HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

Tilos lesz a szilveszteri tüzijáték Budapest ~95%-án

2025.12.19. 10:28 Deansdale

...ami szerintem óriási baromság, és persze a jól ismert posztmodern rendőrállami atyáskodás része, hogy majd a globalista-haladár fővárosi önkormányzat jól megmondja hogy nekünk mit szabad, a saját érdekünkben, nyilván. Azt tudom és megértem, hogy egyeseknek nem tetszik, például mert a háziállatokat megijesztheti, dehát b+, másoknak viszont tetszik, és évente egy alkalommal bőven kibírható mindenkinek. Ahogyan a világ kinéz, az emberiségnek pontosan arra van a legkevésbé szüksége, hogy azt a maradék néhány alkalmat is elvegyék tőlünk amikor önfeledten együtt ünnepelhetünk. A legtöbb ünnepünk politikai ill. átpolitizált, kevés dolgot lehet igazán együtt élvezni, és a szilveszter az egyik utolsó ilyen lehetőség, hát természetesen ebbe is bele kellett szarni a politikának. Nekünk a rendszerváltás óta szabad az ilyesmi, így kvázi összekötődött a dolog a szocializmustól való megszabadulásunkkal is, ami bár papíron szintén politika, a köznép nem annak éli meg. Érdekes (vagyis talán pont inkább kiszámítható?), hogy ami a szoci rendszertől való szakításunkkal vált szabaddá, azt most a globalista-progresszív rendszer megpróbálja újra elvenni tőlünk. Szerintem az mindenesetre vitathatatlan, hogy a szilveszterezés központi szabályozgatása is csak a társadalom atomizációját gyorsítja. Elvesznek mindent ami összeköt bennünket, és ezt itt nyilván nem konkrétan a tüzijátékokra értem, hanem a szilveszterezés hagyományára, aminek jó 30 éve szerves része a durrogtatás is. Mindenki maradjon otthon, lehetőleg kussban, és bámulja a mobilját, mert a politikusok ezt szeretnék.

S bár nem a legégetőbb szempont, azokat a szerencsétlen rendőröket és közterületfelügyelőket is hagyni lehetne szilveszterezni, akik így azzal fogják tölteni az éjszakát, hogy ártatlan embereket büntetnek péppé.

Amúgy a térképet nézve gyakorlatilag alig van olyan terület, amitől mérve 1-2km-en belül ne lenne fehér folt, ahol szabad a tüzijátékozás, a hang és a fény nagy része úgyis eljut mindenhová, a lakótelepeken nem lesz csönd és nyugalom, az állatok ugyanúgy pánikolni fognak, tehát adtunk a szarnak egy pofont.

Sokkal több értelme lenne tanácsokat adni azoknak akiknek félősek a háziállatai, pl. hogy napközben készítsék elő a kutyát-macskát azzal, hogy a TV-n tüzijátékot puffogtatnak, illetve hogy amikor az igazi megy akkor hallgassanak valami hangos zenét, stb. Az ilyesmi nyilván nem old meg mindent, de ha valaki annyira félti a hörcsögét a tüzijátéktól akkor tegyen valamit ő maga a probléma megoldására, ne másoknak akarja betiltani a hagyományok követését.

51 komment

Címkék: szép új világ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szergej Csagajev 2025.12.19. 23:13:03

De hát fontos a széles középosztály, és a polgári értékek! Mi lesz így a demokrácia alapjaival?

Iróniát félretéve, az utóbbi 250 év egyik legkedvezőtlenebb fejleménye a polgárság hatalma lett. Nem vezetésre termett, földhözragadt népség, aki jobb esetben tud a kereskedelemben és az iparban kezdeni valamit, de ha hatalmat kap, azt látjuk, ami az európai politikával a XX. században történt.

A polgárság szürke, kisszerű, mindenféle változástól és kihívástól irtózó emberfajta. Ennek ellenére fontosnak akar látszani, ebből jönnek a fentihez hasonló idióta törvények, a hagyományok és a kultúra lepusztítása és a mindenki egyformára szabása szürke, kocka módon. Az építészettől kezdve nyugaton az élet minden terét ez az attitűd uralja, nem csoda, hogy aki ebben teljesen jól érzi magát, annál szalajt valami.

Deansdale 2025.12.20. 08:16:03

@Szergej Csagajev: ...és az az igazán pusztító, ha ez a kisszerű atyáskodás a neoliberális értékrenddel párosul, amiben a törvénytisztelő kisembert agyonnyomorgatni "felelősségtudat", az idegent vagy a bűnözőt viszont tilos piszkálni, mert azok "áldozatok".

Szergej Csagajev 2025.12.20. 09:24:14

@Deansdale: Váltig állítom én is (nem egyedül), hogy a nyugati civilizáció vége a "felvilágosodással" kezdődött. Nem is kimondottan életszínvonalbeli okai vannak a hanyatlásnak, az csak egy tünet/ következmény a sok közül.

A kereszténység elvetése távolította el a gondolkodást a valóságtól és jöttek olyan agyament elméletek a helyére, mint hogy az ember eredendően jó, csak mások tönkreteszik. Ebből indul a liberalizmus és tőle jön az összes egyenlősítés iránti társadalommérnöki törekvés. Az elnyomás megszüntetésével (a királyok és a nemesség visszaszorítása) kívánták megszüntetni a különbségeket és meglepődtek, hogy azok továbbra is fennállnak. Azóta is keresik az okait, azért kell ma is mindenben valami gonosz elnyomót találni, mert azt szentségtörés a dogmatikájuk miatt kimondani, hogy az emberek gyarlók és más-más képességekkel bírnak.

Egyre inkább meg vagyok győződve továbbá arról is, hogy a férfiak visszaszorulása és a feminizmus ezzel párhuzamos térnyerése is elsősorban a vallásosság megszűnése miatt történt, nem az életszínvonal miatt. A férfiak így elvesztették a lelki vezetői oldalukat (hiszen a kereszténység is tudta azt, amit azóta semmilyen valláspótlék: irányt mutatni, értelmet adni az életnek), aztán szépen sorban a többit is, azóta tartják őket a pincsikutya szintjén. Minden a bölcseleten áll vagy bukik, mert a ma filozófiája a holnap valósága.

Deansdale 2025.12.20. 10:19:47

@Szergej Csagajev: Én hivatalos alusapkásként azt kell mondjam ez csak a folyamat fele volt, sokan sokat tettek a "háttérből" azért hogy ez így alakuljon. De amúgy igen, a naív fehér emberiség szemszögéből nézve ez történt.

GABOR2 2025.12.20. 10:54:29

@Szergej Csagajev: "Azóta is keresik az okait"

Igen és a válaszuk valami olyasmi, hogy mindent le kell rombolni az alapokig és aztán majd autómatikusan felépül a romokból a földi utópia. Ha pedig mégsem, akkor nincs érteleme amúgy se az életnek, hogy folytatódjon. Ezért is a társadalmi kísérlet vagy teljes siker lesz vagy totális bukás és nem érdekli őket a totális bukás, meg az oda vezető út alatt történő társadalami katasztrofák, hisz a cél eleve a rombolás. Csak annyi, hogy ők maguk éljenek jólétben és biztonságban közben.

Szóval hiába jönnek a figyelmeztetések, hogy esik szét minden, nekik ez megfelel. Amikor olyan reprezentatív liberális kommentátorok szemébe mondják, mint Piers Morgan, hogy öngyilkosság fele megy az országuk a szeme sem rebben, ebből látszik, hogy elszántak a végsőkig.

GABOR2 2025.12.20. 10:59:46

@Deansdale: Ha használjuk a test hasonlatot: az agyat megszállta egy parazita ami sz@rik arra, hogy a test többi része szenved, őt csak a végsőkig tartó kihasználása érdekli a testnek ami felett átvette az irányítást, a test többi részéből érkező jelzések, hogy szenved a test nem érdekli, sőt végső soron a test halálát akarja.

Ezért is Zelensky Ukrajnában elmegy akármeddig nem érdekli őt, hogy a lakosság hogyan szenved, de az EU vezetők is lazán meghozzák az intézkedéseket, amik sokkal többet ártanak az EU-nak, mint akik ellen hivatalosan hozzák a döntéseiket.

Az "agyat" nem érdekli a test többi részének szenvedése, mert igazából egy parazita van az agy helyén...

Deansdale 2025.12.20. 11:02:35

@GABOR2: Nem lesz egyszerű eltávolítani a parazitát, de muszáj...

GABOR2 2025.12.20. 11:22:27

@Deansdale: Akármennyire is nyomatják, hogy demokrácia van, hogy a nép dönt, igazából a nép, a sokaság igazi akarata nem tud érvényesülni, nincsen összerendezve egy megszervezett erővé, hogy ellensúlyozza a mai elitet hatékonyan. De ennek ellenére a történelem során, időnként megtörtént, hogy sikeresen fellázadt...

Madarász Henrik 2025.12.21. 15:11:06

@GABOR2: Nyugaton a jólét miatt és a sajtó általi agymosás miatt elhülyült állapotban vannak az emberek, egy kis rész kivételével, akkor térnek majd magukhoz amikor már késő lesz, mint a BLM rajongó ukrán menekültlány akit leszúrt a villamoson a hibbant néger.

GABOR2 2025.12.21. 15:31:41

Érdekes dolgot csináltak az USA-ba.

Megvolt a szavazás arról, hogy az Epstien aktáknak mindnek nyilvánosságra kell kerülnie mindenféle szűrés nélkül, de mégis amit most kiadtak erősen kitakart és nem is az összes akta...

Azt hiszem volt egy kiskapu, hogyha újraindul a nyomozás akkor lehet kitakarni dolgokat.

Madarász Henrik 2025.12.21. 15:42:24

@Szergej Csagajev: Azért a kereszténységgel is van egy komoly probléma, az univerzális jellege, hogy minden emberre vonatkozik. Mert szép dolog az hogy segítsünk a bajba jutott embereknek, amíg az európaiakról van szó, a saját közösségünkről, de ha valaki komolyan veszi a keresztény alapelveket, ez vonatkozik az Európába özönlő harmadik világ lakóira is. Ez addig nem volt gond, amíg Európa nem lett a világ leggazdagabb régiója és nem indult meg a harmadik világbeliek inváziója. Egy másik gond a szeretet, ez addig nem gond amíg a normális emberekre vonatkozik, csak hát ezt kiterjesztették mindenféle szexuális aberráltra, meg bűnözőre is.

Szergej Csagajev 2025.12.21. 20:33:31

@Madarász Henrik: Ez sem rossz gondolatmenet, lehet simán valóságalapja. Amire még én gondoltam, az az volt, hogy az ipari forradalom után olyan jólétet és újdonságokat sikerült teremteni, hogy egyszerűen a nyugati eszmeiségnek elfogyott a mondanivalója, mert majdhogynem lehozták a Mennyországot a földre. A tudományban is eléggé világvége hangulat lett a XX. századra, pont a fizika volt az a terület, ahol a modern fizika alapjainak a felfedezése előtt azt hitték, hogy ezen a síkon már minden lehetséges ismeret birtokában vannak.

Szó, mi szó, sok oka lehet egy civilizáció lehanyatlásának, ami eddig biztos, hogy egyszer mindegyik ideje eljön. Szerintem az európai kultúrkör végnapjait mostanában éljük, a kérdés az lesz, mikor, hogyan és milyen sikerrel tudják majd mások tovább vinni, ami ebben jó volt.

Madarász Henrik 2025.12.21. 23:01:15

@Szergej Csagajev: Igen, a jólét is lehet veszélyes társadalmi szinten és az iskolázottság emelkedése, mert az emberek elkezdik megvalósítani a vágyaikat és empatikusak lesznek mások felé, akik nem érdemlik meg, egy gyerek lemondással jár, ők meg a vágyaiknak akarnak helyette élni, szórakozni, utazni. Egy elmaradott, szegény, iskolázatlan társadalom életképesebb, mert elég gyerek születik a fennmaradásához. Az EU már most megindult lefele a gazdasági lejtőn, a kovid volt a kiindulópont, aztán az ukrajnai háború, a bevezetett elmebeteg szankciók elvágták az olcsó orosz energiát az ipartól, az elmebeteg sötétzöld szabályok megfojtják az autóipart, a vezető ipari ágazatot és megdrágítják a lakosságnak is a fűtést és az áramot. A társadalmi hanyatlás is beindul ha elérnek a bevándorlók és nálunk a cigányok egy százalékos értéket.

Madarász Henrik 2025.12.21. 23:05:06

@Szergej Csagajev: Igen, szerintem néhány évtized múlva Kelet-Ázsia lesz az emberi civilizáció központja, ott lesz fejlett gazdaság, tudomány és kultúra.

Szergej Csagajev 2025.12.23. 08:54:37

@Madarász Henrik: A mai nyugati társadalomszerkezet abszolúte nem organikusan fejlődött a mai arculatára, így a fő problémát nem az életszínvonallal kapcsolatos jelenségekben látom.

Eszmeileg véglegesen valahol a humanizmus környékén mentünk tévútra, itt kezdődött az ember felcserélése Istennel. Ez a hamis egyenlőségi narratívával eredményezte azt, amit ma látunk: a sok semmire nagypofájú, nekem minden jár típusú prolit. Akik a jóléti állam és a sikeresek agyonsarcolása nélkül még mindig a földet túrnák, és nemsokára vissza is fognak térni hozzá.

A mai jóléttel ugyanis a jóléti állam az egyik legnagyobb baj, ami eladósodás és kölcsönök árán hitette el az átlagemberrel, hogy ő több annál, mint amire valójában képes. Így kezdték mesterségesen felduzzasztani a középosztályt (ma a diplomások nagyja piacilag értéktelen területen végez, és aki nem, legalább a fele azoknak sem alkalmas), miközben az olcsó munkát kiszervezték a harmadik világba. Innentől a melósoknak sem maradt más választása, mint taníttatni a kölköt akkor is, ha semmi affinitása a szellemi munkához, miközben a kezét már más koszolja össze.

Csak hát egy társadalomban is a piramis alsó rétege a legszélesebb, így ez a modell teljesen fenntarthatatlan. Ezt látjuk ma, amikor a fiatalok sem autót, sem ingatlant nem tudnak már venni, és 10 év múlva a mai életvitelük is luxusnak fog tűnni visszatekintve, legalábbis Európában és Észak-Amerikában.

Mindez viszont nem elkerülhetetlen szerintem, egy realistább filozófiával elkerülhető a szocializmus csapdája, ehhez viszont szükség lesz vallásra. A kereszténység nem egy reformon átesett, szerintem a mai helyzetből is talál kiutat majd, csak a világ más részein fog továbbélni. A kora újkori reformáció sok szempontból hiba volt, a vallási egység és a hierarchia megbontása megbosszulta magát szerintem is.

Az emberiség életszínvonala évtízezredek óta emelkedik, nem hiszem, hogy itt fog megállni. Ha az életszínvonal lenne a civilizációk bukásának a legfőbb oka, sosem jutottunk volna túl az ókori Babilon vagy Fönícia szintjén.

Fuluska 2025.12.23. 23:02:26

@Szergej Csagajev: Szerintem a fent említett civilizációs jelenség gyökere a szexuális forradalomból ered, amit a hormonális fogamzásgátlás széles körű elterjedése tett lehetővé - vagyis a nők váltak a reprodukciós jogok kizárólagos birtokosaivá.
Lehet persze mindenféle hipotézist gyártani az elszomorító össztársadalmi helyzet köré, azonban - meglátásom szerint - a nők totális, nyakló nélküli szexuális önrendelkezése végső soron a szolgalelkű férfiak felelőssége, hiszen az ő asszisztálásuk nélkül a csajok nem sokra mennének vagy mentek volna :)

Szergej Csagajev 2025.12.23. 23:08:09

@Fuluska: Ez már mind a liberalizmus megjelenése után volt, szóval én ebbe a folyamatba számítom. De ez nem a hatvanas évekkel indult, hanem le kellett már hozzá bontani a hagyományokat és a kultúrát, amik addig hatékonyan működtették a nyugati civilizációt.

A hagyományos jobboldali, keresztény értékrend egyértelműen szilárd nemi erkölcsöket írt elő, ez még akkor volt, amikor tényleg patriarchálisak voltak a társadalmaink. Folyamatosan csúszunk át viszont a matriarchiába, a második világháború után már tényleg az dominált. Na ennek lett az alapja, hogy minden nemi kérdésben a nő dönt, azóta degenerálódunk szélsebesen.

Fuluska 2025.12.23. 23:28:13

@Szergej Csagajev: Na nyilván, a szellemi züllés, vagyis az ún. "humanisztikus felvilágosodás" már John Locke idején elkezdődött a XVII. század közepén - tombolt a francia forradalom idején -, majd vált teljessé az európai reformkorban, de valójában a végső döfést a következmények nélküli "szabad szex" időszaka hozta el a huszadik század második felében, köszönhetően a modern technológiának. Ez van :(

Ponyvaíró néger 2025.12.24. 14:05:09

"napközben készítsék elő a kutyát-macskát azzal, hogy a TV-n tüzijátékot puffogtatnak, illetve hogy amikor az igazi megy akkor hallgassanak valami hangos zenét, stb."

De nekem normális udvari tartású kutyám van...aki zsigerből utálja az ilyen piromán népszokásokat.
Ha esetleg humorizálni akartál, akkor nem sikerült.
Az ilyen megnyilvánulásra elrendelek egy perc néma megértést.
Úgyis valami megbékélés ünnepe készülődik.

Deansdale 2025.12.24. 14:46:57

@Ponyvaíró néger: Benti kutyákra értendő, mint amilyen az enyém is.

A megértés jó esetben kölcsönös. Nincs mindennap szilveszter, de egyszer egy évben igen.

GABOR2 2025.12.24. 17:25:17

Kellemes ünnepeket kívánok neked Deansdale, a kommentelőidnek és az olvasóidnak!

Deansdale 2025.12.24. 21:48:34

@GABOR2: Hja, megkésve bár, de törve nem: Boldog Karácsonyt! :)

Ponyvaíró néger 2025.12.25. 12:01:49

@Deansdale: Kiegészítésképpen: az nem egy nap lesz. Hanem az egész szaturnália idején folyamatos lesz. 27.-étől...
A kutyák hallása teljesen más, nem a TV előtt van a helyük.

JusztinaEufrozina 2025.12.26. 21:44:54

sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2024/12/30/szilveszteri-tuzijatek-petarda-hatasa-mehekre/

A méhekkel mit csináljanak?
A madarakkal?
A hangokra érzékeny emberekkel, gyerekekkel? Már délután, sőt előző nap kezdik és másnap is tart. Addig üljenek füldugóban?
A balfaszok, akik a kezüket adják érte, ha visszacsinálhatnák nem vennének.
Miért nem lehet megszabadulni az óévtől enélkül a hangzavar nélkül?
Nem leszek jófej, az egész országban betiltanám, és nem is engedném árulni, így jóval kevesebb kerülne az emberekhez.
Ez olyan baromság, mint az, hogy részegség érzése nélkül nem tudnak bulizni.

Deansdale 2025.12.26. 22:14:03

@JusztinaEufrozina: Szerintem szerencséd van, az EU úgy atyáskodik felettünk, hogy hamarosan mindent betiltanak, hurrá.

JusztinaEufrozina 2025.12.26. 22:35:16

@Deansdale: a petárdázás nem minden. Viszont egy olyan valami, ami néhány embernek örömet okoz, bár én nem értem, hogy mi jó benne, ellenben a természetben nagy kárt okoz, ami már így sincs éppen jó állapotban, talán tudsz a méhek fogyásáról, ami különösen nagy hatást gyakorol a mezőgazdaságra.
Szerintem a "jósága" nincs akkora, mint amennyi a "rosszsága".
Az eu-t pedig egyáltalán nem kedvelem, így nem az lenne jó, hogy ők tiltsák be, hanem az, hogy emberek agya legyen képes felfogni, hogy miért nem jó és ezért ne csinálják.

Deansdale 2025.12.26. 22:41:09

@JusztinaEufrozina: Szerintem messze túldimenzionálják a tüzijáték negatív hatásait, pl. a méhekre. A kutyák-macskák is túlélik, még a rettegősek is.

Az én szemszögemből a süllyedő Titanicon vagyunk és egyesek azon dolgoznak, hogy leállítsák a zenekart, mert nyilván az a legfontosabb. Furcsák a prioritásaink.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 10:23:34

@Deansdale: ha csak 16 méhecske ébred fel és fagy meg az is tragédia, mert az nemcsak 16 méhecske (de ettől többen fognak, és mivel számtalan más emberi szarság ritkítja a számukat, így egy ilyen teljesen feleslegessel nem kéne). Ugyanez a madaraknál, akik/amik meghalnak, mert megijednek, mert madárból is egyre kevesebb van.
Egy olyan szerintem felesleges "mulatság", ami nélkül is lehet vigadni.
Természetesen kiemelem, hogy szerintem és még rajtam kívül elég sok ember szerint, és persze ott a másik oldal, amelyik veszi, nemcsak akkor használja amikor lehet, jó pénzt szerez belőle aki eladja, így neki is kellemesebb lesz az ünnep, szóval... vannak akik szerint ez jó és szükséges.

"Az én szemszögemből a süllyedő Titanicon vagyunk és egyesek azon dolgoznak, hogy leállítsák a zenekart, mert nyilván az a legfontosabb. Furcsák a prioritásaink."
Így gondolom én is. És képtelen vagyok megérteni, hogy ezt nagyon sokan tudják, többek között a brüsszeli bohócok is, mégsem tesz senki semmit. Rohanunk a vég felé.
A gyerekeinket sajnálom nagyon.
És ha még gyereket terveznék, mostanában egész biztosan felfüggeszteném, hogy lássam, hogy mi lesz, mert ha szar, akkor nincs jogom világra hozni egy életet, hogy aztán az az élet csak kínlódás és "haldoklás" legyen.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 10:29:45

@Deansdale: blikkruzs.blikk.hu/aktualis/uj-szabalyozas-eu-rengeteg-europait-erint/tqjgv0v?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=blikkruzs-hirkereso

Csodás lesz egy ki tudja mikor feltöltött kis üvegkancsóban, ki tudja hányszor és kik fogdosták és tüsszentettek bele megkapni a tejet a kávéhoz, a szállodai reggelinél a sokak által összetúrt lekvárból szedni, és a kávés/teás kanáltól gombócokká formálódott cukorból szedni. És ha műanyagot nem látni majd, de a mosogatás által használt mosogatószer és melegített víz biztosan komoly "természetvédelmi hatással" fog bírni, nem beszélve a fel nem használt "ételek" kidobásáról.
Természetesen az ételek ízesítésére használt natrium-glutamát, az édesítésre használt aspartám és társai továbbra is engedélyezett ebben az eu-nak nevezett kócerájban.

Deansdale 2025.12.27. 10:39:08

@JusztinaEufrozina: "Egy olyan szerintem felesleges "mulatság", ami nélkül is lehet vigadni."

Ezzel két alapvető gondom van, az egyik hogy igazából semmilyen ünnep vagy öröm nem "szükséges", ennyi erővel állítsunk le mindent és legyünk olyanok mint borg a star trek-ben, a másik meg hogy az embereknek önerőből kell eljutni felismerésekre, ne szarfaszú haladár politikusok mondják meg, hogy kinek hogyan tilos vagy kötelező ünnepelni mindenféle olyan kifogásra hivatkozva amiben maguk sem hisznek vagy amit ők egyébként leszarnak. Garantálom neked, hogy a pesti közgyűlés egyetlen politikusát sem érdekli az a kéttucat méh vagy madár ami esetleg el fog pusztulni.

Nekem meg továbbra is az a véleményem, hogy a KÖZÖS ünnep és az elsősorban gyerekeknek szóló látványosság van olyan fontos és értékes, mint a méhek, amiket más eszközökkel kellene megmenteni, pl. a növényvédőszerek értelmesebb állami kontrolljával. Fontos dolog a környezet védelme, de a társadalmaink atomizálódása is éppolyan tragédia, csak talán kevésbé feltűnő - bár a covid idején egy időre kapott némi extra figyelmet.

Deansdale 2025.12.27. 10:48:29

@JusztinaEufrozina: Teljesen igazad van, és ezért IS mondom, hogy politikusok ne akarják nekünk szabályozni, hogy mi a jó és mi a rossz, mert nyilvánvaló, hogy vagy elképesztően ostobák, vagy hihetetlenül roszsindulatúak. Nekem mint konteósnak nyilvánvaló, hogy az EU vezetése egyszerűen csak kavarja a szart a klímára hivatkozva, egyre-másra hozzák az értelmetlen döntéseket, mint amilyen a flakonokhoz rögzített kupak is, és valójában csak szoktatják az embereket a csicskáztatáshoz. Úgy tesznek mintha a klímaváltozás ellen dolgoznának de valójában csak tolják előre a határt ameddig a politika beleszól az emberek magánéletébe, mi meg hagyjuk, mert "nincs mit tenni". Hamarosan jön, hogy miből mennyit ehetünk, mert hát a hústermékek karbonlábnyoma, érted... Közben a természetre meg szarnak, az élővilág pusztulásának fő okait nem is kutatják, és nyilván nem is tesznek ellene semmit. Szerint a piramis csúcsán úgy vannak, hogy mivel központosítani akarják az élelmiszertermelést és -elosztást, így pont kapóra jön nekik az élővilág pusztulása, az embereknek nem lesz majd más lehetősége mint könyörögni a gyárban készült mesterséges szarokért.

Wildhunt 2025.12.27. 13:50:16

@JusztinaEufrozina: ezt azért tartom hülyeségnek, mert ugyanezeknek a hivatásos aggódóknak semmi bajuk a tankerhajókkal, konténerhajókkal, LNG-vel, szénerőművekkel, külszíni fejtéssel, Irak, Ukrajna, oljszállító hajók, vezetékek felégetése alatt keletkező embertelen pusztítással, stb.
Valahogy csak az hozzná el az apokalipszist és pusztítja a csillámpónikat, amit magánemberként csinálnék.

Wildhunt 2025.12.27. 13:51:47

@Deansdale: nem, nincs igaza. A globálnarratívát hallod vissza a "jajjjj de undi" dolgok hivatalos beillesztésével.

Deansdale 2025.12.27. 14:54:37

@Wildhunt: Abban a kommentjében amire reagáltam ő is szembement a globálnarratívával. Azzal értettem egyet, hogy a vendéglátóipari tejszínek és mini lekvárok betiltása hülyeség. A szeméthegyek 99%-a ázsiából és afrikából kerül a természet körforgásába, az EU meg persze minket szopat a hülyeségeivel. A műanyag szívószál betiltása is milyen csodás ötlet volt, később rájöttek hogy a papír szívószál rákkeltő.

Deansdale 2025.12.27. 14:57:59

@Wildhunt: Igen, az ipari mértékű világpusztításhoz tömött zsebekkel asszisztál a politika, miközben a kisembert csesztetik halálra jelentéktelen hülyeségekkel. Jobban leírtad amit akartam, mint én.

Szerintem a bürokraták egy jelentős része gerjed a gondolatra, hogy emberek millióit egrecíroztathatja büntetlenül.

Wildhunt 2025.12.27. 15:17:14

@Deansdale: vendéglátóipari tejszínek és mini lekvárok betiltása hülyeség.

Minden ilyen kereskedelmi típusú tiltás hülyeség, ez igaz.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 18:20:26

@Deansdale: tehát ha az ünnepen nincs puffogtatás, akkor az már nem ér semmit és nem lehet ünnepelni, örülni?

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 18:21:11

@Deansdale: a méhek halálát nem politikusok mondják, hanem méhészek. És látható is, hogy fogynak, a saját szemünkkel.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 18:27:02

@Wildhunt: tahát te minden méhféltőt és madárféltőt megkérdeztél, és látod is illetve hallod azon amit mondanak, hogy miközben a durrogtatás szükségtelenségéről és dőreségéről beszélnek, vígan imádják a tankerhajókat, konténerhajókat, el sem tudnak képzelni más szállítási módot, Lng-t szippantanak nap, mint nap, stb (általad felsoroltak).
Vicces fiú vagy te, hogy ilyen messzemenő következtetéseket vagy képes kigondolni és még le is írni. Hatalmas, világméretű ismeretséged is irigylésre méltó.
Szerintem amíg a fentiek létezését nehéz elkerülni, így káros hatását is csökkenteni egy-egy embernek, addig a durrogtatás, mely egyetlen egy ember döntése az ország különböző helyein csak egyetlen döntés, hogy nem, és megmaradnak többen ezek az állatok.
Semmilyen kifogást én nem fogadok el erről, főleg nem egy ilyen bölcs embertől, mint te.
Hogy ettől függően durrogtatnak, az manapság még jog, bár csak egy napon, amit szintén nem tudnak betartani sokan.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 18:29:29

@Deansdale: a gyereknek szóló látványosságból én inkább tartom hiányzónak a téli havat, mely nemcsak hegyeken és néhány napig tart, hanem szinte egész télen, és ami fantasztikus látványban és a benne, rajta végezhető játékban egyaránt.

Deansdale 2025.12.27. 18:48:50

@JusztinaEufrozina: Jövőre a csillagszórót fogják betiltani, 2 év múlva a gyertyát, elvégre veszélyes, minden évben leég pár ház. Az ünnepléshez meg nem kell csillagszórás vagy gyertya, ugye? Fenyőfáról ne is beszéljünk, karbonklábnyom meg minden. Meg ajándék és süti se kell, elég csöndben ülni egy üres szobában :)

Ahogy írtam fentebb, semmi sem "szükséges" az életben, csak oxigén, víz, meg száraz kenyér. Az ünnepnek meg pont az a lényege, hogy nem azt csináljuk, ami szükséges.

Egy kis karácsonyi hónak én is örültem volna, főleg mivel amúgy hideg van, éjszaka fagy, szóval fűteni ugyanúgy kell mintha lennne hó, csak nincs hó :\
(Szerintem ennek semmi köze a kamuváltozáshoz.)

Wildhunt 2025.12.27. 19:05:50

@JusztinaEufrozina: sőt, bébifókavért teszek a reggeli pálinkámba. A magadfajta gondolkodóknak köszönhető, hogy a sötétzöldek az eddigi hülyeségeiket is át tudták verni. Miattam hal meg maja a méhecske.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 19:36:11

@Deansdale: nem tudom, hogy miért nincs hó már évek óta, azt igen, hogy az én gyerekkoromban szinte egész télen volt.

Nem értem, hogy miért sorolsz fel mindenfélét, hogy mit fognak betiltani, én egyedül erről a puffogtatásról írom, hogy annyi jó nincs benne, mint amennyi rossz. Elfutó macskák és kutyák is vannak, és mivel elvileg este hattól másnap akármeddig lehet, így az sem mindegy, hogy amelyik gyerek, vagy ember retteg a hangtól, annak addig füldugóval kell léteznie, de sokan nem tartják ezt be, és már előző nap is csinálják, amikor még sem ember, sem kutyákmacskák gazdái nincsenek erre felkészülve.

Nem tudom megérteni a durrogtatáshoz való ilyentén ragaszkodást, így azt gondolom, hogy eljött az idő is, hogy megállapítsuk, te nem tudsz élni nélküle, szerintem meg nem kéne. :)

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 19:36:39

@Wildhunt: meg Mézengús is. Boldog lehetsz ezért.

Deansdale 2025.12.27. 20:16:16

@JusztinaEufrozina: Ja, iskolásként hóvárat építettünk, meg volt tél hogy a hófúvástól elakadtak az autók az utakon. Az a gond, hogy a hideg és a szél nagyjából maradt, csak csapadék nincs :\

Nem a durrogtatáshoz ragaszkodok, hanem egyfelől ahhoz hogy az emberektől ne vegyék el az ünnepeket, akkor sem ha durrogtatással jár, másrészt a politikusok legföljebb egymásnak tiltogassák a lélegzést, a közembereket cakkompakk hagyják békén. Nem hiszek abban, hogy a tüzijáték "jó tiltás", több veszik a vámon mint amennyit nyerünk a réven.

JusztinaEufrozina 2025.12.27. 20:39:08

@Deansdale: én sem szeretem a tiltást. A tiltás mindig inkább vonzza azt, hogy megtegye az ember.
Nem is a tiltás lenne a lényeg, hanem hogy az emberek minél nagyobb része képes legyen a durrogtatás nélkül is szórakozni, hogyha tudják, hogy káros más élőlényeknek, akkor nem használják.

A hideg szelet én sem szeretem, szerencsére home office van nálunk, mert olyankor munkába menni, buszozni, bkv-ni, utcán lenni nagyon rossz.
Nagyon hiányzik a hó, legalább Karácsonykor néhány napig lenne, egészen más az érzés.
Ha lenne hógépem belepetném az ablakomon kilátható területre legalább a havat. :)

Wildhunt 2025.12.28. 08:10:16

@JusztinaEufrozina: mostanában szúrtuk le peppamalacot. Ettem a véréből hagymával.

JusztinaEufrozina 2025.12.28. 09:04:36

@Wildhunt: az vagy, amit megeszel. Most már Peppa malac is.

Wildhunt 2026.01.04. 12:58:01

@JusztinaEufrozina: jaja, még jó hogy be vagy oltva valóság ellen.

Deansdale 2026.01.04. 13:13:34

@Wildhunt: "De miért tesznek ilyek?"

...kérdezi helyesírási hibával, és aztán a válaszban egy szót sem ejt a migrációról. A libsik és az általuk befenyített normiek egyszerűen képtelenek igazat mondani, bakker.
süti beállítások módosítása