HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: Volt egy olyan gondolatom is, de a cikk közzététele után inkább már nem szerkesztem bele, hogy ebből a sorozatból egy sokkal jobb mozifilmet lehetne ollózni: az anyai és testvéri szálakat amennyire ... (2024.11.17. 10:27) Pingvin
  • Deansdale: @Mr Falafel: "És ne, ne is gyere azzal ,hogy mi mindent olvastál, mert a forrásaid sajnos szart sem érnek." Milyen érdekes, én is elolvastam mindent Lenintől, Sztálintól, Trockijtól, Rákositól, Sza... (2024.11.17. 08:44) Mi is az a szocializmus
  • Mr Falafel: @Deansdale: Ki merte eddig felkérdezni az erősebb kutyát, amikor baszott? Izrael egy katonaállam, szinte csak a haditechnikához értenek. Egyébként engem nem különösebben zavar a teljes tudatlanságb... (2024.11.17. 07:58) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: ...plusz legalább 4 szuverén ország területén hajtanak végre jelenleg is katonai akciókat, dehát nekik mindent lehet. (2024.11.16. 18:11) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: Az 1922-es feméréskor 11% zsidó lakott ott, az 1931-esnél 16%. en.wikipedia.org/wiki/1922_census_of_Palestine en.wikipedia.org/wiki/1931_census_of_Palestine És ahogy régebben írtam, en... (2024.11.16. 18:09) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Bennszülöttimádat

2024.10.14. 12:50 Deansdale

Nem tudom mikor kezdődött és hogyan terjedt el ennyire, hogy a nyugati átlagember idealizálja a más kultúrákat ill. népcsoportokat, legtöbbször nyilvánvaló ostobaságok alapján. Az indiánok nemes és bátor emberek voltak, harmóniában a természettel, mély spiritualitással. Ezt elsősorban Karl Maytől tudjuk, aki sosem járt a vadnyugaton. A valóságban az indiánok többsége primitív harcias barbár volt, egymást is irtották és kínozták, meg a közelükben megjelenő fehér embereket is, nőt, aggot és gyermeket válogatatlanul. A skalpolást élő áldozaton szokták végrehajtani - ez vajon a nemes és bátor tulajdonságaikból eredt, vagy a mély spiritualitásból? Az aztékok szokásairól meg el se kezdjünk beszélni.

Hasonló a helyzet az ausztrál bennszülöttekkel is, róluk is született könyv olyan szerzőtől aki sosem látott egyet se, hogy mennyivel spirituálisabbak mint a fehér népek. Valójában a legocsmányabb kannibálok voltak akik gyerekeket is ettek. Leggyakrabban a más törzsek harcban megölt tagjait fogyasztották, de előfordult rituális emberáldozat is.

Sokan Indiát és Kínát is magasabbrendűnek tartják, mer' ott aztán még az utolsó koldus is gyakorló buddhista fősügér - holott amúgy Indiában sokan még ma is az utcára szarnak és (ha egyáltalán, akkor) kézzel törlik ki a seggüket, Kínában meg a spiritualitás csúcsát egymás pusztakezes agyonverésében látták, amíg Mao meg nem próbálta kiirtani az összeset.

A legtöbb tévképzet forrása szerintem a fehérgyűlölő propaganda, és annak is az a szelete, hogy a fehérek mindenhova odamentek és kolonizáltak, tehát rohadt gonosz gyökerek, így hozzájuk képest mindenki más szent. Ez a szokásos haladár agysorvasztó hülyeség ami a képnek csak az egyik felét vizsgálja, ugyanis az indiánoktól a kínaiakig mindenki más is folytatott mindenféle hódító háborúkat. Csak a legtöbbjük nem a relatíve közelmúltban, mint a fehérek. A történelem 20 legnagyobb birodalma közül 5 volt fehér, a többit azok az áldottjó szuperspirituális színesek hozták létre seregekkel és háborúkkal, de ez a balos propagandában nem számít. Mi vagyunk a történelem főgonoszai, bár semmi olyat nem csináltunk amit mindenki más is ne csinált volna - illetve ha igen, akkor az a könyörületességünk és civilizáltságunk volt. Minden fajnál volt rabszolgaság, és a fehérek szüntették meg, amiért a mai napig is nagyon hálás nekünk mindenki más, ugyebár.

A másik tényező ami elősegíti a tévképzet a terjedését az a saját gyökereinktől való eltávolodás. A kereszténységet lejáratták, és megutáltatták a tömegekkel, ezért aki spirituális témák iránt érdeklődik annak eszébe sincs oda fordulni. Pedig a Krisztusi tanításban pont az van leírva, amit olyan nagy előszeretettel fantáziálnak az indiánokba meg a mindenféle egyéb bennszülöttekbe hamisan: egymás szeretete és tisztelete, a békére való törekvés, az elesettek segítése, stb. Talán csak a kifejezett természetközeliség nincs benne, de ez meg egyértelműen posztmodern nyugati kitaláció, a nagyvárosi éttermiség homályos vágyakozása valami meseszerű erdei kalandra, ahol fákat simogatnak és medvéket ölelgetnek. A bibliai időkben ugyanúgy nem létezett más alternatíva, mint természetközelinek lenni, ahogy az indiánoknál sem. Nem azért laktak bőrsátorban mert annyira tudatosan kezelték a karbonlábnyomukat és a fenntarthatóságot, hanem mert nem volt más. Csak míg a kereszténység emiatt nem fordított figyelmet a témára, addig a primitív törzsi kultúráknál a mindenféle viharistenek meg állatszellemek létrehozták a nagyobb természetközeliség illúzióját - ami persze hülyeség, hacsaknem elhisszük, hogy mindennek külön istene vagy szelleme van, akiknek aztán bemutathatjuk az emberáldozatot, hogy ne mosson el az árvíz és holnap is legyen mit enni.

És persze a kereszténységen kívül is létezik nyugati metafizikai tradíció, csakhát az nem olyan egzotikus mint a távolkeletről hozni valamit, ami nagyjából ugyanazt mondja, csak ezer idegen szóval megszórva, amitől misztikusabbnak tűnik. A mindenféle csuncsána, pukong meg ukmukkfukk sokkal érdekesebben hangzik a nyugati fülnek, mint az, hogy tarts önvizsgálatot. A nyugati metafizika itt van, sőt, benned van, és dolgozni is ott kell, de a távolkeletre viszont el lehet utazni, ott "magunkra lehet találni" - és az aztán teljesen más, mint ott helytállni és fejlődni ahová megszülettél.

Nade a témára visszatérve, ideje lenne felszámolni az illúziókat, hogy rajtunk fehéreken kívül mindenki csodálatos és tökéletes volt, amíg farháton nem billentettük őket a többszáz évnyi technológiai és civilizációs előnyünkkel.

243 komment

Címkék: történelem piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil Empire 2024.10.19. 22:09:18

@Deansdale: "Nekem az a benyomásom, hogy sokszorosára erősödött a parazitáskodás - munka helyett a sok "okos" ember abból akar megélni hogy másokról nyúzza le a bőrt."

Szerintem ennek az atomizálódás áll a hátterében.
Amikor ismered azt akinek kiadod a házad vagy könnyen elterjed a közösségben, hogy te nyerészkedni próbálsz valamin és ez egy negatív bélyeget ragaszt rád, akkor sokkal kevesebben fognak ilyesmivel megpróbálkozni.

A zsidókra valószínűleg azért volt jellemzőbb az ilyesmi, mert ők nem tekintették magukat a közösség részének, (nagy részüknek) nem volt lelkiismeret-furdalásuk amiatt, hogy idegenek esetleg rosszul járnak ha kiforgatják őket a pénzükből.

Kexes 2024.10.20. 08:21:41

@Deansdale:

"Baromi szomorú ez, meg az is, hogy sokan most azt hiszik én vagyok a hülye, hiszen ez a kapitalizmus, mondhatni ez a normális."

Nem.
Ez egy olyan dologgá lett, ami a "kapitalizmus" szóban egyáltalán nincs benne.
A kapitalizmus azt jelenti, a magja az, hogy teljesítmény utáni javadalmazás, jutalom.

Aztán pusztán annyi történt, hogy "ideológizálásokkal" kezdtük megtölteni ezt a szegmenst is.
Először egyéni szinteken majd vette át a társadalom egyre nagyobb része.

Szóval szerintem ez egy olyan rendszer gazdaságilag, ami egy olyan hibrid, amibe ideológiai alapon van beleszuszakolva minden.

És talán tesszük ezt az életünkben szinte mindennel, hogy ideológiákkal "hajlítjuk a valóságot" :)
Aztán nézünk, hogy mi is lett belőle.

vodkasprite 2024.10.20. 21:02:29

@Deansdale: húú, hát a korábban említett könyv (David Hawkins: Elengedés) nagyon betalált nálam, mintha egész életemben erre a könyvre vártam volna.

Társas szitukban (pl tánc, daygame, nightgame) gyakran jelentkezett nálam valamilyen formában a szorongás, félelem, hogy nem vagyok elég értékes, nem vagyok elég jó, ami miatt nem tudtam olyan spontán, kreatív, és jelen lenni, mint amilyen szinten az "élet császárai" tudnak. Ez ráteszi a bélyegét a kisugárzásra, a társas kapcsolatokra..., hiszen aki szorong, az nem képes valódi empátiára (ami a másokhoz való kapcsolódás alapfeltétele), helyette a "flight or fight" mód aktiválódik.

Ennek az oka, hogy volt néhány nehéz pillanat a gyerekkoromban, az életemben, amiket nem dolgoztam fel, hanem inkább elnyomtam, félretettem, másokra vetitettem ki a vele kapcsolatos érzéseket, mert az adott pillanatban túl sok volt, nem tudtam feldolgozni... Továbbá a médián keresztül áramló végtelen negatív programozás tesz jót az ember lelki békéjének.

Az előbbieknek meg is lett az eredménye. Ezek a "nehéz pillanatok" amúgy olyanok voltak, amikhez hasonlón kb. szerintem nagyjából mindenki keresztülmegy, semmi komoly, de mégis nyomot hagyott. A szüleimet nem hibáztatom, ők a tudásukhoz mérten a legjobbat akarták nekem, de sajnos ezek a kis traumák nem múlnak el nyomtalanul.

Mindenkinek ajánlom, hogy olvasson bele a könyvbe, ami bemutatja az elengedés technikáját, teljesen természetes, és egyszerű folyamat.

vodkasprite 2024.10.20. 21:04:03

@vodkasprite: *Továbbá a médián keresztül áramló végtelen negatív programozás SEM tesz jót az ember lelki békéjének.

bomberhopper 2024.10.20. 21:34:47

@vodkasprite: "el is érkeztünk egy számomra is érdekes témához, hogyan dehumanizálja a fogyasztói társadalom az embert. A többre, nagyobbre, szebbre és a másikéra vágyás, a média ilyen irányú kommunikációja és annak feltétel nélküli követése" ugyanaz, amit tegnap írtam, csak más szavakkal. Üdv a klubban. ;)

Deansdale 2024.10.21. 11:08:35

@vodkasprite: Letöltöttem a könyvet magyarul és kb. olyan mintha google fordítóval csinálták volna, átordít rajta az angolszász stílus és nyelvezet. Muszáj leszek letölteni angolul, mert ez így (fél)magyarul számomra olvashatatlan :\

Persze ez nem a tartalom kritikája, az lehet jó. Csak sajnálom, hogy a könyvkiadásban ennyire leesett a színvonal. Mondjuk ez egyúttal a nyugati könyvkiadás kritikája is, valahogy az angolban sokkal kisebb a különbség a mindennapi beszéd és az irodalmi nyelvezet között. Úgy vannak megírva dolgok, mintha valaki diktafonba mondaná amit éppen gondol, bármiféle utólagos javítás vagy szebbítés nélkül.

Mattka85 2024.10.21. 11:30:33

@Deansdale: Igen, ez kifejezetten amerikai hatás...

-JzK- 2024.10.22. 12:08:08

en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Noble_savage

en.wikipedia.org/wiki/Native_Americans_in_German_popular_culture

Érdekes témafelvetés, az elgondolás eredetileg nem fehér-keresztény öngyűlölet lett volna, hanem önmagában egy ártatlan elvágyódás, mint ahogy feltételezem az ázsiai népeknek is vannak romantikus elképzeléseik, hogy milyen lehet a Nyugat, viszont a 20. század második felében nyilván ez is annak szolgálatába lett állítva.

-JzK- 2024.10.22. 12:13:30

Amerika felfedezése és a missziók

A kommunista rendszer tankönyvei, és a mai szabadelvű vagy az elmúlt rendszer szemléletét hordozó tankönyvek is újra és újra említik: az „új világ” felfedezésekor a brutális spanyol-portugál gyarmatosítókkal együtt érkeztek a katolikus misszionáriusok, s velük karöltve kényszerítették katolikus hitre az indiánokat.

E beállítás így hamis. Igaz, hogy a felfedezések és a gyarmatosítások korában is (és az egész történelemben, a fasizmus vagy a kommunizmus koráig) voltak olyan papok, főpapok, akik túlzottan azonosultak a korabeli uralkodó csoportokkal, magukévá tették azok szemléletét, s így nem voltak az Evangélium igazi tanúi, inkább ellen-tanúságot tettek. És voltak olyan papok, hithirdetők (és pápák), akik – az általános európai szemléletnek megfelelően – nem tudták felfedezni, hogy a nem európai kontinenseknek, népeknek saját kultúrájuk van, és úgy vélték, hogy a kereszténységet e más földrészeken is az európai kultúra köntösében kell továbbadni. (A helyi kultúrák értékét a világ gazdag államai – ha gazdasági érdekeik úgy kívánják – máig sem veszik figyelembe.) – De Amerika vagy más földrészek felfedezésének korában is többen voltak a prófétai magatartású katolikus hithirdetők, akik az Evangélium erejében ki mertek állni az igazság mellett, adott esetben a bennszülöttek, majd elnyomottak mellett (illetve akik megpróbálták az egyes kultúrákat tiszteletben tartva, azok nyelvére lefordítani a kereszténységet).

Lássunk néhány tényt Amerika felfedezésével, illetve misszionálásával kapcsolatban:

– Spanyolország és Portugália ún. „katolikus országok” voltak. Amerika felfedezésekor királyaik valóban kaptak megbízatást a pápától, hogy hajóik vigyenek magukkal katolikus papokat. Kolumbusszal, majd a későbbi erőszakos hódítókkal is mentek papok Amerikába, hogy hirdessék az Evangéliumot.

De ha voltak is a hódítókkal együttműködők, az indiánok első védői – akik szembefordultak a konkvisztádorok embertelenkedésével – katolikus hithirdetők voltak. Az indiánokat rabszolgasorba hajtó gyarmatosítókkal küzdve a misszionáriusok ismételten elutaztak a pápához, s elérték, hogy III. Pál pápa már 1537-ben rendeletet adott ki, amely megtiltja az indiánok rabszolgává tételét, s kijelenti, hogy őket éppúgy Isten gyermekeinek kell tekinteni, mint a fehéreket. – Hogy a dél-amerikai indiánok mennyire becsülték a misszionáriusokat, mi sem jelzi jobban, mint az, hogy milyen nagy arányban tértek a keresztény hitre, s éppen a hithirdető papokban látták védelmezőjüket elnyomó uraikkal szemben.

– A történelmi hamisításoknak egyik szembetűnő példája, amit a kommunista korban az általános iskolás történelemkönyvek is írtak: ti. hogy Las Casas dél-amerikai püspök volt az „okozója”, hogy Amerikába néger rabszolgákat hoztak. Mi a valóság? Las Casas mexikói püspök (+1566) az indiánok egyik legnagyobb védelmezője volt. Látta, hogy a Spanyolországból érkezett földesurak jobbágyokká vagy rabszolgákká tették az indiánokat, s így dolgoztatták őket meghódított földjeiken. Ebbe a helyzetbe az indiánok létét a megsemmisülés fenyegette. Las Casas tehát Spanyolországba utazott a királyhoz érdekükben. Hétszer vállalta az utazást, hogy végre sikerüljön megszereznie a királyi döntést: az indiánokat nem lehet rabszolgává tenni. – Az indián rabszolgamunka betiltása összefügghetett azzal, hogy a földesurak afrikai rabszolgák után néztek. De hamis beállítás ez után Las Casasnak szemére vetni, hogy ő a felelős ezért, illetve, hogy nem eléggé tiltakozott a négerek behozatala ellen.

– A katolikus missziók indiánokért végzett tevékenységének kiemelkedő, történelmi méretű példái az ún. dél-amerikai „redukciók”. A jezsuita hittérítők találmánya volt ez: sikerült királyi engedélyt szerezniük arra (1609), hogy önálló keresztény szellemű telepeket hozhassanak létre az indiánok számára – saját fennhatósággal, kormányzattal –, hogy ily módon megvédjék őket a spanyol gyarmatosító urak leigázásától. Ilyen redukciókat, telepeket hoztak létre Brazíliában, Paraguayban, a mai Argentínában, Uruguayban, Bolíviában. E telepeken mintegy 150 éven át indiánok százezrei élhettek békében. – A redukciók (az ősegyház közösségei után) a történelem első igazán demokratikus, kommunisztikus közösségei voltak, keresztény alapon, Morus Tamás röviddel azelőtt írt Utópiájának szellemében. Szinte hihetetlenül eredményesen működtek, úttörő agrokulturális és szociális intézkedéseik következtében, amelyek felülmúltak minden eddigi szociális reformot és termelőszövetkezeti gondolatot. Nem véletlen, hogy sem a kommunista történetíráson nevelkedettek nem hallhattak róluk (hiszen a kommunisták éppen azt nem tudták megvalósítani, amit ők), sem a liberális történetírás nem idézi őket. A dél-amerikai spanyol és portugál földesurak is egyre féltékenyebben látták, hogy a redukciók vonzzák az indiánokat. S az e korban egyébként is szekularizálódó és a jezsuiták ellen forduló államaik vezetői által sikerült elérniük a redukciók megsemmisítését.

-JzK- 2024.10.22. 12:14:22

Még néhány gondolat a katolikus missziókról

Miként lehetséges az, hogy a katolikus egyházra vagy a missziókra vonatkozó egyes korabeli híradások hamisak? Ha elolvasunk napjainkban ellentétes politikai pártok érdekeit képviselő magyar újságokat, látjuk, hogy olykor nyilvánvaló hazugságig menő egyoldalúsággal torzítják a tényeket, saját érdeküknek megfelelően.

A „felfedezések korában” súlyosan szemben álltak egymással – már régen nem egyszerűen vallási, sokkal inkább gazdasági-politikai okok miatt, vagy gyarmatosító érdekek miatt – az ún. katolikus országok (mint Spanyolország, Portugália majd Franciaország stb.) és az ún. protestáns népek-országok (hollandok, angolok, németek). – S az egymás elleni vádaskodásban összekeveredtek a politikai érdekek és a vallási szempontok.

E témáról legalább annyit mindenképp tudhat egy katolikus ember, hogy a média és irodalom szívesen előnyben részesíti a katolikusellenes beállítást (amint erre már utaltunk bevezetőnkben), és hogy ez gyakran csak a reformációs vitákban kiélezett egyik oldal véleményét tükrözi. Lássunk erre egy példát:

– A japán misszió történetével kapcsolatban néhány éve filmsorozatot is láthatott, regényt is (A sogun) olvashatott a magyar közönség, – mégpedig korabeli protestáns olvasatban: amely a katolikus hithirdetőket negatívan, és a nyugati (spanyol, portugál stb.) hódítók eszközeiként állította be. Ugyanerről az eseményről a korabeli katolikus híradások így számolnak be: A katolikus misszionáriusok – kiemelkedően Xavéri Szent Ferenc (+1552), s az utána érkező szerzetesek – hittel és eredményesen hirdették Japánban a kereszténységet. Többen az uralkodó réteg tagjai közül is vonzódni kezdtek az Evangéliumhoz. A hívek száma közel egymillióra nőtt. Ekkoriban érkeztek Japánba a holland Kelet-indiai Társaság protestáns kereskedői. A holland kereskedők felingerelték a japán császárt, hogy a katolikus hithirdetők csupán az európai katolikus hatalmak kémei, s amint a nép a katolikus hitre fog térni, e hatalmak valamint a pápa gyarmatukká fogják tenni Japánt. E vádaskodás következménye lett, hogy a császár elrendelte kiirtásukat Japánban. Hívők és papok ezrei haltak hősiesen vértanúhalált a nagy üldözések (1597; 1614) alkalmával. – A holland kereskedők viszont engedélyt kaptak, hogy továbbra is kereskedhessenek Japánnal, csupán a kereszténységet nem hirdethették. (A hit befogadásának elmélyültségére mutat, hogy amikor 200 év múlva a katolikus hithirdetők újra beléphettek Japánba, találtak mindaddig fennmaradt katolikus közösségeket.)

– Az észak-amerikai katolikus misszió vértanúiról:
A misszionáriusokról gyakran terjesztett beállítás alapján (olykor az indiánregényekből szerzett elképzelések alapján is) az lehetne a benyomásunk, hogy a hódítókkal együtt minden „fehérbőrűvel” együtt ők is megsemmisítői voltak a magas szintű indián erkölcsnek, kultúrának. – Ha pl. a kanadai vértanúkról hallunk, akiket indiánok öltek meg (1646-49), az elterjedt berögződéseket követve azt is gondolhatnánk: hogy a leigázásuk ellen küzdő indiánok a hódítókkal együttműködő papokat is megölték.

Valójában Kanada (és sok más ország) misszionáriusainak szerepe hasonló volt a mintegy 1000 éve hazánkba jött szerzetesekéhez. – A kanadai jezsuita hittérítők kitartó szeretettel jutottak közel a húron törzsekhez, majd nagy részüket megtérítették. A keresztény értékek mellett sok szociális és gazdasági újítást is vittek közéjük (amint népünkhöz is annak idején a Magyarországra érkező térítők). Halálukat a huronok ősi ellenségeinek, a pogány és a vérbosszú törvényét követő irokéz törzseknek támadásai okozták, akik elsőként a huronok „új varázslóit”, a hittérítőket kínozták és ölték meg.
E vértanúk egyikét (Isaac Jogues +1644) egyszer megcsonkították az irokézek. Ekkor elöljárói Európába küldték, hogy meggyógyuljon. Mikor megerősödött, kérte, helyezzék őt vissza huronjai közé. Az irokézek egy ismételt támadás alkalmával ölték meg.

Forrás: Tomka Ferrenc: Az Egyház bűnei

Mme.Brioche 2024.10.22. 13:25:06

@Dænerys Targaryen: komolyan 4 millió euró? nem lett ott véletlenül elírva egy nulla vajon? Ez extrémen irreálisnak tűnik.
Nem messze tőlünk ezt a kis vityillót árulták 4,5 millió euróért úgy két éve, 13.Lajos korabeli kastély, 4300 m2 a lakóterület (25 hálószobás) és még egy 40 hektáros konyhakertecske is tartozik hozzá:
i.f1g.fr/media/eidos/805x489_crop/2020/07/19/XVM0e27a586-c82b-11ea-816a-1f6f073357eb-805x489.jpg
Ki az aki megvesz ennyiért egy 150 m2-es lakást _Magyarországon_, ha vehet egy kastélyt is belőle? Gazdag kínaiak letelepedési kötvényért, vagy ki a csoda?

_Neville 2024.10.22. 16:48:59

"Nem tudom mikor kezdődött és hogyan terjedt el ennyire, hogy a nyugati átlagember idealizálja a más kultúrákat ill. népcsoportokat, legtöbbször nyilvánvaló ostobaságok alapján. "

Elég rég :)
moly.hu/konyvek/bartolome-de-las-casas-rovid-beszamolo-az-indiak-elpusztitasarol

GABOR2 2024.10.22. 17:40:17

@Mme.Brioche: Szia! Miújság Franciaországban? Olyat olvastam miszerint egy csomó jobboldali került ( vagy került volna ) az új kormányba. Szóval mintha normalitás nyerne teret, de valahogy nehezen hiszem, hogy egy Macron vezette kormánytól ez lehetséges. De állítólag a baloldaliak olyan terheket raktának a gazdaság nyakába, hogy nem lehetett velük megegyezni. Te ott a helyszínen hogyan látod a helyzetet, milyen az új kormány?

Deansdale 2024.10.22. 17:58:55

@_Neville: Az érthető ha egy keresztény az öldöklés ellen szólal fel, ez nem feltétlenül jelenti hogy a vademberek kultúráját, értékeit vagy spiritualitását magasabbrendűnek tartotta a fehérekénél. Bár persze nem olvastam a könyvet, nem tudom mit ír benne.

Mme.Brioche 2024.10.22. 20:19:15

@GABOR2: ááá, ez már annyira bizarr, hogy csak röhögni lehet rajta. Volt ugye a választás nyáron, amit végül a baloldal nyert meg, a Macron pártja lett a második, LePennék a harmadik, és volt egy minipárt, a Sárkozi régi pártja új néven, akik Republikánusoknak nevezik magukat, akik kb 5%-ot értek el.
Erre a Macron fogta magát, és ebből a minipártból állított ki egy új miniszterelnököt, hogy állítson össze egy új kormányt, és ő jórészt jobboldaliakat rakott bele, ami egyelőre még semmit nem jelent, mert azóta még semmi nem változott, most mennek a költségvetési viták, a baloldal szó szerint őrjöng, mindent jusztis megvétóznak, meg petíciókat írnak tömegével, meg el akarják mozdítani Macront a helyéről, és most úgy néz ki, hogy ha LePen pártja támogatja az új kormányt, akkor meglesz a többség, és az történik, amit Macron akar, ha meg nem támogatja, akkor elnöki rendelettel fogja átvinni, és az lesz, amit Macron akar.
De egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy LePen támogatja, mert ellene meg még mindig eljárás folyik, mert EP-s pénzekből fizette a saját pártjának a titkárait meg a személyzet egy részét, úgy mintha EP-s személyzet lennének, pedig ők ott se voltak, és ezért akár LePen börtönbe is kerülhet, viszont valahogy mégsem kerül börtönbe, csak húzódik-húzódik az eljárás időtlen idők óta, és ha támogatja Macront, akkor valszeg véletlenül nem is kerül börtönbe egyáltalán. (Pedig annak idején Fillont, aki a feleségét bejelentette kormány-alkalmazottként, miközben ott se volt, pillanatok alatt simán lecsukták... mondjuk ő nem is támogatta Macront)
LePen olyan Macronnak, mint Orbánnak Gyurcsány. A hasznos és lelkesen együttműködő mumus.

GABOR2 2024.10.22. 21:00:59

@Mme.Brioche: Köszi az infót, majd számolj be a továbbiakról is légyszíves, ha tisztább lesz a kép.

Most azt halottam, hogy Izrael is leszidta Macront, lehet lassan túl sok ellenséget szerez a saját oldalán is.

"Izrael jogi és politikai lépéseket kezdeményez Emmanuel Macronnal szemben"

hirado.hu/kulfold/cikk/2024/10/20/izrael-jogi-es-politikai-lepeseket-kezdemenyez-emmanuel-macronnal-szemben

Ezen kívül tán másért is beszólt neki Izrael, sajna amikor friss volt nem olvastam utánna...

Köszönet a beszámolóért, mindig nagyon érdekes!

GABOR2 2024.10.22. 21:04:48

Sziasztok! Ma írtam egy egész cikksorozatot, meg még azokon kívül is párat. Nem így tervezetem, de ez lett belőle. A sorozat arról szól, hogy csak az elmúlt két hétben mennyi, számomra gyomorforgató hír jelent meg. Amik mondjuk arról szólnak hogy hogyan veszik el tőlünk politikusok és mások azt ami járna:

Első rész:

ujtechkor.blog.hu/2024/10/22/hirek_amiktol_felfordul_a_gyomrom_1-_felho_digitalis_allam_elektromos_autok

Utolsó:

ujtechkor.blog.hu/2024/10/22/hirek_amiktol_felfordul_a_gyomrom_10_hol_van_a_rezsicsokkentes

Mme.Brioche 2024.10.22. 21:38:02

@GABOR2: Igen, rapporton van, mert nem enged be izraeli cégeket egy fegyverexpora kiállítóként novemberben. Elég ízléstelen is lenne ha ott mutogatnák a kis standjukon, hogy most otthon épp ezzel vagy azzal írtják a gázai gyerekeket, és hogy ez mennyire hatékony.

GABOR2 2024.10.23. 12:24:32

Németországban kioszották a Német Béke Díjat egy zsidó nőnek, aki a díjat átvéve az Ukránok továbi felfegyverzését szorgalmazta és Oroszország annyira szétverését katonai erővel, hogy teljesen pacifikálják mint Németországot.

Ez tényleg egy Orwelli momentum, ahol a háború=béke.

"US writer Anne Applebaum appeals for arms for Ukraine as she accepts German peace prize"

www.thealbertan.com/automotive/us-writer-anne-applebaum-appeals-for-arms-for-ukraine-as-she-accepts-german-peace-prize-9683853

Békedíj átvételekor egy nép földbedöngöléséről beszélni...

Evil Empire 2024.10.23. 13:00:36

@GABOR2: a férje a lengyel külügyminiszter

Mattka85 2024.10.23. 18:49:52

@GABOR2: Obama Nobel-békedíja óta nem csodálkozom semmin....

GABOR2 2024.10.23. 21:09:40

@Mattka85: Nem jelentenek ezek már semmit úgy tűnik.

Deansdale 2024.10.24. 11:39:34

@Ma született sárkány: Ha gondolod próbálkozhatsz újra, de lehetőleg érvekkel és normális stílusban, különben fölösleges.

2024.10.24. 12:33:51

@Deansdale: jaja megértelek. Csak az a gyülölködés az engedélyezett ami a te szájízednek megfelel.
Angol azt mondja: "The pot calls the kettle black"

Én is szeretlek!

Deansdale 2024.10.24. 13:13:56

@Ma született sárkány: Fordítva ülsz a lovon, te nevezed "gyűlölködésnek" azokat a tényeket amiket nem akarsz beismerni. Pl. az, hogy Gázában gyerekeket bombáznak faék egyszerűségű tény.

Ahogy írtam, érvekkel és normális stílusban - hát egyik sem sikerült.

2024.10.24. 14:01:34

@Deansdale: dehogynem! Gyerekek is áldozatul esnek egy sűrűn lakott terület bombázásában. Ahogy izraeli gyerekeket is megölt a hamasz. Ukrán gyerekeket is bombáznak az oroszok. Iraki gyerekeket mészároltak le az amerikai bombázások.

Mi értelme az ilyen kiragadott példáknak? Bármilyne fegyveres konfliktus pokoli szenvedéseket okoznak a lakosságnak.

Persze itt a zsidó szemétségeket kell kiemelni, mert ez illik a narrativába. Így sem érted mit akarok mondani? Fura ez a megnemértés, meg forditvalovaglás.

Deansdale 2024.10.24. 14:09:40

@Ma született sárkány: Van pár nüansz ami úgy tűnik számodra ismeretlen, pl. hogy az Izrael által szervezett okt.7-i "hamász" támadás alig párszáz embert ölt meg (a többit meg maga a zsidó hadsereg), válaszul viszont tízezreket bombáztak halálra - és az egész világ tapsol hozzá, mert mindenki az izraeli fasz végén csüng. Ez baromi messze van attól, amikor egy "normál" fegyveres konfliktusban viszonylag kevés civil is áldozatul esik, ahogy pl. Ukrajnában. Putyin nem bombáz mindenféle random tömegeket, kórházakat, iskolákat, nemzetközi segélyszervezeteket vagy újságírókat, még akkor sem ha a hazug média megpróbálja ezt hazudni.

Deansdale 2024.10.24. 14:15:05

@Ma született sárkány: Szóval tökéletesen értem mit akarsz mondani, azt amit az összes többi agymosott majom, hogy amit Izrael csinál azt el kellene nézni nekik, mer' hamász, vagy holokauszt, vagy antiszemitizmus, vagy bármi. Holott Izrael durvább és aljasabb mint bármilyen más háborúban álló fél a világon.

Hja, lol, ma olvastam pár órája, egy ukrajnai zsidó lelécelt izraelbe hogy az IDF-ben mészárolhassa a palesztinokat, és most hogy kinyúvadt a kormány leszedeti a családjával a keresztet a sírjáról, mert böki a zsidók szemnét. Na ennyit a "keresztény cionisták" értelmi képességeiről és a zsidók lelkületéről.
x.com/NickJFuentes/status/1849067656340447474

GABOR2 2024.10.24. 14:24:18

Most volt a CNN-en egy Kamala Harris interjú és borzalmasan ment. Neki egyszerűen a beszéd nem az erőssége. Totál felsült és az a fura, hogy beszédben totál kiáll a határvédelem fontossága mellett kb. mint Trump 8 éve. Persze amíg alelnök volt nem tett semmit, tehát nem kell annyira komolyan venni.

Viszont kezdem én is elhinni, hogy talán Trump győzelmét jobban akarják egyesek, mert az interjú után az elemzők adtak neki, meg az interjú alatt is voltak kemény kérdések, amiket szerintem nem kapott volna meg, ha 100%-ig támogatják.

GABOR2 2024.10.24. 14:28:45

@Deansdale: Most a brit parlamentben valaki felszólalt az ellen, hogy hősöknek kiálltják ki Izraelben akik tán most gyerekeket lőttek fejbe és két Izraeli miniszter is kiakadt, hogy miért hozzák fel ezt a témát a britek. A britek meg tán szakcionálnák a két minisztert...

GABOR2 2024.10.24. 14:33:40

Az egyik miniszter sajnálatát fejezte ki, hogy a világ nem engedi, hogy 2 millió embert kiéheztessenek:

"Smotrich: It may be ‘justified’ to starve 2 million Gazans, but world won’t let us"

www.timesofisrael.com/smotrich-it-may-be-justified-to-starve-2-million-gazans-but-world-wont-let-us/

Sajnálják, pedig szerintük 2 millió ember halálraéheztetése indokolt és morális lépés lenne:

"Finance Minister Bezalel Smotrich implied on Monday that he believes blocking humanitarian aid to the Gaza Strip is “justified and moral” even if it causes two million civilians to die of hunger, but the international community won’t allow that to happen."

Ezek nem jobbak mint Hitler.

GABOR2 2024.10.24. 14:36:10

@Deansdale: Így van Putyin testvéri népnek tekinti az ukránokat. Most is láttam friss műholdképeket az egyik városi csatatérről... ha az ukránok nem kényszerítik őket harcra épen hagyják az épületeket.

GABOR2 2024.10.24. 14:38:50

@GABOR2: Az összes ilyen Holokauszt kiállítás mellé oda kéne rakni a gázai képeket... A németek remélem felébrednek kik mellett is állnak ki annyira.

GABOR2 2024.10.24. 14:43:34

@Ma született sárkány: Amit írtam arról szólt, hogy nem annyira brutálisak mint másokkal lennének és lehetnének.

Ukrajnában volt egy puccs és az így hatalomba került új vezetés a NATO-ba akarta vinni és Ukrajnát. Ami olyasmi mint amikor Kubá-ba voltak a szovjetek atombombákkal. Az USA se hagyta, hogy olyan közel menjenek hozzá atomfegyverekkel, az oroszok se hagyják, ugyanis így, ha a NATO csapatok kezdenének atomháborút az oroszoknak nem lenne szinte semmi ideje reagálni. A döntésközpont is megsemmisülne előbb és sok atomrakéta már a silóban. Ezt nem hagyhatják. Plusz másodlagos dolgok minthogy tízezrével kezdtek oroszokat ölni az ukránok...

Szóval az oroszok lépése indokolt volt és érthető, USA is megtette volna.

Deansdale 2024.10.24. 14:45:02

@Ma született sárkány: Kíváncsi lennék a hozzád hasonló zsenik szerint hol találkoznak az emberek hamász propagandával, tekintve hogy minden nagyobb nemzetközi média zsidókézen van, meg a legtöbb hazai is. Még a fidesz is a zsidóknak nyal, baszod. Nem tudom milyen mélyen kellene a deep webre menni, hogy hamász propagandát találj. Dehát libbantaknál ennyi az "érv", hogy amiben te nem hiszel az ellenséges propaganda. Viszont az, hogy te egy az egyben a médiából veszed amit gondolni kell, na az nem propaganda, mert te okos vagy, téged nem lehet átverni.

GABOR2 2024.10.24. 14:47:01

@Deansdale: Meg pl. én most a Times of Izraelből idéztem az egyik Izreali minisztert miszerint 2 millió embert halálra kéne éheztetni és az még ráadásul milyen morális lenne...

GABOR2 2024.10.24. 14:47:41

@Ma született sárkány: AZ ukrán vezetés nem akarja abbahagyni a háborút, még akkor se ha nyilvánvaló, hogy nem nyernek, csak még több ukrán hal meg.

Deansdale 2024.10.24. 14:50:19

@GABOR2: A Times of Israel hamász propaganda, nem tudtad???

Deansdale 2024.10.24. 15:10:40

@Ma született sárkány: Ezeket a szituációkat össze sem lehet hasonlítani, tekintve pl. hogy Putyin az első nap leszögezte, nem akar általános háborút vagy elfoglalni egész Ukrajnát, csak az oroszlakta területeket csatolja vissza, mivel Ukrajna embertelen módon bánik az orosz kisebbséggel. Ennek szerinted mi köze a mohácsi vészhez?

Ráadásul Ukrajnát egy zsidó vezeti aki a zsidókat nem sorozza be az ukrán seregbe, csak a helyieket, és őket küldi a mészárszékbe, miközben ő a negyedik yachtját sikkasztja össze. Ez is milyen érdekes, hogy akik Orbánt folyamatosan köpködik a lopással, azoknak semmi baja Zelenszki irdatlan vagyonával. Itt nem a hazáért való küzdésről van szó, hanem a zsidók mészároltatják le az ukránokat miközben sokan piszkosul meggazdagodnak, zömükben zsidók.

Ha Oroszország tőlünk akarna elfoglalni egy megyét, és az aktuális magyar miniszterelnök Ari Shekelstein kihirdetné, hogy az utolsó emberig kivérezteti a magyarságot, hát én se mennék megdögleni a frontvolnalra. És persze te sem, csak okádod ide a propagandahülyeséget amit elolvashatnék a 444-en is, hiszen te is ott olvastad, és egyetlen saját gondolatot sem tettél hozzá.

Deansdale 2024.10.24. 15:12:12

@Ma született sárkány: ...de ezt az egészet átrágtuk itt a blogon már legalább háromszor, ha a következő kommentedben se lesz semmi értelmes, akkor inkább menj vissza a buborékba ahonnan jöttél.

valis47 2024.10.24. 15:14:33

@Ma született sárkány: Azért a dolgok ennél árnyaltabbak.
Pl. '56-ban max. néhány ezer felkelő harcolt, ők sem az utolsó emberig.
Az ukrán katonakorú férfiak jelentős része nyugaton héderel.
Az orosz-ukrán háborúban nincs orosz túlerő, mivel Putyin nem hajlandó teljes mozgósításra, meg is látszik a harcok jellegén.
Azonkívül, ha Ukrajnát nem tolnák pénzzel és fegyverrel, akkor kicsit más lenne a leányzó fekvése.
'56-ban a Nyugat minket az orosz érdekszféra részének tekintett a jaltai egyezség szerint, ennek megfelelően is viselkedett.
Ukrajnát viszont a Nyugat kifejezetten ki akarta szakítani az orosz érdekszférából - ezért tört ki a háború. Végül is az Applebaumoknak, Nulandoknak nem érdekes, hány fehér szláv férfi esik el mindkét oldalon...

Deansdale 2024.10.24. 15:19:58

@valis47: "Az orosz-ukrán háborúban nincs orosz túlerő, mivel Putyin nem hajlandó teljes mozgósításra, meg is látszik a harcok jellegén."

Ez az egyik fő tényező ami miatt teljesen nyilvánvaló, hogy kamu amit a háború okairól összezagyválnak. Amit a harcoló felek csinálnak annak semmi logikus értelme nincs a saját céljaikhoz képest. Ha Putyin azt akarta volna alérni amit mondott, akkor máshogyan csinálta volna és már rég túllennének rajta.

Deansdale 2024.10.24. 15:26:57

A lakáspiaci témára visszatérve egy gondolat erejéig, az egész nyugati világban mennek felfelé az árak, többek között az USA-ban 2020 óta nyomtatott sokezermilliárd dollárnak köszönhetően, ami covid ill. ukrán háború és egyebek ürügyén bekerült a közforgalomba, és a zavarosban halászók még gyorsan az inflálódás előtt ingatlanba és hasonló értéktartó dolgokba fektették.

valis47 2024.10.24. 15:31:07

@Deansdale: Putyin azt hirdette ki, hogy "különleges katonai műveletet" indít, aminek a célja "Ukrajna demilitarizálása és denacifikálása", egész pontosan. És egyben a "Donyecki Népköztársaság" és a "Luganszki Népköztársaság" elismerését Moszkva által. Később jött ezek "felvételi kérelmének elfogadása" az Orosz Föderációba, további 3 területtel együtt. Ezeket egyébként ma sem ellenőrzik teljesen az oroszok.
Zelenszkij pontos vagyonáról vagy a megölt orosz civilek számáról lehet vitatkozni, hogy mennyire orosz propaganda, és mennyire igaz.
Az "orosz kisebbség" elnyomása mondjuk érdekes téma, mivel az ukrajnaiak többsége orosz anyanyelvű, beleértve Zelenszkijt is, a többségük pár évvel ezelőttig nem is beszélte az ukránt, úgy kellett megtanulniuk valamennyire. Ez alapvetően egy polgárháború. Az ukrán egy teljesen csinált nemzeti identitás, mint például a szlovák, a történelmi megalapozottsága is kb. annyi. Ettől még véresen komolyan gondolják.
Azzal a különbséggel, hogy olyan, mintha a tótok egy magyar tájszólást beszélnének, és így támadt volna fel bennük a nagy szlovák öntudat 150 éve.

Deansdale 2024.10.24. 15:31:20

@Lejla Hadžihalilović: Tizedennyi költségből, tizedennyi orosz áldozattal, tizedennyi idő alatt lerendezhette volna egész Ukrajnát, és akkor még az a gondja sem lenne hogy a nyugat folyamatosan tolja oda a fegyvert és lőszert, mert idejük sem lett volna rá. És ehhez nem kellett volna orosz talpasok millióit beküldeni, csak párszáz cirkálórakétát az első napon, meg úgy általában véve 21. századi hadviselést alkalmazni, nem a 2.VH-sat. Szabotázs, hackelés, gerillataktikák, drónok ezrei, stb. Ahogy Izrael letudta a hatnapos háborút ugyanúgy Putyin is megtehette volna, ez színtisztán akarat kérdése volt a részéről. Ehelyett 2 évvel később még mindig pisztolyokkal puffogtatnak egymásra lövészárkokból. Nevetséges, bakker.

valis47 2024.10.24. 15:32:48

@Deansdale: És az USA-ban a Blackrock, Vanguard és társaik vásárolják fel tömegesen az ingatlanokat, termőföldeket. Utóbbiakat éppenséggel Ukrajnában is.

Deansdale 2024.10.24. 15:34:46

@Lejla Hadžihalilović: Kezdem kicsit unni - szerintem teljes joggal -, hogy pár faszkópé direkt arra hoz létre zoknibábokat hogy baromságokat kommenteljen ide, aztán mikor kiharcolják maguknak a tiltást akkor azonnal törlik is a zoknibábot. A jövőben azt hiszem nem leszek ennyire türelmes az ilyen vízfejű szerencsétlenekkel, és neked ez az accod most még viszonylag tűrhetően áll, szóval szerintem ne baszd el.

valis47 2024.10.24. 15:35:22

@Deansdale: Ez nem olyan egyszerű. Az oroszok megpróbálták utánozni az USA által Irak ellen alkalmazott taktika elemeit. Cirkálórakéták százait lőtték ki már az elején. Csak a 20. század végi hadviselésről kiderült, hogy a 21. században nem működik egy nem papucsos kecskepásztor ellenféllel szemben, amelyet a teljes USA és NATO hírszerzés tol valós idejű információval...

GABOR2 2024.10.24. 15:39:47

@valis47: Most rengeteg mini bekerítés van ami úgy érhet véget, hogy bekerítik az ukránokat, vagy visszavonulnak.
Most az egyik fontos erődvárosnál az volt, hogy Zelensky elment külföldre konferenciázni és megüzente, hogy a konferencia alatt nem jöhet rossz hír, vagyis parancsba adta, hogy mindenáron tartani kell a várost amit az oroszok elkezdtek bekeríteni.

Mire vége lett a konferenciának az oroszok teljesen bekerítették a várost. Bőven lett volna idejük lelépni, de Zelensky nem engedte őket. Körülbelül 1200 emberről volt szó. Egy gépesített csapat megpróbált kitörni, de kb. 100%-os veszteség lett belőle.

Kiadták a harcolni kell az utolsó emberig parancsot, de az oroszok felajánlották hogy meg is adhatják magukat a védők. És az történt tán, hogy az összes védő belement az alkuba kivéve a parancsnok, aki amikor látta, hogy senki se engedelmeskedik neki öngyilkos lett...

A háború jellege változott, az oroszok már többen vannak és rengeteg helyen támadnak és csinálnak ilyen mini bekerítéseket. Ez közelében sincs a másodkik világháborúban látott katlanokhoz, de határoztottan előrelépés. Most még olyan lassúk, hogy ki tudnak szökni az ukránok ha engedik nekik...

És több front szakaszon az van, hogy az utolsó előrekiépített erődök vannak hátra, mögöttük nincs semmi erődítmény kiépítve és sík terep van. Vagyis az oroszok ezután sokkal gyorsabban haladhatnak majd, ha ezeket beveszik, sokkal könnyebben meg tudnák kerülni az ukrán védőket.

Oroszok talán most olyan 30 ezerrel többen harcolnak a fronton. Az nem sok, de nekik nem kell takarékoskodniuk semmilyen lőszerrel...

GABOR2 2024.10.24. 15:43:27

@GABOR2: Szóval mondják, hogy nincs elég ukrán katona, de közben a pazarlás most is folyik.

Az időjárás meg fog változni tán hamarosan, sőt már kellett volna neki, ami miatt a gépesített előrenyomulás leáll. A legendás ukrán sár miatt.

Később viszont az oroszok sokkal gyorsabban fognak tudni elfoglalni területeket, mert nincs több védelmi vonal több helyen csak a meglevőnek az utolsó része...

Deansdale 2024.10.24. 15:47:35

@valis47: Szerintem az orosz hadseregnek semmilyen nehézséget nem okozott volna 2022-ben annyi rakétát kilőni Ukrajnára amivel a földdel teszik egyenlővé az összes ismert katonai bázist. Emlékszem, hogy erről már kötekedtünk itt valakivel kb. 1 éve, de a robotrepülőgép-technológia az UAV-k megjelenésével ugrásszerűen fejlődött, holott már 30 éve is el tudtak találni egy bunkert 1000km-ről, szóval az orosz rakétaállomány ~5%-ából letarolhatták volna az Ukrán haderő zömét egyetlen nap alatt.

Ehelyett puffogtattak pár tüzijátékot mint az arabok szoktak Izrael ellen, aztán felsorakoztak a határon a 50 éves technológiával, teherkocsikkal meg lánctalpasokkal. Ez eleve bohóckodásnak lett tervezve, és eddig senki nem járt még csak közel sem ahhoz, hogy megváltoztassa ezt a véleményemet.

Deansdale 2024.10.24. 15:59:50

@Deansdale: Mondjuk ha én terveztem volna a támadást én úgy kezdtem volna, hogy ügynökökkel robbanóanyagot vitetek az ukrán taktikai célpontok közelébe, és felrobbantok mindent amit csak lehet. Ez az ruszkik helyzetében nevetségesen könnyű lett volna, tekintve hogy egész Ukrajna tele volt az anyaországhoz hű oroszokkal, és hadianyagot szerezni se lett volna nagy művészet, akár helyben, akár a határon csempészve. Meg lehetett volna bénítani kommunikációt, közlekedést, energiaszolgáltatást, ésatöbbi.

Mi volt ehelyett? Nagy büdös semmi. És senki ne mondja, hogy Putyin meg a tábornokai olyan hülyék, hogy nem gondoltak ilyesmire. Bohóckodás az egész.

valis47 2024.10.24. 19:55:50

@GABOR2: Orosz forrás? Akkor azért kicsit kételkedve fogadnám.
A bekerítés elől mindig vissza tudtak eddig vonulni az ukránok, kivéve Mariupolt anno. Azért is, mert az oroszoknak nincs elég emberük és eszközük hozzá, hogy be tudják fejezni a bekerítéseket. Másrészt ennek a háborúnak a jellege olyan, hogy a mélységbe betörő egységeket gyorsan elpusztítják. Ugyanis főleg az oroszok nem tudnak elbújni az ellenségnek segítő figyelő szemek elől. Az ukránoknak párszor sikerült, de ott is inkább az történt, hogy az orosz hadvezetés töketlenkedett, miközben még az orosz bloggerek is írták, hogy ukrán csapatösszevonás zajlik. Pl. ilyen volt a kurszki ukrán betörés legutóbb. Az ukránok most is oda küldik a legjobb csapataikat, nem félnek attól, hogy az oroszok áttörik a frontot.

@Deansdale: Ukrajna méretét alábecsülöd, az ukrán titkosszolgálatot is, amit 2014 óta a CIA mentorált. Szerintem könnyen lehet, hogy az oroszokat egy nagy megtévesztő művelettel húzták be a csőbe, kettős ügynökökkel, akik elhitették velük, hogy nekik dolgoznak stb.

GABOR2 2024.10.24. 23:37:39

Úgy látom Deansdale előzetes vizsgálatnak veti alá a írásokat. Már írtam két választ is, talán majd látható lesz...

Wildhunt 2024.10.25. 07:06:19

@valis47: megölt orosz civilek számáról lehet vitatkozni, hogy mennyire orosz propaganda, és mennyire igaz.

Én értem, hogy darab, darab, de azon mit lehet vitatkozni, hogy 8 éven át az összes nemzetközi szervezet előtt ágyúzták a nagyvárosok lakosságát, ami a mértékadó hírforrásokban egy lábjegyzetet sem ért?

Wildhunt 2024.10.25. 07:10:49

@GABOR2: Most még olyan lassúk, hogy ki tudnak szökni az ukránok ha engedik nekik...

Az orosz stratégia része a minél több menekülő generálása, ezáltal a második-harmadik vonal destabilizálása.

GABOR2 2024.10.25. 08:07:54

@valis47: A háború eleje és a mostani helyzet nagyon más.

Az oroszok 155000 emberrel támadtak rá az ukránokra és az ukrán hadsereg akkor nagyobb volt.

Az oroszk remélték gondolom, hogy olyan könnyű dolguk lesz mint a Krimmel ahol nem volt ellenállás.

Ezután sok-sok hónapon át igazából az ukránok létszáma a fronton nagyobb volt és foglaltak is vissza területeket.

De az oroszok elkezdtek építeni egy védvonalat és lassan növelni a katonák számát.

Sokáig tényleg az ukránok voltak többen, de már nem.

És mostmár nem 196.600 ukrán vs 155.000 orosz a számok, hanem 490.000 orosz vs 460.000 ukrán.

Persze ezek a számok hullamzanak, halnak meg emberek, van hogy jön újabb csapat, de általában már az oroszok vannak többen. Nyáron pl. 10 ezerrel többen voltak.

És a sokáig kb. meg se mozduló front már mozog és az oroszok sok helyen előretörnek, mikro bekerítéseket csinálva. A mikro lehet egy városnál is nagyobb terület, én a második világháborhoz képest mondom ezt.

Pár forrás:

www.themoscowtimes.com/2023/12/22/how-russian-officials-plan-to-recruit-400k-new-contract-soldiers-in-2024-a83509
-www.thenation.com/article/world/in-russia-clear-signs-of-war-fatigue/
- www.latimes.com/world-nation/story/2024-02-26/desperate-for-soldiers-ukraine-weighs-unpopular-plan-to-expand-the-draft#:~:text=An%20estimated%20300%2C000%20Ukrainian%20soldiers,but%20lawmakers%20are%20treading%20carefully.
- meduza.io/en/feature/2024/04/26/a-numbers-game
- www.newsweek.com/russia-preparing-mobilize-300000-troops-june-ukraine-1886711
- www.themoscowtimes.com/2024/04/03/zelensky-says-russia-plans-to-mobilize-300k-troops-by-june-a84730
- newsyou.info/en/2024/05/rosiya-mozhe-skoro-provesti-mobilizaciyu-shhob-pidgotuvatis-do-novogo-nastupu-ft
- ukranews.com/en/news/1009094-russians-will-have-to-announce-mobilization-due-to-lack-of-personnel-bratchuk
- www.newsweek.com/ukraine-mobilizing-convicts-russia-playbook-1902255
- www.cnn.com/2024/09/16/europe/putin-russia-ukraine-troop-boost-intl/index.html
- www.kyivpost.com/post/39622
- kyivindependent.com/i-wont-go-russians-grumble-as-kursk-incursion-exposes-kremlins-need-for-mobilization/

Deansdale 2024.10.25. 08:09:23

@GABOR2: Ha sok a link egy kommentben akkor fennakad a spam szűrőn, manuálisan kell "beengedni".

Kulics 2024.10.25. 09:28:10

Szomorúan olvasom ezt a blogot, hogy Magyarországon a jobboldaliság, ami egy orosz és kommunizmus ellenességgel valamint a nyugati világ értékeivel való azonosulásra épült, lásd Vass Albert, mára egy állampárt által megideologizáslt tökéletesen ellentétes oroszpárti és nyugatellenességgé változott.
Egyetlen embernek (Orbán) a hatalmi érdeke miatt, aki így tud ellavírozni a feudális autokrata rezsimjével.
Megideologizálták, hogy a nyugat gendernáci és migránspárti, bezzeg az orosz az csak szembeszáll a gonosz amerikával. Azzal az USÁval, akikkel azért mi vagyunk közös katonai szövetségben. És még ez a tény sem okoz a mai "jobboldaliaknak" ellentmondást a fejükben.
Szomorú, nagyon szomorú.

GABOR2 2024.10.25. 09:40:59

@Kulics: A Szojvetunió nagyon más mint Oroszország. A Szojvetunió legdurvább időszakában nem is oroszok vezették a felső szinteken, meg sokszor középszinten is sok nem orosz volt.

A "nyugati értékek" is teljesen mások már mint a közelmúltban voltak; amikor kialakult a Nyugat iránti vágyodás az teljesen más Nyugat volt mint a mai.

Orbán Viktor is bőven kritizálva van, de az alternatívák még rosszabbak.

Látni, hogy az oroszok nyomulnak előre és az ukránok reménytelen helyzetben vannak a froton ( Zelensky is most kimondta, hogy vagy megkap abszolút mindent amit kér, vagy veszítenek ) a valóság elismerése. Ha úgy teszel mintha nem így lenne azzal nem "manifesztálod" az ukránok győzelmét.

Deansdale 2024.10.25. 09:43:23

@Kulics: Ha tényleg olvastad volna ezt a blogot akkor ezerszer láttad volna kifejtve, hogy Orbán egy fasz, kormánypropagandát nem fogyasztunk, és pl. én nem rájuk szavaztam (a kommentelőkről ezt nem tudhatom). Szóval azzal, hogy itt Orbánozol csak magadból csinálsz hülyét, lerántod a leplet az egybites gondolkodásodról, hogy ha valaki nem az ellenzéki propagandát fújja akkor csak Orbánista lehet, mivel te harmadik lehetőséget elképzelni sem tudsz.

Ha tényleg olvastad volna ezt a blogot akkor ezerszer láttad volna kifejtve, hogy egy kutya kölyke mindenki, Putyintól Trumpon át Macronig, mindegyik a WEF (nemzetközi bankárelit, davosiak, háttérhatalom, nevezd ahogy akarod) szekerét tolja, és te senkivel nem vagy katonai szövetségben, mindenki ellened van.

Azon meg már röhögni sem tudok, ha valaki azt képzeli, hogy a nyugat nem gendernáci és migránspárti, csak Orbán ideologizálta azzá. Ember, olvasol te híreket a 444-en kívül is? Mer' ha nem, pont ezen a blogon találkozhatnál azzal ami a nagyvilágban történik.

Deansdale 2024.10.25. 09:46:26

@Kulics: Engem az szomorít el, hogy az emberek 95%-a képtelen a saját fejét használni arra hogy kritikusan gondolkodjon, a médiából készen kapott narratívákban hisznek vakon, és a kritikusan gondolkodókról azt képzelik hogy azok is egy hivatalos narratívában hisznek mint ők, csak a másikban. Fel sem merül a szénné csoffasztott tudatukban, hogy létezik élet a 2 mainstream narratíván kívül is.

Fel lehet téged ébreszteni ebből a hülyeségből, vagy lehetetlen?

GABOR2 2024.10.25. 10:02:47

"Ukraine ‘will lose the war’ if US fails to approve aid, says Zelensky"

edition.cnn.com/2024/04/08/europe/ukraine-lose-war-us-congress-zelensky-intl/index.html

Amúgy amellett, hogy több az orosz katona az oroszok sokkal több fegyerrel és lőszerekkel rendelkeznek.

És ez látszik a fronton is, mert az oroszok mostmár sokszor szinte teljesen épen tudnak elfoglalni helységeket.

"Rossz hír Ukrajnának: az orosz hadiipar háromszor olyan gyorsan termel, mint a nyugati"

hu.euronews.com/2024/05/27/oroszorszag-hadiipar-loszergyartas-orosz-ukran-haboru

"A gyártás tempója pedig érezhető az ukrajnai hadszíntéren. Ukrajna minden egyes kilőtt lőszerére öt orosz válasz érkezik, ami akkor is gondot okoz, ha az orosz lőszer olcsóbb és gyatrább minőségű, mint az ukránok által használt nyugati."

Igazából ha az oroszok elszántak, akkor nyerni fognak...

És azon se múlik igazából sok ki nyer amerikában, mert a Demokraták is a jövő évre már nem terveznek Ukrajna jelentős támogatásával; azt mondják előbb saját készleteket kell feltölteniük és hogy oldja meg Európa.

Minden hagyományos indikátor szerint az ukránok nem nyerhetnek, ahhoz tényleg forradalom kéne az oroszoknál, vagy minimum egy ukrán katonai zseni...

A döntés, hogy nem fogadják el az oroszok soft békeajánlatát totális katasztrofának bizonyult és nem békétkötni ezt csak fokozni fogja, de győzelmet nem fog hozni.

"Bevallotta Kijev, mi az orosz elnök egyetlen békefeltétele"

demokrata.hu/vilag/bevallotta-kijev-mi-az-orosz-elnok-egyetlen-bekefeltetele-759376/

"A NATO-tagságról való lemondás volt az orosz elnök egyetlen békefeltétele – vallotta be David Arahamija, Volodimir Zelenszkij frakcióvezetője, aki azt is elkotyogta, ki parancsolta meg nekik, hogy mégse kössenek békét."

"„Oroszország célja az volt, hogy rábírjon minket a semlegesség elfogadására. Ez volt a számukra a fő: hajlandók lettek volna befejezni a háborút, ha elfogadjuk a semlegességet úgy, ahogy azt egykor Finnország tette. És ha kötelezettséget vállalunk arra, hogy nem fogunk belépni a NATO-ba” – mondta Arahamija. "

Oroszoknak nem terület kell, hanem hogy Ukrajna ne legyen NATO tag és ne legyenek oda atombombát telepítve.

Ahogy USA se fogadta el, hogy Kubában legyenek ilyenek annó.

Ha lennének ilyenek az ukránoknál az felborítaná a kölcsönös megsemmisítés elvét, vagyis a NATO ha elsőnek támadna nyerhetne Oroszország ellen. Vagy legalábbis nem lenne teljes a megsemmisülés.

valis47 2024.10.25. 10:28:49

@Kulics: Ez ennél azért bonyolultabb. Ma az amerikai jobboldal (nem az áljobboldal) is "oroszpárti" legalábbis az ellenoldal mércéjével.
A kelet-európai nemzeti erők persze nagyrészt ma is történelmi okból ruszofóbok, részben azért is, mert Oroszország, illetve a régi orosz befolyási övezet kárára akarnak területeket szerezni. Románok Moldovával remélnek újraegyesülni, a lengyelek azt remélik, hogy Kalinyingrádot elfoglalhatják az oroszoktól, illetve Belarusz az ő befolyási övezetük lesz, ahogy Ukrajna is, ha nem is kapják vissza a régi lengyel határokat. Ezzel szemben a magyar nacionalisták viszont csak Kárpátalját remélhetik (tudom nem túl reális), ahol a helyi magyarság az ukrán, Nyugat által pátyolgatott nackók uralma alatt van, és az akarja elűzni vagy asszimilálni őket (valószínűleg sikerrel járnak sajnos, eleve kis létszámú az ottani magyarság). Nyilván volt olyan remény vagy vágy egyesekben, hogy majd egy orosz győzelem esetén minimum autonómiát kap Kárpátalja. Ukrajnától ilyet várni dőreség, mivel az ukrán sovinizmus jelenleg toronymagasan a legvirulensebb bármely fehér országot nézve. Nekik az "szent ukrán föld", hiába nincs hozzá semmi közük történelmileg. De hát a szlovákokat, románokat sem zavarja az ilyesmi.

Deansdale 2024.10.25. 10:36:01

@GABOR2: Szerintem ebből az ukrán bolhacirkuszból nekünk olyan következtetéseket érdemes levonni, amiket a mainstream média nem hangsúlyoz ki túlságosan. Például:

"az orosz hadiipar háromszor olyan gyorsan termel, mint a nyugati"

Ebben nem az az érdekes, hogy Ukrajnával mi lesz, mert azt mindenki leszarja, hanem azért fontos ez a hír, mert megmutatja, hogy a nyugat belülről kiürült, egy patyomkin-faluvá változott. A politikusaink nagyzolnak és fontoskodnak, de semmilyen erő nincs emögött. A hadseregeink tönkre lettek b*szva, az iparunkat kitelepítették Kínába, a legtöbb EU-s ország egy vidámparkot sem tudna elfoglalni azzal a "haderővel" ami a rendelkezésére áll. Mármint nem papíron, hogy van 300 tank meg 200 helikopter, hanem amit ténylegesen be lehet vetni, mert van hozzá személyzet, fegyverzet, muníció, UTÁNPÓTLÁS, és az egész ténylegesen kiküldhető a frontra, ahol az ellenség visszalőhet. Túlságosan beleszoktunk abba a mentalitásba, hogy a NATO tagjaként a békefenntartó feladatokra országonként kb. egy rendőrőrsnyi haderőt küldünk, és ez elég, hiszen külső ellenség úgysem támadna NATO országra.

És persze tényleg nem támadna meg minket, a NATO-t, semmilyen külső ellenség, ha a világ az a felszínes valami lenne aminek az átlagos mainstream médiafogyasztó képzeli. De mostanában rezeg a léc, akár holnap kitörhet a 3.VH, és az EU valós hadereje egy vicc. Az "elmaradott" és péppé szankcionált oroszok röhögve túlteljesítik a NATO bohóckodását, és akkor Kína meg a többi BRICS-állam még be se lépett a ringbe. Na nem mintha mondjuk az indiai seregtől sokat várnék, de pl. drónokat meg lőszert gyárthatnak ők is tonnaszám. Egy 20M dolláros hipermodern tankot egy 20E Ft értékű gyerekjáték drónnal fel lehet robbantani, csak rá kell akasztani még 20E Ft értékű robbanóanyagot.

Naszóval ja, amikor az újság megírja, hogy az EU / NATO nem bírja tartani a tempót az orosz hadiiparral, akkor el kell kezdeni gondolkodni, hogy mik ennek a lehetséges okai, meg még inkább a lehetséges következményei. Ha az USA zsidó nyomásra Iránnak ugrik, vagy a NATO közvetlen háborúba sodródik a ruszkikkal, az simán beindíthatja a totális NATO vs. BRICS világháborút, és akkor az EU mi a túrót fog csinálni? Van az EU-s országoknak olyan hadereje, amivel pl. elfoglalhatnák Oroszországot?

LOL

Még megvédeni se tudnánk magunkat az USA segítsége nélkül, amiről tudjuk, hogy az is napról napra egyre kevesebbet ér. Ha Kína leköti az USA haderejét, amire kétségkívül képes lenne, akkor az EU ki van szolgáltatva a ruszkiknak. A haderőnk ill. lőszerkészletünk egy nem elhanyagolható része az ukrán feketepiacon keresztül ki lett játszva a harmadik világba, úgyhogy még annak is örülhetnénk ha nem a saját lőszerünkkel lövöldözne ránk a területeinkre betörő ellenség. A törökök ugyan NATO-tagok, de nem vennék rá mérget, hogy egy iszlám vs. nyugat háborúban is megmaradnának a mi oldalunkon, és ha ők átállnak, akkor a közel-kelet felől is megnyílik az út Európába. A görögöket úgyis utálják, és ha sikeresen elfoglalnák őket akkor onnan már vizipisztollyal is át lehet lőni Olaszországba. Ezeket csak példaképp említem, nem azért mintha konkrétan ezekre számítanék, de bármi lehetséges.

GABOR2 2024.10.25. 10:46:11

@Deansdale: Teljesen jól látod. Amit írtam a héten sorozatot, hírek amiktől felfordul a gyomron, kettő vagy három is erről szólt, vagy kapcsolatban volt vele...

Ugyanis totál kiakadtam azon, hogy a NATO minden európai serege, még azok is amik a legjobbnak számítanak állítólag az összeomlás szélén vannak mindenféle ellenség és háború nélkül... Akkor meg mire mennek az euro milliárdok? Meg mit árul el ez a vezetésről?

ujtechkor.blog.hu/2024/10/22/hirek_amiktol_felfordul_a_gyomrom_7_az_europai_hadseregek_osszeomlottak_a_semmitol

valis47 2024.10.25. 10:46:28

@Deansdale: Sajnos könnyen lehet, hogy egy háborúval akarják megoldani a gazdasági válságot. A hadiipart fel lehet azért pörgetni, ha van rá akarat. Csak ehhez még el kell húzni a háborút.

Deansdale 2024.10.25. 10:47:45

@valis47: "Ma az amerikai jobboldal (nem az áljobboldal) is "oroszpárti" legalábbis az ellenoldal mércéjével."

(ezzel nem téged célozlak, csak a te gondolatod fűzöm tovább)

Érdekes az a mentalitás ami Magyarországot csak valamelyik nagyobb hatalom csicskásaként képes értelmezni, mintha saját létezésünk nem is lenne, csak az a kérdés, hogy az USA oldalán vagyunk az oroszok ellen, vagy fordítva. Holott a normális magyar világkép, főleg a nacionalista, alapból leszar mindenki mást, az ukránoktól az amcsikon át a ruszkikig, csak a magyar érdekekkel foglalkozik. Márpedig most a legalapvetőbb egzisztenciális érdekünk mindenféle háborúból kimaradni. Semmilyen hasznunk nem származhat abból, ha valami sakktáblán valaki más bábujai vagyunk, amit harcba küldhetnek a másik fél ellen.

Ráadásul duplán ostoba dolog a hidegháborús dualitást életben tartani 2024-ben, mintha az egész világ arról szólna, hogy az USA birkózik a Szovjetunióval. Ez a kétpólusú világkép a peresztrojkával megdöglött, és most a sajtó a hulláját melegíti újra, értelmetlenül. Bár persze az ad neki valamiféle értelmet, hogy sok hülyét be lehet palizni ezzel, felébresztik bennük a törzsi mentalitás hidegháborús verzióját. Csak a tartalom nincs ott a paraván mögött.

Mindenesetre most küszködhetünk a sok hülyével, aki az egész világot újra a szovjet-amcsi ellentéten keresztül értelmezi, és így aki nem USA-párti az nyilván oroszbarát. Broáf. Hányinegerem van az átlagemberek manipulálhatóságától.

GABOR2 2024.10.25. 11:01:19

Kamala Harris minél többet beszél annál rosszabb. Most totál beégette magát a baráti CNN-nél ami után a CNN elemzők se tudtak sok szépet mondani róla. Kapott pár igazi kérdést és már az is sok volt neki. Trumpnak nem is kell vitáznia vele csak hagyni, hogy beszéljen.

Számomra az a durva még, hogy ebben az interjúban szavakban totál a határellenőzés mellett van és szindja Trumpot, hogy nem épített elég falat és nem volt elég hatékony a határvédelme... A Demokraták "értéke" megint 180 fokot fordult úgy tűnik.

Egyesek szerint a CNN viselkedése arra utal, hogy nem akarják Kamala Harris győzelmét.

www.youtube.com/watch?v=REciDqfLlnM

www.youtube.com/watch?v=L87I-iyon0A

valis47 2024.10.25. 11:05:30

@Deansdale: 1991-ben az USA ölébe hullott a teljes hegemónia, a Szovjetunió széthullott, Kína még gyenge volt stb. Ez mára veszélybe került, kihívásokkal néz szembe több irányból is.
Ha visszaemlékszünk a "boldog" '90-es évekre, akik elég idősek vagyunk hozzá, akkor szinte mindenki szerette Amerikát. A mostani woke őrületnek csak a csírái léteztek.
Viszont az amerikai zsidó uralkodó körök úgy gondolták, hogy ez még mindig nem elég, a csíráját is el kell fojtani annak, hogy megerősödhessen egy rivális. Ezért háborúkat indítottak, 1999-ben szétb.szták a maradék Jugoszláviát, mert tartottak a szerbek oroszbarátságától. 2001-től 9/11 ürügyén pedig a Közel-Keletet kezdték el szétb.szni, hogy Izrael számára "biztonságos környezetet" teremtsenek. Ennek újabb felvonása most zajlik, Izrael már nem leplezi, hogy meg akar szabadulni a palesztinoktól, de akár egy Nagy-Izraelt is megvalósítani, a fő veszélynek tekintett Irán ellen az USA-val nagyobb háborút indítani.
És a Nyugat vonzereje valóban ma kisebb, mint 30 éve, bár ma is a legmagasabb életszínvonala van (jönnek is miatta a bevándorlók, de a nyugati értékekből nem igen kérnek, csak a pénzből). Az amerikai "soft power" meggyengült, főleg a "harmadik világban". Így marad részükről a nyílt erőszakos fellépés, leplezetlen nyomásgyakorlás, amely nem használ az imázsuknak. Kínálni egyre kevésbé tud a vazallusainak. Európa azt "kapta ajándékba", hogy leválhat az orosz energiahordozókról és az orosz piacról, hamarosan a kínairól is. Ez gazdaságilag hátrányos Európának, de mivel USA-csicskák a politikusai és a CIA szócsöve a mainstream média az Atlanti-óceánon innét ugyanúgy, mint azon túl, benyeli, sőt tapsol hozzá.

Deansdale 2024.10.25. 11:07:12

@GABOR2: Az igazi irónia, hogy Kamala előre tudja a kérdéseket és még így sem tud normálisan válaszolni. Ez sokat hozzátesz annak az elméletnek a hihetőségéhez, hogy a háttérhatalom Trumpot akarja, vagy pedig nagyon otrombán fognak csalni hogy kitörjön a polgárháború, mert még Kamala sem lehet a valóságban ANNYIRA hülye, hogy előre megírt kérdésekre ne tudja elmondani az előre megírt válaszokat. Ráadásul a balos sajtó is ellene fordult, mint 2 hónapja Biden ellen, szóval valami matatás van a háttérben, az biztos.

valis47 2024.10.25. 11:09:27

@GABOR2: Az Izrael-lobbi dezertált a demokratáktól, csak az igazhívők maradnak, akik elhiszik, hogy Trump tényleg egy fasiszta diktátor lesz és hasonlók. Mivel Trump beígérte a zsidóknak, hogy megkapják az Iránt elpuszító háborút, a Nagy-Izraelt...

valis47 2024.10.25. 11:19:53

És ennek lehet olyan mellékhatása is, hogy pl. a woke most kicsit vissza lesz szorítva. A jobboldal kap egy ajánlatot, hogy a feltétel nélküli zsidóimádatért cserébe a mindkét oldalt irányító zsidók most visszaszorítják a wokeizmust, legalábbis átmenetileg.
Figyeld az olyan cionista vagy cionbáb nyugati megmondóembereket, mint Jordan Peterson, Ben Shapiro, Charlie Kirk, Konstantin Kisin, Lex Friedman stb. Sőt egyes "progresszív" megmondóemberek is már olyanokat mondanak, hogy ennyi woke-ság már sok, pl. Bill Maher. A woke-izmust összekötik a palesztinpártisággal.
Amit viszont nem fognak megengedni, az a tényleges fehér nacionalizmus. Ahelyett a pótszer Izrael és a zsidók vallásos imádata lesz, mintegy "proxy"-ként a saját identitás helyett.
A bevándorlást sem fogják ténylegesen korlátozni. A kóserkonzervatív kormányok alatt nem csökkent a bevándorlás sehol, inkább nőtt.

valis47 2024.10.25. 11:28:47

Félreértés ne essék, a magyar kormány is ezek közé tartozik.

Deansdale 2024.10.25. 12:48:32

@valis47: Na, ebben teljesen egyetértünk, a trollok kezdhetnek huhogni, hogy itt véleménydiktatúra van :)

Evil Empire 2024.10.25. 21:30:59

@Deansdale: "Ez sokat hozzátesz annak az elméletnek a hihetőségéhez, hogy a háttérhatalom Trumpot akarja, vagy pedig nagyon otrombán fognak csalni hogy kitörjön a polgárháború, mert még Kamala sem lehet a valóságban ANNYIRA hülye, hogy előre megírt kérdésekre ne tudja elmondani az előre megírt válaszokat. Ráadásul a balos sajtó is ellene fordult, mint 2 hónapja Biden ellen, szóval valami matatás van a háttérben, az biztos."

Igazából az az érdekes, hogy hogyan viszonyul az amerikai elit Trump megválasztásához 2020-ban vs 2024-ben.
2020-ban óriási ellenállás és hiszti volt, most meg mintha csak beletörődés lenne (plusz Musk és a Twitter nyíltan is támogatja őt)

GABOR2 2024.10.25. 21:52:52

@Evil Empire: Kamala általában ilyen teljesítményt nyúlt, lehet csak személyiségtípus miatt van ez...

GABOR2 2024.10.25. 22:09:34

valis47 itt egy friss forrás egy ukrán forrásból ami idéz egy NATO tábornokot a helyzetről:

"NATO's top general: Russia still has dangerous forces uninvolved in the war"

www.pravda.com.ua/eng/news/2024/10/25/7481333/

Pár fontos kiemelés:

"General Christopher Cavoli, Supreme Allied Commander Europe, has stated that Russia has suffered significant losses in Ukraine but still possesses "dangerous combat forces" that have been almost unaffected by the war."

"So while there have been significant, significant losses in the ground domain, in the rest of the military structure of Russia, there remains a huge amount of capability – both conventional and nuclear – and so it's necessary to keep that in mind," Cavoli stated. "

Ez megint mutatja amit én írtam: az oroszok ma már sokkal többen vannak ott katonák mint a háború elején és mint Mariopol ostrománál volt:

"The military force – the ground force – inside Ukraine today is significantly larger than the ground force that was there in the beginning of the war so the Russian army has actually grown during this period," he explained. "

Ebből is látszik, hogy még azzal együtt is, hogy mostmár több katona van ott jóval, közel félmillió, ha akarnák még küldhetnének sokkal többet is.

Madarász Henrik 2024.10.26. 00:13:20

@GABOR2: Úgy néz ki hogy az oroszok egy felőrlő háborút folytatnak, ahol nem a terület a lényeg, hanem hogy minél több ukrán haljon meg, nyomorodjon meg, meneküljön el végleg az országból, ne legyenek képesek még egyszer háborúzni az oroszokkal, különben az oroszok megelőző csapást mértek rájuk, az ukránok már készültek a donyecki oroszok elleni katonai támadásra, erre készítette fel őket 8 éven át az USA, utána elűzték volna az ottani oroszokat. Akkor ez hatalmas csapás lett volna Putyin népszerűségére, a belső liberális ellenzék pedig ukrán mintára megpróbálta volna megdönteni utcai zavargásokkal Putyin rendszerét.

Wildhunt 2024.10.26. 10:23:25

@Madarász Henrik: Úgy néz ki hogy az oroszok egy felőrlő háborút folytatnak, ahol nem a terület a lényeg,

Nem mondod. Az oroszok ezt még csak 3 éve jelentették be.

Deansdale 2024.10.26. 10:32:58

...és ha minden igaz Izrael bombázza Iránt.

GABOR2 2024.10.26. 15:13:09

@Deansdale: A sajtóban olyan hírek vannak, hogy Izrael "csak" rakéta és légelhárító rendszereket támadott és hogy de jó, mert ezzel le is van zárva a dolog, Irán is mondta, hogy nagy károk nem keletkeztek...

Nekem viszont egyből az jutott eszembe, hogy ez csak a kezdet. Most megtámadták a légelhárító rendszereket amik akadályozták volna az igazi támadást.

Szerintem könnyen lehet, hogy az igazi nagy támadás ezután jön majd, ez csak előkészítette azt.

GABOR2 2024.10.26. 18:03:29

Itt egy térképes videó hogyan haladtak az oroszok aug 6-tól az ukránok utolsó megerősített álláasa és városa felé Ukrajna egyik vidékén. Ha elfoglalják Pokrovsk-ot mögötte nincs semmi kiépített védővonal, hanem sík terület, plusz közel hozzá Ukraja fele acélgyártásáért felelő üzem...

www.youtube.com/watch?v=gQDqIgeEODY

GABOR2 2024.10.26. 18:04:44

@GABOR2: Mondjuk az is lehet, hogy menet közben változtattak a támadáson, ugyanis Iránnak van pár nagyon fejlett orosz légvédelmi rendszere ami képes lelőni a legfejletebb izraeli repülőket is és inkább nem kockáztattak nagyobbat.

GABOR2 2024.10.26. 18:12:29

Itt pedig hogy hogyan foglaltak el orosz területeket az ukránok és hogy mennyit foglaltak már vissza az oroszok. Már több mint felét:

www.youtube.com/watch?v=Awva1wp_F64

GABOR2 2024.10.26. 22:38:39

Most Kamala Harris tartott egy rally-t ahol azt igérték Beyoncie fel fog lépni. De nem tette csak tartott egy rövid beszédet Harris mellett, mire egy csomó ember elkezdett lelépni és Harris erre olyanokat mondott, hogy úgy látja pár ember "eltévedt és rossz irányba megy", de a vége egy nagy fujjolás lett ami alatt csak nonstop röhögni tudott, nagyon égő volt az egész...

GABOR2 2024.10.27. 11:15:51

Láttam pár egyéb Kamala Harris interjú részletet mostanából... tényleg borzalmas. És tényleg látszólag nem akar elárulni semmit mit tervez, semmilyen kérdésre se ad normális választ.

Serény Vélemény 2024.10.29. 14:39:39

@GABOR2:
"Iránnak van pár nagyon fejlett orosz légvédelmi rendszere "
Nincs, irán csak sz300-ast kapott, de a legfejlettebb az sz500. De úgy látszik, nem is ez a lényeg, hanem izrael meghekkelte az iráni radarokat, úgyhogy nem is vették hasznát ezeknek a rendszereknek egyáltalán.

valis47 2024.10.31. 08:17:26

Az ABC tévécsatorna hírszalagján véletlenül előre közölték, hogy Harris 52%-kal nyert Pennsylvaniában:

nypost.com/2024/10/30/media/abc-mistakenly-airs-fake-election-results-declaring-harris-winner-of-key-swing-state/

Mattka85 2024.10.31. 11:41:47

@valis47: LOL... Sőt LMAO! Biztos hogy csalni fognak, de ezen ki csodálkozik sajnos manapság?

GABOR2 2024.10.31. 13:21:22

@valis47: AZt is tudták előre, hogy a harmadik torony ledölt... egy órával azelőtt, hogy ledölt...

Mattka85 2024.10.31. 14:39:29

@GABOR2: S ha nagyon vissza akarunk menni az időben, Pearl Harbort is tudták előre, a Titanic is előre eltervezett volt....

Tarajos.Goethe 2024.10.31. 20:46:00

@GABOR2: Tudták hát! Előző napon ők fúrták bele a robbanóanyagot a falakba. És persze az összes zsidó aznapra szabadságot vett ki és nem ment be a tornyokba. Véletlen?

@Mattka85: A Titanic angol hajó volt. Csak az amerikaiak robbantják fel saját magukat. Meg persze a zsidók most Izráelben: hamasz terroristának öltözött moszadosok rendeztek vérfürdőt a saját népük rovására. Az IDF nyolcas ügyosztályán Lior Avi ben Chai ezredes felelt a tervezésért és az operatív kivitelezésért. Az akció után hirtelen nyugdíjazták és egy szép parcellát kapott a jeruzsálemi Templom hegyen. Mindig van kavics a sírján.

Mattka85 2024.11.01. 05:56:59

@Tarajos.Goethe: A Titanic, hogy, hogy nem, tele volt olyan befolyásos emberekkel, akik ellenezték a Federal Reserve kialakítását, ami alapvetően Rothschild érdek volt...

valis47 2024.11.01. 11:30:26

@Mattka85: Vagy nem, mindenesetre a Titanic körül is elkezdték terjeszteni a legképtelenebb konteókat, például, hogy nem is süllyedt el. Kb. mint 9/11 esetében a nem is voltak repülők.
Ez jelezhet valamit, mert a deep state módszere jó ideje az "agree and amplify" minden felvetődő gyanúra. Tehát a "veszélyes konteók" ellen a teljesen képtelen konteók terjesztésével harcolnak. Persze van egy szűk réteg, ami bedől ezeknek, és lelkesen terjeszti őket tovább, lejáratva ezzel minden felvetést, hogy az esemény hivatalos narratívája nem biztos, hogy igaz. Ilyen deep state által elterjesztett turbó-konteó pl. a "lapos föld elmélet" is. De szerintem covid ügyben is vannak ilyenek, pl. a "nem is létezik a vírus, mert nem lehet kimutatni a Koch posztulátummal" és hasonlók. Meg az 5G belekeverése stb.

Tarajos.Goethe 2024.11.02. 08:34:50

@valis47: pontosan!
Ez a legjobb taktika a teljes ellehetetlenítés, zajkeltés. Az emberek meg olyan végtelen ostobák, hogy a legnagyobb kamukat is elhiszik és lelkesen terjesztik.
A titanic kapitánya például egy malomtulajdonos kulák szeretője volt. Naná hogy direkt vezette a jéghegynek!
süti beállítások módosítása