HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

A jobb-bal politikai felosztás halála

2025.05.09. 20:03 Deansdale

Sokadjára is szóba került a minap a jobb-bal politikai tengely, a szokásos vitával együtt, hogy akkor most ki balos, és miért nem az. Ez a vita szerintem némileg okafogyott, attól függetlenül is hogy a téma eleve sosem volt épelméjűen definiálva - legalább féltucat félhivatalos magyarázat létezett arról, hogy mit is jelentenek az oldalak, és mindenki a neki tetszőt használta. Az alapvetés ugye a franszoá forradalom idejéből származik, ahol a parlamentben balra ültek a lázongók, jobbra meg a királypártiak, és mivel ennek semmilyen filozófiai háttere nincs, így hasraütött hülyeség az egész, ami eleve alkalmazhatatlan lenne a modern politikára, ha nem gyurmáznák az egyszeri random tényállást valami általános érvényű szemfényvesztéssé. Viszont ebből adódik az is, hogy nincs "hivatalos" modern definíció ami vitathatatlan filozófiai hátteret adna a francia forradalmárok ülésrendjének, legföljebb vannak magyarázkodások amik általánosan elfogadottak, meg olyanok is amik kevésbé. De voltaképp a kocsmapultnál politizáló Pista bá elképzelése épp annyira definitív, mint valami fizetett politológusé - ez nem egy olyan dolog, amit az okosok "tudnak", a hülyék meg nem, és aki mégis ezt az ütőkártyát akarja előhúzni egy vitában, az a leghülyébb.

Rövid közbevetésként számomra a klasszikus yin-yang filozófia egyik megjelenési formája a politikai jobb-bal - szerintem baromi elegánsan be lehet illeszteni a tágabb keretek közé, hogy a jobboldal férfias, individualista és objektív, kimért és intelligens, satöbbi, míg a baloldal nőies, kollektivista és szubjektív, érzelmes, manipulatív, ésatöbbi. Ha a klasszik yin-yang leírásokat nézzük a férfi-nő ellentétről, cirka 95%-ban egyből és intuitíve beugrik, hogy ugyanaz igaz a politikai jobb-bal felosztásra. Aztán hogy a legtöbb modern és materialista ember ezt az elképzelést még megvizsgálni sem hajlandó, és engem néz érte hülyének, már nem az én bajom :)

No, a lényegre térve, ez a felosztás már rég döglött, semmilyen formában és semmilyen értelemben nincs semmilyen relevanciája a 2025-ös politikai színtéren. A köznép persze még használja, a sajtó meg kifejezetten sulykolja is a köznép szándékos hülyítésére, de olyasmiről beszélnek ami már rég nem létezik. Bár nyilván óriási különbségek vannak abban ahogy a különböző agymosások áldozatai a helyzetet látják, de az átlagember a politikai skálát valahogy így képzeli el:

jobbbal.jpg

Ezzel szemben a valódi skála így néz ki:

valos_felosztas.jpg

A nyugatiba a magyart is beleértve, nyilván. A "konzervatív" pártok ugyanazt a rócsild-agendát tolják mint a libsik, csak egy kicsit lassabban - vagy máshogyan megfogalmazva, a papíron jobbos pártok létezésének lényege a konzervatív természetű emberek átverése, az idejük húzása, illetve a cselekvési ingerük levezetése, szándékos elfecsérlése. Amíg a jobbos szavazóbázis azt képzeli, hogy van remény, addig csendben tűrik a nagy reszet előkészítését.

Ezt a világon Trump csinálja a legjobban, bár a maga módján Orbán sem kutya. Trump valójában nyilvánvalóan izraeli érdekeket szolgál, Amerika huszadrangú szerepet sem tölt be a fontossági listán, de ezt olyan cirkusszal képes előadni, hogy még a cinikus veteránok is megszédülnek olykor. Persze jönnek sorra a kijózanító pofonok, a nagy "nacionalista" amerikapárti intézkedések fele befullad (mondjuk megtorpedózza a bírói kar), a másik felének pedig sokkal nagyobb a füstje mint a lángja (például Trump kevesebbet deportál mint Biden, de a sajtó úgy adja elő mintha júniusra kiürülne az egész ország a napi többtízmilliós deportálásoktól). Trump második 4 éve azzal fog eltelni, hogy a balos bírói karral csépelik egymást - bármilyen intézkedést is hoz, azt azonnal lelövik. De ez eleve így volt tervezve, ez a cirkusz a népnek amin lehet hörögni, a republikánus szavazók szidják a bírói kart, a demokrata pártiak meg védik, és közben csak telik az idő anélkül, hogy bármi fontos történne. Illetve az izraeli érdekek kiszolgálása az egyetlen ami zavartalanul folytatódik, a például épp mostanában tárgyalják a kétpárti előterjesztéssel(!) benyújtott törvényjavaslatot az izrael elleni bojkottok tiltásának szigorítására.

Orbán ugyanez pepitában, csak persze szegény ember vízzel főz, vagy talán találóbb úgy fogalmaznom, hogy kis pénz, kis cirkusz. A kormánysajtó itt is előadja a nagyhalált naponta hétszer, Orbán a páncélos szent lovag aki bőszen szembeszáll a mindennel és mindenkivel - de azért ugyanakkor mégiscsak végigtolta rajtunk a rócsildkamu covidhülyeséget, talán még lelkesebben is mint más országok vezetői. Mi melldöngetve vettünk extra lélegeztetőgépeket és milliónyi adag vakcinát, amiket aztán ingyen osztogattunk bárkinek, aki elég hülye volt elfogadni. Minden más fontos témában is ugyanúgy sz*punk mint mindenki más, pl. a covid és az ukrán konfliktus közben berobbant infláció is nálunk volt a legrosszabb gyakorlatilag az egész világon, holott már azelőtt is csontig volt zsigerelve a magyarság... És mégis teljes a csönd, senki nem beszél a miértekről, meg még kevésbé arról, hogy esetleg tenni kellene valamit ezek ellen. (A nevetséges baszakodást a farhát meg a liszt árának rögzítésével szerintem hagyjuk.) A vendégmunkásokat is tízezrével importálják, sokszor egyenesen a holdudvar gyáraiba. Az LMBTP hülyeséget is csak a sajtóban ekézik, amúgy a neten, a kultúrában, az oktatásban szabadon terjed, és péppé hülyíti a következő generációinkat. Lehetne még a példákat sorolni, fölösleges.

A balosnak nevezett pártok minden energiájukkal tolják az emberiséget a nagyreszet-szakadék irányába, a jobbosnak csúfolt banditák meg a nagy ellenfröcsögés közben szintén ugyanarra lökdösnek minket, csak kicsit lassabban, hogy legalább a különbség illúziója meglegyen. Melyik "jobbos" párt tett hatékonyan a tömeges bevándorlás ellen? Esetleg a gyermekcsonkító buzilobbi ellen? Melyik "jobbos" párt csinált igazából bármit is, ami a helyi emberek érdekeit szolgálta? És itt nem a pénzügyi/gazdasági jellegű machinációkra gondolok, mert abban pl. Trump nagyon hasít, de a fehérgyilkos niggerek, a pöcslevágó sátánlobbi meg a vérszemet kapó AIPAC-maffia szorításában sorvadó amerikaiaknak nem az hozza el a megváltást, ha a benzin ára csökken pár fityinggel vagy az adóteher kicsit könnyebb lesz. Hencidától boncidáig lépett egyáltalán bárki bármit, amitől az adott ország őslakosainak javultak az elemi kilátásai a jövőre, a túlélésre nézve? Hazánkban is van pár jó gazdasági jellegű lépés, pl. a rezsicsökkentés frankó, de a cigánykérdés megoldatlan, az idegenek szép lassan szivárognak az országba miközben a magyarság meg kicsorog a határon, az EU szénné szopat minket a százmillió segghülye törvényével, az infláció (bár most épp belassult, de mindent összevetve) brutális, ésatöbbi, ésatöbbi. A magyarság léte, a nemzet jövője egyáltalán nincs biztosítva, sőt, gyakorlatilag szóba sem kerül, legföljebb ködfúvásképpen, olyan látszatintézkedések háttereként amik nem oldanak meg semmit, mint pl. a CSOK, vagy az x-et szült anyák SZJA-mentessége. Mit konzervál a fidesz? Leginkább a holdudvarát, bár abból is kiszakadt egy Tisza, szóval még azt sem képesek normálisan kézben tartani.

60 komment

Címkék: politika szép új világ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2025.05.09. 20:42:37

Teljesen reális elemzés, hogy csak a német példát nézzük a papíron jobboldali CDU pont olyan balliberális párt mint a többi, támogatják a bevándorlást, a buzulást és a sötétzöld baromságokat, amik az embereket sújtják. A szélsőjobboldalinak nevezett AfD áll ott kb mint száz éve egy mérsékelt jobboldali párt. Más nyugati országokban még rosszabb a helyzet, a szélsőjobboldalinak nevezett pártok is teljesen behódoltak a liberális elveknek, mint a szélhámos Meloni, aki az EU lelkes híve, az ukránok militáns támogatója és csak szavakban ellenzi a bevándorlást, a gyakorlatban tovább folyik az invázió Afrikából. Gyakorlatilag csak Európa keleti felén vannak olyan szélsőjobboldalinak nevezett pártok, akik a nemzetük érdekeit képviselik.

GABOR2 2025.05.09. 21:16:22

@Madarász Henrik: "A szélsőjobboldalinak nevezett AfD áll ott kb mint száz éve egy mérsékelt jobboldali párt."

Dehogy is, egy leszbikus a legfőbb vezetőjük. Ott vannak mint mondjuk 15 éve a balosok.

"Orbán Viktor új barátja: a melegházasságban örökbe fogadott gyerekeket nevelő német szélsőjobboldali vezér"

telex.hu/kulfold/2025/02/12/alice-weidel-afd-nemetorszag-portre

A változás nem a politiusoktól fog jönni, vagy a szavazgatástól...

GABOR2 2025.05.09. 21:24:40

"A nyugatiba a magyart is beleértve, nyilván. A "konzervatív" pártok ugyanazt a rócsild-agendát tolják mint a libsik, csak egy kicsit lassabban - vagy máshogyan megfogalmazva, a papíron jobbos pártok létezésének lényege a konzervatív természetű emberek átverése, az idejük húzása, illetve a cselekvési ingerük levezetése, szándékos elfecsérlése. Amíg a jobbos szavazóbázis azt képzeli, hogy van remény, addig csendben tűrik a nagy reszet előkészítését."

Így van.

Szergej Csagajev 2025.05.09. 22:50:39

Európát és Észak-Amerikát a következő jó hosszú időszakra el kell felejteni. Európa egyértelműen visszatáncol a középkorba az intézményesített élősködés és ostoba kollektivizmus ösvényén, de Amerika is csak néhány évtizeddel tudja ezt elodázni jó esetben. A jóléti szocializmus vírusa csak a gazdatest halálával fog elpusztulni, utána gyors változások lesznek. A világ többi része még valamennyire teszi a szépet, de gyorsan rend lesz, amint a maradék pusztító nyugati hegemónia is véget ér. Én 5 éven belül el szeretnék tűnni Európából, ahogy a dolgok most állnak, nem hiszem, hogy egy ambiciózus, gyerekeit biztonságban tudni szerető, családcentrikus embert sok minden itt tarthatna jelen állás szerint. És nem, ebből nem lesz gyors kiút, a többség elméjét kiválóan megmérgezték a balos elmebajjal. Attól rettenetesen messze vagyunk, hogy ezeket a felforgatókat tömegesen koncolják fel, mint mondjuk '73-ban Pinochet tábornok alatt.

valis47 2025.05.10. 00:04:15

@GABOR2: Ez nem ettől függ, mindenki szélsőjobboldali és fasiszta, aki nem akar beállni az oroszokat le kell nyomni mindenáron programba.

Deansdale 2025.05.10. 09:08:13

LOL, a cikkből csak az egyik leglényegesebb gondolat nyílt kifejtése maradt ki, hogy a hagyományos balos-jobbos elvekkel vagy programokkal egyetlen párt sem törődik. A bal-jobb azért döglött, mert a kutya sem foglalkozik sem a munkásosztály érdekeivel, sem a meglévő (anyagi vagy szellemi) értékeink védelmével. Papíron az lenne a modern demokratikus politizálás lényege, hogy a baloldal kollektivista módon fejleszti a mindenki nagy közös országát, a jobboldal meg individualista módon, de nyilván mindkettő úgy, hogy a nemzet, vagyis idehaza A MAGYARSÁG érdeke gyakorlatilag az egyetlen vezérlő szempont. Jelenleg ilyesmiről szó sincs, és nem csak nálunk. A politika egyetlen célja a háttérhatalom szolgálata a helyiek ellenében. A nyugat választott politikusai gyakorlatilag megszálló erők helyi helytartói Helsinkitől Ottawáig.

békaapu 2025.05.10. 10:08:06

@Deansdale:
Talán nem is arról kéne vitázni a választóknak hogy melyik párt lopott még kevesebbet - hanem arról hogy mikortól kell elfordulni az addíg még éppen elfogadható politikusi arcoktól.

Manfréd Zaturek 2025.05.10. 11:36:00

Az ilyen elemzésekben valahogy soha nem esik szó a MiHazánkról, vagy csak érintőlegesen. Mintha nem is létezne, pedig azon kevés pártok egyike, ami jövőre is -jó eséllyel- bejut a parlamentbe.

Mindkét oldal (már ha egyáltalán van még ilyen) mostohagyerekként kezeli és igyekszik az ellentáborba sorolni őket.

Annak idején a Jobbikban láttam a jövőt és életemben először és utoljára el is mentem szavazni, kettőezer- mittudoménhányban. Mielőtt még nem prostituálódott el teljesen ez a párt, én a lelkes követőjük voltam.
Azóta is elmerengek olykor, hogy a Jobbik már eleve ezért lett létrehozva, vagy menet közben vették át fölötte az irányítást rejtélyes erők.
"Amit nem tudsz elpusztítani, állj az élére" (?)

Namármost a MiHazánkkal szemben hasonló érzelmeket táplálok mint elődpártjával szemben valamikor, habár jóval visszafogottabban, tartván az újabb csalódástól (pofára eséstől)

Toroczkaiék tiszta szándékúnak tűnnek, akik valóban tenni akarnak az országért, de ugyanezt láttam a Jobbikban is anno.

Kérdés, hogy lehetséges- e bárkinek különutas politikát képviselnie magas szinten úgy, hogy arra háttérhatalom ne tegye rá a mocskos mancsát....?

Deansdale 2025.05.10. 12:04:23

@Manfréd Zaturek: A miatyánk az első grafikonra fel van rajzolva :) Amúgy viszont igaz, hogy nem esett szó róla. Szerintem az van, és ez megintcsak az egész nyugati világra igaz, hogy "normális" pártok legföljebb olyan szinten léteznek mint az MH, a parlamentbe jutási küszöb alatt vagy annak a környékén, ahol a jelentőségük gyakorlatilag nulla. Amint megnőne a szavazóbázisuk a háttérhatalom azonnal lépne valamit: vagy kizsigerelnék és megvesztegetéssel/fenyegetéssel átvennék az irányítást, vagy eltaposnák erővel, akár a vezető politikus meggyilkolásával. Szerintem Toroczkai sem feddhetetlen szupervezér, amúgyis vannak róla pletykák, lehet ő is olyan mint Vona és csak vár az utasításra, hogy elárulja a magyar nemzeti oldalt. Nem tartom valószínűnek, hogy ez van, legutóbb rájuk is szavaztam, de semmiképp sem lehetetlen, hogy az MH eleve a jobbik 2.0-ként lett létrehozva háttérhatalmi érdekből.

A legjobb demoralizációs stratégia a fehér ember nacionalizmusa ellen létrehozni ilyen mű-nacionalista párokat amikbe a választók beleölnek rengeteg időt, energiát és lelkesedést, és amik hatalomra jutva ugyanúgy a globalista szart nyomják mint a balosok. Ennek legjobb példája Meloni, de szerintem Le Pen is ilyen lenne, csak sosem sikerült nyernie. Nálunk a Jobbik volt ilyen, és lehet az MH is, ezt egyelőre nem tudhatjuk.

GABOR2 2025.05.10. 14:23:02

@Manfréd Zaturek: "Annak idején a Jobbikban láttam a jövőt és életemben először és utoljára el is mentem szavazni, kettőezer- mittudoménhányban. Mielőtt még nem prostituálódott el teljesen ez a párt, én a lelkes követőjük voltam."

Tudod sokan akik végül átmentek a MiHazánkba jó sokáig türték az "elprostituálódást". A pártnak semmi védelme se volt az ellen, hogy belülről elfoglalják.

Most jópár ugyanaz az ember várja tán, hogyha megint felépülne valami erős radikálisabb jobboldalon, akkor ők ott lesznek készen az árulásra...

GABOR2 2025.05.10. 14:25:12

@Manfréd Zaturek: Talán nem sokan tudják de, volt alkalom amikor a Jobbik és a Fidesz között felmérések szerint tán csak 4% volt a külömbség.

Aztán jött a cukiság kampány és hogy a migrációt nem akarták megállítani és a Fidesz újra elhúzott mellettük...

GABOR2 2025.05.10. 14:27:42

@Deansdale: Le Pen akkor lesz elnök amikor Erdő Péter pápa...

GABOR2 2025.05.10. 14:30:01

@Deansdale: A MH teli van olyan emberekkel akik sokáig szó nélkül törték a türhetetlent ami a Jobbikban ment.

Szerintem sokan - nem mindenki - várja ott az alkalmat, hogy újra árulást követhessen el.

Torockait annó mindig kiengedték egyből, amikor bevitték. Míg másokat nem... Ez persze nem 100% bizonyíték bármire is.

GABOR2 2025.05.10. 14:33:44

@Deansdale: Igazából ha nézzük pl. a Szovjetuniót mint ugyanazon erő projektjét, azt se külső erők semmisítették meg, hanem belülről történt meg.

A mostani rendszer is lehet úgy bukik majd meg, hogy egy totál bebetonozott, megfellebezhetlen pozicióban jutó emberük, vagy több is... egyszerűen ellenük fordul. És ezért majd ők maguk döntik be az egészet, hogy valami újba kezdjenek.

Deansdale 2025.05.10. 15:13:10

@GABOR2: "Torockait annó mindig kiengedték egyből, amikor bevitték. Míg másokat nem... Ez persze nem 100% bizonyíték bármire is."

Ja, a TV-székház ostroma után voltak ilyen szóbeszédek, talán Tomcat is terjesztette, már a franc se emlékszik pontosan.

valis47 2025.05.10. 15:46:51

@Deansdale: Szóbeszédek Tomcatről is voltak mondjuk.

Manfréd Zaturek 2025.05.10. 17:48:23

Igen, Tomcat is nagy nemzetinacionalista hazafiként volt elkönyvelve, mindenféle "izmusokkal" vádolták, aztán kiderült, hogy zsidó felesége van.
Vagy ha még emlékeztek a Szegedi Csanád nevű véglényre, aki a legvéresszájúbb jobbikos volt? Hirtelen, két holokauszttagadás között rájött, hogy ő valójában zsidó. Jövőhéten már körül is metéltette magát és ment bólogatni a siratófalhoz.
Vagy hogy Morvai Krisztina férje a vérkommunista Baló György...
Hát igen...ha ilyen hazai nemzeti radikalizmus, akkor...az elég lehangoló.
És igen: Toroczkai is gyanús.
Sőt:"Az a gyanús, ami nem gyanús" :):)

Madarász Henrik 2025.05.10. 18:32:55

@Manfréd Zaturek: Felesleges ilyen bonyolult háttértörténetet keresni a Jobbik elkurvulása mögött, egyszerűbb a történet. Fejétől bűzlik a hal, Vona egy teljesen éretlen személyiség volt, aki folyamatosan változtatta a világnézetét, 2013 körül éppen az a ötlete támadt hogy csak úgy kerülhet kormányra, úgy szerezhet új szavazókat, ha mérsékli a párt hangnemét, aztán a folyamat vége a balosokkal való szövetség lett. Ami meg a párt vezetőinek többségét illeti, ők egyszerűen korrumpálódtak, miután eddig elképzelhetetlen luxuskörülmények közé kerültek parlamenti képviselőként és ez gyorsan erodálta az erkölcsi elveiket és politikai meggyőződésüket. A politikai prostituálódás mindig azzal kezdődik ha egy párt elhatárolódik a mások által szélsőségesnek nevezett képviselőitől, tagjaitól vagy szavazóitól.

Madarász Henrik 2025.05.10. 18:46:47

@Madarász Henrik: Az a helyzet, ha egy átlagos ember hirtelen gazdag lesz, az a nagy többségnél torzítja a személyiséget, nem jó irányba. Azt kihagytam hogy a Jobbik 2010-es berobbanása után rengeteg karrierista csatlakozott a párthoz, akik így akartak befutni, mert a régi pártoknál már le voltak osztva a helyek.

GABOR2 2025.05.10. 20:46:31

A nyugati média csepegtetve adja elő a storyt... az USA legjobb légvédelmi rendszere se fogja el a huszik hiperszónikus rakétáját; egy ilyen találta ez az USA anyahajóját ami után az USA gyorsan békét kötött a hutikkal, egy másik ilyen Izrael legnagyobb repülőterét találta el, úgy hogy rétegzett, "legjobb" légvédelemi rendszerük van.

"Súlyos sztori bukott ki: használhatatlan az amerikaiak legendás THAAD rendszere?"

www.portfolio.hu/global/20250510/sulyos-sztori-bukott-ki-hasznalhatatlan-az-amerikaiak-legendas-thaad-rendszere-760237

GABOR2 2025.05.10. 20:48:13

@Madarász Henrik: Szerintem voltak eleve betelepített emberek is, akik aktiválódtak.

Mattka85 2025.05.11. 00:15:56

@GABOR2: Gyöngyösi Márton pl. tuti hogy beépített ember volt.

Igor Wolkowsky 2025.05.11. 20:05:51

Ülünk egy vonaton, ami 100 km/h-val megy "balra". És időnként előáll valaki, hogy ez nem jó ötlet, és elkezd menetelni a vagonban hátrafelé. De azt egyik se csinálja meg, hogy előremenjen, és hátramenetbe tegye a vonatot.
Na vajon hol fogunk kilyukadni?

F. Szabó 2025.05.11. 22:07:28

@Deansdale:
Egy Tóth Máté nevű „energiajogászt” hallgattam ma a YT-on a spanyol áramszünetről (meg pár szót a saját, viccesen hülye varkocsáról, amitől eltekintve bírom a pasast).
Mondott valamit a baloldali és jobboldali lelki beállítódásról, ami nem mellesleg egybevág azzal, amit én is gondolok: A baloldaliak mindig csak a jogaikról beszélnek és harcolnak, a jobboldali erkölcs szerint viszont a jogokhoz elválaszthatatlanul kötelességek és felelősségek tartoznak (kellene hogy tartozzanak) önmagunk, családunk, szűkebb-tágabb környezetünk iránt.
Ilyen értelemben nem beszélhetünk a jobb és baloldaliság haláláról. De az igaz, hogy a Rothschild-bagázs macska-egér játékot játszik velünk, a többség meg bedől nekik, és erősen nyerésre állnak.

Deansdale 2025.05.12. 06:36:52

@F. Szabó: "Ilyen értelemben nem beszélhetünk a jobb és baloldaliság haláláról."

Igen, ezt is pontosíthattam volna a cikkben, hogy az emberek körében még élnek elképzelések arról mit jelent jobbosnak vagy balosnak lenni, de a pártok és a politikusok ezt egyáltalán nem tükrözik egyik oldalon sem, legföljebb a retorikájukban. Vannak a magukat jobbosnak és balosnak tartó tömegek, akiket nem képvisel senki, így muszájból besorolódnak a globális unipárt valamelyik helyi leányvállalatához.

GABOR2 2025.05.12. 20:31:54

Nemrég Gyurcsány visszalépet a politikától. Valószínű ő nem szerette volna, azért is volt így rendezve az egész bejelentés.

Viszont érdekes, hogy ma ezt látom:

"A Momentum elnöksége azt javasolja, hogy a párt ne induljon a 2026-os országgyűlési választáson"

444.hu/2025/05/12/junius-elejen-donti-el-a-momentum-indul-e-a-2026-os-valasztason

Sőt volt valahol másik hír, hogy a volt Momentumos vezér állítólag repdes az örömtől a hír miatt, meg egy másik Momentumos is bejelentette, hogy nem tervez indulni.

Teljesen rendben vannak azzal, hogy ne induljanak többé választáson.

Ebből is szerintem az látszik, hogy ezek egy hálózat tagja és a sok sok év sz@rakodást megunta az igazi külföldi vezérük ( és a szavazóik is ) és rájuk parancsol, hogy az egész régi banda megy a szemétbe akár tetszik nekik akár nem és akkor mindent feltesznek a Tisza Pártra, ezért azt akarják csak az legyen, mindenki csak egy helyre szavazzon.

És hol van már a régi "virágozzon minden virág" jelszó, hogy igenis különbözőek vagyunk és fontos, hogy mindenki képviselje magát... Nem, inkább egyesek szemlátomást boldogok és izgatottak, hogy megszüntetik a pártot amit ők hoztak létre.

valis47 2025.05.13. 22:58:51

@GABOR2: Ami érdekes, hogy Gyurcsánytól magától, a saját hangján nem hallottuk még, hogy ő visszavonul. A facebookon sem köszönt el.

KalmanBlog 2025.05.14. 08:16:04

@valis47: Nekem is feltűnt. Mintha eltették volna. Lehet, hogy nem is él már, vagy fogvatartják. Vagy mondjuk elment az esze és nem akarják mutogatni.

A végére egész megkedveltem az öreg Gy.F.-et. Van egy olyan érzésem, hogy IRL egész jó arc lehet(ett), csak a politikába nem volt való.

Lorrh 2025.05.14. 08:45:18

@GABOR2: "virágozzon minden virág"
ugye tudod hogy ez valódi és kiegyensúlyozott demokráciákban megvalósítható csak.
Nálunk az állampárt minden erőforrást, médiumot és hírhamisító propagandát kisajátít a saját céljára és végtelen anyagi potenciálllal rendelkeznek a politikai kampányaikhoz.
Állampárt = maga az egyetlen párt uralja az államot és a teljes költségvetést is.

Deansdale 2025.05.14. 09:04:58

@Lorrh: ...mondod ezt miközben Németországban terrorszervezetnek minősítik az AfD-t, Romániában kizárják a választás győztesét, nevetséges vádak alapján elítélik Le Pent, és arról ne is beszéljünk Trump ellen mit csináltak. Magyarország a tökéletes liberális mintademokrácia ahol mindössze annyi van, hogy a kormány az állami médiában önmagát fényezi, ahogy szó szerint minden kormány teszi szerte a világon, beleértve az előző és következő magyar kormányokat is.

valis47 2025.05.14. 11:04:58

@Deansdale: Nos, egy Tiszás EP-képviselő asszisztensének testvére, aki Brüsszelben valami bürokrata, most jelentette fel Borvendég Zsuzsát, akinek most bizonyítania kell, hogy az asszisztensei tényleges munkát végeznek, ehhez mindent át kell adnia, e-maileket, csetlogokat stb. Rajta kívül egy AfD-s EP-képviselőnőre is rászálltak. Úgy tűnik most ez a módszer. Ugye Marine Le Pent is ilyesmire hivatkozva ítélte el a bíróság, előtte Francois Fillont is (aki nem szélsőjobb volt, csak jobbos, de oroszbarátnak tartották, szintén francia elnökjelölt volt, addig esélyesnek tartott)

valis47 2025.05.14. 11:07:18

És nyilván ilyesmire használnák az európai ügyészséget is Mo-n, ahogy Romániában is politikai tisztogatásra is használták a Kövesi asszony által vezetett különleges korrupcióellenes szervezetet. Előszeretettel magyarok ellen.

Persze van bőven valódi korrupció is, az nem vitás.

Szergej Csagajev 2025.05.14. 11:41:07

@Deansdale: Szép műfaj ez a népi demokrácia, csak eddig valamiért mindig a csőcselék uralma lett belőle idővel, ahol erőltették.

A megoldás egyszerűbb: a polgárságot, polgári mentalitást úgy kell kivágni a hatalomból, hogy a lábuk ne érje a földet. A polgárság (ami 200 éve megszállás alatt tartja az összes nyugati államot) kereskedni tud, seftelni, meg szart keverni. Ennek megvan a maga helye, de nem azon területen, amelyik a nemességnek és az uralkodó osztálynak való. Míg régen évtizedek gondos nevelésével készítettek fel valakit az uralkodásra, ma akárki beeshet az utcáról, aki kellően népszerű dolgokat tud ígérni.

Ebből lesz aztán az, hogy ahelyett, hogy az állam ellátná azt, amire csak ő képes (bíráskodás a természetjoggal összhangban, alattvalók védelme a külső és belső ellenségtől), a saját polgárai ellen folytat információs-pszichés hadviselést és a különböző frakciói csak azzal vannak elfoglalva, hogyan szedjék meg magukat a többi kárára. Spirituális hátország nincs, az országnak gazdája, jövőképe nincs, elhülyülő és egyre életképtelenebb tömegek pedig vannak.

GABOR2 2025.05.14. 12:02:32

Sziasztok! írtam megint pár új cikket. Egyet berakok ide ajánlónak.

Ez arról szól, hogy Matolcsy most adott egy többrészes interjút és elmondta, hogy mostmár elárulhat dolgokat a nyilvánosságnak... olyan dolgokat is amit még Orbánnak se árult el annak idején. És az új infók kiegészítik a nyomozást a rekord magas infláció ügyében és így végigmentem megint azon, hogy mi is történhetett, miért volt rekord magas infláció nálunk...

Matolcsy: Mostmár elárulhatom ( infláció, mi történt a gazdaságban )

ujtechkor.blog.hu/2025/05/14/matolcsy_mostmar_elarulhatom_inflacio_mi_tortent_a_gazdasagban

GABOR2 2025.05.14. 12:21:29

Sőt képzeljétek most látom... Matolcsy Youtuber lett.

Deansdale 2025.05.14. 13:12:59

@valis47: "Tiszás EP-képviselő asszisztensének testvére, aki Brüsszelben valami bürokrata, most jelentette fel"

Lámpavas.

Deansdale 2025.05.14. 13:14:37

@GABOR2: "Matolcsy Youtuber lett."

Gondolom nem a párezer forint potenciális youtube-reklámbevétel érdekli, inkább a nárcisztikus magamutogatás vezérli...

Mattka85 2025.05.14. 13:29:34

@Deansdale: In other news, water is wet. Ahogy a londoni újangol paki mondaná.

Lorrh 2025.05.14. 13:51:53

@Deansdale: ebben nincs vita köztünk, de nekem hadd ne fájjon a románok, németek ostobasága. Épp elég a saját kormányunkat elviselni.
Nem, orbán nem véd meg téged semmitől, ő egy különutas politikai szélhámos, aki ebből akar tőkét kovácsolni. Semmiféle elv meg értéket nem képvisel ő, csak hazudozik ezekről.
Abban a másodpercben ha az óvodások átműtéséért pénzt meg hatalmat kapna akkor rögtön óriásplakátokon buzdítana a nemváltásra - hogy kellő plaszticitással ábrázoljam neked a véleményemet.

GABOR2 2025.05.14. 13:54:36

@Deansdale: A világ még nem ismerte fel, hogy mekkora zseni.

Fuluska 2025.05.14. 21:26:18

@valis47, @Deansdale: A Téveszmék blogon - én naiv hülye - ismét megpróbáltam egy értelmesnek látszó ukrofil balossal vitázni, feltéve néhány egyszerű kérdést, vagyis hogy az eszme illetve az emberélet-e a fontosabb.

Idézem:

" Miért mit kellene tenniük? Behódolni putyinnak? Aztán ha rákíván a Balti-államokra, akkor nekik is? Az "emberéletet tekintve" prioritásnak mindig az a megoldás, hogy behódolsz az erőszakosabbnak, csak hát akkor oda a szabadság. Én, és sokan mások is nem kívánjuk putyin rendszerét Európába, szeretem ha kritizálhatom a vezért és nem dobnak ki érte az ablakon. "

Ezek nem tudnak az érzelmeiktől megszabadulni jottányit sem, amit nőknél még megértek, de hogyan lehet férfiként így gondolkodni, az ilyenekkel hogyan lehetne bárhogyan is összefogni, vagy akár (átmeneti) szövetséget kötni?!
A kérdés nyilván költői.

Madarász Henrik 2025.05.14. 21:44:57

@GABOR2: Egy normális országban legfeljebb a börtönben írná a naplóját.

Deansdale 2025.05.15. 07:39:25

@Fuluska: Én azt hittem a legtöbb ilyen "szabadságharcos" csak romantikus lélek aki előbb-utóbb észretér, mikor rájön hogy 1. egy ezerszer erősebb ellenfél ellen kár feláldozni sokszázezer embert mikor amúgy békét is lehetne kötni és a végeredmény ugyanaz; 2. Putyin nem egy őrült rajzfilm-karakter aki világuralomra tör, és már rég békét lehetett volna kötni vele.

De úgy tűnik naív voltam, ezek inkább megrögzött balosok akik valamilyen elmekórtani probléma miatt képtelenek felfogni, hogy az emberéletnek értéke van, sőt, nagyobb az értéke mint az ő vágyuk a hatalomra. Ezek a szerencsétlenek az ő jobb-bal (O1G vs ellenzék) hatalmi harcukat vetítik rá az orosz-ukrán helyzetre is, és kizárólag az érdekli őket hogy végül az ő oldaluk győzzön, és ha ez teljesen reménytelen, vagy épp húsdarálóba kell tolni érte félmillió ukránt (meg félmillió oroszt), hát istenem, erre az áldozatra hajlandóak. Az agytekervényeikbe be sem hatol az elképzelés, hogy bármi más szempont létezne mint az ő oldaluk hatalomra jutása. Ha lehetetlen, akkor is. Az egész világ áldozza fel magát az ukrajnai lövészárkokban hogy a globalista-progresszív politikai koalíció jusson végül hatalomra, aminek ők mikroszkopikus fogaskerekei, akik ráadásul nem is kapnak semmit a vezetéstől, semmi hasznuk nem származik az egészből, csak lelkileg odatartozónak érzik magukat és kellően elmebetegek hogy ez minden mást felülírjon bennük.

GABOR2 2025.05.15. 12:33:28

@Deansdale: Ami egyébként ma megy a magyar sajtóban az vérlázító.

Van ez a béketalálkozó Isztanbulban, amit Putyin kezdeményezett, de egy szóval se mondta, hogy ő személyesen ott lesz.

Mégis az ukránok és magyar sajtó is úgy próbálja előadni, hogy Putyin ezt mondta, és ha nem jelentik meg Putyin az azt jelenti, hogy nem akar őszintén békét. Ja és persze Zelensky ott lesz, de csak Putyinnal hajlandó tárgyalni.

Isztanbul NATO terület és Erdogán már egyszer megszegte ezen háború alatt tett igéretét, ugyanis volt egy olyan megállapodás, hogy a Mariopulban elfogott AZOV harcosok - akiket náciknak tartanak - orosz fogság helyett török börtönökben lehetnek a háború végéig. A törökök nem engedhetik el őket háború végig. Ezt a törökök megszegték és simán engedték, hogy az AZOV harcosok visszatérjenek Ukrajnába. Szóval Erdogán egyáltalán nem az a nagyon megbízható figura.

Putyin teljesen joggal tarthat attól, hogy elfognák őt, vagy út közben lelőnék.

Zelensky pedig ezer jelét adta már, hogy igazából nem akar békét, dehát az ő privilégiuma, hogy ezerszer "meghalhat" mégis a sajtóban úgy tehet, hogy nem bukott le már egymilliószor.

Egyik magyar cikkből:

"Valamikor a mai nap folyamán úgy néz ki, hogy meg fog valósulni a hétvégén belengetett orosz-ukrán-amerikai tárgyalás Isztambulban, igaz, egyáltalán nem úgy, ahogy azt Kijev szövetségesei remélték. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy Putyin ügyesen megalázta Zelenszkijt, könnyen lehet, hogy a saját csapdájába sétált bele. Nézzük, miért."

"Hétvégén villámcsapásként érkezett a hír: Putyin hajlandó lenne Törökországban tárgyalni Ukrajnával egy tűzszünetről. Bár a hét elején még olyan hírek is érkeztek, melyek szerint Zelenszkij, Trump és akár az orosz államfő is Isztambulba repülhet, mostanra lényegében biztossá vált, hogy az előzetes, meglehetősen optimista várakozásoknál jóval alacsonyabb szinten fog zajlani a tárgyalás."

Szóval aki csak ennyit olvas azt hiheti, hogy Putyin azt igérte ott lesz... de sohase tett ilyet.

Ilyen pszichológia ráhatást akart Putyinra, hogy legyen ott, hogy ha elmegy talán elfogják, lelövik, ha nem megy el: Látjátok az oroszok nem akarnak békét.

De igazából a Nyugat és az ukránok se akarnak... Ponotsabban Zelensky nem, hogy az ukránok mit akarnak nem érdekli a politikusaikat...

Deansdale 2025.05.15. 12:57:51

@GABOR2: Tisztelem, hogy te ezt a sajtót még bírod gyomorral, én már rég nem vagyok képes ilyen híreket olvasni.

GABOR2 2025.05.15. 13:13:40

@Deansdale: Most amúgy a kormány aggódik az előző vezérkari főnök ukrán barátisága miatt, de talán két napja volt egy interjú ha jól emlékszem a NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM vezeőjével és ő is pont ugyanezt totál egyoldalú dolgot nyomta, hogy itt az oroszok játszák csak az agyukat és az ukránok, Zelensky totál békét akar... Én aggódnék Orbán helyében, hogy a magyar honvédség más részei se követik a kormány által kijelölt irányt. Ugyanis nyiltan ukrán barátok és próbálják mosni a magyar emberek agyát. Csak olyan alacsony színten megy az egész, hogy aki simán olvassa az elérhető sajtót, tudja, hogy nem igaz... De valamiért ugy vannak vele, hogy nincs szükség kifinomult megtévesztésre.

GABOR2 2025.05.15. 13:26:54

@GABOR2: És meg is találtam végül:

"Kaiser Ferenc: az amerikaiak rájöhettek arra, hogy az oroszok megvezették őket"

infostart.hu/kulfold/2025/05/13/kaiser-ferenc-az-amerikaiak-rajohettek-arra-hogy-az-oroszok-megvezettek-oket

"„Több mint két hónap után az amerikaiak rájöhetett arra, hogy az oroszok – finoman szólva – megvezették őket. Az oroszok úgy tettek, mintha komolyan vették volna az amerikai közvetítési kísérleteket, de közben jól látható módon cseppet sem akartak megállapodni Ukrajnával” – mondta az InfoRádióban Kaiser Ferenc. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense szerint..."

Ezt nyomatni és nem látni, hogy Zelensky nem akar békét... ez vérlázító.

Megy ez a narratíva, hogy most is, hogy Putyin nem akar békét, mert nem megy el a találkozóra... amit sohase igért. De küld delegációt, viszont az ukránok törvénybe foglálták, hogy nem tárgyalhatnak, csak Zelensky tárgyalhat, de csak Putyinnal hajlandó.

Ami meglepett, hogy Trump a hirre, hogy nem megy el Putyin, csak úgy reagált, hogy nyilván azért, mert ő se megy el... Szerintem még Trump is látja, hogy azt beadni, hogy az oroszok szándéka nem komoly, mert nem megy el Putyin, de küld közben egy delegációt, amivel meg Zelensky nem hajlandó tárgyalni... még az oda nem figyelőknek is nehéz lenne beadni, hogy az oroszok ezzel azt jelzik nem akarnak békét.

Közben amúgy az oroszok pár napja egy támadással 20 km-t nyomultak előre. Nagyon sok katonai blogger és mostmár mainstream sajtó írja, hogy az oroszok nagy támadásra készülnek, mert nemrég több vadiúj hadsereget rendeltek az ukrán frontra, ahol már most is orosz fölény van emberből... Szóval ez Zelensky utolsó esélye tán mielőtt az oroszok minden korábbinál gyorsabban kezdenek el haladni a fronton, miközben az ukránok dezertálnak... talán még össze is omlik majd az egész, hisz több helyen ha az oroszok áttörnek kiérnek majd a lengendás totál sík területekre, ahol jól lehet villámháborúzni és nagyon nehéz lenne védekezni ellene kiépíetett erődök hiányában.

Mai hír ez is:
"Miközben egymásra várt az orosz-ukrán békedelegáció, az orosz hadsereg elfoglalt két települést"

www.portfolio.hu/global/20250515/mikozben-egymasra-vart-az-orosz-ukran-bekedelegacio-az-orosz-hadsereg-elfoglalt-ket-telepulest-761407

Ha a kialakult helyzetben nem akar az ukrán vezetés megállapodni komolyan csak egyet jelenthet: az igazi ukrán emberek sorsa nem érdekli őket. Az ukrán győzelem se. Ami érdekli őket, hogy az ukránok minél több oroszt öljenek meg, a pénz amit ellophatnak...

valis47 2025.05.15. 15:07:22

Az oroszok nyilván nem akarnak most leállni, amíg haladnak előre.
De nagy áttörést eddig sem sikerült elérniük, nem valószínű, hogy most sikerülne. Az egész terep sík, tudtommal. A hátránya is megvan, mert nagyon sebezhetők a drónokkal és a drónok által vezetett tüzérséggel szemben így. Az erdősávok azok, amikben még úgy-ahogy meg lehet bújni.
A nyugat meg nyilván azért akart 30 napos tűzszünetet, hogy addig az ukránokat feltápolják valamennyire.

GABOR2 2025.05.15. 15:13:09

@valis47: Az oroszok számbeli fölénye két hete olyan 110 ezer fő plusz volt és ezután jelentették be tán, hogy több új hadsereg is megy a frontra. Pár napja egy akcióval 20 km-t nyomultak előre. Több helyen is már csak egy utolsó kiépített erődítés van és utánna jönne a sík terület.

Valószínű az oroszok most még megvárják lesz-e a tárgyalásnak eredménye, ha nem akkor hamarosan megindulhat a nagy támadás, mert az időjárás is kedvező lesz hozzá.

Az orosz előre nyomulás üteme megint új szintre léphet.

valis47 2025.05.15. 15:35:20

@GABOR2: Lehet, mindenesetre 3 év alatt egyszer sem sikerült az oroszoknak még sebességet váltaniuk, a nagy kép ugyanolyan 2023 óta, amikor az utolsó nagy ukrán ellentámadás (délen) besült. (A kurszki offenzíva inkább csak propagandacélú volt.)
Megváltozott a hadviselés jellege, mint az I. vh-ban, amikor a lövészárok-rendszerek, drótakadályok, géppuskák és koncentrált tüzérség tette lehetetlenné a gyors előrehaladást, csak most a műholdas felderítés és a drónok a gamechangerek, meg a pontos rakéta- és tüzérségi csapások (beleértve a tüzérséggel telepített aknamezőket is, amelyeket akár már a mozgásban lévő ellenséges oszlop elé lehet telepíteni). Ehhez társulnak a 100 éve is ismert erődítési módszerek, amik ismét relevánsak, mert nem lehet gyors mobil hadviselést folytatni (amilyet pl. a németek folytattak a II. vh-ban) az említett okok miatt. A háború elején az oroszok próbálkoztak vele, de igen súlyos veszteségekkel járt és sikertelen is volt végül.

valis47 2025.05.15. 15:38:05

Illetve az ukránok harkovi ellentámadása még 22-ben volt sikeres mobil hadviselés, de ott az orosz oldalon nagyon kevés emberrel védtek nagy területet, ezért. A kurszki betörésnél is sikerült betörniük talán 20 km-t nekik is, de elakadtak utána, illetve megálltak és beásták magukat, ha tovább próbálnak még menni, bizonyára bekerítik őket.

Deansdale 2025.05.15. 15:52:55

@valis47: "mindenesetre 3 év alatt egyszer sem sikerült az oroszoknak még sebességet váltaniuk"

Mikor ilyesmit olvasok mindig zsigerből tolul fel a kérdés, hogy ebből miért nem vonja le az illető a magától értetődő következtetést, miszerint a ruszkik célja eleve a sokéves állóháború volt. Már 2021-ben mikor Putyin még csak a vezérkari főnökeivel ötletelt a támadás terveiről, már akkor az lett kiosztva célnak, hogy egy sokéves értelmetlen állóháborút kell megtervezni és végrehajtani, párhavonta egy kis előrenyomulással meg párhavonta egy kis területvesztéssel. Sosem akartak gyors győzelmet vagy nagy területi hódítást. Milliónyi ember vitázik azon hogy mi Putyin célja, miközben teljesen egyértelműen az a célja, amit csinál, vagyis az állóháború fenntartása miközben kamu béketárgyalásokkal húzza az időt. Ugyanez Zelenszki célja is, mellesleg. Amit a sajtó lead az meg 100% bábjáték.

Madarász Henrik 2025.05.15. 16:25:42

@Deansdale: A sajtó agymosása csodákra képes a többségnél, jó példa erre az USA belépése az első világháborúba, a háború elején egy átlagos amerikainak eszébe sem jutott volna hogy harcoljon Anglia érdekében, a többség nem is igazán kedvelte az angolokat. Aztán az USA sajtó 2 éven át uszított Németország ellen és áthangolta az embereket.

GABOR2 2025.05.15. 18:01:54

@valis47: Az igaz, hogy összehasonlítva a második világháború területszerzéseivel ez semmiségnek tűnik, de az oroszok mostmár nagy térképen is követhető előrenyomulásokat csinálnak körülbelül tavaly nyár vége óta.

GABOR2 2025.05.15. 18:05:32

@Deansdale: "Mikor ilyesmit olvasok mindig zsigerből tolul fel a kérdés, hogy ebből miért nem vonja le az illető a magától értetődő következtetést, miszerint a ruszkik célja eleve a sokéves állóháború volt."

Ők eleve ezt mondják, hogy az ő céljuk az ukrán hadsereg felmorolása, kimerítése. Ez viszont nem tűnik túl ésszerűnek a hadtudományi gondolkodók körében. Eleve a hosszú ideig tartó háború csak viszi az erőforrásokat, már csak ezért se tartják ezt okosnak. Bár ha olyan hatalmas vagy mint Oroszország opció lehet...

GABOR2 2025.05.15. 18:13:33

@Deansdale: 2014-ben zéró áldozattal elfoglalták a Krímet.

Lehet ebben reménykedtek most is. A háború első évében végig az ukránoknál volt a létszámfölény. Az oroszok egyrészről arra számíthattak, hogy sikerül megismételni 2014-et másrészről ha nagyobb sereggel támadnak az USA felderítés kétséget kizárólag legbuktatja előre. Ugye az oroszok hadgyakorlatnak álcázták a támadócsapatokat.

Viszont az ukránok elkezdtek felfegyverkezni 2014 után nyugati fegyverekkel és kiépítettek egy megerősített erődrendszert. Még Trump adta a Javelineket, Biden meg folytatta. Szóval az oroszokra legalább részben felkészültek az ukránok, meg eleve nem volt elégséges a kezdeti támadó orosz erő.

Ez az elején érthető volt, de később Putyinnak gyorsabban kellett volna növelnie sereg létszámát, el meglehetősen lassú volt. Viszont felpörgette a fegyvergyártást és lassan az önkéntes bevonulók mellett is mostmár kezd jelentős fölénybe kerülni.

Talán azért se nagyobb sereggel támadott, mert eleve a Nyugat arra számított, hogy az orosz gazdaság összeomlik, és lehet az oroszok is inkább óvatosak voltak, hogy ez meg ne történjen. Ami miatt több ember maradt inkább a gazdaságban.

GABOR2 2025.05.15. 21:04:30

Most hogy a mai napon nem lett tán semmi a béke tárgyalásokból, talán holnap lesz. Még a mandiner is olyan cikket írt és úgy kezdett mintha Putyin azt igérte volna, hogy ő is ott lesz... de sohase igért ilyet:

"Kamudelegáció, bohóc, lúzer – előbb Putyin lépett vissza a találkozótól, majd hirtelen Zelenszkinek is derogált volna az oroszokkal tárgyalnia."

"Nagyon kínos üzengetés lett a várva-várt Putyin-Zelenszkij csúcsból"

mandiner.hu/kulfold/2025/05/nagyon-kinos-uzengetes-lett-a-varva-vart-putyin-zelenszkij-csucsbol

ÉS amúgy emelett itt van ez a hír is:

"Nem várt bejelentés érkezett: több frontszakaszon is bekeríthetik az ukrán hadsereget"

mandiner.hu/kulfold/2025/05/nem-vart-bejelentes-erkezett-tobb-frontszakaszon-is-bekerithetik-az-ukran-hadsereget

"Végzetes támadásba lendült az orosz hadsereg."

Szóval az oroszok több helyen is közben bekerítettek újabb ukrán egységeket.

És úgy látom ez az egész tárgyalósdi időhuzzás, hogy az oroszok minél később kezdjenek bele.

Most a legújabb az, hogy Trump és az amerikaik hirtelen kijelentették, hogy csak egy megoldás van: Ha Trump és Putyin találkozik... Megint egy új esemény, ami miatt az oroszok fogják vissza magukat.
süti beállítások módosítása