HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Mr Falafel: @Deansdale: A látszat gyakran csal. :-)))) Végül elég szépen profitáltam (morálisan és kapcsolati tőke terén). A pénz itt másodlagos sem volt. Amikor a harmadik társunk lelépett és megfenyegetett m... (2024.11.17. 21:13) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: "Nehogy már Szamuely fia vagy unokája oktasson ki minket demokráciából." A gondolattal egyetértek, a felvázolt megvalósításhoz nekem nincs elég erős gyomrom :) Ezen a téren jónak tarto... (2024.11.17. 18:32) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: "Az Áronos téma nekem nagyon sokba került." Nekem elsősorban az jött át ebből, hogy elkapott téged az események sodra és mintha egy kicsit meggondolatlanabb lennél a szokásosnál. Érzel... (2024.11.17. 18:21) Mi is az a szocializmus
  • Mr Falafel: @Deansdale: Az Áronos téma nekem nagyon sokba került. Igen, megviselt idegileg, nem tagadom. Megmentettem őt a botránytól, holott a lényeg az volt, hogy nem segítségért kuncsorogtunk, hanem csupán a... (2024.11.17. 17:43) Mi is az a szocializmus
  • Mr Falafel: @Deansdale: Jól van, na! Akkor tévedtem. Viszont: 2.Móz.20. Tízparancsolat, részlet: "megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, akik engem gyűlölnek." Na, én ezt a tanácsköz... (2024.11.17. 17:39) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Amikor a fehérek voltak a színesbőrűek rabszolgái

2014.08.06. 11:10 Deansdale

A 16. és 19. század között észak-afrikai fosztogatók dúlták Olaszország, Spanyolország, Francia, Portugália, ésatöbbi partvidékét, és annyi embert raboltak el, hogy rabszolgapiacok sorát látták el anyaggal. A téma kutatója, Robert Davis professzor szerint (Ohio-i Állami Egyetem) a "Berber part" rabszolgakereskedelme fénykorában nagyobb elnéptelenedést okozott Európában, mint később a négerek elszállítása Afrikából. A buli csak akkor ért véget, mikor 1830 körül a franciák elfoglalták az észak-afrikai partvidéket.

[Fentebb angolul linkeltem, mert bővebb az anyag - aki magyarul szeretné olvasni, az ide kattintson.]

Egyes afrikai városokban már a rómaiak is rabszolgapiacokat találtak, bár azok akkor még Afrika belsejéből hozott áruval kereskedtek. Nem változott sokat a helyzet még az Ottomán uralom alatt sem, csak a kalózok szaporodtak el szemtelenül. A kereszténységet nem túlságosan kedvelő emberkereskedők számára ideális célpont volt az európai partvidék (egészen Izlandig eljutottak), és az adatok szerint 1-1,25 millió fehér embert hurcoltak el a kontinensről. Különösen híres eset Baltimore kifosztása 1631. június 20-án, amikoris a kalózok a város teljes lakosságát magukkal vitték, minek okán Baltimore generációkon át lakatlan maradt.

27 komment

Címkék: szép új világ piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbaarb 2014.08.06. 11:33:39

Ha jól tudom ezekben az időkben erősödött fel az európai népekben a félelem a szerecsenektől, szaracénoktól.

Go Jóska 2014.08.06. 19:18:26

Azért a berbereket én nem nevezném színesbőrűeknek. Bár az európaiaknál egy árnyalatnyival sötétebb a bőrük, az észak-afrikaiak fehér embernek számítanak (akárcsak a közel-keletiek).
Szóval nem, nem a négerek kereskedtek fehérekkel. (Viszont a négerek kereskedtek négerekkel, úgy kerültek a néger rabszolgák Amerikába.)

Deansdale 2014.08.06. 19:39:22

@Go Jóska: Ne kerülgessük a forró kását: arabok. Nem nevezném őket fehéreknek.

Másfelől az arabok által üzemeltetett észak-afrikai rabszolgapiacokon a vevők többsége valószínűleg nem európai fehér ember volt.

Anna Sussoger 2014.08.07. 12:33:22

@Deansdale: A berberek nagyon nem arabok.

aleb19 2014.08.07. 12:44:26

@Deansdale:
"Ne kerülgessük a forró kását: arabok. Nem nevezném őket fehéreknek."
azonos rassz v. race pl. a zsidozas ezert nem rasszizmus ellenben a ciganyozas igen

Deansdale 2014.08.07. 13:18:42

Ma megtanultam, hogy Algéria, Tunézia és Marokkó területén fehér emberek laktak a 16. és 19. század között...

Végülis, ha George Zimmermant fehér embernek lehetett titulálni, akkor a marokkóiak is lehetnek azok. A mesztic, az arab, a zsidó néha fehér, néha nem - mindig attól függően, hogy a beszélőnek mi az érdeke.

Korabeli festmény Marokkóból, Abd al-Rahman szultán és kíséretének ábrázolása 19. század elejéről:
hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Ferdinand-Victor-Eug%C3%A8ne_DELACROIX_-_Moulay_Abd-er-Rahman,_sultan_du_Maroc,_sortant_de_son_palais_de_Meknes,_entour%C3%A9_de_sa_garde_et_de_ses_principaux_officiers._-_Mus%C3%A9e_des_Augustins_-_2004_1_99.jpg
Mint a frissen hullott hó, első ránézésre vikingeknek hittem őket :)

[ ] 2014.08.07. 13:32:45

@Deansdale: Látod ezt már csak az index2-re merték tenni, középtájra, eredeti szöveggel. :)

Ezek itt nagyon nem tűnnek fehérnek. Az emberek néha összekeverik a fehéret a feketével, de itt azért elég egyértelmű a dolog. :)

Namely 2014.08.07. 15:00:22

Köszönöm a cikket. Ha legközelebb odajönnek hozzám irgalmas rinyáló fejjel, hogy "adakozzál a szegény afrikai éhezők javára", akkor én:
"Én is kérek kárpótlást, és történelmi igazságtételt ÉS bocsánatkérést, megbánást az afrikaiaktól.
Ha megvolt, utána fogok adakozni a szegény afrikai éhezők javára."
:)

Spirit Wolf 2014.08.07. 22:49:21

Aaaaz igazság az, hogy a Berber kalózok közül körülbelül annyian voltak FEKETÉK, mint manapság egy amerikai házibulin.

Voltak köztük néhányan. De főképp arab népesség.

És kalózokról beszélünk, azok mindig is adtak el embereket XD
A cikk csak ott rohan fejjel a falnak, hogy milliárd más, sokkal szignifikánsabb kalóztársaság létezett velük egy időben ^^ nagyobb rabszolga kereskedelemmel. Hmm, Amerika Nova Scotia? Anglia New Castle? Illetve ha felkent uralkodókat is nézünk, a komplett angol állam. Spanyol, SPANYOL XD Francia, stb.

A bőrszín abszolút mindegy volt, rosszkor hajóztál rossz helyen, rossz helyen éltél, tök mindegy, ha egy társaság elvitt, és nem voltak többé meg az irataid, a SAJÁT nemzeted is simán megvásárolt mint árucikket.... parampam, barokk, illetve előbarokk

Csak az igazolhatóan nemes emberek, vagy tisztek, akiket kiváltott a családjuk, kapták vissza a szabadságukat. És most a legkulturáltabb országokról beszélünk ^^

És, azért a 19. századra már alig létezett berber flotta.. .... Gyakorlatilag csak öröklött tisztség volt abban az időben a berber uralkodóé, túlnyomórészt már csak legálisan kereskedtek.

A félinformáció dezinformál.

Deansdale 2014.08.07. 23:10:18

@Spirit Wolf: Sehol nem állítottam, hogy más kalózok nem léteztek :P Ha azt írom Mozart zenét írt az dezinformáció mert Bach is zeneszerző volt?

nnnnnnnnnnn (törölt) 2014.08.08. 00:23:58

Ez is megér egy misét:
"A rabszolgakereskedést a kk-ban leginkább a zsidók végezték."
lexikon.katolikus.hu/R/rabszolgas%C3%A1g%20Magyarorsz%C3%A1gon.html

Go Jóska 2014.08.08. 07:50:10

@Deansdale: Az é-afrikai és közle-keleti népek rasszba sorolása az antropológia feladata, nem véleménykérdés. Az europid (avagy manapság kaukázusinak nevezik inkább) nagyrasszba sorolták őket. Persze, nem európai fehér emberek, habár az "európai fehér ember" sem egységes, hiszen Északról Délre egyre sötétebb a bőrszín, a dél-olaszok és dél-spanyolok már egészen hasonlatosak a közel-keletiekhez.
Az meg, hogy egyszerűen arabnak nevezed őket, megintcsak nagy tájékozatlanság, egyszer már leírtam, hogy rohadtul nem arab minden muzulmán (és fordítva sem igaz, nem muzulmán minden arab, vannak köztük keresztények is). A törökök nem arabok, a perzsák nem arabok, a fekete-afrikaiak pláne nem arabok. És a berberek sem. Még azon is vitatkozni szoktak, hogy a palesztínok egyáltalán arabok-e.

De a legnagyobb gondom ezzel a cikkel az a mondanivaló, amit felfedezni vélek benne, hogy "Ne sírjon a szája a négereknek a rabszolgaságért, mert régebben voltak afrikai rabszolgakereskedők is, akik meg fehérekkel kereskedtek." (Ja, hogy azok nem négerek voltak?)

Deansdale 2014.08.08. 08:11:50

@Go Jóska: Eredetileg színesbőrűt írtam, abba kötöttetek bele, nem az arabba. Viszont tényleg tele a tököm azzal, hogy a fajt/rasszt/bőrszínt mindig úgy keverik, hogy az az európai fehér ember szempontjából a legrosszabb legyen. Pl. a fehérek rasszisták mert utálják a meszticeket, de ha egy mesztic négert öl akkor tulajdonképpen ő is fehér, és a fehér négergyűlölet bizonyítéka (lásd Zimmermannt akit fentebb említetttem). De hasonló helyzet a zsidókkal, az arabokkal, és tulajdonképpen mindenkivel, aki nem európai fehér emberek leszármazottja. Ennek a baromságnak véget kell vetni.

A mondanivalón te magad torzítottál kicsit, a cikkben nincs olyan, hogy kuss legyen a négereknek. Az üzenet inkább az akart lenni, hogy mint minden másban, ebben is fordítva ülünk a lovon. A csapból is az folyik, hogy a gonosz fehérek rabszolgaként tartották a színesbőrűeket, világraszóló tetűség, le a fehérekkel, kompenzálják a négereket még 100+ évvel később is, satöbbi. Ehhez képest mi a valóság? Minden rassz/faj tartott rabszolgákat és kereskedett velük, és a fehérek voltak az elsők akik azt mondták, hogy ebből elég. Ez bammeg egy tiszteletreméltó cselekedet volt, a világ megköszönhetné nekünk, hogy kihúztuk a fertőnek ebből a fajtájából - ehelyett ideológiai okokból mérgezik a faji öntudatunkat/önérzetünket és hazugságokkal ellenünk uszítják a többieket. Szerinted miért tanítják (elsősorban az amcsi) iskolákban a fehér rabszolgatartást, a nem-fehéret meg nem? Milyen oka lehet valakinek egész generációk előtt titokban tartani, hogy nem kizárólag a fehérek voltak a hunyók? És nem lenne ideje végre felébredni ebből az öngyilkos agymosásból?

Barbaarb 2014.08.08. 09:21:29

@Go Jóska:

A lényeg, hogy a rabszolgatartás az emberiség történetében elég rég óta jelen van, és teljesen független a rasszoktól. Amiért mégis úgy tűnik, hogy egyes rasszok kiemelkedtek ebben, az azért van, mert nyilván mindig a legerősebb hatalom tartott rabszolgákat. A történelem jelentős részében ez jellemzően európai, vagy innen származó népeket takarja, de volt rabszolgaság az Ókori Egyiptomban, az emlegetett arabok is "művelték ezt az ipart", az indiánok is, sőt ha jól tudom a távol-keleten is megvolt ennek az hagyománya.
Bár sz ókori görögök és a zsidók egy időben úgy gondolták, hogy vannak kifejezetten rabszolgasorsra született népek, akik nyilván nem ők, de ezeken kívül tudatos rasszista rabszolgatartás nemigen volt.
Tehát igaz az, hogy a rabszolgatartás jellemzően mentes volt a rasszizmustól, egyszerűen az erősebb rabszolgasorba taszította a gyengébbet, és ebből először épp a kereszténység vezette ki az emberiséget, az tiltotta a rabszolga-kereskedelmet.
Aztán az USA-ban újra virágba szökött a rabszolgatartás, és elég egyértelműen kifejezetten a fekete-afrikai népeket hurcolták el, ennek azonban szintén nem volt rasszista oka, csupán "praktikus", ugyanis a feketék nagy munkabírásúak és ellenállóak voltak, ellentétben az őslakos indiánokkal.

Namely 2014.08.08. 10:17:15

@Deansdale:
Teljesen igazad van: mindenért és állandóan a bocsánatát, megbánását KÖVETELIK, nem is kérik a keresztény fehér embernek, miközben a korábbi "bűneikre" hivatkozva igazolják a jelenlegi viselkedésüket a színes, nem keresztény emberek.

A múlt hibáinak felismerése helyes LENNE, ha ez nem egyoldalú és nem az a célja, hogy a keresztény fehérektől pénzt húzzanak ki, vagy valamelyik agressziójukat pl a korábbi rabszolgaságukkal igazolják, meg azzal, hogy ők más kultúrájúak (pl az angliai "Iszlám őrség", aki elmennek Angliába, és ott kötekednek a fehérekkel, hogy az ő hitük szerint ez meg az tilos és ezért az angol se csinálja, vagy itt a cigányok számára mindenre magyarázat, hogy ők más kultúrájúak).

Az USA-ban is pl sokszor jönnek egy fekete elkövetőnél azzal, hogy őt csak azért hozták be, mert ez egy rasszista indíttatású gyanúsítás, vagy lásd itthon a rendőr egyből "rasszista" lesz, ha megüt egy cigányt, ahogy én is egyből náci vagyok, ha szólok egy cigánynak, hogy ácsi, tedd vissza, nem a tiéd.

Előbb-utóbb egyébként ez a kettős mérce lesz a liberalizmus halála, ami itt Európában (is) egy baromi nagy faji vérengzésbe torkollhat. Ne feledjük, hogy nem egyszer égettek már embert ezek a kontinensen sem. Jó lenne megelőzni, és kihúzni a fejeket a seggekből, mert a jelenlegi helyzet csak rosszat hozhat.

TrollEdomer 2014.08.08. 15:50:55

@Barbaarb: Indiánok is, nem akarom azt mondani, hogy egyéb praktikák nem voltak elítélendőek, de aztékoknál pl örökletes rabszolgaság nem igen volt, csak adósrabszolgaság.
Eddig még nem találtam forrást az ellenkezőjére.

zriff 2014.08.12. 19:29:00

@Deansdale: Nem a fentihez. Az lmbt mozgalomnak szerinted mi a célja, és mennyire befolyásolják a feministák?
Már olvastam, hogy csak a feministák jó szándékú, de félrevezetett hasznos idiótái a társadalom szétrombolására, akiket tetszés szerint irányítanak. A feministák a férfi melegeket meg különösen gyűlölik. Olyat is olvastam, hogy a transzneműek és a feministák gyakorlatilag esküdt ellenségek. Azt is lehetségesnek tartom, hogy vannak közöttük tényleges fanatikus heterofób gyűlölködők (A meleges cikkednél a fő kritikusodnak a welcome to reality blogját átolvasva). Te mit gondolsz?

Deansdale 2014.08.12. 20:38:59

@zriff: Ugyanolyan bohócok az elit kezében mindannyian. Lefoglalják a tömegeket amíg kiépül a világkormány.

Általánosságban egymás szövetségesei, mivel ugyanazon elv mentén szerveződnek: politikailag szervezett kisebbségből az elnyomtottság látszatát keltve követelnek többletjogokat és javakat. Tipikus kultúrmarxista társadalomrombolás. A csavar annyi a történetben, hogy még csak nem is a marxista ideológiát szolgálják ki, hanem a marxista ideológiát fegyverként alkalmazó nemzetközi elitet.

Ez a válasz a szokottnál összeesküvés-szagúbbra sikerült, de sajnos egyre kevesebb a türelmem a széteső világgal szemben :)

greekgodsforsocialjustice.tumblr.com/post/84424098428/demisnowflake-orcaspanielmermaids

zriff 2014.08.12. 20:52:28

@Deansdale: Kösz a választ.

A rasszista fogaknál meg, elmebaj a köbön.

Aurelius Respectus 2014.08.15. 02:44:36

Sajnos ez a kulturmarxizmus eredménye, a tömény történelemhamisítás. A gonosz fehérember és az ártatlan színesek. A kereszteshadjáratok történelmét is már sikeresen meghamisították, a kereszténységet fenyegető agresszív török támadókból ma született iszlám báránykák lettek, akiket a csúnya gonosz európai keresztesek bántottak ok nélkül. Hasonlóan ahogy hasbaszúrt Józsika a gonosz rasszisták áldozata volt TGM és elvbarátai szemében, persze azóta már ült börtönben és az angol rendőrség körözi valami félreértés miatt.

2014.08.15. 19:02:58

@Aurelius Respectus: @Deansdale: @zriff: @TrollEdomer:

Polgártársak! Mozgolódik az ellenség.

nokert.hu/index.php/koezelet-politika/hazai/1317-ne-a-liftben-engedjenek-elre-hanem-a-doenteshozatalba-engedjenek-be-mit-kenytelen-vallalni-egy-n#pc_12784

Egyébként ha valaki rákérdezne, milyen kapcsolat van a Lehet Más a Politika és a Nőkért Egyesület között, egyre kevésbé lelkes bennfentesként szívesen elárulom: Az LMP társelnökének, Szél Bernadettnek a belső tanácsadója: Antoni Rita.

2014.08.15. 19:16:20

@Aurelius Respectus: @Deansdale: @zriff: @TrollEdomer:

Görgessétek feljebb a cikkhez. Valamiért a legalsó kommentet hozza be a kattintáskor. El ne olvassátok (agysejt-romboló, mint a legkeményebb nevetőgáz), inkább fussátok át, olvassatok bele.

A lényeg: az LMP továbbra is elszántan nyomulni fog az egyoldalú feminista politikával. Innentől tökéletesen látszik, hogy az Ex-SZDSZ-es Sándor Klára és a NANE által fémjelzett feminizmus az előbb említett szervezet fizetett zsoldosa, Antoni Rita vámpírhercegnő révén átmentette magát az LMP-be. Hallok olyan hírmorzsákat, hogy már Schiffernek sem tetszik az LMP-ben lévő feminista nyomulás - van a párton belüli és kívüli szimpatizánsok között egyfajta reménykedés abban, hogy Schiffer felvesz egy ellenforradalmi identitást, és ahogy Jávor Benedeket és slepjét kizavarta, ugyanezt megteszi Szél Berniékkel is. Én magam látom az idegességet Schifferen (kommunikáltam vele egy keveset), de szerintem ilyesmiben hinni naivság. Félő, hogy az LMP ilyen retrográd és retardált szarcsimbók marad, amilyenné lett az elmúlt évben - és ha igen, akkor talán jobb is az ország sorsára nézve, ha 2018-ban nem jut be a Parlamentbe.

zriff 2014.08.15. 19:36:03

@Ahasverus: Kösz az infót.

Ezek komolyan betegek. Az lmp meg jobb is lesz ha megszűnik, még csak az hiányozna ha bejuttatnák a feministákat a hatalomba, ezek a szerencsétlen marhák.

2014.08.16. 06:57:35

@zriff: Néhányat sikerült bejuttatni a Parlamentbe: Csiba Katalin, Szél Bernadett, Osztolykán Ágnes, Ertsey Katalin, Szabó Tímea, Szabó Rebekka, Vadai Ágnes, Morvai Krisztina (Reina szerint még Duró Dóra is az)

És velük együtt a feminista témák itt bent vannak a Parlamentbe.
süti beállítások módosítása