HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: @VT 135: "Dean, itt nem az anyagi szint, ahol gondok vannak, ezért a változást sem ott kell keresni, nem ez a kulcs!" Amiről beszélsz arra az emberek 99%-a szervileg képtelen, úgyhogy olyan érzésem... (2018.11.20. 17:10) Miért fontos a genderkurzus a progresszíveknek
  • don Fefinho: @Frederick2: Meglehet. A lényeg, hogy szerintem kell állam, csak nem ekkora. Minél nagyobb a nem önkéntes újraelosztás, annál kontraproduktívabb. (2018.11.20. 15:48) Miért fontos a genderkurzus a progresszíveknek
  • Frederick2: @don Fefinho: "Az ő extremitásuk az anarcho-szindikalizmus, ami ugyan elviekben az államot is eltörölné a szabad verseny nevében" Te az anarcho-kapitalistákra gondolsz. Az ő elméletük, hogy telje... (2018.11.20. 15:31) Miért fontos a genderkurzus a progresszíveknek
  • don Fefinho: @Frederick2: Őőő... pillanat, pontosítok. Én a libertariánusokra gondoltam, ami azért a jelenkori baloldaliságtól eléggé messze van. Az ő extremitásuk az anarcho-szindikalizmus, ami ugyan elviekbe... (2018.11.20. 15:18) Miért fontos a genderkurzus a progresszíveknek
  • Madarász Henrik: @csi szi: Nem normális a fickó, nálunk nem lesz semmilyen marxista fordulat és máshol sem, csak a kultúrmarxizmus tombol, sajnos. (2018.11.20. 15:12) Miért fontos a genderkurzus a progresszíveknek
  • Utolsó 20

Mozgás!

2011.08.16. 10:35 Deansdale

Kell-e mozognunk ahhoz hogy fogyhassunk? Az egyszerű válasz: igen - de mi ne elégedjünk meg az egyszerű válaszokkal.

Ha az ember fogyni szeretne, mert már kellemetlen a súlyfölösleg, akkor az első időkben nem feltétlenül kell sportolni. Sőt, kövéren erőltetni a sportolást sokszor több kárt okoz mint hasznot. Egyszóval felejtsük el azt a hozzáállást, hogy már a diéta első napján (vagy diéta helyett) futni megyünk, vagy konditerembe. Az izületek és inak nem fogják szeretni, de a szív és a tüdő sem igazán. Sok szenvedéssel érhetünk el minimális eredményt. Diéta nélkül, csak sportolással fogyni amúgyis szinte lehetetlen, illetve sokkal nagyobb lelkierőt igényel, mint ami egy átlagemberben van.

Amit kövéren is megtehetünk, és kifejezetten hasznos, az a séta. A séta a "kövér emberek sportja", és éljünk is a lehetőséggel minden egyes alkalommal. Próbáljuk ki, csodát fog tenni. Járjunk gyalog munkába, ha megtehetjük, és napi 30 perc séta 1-2 hét alatt felhozza az állóképességet egy olyan szintre, hogy egy lépcső megmászása már nem fog gondot okozni.

A helyes módszer pár hónapig diétázni (és sétálni), majd akkor elkezdeni az aktívabb testmozgást, mikor a fogyás üteme már lassul. Mert azt azért érdemes tudni, hogy egészséges táplálkozás mellett sem fogunk seprőnyél kinézetig fogyni; hétről hétre egyre lassabban mennek le a kilók, egészen addig amíg be nem áll egy egyensúly. Ez egy összetett folyamat eredménye, aminek több oka is van, például:

- A fogyás során az izomtömegből is veszítünk (ez elkerülhetetlen minden diétánál), és ezáltal kevesebb kalóriát égetünk el. Amikor már csak annyi kalóriát égetünk el, amennyit megeszünk, akkor nem fogunk tovább fogyni. (Ha egy kocsiban csökkentjük a motor méretét akkor kevesebbet fog fogyasztani.)

- Mivel a testsúlyunk csökken, a mozgás során eleve kevesebb kalóriát kell elégetnünk. (Egy kisebb tömegű autó kevesebb benzint fogyaszt.)

- A testünk alkalmazkodik a megújult étrendhez, és hatékonyabban dolgozza fel a tápanyagokat, kalóriákat. (Jobb benzinnel jobban megy az autó.)

Egyszóval nem lehet a végtelenségig fogyni, bármiféle - még egészségesnek nevezhető - kúrát folytatunk is, mindenképp maradni fog rajtunk némi kis zsírréteg. Ezzel nincs is nagy baj, annyi még épp egészséges. De ha minket zavar, akkor sportolnunk kell.

Mit és hogyan érdemes sportolni?

Az első szempont, hogy ne tegyük tönkre magunkat. A konditermet vagy a futást csak annak tudom ajánlani, akinek bírják az izületei - azokra érdemes vigyázni, mert roppant kellemetlenül tudnak sérülni és lassan, nehezen gyógyulnak. Arról nem is beszélve, hogy a konditeremben az állóképességünket nem nagyon tudjuk növelni, pedig az sokszor hasznosabb mint a dagadó izomzat.
A lényeg a fokozatosság: tudjunk kicsiben kezdeni, és aztán nyugodtan, szerény tempóban fejlődni. Kezdésnek az úszást tudom ajánlani mindenféle szempontból: nem megerőltető, de azért a teljes testet átmozgatja, valamint kifejezetten jót tesz a tüdőnek és szívnek is.

A másik szempont, hogy olyan sportot válaszzunk, amit élvezünk. Ha valaki unja a rendszeres kocogást, az inkább próbáljon valami más lehetőséget találni. Úszás a családdal, foci a haverokkal, bármi. Nem nagy a választék, mert manapság a tömegsport nem igazán "divatos", a profi sportolók közé pedig nem fogunk bekerülni - de azért ne adjuk fel. Ha más nem megy, egy strandolásra biztos találunk még jelentkezőket. Szerezzünk uszoda- vagy strandbérletet, járjunk szaunázni. Jók még az egyszerű társas sportok, mint a tollaslabda, tenisz vagy ping-pong. Persze ezekhez muszáj partnert találni, de ha sikerül, sokkal élvezetesebb és változatosabb a mozgás, mintha kocognánk. Aki megteheti az otthon is mozoghat, manapság sokan ugra-bugrálnak otthon a képernyők előtt, mindenféle DVD-k utasításaira. Ezekből szinte mindegy melyiket választjuk; a lényeg hogy csináljuk rendszeresen.

Amit nem ajánlanék senkinek, azok a "csodaszerek" (TV-shop és társai). Ne rendeljünk semmiféle áramütésekkel meg izomrángatással működő szerkezeteket, se olyan szobai edzőberendezéseket, amik úgyis csak az ágy alatt fogják gyűjteni a port. Ne higgyük el a tévének, hogy azzal a csodamasinával napi 1 perc lötyögéssel hetek alatt fitnesz-bajnokok lehetünk.
Ugyanígy ne higgyük el a magazinok fecsegését sem, hogy valami egészen új és speciális gyakorlattal (amihez nem kell csak egy törülköző, két narancs és 30 centi friss hó) az egész testünket átmozgathatjuk izzadás és erőlködés nélkül.
Inkább szedjük össze magunkat, és szánjuk rá az időt és az energiát arra a napi 10-20 perc intenzív mozgásra. Meg fogunk lepődni, mennyi kellemes élményt jelent a kezdeti nehézségek elmúltával.

...

Kiegészítés: a küzdősportokra/harcművészetekre ugyanaz vonatkozik, mint a konditermekre, kivéve a tai chit, amit ajánlok idősnek-fiatalnak egyaránt.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés táplálkozás fogyókúra fogyás mozgás testedzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.