HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

Benzinárak

2018.12.10. 08:31 Deansdale

Íme a sárgamellényesek, ahogy a marrakeshi deklaráció ellen tüntetnek. Nem tudod mi az a marrakeshi deklaráció? A sajtó talán nem tájékoztatott rendesen? Hát olyasmi, mint az ENSZ globális migrációs paktuma, csak belső EU-s használatra, sőt, tartalmazza az ENSZ paktumhoz való csatlakozási szándékot is. Akcióterv a következő pár évre arról, hogy hogyan lehetne legalizálni és elfogadottabbá tenni a migrációt, amellett hogy fel is pörgetnék egy kicsit, természetesen. (Itt az eredeti doksi annak akit érdekel.) És akkor most lehet arról vitázni, hogy csak a benzinárakról van szó, semmi nacionalizmus meg semmi migrációellenesség.

...

szerk.: Igen, igen, a reggeli munkábamenés által ihletett kapkodásban lemaradt, hogy most IS Marrakeshben tárgyalták a migrációs témát, ezúttal az ENSZ, és el is fogadták a globális paktumot. (Miért mindenki Marokkóba jár migrációról társalogni?)

121 komment

Címkék: politika szép új világ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2018.12.10. 15:36:20

Amúgy hogy az eredeti kiváltó okról is beszéljünk, nekem elég fura az egész, 25 forint miatt lázadtak fel, ami nem egy nagy összeg az ottani jövedelmekhez képest, nálunk az itteni autósok sokkal több terhet viselnek a jövedelmükhöz képest, tiltakozás nélkül.

Madarász Henrik 2018.12.10. 15:39:29

Szóval tiltakozás nélkül végignézték hogy kiszorították őket a bevándorlók a saját városaikból, az állam üldözi a migráció ellen tiltakozókat, ez sem érdekelte őket, de 25 forint miatt meg fellázadtak.

KalmanBlog 2018.12.10. 15:45:15

Az lesz a LOL ha kiderül, hogy sose a benzinárakról volt szó, hanem a sajtó terelte erre a témát. Mert mikrofonnal megkérdezni pár beépített embert semmibe nem kerül, aki meg felgyújt valamit, azt nem kell megkérdezni, hogy miért gyújtotta fel.

Egyébként hasonló érzésem volt 2006-ban is: jártam ki tüntetni - pontosan tudtam, hogy miért - de a Kossuth téren beszélők minden másról beszéltek. Pont mintha azt is próbálták volna eltéríteni hasonló módszerekkel.

Madarász Henrik 2018.12.10. 16:06:02

@KalmanBlog: Elég agyzsibasztó volt a Kossuth tér, néhányszor kimentem akkor, de egy csomó vénember adta elő a hülyeségeit, élvezték hogy valaki meghallgatja őket, alkotmányozásról és hasonlókról. Az egyetlen értelmes dolog az elején volt, akkor még nem voltam ott, amikor átmentek a tévészékházhoz és elfoglalták. Amúgy én arra vártam, hogy tömegek mozdulnak meg, utakat, hidakat fognak lezárni, SZDSZ és MSZP székházakat elfoglalni és a végén Gyurcsány külföldre menekül és új választást tartanak.

Berengár (törölt) 2018.12.10. 19:11:53

@KalmanBlog:

"Egyébként hasonló érzésem volt 2006-ban is"

2006 körül máig sok a kérdőjel. Kezdve azzal, hogy 2006 őszén, már a TV-ostrom után Demszky nyerte a főpolgármesterválasztást, amikor országszerte e Fidesz tarolt. A zazavargás szerepet játszott abban, hogy a baloldal további négy évre megőrizte a fővárosi pozícióit.

De az sem piskóta, hogy a Jobbik 2006-ben kapott máédiafigyelmet. Tény, hogy az ELTE bölcsészkaráról, ami köztudottan libsi hely, került ki a Jobbik vezérkara. De a Ballik-birkáknak az sem lett volna gyanús, ha Vonatollah CEU-hallgató lett volna.

Madarász Henrik 2018.12.10. 19:51:14

@Berengár: Semmi baj nem volt a megalakult Jobbik vezérkarával, a gond Vona volt később, aki egy kiforratlan személyiség ma is, gyenge jellem, egy normális ember nem változtatja meg 10 év alatt a világnézetét többször is. Amúgy az ELTE BTK egy jobbos hely volt akkor a 1990-es évek végén, 2000-es évek elején, mármint a diákok, a helyi HÖk vezetés mind jobboldali pártokban folytatta a pályafutását.
Inkább az volt a gond, hogy nem tüntettek százezrek Gyurcsány ellen az utcán, otthon maradtak a fideszesek, nem merte volna a gaztetteit elkövetni Gyurcsány, jelentős ellenállás esetén.

GABOR2 2018.12.10. 20:15:47

@KalmanBlog: Erre mindig számítani kell. Amikor az internetadó elleni tiltakozások voltak akkor is... az első tényleg nem volt szervezet és kifejezte az emberek nem tetszését helyes módon. De aztán már a másodiknál látszott, hogy próbálnak rátelepedni, a harmadiknál pedig már felszerelkezve jöttek a ballibek, pl. volt egy teherautójuk, hangszóróval és ők kijelentették, hogy ők a nép és hogy ez az egész már nem csak az internetadóról szól hanem a teljes Orbán rezsim "elzavarásáról". Ezzel a dolog el is halt utánna már az ilyenek miatt a normális csak a dolog miatt felháborodott emberek inkább ki sem mentek... meg minek is, Orbán rugalmas volt.

GABOR2 2018.12.10. 20:29:17

@Madarász Henrik: Többről szólhat ez, pl. nem mondták hírekbe, de felgyújtottak egy posztmodern gallériát is:

www.youtube.com/watch?v=kBedsiOcHd4

GABOR2 2018.12.10. 20:33:47

Itt egy videó ahol kimegy egy riporter és megkérdezi, hogy miért ez az egész. 3:50 perc körül a válasz... az emberk élete évről évre rosszabb és ez azért van, mert velük finanszíroztatják a migránsokat.

www.youtube.com/watch?v=ZC0rczrqn5s

GABOR2 2018.12.10. 20:54:03

Újabb videók... elsőben lényegében annyit mondanak, hogy elegük van abból, hogy évek óta szét adóztatják őket.

www.youtube.com/watch?v=HpxiKNTiiv4

Második videó... Egy hosszú és érdekes interjú, ahol éppen a végén van az, hogy milyen változtatásokat várnak el.
1. Adórendszer változtatása
2. Migránsok bejövetelének megállítása ami szintén a adópénzeket szívja el.
3.Modern műveszeteket ne finanszírozzák, ami szintén pénzpazarlás
4. Politikus fizetések csökkentése. (Hiába fizetik meg őket drágán, mégis korruptak.)
8:20 migrik.

Glokta 2018.12.10. 22:21:04

@GABOR2: Na igen, a modern művészetek...

Nekem a modern művek többsége nem tűnik "művészinek", de biztosan nem megfelelő a művészi érzékem...

Mindenesetre nehéz elhinnem, hogy hatalmas pénzeket szívna el ez
- talán ottani viszonylatban annyit mint Magyarországon a stadionépítések - mindenesetre egy centet sem kéne adni rá - tartsák el a művészek magukat.

A migránsok sokkal nagyobb feszültségeket és problémákat okoznak.

Egyébként ma már nem nagyon fogadják be őket: Macron csak más országokba támogatja a bevándorlást, mert tudja, hogy egy újabb migránshullámmal végleg elbukna: 888.hu/article-a-franciak-kepmutatok-ha-migransokrol-van-szo

Franciaországban pedig szigorították a menedékjogi törvényt és hogy-hogy nem, ez ellen már "az összes érintett szakmai és segítő civil szervezet" (tudjuk kik a "segítő" szervezetek) össze tudott fogni, bezzeg a korábbi adóemelésekkel és hasonlókkal szemben nem :) - itt egy cikk egy ellenzéki oldalról vilagterkep.atlatszo.hu/2018/04/06/a-menedekjog-ertelmetlen-es-regressziv-reformjara-keszul-a-francia-kormany/
és pestisracok.hu/macron-nekilatott-a-migransok-szelektalasanak/

GABOR2 2018.12.10. 22:37:15

@Glokta: Ez Párizs, itt olyan pénzekkel tömik ki a posztmodern művészeket, hogy az már tényleg tétel lehet, végülis ők a kultúra rombolás (régi) oszlopos tagjai.

Macron érdekes figura, mond néha olyanokat, hogy úgy tűnik, hogy nem is ballib csapatban játszik, de épp ez a hamis image amivel nyert; a lényeg, hogy mit csinál. Azt meg látjuk mennyire szeretik.

A migránsok nem beengedése... lehet, hogy az nyújta ebben a fázisban a legnagyobb rombolást. Egyrészről Európa más részeibe is jut belőlük, másrészről ha túl gyorsan lesznek túl sokan, az már lehet érdemi immun reakciót váltana ki (főleg, hogy a muszlimok nem igazán fogják vissza magukat) még Nyugat-Európában is, úgyhogy lassítják a dolgot néhány helyen, de csak hogy visszaalukáljanak az őslakosok. A már bentlévők is csak idő kérdése, hogy elérik a célt ha a folyamatok végigmennek (pl. ők szaparodnak mint a nyulak, őslakosok meg nem).

Amúgy a riportokban még más dolgokat is kifogásoltak, pl. hogy a felesége mennyi pénzt kap; a nyugdíjasokat nagyon megszívatta; a nyugdíjasok nagy számban szavaztak rá, de aztán amellett, hogy emelte az adókat a nyugdíjasoknak járó dolgokat visszavágta, ezért tömegesen lett elegük belőle; nagyon sok hülyeséget nyilatkozik...

Glokta 2018.12.10. 23:05:00

@GABOR2: Macron tényleg ellentmondásos alak, gazdaságilag a neoliberális (2008 előtti) korszakot idézi (szerintem ha tehetné a migránsokat sem segélyezné, eltartandó "menekülteket" így nem szívesen fogad be), viszont társadalmi kérdésekben egyértelműen a "haladó" irányt képviseli: női kvóták, homoszexuális kvóták (!), multikulturalizmus nagy harcosa.

Mondjuk az is igaz, hogy részben tényleg modernizálni akar és letörni a különböző állami vízfejek (pl. állami vasúttársaság) hatalmát, de ezt nagyon autoriter módon teszi, sokkal inkább autoriteren, mint a Fidesz bármikor. Valamiért mégsem kritizálják őket, ahogy a francia "menekült" rendeleten sem háborodott fel Európa...

Franciaország pedig már rég a csőd szélére sodródott volna ha nem kezelnék különlegesen őket mindenhol: Macron előtt 10 évig 3 százalék felett volt a költségvetési hiány, az EU mégsem büntette őket ezért meg (miközben az olaszokat 2,4%-os hiányért szívatják, de nekünk sem engedtek 2011-ben 3%-nál nagyobb hiányt), és korábbi afrikai gyarmataiktól máig adót szednek - de nekik szabad.

GABOR2 2018.12.10. 23:17:04

@Glokta: Most nagyon szépeket mond, úgy tűnik visszakozik. Úgy tűnik.

Macron: Jogos az elégedetlenség
mandiner.hu/cikk/20181210_macron_jogos_az_elegedetlenseg

2018.12.11. 22:01:50

Volt egy eset, hogy Tállai András NAV elnök közbenjárásával csökkentette a MOL a benzinárat Mezőkövesden, mert ott szokatlanul magas volt az ár arányaiban. Nem titok, hogy onnan jött képviselőként.

Frederick2 2018.12.12. 06:13:02

@Berengár: @Madarász Henrik: Nem gondoljátok, hogy Vona személyiségtorzulásában jelentős szerepet játszott a fiatalkori kalandozása az MLM, a multi-level marketing világában? Nekem voltak/vannak MLM ismerőseim, így volt egy kis betekintésem ebbe a világba. Felszínesség, félműveltség, törtetés, lefelé taposás és felfelé nyalás, agresszió, intolerancia. Ad el a terméket bármi áron. Akkor is ad el a terméket, ha az maga a semmi. Amúgy nem kevés szcientológus (Végh Attila, Bodor Csaba, Kasza Tamás, Északi Jenő) is foglalkozik MLM-mel.* Na most egy ilyen közegből jövő ember ilyenfajta köpönyegváltásai és személyiségtorzulásai nem is olyan meglepőek.

* A Scientológia-szekta és az MLM-szekta összefonódása több, mint elgondolkodtató. Biztos vagyok benne, hogy még azért működik a Magyarországi Scientológia Egyház az országon belül, mert vannak kapcsolatai mind a céges világban, mind a politikában. A neoliberalizmussal való jó viszonya ismert. Az MLM és a Scientológia amúgy is nyomat egyfajta gagyi Übermensch-elméletet, ami tökéletesen beilleszthető a neoliberalizmusba.

Ja és még tudjátok, ki scientológus? Beleznay Endre, aki mostanában a Duma Kabaréban poénkodik a kormányon. :P

Berengár (törölt) 2018.12.12. 09:50:21

@Frederick2: @Madarász Henrik:

Megfigyelhető, hogy Puzsér és Vona régebb óta egyezteti a stratégiáját. A gyakoribbá váló találkozóikon kívül mi utal erre?

- Mind Puzsér, mind Vona előszerettetel nyilvánítja prolinak az ellenfeleit. S minő véletlen egybeesés, MINDKETTŐ a Fidesz szavazóbázisát prolizza. (Miközben a jobbikosok iskolai végzettsége köztudottan nem túl magas.)

- Puzsér és Vona megkülönbözteti a 20. század és a 21. század pártjait.

- Ide kapcsolódik, hogy Puzsér és Vona egyaránt megvetik a 20. századi tömegdemokráciát, amit szerintük lumpenprolik és "trollok" mozgatnak. Ez része volt annak a NAGYSTRATÉGIÁNAK, amikor a Trump-párti, Orbán-párti, Brexit-párti szavazatok ÉRVÉNYESSÉGÉT világszerte kétségbe vonták.

- Puzsér és Vona egyaránt Hamvas Béla nagy tisztelője (bár Puzsér nem olvasta a könyveit), ami része annak a médiakampánynak, amikort Puzsért konzervatív, kultúrára fogáékony filozófuskirályként akarták aladni a... KIRÁLYCSINÁLÓK.

- Puzsér és Vona egyforma szakállt növesztett, de idevehetjük a momentumos buzigyerekekt is.

Volt időszak, amikor a tudatiparosok Puzsért JOBBOLDALI személyként akarták eladni, ezt a célt szolgálták az ügyesen elhelyezett Hamvas- és Spengler-citátumok. De mivel a vérvörös, baloldali fővárosban ezzel nem sok szavazat nyerhető, inkább Vonát indították BALRA El.

Asidotus 2018.12.12. 13:04:48

inkább azt mondjátok meg nekem, hogy a mai, jobboldalinak mondott vezetések miért vannak annyira környezetvédelem ellen? Akár Trumpot nézzük, akár az új brazil elnököt, Bolsonarot, akár a mi kormányunkat. Évek óta mennek a favágások mindenhol a városban, most komolyan elkezdték leépíteni a természetvédelmi munkaköröket. (Semjén nem tudja, hogy ha nincs természet, nem tud hol vadászni?)

2018.12.12. 13:18:50

@Asidotus: tud majd. Ő simán kilövi a háziállatokat is ;-)

2018.12.12. 13:24:58

@Asidotus: komolyan: a környezetvédelemmel a tőke nem foglalkozik, nincs benne haszon nincs benne ingyé vagy kis befektetéssel nagy látványos haszon... és ezeket a kormányokat, akárhogy is : csak a pénz érdekli.

A természetvédelem meg olyan mint egy gyerek felnevelése, óriási előzetes forrásokat igényel, és az "eredményt" csak a következő vagy az az utáni generáció látja és élvezheti.

nagyjából leszarják szerintem ezt is.
egy bizonyos pénzmennyiség után van egy olyan téves "hit" az emberekben hogy ha mindenki megdöglik, ő akkor is majd vesz magának friss vizet, levegőt, stb-t. A valóságtól, élettől valahogy teljesen "elidegeníti" az emberi elmét a pénz és a hatalom.

KalmanBlog 2018.12.12. 14:10:00

@Asidotus: A városban teljesen normális, hogy időnként ki kell vágni fákat. Ráadásul ültetnek helyettük. Évek óta egész európában erdősödés van, nem fogynak azok a fák, ezzel nincs semmi probléma.

A CO2 kvóta pedig semmivel nem csökkentette a CO2 kibocsátást, csak áttette az ipart Kínába. Nem véletlen, hogy ezeket felrúgja Trump. A kőolajkészlet egyébként meg úgyis el lesz égetve, a légkörből kivonása pedig nagyságrendileg hosszabb folyamat, úgyhogy ezellen valójában semmit nem lehet tenni. Illetve egy dolog történhet elvben meg, ha az atom vagy fúziós energia olcsóbbá válik mielőtt elfogyasztjuk az összeset.

A környezetvédelem ebben a formában csak balos trükk az ellenségeik ellen.

Ellenben például a szemetelés büntetését szigorítani tervezte a Fidesz, amivel messzemenően egyetértek. Az éltminőségre lényegileg hat, ha nem szemétdomb a környezetünk. Nem tudom mire jutottak ezzel, de legalább volt róla szó.

Az elektromos autózást is nyomatják valamennyire, ami - ugyan vitatható - de szintén a környezetvédelemről szól.

Sőt, bármily hihetetlen, de Paks II. is csökkenteni fogja CO2 és a füst kibocsátást.

Szóval egyáltalán nincs arról szó, hogy ne foglalkoznának vele, hanem csak arról, hogy a jól hangzó üres lózungokat, amik ráadásul ártanak nekünk - azokat vetik el.

2018.12.12. 14:33:42

@KalmanBlog: "A városban teljesen normális, hogy időnként ki kell vágni fákat. Ráadásul ültetnek helyettük."

amit utána a szemben lakó (én) ha öntöz, akkor lehet hogy mire a gyerekem felnő lesz is belőle valami csenevész másolata annak, amit kivágtak.

Persze egy példából nem általánosítunk :), mert több helyen nem nagyon ültetnek helyette...(vagy lehet hogy németországban, az itt kivágott helyett)

Madarász Henrik 2018.12.12. 14:40:27

@KalmanBlog: Azért lehetne tenni lépéseket a fogyasztás csökkentése érdekében, például a Fidesz leállította a panelek szigetelésének programját, csak a középületek kapnak állami támogatást, a magánszemélyek csak kedvezményes hitelt kaphatnak, ha megmaradt volna ez a támogatási forma, sokkal több panel lett volna leszigetelve, kevesebb gázt kellene vásárolni és az embereknek kisebb lenne a fűtésszámlája, dehát Orbán számára csak a stadionok számítanak fontos célnak.

KalmanBlog 2018.12.12. 14:48:10

@Madarász Henrik: Erről nem hallottam, de ez jogos. A környékünkön egyébként sorban szigetelik a paneleket, de akkor ez még a régi program hatása, ami most lett befejezve?

Egyébként nem teljesen jogos, hogy mindenki másnak kellene finanszírozni a panelban lakók felújítását, de az tény, hogy hosszútávon talán még mindig jobban járunk, mintha megvárjuk mire a lakók összeteszik a hitel beugróját.

Madarász Henrik 2018.12.12. 15:23:45

@KalmanBlog: A panelprogram azért előnyös, mert itt lehet a legtöbb energiamegtakarítást elérni azonos pénz befektetésével, a régi bérházakban kevesebb lakás van, a családi házaknál meg egyenként kell szigetelni, tehát az állam számára ez a leghatékonyabb támogatás, kevesebb külföldi energiaimportra lesz szükség utána.

Deansdale 2018.12.12. 18:07:59

@Asidotus: "a mai, jobboldalinak mondott vezetések miért vannak annyira környezetvédelem ellen?"

Trump alatt az USA világelső a károsanyag kibocsátásának csökkentésében. Ami ellen Trump van az nem a környezetvédelem, hanem az értelmetlen politikai csinnadratta meg az elsővilágbeli országok gátlástalan lehúzása körny.véd. címszóval.

glinolid 2018.12.12. 21:01:28

@Madarász Henrik: A társasházak energiahatékonysági korszerűsítését a GINOP 8.4.1/A-17 illetve a VEKOP 5.2.1-17 programokban lehet megvalósítani.

Asidotus 2018.12.13. 00:46:07

@Deansdale:
ezt azért ugye nem gondolod komolyan, mint Donald Trump a klímaváltozás elleni harc éllovasa? Mert akkor te meg én nagyon-nagyon más világban élünk.

Deansdale 2018.12.13. 08:10:29

@Asidotus: Nem azt mondtam, hogy az éllovasa, hanem hogy nem a külsőségek számítanak hanem az eredmények, és abban Trump sokkal jobb mint a híre. Kihúzta az USA-t a párizsi egyezményből, ezért minden méregzöld azt gondolja róla hogy rohadt gaiagyűlölő bolygópusztító, miközben az általa vezetett országban sok tekintetben rekord javulások vannak. Eközben egyes nagyhangon önfényező országokban meg romlás van, de azt elnézik nekik. Macron pl. maga is a méregzöld vonalat erőlteti (bele is bukik), de az üzemanyag-adóval csak egy hajszálnál is karcsúbb változást érhetne el környezetvédelem terén - neki a külsőségek számítanak, a virtue signaling, meg hogy beindítsa az újabb pénzpumpákat a fehérektől a színesek felé.

Egyébként ezen a téren is az a véleményem ami szinte minden más témában: a világ egyetlen kormánya sem néz a jövő felé, egyszerűen csak a meglévő problémákat forgatják és tologatják jobbra-balra, a már meglévő és a köztudatban élő eszközökkel törekednek látszatmegoldásokra, akkor is ha azok szart sem érnek. És ez még a jobbik eset, mert ezzel talán nem ártanak, ellentétben mondjuk a körny.véd. örve alatt futó átveréseken, mint a carbon tax.

Hogy mire gondolok... Ha a szennyezést csökkenteni akarjuk egyfelől több áramra lesz szükség. Ezt a legjobban következő generációs atomerőművekkel lehetne előállítani, aminek a fejlesztésével jóformán senki nem foglalkozik. Lehet, hogy pármilliárdot rá kellene fordítani egy miniatűr (atomtengeralattjáró-reaktor méretű) tóriumos erőmű megtervezésére, de aztán legyárthatnánk huszat és minden nagyváros mellé felállíthatnánk egyet, vagy akár kamionokra is szerelhetnénk hogy legyen mobil és/vagy tartalék, stb.
A másik dolog a jövőben épülő és elkészülő cuccokra vonatkozó szabályozás. Holnap hozhatnánk egy törvényt, hogy 2020-tól minden új épületre kötelező az esővízgyűjtés és -felhasználás, az X hatékonyságú hőszigetelés, ésatöbbi. Lehetne építeni egy magyar elektromosautó-gyárat hogy az olcsó áramunkat legyen mivel elhasználni.
20 év alatt radikálisváltozásokat lehetne elérni minden téren, csak az kellene hozzá hogy ne a jelenlegi helyzetre fókuszáljunk (hogy a gyárkéményen lévő filter hatékonyságát 3%-al növeljük vagy megadóztassuk a lélegzést, aka CO2 tax) hanem egy kicsit meg kellene tolni állami pénzekkel a VALÓDI technológiai fejlődést, plusz rányomni a társadalomra a fenntartható módszereket.

A parizer egyezmény amiből Trump kihátrált egy rakás szar volt, a politikai elit érdekeit szolgálta, nem a környezetét. Ugyanez igaz a klímaváltozásás műpánikra. Az ilyen szemfényvesztésből elég volt, nem érdekel a "konszenzus" ami bizonyítani semmit nem tud, vagy az hogy egyesek szerint minden problémára az emberek erősebb adóztatása a válasz. Sőt, ott tartunk, hogy minél többet tépi egy politikus vagy tudós a száját a témában, annál biztosabb hogy a globalista elit csicskája aki az ő szekerüket tolja, és nagy ívben szarik a környezetre. A klímatudósok és társaik még egyetlen használható ötlettel sem bírtak előállni, olyan észveszejtő apokaliptikus baromságokon gondolkodnak mint a nap elhomályosítása, úgyhogy ne csodálkozz ha az én szememben a környezetvédelem mint cimke már lejáratta magát.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2018.12.13. 16:16:23

@Frederick2: Szerintem nem az MLM az oka bármiféle torzulásnak, hanem az MLM-mel való foglalkozáshoz már eleve kell egyfajta beállítottság. :-)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2018.12.13. 16:25:46

@KalmanBlog: "Sőt, bármily hihetetlen, de Paks II. is csökkenteni fogja CO2 és a füst kibocsátást."
Én úgy tudom Paks II csak a jelenlegi termelés fenntartását szolgálja.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2018.12.13. 16:28:36

@Deansdale: Peterson a klímaváltozásról is érdekes véleménnyel van (bár a kérdés alapjában nem kimondottan erre vonatkozik):
www.youtube.com/watch?v=bQ1gqIAKdgA

KalmanBlog 2018.12.13. 16:38:27

@Sipi81: Ceteris Paribus értem, azazhogy ahhoz képest csökkenti, mintha nem lenne, és helyette szenet égetnénk, vagy olajat, vagy gázt. A lényeg, hogy jelenlegi technikai szinten csakis fossziliségetéssel lehet kiváltani az atomot.

Madarász Henrik 2018.12.13. 17:22:55

@Sipi81: Attól még a mostani 7 milliárdról 10 milliárdra fog nőni a Föld népessége, főleg a legelmaradottabb térségekben legjobban szaporodva, akik számára Európa számít a paradicsomnak, kivándorlási célpontnak, ahol munka nélkül is luxusban élhetnek.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2018.12.15. 10:41:04

@KalmanBlog: Jó hát nyilván ahhoz képest mintha nőne csökkenni fog. :-)

yotta 2018.12.17. 08:23:16

@Deansdale: "És akkor most lehet arról vitázni, hogy csak a benzinárakról van szó, semmi nacionalizmus meg semmi migrációellenesség."

Ahhoz, hogy "képben" legyek, jobban kellene értenem a külföldi nyelveket, de hááát... ez nem így van... , ezért aztán lehet marhaságot kérdezek: most akkor ténylegesen nem is a benzinár emelése miatt van a balhé a franciáknál? Vagy mégis, de aztán átment egy általános tiltakozó megmozdulásba a sárga mellényesekkel indult tüntetés?

Az is érdekes lenne, ha a franciák - úgy összességében - nagyon a bevándorlás ellen lennének, hiszen szinte mára az egész ország (ezt százalékban nem tudom mennyi, tán 40%?) francia gyarmatokról bevándorolt marokkói, algériai stb. - nem így van?

Berengár (törölt) 2018.12.17. 09:59:43

CIA-s Szél Bernadett, a ráncos banya ma megmutatta, hogy mit tanult külföldi kiképzőitől. "Hétfő reggel az épületet bejárni kívánó politikusok dulakodtak a biztonsági őrökkel, majd végül Hadházy Ákost és Szél Bernadettet kitoloncolták az épületből."

mandiner.hu/cikk/20181217_kitoloncoltak_hadhazyt_es_szelt_az_mtva_epuletebol

A fasiszta ellenzéktől tovbbi provokációk és támadások várhatók, hogy elnyomónak tüntethassék fel a kormámyt. Érik a Majdán...

Deansdale 2018.12.17. 18:05:35

@yotta: Innen nehéz biztosat állítani, mindenki a saját véleményét látja visszatükröződni a francia eseményekben, így én óvatosan annyit mondok, hogy a tüntetést az üzemanyagadó ötlete robbantotta ki, de annál tágabb problémákról szól. Ezt igazolja néhány olyan jel, mint ami a linkelt videóban is látható, hogy Marrakesh ellen molinóznak, ahol a migrációs kérdéseket tárgyalja az EU/ENSZ. Ezt már nehéz lenne a benzinre fogni... Szerintem a franciák az adóemelésen háborodtak fel, de aztán rájöttek, hogy ennek az örve alatt tüntethetnek olyan témák ellen is amik ellen direkt módon nem engednék nekik. Az iszlám vagy a migráció ellen nem mernének (mertek volna) utcára menni, de a benzin miatt megtették, és ez talán elindított egy láncreakciót.

Van aki szerint a nacionalizmus világszintű forradalmának nyitányát látjuk - szerintem ez jó lenne, de egyelőre még tippelni sem lehet hogy mi lesz a sárgamellényes akcióból. Abban biztos vagyok, hogy legalább 10 titkosszolgálat napi 26 órában vért verítékezve dolgozik azon hogy valami balos tartalmat tudjanak adni ennek a jobbos tüntetésnek. Több kezdeményezést is kiforgattak már így, pl. a tea party-t az USA-ban pár éve. Összegyűlik pár elégedetlen szabadságszerető ember hogy hozzon valami változást, erre a háttérhatalmak beléjük kevernek pár embert akik elkezdik eltéríteni a dolgokat ("igen, igen, pont ez a gond, meg a szexizmus, le a szexista kormánnyal!") és amikor már inkább a hülyeségekről szól a tünti mint az eredeti céljáról akkor a kezdeményezők szép lassan kiábrándulnak, hazamennek. Most Fro-ban túl sokan vannak ahhoz hogy ez a módszer flottul működjön, de biztos dolgoznak rajta páran hogy sikerüljön valami hasonló.

A migrációról... Szerintem most döbbentek rá nagyon sokan, hogy alattomosan kilopták a seggük alól az országot, a kultúrát. Amíg csak szép lassan szaporodtak a négerek meg arabok addig le lehetett hűteni az embereket azzal, hogy ez "természetes", és ne legyenek rasszisták, de mára már egyértelmű hogy a francia kultúra visszavonhatatlan károkat szenvedett, és szenved el nap mint nap, a tömeges bevándorlás miatt. Egyre többen értik meg az olyan alapvető összefüggéseket, hogy pl. azért kell adót emelni, mert az állam euromilliárdokat költ bevándorlókra ÉVENTE. Ez egy felületes szemlélőnél úgy csapódik le, hogy az adóval van gondjuk, de a mögöttes okokkal kell kezdeni valamit, és ezt nagyon sokan tudják a sárgamellényesek közül, csak nem akarják kimondani, mert akkor ugye rögtön rájuk zúdul a szennyáradat, hogy rasszofasiszta fehér szupremacista xenofóbok akik csak azért tüntetnek mert rühellik a nem fehér bőrszínt.

Persze, ahogy kezdtem, lehet hogy ennek egy részét csak én látom bele a dologba, de a már szintén emlegetett jelek azt valószínűsítik hogy nem tévedek nagyot.

csi szi 2018.12.21. 12:02:54

@-JzK-: A feka nők is szívnak a fajkeveredés elfogadottá válásával, ahogy az átlag fehér férfiak is (az ázsiai, mármint angolszász országokban élő mongolid vagy indiai férfiak meg pláne).

GABOR2 2018.12.21. 12:08:39

@Deansdale: Olaszországban felvették a tüntetők a sárgamellényt, de afriaki zenére masíroztak volt pár napja a rádióban...

Deansdale 2018.12.21. 12:59:12

@csi szi: A fajkeveredéssel mindenki szív, főleg persze azok akiknek több a vesztenivalójuk, vagyis a civilizációépítők, a kultúremberek.

Ezért sem szabad progresszív kézen hagyni az oktatást, mert kitermel egy rakás agymosott hülyét akik az életüket is feláldoznák a fajkeveredési ágendáért, és a hatalomnak nevetségesen könnyű ezeket tolni az előtérbe, az ellenfeleiket pedig korlátozni, tiltani. Így úgy tűnik mintha ők lennének többségben és ezzel még az ingadozók egy részét is maguk mellé tudják állítani. S mivel az agymosottjaik 99%-a fiatal, így simán megmérgezik a jövőt.

GABOR2 2018.12.21. 13:08:36

@Deansdale: Van egy másik érdekes tendencia balon nyugaton... Ők szegregálnak. Egyre több a only woman; only black people stb. rendezvény van amit balosok szerveznek. Svédeknél kidobnák az összes férfit és csak nők lennének festiválokon, bár pont tegnap olvastam, hogy ezt megtiltták pont azért mert szegregál.

Identity politics... így hívják és végülis logikus, hogy ennek jönnie kell egy bizonyos ponton, hisz ha a végső cél, hogy a fehérekre támadjanak akkor szét kell őket választani és céltáblát tenni a fehérekre.

Deansdale 2018.12.21. 20:04:32

@GABOR2: Ez valahol várható egy olyan ideológiától, ami azzal definiálja magát, hogy nem olyan mint tegnap volt, "halad". A változás nem lehet lineáris, mivel nincs végtelen számú lehetőség arra hogy az emberek mit csináljanak, így marad a ciklikusság. Amiből egyszer kijöttünk mert akkor rossz volt, abba újra bemegyünk mert most már az a jó.

Igazából se a konzervativizmus, se a progresszivizmus nem túl okos gondolat, mert az időt se megállítani, se sürgetni nem lehet. Egyszerűen haladni kellene vele...

yotta 2018.12.23. 08:56:19

@Deansdale: "Persze, ahogy kezdtem, lehet hogy ennek egy részét csak én látom bele a dologba, de a már szintén emlegetett jelek azt valószínűsítik hogy nem tévedek nagyot."

Ez teljesen rendben van - így működik az ember, ráadásul egy tüntetésen a molinó azért hadd legyen már informatív arra vonatkozóan, hogy mit is akar az a közeg, amelyik lobogtatja?!

A franciákról:
Érdekes a felállás, hiszen, ha valamelyest demokratikus úton, tehát a többségi elven alapuló megoldás lesz a bevándorlás ügyében, akkor azoknak kell a bevándorlás -jelentsen ez most bármilyen idegen betolakodást is - ügyében szavazni, akik maguk is betelepülők.
Érdekes lesz megfigyelni az elmélet működését, melyszerint x%*, a saját identitását hirdető szavazásra jogosult idegen/"más" gyökerű, el tudja nyomni a helybeliek akaratát.
(*) Valahol olvastam, de nem emlékszem a százalékra.

yotta 2018.12.23. 09:03:12

@Deansdale: " A fajkeveredéssel mindenki szív, főleg persze azok akiknek több a vesztenivalójuk, vagyis a civilizációépítők, a kultúremberek."

E kijelentés biológiai hátteréről már többször gondolkodtam, különösen annak tudatában, hogy nem sok-sok genetikai probléma származik közeli rokonok utódainál.
Nomármost, ha egy fajta kizárólag sajátjaival hozza létre az utódokat, előbb-utóbb egyre gyakoribb lesz a "veszélyes közelségű" rokonság és a genetikai betegségek kipusztítják a rasszt.

Ha ez a fejtegetés igaz, akkor viszont az ún. vérfrissítés "soros terve" : - )))) még indokolható is...

yotta 2018.12.23. 09:04:29

@yotta: "hogy nem sok-sok genetikai probléma származik közeli rokonok utódainál."

helyesen : hogy sok-sok genetikai probléma származik közeli rokonok utódainál.

Madarász Henrik 2018.12.23. 11:20:37

@yotta: Erősen el van túlozva a dolog, az első emberek mind egymás közeli rokonai voltak, mégsem haltak ki, arról nem is beszélve hogy a legtöbb fehér ember közös őse néhány ezer éve élt, szóval csak sunyi libsik jönnek ilyen szöveggel.

Madarász Henrik 2018.12.23. 11:29:21

@Madarász Henrik: Mármint azok találták ki és terjesztik nyugaton ezt a hülyeséget.

Deansdale 2018.12.23. 13:51:59

@yotta: Na igen, egy olyan demokráciában ahol nagyjából kiegyenlített a küzdelem két "vezérpárt" között ott 1 millió bevándorló simán eldönthet egy választást. Várható módon nem a nacionalistákra fognak szavazni, így érthető hogy a globalista politikusok miért örülnek a migrációnak.

Genetikáról: az a gond, hogy az afrikai/arab bevándorlól 1. látványosan idegenek, 2. az IQ-juk átlaga felháborítóan alacsony, 3. nem hajlandóak és nem is képesek integrálódni/asszimilálódni. Ilyen emberekkel nem lehet génfrissítést csinálni, ill. kész katasztrófa lenne. MINDEN befogadó országban általános tapasztalat, hogy a harmadik világ söpredéke + az iszlamisták ostoba, erőszakos és zárt párhuzamos társadalmakat hoznak létre, és onnan bomlasztják a többség rendjét, egységét. Ilyen áron még akkor sem kellene a vérfrissítés ha nem lenne alacsony az IQ-juk. Az már csak hab a tortán, hogy szinte kizárólag fiatal férfiak jönnek, akik örömmel csapnak le az "egzotikumot kereső" itteni csajokra (akiket erre jól felkészített a médiapropaganda a fajkeveredés izgalmáról és haladó mivoltáról), vagyis százezerszámra lopják a nőket a helyi férfiak elől. Küldjék csak a nőket, akkor talán megfontoljuk a vérfrissítést :)

Glokta 2018.12.23. 18:16:11

@yotta: @Deansdale:

"sok-sok genetikai probléma származik közeli rokonok utódainál."

Ez igaz, de a "genetikai felfrissítés muszlimokkal" egyértelműen badarság: egy olyan nagy közösségben, mint a német, az emberek nem közeli rokonok, másrészt folyamatosan van bevándorlás Kelet-Európából, ami szintén változatosságot hoz be.
Még a "bevándorlásellenes"-nek titulált Magyarországra is szerintem évi több tízezer ezer ember vándorol be (és ki onnan), ami elég "friss gént" hoz az országba.

Másrészt a "genetikai elszigetelődése" egy népnek csak hosszú távon (több évszázados távlatban) okoz problémákat, de láthatóan a legalább egy évezredig erőteljesen szegregált askenázi zsidók sem haltak ki [sőt, inkább a legjobbak éltek túl, ami a magas átlag IQ-n is látszik), csak sokkal jellemzőbbek náluk egyes betegségek.

Ennek ellenére vannak Németországban akik a muszlim migrációt egészen komolyan a "vérfrissítés" miatt támogatják (vagy legalábbis ezzel indokolják), pl. Wolfgang Schäuble.

Glokta 2018.12.23. 18:17:29

@Glokta: és akkor a muszlim és fekete-afrikai bevándorlással járó gazdasági, biztonsági problémákról és kulturális, vallási konfliktusokról még nem is beszéltünk.

2018.12.27. 14:30:22

@Deansdale: "A reformok növelték és tartósították az alacsony keresetűek arányát, amely most az összes kereső húsz-huszonöt százalékát tesz ki Németországban, míg például a szomszédos Franciaországban csak öt-tíz százalékot. A fix idejű és részmunkaidős (tehát bizonytalan) állások száma megnőtt, a szegénység kockázata által fenyegetett lakosság aránya tizenegyről tizenhat százalékra emelkedett. Ugyanakkor kétségtelen, hogy a munkanélküliség drasztikusan, tízről négy százalékra csökkent, a foglalkoztatottak aránya – különösen az idősebb korosztály tekintetében – jelentősen nőtt, az államadósság számottevően csökkent, a gazdasági növekedés valamelyest felgyorsult. A legerőteljesebb változás azonban Németország nemzetközi versenyképességében következett be, drasztikusan nőtt az ország kiviteli többlete. A reform végül is azt bizonyította, hogy a lakosság szegényebb rétegeinek terhére a gazdaság versenyképessége növelhető."

úgy gondolod hogy törpe géniuszunk ezt akarja lemásolni? na mert akkor mégiscsak ő a soros terv a magyarok kiírtására :)

Deansdale 2018.12.27. 14:55:11

@Mia and me: Nem, azt kellett belőle kiolvasni hogy a "nyugaton kolbászból van a kerítés" mentalitás idejétmúlt, ők épp leszálló ágon vannak. A jóléti államforma döglődik, két oldalról veri szét a szabad nemzetközi kereskedelem és a migráció.

A másik következtetés meg az, hogy a baloldal manapság semmilyen az országon belüli réteg vagy csoport érdekét nem szolgálja, helyette a globalista ágendát nyomja, és ebben egyedüli ellenfelük a nacionalisták. Orbánra mondhatod hogy lop, de ebben a küzdelemben a globalisták oldalán állni a közembereknek mindenképp garantált bukás. Ha szerinted a fidesz multipárti akkor nagyon pofára esnél egy kormányváltással, mert az ellenzék még olyanabb.

2018.12.27. 15:33:20

@Deansdale: az a baj hogy szerintem géniusz is a globalisták oldalán áll, csak nem "politikailag" és a rivaldafényben, hanem a hátttérben (nem hiába a mániája a gonosz háttérhatalom, hát ő is a része)- és nem mellesleg én továbbra se szarom le hogy lop, mert a mi gyerekeink jövőjét lopja ki az országból, valamint ami felér egy népírtással, hogy az eü-t oktatást tönkretette és zülleszti még lentebb is - márpedig a magyar ember akkor teremtő szellem, ha egész-séges, "szabad" ÉS megkapja a megfelelő alapozást a híres (minden más néptől és nyelvtől különböző) gondolkodási módjához. (na most ezt 5-6 éve módsueresen írtják az általnos iskolás tananyagból is és a(z ittmaradt) tanárok által is- stupid generáció létrehozása a cél- ami a magyarság számára lehet rosszabb is mint hogy elloptak minden termelővagyont és természeti és egyéb értéket)

2018.12.27. 15:39:40

@Deansdale: ja az ellenzék meg anyira nem érdekel, - többször kifejtettem, én klasszikus demokráciára várok :), amikor pont annyi %ban van mindenki a körben amennyien rászavaztak és nincs olyan hogy szavazóképes "nem szavaz". És akik a körben vannak azok meg akkor kapnak fizetést, ha dolgoznak is érte, azaz vitáznak és az ország érdekében tesznek együttműködve mindent. leszarom hohgy hogy hívják őket vagy hogy jobbosok vagy balosok.
tudom utópia, a görögöknél se működött sokáig- de a minta az "idea" megvan, ahogy a szociális hálóra is, a normális versenyre is...
ha nem egy második sötét középkor felé menne az egész emberiség, akkor rá is jöhetnénk, hogy mindenre van mindenkit "jól-létbe" emelő megoldás.

Frederick2 2018.12.27. 15:56:56

@Deansdale: @Glokta: @Madarász Henrik: @GABOR2: Most 70 éves ez a szarkeverő. Ünnepli a baloldal (szervilis seggnyalás keretében).
www.youtube.com/watch?v=57w5s805hNA

Az interjút csak saját felelősségre hallgatni. Én csak belehallgattam: a nacionalizmus rossz, mert elrejti a tőke zsarnokságát; Hamvas Béla és Bergyajev a fehér reakciós ideológia apologétái; a szovjet forradalom első négy éve egy kiemelkedően progresszív idő volt (még annak ellenére is, hogy már az első négy évben hallomra gyilkoltak egy tömegnyi embert); nincs vegytiszta tudomány, eleve terhelt az ideológiától; a balos gyakorlathoz kell alakítani az ideológiát stb.

Madarász Henrik 2018.12.27. 16:09:58

@Mia and me: Én nem nevezném géniusznak Orbánt, ő csak egy dörzsölt politikus, aki jobb a hatalmi harcokban és az emberek manipulálásában mint vetélytársai.

Frederick2 2018.12.27. 16:18:04

@Deansdale: @yotta:

"Van aki szerint a nacionalizmus világszintű forradalmának nyitányát látjuk - szerintem ez jó lenne, de egyelőre még tippelni sem lehet hogy mi lesz a sárgamellényes akcióból."

Erről jut eszembe: egy franciaországi ismerősöm kiment a tüntetésekre. Azt mondta, hogy a sárgamellényesek elég vegyes társaság, nincs homogenitás. Állítása szerint még nácikkal és balos anarchistákkal is találkozott a tömegben. Vagyis várjuk ki ennek az egész folyamatnak a végét.

Glokta 2018.12.27. 16:29:30

@Deansdale: @Mia and me:
Nem azért mondom, de ennek a gonosz "neolib" reformnak köszönhető, hogy Németországot inkább pozitívan érintette a gazdasági válság, és szinte minden német (sőt, majdnem minden ottani török) dolgozik - remekül is működött az ország amíg be nem fogadták a szír és fekete-afrikai csőcseléket (az ő eltartásuk a német nyugdíjasok "kontójára" megy).

Lehet tiltakozni ellene, de én tökéletesen egyetértek azzal, hogy aki nem dolgozik, nem is próbál munkát találni, se képezni magát, az ne kapjon segélyt (évekig). Ezzel a reformmal épp a középosztály járt jól, és az alsó 10-20% rosszul - nem mondanám, hogy a baloldal ezzel rosszat tett az országnak, csak magát dózerolta le.

A jóléti állam a fő oka annak, hogy ennyien akarnak idejönni Afrikából és a Közel-Keletről - viszont azt nem "rájuk tervezték", hanem olyanokra akik ha tudnak, dolgoznak.
Ha a németek az érkező arab és afrikai migránsoktól ugyanazt várnák el, mint a kelet-európai bevándorlóktól és tisztává tennék, hogy aki közülük nem dolgozik és nem is tanul, az páros lábbal repül az országból, akkor sokkal kevesebben akarnának Németországba "menekülni".

Glokta 2018.12.27. 16:43:28

@Mia and me:
"én klasszikus demokráciára várok :), amikor pont annyi %ban van mindenki a körben amennyien rászavaztak és nincs olyan hogy szavazóképes "nem szavaz". És akik a körben vannak azok meg akkor kapnak fizetést, ha dolgoznak is érte, azaz vitáznak és az ország érdekében tesznek együttműködve mindent. leszarom hohgy hogy hívják őket vagy hogy jobbosok vagy balosok."

Ez nem csak egy idea: valami hasonló van Svájcban - azzal a kivétellel hogy nem kötelező szavazni, ami nem is baj - és ott népszavazásokkal döntik el a fontos kérdéseket.
Remekül működik, mert ott korrekten tájékoztatják az embereket a népszavazási kérdésekről, akár alapjövedelemről, akár banki reformról, akár minaretépítési tilalomról van szó.

Szerintem is sokkal jobb lenne egy ilyen "konszenzusos" demokrácia, csak Magyarországon megvalósíthatatlannak látom: egyrészt a kormányzó párt nem lenne hajlandó lemondani a hatalmáról, másrészt az emberek többsége szerintem egyből megszavazná az alapjövedelmet és mindenféle szociális juttatásokat anélkül, hogy elgondolkodna a hosszútávú hatásukon.

2018.12.27. 18:57:09

@Madarász Henrik: én sem nevezném de a hívei már elnevezték... a hires O1G-t átvariálták O egy géniuszra... de aztán ez is viccesen sült el mert nyilván az ország 2/3-a ezt eléggé pejoratívan és kifigurázva érti és nem úgy ahogy a hívők ;-)

Madarász Henrik 2018.12.27. 19:15:52

@Mia and me: A Kárpátoknak is volt egy géniusza :)

2018.12.27. 19:20:29

@Glokta: "de én tökéletesen egyetértek azzal, hogy aki nem dolgozik, nem is próbál munkát találni, se képezni magát, az ne kapjon segélyt (évekig)"

én úgy tudom igen sok ideje itthon se kapsz már sz.rt se, ha előtte volt 25 év munkaviszonyod akkor se. (plusz itt azonnal kiesel az eü-ből is, ha nem fizeted magadnak- az hogy 20 évig egyszer nem írattál fel még aszpirint se a háziorvosodnál, az mindegy)

Glokta 2018.12.27. 21:14:18

@Mia and me: A Hartz reformokról beszéltem - ott vezették be azt hogy a segélyek folyósításának időtartamát leszűkítik és feltételekhez kötik.

Magyarországon is vannak segélyek: van munkanélküli segély (ami szerintem korrekt, sőt lehetne emelni), és az önkormányzatok adnak segélyeket azoknak, akiket ők rászorulóknak ítélnek.

Az állami eü Magyarországon elég kaotikusan és nagyon lassan működik: vicc, hogy korszerű eszközök csak magánorvosoknál, magánintézményekben vannak, de vizitdíjról (vagy több-biztosítós rendszerről) beszélni 2008 óta bűn.

De ha nem fizeted magadnak az eü-t, akkor nem örökre esel ki, csak ki kell fizetned az ellátásod költségeit arra az időszakra, amikor nem fizettél tb-t. Mi ezzel a probléma?

2018.12.27. 21:29:27

@Glokta: "De ha nem fizeted magadnak az eü-t, akkor nem örökre esel ki, csak ki kell fizetned az ellátásod költségeit arra az időszakra, amikor nem fizettél tb-t. Mi ezzel a probléma?"

mondjuk kérdezz meg egy olyan 50 éves faszit, aki 30 éve fizeti a tb-t, és 3 hónapja "leépítették", 3 hete meg megjött a papír hogy mondjuk rákos...

Tudom extrém a példa, de így talán érzékelhető mi a gond azzal hogy amint nincs munkád, azonnal kiesel az egészségügyi kalapból.(meg a munkanélküli bármiféle juttatásból is azt hiszem 3 hónap után)

Ha nem is egyéni számla, de valamiféle "idővonal" mégiscsak igazságosabb lenne... (ledolgozott, biztosított idő x egységenként növelné a nem biztosítottként történő ellátás idejét, mert ez így ahogy most van nettó szopatás a dolgozóknak -sok mással egyetemben...)

"és az önkormányzatok adnak segélyeket azoknak, akiket ők rászorulóknak ítélnek."

:) azért ezen így eléggé bemosolyogtam.

Glokta 2018.12.27. 22:08:24

@Mia and me: Értem, mi a problémád - de én nem ismerek olyan országot (kivéve talán skandinávok) ahol ez lényegében másképp lenne - a biztosítás az biztosítás, így működik.
Ezért érdemes félretenni minden hónapban valamennyit (mondjuk havi 20 000 Ft-ot spórolni), hogy pl a tb-t fizetni tudjuk amíg nincs munkánk.

A segélyezési rendszert önkormányzati szinten viszik 2015 óta, elvileg tényleg jobb rálátást kéne biztosítson ez - a problémákat helyben kéne megoldani, nem pedig felülről.
Én is tudok olyanról a kerületben aki kapott. Mondjuk ez Budapest :)
Viszont sok településen a polgármester ("földesúr") és a jegyző barátságán múlhat, ki kap segélyt: abcug.hu/ha-segelyt-akarsz-pucold-ki-a-vecet/

Én igazából nem látom, mi lenne a megoldás az aprófalvak ügyében, de nem is éltem soha ott:
1) rendes munka gyakorlatilag nincs
2) a segélyek csak konzerválják a nyomort, de nem segítenek előrébb jutni
3) a közmunka általában értelmetlen és kegyetlen, viszont ad valamiféle lehetőséget és visszaveti a bűnözést. Talán nagyobb haszna lenne, ha megpróbálnának képzéseket adni

Deansdale 2018.12.28. 12:07:35

@Mia and me: Te annyira idealista vagy hogy az már ön- és közveszélyes.

Kisgé 2018.12.28. 14:36:19

@Mia and me: Ha "kiesel az eü-ből" bepirosodik a háziorvosnál a taj számod. Ennyi. Semmi más változás nem történik. Ugyanúgy kötelesek vagyunk ellátni, csak fel kell hívnunk a figyelmét, hogy nincs rendben az eü biztosítása.

2018.12.28. 15:14:21

@Kisgé: a sürgős esetet... pl. törést... de ha gipszlevételig a kedves munkáltató (mert volt ilyen) mégse fizeti be az elcsalt tb-járulékot, vagy a kedves ügyfél nem fizeti be magának a minimum tb-t, akkor mi van?

2018.12.28. 15:21:08

@Deansdale: a ValóVilágban ezt elég jól titkolom, valszeg azért nincs még világvége :)

Kisgé 2018.12.28. 15:59:20

@Mia and me: Leírtam. Magyarországon mindenki minden állami eü ellátást megkap, függetlenül attól, hogy fizeti-e a tb-t. Tudtommal kórház, szakrendelő nem is látja, hogy fizeti-e, háziorvosnál bepirosodik a taj szám, de ez nem jelent semmit, ugyanúgy minden ellátást kötelező biztosítani.

Glokta 2018.12.28. 16:25:39

@Mia and me: @Kisgé: Ha az ügyfél nem fizeti a minimum tb-t, akkor magára vessen.
Egyébként akkor is ellátják, csak utólag elvileg be kell rajta hajtani az ellátás költségeit, de ez nem nagyon szokott menni (főleg ha komolyabb dologról van szó).
Az más kérdés, hogy a munkáltató nem fizeti be a járulékot - ezért lenne jobb, ha nekünk kéne fizetni az adónkat.
Ráadásul orvos ismerősöm szerint elég sok piros tajos embert kell "ellátni" valamilyen jelentéktelen semmiség miatt. Jobb lenne, ha megszabnák, hogy csak sürgős beavatkozások (pl. műtét, szülés) esetén kötelesek segíteni az ilyen embereken - egyből jelentősen csökkenne az egészségügyben dolgozók túlterheltsége.

Mondjuk jobban működhetne a rendszer, ha mondjuk minden 20 éven felüli, nem gyesen lévő/nagycsaládos embernek fizetnie kéne havi 20 000 forintos tb-t és 500 forintos vizitdíjat, ha részesülni akar az állami egészségügy áldásaiból, különben csak kivételes esetekben látják el.
Ez remekül tudatosítaná mindenki számára azt is, hogy kapitalizmusban élünk...

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.28. 16:40:35

@Deansdale:

Ezért van az Atyaisten mellett Fiú is. Az öregek önmagukban begyöpösödött vaskalaposok, a fiúk meg minden demagóg vonatra felülő lázadó idióták. A kettő együtt kell a normalitáshoz, hogy kiegyensúlyozzák egymást. Ezért is kell mindenáron szétverni a magcsaládot, és megakadályozni, hogy a fiúkat nevelje az apjuk.

2018.12.28. 17:32:41

@Kisgé: aha, akkor ez lehet hogy mostanában változott.... még nem volt csak egy gyerekünk, amikor egyszer kedves férjem járt úgy hogy ahol dolgozott ott "elfelejtették" befizetni utána a mindent, ami úgy derült ki hogy egy balesetnél a sebészet közölte hogy nem lesz így túl jó mert gond van a tb számával, és valóban ellátták, begipszelték, de közölték hogy levenni majd akkor fogják ha rendezi a munkáltatóval a dolgokat. A munkáltató azt rendezte hogy befizetett vagy 2 hónapot, így ja, a gipszet levették, de pl. táppénzt valami tört időszakra kapott csak, merthogy a munkáltatója jóvoltából úgy nézett ki a dolog mintha fél éve nem dolgozott volna sehol a balesetet megelőző időszakban.
Azért kérdeztem, hogy mi van akkor ha "másodjára" is piros a tbszám, vagy ha nem sos ellátást igényel valaki.

Kisgé 2018.12.28. 18:39:04

@Glokta: dél-borsodi kisváros(igazából falu) 1400as felnőtt körzet 20-25÷a folyamatosan piros tajos. Egy rendelés kb 50÷át ők teszik ki. Semmilyen következménye nincs a piros tajnak. Ha egyet is nem látnánk el azonnal kizárna a MOK(=nem dolgozhatsz orvosként).

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.28. 19:00:19

@Kisgé: Most majdnem föltettem egy rasszista kérdést, de aztán mégse.

Glokta 2018.12.28. 20:23:02

@Kisgé: Mondjuk ez még Magyarországon sem számít átlagosnak, rajtuk biztos nem lehet behajtani a tartozást, de lehet jobb hogy nem is próbálják.
Elismerésem, hogy kibírod.

Madarász Henrik 2018.12.28. 23:29:58

@don Fefinho: Ezt olvastad ? A CSOK egyik eredményeként gyorsul az összefüggő cigány etnikai területek létrejötte,

www.valaszonline.hu/2018/12/13/roma-etnikai-tomboket-alakit-ki-a-csok/

KalmanBlog 2018.12.29. 03:52:45

@Glokta: Hallgattam egy amerikai orvos előadását erről a sürgősségis módszerről. Ott ugyanis ez van, a szegények nagyrészének nincs biztosítása és csak sürgősségi ellátást kap. Érdekes hatásai vannak. A betegek sürgősnek hazudják magukat, vagy csak legvégső esetben fordulnak orvoshoz, amikor már késő segíteni rajtuk. Az orvosok próbálják kerülni az ilyen ellátást adó helyeket. Akinek valóban sürgősen kell orvos, annak emiatt nem jut, vagy csak későn ellátás. Stb.

Ez a kötelező egészségbiztosítási rendszer nem is annyira rossz.

Deansdale 2018.12.29. 10:01:20

@Madarász Henrik: Azért jófejek a libsik hogy már a romák önrendelkezési jogát is el akarják vitatni. Ha ők egymás közelében szeretnének lakni, az legyen nekik tilos.

Már említettem itt párszor hogy én nem vagyok sz önkéntes szegregáció ellen, sőt. Szervezni kellene és fokozni, egészen addig hogy a cigóknak egy autonóm területet lehessen adni. Persze ez most még csak álom, dehát a remény hal meg utoljára.

Az viszont más tészta, hogy a magyar adófizetők pénzéből nem kellene a nem magyar nemzetiségek szaporodását és gazdagodását támogatni. Kurvanehéz ez a helyzet, és nincs jó megoldása, ezért megint az a következtetés, hogy asszimilálódni képtelen migránsokat soha nem szabad beengedni.

Deansdale 2018.12.29. 10:15:46

@KalmanBlog: "Ez a kötelező egészségbiztosítási rendszer nem is annyira rossz."

Na igen, mindegy ki mit mond, az alternatívák eddig nem váltak be. Egy civilizált társadalomban alapvető elvárás, hogy a legutolsó hajléktalant se hagyjuk orvosi segítség nélkül. Ha ez az adófizetőknek pénzbe kerül, hát na, ez az egyik legjobb és legfontosabb dolog amire költhetünk. Ezért panaszkodni szerintem nem túl előremutató. Arról lehet vitázni, hogy a rendszer lehetne hatékonyabb is, de mondjuk az USA-t látva nem vagyok meggyőzve arról hogy az egyéni egészségbiztosításos rendszer garantáltan jobb lenne, arról nem is beszélve hogy pont az előbb említett feladatot nem látja el rendesen, arról meg hallani sem szeretnék hogy majd az emberek adakoznának a csórók ellátására...

Glokta 2018.12.29. 11:29:12

@Deansdale: Az USA teljesen magánalapú egészségügyi rendszere sem jó, mert ott a kórházak kvázi profittermelő szervezetek - de ez a másik véglet.
Azonban sok más országban jól működik a több-biztosítós rendszer: Németország, Hollandia, Svájc - ezek megfelelő alternatívák lennének.

Amúgy nem értek egyet azzal, hogy az orvosi ellátás alapvető elvárás kéne legyen - legalábbis ha valaki egészségtelen életet él (túlsúlyos, dohányzik, iszik), akkor semmiképp sem kéne az államnak ingyen kisegíteni őt saját hibái miatt.

Ezért üdvös lenne, ha a befizetett tb-járulék összege elsősorban nem a fizetéstől, hanem az egészséges életmódtól függene - tehát aki dohányzik, alkoholista, túlsúlyos, nem sportol, annak többet kéne befizetnie - mivel alighanem nagyobb az esélye annak, hogy ellátásra lesz szüksége - és ha nem fizet, orvosi segítségre sem jogosult.

2018.12.29. 11:37:30

@Deansdale: fordítva ülsz a lovon. A cikkben a "gond" az, hogy így komplett falvak fehér lakosságának az élete munkája értéktelenedik el, és menekül mindenki onnan. Gondolom te se annyira repesnél, hogy ha ilyen helyen - ahol felfutóban van a cigányok lakásvásárlási kedve - lenne a családod összes vagyona.

Másrészt ha ennyire elkülönülnek, akkor még inkább elválik egymástól a két kultúra, márpedig sok példa van arra, hogy ha nem maguk között vannak, akkor sikeresen illeszkednek be és házasodnak vegyesen és meg nem mondanád róla hogy amúgy cigány származású.

2018.12.29. 12:02:18

@Glokta: ez viszont már olyan szintű állampolgári élet ellenőrzést feltételez ami akkor megfigyelő állam: nem csak rabszolgák hanem állami tulajdonok is leszünk :).
Meg van csomó olyan betegség ami attól van hogy apád-anyád ivott, dohányzott, akármit :) csinált. Az "apák" bűne hetediziglen nyerhet büntetést, ez a bibliában egy biológiai sajátosságra utal: kb 7 generáción keresztül szopathat egy-egy betegség, lehet hogy csak az 5. vagy 6. generáción "kiütközve".

(És ki dönti el mi az egészségtelen? Mert gyerekkoromban az olaj volt a szent és aki zsírral főz az mind megfog halni... Most a cukor meg a só lett a mumus, közben meg basszus mindkettő kell, a só különösen fontos a fejlődéshez és a vízháztartáshoz - de már ott tartunk hogy a direkt egészségtelen Mcdonaldsban is külön kérni kell sót a krumplihoz - az iskolában a gyerekeimet már lassan átnevelik nyúllá az egészséges életmód szlogennel...)

A biztosításra visszatérve, alapellátást mindenkinek kapnia kell szerintem, legfeljebb sávosan lehetne az alapdíjon felül egy egyéni számla, ami viszont pl. másra is felhasználható (pl. nyugdíjra ha nem veszed igénybe, vagy másik családtag neccesebb gyógykezelésére)- ehhez mondjuk kellene egy olyan rendszer ahol nem lehetséges az ami a magánnyugdíjpénztári pénzekkel történt :).

Deansdale 2018.12.29. 12:14:06

@Mia and me: Én azzal a mondattal a cikkíró mentalitását kritizáltam, nem a jelenséget amit a cikk kritizált.

Egyébként ideje lenne már tiszta vizet önteni a pohárba, mondjuk azzal, hogy te is "rasszista" vagy, mindenki az, mert mindenki tudja hogy a cigók egy fekély a magyar társadalom testén, és ahol megjelennek onnan mindenki másnak el kell menekülni. Integrációról vagy asszimilációról szó sem lehet, tehát minél hamarabb jutunk el valamilyen BÉKÉS más megoldáshoz annál jobb.

Ja, és úgy gondolod neked kell engem felvilágosítani arról hogy a cigányok jelenléte nem épp üdítő? Érdekes elképzelés.

A hülye duma a sikeres integrációjukról viszont nem nagyon érdekel, amelyik képes és akar beilleszkedni az megtette/megteheti, de mindannyian tudjuk hogy a túlnyomó (sokszázezres) többségük nem tud, és nem is akar magyarrá válni. Éppen ezért a pénzelésük, oktatásuk, pátyolgatásuk, szeretgetésük, libsi jogvédő buksisimogatásuk nem vezet sehová, a saját nemzeti öngyilkosságunkba ölt pénz és energia az egész. Épp ezért nem értem a te tudathasadt állapotodat sem, hogy az egyik mondatodban sáskajárásnak írod le őket, a következőben meg azon merengsz hogy elzárkózni tőlük csúnya dolog, vannak köztük jó sáskák is, akiket a keblünkre kellene ölelni.

Deansdale 2018.12.29. 12:19:02

@Glokta: Szerintem a civilizált világban annak nincs helye, hogy elnézzük bárki szenvedését mert nem tud fizetni az orvosi kezelésért. Az más kérdés, hogy ha önhibája a dolog akkor utólag kérhetünk valamiféle kompenzációt vagy viselkedésmódosítást, de ez az EÜ hozzáállásán a betegekhez fikarcnyit sem változtathat. Ellátni mindenkit kell, aztán ha a dohányosok tödőműtétére utólag felszámítanak némi költségtérítést az már benne lehet a pakliban. (Bár ha nem lehet behajtani rajta akkor sem érheti retorzió, ezen a vonalon el lehetne filozofáli napokig.)

Glokta 2018.12.29. 12:59:43

@Mia and me: Dehogy kéne "megfigyelő állam", csak minden évben egy-két kötelező vizsgálat, amire véletlenszerű időben hívnának be: vérvétel, alkoholszint mérés, súly-, és testtömegindex-mérés.
Ezek - ittál-e vagy dohányoztál-e az elmúlt x napban, túlsúlyos vagy-e - olyan könnyen mérhető tényezők lennének, amik nem (csak) genetikailag meghatározottak, hanem elsősorban rajtad múlnak, és nyilvánvaló, hogy nem tesznek jót az egészségednek.
Minél rosszabb az adott mutató, annál nagyobb tb-t kell a következő fél évre fizetned, illetve ha nem mész el a vizsgálatra, akkor a maximális járulékot szabják ki rád.

Több-biztosítós rendszerben még egyszerűbb lenne: megengednénk a magánbiztosítóknak, hogy tetszőlegesen diszkrimináljanak testsúly,testtömegindex, és hasonló tényezők alapján. Így ha valaki nem állami, hanem magánbiztosításon van, akkor is számítana az, hogy mennyire él egészségesen.

Igazából én két lehetséges megoldási irányt látok: az egyik piacosítás, a több-biztosítós rendszer bevezetése, a másik pedig a "szingapúri rendszer", ami hasonló ahhoz amit te leírtál.

Ott mindenki a bérének kb. 35%-át fizeti egy "társadalombiztosítási számlára", ami 3 részből áll: az egészségügyi, az általános és a különleges számlából.
Utóbbiból lesz nyugdíjad és munkanélküli segélyt is onnan kapsz, az általános számláról finanszírozhatod a lakásvásárlást és más beruházásokat.
Az egészségügyi számláról pedig kifizetheted saját vagy rokonaid (!) ellátási költségeit, illetve ha ez nem elég, igénybe vehetsz egy állami pótbiztosítást, amiért havi 300 forintot kell fizetned:
mno.hu/migr_1834/szingapur-tarsadalombiztositasi-rendszere-417299
Ez a rendszer alapvetően öngondoskodásra épül (mindenki a saját számlájáról fizet) erősíti a családi kötelékeket (mert egymásnak segíthetünk), de szinte mindenkinek ad jó minőségű kórházi ellátást is.

Deansdale 2018.12.29. 13:25:21

@Glokta: Én mint ex-libertárius egyetlen ilyen vizsgálatra sem mennék el, mert az államnak semmi köze ahhoz hogy mit csinálok magammal :) Fizetem a fix TB-t, ezért lássanak el, amúgy meg hagyjanak békén mindenféle orwelli hülyeséggel, pl. hogy az állam felügyeli az egészségem, természetesen "a saját érdekemben". Sokkal inkább híve vagyok egy flat rate rendszernek mint annak hogy úgy ugráljak ahogy az állam fütyül.

Az én libertarianizmusom alapvetően a filozófia személyes részeire koncentrált, arra, hogy az állam semmibe ne szóljon bele ami a magánszemélyek intim szférája. (A szabadpiac ill. a cégek jogai kevésbé érdekeltek, és szerintem kissé hülyeség is a magánszemélyekre vonatkozó jogokat és elveket egy-az-egyben átültetni ezekre.) Nem vagyok a szolgája az államnak, ne ugráltasson, főleg ne azzal a dumával hogy a saját érdekemben teszi, még évente kétszer se. Sőt, egyszer se - tüdőszűrésen sem voltam már legalább 20 éve, az állam a "gondoskodásával" menjen a büdös picsába, és ha tüdőbajom lesz annak majd én vállalom a következményeit.

A szingapúri dolog nem rossz, de a 35% kicsit sok, tekintve hogy ez még nem tartalmazza az SZJA-t. Én az "általános" részét kivenném a paklinak és levinném a levonást max. 20%-ra, lakásra meg mindenki takarékoskodjon maszek alapon, ne állami kényszer alatt. Mondjuk ez a nyugdíjra is igaz lehet, szóval itt lenne még min vitázni.

KalmanBlog 2018.12.29. 13:42:43

@Glokta: Ez a méregetősdi azért vicces, mert az orvostudomány tökéletesen fogalmatlan.

A röntgenes szűrések például ártanak az egészségnek. Ezt mindenki tudja, csak elbagatelizálják a hatását, mert a szűrésen sokat lehet keresni.

A másik amin röhögtem, hogy bankban elhúzódó ügyintézés alatt nézegettem termékprospektusokat, és az egyik biztosítást nem kaphattam volna meg a koleszterinszintem miatt. Pedig a magas koleszterinszint nem egészségtelen, csak ha az LDL (asszem, de rég foglalkoztam a témával) is magas. Ilyen eszetlen szabályozások alapján teljesen fals lenne ezeknek a felméréseknek az eredménye, és random kibasznának emberekkel, akiknek kicsit másképp működik a szervezete például.

Glokta 2018.12.29. 13:52:02

@Deansdale: Az én rendszeremben nem lenne kötelező elmenned semmiféle vizsgálatra, csak akkor a legnagyobb összegű tb-t kéne fizetned vagy választhatnál magánbiztosítót is, aki tenne neked egy ajánlatot akár vizsgálat nélkül is :)

Csak nekem meg azzal van tele a hócipőm (és ezzel egy libertáriusnak is problémája lehet), hogy mások egészségtelen életmódja miatt én fizessek többet.

Deansdale 2018.12.29. 14:00:11

@Glokta: Szerintem az a hozzáállás a gond, hogy az egészséget forintosítjuk, vagyis számolgatjuk hogy kinek a mijére mennyit kell költenünk. Alapvetően nem vagyok rajongója az adózásnak, de erre a témára pont tökéletes: mindenkitől beszedünk X pénzt, amiből üzemeltetjük az EÜ-t, és akinek baja van az megkapja az ellátást. Az EÜ-nek szerintem így kell működnie egy normális rendszerben.

Aztán emellett lehet népszerűsíteni az egészséges életmódot, sőt, az állam tehetne is ezt-azt, de ne a magánszemélyek zaklatásával. A chipsadó pl. elméletileg lehetne akár jó is, csak egy kicsit reszelgetni kellene rajta. Vagy tegye az állam az önkormányzatok feladatává hogy szervezzenek tömegsportot, amire persze önként lehet menni, nem kötelező, de mondjuk minden alkalommal kapsz/nyerhetsz vmit, ilyesmi. De az olyan rendszertől borsódzik a hátam ahol bármi is kötelező és a renitenseket büntetjük, mondjuk magasabb TB-vel.

KalmanBlog 2018.12.29. 14:33:42

@Deansdale: A chipsadó valóban nagy ziccer lehetne, ha a valóban egészséges kajákat tudná nyomatni a kormány. Csak az a baj, hogy fogalmuk sincs, hogy mi egészséges, ezért egy rakás jó dolgot is megadóztattak.

Például a zsírt, vagy a taurint is megadóztatták, ja meg a sót.

Az ajánlások annyira rosszak, hogy szinte ha nem mondanának az orvosok semmit és mindenki azt enné ami ízlik neki, akkor beljebb lennénk.

Deansdale 2018.12.29. 16:12:26

@KalmanBlog: Igen, én is ilyesmire gondoltam, és köszönöm hogy megírtad helyettem is :)

Madarász Henrik 2018.12.29. 16:58:03

@Deansdale: Nagyjából én is ezt gondolom, ezek a területek már elvesztek, amúgy is a cigányoké lenne a település az öregek halála után, akik egyszerűen széthordanák a házakat építőanyagnak. Jobb hogy utolsó éveikre normális környezetben tudnak élni az öregek. Nem is értettem egyet a cikkíróval aki a cigányokat sajnálta, mert nem tudnak integrálodni minta nélkül, nem törődve az öregek szenvedésével, akinek el kell viselniük a bűnőzést. Az ironikus az, hogy az állam ad anyagi támogatást a cigány települések gyorsabb létrejöttéhez és persze felháborító hogy ösztönzi a cigányokat szaporodásra.

Madarász Henrik 2018.12.29. 17:07:09

@Mia and me: Ezek az ingatlanok eddig sem értek semmit a cigányok közelsége miatt , eladhatatlanok voltak, csak öregek vannak már ezekben a falvakban, így legalább kapnak érte valamit, akik el akarnak költözni.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.29. 17:16:11

@Madarász Henrik: A cigányozás is hirtelen vállalható lett, ha a kormánnyal szembe lehet állítani. Képzeljük el ugyanezt a cikket a Fészekrakótól megihletve, mondjuk a '10 előtti Magyar Nemzetben.

Madarász Henrik 2018.12.29. 17:27:30

@don Fefinho: Ez a cikk balról támadja a kormányt, az a baja, hogy a támogatás menekülési utat ad azoknak, akiknek ilyen helyen van lakásuk és nem akarják magukat integrációs alanynak feláldozni, hogy jobb legyen a liberálisok közérzete. A fészekrakási program sokkal rosszabb volt, mert több támogatást adtak, így olyan helyekre tudtak költözni a cigányok, amire nem lett volna pénzük és tönkretették azokat a helyeket is, mint Avas lakótelep. A 2,5 millió forintból csak az általuk tönkretett településeken tudnak házat venni most, olyan kevés.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.29. 17:32:18

@Deansdale: Valutareform, lecsapni a Forint mögül három nullát, minimálbér februárban adómentes 100 Forint, a fölé eső kereseten 20% SZJA, a teljes kereseten 2.5% TB, oszt' ami marad, ahhoz senkinek semmi köze. Az államot meg hozzá kell kurtítani.

2018.12.29. 22:53:02

@Madarász Henrik: @Deansdale: az "érték" "értéktelen" dologban az a gázos, hogy többnyire ezek a helyek amik valakik miatt "elértéktelenedtek/nek" a III VH közben és után a legértékesebb, legélhetőbb helyek az országban. (sőt ha nem lesz VH csak simán klímakatasztrófa, akkor is) Az ország észak- északkeleti részein a dombos hegyes helyeken minden van, ami alapvető túléléshez kell. Miskolc környéke "csak természeti" szemmel csodás, hihetetlen jó a föld rezgése ;-), iható víz majd' mindenütt van, stb.

2018.12.29. 22:56:54

@Deansdale: "Sőt, egyszer se - tüdőszűrésen sem voltam már legalább 20 éve, az állam a "gondoskodásával" menjen a büdös picsába, és ha tüdőbajom lesz annak majd én vállalom a következményeit."

ezzel mondjuk csak annyi a gond, hogy a tüdőbajodat a 20 év alatt kismillió embernek átadod ha egy légtérben köhécselsz... azért azon nyavalyák szűrése, amikben 200 éve még 99% ember meghalt, nem csak "egyéni" következmények miatt fontos hanem a járványveszély/fertőzés miatt.

Deansdale 2018.12.30. 10:39:12

@Mia and me: Borsodnak nagyjából már úgyis annyi, onnan legföljebb erőszakkal lehetne eltávolítani a cigókat, így egyszerűbb lenne inkább Borsodot jelölni ki rezervátumnak. Szívás, persze, de így folyna a legkeveseb vér.

Tüdőbajom meg nincs, nem tudom átadni senkinek. Egyébként rég átestünk a ló túloldalára, mostanában a HPV oltást erőltetik jobbról-balról, holott a HPV nem halálos és nem is túl veszélyes, csak bizonyos rákfajták egyik kockázati tényezőjének tartják, amikben kb. 3000-ből 1 nő hal meg, férfiak közt még kevesebb. Ez ellen oltatni? Na menjenek már fenébe. Garantálom hogy a mellékhatásokkal ez az egész jóval több gondot okoz mint hasznot.

Amúgy az a véleményem, hogy a higiénia "feltalálása" előtt annak hiánya volt a betegségek fő oka, azóta ez radikálisan megváltozott, és fölösleges azoktól a betegségektől tartani amik régen pusztítottak. A modern kórok túlnyomó többségének oka az emberi hülyeség, ami elsősorban a kretén táplálkozásban, az ember okozta környezetkárosító hatásokban, illetve az orvostudomány ártó szándékú használatában (mint pl. HPV ellen oltatni vagy tüdőt röntgeneztetni) nyilvánul meg. Ha az ember az utóbbiakat elkerüli, a higiéniája meg rendben van akkor a nagy gondok 95%-át már kiküszübölte. Persze az emberi lét szerves része a betegség, teljesen kiküszöbölni úgysem lehet, de azért tegyük meg ami megtehető :)

KalmanBlog 2018.12.30. 11:29:46

@Deansdale: "Amúgy az a véleményem, hogy a higiénia "feltalálása" előtt annak hiánya volt a betegségek fő oka" ... azóta meg a túlzott higiénia. Azt hittem így fogod befejezni :-)

Az allergiákra legalábbis mondják, hogy a túlzott tisztaság az oka. Illetve a bőrt is rongálja a rengeteg szappan meg fertőtlenítő. Én legalábbis hiszek ebben, és szappant például csak ritkán és keveset használok már.

Nyilván ha hullát mosnék, vagy a csatornában merülnék azután fertőtleníteném a kezemet, de egy átlagos városi hétköznap felesleges.

Az is látszik, hogy általában háborúk vagy éhinségek után jöttek a járványok, valószínű hogy a szegényes táplálkozás miatti legyengülés volt a fő okuk ezeknek.

KalmanBlog 2018.12.30. 11:37:28

@Mia and me: Tüdőbaj a normális körülmények között élő emberek között lényegében ismeretlen. Csak tartós együttélés mellett fertőz legyengült embereket. Ezért jólszituáltakat szűrni felesleges.

Glokta 2018.12.30. 12:48:01

@Deansdale:

"Szerintem az a hozzáállás a gond, hogy az egészséget forintosítjuk, vagyis számolgatjuk hogy kinek a mijére mennyit kell költenünk. Alapvetően nem vagyok rajongója az adózásnak, de erre a témára pont tökéletes: mindenkitől beszedünk X pénzt, amiből üzemeltetjük az EÜ-t, és akinek baja van az megkapja az ellátást. Az EÜ-nek szerintem így kell működnie egy normális rendszerben."

Azt szerintem te is látod hogy a jelenlegi egészségügyi rendszerben - amit te kb jónak tartasz - egy vizsgálatra gyakran hónapokat kell várni, ami egy komoly probléma felmerülése esetén nagyon sok idő, ha pedig ezt ki akarod kerülni, akkor barátságban kell lenned a "főorvos úrral". A jobb eszközök pedig általában magánkézben vannak, és a kórházak sincsenek jó állapotban (bár szerintem ez nem túl komoly probléma, inkább esztétikai jellegű).

Nagyon magas tb-re lenne szükség ahhoz, hogy tényleg gördülékenyen, gyorsan működjön az egészségügy, ha bárki bármilyen baja miatt ingyen orvoshoz mehet. Az pedig még abszurdabb, hogy ingyen beszerezhessük az ajánlott gyógyszereket a gyógyszertárban. :)

"Amúgy az a véleményem, hogy a higiénia "feltalálása" előtt annak hiánya volt a betegségek fő oka"
Nyilván ez is fontos tényező, de szerintem azért az orvostudomány fejlődése - oltások, egyre több elvégezhető műtét - hasonlóan sokat segített a fiatal-, és időskori betegségek gyógyításában, kezelésében.
Abban igazad van, hogy Magyarországon (és alighanem az USA-ban is) minden szirszar betegségre antibiotikumot adnak, pedig már nyilvánvalóvá vált, hogy ez többet árt, mint használ - más európai országokban csak akkor írnak fel antibiotikumot, ha láthatólag nagyon rosszul van az ember.

Az oltások ellen könnyű beszélni, de mégis ahol egyáltalán nem veszik őket komolyan, ott előbb-utóbb kitörhet egy járvány: mno.hu/kulfold/tovabb-terjed-a-kanyarojarvany-romaniaban-2458396 szóval szerintem néhány kötelező és néhány választható (de ingyenes) gyermekoltásra szükség van, a felnőttek pedig döntsék el maguk.

2018.12.30. 13:02:04

@Deansdale: "egyszerűbb lenne inkább Borsodot jelölni ki rezervátumnak"

aha. Gondolom te nem ott laksz.
Laknak még ott fehér emberek elég nagy számmal, szerintük meg mondjuk Csepel lenne a megfelelő erre a rezervátum célra... vagy Zala, és onnan mehetnének át Ausztriába "dolgozni", nem...? De tőlem mehetnének a Balaton köré is, kísérletképp.

Nem tudom ez, hogy magyarországból szakítsunk ki egy részt, kerítsük körbe kerítéssel (atyám...) aztán ott szaporodjanak és sokasodjanak egyes népcsoportok ez melyik pihentagyúnak jutott először eszébe és kezdte el terjeszteni... Ennyi erővel minden más népcsoport kérhet magának egy kis részt, aztán kb marad megint a mai ország harmada azoknak, akik magyarnak mondják magukat.

"Tüdőbajom meg nincs, nem tudom átadni senkinek"

ez örvendetes, de úgy tudom 10-15 év is lehet amíg látható jele lesz- akkor meg nagyjából mindegy. Nyilván te nem vagy az, de szerintem azokat a bajokat, amikre már létezik biztos módszer kiszűrni, és aztán gyógyítani - azt miért ne szűrjék.

A Hpv és egyéb modern oltásos dolgok más tészta- főleg amelyik nincs is megfelelő utánkövetéssel leellenőrizve.

"és fölösleges azoktól a betegségektől tartani amik régen pusztítottak"

ha isten lennék, már tudnám is mi legyen a végítélet... :)

@KalmanBlog: "Illetve a bőrt is rongálja a rengeteg szappan meg fertőtlenítő. Én legalábbis hiszek ebben, és szappant például csak ritkán és keveset használok már.

Nyilván ha hullát mosnék, vagy a csatornában merülnék azután fertőtleníteném a kezemet, de egy átlagos városi hétköznap felesleges."

Pedig mintha te mondtad volna hogy a "migrik megfogdossák a savanyú káposztát " kifejezéssel arra utaltál hogy ezek az emberek mindenféle olyat is behoznak, ami ellen a mi árja fehér szervezetünk nincs felkészülve és ez mekkora fertőzésveszély :).
Az igazság mondjuk középen szerintem, mi amint belépünk az ajtón mosunk kezet, egy átlagos városi hétköznap után is, sőt ha valakinél voltunk vendégségben, akkor is- mivel minden ember más "baciflórával" rendelkezik. Így a metrón végigfogdosott kapaszkodót nem igazán nyalnám le, de még a szemembe se kenném ;-) (ha nem mosol kezet és otthon eszel, fogdosod magad :), akkor lényegében majdnem ezt csinálod). Viszont esténként saját magunkra nem használunk el egy flakon tusfürdőt.

2018.12.30. 13:07:46

@Glokta: "Abban igazad van, hogy Magyarországon (és alighanem az USA-ban is) minden szirszar betegségre antibiotikumot adnak"

ez melyik körzetben van, mert akkor megyünk oda.
Többször előfordult, hogy mikor már 4 hete döglődött a gyerek, a tünetek alapján tudtam hogy antibiotikum kell, és már kimondottan hisztiztem, akkor írtak fel antibiotikumot, amitől jé... 4 nap után elmúlt a láza és kezdett rendbejönni.

Asidotus 2018.12.30. 14:05:47

@Deansdale:
" mindenkitől beszedünk X pénzt, amiből üzemeltetjük az EÜ-t, és akinek baja van az megkapja az ellátást. Az EÜ-nek szerintem így kell működnie egy normális rendszerben."
Ja, de a kormány ellopta, odaadta sportkluboknak TAO formájában.

"Vagy tegye az állam az önkormányzatok feladatává hogy szervezzenek tömegsportot"
Ehhez képest itthon mi van? Élsport támogatása 1000-rel, az átlagember meg nem tud hová menni sportolni. Mert a TAO-ból nem a nép sportolási lehetőségét teremtik meg, hanem egy halom migráncs kap jó fizetést. (Nézd meg az NBI játékosait, és jövedelmüket.)

Deansdale 2018.12.30. 15:12:18

@Glokta: "Azt szerintem te is látod hogy a jelenlegi egészségügyi rendszerben - amit te kb jónak tartasz - egy vizsgálatra gyakran hónapokat kell várni"

Az elvi felépítését tartom jónak, nem a magyar iterációját :) Nincs ország a világon ahol ne lenne mit javítani az EÜ-n, és meglepő módon ez alól Mo sem kivétel. A probléma az, hogy több különböző szempontot kell egyeztetni, és azoknak az egyensúlyi helyzete sajnos egy beteg ember szemével nézve nem optimális. A beteg nyilván azt akarja, hogy az orvos azonnal foglalkozzon vele, sőt, ott helyben gyógyítsa is meg, sőt, inkább jöjjön házhoz. Erre nincs elég pénz. A ktsgvetésben az EÜ-re X%-ot tesznek, és bár lehetne többet is, de azt máshonnan kellene elvenni, mondjuk az oktatástól.

Azt vágom, hogy elvileg, papíron létezhet egy jól működő kapitalista alapú rendszer, ami ráadásul még a csórókat is ellátja, csak eddig senkinek nem sikerült megcsinálni. Szerintem mi nem járunk rossz úton, az alapok jók, csak több észt kellene a rendszerbe pumpálni :)

"Pedig mintha te mondtad volna hogy a "migrik megfogdossák a savanyú káposztát" kifejezéssel arra utaltál hogy ezek az emberek mindenféle olyat is behoznak, ami ellen a mi árja fehér szervezetünk nincs felkészülve és ez mekkora fertőzésveszély :)"

Na igen, az egészségünkért a hülye oltásoknál sokkal többet tehetünk azzal ha nem engedjük be a harmadik világ söpredékét, akik minden szart magukkal hoznak a középkorból.

Deansdale 2018.12.30. 15:22:58

@Asidotus: Te sokáig tökéletesen racionálisnak tűntél, most meg elhatalmasodik rajtad a Trump Derangement Syndrome magyar változata? Az EU-ban tán mi költünk GDP-arányosan a legtöbbet az EÜ-re, az hogy az EÜ-nk szarban van mert Orbánék mindent szétlopnak a legostobább ellenzéki agymenés. Az ország segglyukában lakom Borsodban, és a nemrég épült helyi kórházban klímás kórtermek vannak nagyképernyős TV-kkel felszerelve, baszod. Aláírom, hogy nem minden tökéletes, de aki itt mindenféle EÜ-armageddont vízionál annak halvány lövése sincs a témáról.

"Ehhez képest itthon mi van? Élsport támogatása 1000-rel"

Na, ebben tökéletesen igazad van, csak nem kellett volna migráncsozással folytatni :) Igen, jobban örülnék ha az állam a tömegsportra fókuszálna az élsport helyett, de ez önmagában édeskevés ahhoz hogy a fidesz bukását akarjam miatta, tekintve hogy az ellenzékben nincs egyetlen párt sem ami ne látna neki azonnal a hazám elpusztításának amint hatalomra kerül.

KalmanBlog 2018.12.30. 16:20:13

@Mia and me: "Pedig mintha te mondtad volna hogy a "migrik megfogdossák a savanyú káposztát " kifejezéssel arra utaltál hogy ezek az emberek mindenféle olyat is behoznak, ami ellen a mi árja fehér szervezetünk nincs felkészülve és ez mekkora fertőzésveszély :)."

Igen, ha migrikkel érintkeznék, akkor utána mosnám a kezemet én is. Szerencsére el tudom kerülni :-). Giroszt meg nem eszem ezért sem.

2018.12.30. 16:24:57

@KalmanBlog: és ha olyan fehér emberrel érintkezel, aki előtte migrikkel érintkezett....?... senki nincs biztonságban mert a letelepedési kötvényesek itt vannak köztünk... :D ... ugye hogy ugye..? ;-)

KalmanBlog 2018.12.30. 16:28:45

@Mia and me: Több lépcsővel azért nagyságrendileg kevesebb baci jut, aki meg láthatóan beteg, azzal vigyázok.

Azért nem kell ezt túlparázni, de attól még ésszerű marad az állítás, hogy a migrik betegségeket hoznak magukkal.

A kézmosásnak egyébként van olyan hátránya is, hogy a bőrön alapból van egy védő zsírréteg, amit tönkretesz a kézmosás. Ezért aztán egyáltalán nem egyértelmű, hogy akár a fertőzések ellen is segít a kézmosás. Úgy értve, hogy azon a ponton segít, de gyengíti a védvonalat a következő alkalomra amikor kosszal érintkezünk.

2018.12.30. 16:43:24

@KalmanBlog: de mikor hazajövünk akkor nem megyünk azonnal ki :). Akkor haza vagyunk jőve (Blöff után szabadon), és fél napig itthon vagyunk, mire megint kimegyünk, újra van már védőréteg :).

2018.12.30. 16:46:07

@Mia and me: nem, Ponyvaregény volt, bocs.
süti beállítások módosítása