HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: @F.M.J.: Jól van, meggyőztél :) (2024.04.23. 20:35) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • F.M.J.: @Deansdale: 12/230V: Mivel én sem vagyok villamosmérnök, természetesen lehet, hogy rosszul tudok bármit a dologról, de azért felületes ismereteim alapján volna néhány ide vágó észrevételem. Szerén... (2024.04.23. 19:53) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • Deansdale: @F.M.J.: "Durva megközelítésben egy fogyasztó a hálózati feszültséghez képest 20x nagyobb áramerősséget igényel 12v-nál, tehát brutálisan vastag vezetékeket kellene alkalmazni." Ez elméletben igazn... (2024.04.23. 10:58) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • F.M.J.: @Deansdale: Komposztkazán+üvegház. Egyelőre nagyon elméleti a dolog, még előtte van fontosabb dolgom is, csak azért agyalok rajta, mert tervezem, hogy egyszer majd nekiállok. Nálam ez erőnléti edzés... (2024.04.19. 20:46) Ötletelésre felhívás fűtéstémában
  • valis47: @Deansdale: Trumpra azt is mondták, hogy rasszista. Arra sem kellett bizonyíték. Meg azt is, hogy orosz ügynök. Gondolom orosz ügynökként akart III. világháborút kirobbantani vagy mi. (2024.04.19. 14:12) Vallásismereti kisokos
  • Utolsó 20

Az úthenger gyorsul

2019.05.11. 08:51 Deansdale

Ha hihetek a szememnek a Heartiste blogot a wordpress letiltotta. Biztos "veszélyes" volt, világos. Egymillió muzulmánt a határon beengedni nem veszélyes, egy blogon kitárgyalni a világ dolgait igen. Nincs olyan hét, hogy ne találkoznék újabb letiltásokkal a szocmédián ill. mostanában már a blogvilágban és számtalan egyéb helyen is. Ha valaki szóba meri hozni az iszlám- vagy a zsidókérdést az már kezdheti is számlálni a hátralévő napjait az adott felületen. Persze se a zsidóknak, se az iszlámnak nincs semmi hatalma nyugaton, elnyomott kis szerencsétlen kisebbség mindkettő amit a gonosz fehérek csak bántanak. Az, hogy befolyásuk lenne a MI törvényeinkre, a MI médiánkra, a MI civilszféránkra/közéletünkre, csak lári-fári, szélsőjobbos konteó. A britek egyszerre építenek holokauszt emlékművet közvetlenül a parlementjük mellé és tervezgetik a sharia törvények bevezetését, csak az őslakosnak nevezhető fehér britek érdekeivel és véleményével nem törődik senki. Illetve a véleményükkel annyiban mégis, hogy ha túl hangosan nem píszík, akkor mennek a lecsóba.

A fehér nemzetállamok az egyetlenek a bolygón ahol a helyiek, a többségiek tudatos, jól definiált diszkrimináció alatt állnak idegenek javára, és aki ezt megkérdőjelezi azt azonnal és durván szankcionálják. Ilyet arabok, négerek, ázsiaiak nem csinálnak, senki nem hülye a világon, csak mi, fehérek. Közülünk is elsősorban a nyugatiak, az "első világ" krémje, akiket legalább fél évszázada butítanak a progresszív eszmékkel. Elhittük, hogy a náci vád egyetlen elfogadható cáfolata ha tétlenül hagyjuk beáramolni a harmadik világ söpredékét és vallási fanatikusait, aláásni a kultúránkat, veszni az alapvető jogainkat, az életterünkből kiszorítani a gyerekeinket, a saját adónkból eltartani és szaporítani az élősködőket a társadalom tetején és alján egyaránt. Vagyis kizárólag azzal tudod bizonyítani, hogy nem vagy náci, ha aktív szerepelt vállalsz a saját félreállításodban és zokszó nélkül kikopsz a létezésből - lehetőleg gyerek nélkül, de ha van az se gond, velük is eljátsszák ugyanezt, és előbb-utóbb elvágják a vérvonalad. Teher vagy a világon, környezetszennyező bolygópusztító és a kollektív fehér bűn hordozója, neked itt nincs helyed, tűnés. A világ már a színeseké, csak te ezt még nem látod.

Közben pl. a twitter fő részvényesei Szaúd-Arábiaiak, azt meg régóta tudjuk hogy a hagyományos média 103%-ban a zsidók kezén van. A nyugati világ tömegtájékoztatását olyan csoportok birtokolják akik évezredek óta háborúkat folytatnak a fehér nemzetek ellen, és nagyon sokan nem titkolják hogy még ma is gyűlölnek minket, akár régi sérelmek miatt, akár vallási alapon, de van hogy egyszerűen csak nem tetszik nekik a fehér pofánk. Persze lehet abban hinni, hogy a saját médiánkból ömlő fehérgyűlöletnek ehhez semmi köze nincs, a migránsbarát agymosás, a hazaszeretet és a nemzeti önvédelem nácizmussal való összemosása, a "fehér ember ne szülj gyereket" propaganda... izé... véletlenszerű? Csak úgy van? Organikus belső igénye a hétköznapi fehér embereknek, melyet a (((média))) csak kielégít? Közben az általuk ránk szabott eszmék szerint oktatják a gyereked az iskolában, ugyanazt nyomja rád a politikai szereplők túlnyomó többsége nemzeti és nemzetközi szinten egyaránt, ún. filantrópok merő önszorgalomból milliárdokat ölnek a civilszférád megmérgezésébe, és ha ez mind nem lenne elég az ellenhangokat elnémítják, ellehetetlenítik, tönkreteszik. Nekik nem elég, hogy elmondhatják amit akarnak, nekik az is kell hogy senki más ne beszélhessen.

Az emberek 99,9%-a ilyen helyzetben nem csinál semmit, mert vagy fogalma sincs az egészről, vagy nem érdekli, vagy bekajálta a propagandát és hisz abban hogy mindez "jó", de még a felébredettek 99%-a is szép csendben kivár, mert tudja, a kalapács a kiálló szögre sújt. Nem merünk beszélni, mert már a beszédet is büntetik.

Pedig a hallgatás nem garantálja a biztonságodat. A szolgaságodat igen.

585 komment

Címkék: politika szép új világ piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 17:00:23

@Frederick2: A válasz terjedelme már szinte cikk. Dean? Cikk?

Frederick2 2019.06.16. 17:02:09

@don Fefinho:

"Engem hálistennek a sztorik kevésbé kötnek le, mint az absztraktabb koncepciókat ecsetelgető irodalom."

Ment a beszélgetés a fantasy-rajongó ismerőseimmel (két író, egy kritikus, egy szerkesztő) a Könyvhéten. Ki mit írt legutóbb... "az utolsó művedben túl sok volt az erőszak"... "ez marhajó csavar volt"... az elfek... népmesei motívumok a fantasy-ben...a mágia... a fantasztikum... kiadók... Én meg "aha", "igen", "persze", "jaja", "úgy van". Nem kifejezetten kötött le ez az egész.

Mondjuk vicces, hogy úgy vettem meg a Bíborgyöngyöket, hogy már lassacskán unom a fantasy-t, mind a műfajt, mind a szubkultúrát. Gimnáziumban nagy fantasy rajongó voltam; még főiskola után is eltartott valameddig. De mostanság már unom. Nem tudom, talán az a gond, hogy kezdek realista lenni. Jobban érdekel a valóság, mint a fantázia. Mondjuk az emberi jogok szűkölése jobban foglalkoztat, mint Westeros; a magyarországi népességproblémák jobban érdekelnek, mint a tündék! Avagy ja, már nem kifejezetten izgat ez a fantasy dolog!

Az elmúlt másfél évben Stephen King urban fantasy-jai közül olvasgattam párat, Joe Hill-től egyet, meg az Árnyelf kötet. És elég is volt egy időre a fantasztikumból.

Várnak a realisták! Móricz Zsigmond, Németh László, Illyés Gyula. Flaubert. Emile Zola. Állítólag Thomas Hardy is jó.

Idősödök? Öregszek? Ja, lehet!

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 17:05:51

@Frederick2: Jövőre krisztusi korba lépek, és azon kaptam magam, hogy kortársból már se zenét, se irodalmat, se semmit. Primitív és unalmas.

Frederick2 2019.06.16. 17:13:11

@don Fefinho: A 30-as éveim elején járok.

De már alig érdekel valami az új filmekből. A fantasy-t és az anime-t unom.

Könyveknél szerintem az elkövetkezendőekben társadalomtudományi műveket meg realista regényeket fogok olvasni. Zenénél még elvagyok az elektronikus zenével... bár már kezd érdekelni a komoly/kamarazene is.

csi szi 2019.06.16. 17:48:39

@Frederick2: Mondjuk nem úgy tűnik, hogy sokan olvassák a kommenteket arrafelé, főleg ilyen régi posztok alatt. Lehet, hogy a facebookon követik csak őket, ott pedig nem látszik? (mert van 12 ezer kedvelőjük azért) Az a pár kommenter is, aki vette a fáradságot a blog.hu-n beszólni a cikkeikre nagyrészt a "mifajtánk" úgy látom.
Sajnos úgy tűnik a szociológia után a pszichológiában is átveszik szépen a hatalmat a kultúrmarxista harcosok, nálunk is, lásd pl.: mandiner.hu/cikk/20190517_feher_tibor_daniel_a_99_szazalek_pszichologiaja

Frederick2 2019.06.16. 18:00:23

@csi szi: Szilvay Gergelynek a "kritikai pszichológiá"-t bíráló írásai nagyon jók lettek.

Ennek a Fa Jankónak is válaszolt.
mandiner.hu/cikk/20190517_szilvay_gergely_uj_baloldal

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 18:08:04

@Frederick2: Én hosszú múlt század eleji/közepi fekablues korszak után most váltottam át csembaló-concertora. Amiket olvasok: politika- és társadalomelméleti klasszikusok (még az SJW-invázió előttről), pszichológia, filozófia, metafizika (megszállottan), meg ha nagyon unom a banánt, akkor Star Wars EU. Marslakó vagyok, na.

Madarász Henrik 2019.06.16. 18:32:58

@don Fefinho: Igen, ma már döbbenetes, hogy volt olyan kor amikor nem állt az összes humántudomány a balosok ellenőrzése alatt. Ez mondjuk a fősodor jobboldali kormányainak bűne, akik mindig nagy ívben leszarták a kultúrát, a tudományt, a művészeteket és átengedték a balosoknak, egyedül a gazdasági kérdések érdekelték őket.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 18:35:11

@Madarász Henrik: A kortárs-bojkottal nyilván túloztam azért kicsit, van most is épeszű gondolat papíron, csak egyre nehezebb kiszúrni.

Madarász Henrik 2019.06.16. 18:38:53

@don Fefinho: Nem sok ilyen akad, nálunk még jobb a helyzet, de nyugaton aki nem vallja a balos nézeteket ezeken a területeken az ellen hajsza indul, ha nyilvánosan teszi ezt.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 19:34:09

@Madarász Henrik: Elvétve találni baloldali konzervativizmust is, de az már tényleg nagyon a tű a szénakazalban.

Frederick2 2019.06.16. 20:07:20

@don Fefinho: Lemaradtál Dean egyik aranyköpéséről. :D

Ámon Kata: "Anya, én is stadion leszek."

Deansdale: "Biztos úgy érti, hogy 40.000 fociszurkolót akar befogadni..."

:XDDD

grafomanpali.blog.hu/2019/05/01/amon_kata_108

(Cikk alatti komment.)

Frederick2 2019.06.16. 20:22:18

@don Fefinho: @Madarász Henrik: Hogy a szakirodalom témához is hozzászóljak. Annyira azért a balos szakirodalom se rossz; ott is találni azért olvashatót és értékelhetőt.

A balliberális Poszler György egészen jó. Mondjuk kevés balliberálist vesz be a gyomrom, de Poszler egy kivétel.

Időnként olvasok régi vágású marxistákat is: Szerdahelyi István, Pándi Pál. Falafel ajánlotta Szalai Erzsébetet, de még nem estem neki egy könyvének sem.

Érdemes a népies vagy népies beütésű szerzőket is kézbe venni: Németh László, Illyés Gyula, Veres Péter, Fekete Gyula.

Újmarxizmus? Ott elég kevés a használható anyag. Zizek igénytelen és komolytalan zagyvaság. TGM az elhülyülése óta számomra érdektelen. Farkas Zsoltban gondolkodom, mert jó a stílusa, ámbár hatalmas baromságokat tud mondani ő is, emellett arrogáns. De az újmarxista, posztmodernizáló szerzők között édeskevés az, aki felkelti az érdeklődésemet.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 21:03:41

@Frederick2: Rudas Lászlótól van meg a Materialista világnézet 1950-ből, ami a dialektikus materializmushoz képest megenged magának olyan kitételeket, hogy az élet az anyag tulajdonsága (hylozoizmus), illetve a különféle elemek a föld mélyén egyikből érlelődnek át a másikba és viszont (alkímia). Nesze paraszt, gondolkodjál. :D

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.16. 21:38:31

@Frederick2: "Egyszerűen nem értem az olyan embereket, akik azzal dicsekednek, hogy olvasnak."

->

"Tajfel szerint annak érdekében, hogy az egyén növelje saját önbecsülését, felértékelheti a csoportot, amelyhez tartozik, és közben le is értékelheti, előítéletekkel élhet külső csoportokkal szemben: ezzel a világot “mi”-re és “ők”-re osztva. Ezutóbbit nevezzük társas kategorizációnak, amelynek velejárója, hogy a csoportok közötti különbséget erőteljesen kiélezi, míg a csoporton belülieket összemossa. Ez az egyik folyamat, amely előítéletes attitűdhöz vezethet."

Baromi jó ez a cikk! :-D :-D :-D

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.16. 21:53:35

@Sipi81: Én azokat az embereket nem értem, akik azzal dicsekednek, hogy nem olvasnak. :)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.16. 21:57:13

@don Fefinho: A 7köznapi pszichológia azokra is ugyanúgy vonatkozik. :-)

Frederick2 2019.06.16. 23:15:55

@Sipi81: @don Fefinho: A pszichológiai blogok többsége valami rettentő igénytelen és felszínes. Azt kell mondanom, hogy a Férfihangon Dennis PUA-rovata tízszer árnyaltabb és színvonalasabb, mint ezek a hivatalos pszichológusok által vezetett és működtetett blogok.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 01:05:54

@Sipi81: @Frederick2: Megtalálja az ember a minőséget, ha keresi, csak olvasson. De ha a könyv az elme szappanja, a társadalom sajnos bűzlik, mint egy putri.

Frederick2 2019.06.17. 08:30:15

@don Fefinho: @Sipi81: @Deansdale: @KalmanBlog: Nesze neked balos vitakultúra! :P

Mostanság úgy látom, Szilvay Gergely körül borul ki a liszt az újbalos ökrök körében. Ugye, interjút akart készíteni néhány újbalos műhellyel, és egyetlen balos ideológiakutatón kívül mindenki visszautasította az interjút. Sőt, amikor erről Szilvay írt a Mandineren, akkor még ők voltak felháborodva.

mandiner.hu/cikk/20190517_szilvay_gergely_uj_baloldal

Szilvay írt egy könyvet, ami cáfolja a melegházasság dogmáját. Nem olvastam, de állítólag elég használható anyag. Ami a lényeg. hogy a könyv visszhangot keltett az értelmiségi diskurzusban. A könyv átütötte még az újbalosok space face-jának falait is. Na, mit tett az újbaloldal? Ki hívta egy nyilvános vitára Szilvay-t? Óh, dehogy! Tartottak egy előadást, amiben szofista módon elmondta valami punk luvnya, hogy Szilvay nézetei vállalhatatlanok. Nem egy vitában mérték össze, pro és kontra, kinek van igaza. Didaktikusan elmagyarázták, hogy Szilvay-nak nincs igaza.

www.youtube.com/watch?v=sitzL87hRLQ

Micsoda egy kommunikációra képtelen szarfaszú társaság ez! És ezek akarnak rendszert dönteni, és új kormányt alakítani! Ezek! Pff!

Szilvay könyve:
moly.hu/konyvek/szilvay-gergely-a-meleghazassagrol

2019.06.17. 08:52:45

@don Fefinho: Mit értesz kortárs alatt?

2019.06.17. 08:56:41

@don Fefinho: Én azt nem értem, mikor emberek többnek gondolják magukat azoknál, akik nem olvasnak, de kiderül, hogy csupa mamipornó meg tininyávogós, nyálcunamis YA fordul csak meg a kezükben. Mintha a mocsok értékké válna attól, hogy nem film, hanem könyv formájaban fogyasztod.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 11:55:36

@Frederick2: And just like that, 0rbán rose to power out of the blue, without any reason whatsoever.

2019.06.17. 12:38:12

@don Fefinho: eBook a megoldás. Felesleges kivágni a fákat. Egy kattintás és már a gépeden van az amazonból a könyv.

2019.06.17. 13:36:53

@don Fefinho: mit akarsz erről mondani a saját szavaiddal?
Én olyan Kindle-t használok ami paperInk-es és nincs háttér világítása. Pont mint a normális könyvnek. Pontosan ugyanolyan vizuális hatása van mintha könyvet olvasnál.

2019.06.17. 15:39:06

@don Fefinho: tökéletesen ugyanannyi mintha könyvben olvasnám. Ugyanúgy néz ki a szöveg. Szerinted mi különbség?

Deansdale 2019.06.17. 15:52:42

@don Fefinho: Én sima tabletről olvasok olykor, szerintem semmi baj nincs vele, főleg mivel az alternatíva legtöbb esetben nem az, hogy ugyanazt könyv formában olvasom, hanem hogy az asztali gépemen csinálok valami mást. Persze jobban szeretem a hagyományos könyvet, de egyrészt elég drága, másrészt nem szeretek utánajárni, megrendelni, futárt várni, stb. (a torrent oldalon egyet kattintani jobban fekszik a lustaságomnak), harmadrészt így is több polcnyi könyv foglalja a helyet a lakásban, már inkább szabadulni kéne tőlük mint még többet venni.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 21:24:00

@Deansdale: Persze, olcsóbb az ncore, D:\könyvtár> mappa puszil mindenkit, de ha valami nincs fönt neten, akkor azért az ember kénytelen megvenni. Én még nagyjából elférek, bár a polcok tele és már barikád van az ágy mellett, meg egy torony a sarokban. Könyvet kidobni bűn.

Deansdale 2019.06.17. 21:25:27

@don Fefinho: Nem is kidobni gondoltam, hanem elégetni :D

2019.06.17. 21:58:28

@don Fefinho: Értem. :-) Évtizedekre gondoltam amúgy, hogy mi az a korszak, amit még kedvelsz.

Szerintem a 80-as évek filmjei még jók, de 90-esből is van 1-2 jó. Zenét nem bírok hallgatni, ami 1990 után keletkezett 1-2 kivételtől eltekintve, de azok általában vmilyen régebbi korszakot idéznek meg. Könyveknél inkább a stílus számít, nem, hogy mikor keletkezett. Mamipornó, YA, horror, posztmodern izék kizárva. Nagyon szeretem a memoárokat, a disztópiákat és a történelmi regényeket, meg persze a régi lányregényeket és az igazi klasszikusokat. Divat terén a 60-as évektől kezdve minden ronda, de a 10-es és 20-as éveket se kedvelem túlságosan. Nagyjából azt hiszem, 1960 után a számomra meghalt a kultúra és a popkultúra a szintipopot és pár kedvenc filmet leszámítva. Igazából úgy kb. az 1845-1945 között keletkezett kultúrát fogyasztom a legszívesebben, vagy olyasmit, ami ebben az időszakban játszódik és hiteles.

2019.06.17. 22:01:45

@don Fefinho: Vagy a c) megoldás, hogy könyvtárból kiveszed. Kisebb összegért át is lehet kérni másik könyvtárból, ha nincs meg a helyiben.

2019.06.17. 22:07:28

@Deansdale: Nekem van egy e-olvasóm, de úgy alakult, hogy azt a férjem használja, én meg a mobilomon olvasok. Mikor legutóbb vettem újat, direkt tepsifont vettem emiatt. Számomra kényelmes, főleg, hogy nem kell átküldözgetni az e-olvasóra, amit letöltöttem, hanem egy eszközön van a letöltés és az olvasás. Meg persze azzal se kell szenvedni, hogy mondjuk amazonos könyvet nem tudok olvasni, mert nem kindle-m van, mivel a telefonon ott az amazonos app. Mondjuk az utóbbi időben igyekszem nem amazonról megvenni, ha lehet, mert van egy olyan parám, hogy mi van, ha "betilt" egyes könyveket az amazon, és hiába vettem meg, eltűnik. Persze a tuti az lenne, ha megrendelném, de sok a postaköltség. :/ Másrészt sokszor olcsóbb máshol a könyv, mint amazonon.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 22:50:45

@Deansdale: Olyat, amit bánsz, hogy megvetted? :D Mondjuk Eszterházyt, Moldovát stb. én is szívesen égetnék. ^^

@gazellla: "szerintem a 80-as évek filmjei még jók, de 90-esből is van 1-2 jó. Zenét nem bírok hallgatni, ami 1990 után keletkezett 1-2 kivételtől eltekintve, de azok általában vmilyen régebbi korszakot idéznek meg. Könyveknél inkább a stílus számít, nem, hogy mikor keletkezett. Mamipornó, YA, horror, posztmodern izék kizárva."

Na, hát tudod Te mi a dörgés, mondom, egyik kommentedben megválaszolod a másikat. :D

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 23:07:39

@gazellla: Anno egynyári tuctuccal kezdtem, aztán metál, onnan vissza könnyű rockra, countryra, swingre, jazzre, bluesra, most éppen barokk kamarazenét kóstolgatok, visszafelé megyek az időben. De azért nagyjából múlt század közepénél már eléri az ember azt a pontot, hogy egy szám kenterbe ver egy egész kortárs albumot. Inkább az instrumentalitásra megyek, a dalszöveg csak zavar, ha szöveget akarok, akkor olvasok alá valamit. A könyveket meg írtam valahol feljebb, hogy miket.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.17. 23:30:58

@Frederick2: Érdemes ezt a videót végignézni? Engem ez a nő eléggé irritál, de lehet végig tudnám hallgatni.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 23:34:16

@Sipi81: Csak ha alacsony a vérnyomásod, vagy van humorérzéked.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.17. 23:36:30

@don Fefinho: Nekem is volt Kindle-öm, több regényt kiolvastam rajta, meg néhány MEK-ből letöltött cuccot is és élvezetes volt. Csak már évek óta apám használja, nincs nálam. De nagyon sok könyvet is olvasok, mert van előnye. Egyrészt amit értékesnek tartok az jó ha fizikailag is megvan. Másrészt nagyobb méretű, ábrákat vagy képeket is tartalmazó dolgokra a Kindle egyelőre alkalmatlan. Én a fizikai könyveket/Kindle-t inkább egymás mellett nem egymás helyett használtam.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.17. 23:36:56

@don Fefinho: :-) Na majd akkor lehet nekigyürkőzök valamikor.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.17. 23:38:02

@Sipi81: Ja és amiket én olvasok abból nagyon kevés az ami elektronikus formában megvan.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.17. 23:56:35

@Sipi81: Én a PDF-eket gyűjtöm, asztali gép TV-re kötve (ha már nem nézem, monitornak jó). Telefonon olvasni kínszenvedés, tabletet meg ezért külön nem veszek, arra ott a papírkönyv.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.18. 00:02:09

@don Fefinho: TV-m nekem nincs (be sincs vezetve). :-)
Viszont én is egy viszonylag nagyobb telefont vettem (tablet helyett is), mint Gazella, és azon pl híreket szoktam olvasni ebéd közben. A tablet azért más, könyvet azon én se olvasnék, épp elég háttérvilágításos cuccot nézek egész nap.

Frederick2 2019.06.18. 05:31:55

@Deansdale: @don Fefinho: @Sipi81: E-book (PDF-ben vagy Word-ben) kizárólag szakirodalom. Regényt képtelen vagyok; életemben egyszer olvastam regényt, és nem maradt bennem semmi. Jobban szeretek hagyományos nyomtatott könyv állapotban olvasni lektűrt.

"a torrent oldalon egyet kattintani jobban fekszik a lustaságomnak"

Ejj, micsoda kényelmes ember! :)))

"Könyvet kidobni bűn."

Nem kell kidobni. El kell ajándékozni. :)

"Nem is kidobni gondoltam, hanem elégetni"

Nora Roberts-et elégetni viszont nem bűn. :D

"Mondjuk Eszterházyt, Moldovát stb. én is szívesen égetnék. ^^"

Forgotten Realms-szarok. (Salvatore és barátai). De azokat odaadtam egy vidéki könyvtárnak. Így szabadultam meg tőlük. Humánus voltam, nem kerültek máglyára.

Frederick2 2019.06.18. 05:39:09

@Sipi81: @don Fefinho:

"Érdemes ezt a videót végignézni?"
"Na majd akkor lehet nekigyürkőzök valamikor."

Szerintem nyugodtan kihagyhatod. Kb. én is 2 percet bírtam belőle. Csak bizonyítékként dobtam be, hogy már kóstolgatják Szilvay-t, melegházasság témában. De ha érdekel valakit egy fárasztó LMBT-propaganda, akkor meghallgathatja azt a MÁSFÉL ÓRÁT!!! :P

"Engem ez a nő eléggé irritál"

A kinézetre gondolsz? Rosszlányok.hu stílus! Nekem bejön. :D

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.18. 09:03:39

@Frederick2: "A kinézetre gondolsz? Rosszlányok.hu stílus! Nekem bejön. :D"
Nem kimondottan arra, bár ez a félig felnyírt haj szerintem irtó idétlen (látom most nagy divat egyes körökben), de hát ez ízlés kérdése. A gesztikulálása meg a beszédstílusa elviselhetetlen. Ez már nekem túl CEU-s. Kihozza belőlem az agressziót. :-)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.18. 09:05:45

Ja amúgy a youtube felhozta nekem Szász Péter előadásait, mostanában őt szoktam hallgatni, elég érdekeseket mond a történelemről.

Frederick2 2019.06.18. 10:44:46

@Sipi81:

"Kihozza belőlem az agressziót."

Ahhoz a rosszlányok értenek. :D Jaj, hogy erről a szerencsétlen csajról is miért az ősi mesterség gyakorlói jutnak eszembe! :P

Frederick2 2019.06.18. 11:05:47

@Sipi81: Szász Péter - személyes jóbarátom.

De ennek ellenére én a magam részéről nem vagyok megelégedve a történelmi előadásaival. Vallási témákban még törekszik a korrektségre, de a történelmi tematikájúaknál a saját szája íze szerint ferdít és torzít a tényeken. Jobban mondva: nem is teljesen a saját szája íze szerint. Az a baj, hogy az esetek többségében egy neohorthysta-neohabsburgista szubkultúrának ad elő, és nekem úgy tűnik, igyekszik megfelelni az ő elvárásaiknak. Az utolsó előadás, amit megtekintettem tőle, az a Raffay-val való közös előadás - az meg számomra egy borzalom volt. A 4 részes VálaszÚton autós interjúja viszont piszok jó lett, tudom ajánlani!

Ez szubjektív vélemény, nem fontos elfogadni.

Tudod, az a baj, hogy én eleve problémásnak találom a szimbolikus történelemszemléletet - ami tetten érhető mind a balos, mind a jobbos szubkultban, beleértve a történészeiket is.

balos történelemszemlélet:
- Osztrák-Magyar Monarchia: a sötétség
- őszirózsás forradalom: a fény
- Horthy-rendszer: a sötétség
(néhány képviselője: Csunderlik Péter, Konok Péter)

jobbos történelemszemlélet:
- Osztrák-Magyar Monarchia: a fény
- őszirózsás forradalom: a sötétség
- Horthy-rendszer: a fény
(néhány képviselője: Tompó László, Raffay Ernő)

Ez a jobbos és balos történelemszemlélet a fény és a sötétség harcaként írja le a történelmet, s kivetíti a jelenkori politikai történésekre is. Ez nélkülöz mindenféle árnyaltságot, komplexitást, tárgyilagosságot - vagyis gyermeteg.

Csak a jobboldalnál maradva: számomra ez a neohorthysta-neohabsburgiánus jobboldali szubkultúra elfogadhatatlan. Már csak azért is, mert a 19-20. századba menekül a 21. század elől, s sok esetben nem fogadja el a modern kapitalizmust sem. Amivel amúgy ellentétben áll a NER-rendszer legitimáló jobboldali értelmiséggel is (pl. Lánczi András, Békés Márton, Szilvay Gergely), akik viszont elfogadják a 21. századot és a tőkés rendszert.

Ha már jobboldali történész, akkor Romsics Ignác és Hatos Pál. Azok tényleg megbízhatóak.

2019.06.18. 13:11:25

@don Fefinho: Nem tudom, más is tapasztalta-e, de ha az ember úgy igazán rászokik a klasszikus zenére, egy idő után a modern zene szimpla zajnak fog tűnni.

Nekem az a szerencsém, hogy gyerekkoromban megszerettem a klasszikus zenét, mert a szüleim hallgatták. Ezért sem hiszek abban, hogy ki kell szolgálni egyfajta gyerek- vagy ifjúsági ízlést. Azt szeretik, amire rászoktatjuk őket.

Pachelbel D-dúr kánonját írnám fel mindenkinek napi 1x, nem lenne szükség pszichológusra: youtu.be/NlprozGcs80

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.18. 14:06:37

@gazellla: Igen. Ugyanazt a változatosságot sokkal kisebb merítésből is megkapod, illetve egy ugyanakkora merítés sokkal élménygazdagabb.

www.youtube.com/watch?v=BU7uaiMaLds

www.youtube.com/watch?v=lx1WmooWXWw

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.19. 13:17:56

@Frederick2: "Szász Péter - személyes jóbarátom."
Tiszteltetem! :-)

Én eddig az inkvizícióról, reformációról meg a humanizmusról szóló előadásokat hallgattam meg, most hallgatom a Sola Scripturás vitát. Ezekben még olyan sok monarchia-téma nem volt. Igaz, hogy elmondja az előadásai elején, hogy ha bárki nem ért egyet vele, akkor várja a megjegyzéseket, de ha ilyen közönség előtt tartja az előadásokat akkor azért ez nem túl kockázatos vállalás. :-)
Viszont úgy látom szeret kálvinistákkal vitázni, azok a videók talán izgalmasabbak lehetnek ebből a szempontból, azok most kerülnek sorra.
Raffaytól régebben hallgattam egy-két dolgot csak nekem ott az volt a bajom, hogy néha már nagyon beszűkültnek tűnt, nem bír a szabadkőműves-témakörből kilépni.

"Osztrák-Magyar Monarchia: a fény"
Lehet hogy vannak ilyenek de azért szerintem egyáltalán nem ez az általános. Az talán elmondható, hogy a királyság mint intézmény iránt van némi romantika, de a monarchia és a hozzá kapcsolódó Habsburgok nem mondanám, hogy a jobboldal kedvence.

"Ha már jobboldali történész, akkor Romsics Ignác"
Szerintem ezen a blogon még én hoztam először szóba Romsicsot. :-) Őt én is jónak tartom, megpróbál mindig objektív maradni, ami tisztelendő. Nála csak annyi a kisebb probléma, hogy ő meg mindig szigorúan megmarad a "hivatalos" történelemfelfogásnál. Ebből a szempontból pont Raffay ellentéte.

Frederick2 2019.06.19. 18:22:17

@Sipi81:

"Tiszteltetem! :-)"

Valamikor össze kell majd hozni egy személyes Frederick - Sipi - Szász Péter találkozót, úgy látom! :D :)

A Szász Péter - Nagy Gergely keresztény viták tényleg igényesek!

Még ezt ajánlom tőle:
www.youtube.com/channel/UChpgpxvkUkRWzuOEb1ODZ6w

"Szerintem ezen a blogon még én hoztam először szóba Romsicsot. :-)"

Igen, erre emlékszem. :)

Frederick2 2019.06.20. 09:47:46

@Deansdale: Jöjjön egy kis horror. 17 éves norvég lány meg akart halni, és ezt jelezte is a társadalom felé. Nem is ez a legmegdöbbentőbb - hanem hogy a társadalom, miután a lány közölte, hogy most öngyilkos lesz, hagyta!!! Tudomásul vette, oké, öld meg magad, ejtünk majd könnyeket, és hagyta, hogy a fiatal lány pontot tegyen az életére.

index.hu/kulfold/2019/06/05/noa_pothoven_eutanazia_hollandia_tinedzser/

"Noa titokban, szülei tudta nélkül kereste fel azt a holland klinikát, amelyik egyike a legális eutanáziát végző intézményeknek. A klinikán közölték: szóba sem jöhet, hogy eutanáziát hajtsanak rajta végre."

"Hollandia a világ első olyan országa, ahol 2002 óta törvényesen lehet végrehajtani eutanáziát. A holland gyakorlat az egyik legliberálisabb: a hollandoknál nem feltétel, hogy a kérelmező halálos beteg legyen, elegendő az is, ha „elviselhetetlenül szenved”, és nincs reménye arra, hogy az állapota javulni fog."

"A szülei is azt szerették volna, ha a lány az életet választja. Ők megpróbálták lebeszélni a döntéséről, hiába. Amikor Noa a közösségi oldalán bejelentette, hogy napokon belül meghal, mindenkinek az értésére adta: ez nem egy elhamarkodott, hanem hosszú időn át érlelt döntés a részéről, és az igazi szeretet az, ha elengedik és nem hagyják tovább szenvedni."

Magyarán: a holland társadalom eljutott odáig a fejlődésben, hogy már egy depressziós kamasz is kérheti az eutanáziát. Vagy bejelentheti, hogy véget vet az életének, és a hülye társadalom pedig rábólint, hogy csináld!

Valahogy mintha egyre iracionálisabbak lennének a törvények. Lehet ezt fokozni?

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.20. 10:46:34

@Frederick2: "Valamikor össze kell majd hozni egy személyes Frederick - Sipi - Szász Péter találkozót, "
Á, nem tudnék én élőben semmi okosat kérdezni tőle. :-)

Ha befejeztem a Sola Scripturás vitát, akkor megnézem amit ajánlottál, kösz!

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.20. 10:52:08

@Frederick2: Én ezt nem értem. Milyen eutanázia? Az eutanázia az hogy halálos beteget akit csak gépek tartanak életben, lekapcsolnak a gépekről. Most lehet rosszul értem de ha egy egyébként egészséges ember bemegy valahova hogy meg akar halni és ott megteszik neki az nem eutanázia hanem kivégzés.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.20. 17:01:04

@Sipi81: A jóléti állam vajon tekinthető ilyen gépnek? Ha valakit lekapcsolnak róla, az eutanázia?

KalmanBlog 2019.06.20. 18:44:14

@Frederick2: Régebben azt olvastam, hogy erőszak áldozata volt gyerekkorában, és attól lett depressziós.

Én nem értek ehhez, hogy az ilyesmi gyógyítható lehet-e?

Az biztos, hogy nagyon sokan depressziósak ebben a korban, és sokan öngyilkossággal is próbálkoznak. Ismertem ilyet régebben én is, szerencsére ő túlélte, és egész jól össze is szedte magát, normális élete lett ahogy messziről látom.

Szóval én amellett vagyok, hogy az öngyilkos hajlamúakat meg kell menteni, nem szabad hagyni őket, hogy megtegyék. Sok esetben nincsen konkrét jele, hogy valaki öngyilkosságra készül. Őket nyilván nem lehet megmenteni. Akik viszont bejelentik, azok közül sokan állítólag valójában nem is akarnak meghalni, hanem kétségbeesetten meg akarnak valamit változtatni az életükben.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.20. 21:20:48

@Sipi81: Amelyik eltart mások pénzén. Welfare state, bár a welfare a gyakorlatban segélyt jelent.

Frederick2 2019.06.20. 21:25:49

@KalmanBlog: @Sipi81: Az olvasottak alapján: a lány depressziós és anorexiás volt. Mind a kettő leküzdhető. Elsősorban mentálisan, önfejlesztés útján. Másodsorban gyógyszerekkel.

Szerintem botrány, hogy így asszisztáltak a szülők, a lányt kezelő orvosok és pszichiáterek, a társadalom ehhez az öngyilkossághoz.

KalmanBlog 2019.06.20. 22:31:23

@gazellla: @don Fefinho: Köszi a linkeket! Jó zenék!

Én is tapasztaltam hasonlót. Én gyerekkoromban sajnos szinte csak könnyűzenét hallgattam, de mostanában elfordultam én is a komolyabb irányokba. Otthon is hallgatunk ilyesmit, hogy a gyerekek is megszeressék. Sajnos nem vagyok túl művelt, hogy merre kellene indulni. A nagyobbik gyereket a feleségem elvitte templomi koncertekre, és nagyon élvezte, ennek örülök. Sajnos én a kicsivel kiszorultam.

Ami még történt velem, hogy az egyértelmű társadalomromboló zenéket nem tudom már jószívvel hallgatni, azokat sem, amiket régen szerettem. Erre különösen érzékeny lettem. Talán túlságosan is. Szóval könnyűzenéből is csak olyat szeretek már hallgatni, aminek a mondanivalójával, elvárt hatásával egyet tudok érteni.

KalmanBlog 2019.06.20. 22:34:08

@Sipi81: @Frederick2: Nekem úgy rémlik, hogy nem ölték meg, hanem hagyták, hogy ne egyen és éhenhaljon.

Ez azért nagyon morbid, mert én el tudom képzelni azt az élethelyzetet, hogy inkább nem akarnék élni, de hogy halálra éheztessem magam, azt azért nem. Az egyik legkegyetlenebb halálnak érzem. Nem mintha próbáltam volna.

Az is fura, hogy valakiben ennyire le tud állni az életösztön, hogy képes magát szándékosan halálra éheztetni.

Nagyon beteg sztori, nem csodálkoznék ha a globo-homo állna emögött is.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.20. 22:45:05

@don Fefinho: Hát az emberi társadalom már a törzsi társadalmakban is úgy épült fel, hogy védte és segítette a törzs tagjait. Akit a törzsből kitagadtak, az egyedül halálra volt ítélve. Maróth Miklós sokat beszél arról, hogy az iszlám például még ma is a 7. századi Arábia törzsi viszonyait örökítette tovább és sok ilyen vonás felfedezhető benne. De az is ismert, hogy a korai keresztény közösségek is erősen segítették egymást. Szóval én úgy vélem, hogy a társadalom egyik alapvető funkciója lenne, hogy a tagjait segítse. Mivel ma a közösségek teljesen széthulltak, faramuci módon az állam vette át ezt a gondoskodó szerepet. Ennek a problémáit ismerjük. És hosszú távon vélhetően működésképtelen.

Az eutanázia viszont más, mert az a gyógyíthatatlan betegekre vonatkozik. Ha valakit az államról lekapcsolnak de egy befogadó és életképes közösségbe kerül (van ilyen az államon kívül ma?) az életben marad.

Frederick2 2019.06.20. 22:55:58

@KalmanBlog:

"Én gyerekkoromban sajnos szinte csak könnyűzenét hallgattam, de mostanában elfordultam én is a komolyabb irányokba."

Nálam dettó ugyanez fantasy terén. Általános suliban és gimiben csak fantasy. Még utána is kitartott a fantasy iránti rajongásom. Ma meg, elmúlva 30 már szinte alig van olyan fantasy mű, amiket el akarok olvasni. Még úgy Berke Szilárd (Árnyelf), Nemes István (Jégföldek) és Kornya Zsolt (Bíborgyöngyök) projektjei között van olyan, ami intellektuálisan felkeltette az érdeklődésemet - de azon kívül semmi.

Ugyanakkor egyre több realistát olvasok (Tolsztoj, Dosztojevszkij, Flaubert, Stendhal, Balamud, Thomas Hardy, Móricz Zsigmond stb.)

A realista regényirodalom felváltotta nálam a fantasy regényirodalmat. A valóság a fantáziát. Hmm, érdekes! :)

Úgy látszik, 30 évesen öregszem. Jé, egy ősz hajszál! Ez hogy kerül ide? :D

De (ócska) tréfát félretéve: érdekes ez az ízlésváltozás magamon.

Frederick2 2019.06.20. 22:57:12

@KalmanBlog:

"Nekem úgy rémlik, hogy nem ölték meg, hanem hagyták, hogy ne egyen és éhenhaljon."

Mondjuk mindegy. A képlet így is kegyetlen. A környezetének kötelessége lett volna megállítani a kamaszlány önpusztítását.

Frederick2 2019.06.20. 23:00:34

@Sipi81:

"Ha valakit az államról lekapcsolnak de egy befogadó és életképes közösségbe kerül (van ilyen az államon kívül ma?) az életben marad."

Úgy van. Hollandiában, úgy látszik, nincs életképes közösség. Ezért pusztult el ez a kislány! :(

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.20. 23:03:31

@Frederick2: "Hollandiában, úgy látszik, nincs életképes közösség."
De van, csak azok a muszlimok...

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.20. 23:30:27

@KalmanBlog: Szimfonikus zenekaroknak szokott kifejezetten gyerekműsoruk is lenni, ahol nem kell illedelmesen végigülni a zenét, hanem játékosan lehet ismerkedni vele. Most hirtelen a Concerto Budapest "Manó" programja, a MÁV zenekar családi programja meg a Fesztiválzenekar "Kakaókoncertje" jut eszembe.

Mivel kollégák tudják rólam, hogy zeneőrült (és hifibuzi) vagyok, kértek bevezető zenéket. Szedtem össze ilyeneket (még nem teljes, csak a romantika közepéig van meg) és írtam hozzá hirtelen egy 60 oldalas bevezetőt is. (Engem zenéről kérdezni nagyon veszélyes :-)

Ezt letölthetővé tettem, de több giga mivel veszteségmentes FLAC fájlokban vannak a zenék. Ide nem másolok fel linket, nehogy gond legyen de a honlapomon van publikus e-mail cím, privátban el tudom küldeni, ha érdekel.

Illetve volt aki már koncertek iránt is érdeklődött (szintén hifimániás kolléga), neki ajánlgattam hogy mire érdemes elmenni.

2019.06.22. 08:51:29

@KalmanBlog: Akkor küldök neked egy szubjektív válogatást a kedvenceimből:

Templomos zene youtu.be/3dcbjanbXRU
Palestrina youtu.be/VBEwP95zNGk
Beethoven youtu.be/W-fFHeTX70Q
Brahms youtu.be/YXT42ghiuZ4
Chopin youtu.be/wygy721nzRc
Csajkovszkij youtu.be/7_WWz2DSnT8

Kedvenc operaénekesem Borisz Hrisztov:
youtu.be/4cgCDHz6G1s
youtu.be/muy6DtnZ2Xg
youtu.be/Sz5av9-uu9s

Ezek nem klasszikusok, de nagyon hangulatosak:

Otava yo youtu.be/0JQ0xnJyb0A
Steve n Seagulls youtu.be/e4Ao-iNPPUc
Hassak youtu.be/amuXRSJaBxY
Sabaton youtu.be/i9BupglHdtM
The HU youtu.be/v4xZUr0BEfE

Még a klasszikushoz eszembe jutott ez, talán még csodálatosabb, mint a Pachelbel-kánon:
youtu.be/o3EZoDr6kqM

Jók még a filmzenék is pl. Morricone.
Szeretek még sok mindent, de nem akarom túlzásba vinni. :-D

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.24. 13:03:23

@KalmanBlog: Sokat gondolkodom amúgy a civilizáció eltűnésének spirituális jelentésén. Ha elég lélek éri el azt a fejlettségi szintet, hogy már nem kell reinkarnálódnia, az nem csökkenő születésszámban nyilvánulna meg? Míg az állati sorból éppen csak kiemelkedő tömegek elöntik a Földet.

2019.06.24. 13:20:36

@don Fefinho: Nem hiszek a reinkarnációban, de ha hinnék se találnám ezt logikusnak, mert a mai fehér, nem szaporodó ember spirituálisan és erkölcsileg a béka feneke alatt van.

Érdekes felvetés amúgy. Végül is ha a lét rossz, akkor valóban ünnepelni való, ha nem születnek emberek. Nem véletlen tartották a katarok sem bűnnek a családalapítást. Eh, ugyanaz az életellenes, kénkőszagú sztori jön elő újra és újra, csak máshogy csomagolva. Hiába, a patás nem kreatív, csak Isten.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.24. 14:03:22

@gazellla: A hagyományos felfogásában én sem, csak egy gondolatkísérlet volt. A gyermekmentes gondolat a katar vonalon túl visszavezethető a gnosztikusokhoz (tiszta antiszemiták voltak amúgy). Olvastam viszont olyan elméletet is, hogy a kaukázusiak az emberiség immunrendszere, a fehér férfi fog lázadni a legvalószínűbben, ezért a bolygó uralásához tőlük kell megszabadulni.

Madarász Henrik 2019.06.24. 14:44:42

Azért ez durva, a kultúrmarxisták még ilyen helyekre is beviszik a beteg eszméiket.

mandiner.hu/cikk/20190624_betiltja_a_trump_mintas_koteseket_a_ravelry

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.24. 16:12:57

@Frederick2: Meghallgattam a Sola Scripturát, az már valóban érdekesebb abból a szempontból, hogy ott azért már elég erős vita megy. Ott már én is kérdeztem volna a felektől, ha ott lettem volna. :-) Az biztos, hogy ilyen hitvitához már kell a felkészültség. A Válaszútonosat most nézem, de az elsőnek nagyon gyatra a hangminősége.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.24. 16:43:03

@gazellla: És teljes zeneműveket is meghallgatsz? Szerintem ez a könnyűzenés "bestof" jellegű gondolkodásmód ami a linkelt videókban van, komolyzenénél nem feltétlenül alkalmazható. Félrevihet ha az ember innen-onnan összevagdosott zenerészletekből próbál tájékozódni.
6 órányi Palestrinát amúgy én érdeklődőknek nem is mernék ajánlani. :-) Persze nem lehet tudni, hogy kit mi fog meg.

Ugyanezt gondolom az archív felvételekre is. Engem nagyon érdekelnek a régi felvételek, de ha valaki érdeklődik, akkor inkább kifejezetten jó hangzású modern felvételeket szoktam mutatni.

Gondolom gyerekek mellett nem igazán van idő ilyesmire, de érdemes teljes operákat is meghallgatni szöveggel együtt, ha már van affinitásod hozzá. De hát abból is egy barokk vagy klasszikus opera gyökeresen más mint egy romantikus vagy modern.

"Jók még a filmzenék is"
Nekem az a tapasztalatom, hogy a film nélkül gyakran kiderül, hogy inkább csak rutinmunkák. Persze háttérzenének jó lehet, én is szoktam néha hallgatni.

2019.06.24. 17:50:13

@Sipi81: Igazad van, de nincs időm csak zenét hallgatni, háttérként szoktam berakni az élethez. Nyilván egy filmzene nem igazi klasszikus zene, hanem annak a kommersz, hatásvadász verziója, de még így is vannak jók.

Nem azért raktam be hatórás videot, hogy az egészet meg kell hallgatni. :-) Azt ismerem, mert ilyeneket szoktam általában betenni, hogy ne kelljen gyakran foglalkozni vele, hogy válasszak másikat, meg így reklám sincs vagy kevesebb.

2019.06.24. 17:54:15

@don Fefinho: Másképp fogalmazva az emberiség csúcsa.

gazellla (törölt) 2019.06.24. 17:57:11

@Madarász Henrik: A ravelry egy hihetetlenül hasznos honlap, ha vki köt meg horgol, de totál sjw, topon vannak a rózsaszín cicafülsapkás minták (trumpellenes femi jelkép), meg buzizászlócskázni is szoktak a szodomitahónap során, most is látszik. :/

Madarász Henrik 2019.06.24. 18:32:05

@gazellla: Elmebeteg idióták, bojkottálni kellene a normális nőknek, nem hiszem hogy csak ez a egy honlap létezne.
Erről hallottál ? Mekkora baromnak kell lenni ehhez, hogy még a női fociban is ezt nyomják, megalázva a vendégcsapatot.

kuruc.info/r/4/199644/

gazellla (törölt) 2019.06.24. 21:26:21

@Madarász Henrik: Azt gondolom róla, hogy jól megmutatja, felesleges a katolikusoknak gesztusokat tenniük a feministák felé (ld. női focicsapat létrehozása), mindig is feketeseggűek leszünk a szemükben. Szóval mi lenne, ha visszatérnénk inkább az autentikus, patriatchális katolicizmushoz az ilyen megfeleléekényszeres butaságok helyett? :D

Madarász Henrik 2019.06.24. 22:36:08

@gazellla: Jó ötlet :) Kezdésnek Francesco pápának kezébe kell nyomni egy batyut és útnak indítani téríteni Nigériába a Boko Haramhoz :)

Frederick2 2019.06.25. 07:48:25

@gazellla: @Madarász Henrik:

"Szóval mi lenne, ha visszatérnénk inkább az autentikus, patriatchális katolicizmushoz az ilyen megfeleléekényszeres butaságok helyett?"

Szóval mi lenne, ha a szövegelésen és a kommentelésen kívül cselekednétek is? (Amúgy egy valódi patriarchális társadalomban te sem blogolhatnál és kommentelhetnél kedvedre a férfiak között, Lady - vagyis adj hálát az emancipációnak!)

"Kezdésnek Francesco pápának kezébe kell nyomni egy batyut és útnak indítani téríteni Nigériába a Boko Haramhoz."

Kezdésnek talán ideje lenne felkelni a computer elől, és ÉRDEMBEN TENNI VALAMIT az Isztambuli Egyezmény és a Migráns Kvóta ellen!

VT 135 mondta jól: ami itt a blogon megy, puszta szájkarate és komment-dzsudó! A magam részéről unom, de kurvára!

Madarász Henrik 2019.06.25. 15:33:49

@Frederick2: Egy kicsit el vagy tájolva, gondolom nem hallottál még az időzítésről. A mai agymosott birkák közt nem lehet semmit tenni a többség ellen, akik elnyomóikra szavaznak. Volt aki cselekedett, feláldozva a szabadságát, de azon meg pont te voltál legjobban felháborodva, amikor megbüntette az egyik kisebb felelőst. Én annyit teszek amit a mai rendszer keretei közt lehet, leírom a véleményem, ami eljut így másokhoz egy kicsit gyengítve a rendszer hazugságait és leadom a szavazatomat a jelenleg legrendszerellenesebb pártra a Mi Hazánkra.

Madarász Henrik 2019.06.25. 15:51:08

@Madarász Henrik: Amúgy mit tehetne egy ember ezek ellen ? Kimegy egyedül a Kossuth térre mint Toplák Zoltán és egy felirattal álldogál, miközben a járókelők egy gyengeelméjűnek kijáró tekintetet vetnek rá.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.25. 16:28:27

@gazellla: Igen, a zenehallgatási szokások, lehetőségek és igények nagyban befolyásolják hogy ki mit választ.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.06.26. 04:48:17

@Sipi81: Ma már a lehetőség adott mindenre, három kattintás minden. A szokásokon meg az igényeken vérzik el inkább a dolog. Ahogy a hozzáférhető információ egyre bővül, úgy lesz egyre nagyobb hányada közönséges szemét, legyen szó akár zenéről, vagy úgy általában a kortárs művészetről.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.06.26. 20:33:42

@don Fefinho: Igen, az igényeken múlik. Bár azzal, hogy a hozzáférhető információ így bővül, sajnos bővül a zaj is. Hiába lehet hármat kattintani, ha nem tudom hogy hová. :-)
De én elismerem, hogy az igényes otthoni elmélyült zenehallgatás nem mindenkit érdekel, nem is mindenki fogékony ilyesmire.

Frederick2 2019.07.07. 09:13:26

@Sipi81: @Deansdale: Elmondaná nekem valaki, ki volt az a rosszindulatú, degenerált seggarc, aki kitalálta, miszerint a magassarkú cipő a nők elnyomásának jelképe, amit a férfiak erőltettek a nőkre?

marieclaire.hu/riporter/2018/02/20/ot-centi-hatalom-vagy-elnyomas-tusarkakon/

"Mert amit Gal Gadot, Hillary Clinton és a szexista irodai dresscode-ok ellen harcoló nők elértek, az a választás lehetősége. A gerinc egészségével foglalkozó Spine Health Institute kimutatása szerint 1986 és 2003 között 21%-kal csökkent a magassarkút viselő nők aránya, ráadásul a nőknek csupán 31%-a hordja munkahelyére az elegáns cipőt, a legszebb párokat inkább valamilyen különleges alkalomra tartogatják."

Hillary Clinton elérte, hogy a nők választhatnak, hogy magassarkú vagy lapostalpú. Hát jah, ennél többet nem is ért el a politikájával. :P

"2016-ban Mary Karr szenvedélyes cikket írt a New Yorkerbe, amiben arra panaszkodott, hogy senki nem figyelmeztette, milyen egészségkárosító hatással jár a magassarkú, amiket persze mindig is csak a társadalmi elvárások miatt viselt. A cikket egyébként azzal indítja, hogy nemrégiben egy lendülettel megvált az összes méregdrága magassarkújától, beleértve a leopárdmintás platformcipőjét és egy levélmintás pántokkal díszített szandált is."

Mary Karr-t nem figyelmeztette egyetlen férfi sem, hogy a magassarkúval rongálja az egészségét. Beszarok! Miközben tele volt cikkekkel az internet, hogy a magassarkúnak igenis vannak káros hatásai. Na jó, azért ez nem teljesen igaz - régen a magassarkú a női önmegvalósítás jelképe volt, amiért sok férfi (és nő) fel sem merte emelni a szavát ellene, mert nem akarták, hogy baszogassák őket a feministák.

De most ez hogy is van? Régen a feministák védelmezték a magassarkú viselés jogát (sicc!), most meg ellene vannak a magassarkú viselésnek. Mert észlelték, ez károsítja a nőket. És ezért kik a felelősek? A patriarchátus - vagyis a férfiak! Még véletlenül sem a nők, akik hordták a magassarkút, és a feministák, akik promózták a magassakút.

Nevetséges!

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.07.07. 12:21:57

@Frederick2: Nem lehet olyan femináci cikket találni aminek ne lenne központi témája a hatalom. Nagyon remélem hogy azért a nők többsége még normális, nem pedig a hatalom témájáról lecuppanni képtelen véglény. Ezek már közveszéles elmebeteg idióták, akiknek folyamatosan ezen jár az eszük és ez van az életük középpontjában. A linkelt cikknek meg amúgy se füle se farka, az se derül ki belőle, hogy akkor most végülis mit akarnak. (De azt nagyon.)

"2016-ban Mary Karr szenvedélyes cikket írt a New Yorkerbe, amiben arra panaszkodott, hogy senki nem figyelmeztette, milyen egészségkárosító hatással jár a magassarkú"
Aki hülye haljon meg. És ilyen agyatlan sötét barmok írnak cikkeket a "newjorkerbe"?

Komolyan mondom ezek közveszélyes elmebetegek akiket egy lezárt szigetre kéne mielőbb telepíteni.

Frederick2 2019.07.07. 15:54:00

@Sipi81: @Deansdale: A magassarkú sokáig jelentős szerepet játszott az "erős nők" körében. Sokáig? Szerintem mindmáig. Egyrészt, mert javítja a tartást, kiegyenesíti őket; ami által magabiztosabbnak tűnnek. Másrészt, a kisebb termetű "erős nők"-et zavarja, ha egy férfi magasabb náluk, és így a kicsiségüket a magassarkúval kompenzálják. Persze, ez egy részüknél visszaütött egészségügyi szempontból.

Mary Karr sztoriját viszonylag ismerem. Ő memoáríró és költő, művész. Kb. ennyit tudok róla - de nem ez a lényeges. Ami fontos, hogy ő is úgy tekint magára, mint "erős nő". S emiatt le is követte a trendeket, így a magassarkút is. Én néztem róla képeket, és többnyire magassarkús képek vannak róla. Mily meglepő! Viszont ez később visszaütött rá egészségügyileg, asszem, a lába és a gerince. S természetesen nem ő a hibás, nem az ő egyéni döntése volt a magassarkú viselése - csak megfelelt a férfiak által szabott társadalmi elvárásoknak. Vagyis a felelős: a patriarchátus.

Ilyen hülyéket! :P :D

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.07.07. 19:06:40

@Frederick2: A popsi meg a lábak ívének kihangsúlyozásáról szól az egész.

Frederick2 2019.07.09. 16:54:22

@GABOR2: Kis filmes off. Van ez az új X-MEN film.
(www.imdb.com/title/tt6565702/)

Már az IMDB értékelés is magáért beszél. De rengeteg a negatív kritika. Mind például ez:
geekz.444.hu/2019/06/07/x-men-sotet-fonix-beton-a-leszogelt-koporsora
süti beállítások módosítása