. Ilyenek a szuperhősök intézményesített kiadásban. Csodamódon szuperképességet kapnak, amivel félkézzel legyőznek bármit, valódi küzdelemről szó sincs. A való életbeli és a hihetően mintázott hősök a valamik. Ha Koppánynak, Bem apónak vagy Prónay-nak öltöznének, az tetszene :-). (De nem bántom őket, éntőlem úgy szórakoznak ahogy akarnak csak ne legyen kötelező, hogy tetsszen.)

Két cikket írtam, de nem lettek elég jók a magam mércéje szerint sem. Nem jött át amit igazából mondani akartam. Ezenkívül mostanában a "családi alfa" témák érdekeltek főleg - az életemből kifolyólag - erre meg nem nagyon vevő a közönség. Puzsér is azt állítja, hogy a mai világ paradox módon a valódi női értékeket démonizálja. Emiatt egy családapa nem teheti meg - szerintem - hogy ne foglalkozzon női kérdésekkel is, és ezen a területen ne támogassa a feleségét. Pedig egy ideális társadalomban ez a nőtársak feladata lenne, de a mienkben a nőtársak inkább visszahúznak, mint támogatnának. Ez ahhoz a furcsa helyzethez vezet, hogy férfiként bele kell ártanunk magunkat női témákba, ha nem akarjuk, hogy ez az oldal zátonyra fusson. Viszont a férfiak - valamennyire jogosan - úgy érzik, hogy ezek a témák nem valóak egy férfimagazinba.

Mostanra pedig nagyjából internalizáltam a red pillt, amitől már nem foglalkoztat annyira, hogy motivált legyek írásra. Ezen a szemüvegen keresztül nézem a világot és szórakoztat (meg elborzaszt) amit látok, de most már nem ez a fő érdeklődési köröm.

@Deansdale: Teljesen egyetértek, és jól fogalmaztad meg. A probléma gyökere szerintem nagyrészt a nevelésben (és annak hiányában) keresendő, ezért felnőttként már nagyon nehéz kilépni belőle. Szülőként ezért az egyik legfontosabb feladatunk segíteni a gyerekünknek, hogy az egészséges derű ne vesszen ki belőle.

2016.11.19. 14:40:59

@Belvedere_blog:

a probléma nem az, mikor valakinek más a véleménye mint X-nek, hanem mikor valaki szimplán hülyeségeket ír.

modern vagy poszt-modern globális kapitalizmusban élünk ahol munkamegosztás van és sok más egyéb jelenség.

"Ennek a végeredménye egy olyan férfi, aki képtelen az önvédelemre és a gazdasági önellátásra."

ez pl. vagy hülyeség, vagy csak pontatlanul fogalmazol.

2016.11.19. 14:43:34

@Ahasverus:

azért ezt pontosítanám két dologgal.

egyrészt, aki tartósan függetleníti magát a munkaerőpiactól, az már inkább felső-mint felsőközép. ez utóbbi max. pár évig bírja, utána vagy sokat lead az életszínvonalából, vagy kénytelen dolgozni

a másik, hogy igazából nem az alkalmazotti, hanem egy idő után a vállalkozó lét a favorizált, vannak akik szerint a 40 feletti alkalmazott általában lúzer, akkorra már önállónak kell lenni

2016.11.19. 18:01:09

@KalmanBlog:

"Prónay-nak öltöznének"

Ha már Prónay Pál megemlítődött, én mostanában sokat gondolkodtam róla. Jobban mondva: róluk. Prónay Pálról, Héjjas Ivánról, Ostenburg-Moravek Gyuláról és Zadravecz Istvánról. A fehér terror ideológusairól és az ellenforradalom hőseiről. Két dologról ismertek: egyrészt fegyvert fogtak az antant csapatai ellen, másrészt üldözték a kommunistákat. A probléma a megítélésükkel az, hogy a kommunisták levadászása közben sikerült néhány ártatlant is felhúzni a kötélre, vagy lelőni, mint egy kutyát. Túlkapás vagy szándékos? Hmmm...

Régebben ezt elítéltem ám. Nálam sokáig nem fértek bele a Panteonba, mert hiába Sopron megtartása, mégis néhány ártatlan ember legyilkolása nem okés.

Mára egy kicsit változott a véleményem.

Természetesen most is megválogatom, kit tisztelek és kit nem. A baszk katolikusokat legyilkoló francoisták vagy egy kórház teljes ápolószemélyzetét lemészárló fallangisták nálam még mindig az aljadék gyilkos kategória. De a spanyol jobboldali tetvek tetteiről tudósítanak a hiteles dokumentumok. Prónay és társai "gaztettei"-ről viszont még mindig csak marxista forrásaink vannak, semmi más. A marxista történettudomány módszerei pedig ismertek: túlbecslik az áldozatok számát, hozzávágnák különféle gyilkoló szabad csapatok áldozatainak számát, időnként maguk kreálnak eseteket, vagyis hazudnak. Prónay-ról és társairól még mindig kevés a megbízható történeti tanulmány. Sőt, Prónay-ról nincsen egy normális monográfia! S bizony, nem egyszer a ma írt tanulmányok is eltérnek egymástól. A "Vörös terror, fehér terror" c. Rubicon-számban Konok Péter és Paksa Rudolf egymástól eltérő Prónay-képet fest le.

Ami viszont kiváltja bennem az átértékelést, az a mai helyzet. Az, hogy Prónay az I. világháború után ugyanazt tapasztalta, amit mi most. Hogy van az ország, és vannak az országot elveszejteni kívánó belső ellenség (a kommunisták). A Prónay és Héjjas által kivégzett kommunistákért nem igazán kár: direkt törekedtek az ország ellen. Hazaárulók voltak. Dobó István is felakasztotta a törököt az egri várba bekísérő Hegedűs hadnagyot. A hazaáruló jussa a kötél vagy a főbelövés. A mi tapasztalatunk az, hogy miközben jön az iszlám, hogy felfalja Európát, addig egy belső ellenség, a kulturmarxisták készítik elő a terepet a külső ellenségnek, az iszlámnak.

Ilyenkor bizony mi a helyzet?

Erről már tanakodtunk párszor itt, a blogon.

Talán térjünk vissza Prónay módszereihez? Ugyanaz volt a megélése, mint nekünk. Csak hát az ő módszerei radikálisak. Humanista szempontból főleg. De az egy háborús helyzet volt. Lassan egyébként megint háborús helyzet jön, egész Európában.

Szerintem Prónay Pál az a téma, ami ma is nagyon aktuális.

KalmanBlog 2016.11.19. 19:14:29

@Ahasverus: Ezért van nekem könnyebb dolgom. Én nem olvasok balos dolgokat, így nem zavarodok össze. Nem is tudtam, hogy kétes a megítélése.

Egyébként a Fehérterror cenzúrális védelem alatt van már, vagy arról még lehet nyugodtan eszmecserét folytatni? Csak a biztonság kedvéért kérdezem.

Belvedere_blog (törölt) 2016.11.19. 19:44:10

@KalmanBlog: @Ahasverus:

Az első világháború utáni megtorlások közül a magyarországi fehérterror járt a legkevesebb áldozattal. Bizonyíték erre a finn polgárháború, mely 37 ezer halottat követelt:

hu.wikipedia.org/wiki/Finn_polg%C3%A1rh%C3%A1bor%C3%BA

Csak a hazi khm... történészszakma DIREKT nem hívja fel a figyelmet a fenti európai analógiákra. Többek között arra, hogy a 3 milliós Finnországban több kommunistát öltek meg az első VH után, mint a Horthy-kor kezdetén.

en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Finland

2016.11.19. 20:30:38

@Deansdale:
Tévedsz ezzel a komolyság/örömtelenség elvárással kapcsolatban, erről egy közeli ismerős házaspár jutott az eszmebe, ahol minden ideális, gyerekek, munka, családi élet, kikapcsolódás, programok stb. stb. s aztán a feleség panasza, hogy a férj olyan unott és miért nem örül, amikor a kopaszi gáton a gyerekekkel sétálgatnak, hát mit akar még?

Az a probléma ezzel, hogy nem lehet megmondani egy embernek, hogy minek örüljön. Ez, hogy élje meg az apró örömöket stb. egy ugyanolyan elvárás, mint amit a komolyságról mondasz. Sőt nagyon is elvárás.

De az is meg van mondva, hogy milyen örömöket lehet megélni. Pl. vidáman társasjátékozás, focizás, boldog játék stb. Persze van ezekből is jó dolog, aminek az ember tényleg örül (pl. én korcsolyázni imádok eljárni velük stb).

Nem az a szétcsúszás persze, hogy túl sokat nevetgélnek a gyerekekkel, vagy túl sokat bújócskázik. A szgépes játék már jobb péda, annak már van egy negatív megítélése - ebben már az van, hogy midnenki állítólag csak mértékkel csinálja.
Olyat már nem fogsz találni, aki bevallja, hogy bár a gyerek szívesen legózna vele, de ő inkább nekiül egy egésznapos szgépes játéknak.

Persze ráteheted elvárásként, hogy minek örüljön (mindennapok, jóférj stb.) és vannak olyanok, akik annyira kemények, hogy ezt meg is csinálják. De ezzel az is elvész ebből, aminek tényleg valóságosan örülne.

A szétcsúszásról még. Nekem volt egy ember, aki erre azt modta, hogy mindenkinek szabadon kell néha engedni a démonait, hogy ne kezdjenek el tombolni. Én ezt úgy szoktam értelmezni, hogy ha úgy érzem, nagyon elszálltam, arra gondolok, hogy ez még csak a szabadon engedés és nem a tombolás. Így nem kerülök midnen mindegy állapotba s ez egy nagyon jól működő dolog.

Amúgy meg, ha az ember szembenéz azzal, hogy vminek éppenséggel nem örül és minek örül(ne), az még nem a depresszió.

2016.11.19. 20:52:44

@KalmanBlog: @Belvedere_blog:

"Én nem olvasok balos dolgokat, így nem zavarodok össze."

Ha csak balról menne a sötétítés. De megy az jobbról is, balról is. Hogy Deansdale-t mondja néha: "hülyék mindenhol vannak". Gondolj csak arra, hogy sem az MSZP, sem a FIDESZ nem kívánja megnyitni az ügynökaktákat. A helyes tájékozódást az is megnehezíti, hogy vannak olyan témák, amikről piszok nehéz korrekt forrást találni.

"Nem is tudtam, hogy kétes a megítélése."

Fokozzam?

Paksa Rudolf szerint Prónay ki nem állhatta Bethlen Istvánt.

Szerinted miért?

Prónay Pálnak nem tetszett Bethlen István szociális érzéketlensége, sőt mi több, ő maga egyenesen paraszt- és munkásellenesnek tartotta Bethlent. Paksa kihangsúlyozza a jobboldali, királypárti Prónay-ról, hogy szociálisan érzékeny volt.

Paksa olyasmit is ír, hogy Prónay csak a kommunista vezetőket végeztette ki, de a legtöbb komcsit csupán megvesszőztette. Persze azt ő maga sem tagadja, hogy voltak túlkapások is.

"Egyébként a Fehérterror cenzúrális védelem alatt van már, vagy arról még lehet nyugodtan eszmecserét folytatni?"

Igazából kellene mind a fehér, mind a vörös terrorról egy normális diskurzus. Ez a tabusítás, ami még mindig megy, egy őrültség. Mindenesetre vannak témák, ahol bekövetkezett egyfajta tisztulás. Például sikerült Szálasi Ferencről egy csomó marxista mocskot lemosni (persze ettől még mindig kétes figura marad, de más okból).

"a 3 milliós Finnországban több kommunistát öltek meg az első VH után, mint a Horthy-kor kezdetén."

S itt akkor arról kéne beszélni, hogy mindez Horthy érdeme volt-e, vagy ez tőle független jelenség. Ugyanis sokan felhozzák Horthy mellett, hogy ő maga állította le a fehér terrort. Persze ez azzal is együtt járt, hogy ezzel keresztbe tett Prónay-nak is (Lajtabánság).

Én egyébként azt veszem észre, hogy azért lassan tisztázódik egy-két kényes téma. De egyrészt csigalassú a folyamat, másrészt még mindig sok az olyan téma, amit nemhogy nem szabad, de egyenesen tilos piszkálni.

Deansdale 2016.11.19. 21:36:12

@kiknekX: A lónak a pikuláját... Az örömöt elvárásnak megélni a legnagyobb hülyeség a világon, azzal már tényleg pszichológushoz kell menni :) Nem az a lényeg, hogy az ember tettesse az örömöt amikor mások elvárják tőle, vagy hogy muszáj lenne annak örülni amire mások azt mondják hogy annak örülj...
De olyan furcsa, hogy ezt magyarázni kell.
Az ember keresse meg az örömöt a saját életében, és merjen azzal foglalkozni, ami az ő álma, az ő hobbija, ami neki örömet ad. Ez különösen a férfiaknak gond, a többségünk önfeláldozó módban éli le az életét, csak sajnos tök fölöslegesen, mert a nők nincsenek felkészülve arra, hogy ezt a helyén tudják kezelni. Erre válasz az MGTOW, az ebből kiábrándult férfiak reakciója: inkább törődök magammal én, mert más úgysem fog... Valamilyen szinten nagyon helyes ez, szükség van rá - persze túlzásba lehetne vinni, de attól a többség fényévekre van. Mindegy.

Akinek olyan partnere van, aki még az örömét is szabályozni akarja, az váljon el a p*csába - persze sokkal jobb lenne, ha megbeszélnék a dolgot, dehát olyan világban élünk, ahol az emberek 90%-a képtelen az egyszerű, tiszta kommunikációra. Persze az is igaz, hogy aki még a legközvetlenebb partnerével sem tud őszinte és nyílt lenni, mert vagy ő maga képtelen rá, vagy a másik képtelen arra hogy megfelelően reagáljon erre, akkor megintcsak el kell válni a p*csába... Van egy olyan érzésem, hogy az emberek 90%-ábak pszichológushoz kellene járnia, csak vagy pénze nincs rá, vagy derogál neki a gondolat. Így inkább szenvednek mint a hülyegyerekek, férfiak és nők egyaránt.

2016.11.19. 23:18:56

@Deansdale:
Hát akkor te úgy látszik nem sok nőklapját olvastál:-). (én is csak tizenéves koromban egy két-évig - de abban midnig ez volt leírva, hogy a hétköznapok boldogsága stb. stb.) s már csak onnan is tuhatod, hogy ez elvárás, hogy aki nem tud felmutatni semmi hobbit v. ilyen társadlamilag elfogadott szabadidőeltöltést, az fura, mehet a pszichológushoz (max. a sok a dolgom érvvel lehet kibújni alóla).

Mindenki keresi az örömöt az életében, de ez legtöbbször nem egy "álom" megvalósítása, hobbi - ezek már magasabb szintű dolgok és elég nagy tudatosság is kell hozzá. Sokszor a szimpla sznobizmus is hozzásegít ehhez, hogy ez könnyebben menjen (ne ereszkedjen bele primitívebb örömökbe - "időelbaszásba").

Tehát elméletileg igazad van, de ez már olyan letisztult/tudatos dolog, amit írsz.

És igen, abszolút megvan az elvárás a párkapcsolatokban is, hogy örüljél. Ki akar egy mísz pofát nézegetni.
Persze könnyű addig az őszinteség, megbszélés, amíg egy kedves kapcsolat kompatibilis hobbiról van szó (amúgy a nők inkább iylenekben nyomulnak -csak nekik a ffiakkal ellentétben ez szinte saját elvárás, projekt, hogy kompatibilis legyen, ezért nem alapítanak rá mozgalmat), vagy belefér a keretekbe az elengedés (én mondjuk ennek a híve vagyok, utálok ilyeneken erölködni).
Vagy pl. nagy az őszinteség, s így közösen belátható, hogy nincs megoldás. Innentől inkább nem folytatom:-)

Wastrel 2016.11.20. 05:07:32

@Deansdale: "inkább törődök magammal én, mert más úgysem fog..."

Szeresd magad, más úgysem szeret :)

Wastrel 2016.11.20. 05:25:40

@Ahasverus: Azt kell elérned, hogy mások elvárásai még tényező szintjén se szólhassanak bele az életstílusodba. Rettentő nehéz, évek kitartó szenvedése kell hozzá, szóval a külső elvárásoknak való megfelelés visszautasítása egyáltalán nem a legkönnyebb út. Alaposan ki van kövezve várható kudarcokkal, depresszióval, megvetéssel...

Ami még kell ehhez, az az önképzés képességének elsajátítása, hogy bármikor néhány hónap alatt meg tudj tanulni egy új skillt, amire épp szükséged van a magad ellátásához. 100%-ban nem nagyon lehetsz önellátó, mert ahhoz rendkívül nagy földterülettel kellene rendelkezned, plusz a külső veszedelmekkel szemben (akár csak valami szélsőséges időjárás) teljesen kiszolgáltatott vagy.

Az, hogy nem érdekel mások véleménye, nem jelenti azt, hogy ne fordulhatnál jó szándékkal a többi emberhez, vagy ne lehetnének barátaid, viszont a szélesebb társadalom elképesztő vehemenciával igyekszik minden kitörni igyekvőt visszatuszkolni a pöcegödörbe (lásd rákok a vödörben). A legnagyobb kiszolgáltatottságot a bérmunka elfogadása jelenti, ennek elkerülése érdekében vagy egyéni vállalkozóként freelancerkedsz, vagy saját produktumot viszel a piacra, a lényeg az, hogy a bérmunkánál kevés megalázóbb, lélekölőbb és kockázatosabb módszer létezik hosszútávon.

Deandsale egyszer elhintett a kommentek között egy nagyon bölcs megjegyzést: "A legnagyobb érték a kaja". Ha bárki a világon egy adott gazdasági vagy társadalmi körülményrendszerből adódóan olyan pozícióban van, hogy hatalmában áll megvonni a szád elől a falatot, tehát a Maslow-piramis alsó 2 szintjének kielégítési lehetősége megszűnik, amennyiben a földesurad elutasít, attól a földesúrtól szabadulni kell, mert az ilyenek mindig csak a hatalmat akarják, és ennek érdekében a munkaerő függő helyzetbe taszítása az elsődleges céljuk. Ennek a gyakorlati megvalósítása a kapitalizmusban a bérrabszolgaság.

2016.11.20. 08:08:29

@Deansdale:
Még gondolkoztam ezen a hobbi dolgon és hogy mennyire elvárás ez s eszembe is jutott a gyerekkorom de ez sok gyerekre igaz, hogy a szülő találja ki, hogy mi legyen a szabadidős tevékenysége, sok ilyet hallani, hogy pl. mindegy mit csinál, de valamit sportolnia/nyelvet tanulnia stb. kell (s ezen belül esetleg választhat, hogy mit) na ez pl. egy elég erős elvárás, amit a gyerek simán megkap, hogy mivel kell foglalkoznia "értelmesen". Nem csak konkrétan az adott dologra elvárás, hanem az életérzés, hogy "értelmesen" kell időt eltölteni.

Engem pl. beirattak zongorázni (nem én találtam ki, de kell a zene stb. s egyszer emlékszem még anyám meg apám összevesztek ,hogy zongorázni v. gitározni járjak-e, mivel anyám gitározni szeretett de végül apám nyert). Nagyon utáltam egyébként zongorázni, már előző nap rettegtem a zongoraórától, midnig melléütöttem s a zongoratanárnő olyankor üvöltött. Anniyra utáltam, hogy ebből végül öt év után ki tudtam szállni (egyszer egy családi megbeszélésen ezen sírva fakadtam s nagyapám azt tanácsolta, hogy szerinte vágjak bele egy baltát a zongorába:-), a zongoratanár nagyon sjanálkozott, szerinte tehetséges voltam.
De arra pl. most kb 1-2 éve jöttem rá, hogy amit sprotoltam (tájfutás) az is csak rám lett nyomva, ez nagyapám s anyám sportja volt, ők országos bajnokok is voltak ebben, de én tehetségtelen voltam hozzá, mivel ez folyamatos koncentrációt igényel, én meg mindig elfilózgattam verseny közben s így eltévedtem az erdőben. Így sosem volt benne sikerélményem. Ezzel együtt pl. több mint húsz évig jártam és egy csomó élményt adott meg barátságokat stb. stb. tehát nehéz azt mondanom, hogy ez hiba volt.
Tesóm ezekben ügyesebb volt, vele is megpróbálták ezeket, de ő pár hónap után lerázta magáról. IGaz aztán helyette "nem csinált semmit" s folyton cseszegették, hogy lusta.

Na mindegy, én emiatt átestem a másik végletbe és semmi ilyen szakkört vagy "fontos lenne" dolgot nem eröltetek a gyerkeimnek, nem is magyarázgatom, hogy miért lenne jó dolog. (s nem vagyok benne biztos, hogy ezt jól teszem).

KalmanBlog 2016.11.20. 12:29:25

@kiknekX: Engem meg nem tanítattak zenélni. 16 éves korom környékén rájöttem, hogy a lányok a gitárosokra buknak, el is kezdtem tanulni, de rettentő tehetségtelen voltam a szolfézs hiánya miatt. Úgyhogy ha lesz fiam, azt megpróbálom egy kicsit a zene felé terelni. Szerencsére a feleségemnek jó énekhangja van, úgyhogy van remény.

Én azt gondolom egyébként, hogy a megoldás az, ha az ember "trükkösen" tereli a gyerekét. Nem kerek-perec kijelenteni kell, hogy mit kell tanulni, hanem azokon a területeken sikerélményeket "okozni", és ezzel elérni, hogy a saját motivációja legyen. És ezt is úgy, hogy figyelünk rá, hogy mit szeret, mihez van ügyessége, és ezekben erősítve, de ezek közül lehetőleg azt tolva, amivel megy majd valamire. Hát nem könnyű :-).

Engem egyedül különangolra járattak "erővel", de mivel a tanárunk nagyon jó fej volt, ezért egész belejöttem abba is. Azt kell, hogy mondjam így utólag, hogy nagyon megérte. Nem vagyok perfekt, de abszolút funkcionális a tudásom, simán tudok külföldiekkel szakmában tárgyalni, és enélkül nem lennék ott ahol vagyok.

2016.11.20. 16:03:12

@KalmanBlog:
Hát ténlyeg nehéz, nem tudom, igazad van-e ezzel a tereléssel. Általában az a meglátásom, hogy bármilyen tevékenységben a lelkesedés, motiváció fontosabb, mint a tehetség. És az iránt meg kétségeim vannak, hogy lehet-e így motiválni egy gyereket. Sztem iylenkor a gyerek simán megérezheti, hogy ez egy elvárás felé és nem pont az lesz-e, hogy a végén ő maga sem tudja, hogy valamit ő akar-e vagy a szülei.

Így bár jó lenne, ha ezzel klassz dolgokra lehetne a gyereket terelni, ami neki is jó, de én vhogy úgy érzem, hogy ebben csak a személyes példa az, ami vmenniyre számít/hiteles. Persze az is rossz, ha csak a gyerek motiválása kedvéért veszel fel bizonyos szokásokat - talán ez még gázabb. Ill. abból kell kiindulni, hogy magadat is tartsd annyira, mint a gyerekedet s ebbe bele kell törődni, hogy ami neked jó az kb. jó lesz a gyerekednek is. (persze ennél összetetteb a dolog, de sztem egy szülő kb. ennyit tehet.)

Van egy olyan nézet is ebben, hogy azért kell beiratni erre-arra a gyereket, hogy egyáltalán felkínáld neki a lehetőségeket, hogy mikkel foglalkozhat. Ez egy kicsit jobban nyomaszt engem, bár ezt is meg tudom magyarázni magamnak, hogy ez is simán egy nyomás az "értelmes" tevékenységek felé és én pl. olyan voltam, hogy ki sem mertem szállni belőle, ha vmit elkezdtem. Így ők csak arra járnak, amit kifejezetten kérnek (pl. úszás) de volt, hogy a nagyobb lányom el akart menni az óvodai táncra, beirattam, de az első után nem akart többet menni (mert csak ugráltak és nem balerina ruhában táncoltak) s én ráhagytam a dolgot. Aztán jött anyám látogatóba s elkezdte magyarázni a gyerkenek, hogy a szép ruhát csak akkor kapják meg, ha már megtanulták a táncot stb. ami tök igaz s nyilván lehetett volna rá hatni, hogy folytassa (bár ő elég makacs), biztos előnyére vált volna. De én vhogy bízom benne, hogy ha vmit akar, akkor a kitartásra sem kell rábeszélni.
Meg az is van, hogy amúgy is csak arra van kapacitásom járatni őket, ami az iskolában, óvodában van különóra, hogy ezen kívül hordjam őket vhová, ahhoz nagyon nagyon akarniuk kéne. Ez egyszerűen egy fizikai korlátozó tényező. Így ez van most, de nem biztos, hogy ez a legtutibb.

2017.04.16. 07:35:27

@Alter_Ego: @Deansdale: Találtam egy kis érdekességet. Schiffer András véleménye nemzettudatról.
mno.hu/velemeny/tul-a-xx-szazadon-2392765

KalmanBlog 2017.04.17. 14:31:49

@Ahasverus: A "kirekesztő" szóig tudtam olvasni. Aki a kirekesztés szót komolyan használja, azt nem tudom komolyan venni.

"Kérdés, ha egy „párt” (értsd: „rész”) nemzeti erőnek tekinti magát, ebből per definitionem következik-e, hogy a más „párton” állók „nem nemzeti erők”, ergo nem részei a nemzetnek?"

Aki egyértelműen a nemzet ellen fejti ki a tevékenységét, az - bazmeg - nem része a nemzetnek. Ennyi. Fogd fel, és rekesztődj ki!

2017.04.17. 16:56:03

@KalmanBlog:

"Aki a kirekesztés szót komolyan használja, azt nem tudom komolyan venni."

Erről már volt egyszer szó.

Bencsik András szerint, aki ellenzi az olimpia magyarországi megrendezését, az nem a nemzet része. Ergo Aurelius Respectus és Deansdale, mivel ellenzik az olimpiát, nem a nemzet részei.

"Kérdés, ha egy „párt” (értsd: „rész”) nemzeti erőnek tekinti magát, ebből per definitionem következik-e, hogy a más „párton” állók „nem nemzeti erők”, ergo nem részei a nemzetnek."

Mert nem érvényesült a történelemben ez a logika, hmmm? A Nemzetiszocialista Német Munkáspárt nem tekintette a német nemzet részének azt, aki ellenezte a politikáját. Lenin bolsevik gyülekezete ugyancsak megcsinálta a zseniális bravúrt, hogy magát azonosította az orosz nemzettel, és aki ellenezte a politikájukat, azt az orosz nemzet ellenségének nyilvánította.

Most nem Schiffer Andrást mentegetem. Szél Bernadett ölebeként nem kérdéses, hogy mennyire szolgálja a nemzet ügyét. :P

KalmanBlog 2017.04.18. 01:18:22

@Ahasverus: Na jó, kifejtem az elemzésemet, elsőre dühből írtam csak. Tehát Schiffer számára a "nemzeti erő" önmeghatározás kirekesztő.

Ez a kulcs. És itt sajnos el is vérzett Schiffer. Ugyanis az nem is lehet kérdés, hogy a pártoknak a nemzet érdekében kell működniük. Illetve lehet önálló képviselete a kisebbségeknek, de azok nyíltan vállalják fel, hogy ők melyik kisebbségnek az érdekeit tartják szem előtt. Tudtommal ilyen kinyilatkozást Schiffer nem tett. Tehát alapértelmezetten neki is a magyar nemzet érdekei szerint kellene politizálnia.

Na most ha nekem van egy eltérő világképű mondjuk szocialista pártom, ami szintén a magyar nemzet érdekeit szeretné szolgálni - csak szerintem más a helyes irány, akkor engem a magát nemzeti erőként definiáló jobboldali párt nem rekeszt ki. Ellenkezőleg, legalább egy közös pontunk van, amit a viták és párbeszédek során mindenki elfogad: a nemzet érdekét kell szolgálnunk. A kérdés csak az, hogy hogyan.

Még mondjuk, hogy őt csak a környezetvédelem érdekli. Akkor azt még mindig összeegyeztetheti a magyar nemzet érdekeivel. És akkor még mindig nincs kirekesztve. De nem, őt a magyar nemzet érdekképviselete szükségképpen kirekeszti. Na, itt bújik ki a szög a zsákból. Melyik nemzetet választotta ki magának? És miért nem írta bele a programjába, hogy azt képviseli a magyar helyett?

Amúgy meg ha kirekesztés miatt síró kisköcsög lennék, akkor hozzátehetném azt is hogy az ő jelmondatuk - lehet más a politika - meg aztán végképp kirekesztő. Senki más nem lehet más, hiszen pont hozzájuk képest más az LMP. Tehát csak az LMP lehet más, mindenki más ki van rekesztve az egyformaságba. De szerencsére a normális embereket nem rekeszti ki mások önmeghatározása, úgyhogy én sem picsogok ezen többet.

2017.04.18. 07:33:56

@KalmanBlog:

"Amúgy meg ha kirekesztés miatt síró kisköcsög lennék, akkor hozzátehetném azt is hogy az ő jelmondatuk - lehet más a politika - meg aztán végképp kirekesztő. Senki más nem lehet más, hiszen pont hozzájuk képest más az LMP. Tehát csak az LMP lehet más, mindenki más ki van rekesztve az egyformaságba."

És mily érdekes, az LMP be is támadta a Momentumot.
hvg.hu/itthon/20170316_Schiffer_Andras_a_Momentum_uj_generacios_neoliberalis_kezdemenyezes

Mert csak az LMP más!

Egyébként őszintén megvallva, amit én várok a 2018-as választáson, az nem a JOBBIK győzelme, hanem az LMP kiesése a Parlamentből. Kurvára nincs szükség erre a pártra - csak még jobban megosztotta a nemzetet!

Deansdale 2017.04.18. 10:45:30

@KalmanBlog: Na igen, felháborító és szégyenletes, hogy a politikát teljesen nyíltan függetlenítették a nemzet szolgálatától. Ma pl. a magyar politikában egy igen széles rétegnek a magyarság ellenség. Ha ez nem abszurd...

@Ahasverus: "Kurvára nincs szükség erre a pártra - csak még jobban megosztotta a nemzetet!"

Gyümölcséről ismerszik meg a fa :) Valami érthetetlen, különleges, megfoghatatlan módon a kultúrmarxizmus mindig a társadalom megosztásához vezet. Amint elkezdik csoportokra szakítani és egymásnak ugrasztani az embereket, azok csoportokra szakadnak és egymásnak ugranak. Ki érti ezt?
süti beállítások módosítása