HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: @F.M.J.: Jól van, meggyőztél :) (2024.04.23. 20:35) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • F.M.J.: @Deansdale: 12/230V: Mivel én sem vagyok villamosmérnök, természetesen lehet, hogy rosszul tudok bármit a dologról, de azért felületes ismereteim alapján volna néhány ide vágó észrevételem. Szerén... (2024.04.23. 19:53) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • Deansdale: @F.M.J.: "Durva megközelítésben egy fogyasztó a hálózati feszültséghez képest 20x nagyobb áramerősséget igényel 12v-nál, tehát brutálisan vastag vezetékeket kellene alkalmazni." Ez elméletben igazn... (2024.04.23. 10:58) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • F.M.J.: @Deansdale: Komposztkazán+üvegház. Egyelőre nagyon elméleti a dolog, még előtte van fontosabb dolgom is, csak azért agyalok rajta, mert tervezem, hogy egyszer majd nekiállok. Nálam ez erőnléti edzés... (2024.04.19. 20:46) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • valis47: @Deansdale: Trumpra azt is mondták, hogy rasszista. Arra sem kellett bizonyíték. Meg azt is, hogy orosz ügynök. Gondolom orosz ügynökként akart III. világháborút kirobbantani vagy mi. (2024.04.19. 14:12) Vallásismereti kisokos
  • Utolsó 20

Ultimátum Magyarországnak

2017.04.04. 17:35 Deansdale

A Times szerint (a HVG-n magyarul is olvasható a hír) az EU ultimátumot fog adni nekünk és a lengyeleknek: vagy befogadjuk a ránk sózott menekülteket, vagy kilépünk.

Hála az égnek, végre valami jó hír.

Ki kell lépni a picsába mindenféle olyan szövetségből, ami ilyen módon lép fel velünk szemben. Teljesen nyilvánvaló, hogy az EU szép lassan egy erőszakszervezetté változott, ami zsarolással, fenyegetéssel, gazdasági szankciókkal próbálja ráerőszakolni az akaratát a tagországokra. Ami azért is furcsa, mert az EU elméletileg nem önálló entitás, hanem a tagországok kormányai által közösen vezetett valami. Hát igen, elméletileg.

A Times szerint a lengyelekkel 160.000 migránst kellene befogadnunk - hogy egyenként vagy együtt, az a cikk ingyen is olvasható részéből nem egyértelmű. Mindegy is, mert se 80.000, se 160.000 migránsra nincs szükségünk. Sőt, egyetlen főre sincs. (A valódi szír menekültek - akik az áradatnak talán 10%-át kiteszik - lakhatnak a határ mentén felállított konténerekben, aztán ha vége a szír harcoknak mehetnek haza.)

Magyarország a magyaroké, nem rendelkezhet fölötte senki más, csak a magyar nép. Akinek ez nem tetszik, az elhúzhat a fenébe. Remélem megjön az ultimátum, és remélem a lengyelekkel együtt leszünk elég tökösek kilépni. Semmi szükségünk erre a kultúrmarxista bandára, a Merkelekre és Junckerekre, hogy ránk kényszerítsék a beteg akaratukat. Nem azért szabadultunk meg a KGST-től, hogy aztán valaki más rángasson minket ugyanúgy.

Ha már itt tartunk, a britekkel és a várhatóan szintén kilépő visegrádi országokkal alakíthatnánk egy új közösséget, ami tényleg keresekedelmi lenne, és nem politikai.

A redditen írta valaki kommentben: minden tagországnak el kell fogadni a hódító-kvótát, mert az iszlámot egyenletesen kell szétteríteni európában.

40 komment

Címkék: politika szép új világ piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KalmanBlog 2017.04.04. 18:33:23

Már a Demokratán is megjelent, én is olvastam. Súlyos válaszúthoz érkeztünk. Nagyon remélem, hogy meglesz bennünk a kellő bátorság és erő, hogy kilépjünk ebből az európagyilkos szervezetből. És akkor az még csak az önvédelmi harcunk kezdete lesz, nehéz sorsdöntő éveknek nézünk elébe.

Asidotus 2017.04.04. 18:54:20

Orbán el fogja fogadni a kvótát, mert a NER-t az EU-s pénzek tartják életben. Ebből működik a rezsim.
A kvóta által idezsuppolt emberek meg majd elhagyják hazánkat.
Ha jól tudom, nem bűnözők, nem zárhatjuk be őket, mi akadályozná meg, hogy elmenjenek innen? A hazájukból is eljöttek, sok ezer km-en át vándorolva, ez már nem távolság nekik

Deansdale 2017.04.04. 19:13:57

@Asidotus: Égbekiáltó baromság lenne egy folyamatosan gyérülő pénzpatak fenntartásának érdekében eladni az országot, ennyire rövidlátó talán még Orbán sem lehet. Az EU süllyedő hajó - ha Le Pen nyer azzal gyakorlatilag vége, de ha nem nyer, az is csak elodázza egy kicsit a bukást. Ilyen helyzetben az nyer a legtöbbet aki minél hamarabb kiszáll és elkezd valami újat építeni.

Asidotus 2017.04.04. 19:25:33

@Deansdale: amennyiben így lesz, akkor persze, kilép.
Azt nem tudom, hogy van most ez a hétéves ciklus.
Ha jól rémlik, hamarosan újra indul egy újabb, hétéves, pénzosztó ciklus, azt még mindenképpen meg szeretné csípni a mostani kormány.

zriff 2017.04.04. 19:25:40

Durva, hogy már nyíltan fenyegetnek, ennyit a nagy nyugati liberális haladó demokráciáról.

Cisgendered shitlord 2017.04.04. 19:43:28

Az EU süllyedő hajó, gyakorlatilag mindegy, hogy kirúgnak-e, vagy pár év múlva a széthullásakor esünk ki belőle. A fenyegetésük üres, és pontosan olyan súlyú, mint ahányan az EU vezetőire és az általuk képviselt irányra szavaztak.

Paranoid Android2 2017.04.04. 20:43:45

Annyi esze még Sztálinnak is, meg Mária-Teréziának is volt, hogy nem muszlimokat akart Magyarországra telepíteni.:)))

-JzK- 2017.04.04. 22:29:32

Orbán kiállhatna kezében az EU csatlakozási szerződéssel, hogy tessék, ezt írta alá a magyar kormány anno, mutassák meg, hogy hol van benne szó arról, hogy az ország etnikai felhigítására leszünk kötelezhetőek.

-JzK- 2017.04.04. 22:34:01

@Asidotus:
Mindig ezzel jönnek - rószét a balosok -, hogy az EU-s támogatási pénzek, pályázatok így megy úgy.
Azonban ez csak egy sovány vigaszdíj azért cserébe, hogy letarolták a piacunkat, és a magyar szakmunkások tekintélyes részét elszívták nyugatra.

Tessék: index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

Az EU nem egy szeretetszolgálat, hiába hiszik azt a balosok, hogy igazából ők seperc alatt felhoznák ez az országot nyugati fejlettségi szintre, ha nem "emberkednénk" Brüsszel ellen.

Btw. a németeknek a saját keleti felüket, a volt NDK-tartományukat se sikerült közel 30 év alatt a nyugati szintre felzárkóztatni, majd pont egy idegen országot puszta szívjóságból felfejleszteni, mondván hogy ha ilyen jófejek, hogy befogadják a sok kokerót, akkor megérdemlik.

Asidotus 2017.04.04. 22:53:55

@-JzK-:
én egyáltalán nem védem az EU-t, az EU-tagságunkat. Csak a tisztánlátás kedvéért akarom láttatni, hogy az EU-s pénzek nem az országnak kellenek, hanem a mostani Fidesz-rezsimnek. Egyetlen egy olyan komolyan vehető nagy oligarcha sincs a NER-ben, aki valódi, piaci körülmények között is milliárdos lenne. Ennyit tudnak, uniós pénzekből építeni vagyont.
Ezért nem kell azt hinni, akármit is mond Orbán Viktor Brüsszelről, hogy önszántukból kilépnének, mert nekik kell az EU, nem másnak.

(Nem mondom, ha lenne egy sokkal értelmesebb alapokon álló EU-s vezetés, én személy szerint tudnék támogatni a mostaninál sokkal-sokkal szorosabb integrációt. Persze, nem a mostani, feminizmus és hülyeség fertőzte vezetés alatt.)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2017.04.04. 23:26:55

Szerintem ez a kijelentés nem más mint szimpla blöff. Már a múltkor is elkotyogta valamelyik német politikus meg eu-s főmufti, hogy Kelet-Európára szükség van, mert Németországba az ide adott támogatások kamatolsól mennek vissza.

Aurelius Respectus 2017.04.05. 00:41:52

@Deansdale: Az a baj, hogy 1990 után teljesen leépült a magyar gazdaság, fejlesztés már csak EU pénzekből van és a politikus kaszt is berendezkedett ezek egy részének lenyúlására. Sajnos teljesen életképtelen ez az ország és Oroszország szegény ahhoz, hogy az EU helyére lépjen. Nincs jó megoldás, csak fájdalmas.

Paranoid Android2 2017.04.05. 07:28:26

@Aurelius Respectus: Szerintem Orbán nem rövid távon akar túlélni, el akar vitorlázni ennek a történelmi helyzetnek a végéig. eredetileg Európában akart kikötni, de most kiderülni látszik, hogy azt a kikötőt éppen felszámolják. Akkor meg csak Oroszország marad, vagy az iszlám. Ebből egyértelműen Putyin a kevésbé fájdalmas, habár az is oltári szar lesz.
Visszajön a fizikai munka, az élethossziglani munkavállalás, a stabil, de alacsony életszínvonal és csak a Balatonra mehetünk nyaralni.:) És kell katonáskodni.
Viszont lesz kolbász, meg pálinka.
És a fiúk a lányokkal és nem egymással.
És a németek újra jöhetnek a Balatonra nyaralni.:)

Barbaarb 2017.04.05. 07:47:10

Bár nem olvastam a cikket, szerintem se nem 160 ezerről, se nem 80 ezerről van szó. A 160 ezret eredetileg a tagállamok összesen fogadnák be népességükhöz és gazdasági erejükhöz viszonyítottan. Magyarországra nézve 1 300 -ról volt szó.
Persze én se szeretnék ennyit se.

Úgy tudom, hogy nincs jogi lehetőség tagállam kizárására, esetleg az önkéntes kilépésre kényszerítésre.

Az utóbbi években valóban sok dolog megrázta az EU-t, de én úgy látom hogy kezdenek a dolgok visszabillenni az eredeti kerékvágásba. Ausztirában a megismételt választáson már meggyőzőbben nyert a szoclib oldal, Hollandiában is jócskán nyertek a liberálisok. Le Pen-nek nincs sok esélye a győzelemre, hiába jut be magabiztosan a második fordulóba. Már az apjával szemben is inkább Chiracra szavaztak a baloldaliak. Németországban meg kb. a Merkel és a Schulz félék között fog eldőlni a hatalom, nem tudom melyik a kevésbé rossz.
Keménykedik az EU, és a népre erőltetik az akaratukat, de arra vigyázni fognak, hogy ne essen szét. Szerintem.

Aztán nekem abban sincs stabil álláspontom, hogy biztosan jó lenne-e nekünk a kilépés, hiszen az exportunk túlnyomó része az EU-ba irányul, ami ezentúl vámköteles lenne, vagyis jókora versenyveszteség. Még ha valóban összefognának a visegrádiak, és Oroszországgal lépnénk komolyabb kereskedelmi kapcsolatba, akkor is jelentősen visszaesne az életszínvonalunk. De én Csehországról biztosan nem tudom elképzelni, hogy velünk együtt kilépnének, ők szinte Németországhoz tartoznak.

Deansdale 2017.04.05. 08:42:29

@Aurelius Respectus: Nincs semmi gond a fájdalmas megoldásokkal, ha csak azok tudnak előrevinni. Amíg mások (nem létező) jóindulatára támaszkodunk, addig mindig ki fognak használni minket. A gazdaságunk is pont azon futott zátonyra, hogy beengedtük a külföldieket, akik aztán vagy felvásárolták és becsukták a magyar üzemeket (lásd danone), vagy egyszerűen behozták az árujukat és kiszorították a magyar termékeket. Lépjünk ki az EU-ból, húzzuk össze a nadrágszíjat egy időre, és építsünk fel mindent amit az elmúlt 30 év lerombolt. Mindenki úgy fél a gazdasági nehézségektől mintha azok jelentenék a világ végét, holott a lópikulát. Bármi is történne a kilépés után, az elmúlt 100 évben garantáltan voltunk már annál SOKKAL rosszabb helyzetben is, és mégis túléltük. Ami az országot igazán veszélyzeteti, az nem az ha kevesebb lesz a pénz, hanem ha hagyjuk elveszni a szuverenitásunkat és a nemzeti egységünket.

Deansdale 2017.04.05. 09:08:50

@Barbaarb: "de én úgy látom hogy kezdenek a dolgok visszabillenni az eredeti kerékvágásba"

Amit felsoroltál az pont arra érv, hogy húzzunk kifelé minél hamarabb. Nem tudom kinek van kedve egy új erőre kapó balos vezetés alatt folytatni a megkezdett utat az öngyilkosságba - nekem nincs, az biztos.

"jó lenne-e nekünk a kilépés, hiszen az exportunk túlnyomó része az EU-ba irányul"

A gazdaság lényegtelen. Nem, nem vicc, szó szerint értem. A gazdaság a világ leglényegtelenebb mellékes szarsága, amiről elhitették velünk hogy nagyon fontos. Amíg eldöcög és nem dől be, addig maximum annyi a jelentősége, hogy az emberek hány százaléka eszik parizer helyett szalámit, ami valójában senkit nem érdekel. Persze, a többség szereti a luxust meg a kényelmet, de beteg dolog erre hegyezni ki mindent. Beengedni a menekülteket azért, mert az EU fizet érte, kollektív öngyilkosság csak hogy egy kicsit több szalámi jusson és ne kelljen parizerre fanyalodni. Ki kellene gyógyulni ebből a rövidlátásból mindenkinek. Gondolom ha valaki megkeresne téged azzal, hogy fizet neked egyszeri 500E Ft-ot ha befogadsz egy szudáni családot a lakásodba, akiket aztán neked kell etetni és ruházni, akkor meg sem fontolnád az ajánlat gazdasági vonatkozásait :)

"akkor is jelentősen visszaesne az életszínvonalunk"

Most azért jó az életszínvonalunk, mert néhány cég szabadon exportálhat az EU-ba? Hm. Ezeknek a többsége, ha jól sejtem, nemzetközi cég, ami a profitját úgyis kiviszi az országból. Az autógyártók és elektronikai cégek biztosan így vannak ezzel. Nem is tudom milyen echte magyar cég van ami milliárdos tételeket exportál és a hasznot az országban tartja. Nyilván van néhány, de hogy a magyar életszínvonal ettől lenne olyan, amilyen...

Ha visszaesne mind az export, mind az import, szerintem nem járna jelentős gazdasági problémával, csak bizonyos hangsúlyok tolódnának el.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2017.04.05. 11:09:02

@Barbaarb: Mondjuk az eu nem egyenlő a vámunióval, vámunióhoz nem kell szükségképpen EU. (Sőt még Schengenhez se, ráadásul mostanában hiába van Schengen, a bevándorlási buli óta ugyanúgy elkezdtek szemétkedni a magyarokkal az osztrák határon pl.) Egyébként meg míg nem voltunk bent az EU-ban, a multik addig is simán ide jöttek, lásd például Opel, Suzuki, GM. Vagyis ahhoz hogy legyen itt multi és az tudjon exportálni, szintén nem kell EU.

Barbaarb 2017.04.05. 11:58:47

@Deansdale:

"Persze, a többség szereti a luxust meg a kényelmet, de beteg dolog erre hegyezni ki mindent."

Éppen ez okozza a nehézséget. Azt az erőt, amely elvenné az emberektől a megszagolt luxust, meglincselné a többség. Az egy dolog, hogy te meg én hogyan gondolkozunk, a lakosság többsége nem ugyanígy.

"Most azért jó az életszínvonalunk, mert néhány cég szabadon exportálhat az EU-ba? "

Nem, nem ettől, a rendszertől általában. Ha van export, van GDP, ha van GDP, van reálbér-növekedés, ha van reálbérnövekedés, nőnie kell a szociális hálónak is.

"Ha visszaesne mind az export, mind az import, szerintem nem járna jelentős gazdasági problémával, csak bizonyos hangsúlyok tolódnának el."

Egy rakás termék hiányozna az embereknek, amit mi lehet hogy fölöslegesnek ítélünk meg, de nem ítélhetünk mások helyett.

@Sipi81:

"Mondjuk az eu nem egyenlő a vámunióval, vámunióhoz nem kell szükségképpen EU."

Így van, ezért is sokkal jobban el tudnám fogadni az EU-t, ha csak egy gazdasági közösség lenne.

"Egyébként meg míg nem voltunk bent az EU-ban, a multik addig is simán ide jöttek, lásd például Opel, Suzuki, GM. Vagyis ahhoz hogy legyen itt multi és az tudjon exportálni, szintén nem kell EU."

Így van, de előnyt jelent. Nem szűnne meg az exportunk, de jelentősen visszaesne, akár csak a gazdaságunk és az anyagi jólétünk is.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2017.04.05. 14:38:53

@Barbaarb: "Így van, ezért is sokkal jobban el tudnám fogadni az EU-t, ha csak egy gazdasági közösség lenne."

Egyetértek. :-)

som tam 2017.04.06. 04:34:16

@Barbaarb: "Azt az erőt, amely elvenné az emberektől a megszagolt luxust, meglincselné a többség."
Szerintem ez mar megtortent parszor.
Szerinted az elmult 25 evben csak nott a szocialis halo? Esetleg a szocialis halo jelenti a megszagolt lixust?
Nem igazan ertelek.

Barbaarb 2017.04.06. 06:57:00

@som tam:

Szerintem azért nem érted, mert a szociális hálót belekevered a luxusba.
Én simán eléldegélnék azon a szinten is, amelyen az amisok, de sokan megbolondulnának, ha nem lenne okostelefonjuk, tabletjük, a megszokott édességeik. Télen és tavasszal rohadt drágán lennének csak például gyümölcsök, és nem elálló zöldségek. Mert bármennyire is hirdetik a nagy szegénységet Magyarországon, a mélyszegényeknek nevezett háztartások nagy részében is alap a telefon, a kábelTV, meg a különböző élelmiszerek, amelyek nagyon megdrágulnának kilépéssel.
Remélem érthető, hogy amikor felsoroltam, azok csak példák, ne ezekbe kössön bele senki.

som tam 2017.04.06. 08:04:20

@Barbaarb:
azert emlitettem mindkettot, mert egy hozzaszolasban irtal roluk. de vehetjuk kulon is oket.
szoval en nem gondolom, hogy az elmult 25 evben nott volna a szocialis halo. megsem tort ki forradalom.
masreszt tomegeknek lett alkalmankent rosszabb, es attol sem tortek ki forradalmak. a 2008-as valsag erre jo pelda.
raadasul a szegenyebb haztartasok mobiljai pontosan azt mutatjak, hogy az emberek nem arra koltenek, amivel elobbre lephetnenek, hanem kulonbozo haszontalan dolgokra.
az egyik kozeli baratom nem tudott felretenni semmit. azt mondta, hogy egyszeruen abbol a penzbol lehetetlen. en azt mondtam, hogy ez szerintem eletstilus, vagy szokas kerdese. nem ertett egyet. aztan egyik honaprol a masikra a fizetese 5-6-szorosara nott. szo szerint egyik honaprol a masikra. fel ev utan kerdeztem, mennyit tett felre. eltalaltad! semmit.
a szegenyseg es luxus nagyon relativ dolgok.

Deansdale 2017.04.06. 08:21:03

@Barbaarb: Értem mit mondasz, de szerintem közel sem lenne ilyen erős visszaesés. Amit exportálunk annak a nagy részét úgyis megvennék, ha nem az EU, akkor mások - mondjuk a britek, vagy az oroszok. Egyébként meg attól, hogy a gazdaság kicsit visszaesik még senkinek nem tűnik el semmije, az okostelefonok és tévék megmaradnak :) Legrosszabb esetben az történne, ami eddig is zajlott, hogy amire már nincs saját erőből azt megoldjuk nemzetközi hitelből :| Persze erről tudjuk hogy mit jelent, dehát úgy is ez zajlik hogy bent vagyunk az EU-ban.

Barbaarb 2017.04.06. 09:03:47

@som tam:

"szoval en nem gondolom, hogy az elmult 25 evben nott volna a szocialis halo. megsem tort ki forradalom."

A szociális háló miatt önmagában talán nem törne ki, de azért megrázta az országot egy egyszerű Bokros csomag is.

"masreszt tomegeknek lett alkalmankent rosszabb, es attol sem tortek ki forradalmak. a 2008-as valsag erre jo pelda."

Persze, de erre mindenki egy meglévő rendszer hullámvölgyeként tekintettek, ami ellen igazán sokat nem lehetett tenni egy Magyarországnak. Ellenben ha nagy és tartós visszaesés egy magyar kormány döntése alapján történik meg, ott azonnal változás lesz.

"raadasul a szegenyebb haztartasok mobiljai pontosan azt mutatjak, hogy az emberek nem arra koltenek, amivel elobbre lephetnenek, hanem kulonbozo haszontalan dolgokra..."

Így van, de ez nem változtat azon, hogy problémáznának miatta.

@Deansdale:

A briteknek tudnánk vám nélkül szállítani? Az oroszoknak lehetne, de épp az embargónak köszönhetően már sokkal önellátóbbak lettek, valamint egyrészt annyit mégsem fizetnének, mint a nyugatiak, másrészt kérdés lenne a vámmentesség is.

som tam 2017.04.06. 09:53:02

@Barbaarb:
na hat eppen 2008 pont lehetett volna olyan, hogy felakasztjak a hazardirozokat! szemem sem rebbent volna, ha azt latom a tv-ben.
persze hogy megrazza az orszagot a gazdasagi visszaeses, viszont az emberek hamar megszokjak. tavalyelott otszorosere dragult az aram es a viz itt, ahol elek es tavaly is dragul, raadasul a szallasberletem eves dijanak a 3%-at is hozzaadjak azota. elotte az alberleti dijak eves emelesenek 5%-os korlatjat oldottak fel (kulfoldiek kizarolag berelni tudnak). ez azert volt oriasi tetel, mert az ember penzenek legnagyobb resze egyebkent is a szallasra ment el. az orszag vezetoi csak annyit mondtak, hogy az emberek majd megszokjak. megszoktak. csakugy, mint amikor az audit lecsereltem egy tizenot eves opel cadetre. az elso ket het kenyelmetlen volt, aztan semmi. de amikor megvettem a jeepet, akkor is csak az elso ket het volt izgalmas. utana semmi.
bokros, 2008 stb. a kerdes az, hogy mennyire ugyesen tudjak a politikusok kikommunikalni azt a "ket hetet". mert az ugye nem lesz hiteles, amikor egy milliardos nagy egyutterzessel bemondja, hogy "nem kell felni, nem fog fajni!" :-) de meg ezt is lenyeltek volna, ha nincs oszod.
a fokozatos atmenetrol meg ne is beszeljunk! azt meg gyakorlatilag eszre sem veszik az emberek. csak amikor egyszer raneznek a felig rakott bevasarlokocsira, aztan forradalom helyett megjegyzik, hogy "harom eve ennyi penzbol tele vettem..."
nem oltyan nagy durranas ez! sokkal kisebb a jelentosege, mint ahogyan elhitetik az emberek tomegeivel.

som tam 2017.04.06. 10:04:21

@Barbaarb: tudom, nem nekem szolt ez a resz, de...
"A briteknek tudnánk vám nélkül szállítani?"
megallapodas kerdese.
"Az oroszoknak lehetne, de épp az embargónak köszönhetően..."
az eu nelkul mar regen nem lenne embargo
"már sokkal önellátóbbak lettek..."
azert csak nem teljesen!
"valamint egyrészt annyit mégsem fizetnének, mint a nyugatiak..."
a magyar agrartermekek eppen a nyugatiakkal nem versenykepesek, eppen a mezogazdasagi tamogatasok elkepesztoen oriasi merteke miatt - a nyugati gazdak javara.
"másrészt kérdés lenne a vámmentesség is."
ami ezelott sem volt.
a vam ketelu dolog, ugyanis nem csak fizeted, hanem szeded is. a vam eltorlese tortenetesen bevetelkiesest jelentett az orszagnak, vagyis a minusz oszlopban lehet szamontartani.

Barbaarb 2017.04.06. 12:38:56

@som tam:

Mint írtam, én is eltűrném ezt, de a tömegek szerintem nem. Ugye a Bokros csomag és a válság után is kormányváltás volt, és ez az, amit nem vállalna be semmilyen politikai erő demokráciában.

"megallapodas kerdese."

Akkor kérdezem úgy, hogy meg tudnánk úgy állapodni mindenkivel, hogy vámmentesen kereskedjünk? Szerintem nem.

"a magyar agrartermekek eppen a nyugatiakkal nem versenykepesek, eppen a mezogazdasagi tamogatasok elkepesztoen oriasi merteke miatt"

Agrárexportunk 90%-a az EU-ban irányul, legnagyobb felvevőnk Németország. Óriási nyugati piaca van a húskészítményeinknek, zöldségeinknek, gyümölcseinknek (pl.: görögdinnye), bornak, pálinkának, méznek.

"ami ezelott sem volt."

Mi előtt?

"a vam ketelu dolog, ugyanis nem csak fizeted, hanem szeded is."

Igen, de hazánknak Oroszországgal nincs közös határa.

som tam 2017.04.06. 13:09:36

@Barbaarb:
"Mi előtt?"
:-) vammentesseg? az oroszokkal? ezelott!
egyebkent lehet, hogy igazad van. annak ellenere szerintem nem a tesco olcso arukinalata tesz elegedette. szivesen jarok a bio gazdalkodasba hust, zoldseget es gyumolcsot venni. szerintem a nagy tomegeket is inkabb a fogyasztasra osztonzo propaganda teszi frusztraltta es igy elegedetlenne. sosem lesz olyan, hogy mindenki mindent meg tud venni. ez a gazdasag-vallas teljesen zsakutca.

Barbaarb 2017.04.06. 13:29:48

":-) vammentesseg? az oroszokkal? ezelott!"

Most is vámmentesség van? Vagy az embargó előtt volt? Vagy a rendszerváltás előttre gondolsz? Akkor ugye nem volt köztünk egy másik ország.

Sajnos ez a fogyasztásösztönzés pont hogy azért eredményes (és egyébként valóban frusztráló is), mert sosem lesz olyan, hogy mindenki mindent meg tudna venni. Ha így lenne már nem működne. Épp ezért valószínűleg nem is zsákutca.

som tam 2017.04.06. 14:38:32

@Barbaarb: a vammentesseget ezelott csak arra ertettem, hogy kereskedni kelet fele nem lenne bonyolultabb az eu utan.

a zsakutcat pedig az elegedettsegerzes eleresehez ertettem. a kiteljesedett elethez. vagy ha ugy tetszik a boldogsaghoz. mert elvegre senki nem veszi az uj mobiltelefont, mert az lenne a cel, hanem azt hiszik, hogy attol elegedettebbek lesznek. de megsem, igy pedig a fogyasztas zsakutca.

KalmanBlog 2017.04.06. 16:59:15

@som tam: Egyetértek, hogy a fogyasztás zsákutca. De valamiért ezt többnyire azok látják csak, akik elérnek egy jólétet.

Aztán innen magyarázni a nélkülözőknek, hogy nem is olyan rossz az, egy kicsit visszás :-).

Ebből a szempontból egyébként Simicska az abszolút példakép. Hatalmas vagyona ellenére nem kapták semmilyen nagyzoláson. Se helikopter, se szép ruhák, se megszámlalhatatlan luxusautó :-). A béna hózentrógerében van lefotózva a legtöbbször. Mondjuk legalább tisztességesebb kajára költhetne, de valószínűleg nem tudja, hogy attól egészségesebb lenne. Nem olvassa Deansdale-t.

Barbaarb 2017.04.07. 06:50:02

@som tam:

Ja, értem. De talán éppen ennek köszönhető, hogy az exportunk túlnyomó része nyugatra megy.

A fogyasztásban igazad van, legfeljebb pár napig lesz tőle elégedettebb, de ezekre az impulzusokra szüksége van a tömegeknek.
Rám sokszor néztek már furcsán, mert ha vettem valamit, nem téptem szét azonnal a csomagolást, és üzemeltem be, próbáltam fel, vagy mittudomén. Mert a többség olyan, hogy ezek a fogyasztási cikkek pozitív érzést váltanak ki belőlük, hiányuk pedig negatívat. És mivel millió féle termék van, ilyen impulzusok folyamatosan érik őket.
Szerintem a túlnyomó többség ilyen, és az olyanok a csodabogarak, mint te, vagy én.

som tam 2017.04.07. 07:07:19

@@KalmanBlog: :-)
qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-4f56f85528adc5aa2cfe4206e81665c6-c
Igen, nehez elfogadni az ilyen velemenyt megtapasztalas nelkul. Es termeszetesen nem is lehet elvarni senkitol Azt viszont hiszem, ha a propaganda fokusza nem a fogyasztason lenne, az sokat javitana a helyzeten. Sok teruleten lehetne keves befektetessel javitani az emberek elegedettsegerzeset pusztan azzal, ha maskent nezhetnenek a vilagra. Akkor talan nem a gazdasag lenne az egyetlen megfontolando erv az eu tagsaggal kapcsolatban.
Ezt lattad? En eleg erdekesnek talaltam.
www.ted.com/talks/tshering_tobgay_this_country_isn_t_just_carbon_neutral_it_s_carbon_negative

KalmanBlog 2017.04.07. 11:29:39

@som tam: Teljes mértékben egyetértek!

Butánról olvastam már ezt is, azt is, nem tudom innen megítélni, hogy mennnyire működik jól. De az alapelvvel egyetértek, hogy az emberek elégedettségét kellene a központba állítani, és annak megfelelően optimalizálni - a GDP helyett.

Bambano 2017.04.07. 17:25:06

tegnap láttam a neten egy tv-s riportot, amiben azt nyilatkozta a szakértő, hogy a kérdésben Ausztria is a mi álláspontunkat kezdi képviselni, így a renitensek kirugdosása kicsit macerásabb lesz, ha nem lehetetlen...

Aurelius Respectus 2017.04.07. 20:16:13

@Deansdale: Korrigálnom kell magam, tényleg ki kell lépni mindenképpen, ha ezt végrehajtják éveken belül vége Európának.

888.hu/article-megszavaztak-bevandorlasi-utvonalakat-kellene-letrehozni-europaban
süti beállítások módosítása