HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

Ötletelésre felhívás fitnesztémában

2024.01.11. 10:06 Deansdale

Az emberek 99%-a immunis ötletelésre, gondolatkísérletekre, és úgy általában bármire amihez kreativitás és konstruktivitás szükséges, de én remélem, hogy az olvasóim tábora a maradék 1%-ból kerül ki :)

Arra keresek ötleteket, hogy egy életnyi ülő életmódba satnyult embert, aki nem fog kondibérletet venni vagy sportpályára járni, hogyan lehetne megmozgatni a saját otthonában, a hétköznapokban. Két példa ami nekem hirtelen eszembe jutott: fogmosás közben lábujjhegyre emelkedés n+1-szer, illetve egy adott küszöbön átlépve kötelezően pár guggolás (esetleg húzódzkodás ha van az ajtókeretben rúd).

Hülye ötletek is jöhetnek, a lényeg a fantázia szabadon engedése.

13 komment

Címkék: edzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wildhunt 2024.01.11. 17:47:55

Családi ház vagy panel?

Wildhunt 2024.01.11. 20:28:08

Rögtön az első, amikor valakivel beszélgetsz telefonon, teamsen, stb. azt ne ülve, hanem sétálva. Napi többezer lépést ér már néhány 5-10 perces társalgás.
A ház körül gyorsan kell mozogni, például elkocogni, nem elsétálni a kertkapuig. Lakásban mikor csak lehet, lépcsőzni.
Eleinte 10,aztán egyre feljebb, egész 45 perces távolságig mikor csak lehet gyalogolni, időjárástól függetlenül.
Kezdetnek ennyi.

Mia and Me 2024.01.11. 21:58:50

Zene plusz tornázás vagy zene plusz járkálás, szobabicikliről tévézés, BKV bérlet helyett gyalogosan amikor nem siet az ember..

KalmanBlog 2024.01.12. 15:18:06

Nem vagyok annyira kreatív, de a "body by science" szerint van ilyen heti 15 perces edzésmód. HIT-nek is hívják, nem keverendő a HIIT-vel, ami más. Én ezt sokáig csináltam, és most kezdtem újra, továbbra is jónak gondolom és szeretem. Írtam róla 2015-ben: www.ferfihang.hu/2015/02/15/body-by-science-egy-ferfias-testedzesi-modszer/
Ez a könyv gépeken javasolja az edzést, ami ebben az esetben nem jön szóba, de pont a lábat lehet HIT edzeni gépek nélkül is. A legfontosabb a lábizmok edzése, erre egy sima saját súlyos guggolás, vagy esetleg egy 6-os pakk ásványvízzel guggolás nagyon hatékony tud lenni. És ez tényleg heti pár perc, igaz kemény pár perc. Itt van róla egy videó: www.youtube.com/watch?v=P454RISsni4

A Body by Science szerzője a könyvben írja is, hogy a programjukon egy csomó idős ember is részt vesz, és nagyon jól működik nekik is. A linkelt videó szerzőjének van saját testsúlyos HIT edzéses könyve, ami gondolom jó, de ha valakit csak egy HIT guggolásra rá lehet bírni hetente egyszer, az már nagyon sokat számít!

Én a síelésen éreztem először a hatását, hogy pár hónap HIT után (ami nettó heti 90 másodperc lábedzés!) baromi jól ment a síelés egyszerűen mert rendesen bele tudtam állni azokba a mozdulatokba, amiktől előtte pillanatok alatt lefáradtam.

A másik, amit csináltam egy ideig az a futópados járó munkaállomás. Egy időben azon dolgoztam (üléssel felváltva), most anyukámnak ajándékoztam, mert rákapott, hogy online bridzsel, és így annyira talán nem ártalmas neki, mint ülve.

békaapu 2024.01.13. 07:57:08

Szia Deansdale
Az írásodban említett ülő életmódba belesatnyult embert először meg kell győzni hogy jó lesz neki ha az izmait éhessé teszi.

Ha elhiszi hogy az a helyes sorrend hogy éhes izmok - utána kaja - és megint éhes izmok, és megint csak utána kaja..
..akkor hitesd el vele hogy mindegy melyik izmot dolgoztatja.
(mert a test a zsírként letárolt energiát mindegy melyik izomhoz kell odaszállítani - ő tudni fogjaa)

Én a test legnagyobb izmát ajánlanám mozgatni, mert az veszi fel a legtöbb energiát is : a négyfejű combizmot.
Aztán ha már aa láb elfogadja hogy neki többet kell mozogni mint eddíg megszokta - a gerincet kellene mozgásba vonni, simaegyszerű törzsforgatássaal.
Láb, aztán gerinc.

Érdemes tudni hogy a test három hétig nem fog fejlődést mutatni. Három hét az elszántság próbaideje, aki nem alkalmas rá, az két hét után a sarokba vágja az újévi fogadalmát.
És három hét múlva is csak elkezdődik a változás. Onnantól már tényleg a saját súly változik, és nem a tápcsatorna tartalma ürül.
(mert azt mutatja hamar a mérleg)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.02.06. 12:45:16

Én nem tudok okos ötletet adni, mert sosem sportolok, rettenetesen lusta vagyok (most is kommentelek, pedig lenne munkám elég), de van önismeretem. Olyan életet építettem fel, ami ha nem mozgok, megbosszulja. Családi ház, fafűtés, kerti munka. Nem azért csinálom, mert "így szoktam leszállni", hanem mert valószínűleg nem érezném jól magam túlsúlyosan, és rengeteg magyarázatot találnék, hogy ma épp kivételesen miért is nem csinálom az akármit már a héten hetedszer.

Panel lakás esetére, ajánlani tudon a kellemetlen és gyors "házikedvenc" alkalmazását (papagály, valami rágcsáló, gyík, stb.). Szellemi torna lehet, hogy annak ketrecét, kalitkáját, terráriumát nyissa ki egy alkalmazás, ami érzékeli, ha túl sokáig ültél egyhelyben.
Jó kergetőzést!

Borathan 2024.02.09. 22:26:52

én simán feladnám az ötletelést, aki nem hajlandó konditerembe/sportpályára/túrázni/kerékpárral közlekedni, az minek él? Minek az olyan ember?

Deansdale 2024.02.10. 09:17:50

@Borathan: Ne legyen lábtörésed :)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.02.10. 09:29:48

@Borathan: Felettébb érdekes megközelítés, úgy hangzik, mintha nem azért mozognánk, hogy éljünk, hanem azért léteznénk, hogy spotolhassunk.
Nagyon sokféle okfejtést olvastam már, hogy ki szerint mi az értelme az életnek, Isten szolgálatától a gyereken át a tudás gyarapításásáig, meg a világegyetem meghódításáig, szóval van ötlet bőven, de hogy valaki a sportolásban lássa az emberi élet egyetemes célját, eddig új számomra.
süti beállítások módosítása