HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Frederick2: A Federal Reserve Bank of San Francisco (a továbbiakban FRBSF) 2024. január 16-án publikált egy távmunkával foglalkozó tanulmányt. A FRBSF azon véleményének ad hangot, miszerint nem sok értelme volt... (2024.04.28. 14:55) Nem valós veszély
  • Frederick2: @Wildhunt: "Az egész leginkább ugyanaz a parttalan vita, amit Frederickkel folytatsz, hogy mit értesz zsidók alatt." Természetesen Deansdale most is úgy fogalmaz, hogy "zsidók". Vagyis a teljes z... (2024.04.28. 14:54) Mi is az a fasizmus
  • Frederick2: @Deansdale: „Általában nem jellemző rám, hogy definíciókon lovagoljak” Nekem sem szokásom, hogy definíciókon lovagoljak. Én nőkön szoktam lovagolni. Meg időnként engem is meglovagolnak a nők. A def... (2024.04.28. 14:47) Mi is az a fasizmus
  • Deansdale: @GABOR2: Ezek az áldott zsidók már csak ilyen filmeket szeretnek csinálni, egyem a zuzájukat... (2024.04.28. 14:23) Vallásismereti kisokos
  • Deansdale: @Ponyvaíró néger: Pedig írhatnál bővebben is. (2024.04.28. 14:20) Vallásismereti kisokos
  • Utolsó 20

Itt a világvége, legsúlyosabban érintettek a nők - ezerkétszázadik iteráció

2020.03.24. 14:30 Deansdale

Dívány szalagcím: A járvány máshogy hat a nőkre, mint a férfiakra. De miért?

Azért, kedveseim, mert amit ti itt "nők" alatt értetek azok valójában a hisztis, idióta feminista picsák, akik szentül meg vannak győződve, hogy az egész világ kizárólag az ő elnyomásukra létezik, így a sör drágulásától a spanyolnátháig minden őket sújtja elsősorban. Normális nőknek nincsenek ilyen tévképzetei, csak azoknak akiknek a szellemi horizontját Hencidától Boncidáig kitölti az áldozatkomplexus. Egy épelméjű ember egy világjárvány láttán egészségügyi, élelmiszerellátási, vagy más kapcsolódó stratégiai kérdésekkel kezd foglalkozni - az csak a nagyon hülyék zsigeri reflexe, hogy erre is a gyűlölködéskeltő identitáspoltikát húzzák rá. Bár igazából fölösleges ez a feszengés, hiszen eleve tudjuk, mindig azokat a csoportokat hozzák ki legsúlyosabban érintettnek amihez tartoznak, ill. amiket a progresszív ideológia évtizedek óta kiemelten kezel. Olyat libsi még nem mondott, hogy valami a férfiakat, fehéreket, esetleg idehaza a magyar nemzetiségűeket érintené súlyosabban - ilyesmiről még fantáziálni is szentségtörés, illetve a progresszív ideológia szerint per definitionem lehetetlen, hiszen a világképükből adódóan a fehérek és férfiak kizárólag privilegizált elnyomók lehetnek, mindenki más meg az ő áldozatuk, és mindegy mi történik ez a kép rögzítve van, sosem változhat. Ha a korona kizárólag gazdag európai fehér hetero férfiakat fertőzne meg, akkor is a nők és a színesek, a migrik és a melegek lennének az elsődleges áldozatok - a progresszív hit nem tűr meg semmilyen más narratívát. (Ugye emlékszünk Hillary aranyköpésére, hogy a háborúk elsődleges áldozatai a nők, mert az ő férfirokonaik halnak meg...)

Eszembe ötlött, hogy végigfriskelem a cikket, de már a harmadik sornál jelezte a gyomrom: ezúttal ez nem fog menni. Végülis nem olyan nagy baj, úgyis csak a szokásos debil femcsi ömlengés arról, hogy a nőknek mennyire szar, mert macsóerőszakpénisz. A szegény nőt még az ág is húzza, és bár (mint gyakorlatilag minden más betegség) a korona cirka kétszer annyi férfit visz el mint nőt, akkor is a nők az elsődleges áldozatok, mert csak.

Zárójelben muszáj megjegyeznem, Milanovich "Domi" cikkíró kolléga nemváltó műtéte teljes sikernek könyvelhető el, bár azt ránézésre nem könnyű megmondani, hogy miből mivé operálták szegényt.

408 komment

Címkék: feminizmus piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.04.03. 11:21:22

@-JzK-: Ez a mérce, hogy mennyire gazdag meg hova utazik? Ausztria? Semmi pénzért nem költöznék nyugatabbra innen. Nagyon jól elvagyok az országomban, ahol támogatják a családokat, a kereszténységet, ahol nem nevelnek buzit a gyerekeimből, ahol nem parádéznak Conchita Wurstok a templomban és nem nyalják a migránsok fenekét. Számomra ez nagyon furcsa, hogy katolikusnak vagy, közben pedig mindent és mindenkit az alapján ítélsz meg, mennyi az IQ-ja, hány országban járt és mennyi a pénze, és láthatóan megveted azokat, akik ezen a téren alul maradnak. Tiszták az utcák nyugaton? Sokra mennek vele, úgyis kihalnak nemsokára. Szerintem a mai magyarság büszke lehet magára, mert a mai körülmények között a lehető legjobbosabb kormánya van, és szinte egyedüliként áll ellen a migránsimádatnak és a többi sjw-dolognak.

KalmanBlog 2020.04.03. 13:12:18

@-JzK-: Hehe, én pont horpadt kocsival jártam évekig: 70EFt megcsináltatni és pont kurvára mindegy. Ügyfélhez visznek, a többi embert meg leszarom, hogy mit gondol rólam. Ennyi.

Az a baj, hogy beleragadtál egy értékrendbe, és mindent ez alapján akarsz értékelni. Vedd észre, hogy léteznek egyéb értékrendek is. Tudod, sokféleség, diverzitás.

Amiről beszélsz, az egyébként a svábos értékrend szerintem. Bennem is van egy kicsi sváb vér. A legjobb a horpadt kocsival járásban az volt, hogy a lelkem mélyén volt miatta egy kis bűntudatom, de tetszett, hogy leszarom mégis. Mikor beszállás előtt ránéztem, egy pillanatra mindig azt gondoltam: én faszagyerek vagyok és horpadt kocsival száguldozok, mert leszarom ki mit gondol. Még azt is leszarom, hogy a bennem lakó sváb mit gondol.

-JzK- 2020.04.03. 13:18:48

@Gazellla:
Kulturális igényszintről beszéltem, stílusos életről, amely különböző formákban ugyan, de anyagi helyzettől függetlenül megélhető.

Ausztria nagyon jó ország, kisvárosokban egyáltalán nyoma sincs Conchita Wurst-nak és muzulmánból sincs több, mint itt cigányból. Szóval mi semmivel sem fogunk kevésbé kihalni, mint ők. Ezen kívül minden katolikus ünnep munkaszüneti nap, ami itthon nem (Vízkereszt, Úrnapja, Krisztus mennybemenetel, Nagyboldogasszony, Kisboldogasszony, stb.) van 13-14. havi fizetés, és az sem 140ezer. Az építészet és a kultúra is szinte teljesen ugyanolyan, mint Nyugat-Magyarországon, ha elmész Bruck/Leitha-ba, az az érzésed, hogy akár Sopronba is lehetnél, csak nincs leomolva a vakolat.

Ha valakinek alacsony az IQ-ja, az nem erkölcsi kategória, de ha nem tud ehhez méltóan viselkedni, az már igen. Az, hogy valaki szegény, az nem mentség, hogy állat módjára él, pl. piszkos a háza, kifogásolható a testi higiéniája, alkoholista, köpköd és szemetel az utcán. Házat kimeszelni fillérekért is ki lehet, igény kérdés, a szappan is olcsóbb, mint a cigaretta. És lehet olcsón kulturálisan művelődni. Van könyvtár, antikvárium, de igazából az okostelefonra (ami már a hajléktalannak is van) is lehet ingyen e-bookot felrakni. Amennyit a vademberek elköltenek cigarettára, és kannásborra, abból millióegy értékes dolgot is lehetne csinálni.

Szóval még a mélyszegénységet is meg lehet élni méltóan, de valjuk be, ennél azért szinte mindenki jóval többet keres még itthon is. Abból pedig már bőven lehet világot is látni. Utazni is olcsó a fapadosok korában, sokszor olcsóbb Budapestről elutazni Barcelonába, mint Szegedre. De vannak szervezett buszos utak kulturális programokkal, stb.

A világot látottság nehogy már a libsik kiváltsága legyen. Széchenyi is úgy kezdte, hogy bejárta Európát, és hazahozta a tudást, hogy mit hogyan lehetne jobban csinálni.

-JzK- 2020.04.03. 13:18:53

@Gazellla:
Kulturális igényszintről beszéltem, stílusos életről, amely különböző formákban ugyan, de anyagi helyzettől függetlenül megélhető.

Ausztria nagyon jó ország, kisvárosokban egyáltalán nyoma sincs Conchita Wurst-nak és muzulmánból sincs több, mint itt cigányból. Szóval mi semmivel sem fogunk kevésbé kihalni, mint ők. Ezen kívül minden katolikus ünnep munkaszüneti nap, ami itthon nem (Vízkereszt, Úrnapja, Krisztus mennybemenetel, Nagyboldogasszony, Kisboldogasszony, stb.) van 13-14. havi fizetés, és az sem 140ezer. Az építészet és a kultúra is szinte teljesen ugyanolyan, mint Nyugat-Magyarországon, ha elmész Bruck/Leitha-ba, az az érzésed, hogy akár Sopronba is lehetnél, csak nincs leomolva a vakolat.

Ha valakinek alacsony az IQ-ja, az nem erkölcsi kategória, de ha nem tud ehhez méltóan viselkedni, az már igen. Az, hogy valaki szegény, az nem mentség, hogy állat módjára él, pl. piszkos a háza, kifogásolható a testi higiéniája, alkoholista, köpköd és szemetel az utcán. Házat kimeszelni fillérekért is ki lehet, igény kérdés, a szappan is olcsóbb, mint a cigaretta. És lehet olcsón kulturálisan művelődni. Van könyvtár, antikvárium, de igazából az okostelefonra (ami már a hajléktalannak is van) is lehet ingyen e-bookot felrakni. Amennyit a vademberek elköltenek cigarettára, és kannásborra, abból millióegy értékes dolgot is lehetne csinálni.

Szóval még a mélyszegénységet is meg lehet élni méltóan, de valjuk be, ennél azért szinte mindenki jóval többet keres még itthon is. Abból pedig már bőven lehet világot is látni. Utazni is olcsó a fapadosok korában, sokszor olcsóbb Budapestről elutazni Barcelonába, mint Szegedre. De vannak szervezett buszos utak kulturális programokkal, stb.

A világot látottság nehogy már a libsik kiváltsága legyen. Széchenyi is úgy kezdte, hogy bejárta Európát, és hazahozta a tudást, hogy mit hogyan lehetne jobban csinálni.

-JzK- 2020.04.03. 13:29:11

@KalmanBlog:
Önmagadért kell igényesnek lenni, nem azért, mert más mit gondol. Városban manapság annyira leszarják egymást az emberek, hogy akár lehányt kabátban is mászkálhatnál, valszeg akkor is max. megmosolyognának, de 5 perc múlva már nem emlékeznének rád ők sem, tehát gyakorlatilag semmi társadalmi következménye nem lenne.

Anyám pl. egy hatalmas pofonnal jutalmazta gyermekkoromban, ha nem szóltam, hogy elszakadt a ruhám, elfeslett a cipőm, mondván nem vagyunk mi cigányok, ne merjem égetni a családot azzal, hogy így mutatkozom.

Nem vagyunk mi barbárok, sem cigányok, egy SAPIENS vonásokkal bíró homo sapiens nem él koszban, nem köpköd az utcán, nem mutatkozik hajléktalan módjára, akkor sem, ha ennek semmi első ránézére megfogható következménye sincs.

Nem túl meglepő módon, aki már fejben idáig eljut, az ritkán marad mélyszegény. Ha visszaemlékszel általános-, vagy középsikolás korodban kikből nézted volna ki, hogy viszi valamire, majd megnézed őket 20 év múlva, általában bejön a tipp.

Nem kell divatpiperkőcnek lenni, de alapigényességnek igen. Az USA-ban szinte mindenki farmerban, pólóban meg baseball sapkában van, kivéve az irodai dolgozók, akik öltöny nyakkendőben. Az olasz és a spanyol férfiak kifejezetten piperkőcek, munkától függetlenül is zakóban, selyemingben, belőtt hajjal lófrálnak az utcán. Ez országfüggő, bár ebben is jobb felfelé, mint lefelé tartani.

Deansdale 2020.04.03. 13:56:32

@-JzK-: @KalmanBlog: Mindkettőtöknek igaza van :) A legjobb az lenne, ha mindenkiben kifejezésre jutna egy belső igény, hogy megtiszteljük egymást a tiszta, ízléses ruházattal, ugyanakkor nem esnének tömegek a ló túloldalára, ahol ugye az van, hogy folyton azt lesik milyen alapon lehetne másokat lenézni. Még a templomokban is soszor ez megy, a többség kiöltözik valamilyen elképzelésnek megfelelően, aztán cöccögnek egymás háta mögött, hogy bezzeg az milyen csóró/ízléstelen/trehány. Pfff. Mint mindenben, itt is nehéz megtalálni az egészséges középutat.

Jedermann54321 2020.04.03. 14:03:51

@csi szi: Az a gond, hogy elég hiányosak az adatok a többi finnugor nyelv korábbi állapotáról, így sok tényező hipotetikus marad.

Ennek ellenére, azért más nyelveknél, a germán és az újlatin nyelveknél, mivel több információnk van róluk, már tetten érhetjük azokat a hangeltolódásokat, hangváltozásokat, amelyek bizonyítottan végbementek azon a nyelvben.

A hangok képzésének helye és módja objektív módon leírható, hisz a hangképző szervek mindenkinél ugyanazok.

Pl. az angol 'tooth' és a német 'Zahn' (fog) első látásra úgy tűnik, hogy nem rokonaik egymásnak, hisz egyik hang sem azonos.

De ha tudjuk, hogy az óangolban rendszerint kiestek réshangok előtt az orrhangok (az n; ld. five vs. fünf), és a ófelnémetben pedig affrikálódtak a zárhangok (t -> ts; ld. two vs. zwei), és ez egy köztes nyelvben így is maradt meg (holland 'tand'), akkor látjuk, hogy mégis rokon a két szó.

KalmanBlog 2020.04.03. 14:25:47

@-JzK-:
> Önmagadért kell igényesnek lenni, nem azért, mert más mit gondol.

Ez hülyeség. Nyilván mások miatt kell igényesnek lenni, de úgy, hogy közben ne érezzük megalázó megfelelési kényszernek. Ezért van így megpszichologizálva.

A kocsira visszatérve egyébként egyszer eluntam és megcsináltattam. Rá pár hétre megint meghúztam ugyanott. Felesleges pénzkidobás volt megcsináltatni :-)

A nyugattal való példálózás szerintem is ott sántít, hogy a többségnek való megfelelés igénye - normális ruházat, karcmentes tiszta autó, stb pont nagyon is összefügg azzal, hogy a gondolkodásuk is konformista, és ezért lehet mindenféle beteg ideológiákat megetetni velük. Egy földhöz ragadtabb, leszarok mindent típusú embert sokkal nehezebb a hülyeséggel is megetetni. Ez van, látszólag nem összefüggő dolgok is összefüggenek, és a látszólag kellemetlen tulajdonságoknak is sokszor van haszna.

Deansdale 2020.04.03. 16:05:18

@KalmanBlog: "látszólag nem összefüggő dolgok is összefüggenek, és a látszólag kellemetlen tulajdonságoknak is sokszor van haszna"

Ez még tágabban is értelmezhető. A nyugat mesés gazdagsága vezetett oda hogy most a létüket veszélyeztető krízisbe kerültek (fejben szétestek a langyi luxusban és ezért kiszemelték őket a ragadozók), amitől minket pont a (relatív) szegénységünk mentett meg. Lehet hogy a magas életszínvonal jó dolognak tűnik, aztán 1-2 generációval később az egész nemzet beledöglik valami olyan összefüggés miatt amit sokan még utólag sem fognak megérteni.

Persze nem azt mondom, hogy legyünk direkt csórók vagy hülyék, csak hogy a világ eléggé kiszámíthatatlan, nem kell nekünk a kardunkba dőlni csak azért mert mások gazdagabbak vagy menőbbek.

2020.04.04. 04:42:31

@KalmanBlog: Lehet, az a baj, hogy bennem egy csepp német vér sincs, legalábbis 300 évre visszamenőleg minden ősöm magyar. Mindenesetre a kérdést megoldottam úgy, hogy hozzámentem egy férfihoz, aki részben német származású, és szépen lassan azért hat rám. :-D

2020.04.04. 05:05:44

@-JzK-: Szerintem az a baj, hogy nagyon más világ vagyunk sok tekintetben (származás, személyiségtípus), és más a mentalitásunk, értékrendünk. Illetve ez nem baj – a baj az, ha valaki mereven azt teszi meg univerzális mércének, ami belőle fakad.

Alapvetően egyetértek abban, hogy fontos a rend, az igényesség, de - coming out - nekem pl. ez nagyon nem jön természetesen. :-D Gyakorlatilag a férjem olyan hiányosságokat észrevesz, miután takarítottam, hogy én csak nézek. És ha rámutat, tényleg, látom, de addig egyszerűen nem tűnt fel. Mert nem tudom, épp valami hülyeségen agyaltam. Nyilván igényesen is szeretek kinézni és ezerszer nőiesebb meg elegánsabb vagyok, mint a környezetem, még a játszótérre is kiöltözve megyek, viszont a sminkelésem kb. napi 2 percet vesz igénybe és belehalnék, ha minden nap ötezer krémmel, ilyen-olyan bőrápolóval meg ezer évig tartó sminkkel kéne szórakoznom, mondjuk napi fél-egy órán át. Biztos vagyok benne, hogy sokak szemében ez igénytelenség, aki nap mint nap bőrápolózik, nem tudom, milyen frizurát csinál, és a sminkje egy fél órát igénybe vevő műalkotás. Én meg kihúzom a szemem, felrakok egy kis szemhéjpúdert és csókolom, este meg lemosom.

Tehát mondjuk a serpenyő egyik oldalán ott van, hogy „igénytelen" vagyok meg trehány, lusta (de nyilván küzdök ellene, és már sokat javultam), a másikban viszont az van, hogy van bennem egy olyan lesz.rom tablettás meg lázadó, önfejű mentalitás, ami mondjuk segít abban, hogy ne álljak be a sorba és katolikus legyek meg antifeminista, és nagyon nem sjw. Erről beszélt Deansdale is. Van az a vicc, hogy melyik nép hogy viselkedik a pokolban, a németeknél nincs őr, mert ki van írva, hogy maradjanak az üstben, akkor benn maradnak, hiába rossz, mert az a szabály. Na most ugyanezen mentális miatt rossz nekik meg sok embernek, aki erre hajlamos, hogy a szabályokat, a fősodort kövesse, meg azt, mit gondolnak mások. Bennem meg még van is egy perverz öröm, ha az emberek sokkolódnak, hogyan élek vagy gondolkodom, és az nagyon nagy szerencsém, hogy manapság a normalitás ennyire ritka és sokkoló, mert így vonzódom hozzá.

Szóval mindennek megvan az előnye meg a hátulütője is. És igen, nyilván ki kell javítani a jellemhibáinkat, de látni kell azt is, hogy tkp. minden hibának megvan a jó oldala is, és minden jó adottság meg valahol rosszat is jelenthet.

Az utazás: utálok külföldön lenni, egyszerűen azt érzem, nem oda tartozom, minden és mindenki idegen, és mikor régebben még nyaraltam külföldön, mindig annyira jó érzés volt, mikor hazafelé átléptük a magyar határt, hogy otthon vagyok, a saját területemen vagyok. Ezért valahogy én nem tudom megérteni a nagy külföld- meg utazásrajongást, persze, érdekes, meg vannak szép tájak, de egyszerűen idegen vagyok és nem oda való, én mindig így éreztem, mikor külföldön voltam. A Magyar Királyságban is van épp elég hely, amit nem ismerek, ha nyaralni mennék, az ősi határokon belül tenném. Ma már amúgy is sok minden elérhető, megtudható úgy is, hogy nem kell odautazni.

Nem tudom, lehet, hogy végtelenül mucsai vagyok meg nem ártott volna belém egy-két csepp német vér, hát ez van. :-D

Deansdale 2020.04.04. 08:06:25

@Gazellla: Jó lenne ebből az ördögi körből kiszállni, persze marhára nehéz még csak megpróbálni is, mivel a sok rövidlátó egyszerűen csak a luxust követeli, a következményeket nem érti és le is szarja. Ráadásul a legtöbb szülő úgy van, hogy a gyerekeinek "jobb" életet akar mint magának, ami általában kevesebb megpróbáltatást és több luxust jelent, ami ebben a kontextusban kész katasztrófa. Valahogy kihívások elé kellene állítani a fiatalokat, hogy ne puhuljanak péppé mire eljön az ő idejük az asztalfőn, de hogy ezt hogyan lehetne értelmesen megvalósítani arra egyelőre nincs sok ötletem.

Nekünk magyaroknak talán pont az a legjobb, hogy most a középmezőnyben küszködünk, előre akarunk jutni, és ez rengeteg kihívással jár. Persze sokat segítene ha a kultúrmarxizmus nem cseszné szét tömegek agyát, nem buzdítaná a munkára képes embereket hogy emigráljanak, stb. Vicces lesz ha kiderül, hogy akkor kerülünk igazi bajba mikor a korok hullámzása minket vet felülre... megint :) A honfoglalás környékén mi voltunk a menő gyerekek, hát így történelmi léptékben nézve azt kell mondanom, sokra nem mentünk vele :\

Lorrh 2020.04.04. 09:49:50

@Deansdale: nem tudsz egyedül kilépni ebből a körből, csak ha az egész társadalom, vagy az egész világ errefele változik.
A gyerekedet hiába neveled tökjól, ha hajlama van a lustaságra (amiről nem te tehetsz) és kamaszkorban a kortárs csoportban a lustaság lesz a menő akkor te fejreállhatsz, akkor is a csoport normát fogja követni.
Lehet, hogy 40 évesen majd belátja a te nevelésed igazságát, de addira már elment a fél élete.

2020.04.04. 12:24:03

@Deansdale: A saját életemen tapasztalhattam meg ezt a fajta nevelést, úgyhogy az egyik zizim az, hogy miképp csinálhatom a gyerekeimnél másképp.

A nehézség ott van, hogy gyakorlatilag hiányzik a tágabb támogató közeg, ahogy @Lorrh is írta. A saját rokonaim szemében is van, hogy túl szigorú, kegyetlen szülő vagyok.

Mivel a nemzedékemben én vagyok a legidősebb a családban, és a többiek még tanulnak, ezért nem sokkolhatta le a szüleinket a kényeztető nevelés csődje. Hiszen férjhez mentem, ellátom a családot, a háztartást... na igen, de ezt nem az ő nevelésüknek köszönhetem főleg, hanem a saját kínkeserves önnevelésemnek és a férjemnek.

Nem leszólni akarom a szeretteimet, csodálatos rokonságom van, csak nagyon elkényeztettek sajnos, de jót akartak.

Szóval az lesz az érdekes, hogy majd a nem keresztény és nem antifeminista testvérem, unokatesóim hogy álljak meg a világban a helyüket, egyáltalán kilépnek-e a világba vagy mamahotel4ever lesz az életük. Remélem, nem, de nagyon aggódom értük, milyen családapák, háziasszonyok lesznek, ha lesznek. Mert azt tudom magamról, hogy csak Istennek és a férjemnek köszönhetem, hogy helyt tudok állni, de az biztos, hogy rengeteget szenvedtem és most is sok minden van, amit egyszerűen nem tudok még elég jól vagy ami nehézséget okoz.

Ezért is tervezek írni egy bejegyzést arról, mit tanuljon meg egy lány, mire férjhez megy. Ha egy-kettőnek tudok vele segíteni, már több, mint a semmi.

Szóval még a legnagyobb sincs 6, de próbáljuk szorgalomra nevelni őket. Maguk után dobják ki a szemetet, vigyék a tányért, evőeszközt a mosogatóba. Játékot pakolják össze maguk után. Ha ők borítottak ki vmit, ők töröljék fel. Boltban segítsenek bepakolni, otthon kipakolni. Saját cipőjüket tegyék be a cipősszekrénybe, ha hazajöttünk vhonnan. Ne kérjenek meg dolgokra, ha ők is meg tudják csinálni, pl. aki feléri a zsepitartót, az magának vesz, nem apát/anyát kéri meg. Stb. stb.

Valahogy azt a szemléletet próbáljuk meg átadni nekik, hogy a családunk akkor működik jól, ha mindenki megteszi, amit tud. És nem attól vagy nagyfiú, ha nyegle vagy, hanem ha önálló vagy és minél több dolgot lehet rád bízni.

Ebből a szempontból nagyon jó, hogy jönnek sorban a gyerekek, mert ha akarnék, se tudnék megcsinálni sok mindent a nagyobbaknak. Pl. az oviban sok anyuka adja rá a cipőt még a nagycsoportos gyerekre is, de én nem tudom, mert a legkisebbet fogom vagy megyek utána. Sőt inkább az van, hogy a nagyok segítenek nekem, ha épp a kicsi miatt vmit nem tudok megcsinálni.

A szülők azt hiszik, az a jó, ha a gyerekeket kiszolgálják, pedig hosszú távon ezzel tönkreteszik őket. Én emlékszem rá, hogy sírtam többször is, hogy semmihez se értek és semmire se vagyok képes, ami a háziasszonysághoz, családanyasághoz kell, se jellemileg, se technikai tudásban. Ráadásul nehéz úgy gyereket nevelni, hogy magad is még nevelésre szorulsz.

Egy rendes szülő nem kényeztetné a gyerekét, amíg lehet, csak időnként, hanem felkészítené a felnőtt életre. Ráadásul a fiúkat a férfifeladatokra, a lányokat a női feladatokra, ma ez se divat.

Tudom, hogy sok tekintetben lehetnék jobb szülő, de ha sikerül a gyerekeimet felkészítenem a felnőtt életre jellemileg és technikai tudásban, akkor már boldog leszek.

A sulitól félek majd kicsit, milyen lesz a fiamnak úgy, hogy nincs okostelefonja, meg hogy miket fog neki mutogatni a sajátján a többi. Meg a tv-műsorokat se ismeri, csak pár mesét, nincs kábel tv-nk. Az oviban ez még nem gond, nincs telefonzás és nagyobb a nevelői kontroll. Próbálom majd, hogy minél kevesebb időt töltsön a suliban, jöjjön haza az utolsó óra után. Meg mondtam már neki, hogy ocsmány dolgok is vannak a neten, ne nézze meg, amit mutatnak neki. Imádkozni tudok csak ezen kívül érte.

Azt hiszem, ha nem hagyom, hogy a net elnyelje, meg sokat foglalkozunk vele, akkor talán a kortársak se fogják annyira beszippantani.

Ma se apa, se anya nincs otthon, közös programok sincsenek, tesók se, persze, hogy a kortársakhoz csapódik.

Ebben nincs tapasztalatom, de igyekszem megtenni majd mindent a kortársorientációval és a nettel szemben, hogy ne azok neveljék fel a gyerekeinket. Lehet, hogy ők lesznek a fura gyerekek, de nem baj, ma a fura a normális. Ha csak nem lesz szörnyű anyagi szükség, nem járok el dolgozni, és így tudok neki adni egy olyan hátteret, ami talán nagyobb eséllyel óvja meg a rossz dolgoktól. Na meg az édesapja is nagyon sokat foglalkozik vele, amikor tud.

Deansdale 2020.04.04. 13:49:49

@Gazellla: Szívem szerint azt mondanám, a sulit meg kell próbálni elkerülni (a magántanulóság rendszerét ha jól tudom épp most variálják, de remélhetőleg maradnak kiskapuk). Mondjuk iskolától és környéktől valamelyest függ a dolog, ha sikerül jó helyet találni, akkor az ártalmak nagyrészét megúszhatjátok.

Hát, bármivel is próbálkoztok, sikerüljön úgy ahogy szeretnétek :)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.04. 15:18:11

@Gazellla: Az egyik nagy ellentmondás amikor azt írják, hogy a gyereknek joga van választani. De ha nem lát a gyerek egyértelmű mintákat akkor választani se fog tudni köztük. A világ legnagyobb hazugsága a diverzitás hangoztatása miközben teljesen nyilvánvaló, hogy minden az uniformizálás és összekeveredés irányába megy.

2020.04.04. 19:36:34

@Deansdale:
Amúgy az a baj, hogy keresni kell egy sulit, aki vállalja, hogy a gyerek magántanuló. (Ők vizsgáztatják.) Lehet akár az is, hogy több száz km-re találsz ilyet. De! Utána még igényelni kell az egyedi tanrendet. Aztán ha nem kapod meg, járathatod a gyereked a ki tudja, hol lévő iskolába ahelyett, hogy csak évi 2* elvinnéd vizsgázni. Ez nekünk túl nagy kockázat.

Ha olyan lenne, mint Amerikában, hogy online intézel mindent és teljesen természetes, hogy lehetsz otthontanuló, és nem kell igazi suliba beiratkozni, sőt taníthatsz egyedi tk-kból (pl. katolikus tankönyvek), akkor tuti otthonoktatnánk...

Mi most úgy vagyunk vele, hogy belevágunk a rendes suliba, és ha gáz, akkor próbáljuk az otthonoktatást.

Persze ki tudja, meddig lesz járvány, talán így is itthon lesz a gyerek iskolás...

-JzK- 2020.04.04. 20:07:29

@Deansdale: @Gazellla:
Nagyon nagy különbség van aközött, hogy valaki kényelemben él, és hogy tunya. Aki kényelemben él, még lehet nagyon is sportos, egészséges és fegyelmezett jellemű. A kényelemben élő, de a testét és lelkét TUDATOS SZÁNDÉKBÓL (megfelelő típusú, idejű és mennyiségű) megterheléssel tornáztató ember nem az a kategória, mint akinek nyomorult élete van, és ha akarja, ha nem, a testét az elemi csapások érik.
Az előbbire példa azok az amatőr sportolók, akik 9 órákat alszanak, luxus módon táplálkoznak, azonban testüket tudatosan terhelik, amely a testnek jó, erősebb lesz tőle, nem beszélve a jellemről. Ők eltunyult langyi emberek lennének?
Kiknek van szebb teste? A gulágon dolgozóknak, vagy a testépítőknek?
Akit hiányos öltözetben kiraknak a szibériai hidegben, az nem megedződött lesz, hanem összetört.
A luxus és a kényelem nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki jellemgyenge és tunya. Eleve már az, hogy sok pénzt képes keresni, az már mutatja, hogy elméje fegyelmezett, céltudatos.

2020.04.04. 20:26:26

@-JzK-: Akkor miért van olyan sok függő, hedonista gazdag? Vagy azok, akik bűnözéssel, gerinctelenül lettek gazdagok? Amit írsz, arra a kevés emberre vonatkozik, akik tényleg maguktól és tisztességesen lettek gazdagok. De általában az ő gyerekeik, unokáik már elkényeztetettek, mert beleszülettek a jóba.

Azért a luxus alternatívája nem feltétlen a gulág, ez kissé túlzó...

2020.04.04. 20:27:45

@Sipi81: Persze, ha a szülő nem ad szilárd identitást, akkor majd a média ad.

yotta 2020.04.04. 21:51:34

@-JzK-:
"Eleve már az, hogy sok pénzt képes keresni, az már mutatja, hogy elméje fegyelmezett, céltudatos."

...és a mintapéldány: a Dózsa György úti gázoló...

-JzK- 2020.04.04. 22:31:01

@Gazellla: @yotta:

Azok az emberek tizedannyira sem gazdagok, mint amilyennek tűnnek. Nekik pont az a céljuk, hogy annak tűnjenek, nem az, hogy tényleg azok is legyenek. Trükkök százai, ugye. A kelet-európai wannabe gengszternek BMW dukál, az átlag szemében ő akkor már “gazdag”, mer’ ugye BMW.... azt senkinek se kell tudni, hogy az egy 300ezer km-t futott visszatekert órás szutyok, amit egy németországi török sviháktól seftelt.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.04. 22:47:57

@Gazellla: Szerintem az igazán gazdagoknál pont hogy kevés a hedonista. Azok akik hedonisták, inkább csak gazdagnak akarnak látszani.
Nem tudom mennyi az igazság belőle, de én úgy tudom, hogy a szupergazdagok körében például a nevelés sokkal szigorúbb mint a "plebs" körében. Bentlakásos iskola, előírt egyenruhával (!), stb. Épp az látszik, hogy miközben az átlag körében mindenképp zülleszteni akarnak, fent pont hogy nem ez megy.
Az is jellemző volt, hogy amikor hír volt a hwsw-n, hogy a Szilíciumvölgyben a csúcsprogramozók gyerekei például 6 éves korig szigorúan el vannak tiltva az okostelefontól meg a számítógéptől, a hwsw plebs közönsége fel volt rajta háborodva, hogy ez mekkora hülyeség. Érdekes a baromságot át tudjuk venni amerikából de amikor valami értelmes dologról lenne szó az ellen már tiltakoznak.
Szerintem hosszú távon ebből kasztrendszer fog kialakulni. Vagy már most is az van.

yotta 2020.04.04. 23:08:41

@-JzK-:
-JzK- 2020.04.04. 22:31:01
@Gazellla: @yotta:

Pedig hát... példaemberem esetében, nálánál "kényelemben élőbb, de a testét és lelkét TUDATOS SZÁNDÉKBÓL (megfelelő típusú, idejű és mennyiségű) megterheléssel tornáztató" és fegyelmezettebb elméjű és céltudatosabb egyént keveset találnék.

Ugyanakkor állítod azt is: "A luxus és a kényelem nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki jellemgyenge és tunya."

Én pedig azt állítom, hogy sok pénzt keresni 100-ból 98 esetben esetben nyilvánvalóan tetten érhető valamilyen jellemdefektus. És igen, ebben benne van az az állítás is, hogy sok pénzt keresni (nem arról a pénzmennyiségről beszélek, amely elegendő az egyén számára egy tisztességes élet leéléséhez) tisztességes úton (már amennyire a tisztesség a jellem része) nem lehet! Illetve nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, de ahhoz viszont alig van közük! (Például a jól sikerült zeneszámért kapott tartós jogdíj)

-JzK- 2020.04.05. 02:46:18

@yotta:
Vagy például alapít egy vállalkozást, és a fél életét beleölve sikerre viszi?

KalmanBlog 2020.04.05. 15:35:11

@-JzK-: Vállalkozás tevékenységi körei: öregezés, uzsora, védelmi pénz, kurvák futtatása :-)

Borathan 2020.04.05. 19:55:41

kimutatták, hogy a magas beosztásúak, jól menő vállalkozók körében lényegesen gyakoribb a pszichopata személyiség.
Ahhoz, hogy sikeres legyél, másokon keresztül vezet az út.

glinolid 2020.04.05. 21:45:55

@Borathan: Az a törzs, amelyiknek altruista vezetője volt ma már nem létezik.

glinolid 2020.04.05. 21:49:05

@Gazellla: Az US-ben is törekednek arra, hogy korlátozzák az otthontanulás intézményét, mivel a woke-kultúrát csak így tudják kiterjeszteni (indoktrinálni) mindenkire.

Wildhunt 2020.04.05. 23:23:54

@KalmanBlog:
Példabeszédek 30:8 Óvj meg a hiábavaló és hazug beszédtől! Se szegénységet, se gazdagságot ne adj nekem! Adj annyi eledelt, amennyi szükséges, Hogy megelégedvén, meg ne tagadjalak, és azt ne mondjam: kicsoda az Úr? Se pedig megszegényedvén, ne lopjak, és gonoszul ne éljek az én Istenem nevével!

KalmanBlog 2020.04.06. 01:10:06

Roosh Hour #42: a szokásosnál is sokkal fekete pirulásabb. Elmélkedés a koronáról, hogy mi miért van, hogyan van és hogyan lesz? Egyelőre nem tudtam feldolgozni magamban, de kemény. Jó hosszú is, de érdemes megnézni: www.youtube.com/watch?v=Fg--3LKZIOo

Lorrh 2020.04.06. 10:26:58

@KalmanBlog: te négyésfél órát végighallgattad? mazochista-e vagy?
Nem tudnád pár mondatban összefoglalni?
Kinek van ennyi ideje a munka+gyerek mellett.

2020.04.06. 10:52:08

@Lorrh: Én takarítás közben szoktam meghallgatni kb. 4 részletben. :-D

Lorrh 2020.04.06. 10:58:44

@Gazellla: hja persza, akinek húsz szobás palotája van ott tényleg ennyi sokat kell takarítani - megértelek :-D
Az én szobakonyhám tíz perc alatt megvan.

KalmanBlog 2020.04.06. 11:21:53

@Lorrh: Jó kérdés, és jogos kritika. Én is egyéb tevékenység közben szoktam hallgatni ezeket. Most kivételesen csak erre koncentrálva néztem. Gondoltam belekukkantok, miután elaludtak a gyerekek, és ott ragadtam majdnem a végéig. A legvégét még nem néztem meg.

Nem véletlenül ilyen hosszú, rendesen megalapozza a következtetéseit, mert amit kiköveztet, az túl durva lenne alapozás nélkül.

Összefoglalom azért: a sajtó együttműködése miatt úgy tűnik, hogy a globohomo elit a félelmet próbálja felfújni és karanténpári. Mivel ez nem lehet a gazdasági érdeke, ezért szinte bizonyos, hogy hatalmi érdekről van szó: mostantól erővel fogják irányítani a népet, kevésbé gazdaságilag, mint eddig. Az ostor/répa egyenletben az ostor fog előtérbe kerülni.

A karanténozásnak nagyon soká lesz vége, vagy talán sohasem. Drákói kontrollt fognak bevezetni a nép felett.

Hogy miért? És miért éppen most? Túl sok lett a red pill/woke ember, és a modelljeik kihozták, hogy a jelenlegi rendszerük nem lesz stabil, valamit tenniük kell. Példák Trump, Orbán, Bolsonaro, Salvini, Brexit, stb arra, hogy a nép nem a globo homo agendát akarja.

Brutális elnyomás készül, és ennek a bevezetéséhez eszköz a koronavírus. A régi jó válság -> megoldás módszerrel. Kríziskreálással. Amiről egyébként nagyon sokat nagyon sokat beszéltek eddig is, hasonló volt 9/11 is, akkor is egy rakás szigorítást bevezettek a terrorizmusra hivatkozva, amiket aztán úgy "felejtettek". Na, ez most egy hasonló kreált válság, csak minden eddiginél sokkal durvább hatásokkal.

Már most látható, hogy a többség simán együtt megy az agendával - az emberek gyávaságára bizton lehetett építeni - úgyhogy nem látszik, hogy ezt bármi megállítaná. Az egyetlen amit tehetünk, hogy imádkozunk.

KalmanBlog 2020.04.06. 11:28:02

@KalmanBlog: Ha lesz benne igazság, akkor történelmi a felismerése, mert nála hallottam ezt először így összeszedve.

Ha meg nem, akkor szórakoztató volt. Olyan, mint valami horrort nézni, aminek te magad vagy a főszereplője.

Lorrh 2020.04.06. 11:35:56

@KalmanBlog: köszönöm az összefoglalót. Ez tényleg sajnos reálisnak tűnik :-(

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2020.04.06. 12:49:47

@sl_ke: Tegye ki Ön a frankót, miből szűrte ezt le Ön?

2020.04.06. 13:04:20

@Lorrh: 21, a vécépapírcsarnokot nem számoltad bele, amit most építtettünk hozzá. :-D

Lorrh 2020.04.06. 20:09:21

@Gazellla: eeeeez Jóüóóó volt :-))))

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.06. 20:35:14

@KalmanBlog: Én ebben csak azt nem értem, hogy a vírus az elitre is ugyanolyan veszélyes (pláne hogy ha ott még nagyobb számban vannak az idősebbek), nekik se származik semmi jó abból ha el van terjedve. Ezt csak arra mondom, hogy a vírus elterjedése nem hinném hogy kríziskreálás volt. Az egy dolog, hogy ha itt van akkor ki lehet használni.

csi szi 2020.04.06. 21:13:08

@KalmanBlog: Ja, csak Mo-n az ellenzék éppen Orbánt vádolja ezzel.

KalmanBlog 2020.04.06. 21:23:05

@csi szi: Igen, ez így van. És ha Orbán tényleg megfigyelős, korlátozós rendőrállamot csinál, akkor jogosan.

Most ez szerintem orosz-rulett, hogy mi lesz ebből. Meddig megy el Orbán a védekezésben, és ebből mi marad meg fixen örökre? Illetve meddig tart maga a védekezés, és valójában szükséges-e, vagy csak a hatalomgyakorlás kedvéért megy?

csi szi 2020.04.06. 21:23:49

@KalmanBlog: Influenzának biztos nem influenza, erre az irániak is rájöttek. Meg talán a kínai komcsik sem az influenzától szart be annyira, hogy karantént rendeltek el Vuhanban január 22-én. Amikor még kevesebb fertőzött és halott volt hivatalosan a városban, mint ma Magyarországon.
Ehhez hasonló vagy durvább világjárványt már rengetegszer megjósoltak, legutóbb Bill Gates játszott el egy szimulációt tavaly ősszel. Azt is sokszor megjósolták már epidemiológusok, virológusok, hogy egy denevértől származó koronavírus az egyik lehetséges ilyen kórokozó, ami végigmehet a világon. A nagy fertőzőképesség és a hosszú lappangási idő pedig olyan kombináció, amitől mindig is tartottak. Valamennyire szerencse, hogy a SARS-CoV-2 mortalitása azért lényegesen alacsonyabb a SARS-CoV-1-nél. Ha mondjuk 30-50% lenne ennek is, akkor gyorsan eljutnánk a "georgiai útmutató kövek" ismeretlen építtetőjének célszámaihoz is akár.

Lorrh 2020.04.07. 08:17:11

@KalmanBlog: bizony! Pont most került fel a netre dr.Gödény videoja, ahol elmondja hogy tudósok is felszólaltak a hisztéria ellen. Olaszban a az északi tájakon óriási volt a légszennyezés és sok volt a tüdőbeteg. Ők haltak meg. A szövődményektől és nem közvwetlen a virustól.
A fiatal korosztályra veszélytelen és egy 1-2 napos rosszullétet okoz maximum. De tömegeknél meg tünetmentesen lefolyik.
Ez egy gerjesztett hisztéria amiben minden oldal résztvesz: job és baloldal egyaránt.

Lorrh 2020.04.07. 08:19:52

@csi szi: figyelj, ez NEM durva járvány. Az a durva amiben egészségesek is meghalnak. Nem csak az eleve beteg 80 évesek.

nézd meg kérlek:
www.youtube.com/watch?v=VzUyMsK02Pc

csi szi 2020.04.07. 09:10:32

@Lorrh: Gondolom a már az intenzíven lévő 55 éves Boris Johnson is 80 éves és úgyis meghalt volna egy-két éven belül. Persze lehet, hogy ő is szétitta a máját, mint a Mo-n meghalt 38 éves brit diplomata.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.07. 11:28:29

@KalmanBlog: Abban egyetértek, hogy túl nagy a hisztéria, de abban nem, hogy ez csak egy sima influenza. Egyrészt a virológusok is határozottan ellenzik mikor a sima influenzához hasonlítgatják és a sima influenzában én még nem láttam olyan apokaliptikus állapotokat mint ami Olaszországban, Spanyolországban meg New York-ban van mostanában.
Az elit körében ráadásul elég sokan vannak már idősebbek, Bill Gates-től meg Warren Buffett-től kezdve az olyan kisebb halakig mint Soros. Teljes izoláció nem lehetséges náluk se például azért se mert ők is járnak csoportos rendezvényekre.

KalmanBlog 2020.04.07. 14:57:35

@Sipi81: @csi szi: Meggyőztetek, kicsit jobban utánanéztem, és tényleg súlyos a helyzet. Elismerem.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.07. 21:23:50

@KalmanBlog: "Elismerem."
Ilyet nagyon kevés ember szokott leírni, le a kalappal előtted!

Egyébként világszintű hivatalos adatokat szerintem itt lehet legjobban látni:
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Ami nekem fura, hogy a nagy népsűrűségű Afrikában eléggé alacsonyan van a fertőzöttség. Lehet tényleg nem kedveli a vírus a melegebb éghajlatot.

VT 135 2020.04.08. 08:17:10

@Lorrh:
"Ez egy gerjesztett hisztéria amiben minden oldal résztvesz: job és baloldal egyaránt."
vs.
"annyira gagyik ezek az összeesküvés elméletek."

Érdekes amúgy, h mennyire nem akarod meglátni a nyilvánvaló dolgokat a világban, legyen szó a háttérhatalom/elit, függöny mögötti ügyködéséről, vagy a vírus valódi potenciáljáról.

Deansdale 2020.04.08. 08:34:43

@VT 135: A vírus valódi potenciáljáról semmit nem tudunk, még a legtöbb szakember sem, mindannyian a sajtóból válogatunk véleményt magunknak. Eddig valóban borzalmas hírek kizárólag Olaszországból és New Yorkból jöttek, de az olasz buliról már kiderült hogy abszolút kamu, és a New Yorki hírekben sem bízom maradéktalanul. A németeknél, japánoknál, Koreában totális nyugalom van, a vírus nem terjed, a halálozási arány ezrelékekben mérhető. A globális adatok lehet hogy félelmetesnek tűnnek, de az olasz kamu ismeretében a hitelességük kissé kétséges, illetve még mindig nem tartanak ott mint a 3 évvel ezelőtti influenzajárvány. Ahhoz képest, hogy ez a világvége-vírus ami örök karanténba taszítja a világot egy kicsit csalódott vagyok a teljesítményét illetően.

Deansdale 2020.04.08. 08:37:35

@Deansdale: ...csak a lényeg maradt ki a kommentemből: annyi egymásnak ellentmondó hír van, hogy tényleg mindenki azt gondolhat az egészről amit akar, és hogy mit fog hozni a jövő arról senki nem tud semmit. A vírus valódi potenciálja majd utólag fog látszani, és még akkor sem biztos hogy tisztán.

Deansdale 2020.04.08. 09:07:07

@Gazellla: Már többen is beszéltek arról, hogy az olaszoknál a koronás haláleseteknek csak kb. 12%-a valóban igazolt korona MIATTI haláleset, a többi inkább más okokra vezethető vissza (elsősorban krónikus tüdő- ill. szívbetegségek), amiknél a koronavírus jelenléte nem osztott, nem szorzott. Plusz vannak ott még más olyan tényezők is amikről a sajtó nem sokat beszél. Fentebb linkelt Lorrh egy egész jó videót amiben erről is szó esik:
www.youtube.com/watch?v=VzUyMsK02Pc

Amúgy több helyen is hallottam már lebegtetni a gondolatot, hogy a korona-tesztek egy része nem csak a covid-19-et mutatja ki, hanem más korona-törzsekre is pozitív eredményt hoz, ezért sok lehet a téves pozitív diagnózis.

Lorrh 2020.04.08. 11:05:45

@VT 135: aránytalan a világ leállítása, milliók munkanélküliségbe taszítása egy influenza miatt.
Egy nyári hétvégén többen halnak meg autóbalesetekben európa útjain. Miért nem állítjuk le akkor az autó közlekedést örökre? Az is halálos. Mindenkire nézve.
Ez a mondanivalóm lényege.
Hogy egy emberkísérlet zajlik.
Valós adatokat, valós tényeket nélkülöző, rémhírekre és felnagyított hisztériákra populista ostoba válasz volt európa és az egész világ lezárása.
a média és a netes hírportálok hazudnak, gerjesztik a pánikot.

VT 135 2020.04.08. 11:57:33

@Lorrh: jó, látom, nem tűnt fel a két hozzáállásodban ordító ellentmondás. Amúgy nem adtál rá magyarázatot, h ha nincsen háttérhatalom/elit, akkor kinek, milyen érdeke lenne egy kamu-világjárvány végigvivése?

Ebbe a vírus-nem vírus vitába nem megyek bele, mert ez a vallási viták szintje, h ki miben hisz. Azt viszont magam is elképzelhetőnek tartom, h bár a vírus valódi és veszélyes, de nem annyira, h akkora pusztítást okozzon, mint a pestis, viszont a mostani karanténozás egy kísérlet arra, h a jövőben, amikor a totális világdiktatúra már erősebben kiépült, hogyan reagálnak az emberek a tömbbe zárásra, utazási korlátozásokra. Ha belevesszük a karantén kontroll legújabb eszközeit, a kötelező okostelót és kamerázást - immár Kínán kívül is -, akkor ez tovább erősíti ezt a hipotézist.

Ami tény, h a világdiktatúra gőzerővel épül. Aki érti az összefüggéseket, az látja ezt. Persze mindig ott van a másik opció, a közösségi lét, világszemlélet váltás, ami az emberiség esélyét jelenti. Mert a világdiktatúra is csak egy lépés lesz a haláltáncban a szakadékba vezető úton. Szóval jobb lenne inkább továbbfejlődni.

VT 135 2020.04.08. 12:02:13

Egyébként szerintem lehet ennek az egésznek egy olyan - az elit által nem vágyott - mellékhatása is, h: egyre több ember ismeri fel, h valójában egy nagy család vagyunk a bolygón, ugyanazokkal a problémákkal (persze kultúra szerinte eltérő formában) és ezért nem egymás ellen, hanem egymással együttműködve érdemes a továbbvezető utat megtalálni.

glinolid 2020.04.08. 12:37:42

@VT 135: A munkaerőpiacon kialakuló hatalmas munkaerő túlkinálat miatt jelentős bércsökkenésre lehet számítani.
A sorra bedőlő közepes cégek csontvázán lehetőség nyílik a mégnagyobb, nemzetektől teljesn független vállalatok létrejöttére. A globalizációt most kapcsolták 110%-ra.

Most már csak az a kérdés, hogy a kínai kommunista párt vezetősége vagy a nyugati neoliberális elit lesz mindennek a tetején. Vagy együtt alkotják meg azt.

csi szi 2020.04.09. 00:48:04

@VT 135: Vagyis világkormányt kell létrehozni? :) Ami épp az elit célja, nemde? :)

Komolyra fordítva a szót, ahhoz már tényleg alusapkásnak kell lenni, hogy valaki még mindig azt hajtogassa hogy ez csak hiszti, és az influenzánál veszélytelenebb vírus miatt megy stb. Persze, a világösszeesküvésben nyilván benne van az összes kormány, azok is, amelyek korábban lekicsinyelték a dolgot, nyilván azért gondolták meg magukat, mert rájuk szóltak.
Más kérdés persze a tény, hogy a középkori ember vállat vont volna, és ment volna tovább, akkor nagyobb halálozási arányú járványok voltak megszokottak. Amik azért elég nagy felfordulást keltettek akkor is, de az élet velejárói voltak. A modern emberiség ezt nem fogadja el ilyen könnyen. Akkor meghalt volna az a 20%, vagy legalábbis ezek fele, akik nem enyhe tünetekkel esnek át rajta és ment volna az élet tovább. A mai társadalom nem akar ilyenen keresztülmenni, inkább leáll. Kérdés, működik-e a dolog. Elvileg működhet, csak ha túl sokáig kell leállni, összeomlik a gazdaság. Ha túl korán oldják fel az intézkedéseket, az egész hiábavalónak bizonyulhat. Ha sikerül is az első hullámot leverni valahogy, jöhet még második, ahogy általában szokott lenni a járványoknál. Egyre valószínűbb, hogy a nyájimmunitást kergetni felesleges, mivel nem alakul ki immunitás, Dél-Koreában már ötven feletti újrafertőzést igazoltak. Korábban a kínaiak is jelentettek már ilyen eseteket. Ahogy a náthát (az is egy koronavírus) is el lehet kapni újra. De talán még bízhatunk benne, hogy ezek csak kivételek, de ha ki is alakul immunitás, valószínűleg nem tartós. És mutálódhat, vagy jöhet még más, veszélyesebb vírus pár évtizeden belül. Ez már régen közhely volt, film is készült (Contagion) egy világjárványról, csak nem hitte senki, hogy meg is történhet valami hasonló. Nem túl vidám, de lehet, hogy valóban nem lesz már többé olyan a világ, mint volt, és nem valami összeesküvés miatt. De mondjuk én nem sajnálom, ha vége lesz végleg a turizmusnak és a Földön való gondtalan ide-oda mászkálásnak, mindenki marad a seggén majd, vagy a szülőfaluja, városa 50 km-es körzetén belül, mint régen is tette a nagy többség, hacsak nem vándorolt ki. Lehet, hogy egymástól óvatosan távolságot tartó közösségeké a jövő. Talán ilyen módon, ennek köszönhetően megmaradhatnak a nemzetek is, és vége lesz a tömeges migrációnak, ki tudja. Ezek pozitívumok lennének.

GABOR2 2020.04.09. 02:02:53

Sziasztok! Végre sort tudtam keríteni az írásra.

Itt van a kultúrháborús történések új száma, Trump koronavírus ismertetőit közölni nem akaró ballib újságokkal, meg az SJW jogokért harcoló újsággal, amit a tulaj felszámolt miután maguknál is találtak problémát:

ujtechkor.blog.hu/2020/04/08/kulturhaborus_tortenesek_231

Orbán gazdaság kezelő megoldásai amik nem igazán tetszenek:

ujtechkor.blog.hu/2020/04/08/a_koronavirus_es_a_gazdasag_es_orban_987

Legfontosabb változás amit a koronavírus hozhat:

ujtechkor.blog.hu/2020/04/08/a_legfontosabb_valtozas_amit_a_koronavirus_beindithat_meg_nemi_bonusz

És vajon új technológiák és "innovatív pénzügyi megoldások" ezuttal megvédtek-e a tőzsdei összeomlástól minket:

ujtechkor.blog.hu/2020/04/09/kulonos_tozsdei_kudarcok_kulonos_tekintettel_a_fintech-startup-innovativ_penzugyi_megoldasok_sz_rsag

Meg más dolgok, de így is sokat linkeltem.

Deansdale 2020.04.09. 08:34:33

@csi szi: "ahhoz már tényleg alusapkásnak kell lenni, hogy valaki még mindig azt hajtogassa hogy ez csak hiszti, és az influenzánál veszélytelenebb vírus miatt megy stb. Persze, a világösszeesküvésben nyilván benne van az összes kormány"

Ha odáig eljutnánk, hogy nem próbáljuk egymást hülyének lefesteni csak azért mert a megbízhatatlan információáradatban más következtetésekre jutunk, akkor elkerülhetnénk az ilyen bájos szitukat, hogy egy világösszeesküvéseket természetesnek vevő valaki alusapkásoz másokat :) Az emberek ~95%-a szerint pont olyan alusapkás vagy mint az aki szerint a COVID-19 nem is létezik, szóval mi lenne ha legalább mi, a maradék 5% nem köpködnénk egymást? Maga a vírus igenis túl van hiszterizálva, az igazi probléma a gazdasági válság lesz, ahhoz képest a vírus lófasz esti fénnyel. Hacsak nem jön valami nem várt mutáció akkor az emberek előbb-utóbb rájönnek, hogy ahogyan az influenzán is átesik mindenki, úgy ezen is át fog, és ettől a világot még nem kell megállítani. Persze lehet szépelegni, hogy a gazdaság nem számít, inkább mentsük a nyugdíjasokat, csak majd amikor 1 millió munkanélküli rázza a rácsokat az országban akkor rádöbbennek hogy mégsem annyira egyoldalú a helyzet mint gondolták.

Szerintem ezután még visszaterelhetőek lennének a dolgok a normális mederbe, ha a politika azt akarná, legföljebb higiéniában kellene fejlődni. Japánban már régóta szokás maszkban mászkálni és rögeszmésen kezet mosni, és ettől a társadalmuk nem állt meg. Ők az iskolabezárások mellett voltaképp csak ugyanazt csinálják mint ezelőtt, és megállították a járványt, szóval van minta arra hogy hogyan lehet drasztikus karantén, tömeges bebörtönözések és széteső gazdaság nélkül kezelni a helyzetet. Persze önmagában már az is elszomorító, ha ezután maszkban mászkálnak majd a tömegek, de ha "mindössze" ennyivel meg lehet úszni a sokkal nagyobb gondokat akkor ennyinek bele kell férnie.

Deansdale 2020.04.09. 09:03:14

@GABOR2: Te aztán nem lazsálsz :)

Georgblog 2020.04.09. 11:29:16

@Deansdale: Fentebb linkelt Lorrh egy egész jó videót amiben erről is szó esik:

Szia Dean!

Erre a videóra meg válaszul jött, hogy mégsem.
www.youtube.com/watch?v=O-6SYhbIblw
Pedig én is ésszerűnek tartom a "jó zsidó dokit".

Amúgy a videó másik fele az érdekesebb, úgy tűnik az egész lélegeztetőgépes kezelés vakvágány, a közeljövőben a vérhiányra kell számítani, már, ha igaz az új kutatás.

A klorokivin ettől függetlenül még jól teljesít.

Üdv:
Georg

GABOR2 2020.04.09. 11:53:44

@Deansdale: Majdnem két hétig nem írtam, bár igaz, hogy nem lazsáltam addig se, hisz most több a dolgom mint normál körülmények között. Rám így hat a vírus...

Deansdale 2020.04.09. 12:56:16

@Georgblog: Kövezzetek meg de nekem "Ázsiába Szakadtam" youtuber barátunk egy kissé kevésbé tűnik hitelesnek mint Gődény, aki pontosan és szabatosan megnevezi hogy kitől és mit idéz, semmit nem talál ki magától csak úgy hasraütésre. Azt is elmagyarázta, hogy miért és hogyan hasonlítja a c19-et az influenzához, amiről amúgy nem is értem azt a gyermeteg hisztériát, hogy miért ne lehetne összehasonlítani a kettőt - összehasonlítani bármit lehet bármivel, legföljebb kijön hogy miben hasonlítanak és miben különböznek. A németek jódarabig 1 ezrelékes c19 halálozási aránnyal büszkélkedtek, ami egész pontosan ugyanannyi mint az influenzáé, szóval ha másban nem is, ebben speciel pont össze lehetett őket hasonlítani. Meg aztán hogy Ázsiába Szakadtam kit tart szakembernek és kit nem... Ugyan már. Az már a legalja, ha azokat akik más véleményen vannak megpróbálják úgy feltüntetni mintha a szakmájukhoz nem értő kontárok lennének, attól függetlenül hogy pl. évtizedekig vezettek virológiai intézeteket, meg ilyesmi. Bocs, ez már tényleg gagyi.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.09. 21:33:02

@Deansdale: Ami azt illeti, én is rátaláltam erre az ázsiás embernek a videójára és mikor belekezdtem már előre dörzsöltem a kezem, hogy na majd ezt jól belinkelem ide, mert megmondja a másiknak a tutit. :-)
Hát nem kellett neki sok hogy rájöjjek, nem így lesz. Nem is hoztam volna szóba, ha Georgblog nem említi. Egyébként hozzá is szóltam.
Mégpedig azért, mert ez a videó meg se próbálja a másik állításait cáfolni (annak ellenére, hogy a bevezetőből erre számítottam), hanem az állítások helyett (amiket bevallottan meg se nézett) az ott hivatkozott embereket személyükben támadja és megpróbálja lejáratni. Alja módszer.

Ugyanakkor erre a Dr. Gődény nevű jutuber azért valljuk be támadási felületet adott, mert ő meg azzal próbálja azoknak az állításait kissé komolyabbá tenni, hogy előre bemondja, hogy ezek itt meg itt ilyen meg ilyen rangban vannak. Tudtam, hogy ha lesz ezzel kapcsolatban támadás az ezen a vonalon fog elindulni.

Gődénynél még nekem ami így elsőre nagyon ingatag, az az adatok. Egyrészt a halálozási arányt a járvány terjedésének sűrűjében nem lehet meghatározni. Már emiatt is kérdésesek az adatai másrészt pedig ugye azt mondja, hogy sokan valószínűleg úgy fertőzöttek, hogy nem is tudnak róla. Ez nyilván csökkentené az arányt, de sajnos ez csak egy feltételezés. Ráadásul azt is ő maga mondja, hogy a tesztek megbízhatatlanok abban, hogy milyen típusú vírust is hordoz valaki. Akkor meg pláne nagyon félrevezetőek azok az arányok amiket az alapján ki lehet számolni.

Ugyanilyen bizonytalanság van a halálokokban is. Nekem etéren se meggyőző. Az, hogy nem mindig lehet egyértelmű kapcsolatot kimutatni a halálok meg a kimutatott vírus között még nem jelenti azt, hogy nincs is.

Szerintem is túl van lihegve a dolog, de innen a fotelből könnyen írok ilyeneket. Egy ország (vagy akárcsak település) vezetőjeként nem biztos, hogy sokan bevállalnák a helyzet félvállról vételét, kockáztatva hogy ha tényleg súlyosabb a dolog akkor könnyen lehet, hogy a lámpavason végzik.
Nem egyszerű ez, ráadásul a média meg a facebook se javít a helyzeten. Szakértőt meg ellen-szakértőt mindenre lehet találni.

Lorrh 2020.04.11. 09:18:31

@glinolid: tegnap végignéztem én is. Na most: ő vádolja rettegéskeltéssel a médiát. Igaza van.
De ő nem ugyanezt csinálta?
Hogy nagoybb lesz ez a válság a 29esnél is és az után jött hitler. Analógiásan ez azt sugallja, hogy most majd egy hitlernél rosszabb világ jön. Ez is rettegés keltés.
Mert nem jövőbelátó puzsér sem. És ha teljesen más lesz a kimenetel, akkor mindenki örülni fog és nem veszik elő puzsért ezért a hamis próféciáért.
Láttunk már ilyen hamis prófétákat, hogy csak a hetesi zsoltot említsem.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.11. 22:41:34

@Lorrh: Pont ugyanerre gondoltam én is. Puzsérnak van igaza, szerintem ezek már itt is ki lettek tárgyalva a blogon, de ahogy előadja abban azért jócskán van egy kis hisztériakeltés is.
Hetesi Zsolt szerintem jó szakember, de én még emlékszem mikor a 2000-es évek második felében végighaknizta a médiát, hogy 2015-re eljön a világvége. Aztán csak nem jött el.
Ami még nekem nagyon tetszett, az a qubit cikke, ami nagyon tudományosan kiszámolta hogy április 3-ra összeomlik a magyar egészségügy és 10 ezernél is több beteg lesz.

"Jósolni nagyon nehéz, különösen, ha a jövőről van szó".

Borathan 2020.04.12. 00:19:44

@Deansdale:
ha már szóba került dr Gődény, akkor azért ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy
1. az illető egy kamupártos gazember, aki 2018-ban nevét, arcát adta egy olyan kis pártocskának, ami felvette a nagy állami pénzt, majd azóta sem számolt el vele
2. konditerme van, és táplálékkiegészítőket forgalmazó cég szponzorálja, vagyis vastagon anyagi érdekeltsége van abban, amit mond a videóban.
Persze, attól még lehet igaza, de egy olyan világban, amikor kontrollálhatatlanul, bárki a széles világ elé tárja a gondolatait, talán nem árt olyanokra figyelni, akik még nem buktak meg hazugsággal, hiteltelenséggel

Borathan 2020.04.12. 00:24:16

megnéztem Puzsér videóját, és én egy dolgot nagyon nem értek
Honnan veszi ő, meg egyáltalán bárki, hogy itt olyan nagyon nagy válság lesz? Mivel nem ez a járvány az, ami megtizedelné a lakosságot, különösen nem az aktív korúakat, nem hiszem, hogy nyárnál tovább fennmaradnának ezek a korlátozó intézkedések.
Ha meg nyáron vagy legkésőbb ősszel újra indul az élet, akkor meg majd jól legyártjuk azt, ami most nem készült el.
Értem én, hogy most megállt minden, meg munkanélküliek, meg kieső pénz, de én nem látom, hogy miért ne lenne munkája itt mindenkinek fél éven belül

2020.04.12. 01:14:42

@Sipi81:

"Szerintem is túl van lihegve a dolog, de innen a fotelből könnyen írok ilyeneket. Egy ország (vagy akárcsak település) vezetőjeként nem biztos, hogy sokan bevállalnák a helyzet félvállról vételét, kockáztatva hogy ha tényleg súlyosabb a dolog akkor könnyen lehet, hogy a lámpavason végzik.
Nem egyszerű ez, ráadásul a média meg a facebook se javít a helyzeten. Szakértőt meg ellen-szakértőt mindenre lehet találni. "

Hát igen, ez érdekes.

Más dolog.
Halottam egy filmben egyszer, megosztom veletek ezt a gondolatot, érdekes szerintem: Van, amikor mindig is velünk lévő dolgokat keresünk és mutatunk - amiknek soha nem volt jelentősége az életünkben, mert nem is lehetett illetve nem is képes rá sehogy - majd címkézünk és nagyítunk fel arra, hogy majd okot szolgáltassunk valami másra.
Nem emlékszem melyik filmben hallottam.
De azért el lehet gondolkodni ilyen dolgokon.
Sok minden miatt az ilyen idézetek ösztönöznek arra az életemben, hogy keressek mindenre más nézőpontot is, legyen az az ellenkezője, a fehér helyett lehet, hogy fekete igazából, a hideg helyett lehet, hogy meleg igazából, vagy a van helyett a nincs is igazából.
Csak úgy látja az ember némely dologban, hogy tényleg úgy van, aztán ez a filmidézet segített abban, hogy az életemben sok mindent másképpen tapasztaljak meg.
De persze sokat kellett hozzá keresgélnem információkat mindig is.

2020.04.12. 03:49:56

@Lorrh:

A dán parlament április 2-án új törvényt fogadott el, amely megtiltja a Covid19-ről szóló, a kormány előirányzatainak nem megfelelő információk közzétételét, és lehetővé teszi internetes oldalak törlését, valamint a szerzők megbüntetését és letartóztatását. Erre néhány kommentátor azonnal visszavonult.
A Covid19-pánik egyik legkorábbi és nemzetközileg legismertebb kritikusának Dr. Wolfgang Wodargnak a honlapját a mai napon a Jimdo, német szolgáltató néhány órára törölte és csak heves tiltakozások hatására tette újra elérhetővé. Nem tudni, hogy az időleges törlés általános panaszok miatt vagy politikai utasításra történt-e.
Nemrég Dr. Sucharit Bhakdi professor emeritus egyetemi e-mail címét is deaktiválták, de tiltakozások hatására visszaállították; Dr. Bhakdi volt az, aki nyílt levelet írt Angela Merkel szövetségi kancellárnak.

csi szi 2020.04.12. 08:14:42

@Gazellla: Hasonlót megcsináltak már több távol-keleti országban nem kellett hozzá se az alma se a gugli. A kínaiak is természetesen ellenőrizték a mobilok helyadatait. Nálunk is van egy cég, amelyik ilyen app fejlesztését jelentette be, bár szerintem nem lesz belőle semmi, nem értenek eléggé hozzá, neten kértek segítséget a fejlesztők valami programozási problémájukra, legutóbb ennyit hallottam felőlük. Csehek szintén csináltak hasonlót.
De az illetékes szervek eddig is követni tudtak bárkit, sőt minden bizonnyal le tudtak hallgatni, ebben semmi újdonság nincs.
Ha már mindenkinél ott az önként hordott, saját pénzen vett nyomkövető, egy ilyen helyzetben használhatják erre is.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.12. 23:08:21

@Gazellla: Köszönöm, nektek is viszon kívánom!

Lorrh 2020.04.13. 14:59:19

@csi szi: van egy névtelen malajziai sim kártyám. Azt követhetik.

Lorrh 2020.04.13. 15:01:54

@icipicicsipa: igen, ezeket sajnos el tudom képzelni. Akkor is ha a mai embernek kb semmiről nem lehet hiteles információja. Annyi a fakenews es szándékos zajkeltés.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.04.13. 19:05:28

@icipicicsipa: Ez a más dolog amiről írsz így nekem még ködös. Biztos van jelentősége csak én nem tudtam kihámozni.

2020.04.13. 21:04:01

@Sipi81:

"Van, amikor mindig is velünk lévő dolgokat keresünk és mutatunk - amiknek soha nem volt jelentősége az életünkben, mert nem is lehetett illetve nem is képes rá sehogy - majd címkézünk és nagyítunk fel arra, hogy majd okot szolgáltassunk valami másra.
Nem emlékszem melyik filmben hallottam."

Lehetne talán ilyen is a dologból akkor:
"Van, amikor mindig is velünk lévő dolgokat keresünk és mutatunk - Van, amikor mindig is a talpunkon lévő anyajegyet keresünk és mutatunk"

Mondjuk.

Deansdale 2020.04.15. 16:55:20

@DennisVT1: Ehhez már nem tudok mit szólni :)

GABOR2 2020.04.15. 16:59:03

Itt a legújabb rész:

"A koronavírus és a gazdaság és Orbán... 5"

ujtechkor.blog.hu/2020/04/15/a_koronavirus_es_a_gazdasag_es_orban_208

A nyilvánvaló dolgok mellett ott van az is, hogy vajon mit értek a 2008-ban adott ígéretek, hogy "sohatöbbé" ne történjenek meg olyan súlyos dolgok mint akkor. Vajon a szupergazdagok el tudják érni amit akarnak, vagy a 2008-as tanulságok miatt szabályozás az erősebb?

GABOR2 2020.04.15. 18:23:33

A kultúrháború se ért véget és például egyes értelmiségiek aggódnak, hogy a sok felhívás, hogy legyünk egészségesebbek, mert így javulnak az esélyeink a koronavírussal szemben "kövérségfobiához" vezethet és egyeseket traumatizálhat a felhívás az egészséges életre és ez nagyon durva:

"Kultúrháborús történések 24"
ujtechkor.blog.hu/2020/04/15/kulturhaborus_tortenesek_963

glinolid 2020.04.15. 20:04:23

Egy aktuális összefoglaló a koronavírusról

keck.usc.edu/wp-content/uploads/2020/04/Evidence-Based-COVID_4-10.pdf

Azért az első bekezdés alapján lehet konteóznió:

"COVID-19 in California: ​In follow-up to the recent LAC+USC ​study​ reporting that 5.3% of patients with mild flu-like illness in mid-March were positive for COVID-19 -long before community spread in California had been recognized - ​a new Stanford study will estimate the proportion of Californias with COVID-19 antibodies. If a substantial proportion have antibodies, it may indicate that herd immunity may partially explain why the state has thus far been relatively spared vs. other regions of the U.S."

glinolid 2020.04.15. 20:27:40

Akit érdekel a SARS-CoV "története"

cmr.asm.org/content/cmr/20/4/660.full.pdf

Az utolsó mondat a 2007-es cikkből

"The presence of a large reservoir of SARS-CoV-like viruses in horseshoe bats, together with the culture of eating exotic mammals in southern China, is a time bomb. The possibility of the reemergence of SARS and other novel viruses from animals or laboratories and therefore the need for preparedness should not be ignored."

Ezen cikk alapján a 2003-as változat nem volt túl virulens, de a mortalitás akkor is 10% körüli érték volt.

Kisgé 2020.04.16. 07:30:55

@glinolid: A virulencia és a mortalitás között fordított arányosság van. A vírus terjedése szempontjából az a jó, ha minél többen lábon kihordják enyhe tünetekkel.

KalmanBlog 2020.04.16. 11:16:44

@-JzK-: Szerintem lehet, hogy igaza van. A Tescoban is láttam párokat és többségében a nőn volt csak maszk. A férfiak hajlamosabbak a veszélyt elbagatellizálni a nemükből fakadóan is. Külön rossz, hogy a néphangulat az, hogy a passzivitás az ami segít, a férfinak pedig nem éppen a passzivitás a szerepe. Teljesen a természetünk elleni, hogy az volna a feladatunk, hogy bújkáljunk.

(Valójában nem is mehettek volna párok együtt boltba, ha jól értem a szabályokat, hiszen egyikük is elegendő lett volna, hogy bevásároljon. De mégis sokat láttam így vásárolni.)

Azt is tudjuk, hogy a rasszok viselkedésben is eltérnek, és amit a viselkedésükről tudunk, aszerint el tudom képzelni, hogy a fehérek kevésbé tartják be a szabályokat, illetve kevésbé mennek a szabályokon túli extrém védekezésbe, mint a távol-keletiek. A piacon például a távol-keleti boltosokat láttam először maszkban, sőt még egy arcot takaró plexit is láttam már. A magyarok pedig pont annyi védőfelszerelést hordanak, amennyit az ellenőrzések miatt muszáj, és nem túl szigorúak az intézkedések betartásában.

Arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy a többi rassz viselkedésében található-e tendencia? Illetve, hogy az általam látott tendencia valóban létezik-e és mennyire genetikai, mennyire kulturális eredetű? Arra tippelnék, hogy a mai politikai helyzetben ilyen kutatásokat nem fognak csinálni. Hiszen a rasszok megkülönböztetése csúnya dolog, kivéve, ha a fehér férfiakat lehet ekézni. Akkor természetesen nyugodan lehet csinálni.

Szóval szerintem van igazság abban amit ír a cikk, de ha más rasszról volna szó, akkor nem lehetne leírni a mostani világban.

Deansdale 2020.04.16. 11:24:09

@KalmanBlog: Ha stratégiai kérdésként nézed a járványt, akkor adódik a következtetés, hogy az az optimális lefolyás, ha a kórházak folyamatosan maximális kihasználtságon üzemelnek, de afölé sose mennek, ugyanis így lehetne a leggyorsabban túlesni az egészen a minimális halálos áldozattal. Ehhez képest a kórházaink panganak, a görbe amit el akartunk lapítani túl lapos, ha így húzzuk évek kérdése míg mindenki átesik a koronán. Ennyi erővel akár végleges karantént is hirdethetünk...

Szóval egyáltalán nem baj az, ha vannak akik kicsit több kockázatot vállalnak. Nyuggerféltő szemmel ez furcsának tűnhet, de a jelenlegi helyzetben kicsit fel kellene pörgetni a dolgokat, a vakcinára várni ostobaság, nem tudunk milliónyi munkanélkülit etetni évekig, vissza fogunk zuhanni a maszopos idők életszínvonalára (vagy még lejjebb), amikor háztartások százezrei küszködtek rezsitartozással és milliók éltek a nyomor peremén.

KalmanBlog 2020.04.16. 11:49:29

@Deansdale: Ezzel egyetértek, én csak ezt az egy kérdést elemeztem kiragadva a kontextusból, amiről a linkelt cikk szólt.

Nekem is nagyon fura ez, hogy a görbe laposításban odáig mentünk, hogy kihasználatlanok a kapacitásaink. Amerikából is ilyen híreket hallok - állítólag. És mivel attól tartunk, hogy bármikor megugorhat, ezért lezárva tartunk mindent, amit lehet. Ha jól értem ez a stratégia működik most.

A virológia mellett megintcsak ott tartunk, hogy jó lenne, ha szabályozástechnikából is okosabbak lennénk. (A vércukor paleolit elmélete kapcsán valamikor már kifejtettem, hogy az a baj, hogy az orvosok nem értik a szabályozástechnikát, ami kifejezetten mérnöki tantárgy, de a mérnökök többsége is úgy esik át rajta, hogy megkapja a jegyét de valójában nem "immunizálódik" :-)

Itt ugyanis az van, hogy a lezárásokkal csiki-csukizva úgy kellene szabályozni a betegség terjedését, hogy még éppen ellátható legyen. Tipikus szabályozási feladat. A fertőzés lappangó időállandója miatt nagyon nehéz feladat. Illetve amiatt is, hogy azt sem lehet előre kiszámolni, hogy fertőzöttek mekkora részének lesz szüksége intenzív ápolásra. Emiatt még baromi sok teszttel sem lehetne túl pontosan szabályozni.

A saját elméletem egyébként az, hogy pont a veszélyeztetettek azok, akik akár a lezárások ellenére is a leggyorsabban fognak fertőződni/fertőződtek, mivel a gyengébb immunrendszer könnyebb fertőződést is jelent, illetve az élethelyzetük és szokásaik miatt ugyanazon helyeken fordulnak meg (kórház, gyógyszertár, piac, orvosi rendelő, stb). Emiatt az intenzív kezelést igénylők száma magától is meredeken esni fog a korai meredek felfutás után egyszerűen amiatt, hogy a legsérülékenyebbek így vagy úgy, de túl lesznek a fertőzésen. Erre tippelnék, hogy ezt fogjuk látni a svéd és a fehérorosz számokon is.

Nem értek tehát egyet sem az uralkodó víruselmélettel, sem az intézkedésekkel, de ha ennek ellenére belehelyezkedek a nézőpontba, akkor is úgy látom, hogy csúcsra kellene járatni a rendszert ha valaha ki akarjuk nyitni a lezárásokat.

Ettől még az eredeti linkelt cikkben van igazság, a fehér férfiak valóban kevésbé hajlamosak berosálni és aszerint viselkedni. Például én is úgy vagyok vele, hogy ami kötelező azt betartom, de azon felül nem megyek.

KalmanBlog 2020.04.16. 11:51:41

@KalmanBlog: Manapság egyébként kedvenc elfoglaltságom lett a halálozási adatok böngészése. Sosem gondoltam volna, hogy idáig jutok :-)

Az a baj, hogy csak hetente frissítik, sokkal királyabb lenne, ha online menne a számláló ahogy megerősítik a halált egyből pörgetnének egyet rajta. Alig várom a 15. heti adatokat itt: www.euromomo.eu/ Országokra lebontva lehet nézegetni a grafikont.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.05.14. 11:37:00

@-JzK-: Egy régebbi bejegyzésben is szerepelt, de most már nekem is megvilágosodott: a szélsőbalosok (mint a feministák is) az egyenlőséget nem úgy képzelik el, hogy a startvonalnál legyenek azonos esélyek, hanem úgy, hogy a célba érkezzen mindenki egyszerre. Ha egy futó gyorsabb, akkor azt menet közben fel kell gáncsolni, mert ha hamarább érne be a célba az már egyenlőtlenség. Ha ezt az egyszerű elvet figyelembe veszem mindjárt érthetőbb az ilyen femináci cikkek tartalma is.

Deansdale 2020.05.14. 13:41:14

@Sipi81: A célvonalon mért egyenlőség már magában is elég rossz ha erőszakkal nyomják az emberekre, de a "haladók" még azt is csak papíron akarják - valójában nyerni szeretnének, minél durvábban. Ha a felsőoktatásban kétszer annyi nő van mint férfi akkor ők még mindig azt a néhány szakot baszogatják ahol több a férfi, csak azokkal van gond, az általános női fölény ünneplésre ad okot. Egyszerű csalók ezek orbitális kamu dumával, de a tetteik leleplezik őket.
süti beállítások módosítása