HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

A vészkorszak gyermekei

2021.11.29. 21:50 Deansdale

Mondhatnám viccesen, hogy egy patreon támogatóm kérésére íródik ez a cikk, de pontosabb úgy, hogy kérdezték páran a napokban a véleményem a gyermekvállalásról. Előszöris azt szögezném le, hogy ez nyilván mindenkinek a magánügye, úgyhogy amit itt leírok csak az én véleményem, senkire nézve nem kötelező, szóval kéretik nem úgy vitatni, mintha rá akarnám erőszakolni bárkire. Ha a T-Kommunisták még így is szerződést bontanak velem, hát így jártam :)

Alapvetően mindigis a gyermekvállalás mellett voltam, elvégre ahogy az aranyköpés is mondja: a jövő azé aki teleszüli. Ez egyszerre fenyegetés és lehetőség, és szerintem a magyarságnak jó lenne ennek a lehetőség oldalát megragadni, elvégre szeretem a magyar népet és kultúrát, szeretném ha megmaradna a jövőnek. Ennek tükrében gyökeresen undorodom a kultúrmarxisták által szervezett akcióktól, amik a fehér embereknél népszerűsítik a gyermektelenséget. Fehér nő, ne szülj, mert túlnépesedés, klímaváltozás, white guilt! A hülye is láthatja, hogy ez egy aberrált fajirtási kísérlet, de nem akarok antiszemita lenni, ezért nem firtatom, hogy kik is szeretnének kiirtani minket, akiknek egyúttal van annyi hatalma a fehér országok médiája fölött, hogy a köztudatba tudják nyomni ezeket a mozgalmakat.

Ebbe a viszonylag egyszerű képbe most hirtelen belerondított a kínai stílusú totális társadalmi kontroll importálása az eddig szabadnak hitt nyugatra, oltási útlevelek és a covidhoz csatolt sok más szarság (pl. mobilappos kontaktkövetés) formájában. Azt ugye tudjuk, hogy a háttérhatalom évek óta nyáladzik a vakcinapasszportok gondolatától, mivel egyrészt jó kis zsebpénz minél több oltást kifizettetni a világ mindenféle államkasszáival, másrészt imádnák ha követni és kontrollálni tudnák a birkatömegeket. Kínában gyakorlatilag már megvalósult a dolog, és a covid ürügyén itt is meg fog. Ami sajnos felveti a lehetőséget, hogy hamarosan disztópiában fogunk élni - legalábbis akit nem tesznek hidegre a megépítése közben. Totális megfigyelés, 1984, kontaktkövetés, társadalmi pontrendszer, központilag sugárzott kötelező ideológia, állambácsi teljhatalmúlag jutalmaz és büntet, a renitensek eltűnnek a karanténtáborokban, ésatöbbi.

Ez alapvetően kétféle reakciót válthat ki gyermekvállalás témájában: vagy szüljünk néhány John Connort, vagy hagyjuk a fenébe az egészet, ilyen jövőbe kár szülni. Ez utóbbi kísértetiesen hasonlít a fehér fajirtók propagandájához, de ha a világot 100%-ban ők fogják uralni, akkor talán tényleg nem lesz olyan nagy buli ott élni. Ez a cikk elején említett tényhez vezet vissza, vagyis hogy a gyermekvállalás mindenkinek magánügye - vérmérséklet kérdése, hogy ha nehéz idők jönnek, akkor strapabíró gyerekeket nevelünk, vagy inkább semmilyeneket. A nehéz idők is idők, az emberi faj átvészelt már nagyobb kríziseket is, ugyanakkor érthető, ha valaki visszariad egy olyan jövőképtől, ahol az Új Világrend totális rendőrállama ellen kell lázadni, vagy nyakunkba fogadni az igájukat.

(Harmadik megoldás, ha valaki vakon hisz a szebb jövőben - ha mindenki megkapta a hatszortízahuszonharmadikonadik boosterét akkor a covid megszűnik és visszakapjuk az életünket, a politikusok lelkiismeretet növesztenek, és a világ összes bankára megförmed egy hajóbalesetben, szóval fölösleges a borúlátás, csináljunk gyerekeket, jó a CSOK.)

Mivel én már cinikus vénember vagyok, akinél ez a kérdés merőben filozófiai, én a magam részéről már szarnék bele, de nem azért mert 1-2 gyerek vállalása tönkretenné a bulizási lehetőségeimet, vagy rontaná az életszínvonalamat, hanem mert inkább magam próbálnék John Connorrá válni, ami nem igazán működik, ha az ember szívén egy család felelőssége nyugszik.

...

Aki nem osztja a nézeteimet a leginkább valószínűsíthető jövőképről, az itt ne is olvasson tovább, mert amit írni fogok annak csak abban a kontextusban van értelme. Aki esetleg hozzá is akarna szólni, az tartsa ezt észben, szóval nem szeretnék olyan kommenteket látni, hogy mivel a világ teljesen rendben van és csodálatos, a gondolatkísérletem hülyeség, én meg őrült vagyok. Tisztában vagyok vele, hogy kékpirulás elmével ez így látszik, szükségtelen erre pazarolni a kommenteket. Most a kórusnak szeretnék prédikálni, ahogy az angolok mondanák.

2020 elején volt az az országos botrány, amikor egy dusnoki szülőpártól elvették a gyereküket, mert nem jelentették be az államnak. A nő nem járt dokihoz az áldott állapota idején, otthon szült, és nemes egyszerűséggel csak elkezdték nevelni a gyermeküket, mintha azt képzelnék a hülyék, hogy lehetséges egészséges gyermeket nevelni a végtelenül bölcs állam kötelezően benyelendő iránymutatása nélkül.

Sajnos ez a pár amúgy tényleg kissé debil volt, egyrészt mert faék egyszerűségű érvek és alapvető erkölcsi megfontolások helyett mindenféle degenerált szellemi maszlagok elfogyasztása után kezdtek a terv megvalósításához, másrészt vadidegenek orra előtt próbálták a gyereket "titokban" nevelni, ami - valljuk be, nem túl váratlan módon - nem járt sikerrel.

Ettől függetlenül megértem, amit végülis megpróbáltak megvalósítani. Sajnos nincs semmilyen legitim alternatívája annak, amit sokan gunyoros módon állami gondozásnak neveznek - mármint hogy a gyerek több időt tölt bölcsiben, oviban, iskolában, mint a saját szüleivel, kiszolgáltatva minden szarnak a relatíve ártalmatlan kényszeretetéstől az évente szaporodó oltásokon át (nem, nem csak a covidra gondoltam) az ideológiai, sőt, egzisztenciális agymosásig, ami a szó szoros értelmében öngyilkosságba hajszolhatja a gyereket. Ha te szeretnéd megóvni a porontyaid ezektől, és még ezer más jövőben várható borzalomtól amit itt nincs kedvem felsorolni, akkor rossz hírem van: az egyetlen részleges lehetőséged folyamatos harcban élni az állammal szemben, kérvényekért nyalni és pecsétekért sz*pni, hogy otthon nevelhesd a gyermeked magántanulóként.

Amit Dusnokon csináltak az persze nem teljesen legális, úgyhogy valójában én is elítélem, fúj, ocsmány dolog, és nem is bátorítanék senkit a rossz példa követésére. Pusztán gondolatkísérletként merengek azon, hogy hasonló helyzetben én az ő helyükben okosabban csináltam volna, ügyelek rá hogy rosszarcú idegenek ne szerezzenek tudomást a dologról, aztán én neveltem volna a kölyköket egészséges testtel és lélekkel, képernyőnyalogatás helyett focizással, tiktok meg PUBG meg kutyaszarevés challenge helyett Vernével, fúrás-faragással és természetjárással. Aztán hogy mi lenne belőlük papírok nélkül? Hát, heti 60 órában a képernyő előtt rohadó informatikus biztosan nem, meg banki alkalmazott se, de Londonban se sokat mosogatnának, ha jól sejtem. A lányokból lehetne elsősorban is feleség és anya, vagy urambocsá' természetgyógyász, masszőr, ilyesmi. A fiúkból gazda, ács, bádogos, vagy bármilyen kétkezi ember, akitől a bizonyítványt nem kérik el amíg a munkája megbízható. Ezek mellesleg manapság jobban keresnek, mint a diplomások fele, és ahogy a jövő kinéz, a túlélésük is sokkal inkább biztosítva lesz, teszem hozzá csendesen.

Az oktatásban dolgozok, tudom mi az összehasonlítási alap... Osztályonként van talán 2-3 gyerek is, akit nem tett teljesen tönkre a környezet és a kultúra, "csak" árral szembe kell úszniuk a kretének Amazonasában. Cserébe frankón megtanulják, hogy hol van bauxit a Kárpát-medencében és hányszikű a tengeri uborka, ami nyilván sokkal hasznosabb útravaló a nagybetűs élethez mint megtanulni egy rántottát megsütni vagy egy szöget szabatosan a falba verni, netán ránézésre megkülönböztetni a csipkebogyót a gyilkos galócától. Vagy csak én vagyok túl cinikus, esetleg luddita, a fene tudja.

...

Aki gyereket szül ebbe a jövőbe, az készüljön fel, hogy semmiképp sem lesz egyszerű menet. Minden tiszteletem azoké, akik a helyzet ismeretében belevágnak, és sok sikert kívánok hozzá.

107 komment

Címkék: család gyerekvállalás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlabamaLapa 2021.11.29. 23:51:35

Én biztosan kapnék hideget-meleget, ha a most leirt gondolataimat megosztanám a családommal.
Emlékszem, hogy mikor az első gyermekemet hordtam a szívem alatt, találkoztam egy gyerekkori barátnőmmel, hosszú évek után. Én sem túl fiatalon szültem, de elmondta, hogy miért nem szeretne gyermeket: mert milyen élet fog rá várni ezen a Földön? (ez lassan 20 éve volt!).
Ma, azt mondom - nem született amúgy gyereke - igen, ő látta jól. Ha ma kéne döntenem a jövőkép birtokában, akkor biztosan nem vállalnék gyermeket, és ez abszolút nem az önzésről szólna, hanem, mert egyszerűen megszakadna a szívem, hogy tudom, milyen élet várna rájuk...és igy is rágódom rajta eleget. Imádom őket, az életem értelmei, ugyanakkor belegondolni sem merek, mi lesz velük...Én már elmondhatom, hogy leéltem egy fél évszázadot békében és viszonylag nyugalomban, de hogy nekik ez már nem fog sajnos sikerülni, abban szinte egészen biztos vagyok. Amúgy mindenki tudja, hogy egy alapvetően optimista és pozitiv beállitottságú személy vagyok, de ez most valahogy nem az az idő, ahol örök optimizmussal tekinhetek a jövőbe.

2021.11.30. 07:22:15

@AlabamaLapa: Négy gyerekem van. (Remélhetőleg csak egyelőre. :-) )

Én abban hiszek, hogy nem véletlen születik senki se abba a korba, amelyikbe. Megkapja hozzá a kegyelmeket, hogy bírja, a kérdés, igényt tart-e rá.

Vehetjük bóknak is, hogy most élünk, a gyerekeink meg méginkább.

A dédszüleim „csak” az alábbiakat élték át: I. vh, proletárdiktatúra, Trianon, gazdasági világválság, II. vh, Rákosi-korszak, Kádár-korszak, rendszerváltás.

Mindeközben megszültek és felneveltek 13, 6, 5, illetve 4 gyereket. Számomra ők a példaképek.

Btw. az ember az élete minimális részét tölti csak a földön, a maradék a túlvilágon várja. Ahhoz képest, hogy az örök boldogságban élhetnek, nincs lelkiismeretfurdalásom azért, mert előtte várja őket pár évtized nehéz földi létezés.

2021.11.30. 07:44:58

A dusnokiakkal az a baj, hogy veszélytelen dolgok ellen lázadtak. Én nem látom úgy, hogy a gyerekeimnek ártana, hogy anyakönyvezve vannak, vagy be vannak oltva a gyerekkorban kötelező oltásokkal.

Szerintem nem csak az a két véglet van, hogy valaki otthon oktatja a gyerekét és teljesen kivonja minden állami vagy akármilyen közösség és felügyelet alól, VAGY képernyő nevelte idióta.

Pl. a legidősebb gyerekem másodikos. Jár iskolába, de amint lehet, elhozom (ebéd/szakkör után). Nem az iskolában tölti a nap nagy részét. Úgy látom, az édesapja a legfontosabb az életében és ő van rá a legnagyobb hatással.

Az óvoda nálunk úgy néz ki, hogy kiscsoportba egyikük se jár (simán megkapják amúgy a felmentést, hacsak nem putriban lakik vki és így jobb helyen látják a gyereket az oviban, mint otthon), utána is ebéd után jönnek haza. Amúgy nekem most egy ovisom van, ő ebben a tanévben eddig 1 hónapot járt csak oviba, mert utána beteg lett, aztán jött az őszi szünet, aztán megszületett a 2. húga, úgyhogy idén már nem is viszem, nehogy hazahozzon vmit. Simán lehet kérni felmentést otthonmaradásra, covid alatt meg főleg.

Az a tapasztalatom, hogy az óvónők, tanárok, védőnők, gyerekorvosok azt szorgalmazzák, hogy minél többet legyenek a gyerekek otthon, mert az a jó nekik. Akkor meg pláne, ha helyhiány van az oviban, ahogy nálunk is.

A fő akadály a gyerekek normális nevelődésére egyelőre nem a gonosz, elnyomó állam (a jövőt nem látom, milyen lesz), hanem az anya. Az anya, aki dolgozik, az anya, akinek kényelmes, ha a gyereket a képernyő neveli, az anya, aki kitúrja aput a gyerek életéből.

Egyelőre a sajátjaimon azt látom, hogy simán lehet őket normálisan nevelni, ha:
- van apjuk
- otthon van az anya
- van rá akarat, hogy a szülők korlátozzák a képernyőidőt és fel tudjanak mutatni értelmes alternatívát

Ez utóbbival kapcsolatban egy nagyon jó könyv: Gary Chapman Netfüggő gyerekek. Ő amúgy azt írja, hogy napi 2 óra legyen a maximum képernyőidő, és az is felügyelettel. Szerintem ez reális. Nem vagyok a teljes tiltás pártján, hanem hogy mértékkel és értelmes dolgokat nézzenek/csináljanak, és úgy, hogy mi tudunk róla.

Persze a tapasztalataim korlátozottak, mert a legnagyobb gyerekem is csak másodikos. Mindenesetre egyelőre azt látom, hogy a teljes kivonás és korlátozás helyett szépen működik a mértékkel-elv.

Deansdale 2021.11.30. 07:51:13

A John Connor-témához egy kis adalék annak akinek nincs kedve végignézni a több órás angol videót:

A média és a politika nyugat-szerte nyomja a süket dumát, hogy a legveszélyesebb dolog a konzervatív fehér ember.
edition.cnn.com/2021/11/20/us/angry-white-men-trials-blake-cec/index.html
Ez persze lámaszar, idióta kamuzás - a háttérhatalom abszolút nem fél a fehér emberektől, ugyanis jelen állapotában ez a legmulyább, legnyeszlettebb népcsoport aminek ráadásul semmiféle érdekképviselete nincs, a problémáiért és az őt ért atrocitásokért az utcára nem megy, nem fosztogat, nem gyújtogat, sőt, SŐT, amennyiben mégis hajlamos hasonlókra, azt SAJÁT MAGA ELLEN, más csoportok nevében teszi meg.

Amitől a háttérhatalom mégis fél, az a következő generáció, amit esetleg felnevelhetünk. Épp ezért rengeteg erőforrást öltek és ölnek az oktatási rendszer elferdítésébe, a gyerekeknek és fiataloknak szóló média mérgezésébe,
www.youtube.com/watch?v=VFwAQtgd-fc#t=1h15m41s
illetve a médiában a gyermektelenség népszerűsítésébe és a hagyományos gyermeknevelési célok, módszerek, attitűdök lerombolásába.

Most már tudod miért van ez: ne szülj és nevelj olyan gyereket, aki kitörne az agymosásból és az ő Skynetjük elleni harcot vezetné.

Deansdale 2021.11.30. 08:06:19

@Gazella1116: "A fő akadály a gyerekek normális nevelődésére egyelőre nem a gonosz, elnyomó állam (a jövőt nem látom, milyen lesz), hanem az anya."

Ha az anya normális akkor az állam semmiképp sem lehet több vagy más, mint hátráltató tényező. Ha az anya nem normális, akkor a gyereket az állam neveli... Amúgy az is valószínűsíthető, hogy a nem normális anyák túlnyomó többsége állami segítséggel lett nem normális, és ez a ciklus újra lejátszódik a saját gyerekeikkel is.

Amúgy jogos lenne amit mondasz, csak az a gond, hogy te már eleve a kivétel szemszögéből nyilatkozol, vagyis attól hogy neked ez nem probléma, a társadalom többségének az. Magadból és a helyzetedből általánosítasz, de ha kinézel az ablakon a szülők és gyerekek, a családok többsége egyáltalán nem olyan mint a tiéd, így egyfelől ami nálad működik az náluk nem, másfelől fel lehet ismerni, hogy az ő agymosottságuk már a több évtizedes háttérhatalmi erőfeszítés eredménye, amitől te csak isteni szerencsével menekültél meg. Így teljesen érthető, ha valaki szeretné a háttérhatalmi agymosástól mentesíteni a gyerekeit, és tőled paranoiásabb lévén nem bízik abban, hogy egy kis óvoda vagy egy kis iskola "belefér".

Wildhunt 2021.11.30. 08:09:06

@Gazella1116: meg aztán ha nekünk nincsenek gyermekeink, honnan lennének 50 év múlva normális, tisztességes, bátor emberek ezen a világon? Ezzel a témával kapcsolatban teljesen egyetértek veled.

Mme.Brioche 2021.11.30. 08:25:40

Én a gyerektelenség mellett tettem le a voksom. Régen akartam, de nem lett, egy jó ideje már viszont minden nap hálát adok a Jóistennek, hogy így alakult. Már a korona előtt is így gondoltam/gondoltuk, azóta meg pláne. Látom, hogy a barátnőmnek milyen rettegést és mennyi bosszúségot kell kiállnia a kisgyerekéért nap mint nap, én azt nem viselném el, és egyre rosszabb a helyzet.

Ha a közelgő kényszeroltást és annak mindenféle tekintetben vett következményeit nem veszem figyelembe, akkor Magyarországon élve valószínűleg nem látnám ennyire rossznak a jövőt gyerekválallásból kifolyólag, de itt nyugaton ezerszer előrébb tartanak már, és csak idő kérdése, hogy otthonra is begyűrűzzenek az itteni trendek. A cél, hogy minél inkább kivegyék a gyerekek nevelése felett való döntés jogát a szülők hatásköréből, és már az sem evidencia, hogy csak az iskolában próbálják tévútra vezetni őket, de legalább a szülőknél maradhat, mert mostmár simán elveszik a gyerekeket mindenféle mondvacsinált indokkal is, nem kell ahhoz bántalmazás vagy valódi veszélyeztetés. Megváltoztatták és folyton változtatják a bántalmazás definícióját, és minden bekerülhet, ami régen a normális nevelés fogalmát jelentette, és ezzel párhuzamosan épp az iskolában előírás a gyermekbántalmazás, ami ellen a szülőnek semmi szava sem lehet.

Itt a francia iskolákban például az most a viszonylag új szokás - azt hiszem, olyan 5-6 éve vezették be -, hogy megfigyelik a gyerekeket év közben, és ha látják, hogy valakik nagyon összebarátkoztak, két kisfiú vagy kislány sokat van együtt, mert hát legjobb barátok na, gondolom mindannyiunknak volt iskolai legjobb barátja, szóval a következő évtől úgy osztják be az osztályokat, hogy a barátok külön osztályba kerüljenek. A hivatalos indoklás ehhez az, hogy a "klikkesedést" akarják ezzel megelőzni, hogy minden gyerek ugyanolyan jó kapcsolatban legyen minden gyerekkel az iskolában, és hogy keveredjenek a különböző etnikumú gyerekek is egymással, de a valóság az, hogy az arab gyerekek mindig csak arab gyerekekkel fognak összeverődni bármelyik osztályba kerülnek is, a többi gyerek meg szenved amiatt, hogy minden rohadt évben egy közel vadidegen környezetbe kell beilleszkednie, és még a legjobb barát lelki támaszát is megfosztják tőle, ami borzasztóan fontos lenne a fejlődéséhez, sőőőt... épp azért kell újra és újra megtanulnia beilleszkedni, mert lett egy barátja.
Mit tanul meg ebből már 6-7 évesen? Azt, hogy ne kötődjön senkihez és semmihez, mert az lesz érte a büntetése, hogy elszakítják tőle. Hát nem tudom mi ez, ha nem gyerekbántalmazás. A gyerekek annyit szekálják egymást az oviban, iskolában, én emlékszem milyen nagy kincs egy barát, akivel véd és dacszövetségben lehet az ember, kevésbé fáj a csúfolás és sokkal vidámabb az élet.

És még rengeteg ilyen példát tudnék mondani, és az benne a legmegdöbbentőbb, hogy a politika kiad ilyen agyrém rendeleteket, a pedagógusok meg, akik ott vannak a gyerekekkel, és pontosan látják mit művel velük ez az egész, mégis simán betartják, mert most ez a parancs. És ha az, akkor mi van? Nem áll minden tanár mellett egy legjobbarát-rendőrség, Macron soha nem fogja megtudni, ha egy tanár úgy dönt, hogy magasról tesz a politikára, és juszt sem szakít szét barátságokat.

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 10:49:17

Azt gondolom, hogy szülőként arra is gondolni kell, hogy mi lesz a gyerekkel. Milyen világban fog élni, mi lesz vele.
Amerre a világ megy, úgy gondolom, hogyha olyan állapotban lennék, hogy jöhet a gyerek, én várnék legalább két-három évet.
Mert a megszületetett gyerekemre gondolva a legnagyobb félelmem az, hogy hogyan fogja túlélni ezt a világt, ami felé sodródunk.

Életet adni nemcsak azt jelenti, hogy megcsinálom, kihordom, megszülöm, szopotatom, etetem, ruházom, iskolázom, szeretem, segítem.

Azt is jelenti, hogy végiggondolom 2021-ben, hogy van-e jogom életre hívni egy életet, aki a mostani állapotban egy nagyon kétséges jövő előtt áll. Sokan nem hiszik, de sokan igen, hogy borzasztó jövő áll előttünk.
Hogy igen, vagy nem, az gondolom, hogy két-három év alatt kiderül.

Ezért én mindenképpen várnék -ha újra anya státusz felmerülhetne-, hogy merre felé haladunk. Ha jó felé mégis, akkor gyerünk, ha nem jó felé (és én úgy látom, hogy nem) sodródunk, akkor csak rosszat teszek azzal az élettel, akit anyaként a világon a legjobban szeretek, de tényleg őt szeretem, ha nehéz sorsot tudok neki adni csak?

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 10:50:17

@Wildhunt: honnan tudod, hogy 50 év múlva megszületett gyerekekre lesz szükség?
Azzal a tempóval, amivel haladunk a sci-fi világ felé, én egyáltalán nem vagyok ebben biztos.

békaapu 2021.11.30. 10:58:20

@JusztinaEufrozina:
Édesapám '41 -ben született.
Mondd kérlek, szerinted honnan kezdődően túlzás a leendő gyermek sorsa feletti aggódás? Vagyis ha ez divattá lesz, akkor egy következő komplett generáció sorsa feletti aggódás?

Wildhunt 2021.11.30. 11:57:13

@JusztinaEufrozina: gyerekre mindig és mindenképp szükség volt, van és lesz. Akkor pedig inkább az én értékrendem maradjon fenn, mint ahmedé.

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 13:41:30

@Wildhunt: mindenki úgy dönt, ahogy akar.
Én az én véleményemet írtam le, hogyha most kéne döntenem, akkor én várnék. hogy mi lesz ebből.
Békaapuval mi ezt már régebben megbeszéltük, és teljesen más a véleménye, ahogy ez olvasható is, leginkább azt éreztem közben, hogy nem tudom átadni szavakkal azt, hogy szar világban csak szenved az ember és miért akarnám ezt annak, akit a világon a legjobban szeretek. Illetve lehet, hogy át tudtam adni, de erre is az volt a válasza, ami itt is van, hogy egyáltalán nem úgy gondolja, ahogy én. :)
Lehet, hogy cudar világ jön, itt is volt/van róla szó bőségesen. Ha ezek valósulnak meg, akkor egy olyan világra adnék esélyt az élethez, ami a totális bizonytalanságtól egészen az abszurd sci-fi világig és közte bármit produkálhat.
Én nagyon félteném és sajnálnám, ha ilyen sorsa lenne.
Ezért ismétlem, nem azt gondolom, hogy ne legyen valakinek gyereke, hanem azt, hogy én várnék vele.
Természetesn tudom, hogy háborúban is szültek. Azt is, hogy az élet utat tör magának, azt is hogy a génjeinkben van az élet továbbadása, hogy a nők legtöbbjének beindul egy bizonyos kor körül a fészekrakási vágy, nekem is volt, lett belőle egy gyerek, bár akkor még ebből semmi sem látszott, és talán jobb is, bár a felelősségérzésnek ez a formája (lehet hogy egyedi és csak én érzem) igazából a mostani covid óta kialakult helyzetben született.

Wildhunt 2021.11.30. 13:45:57

@JusztinaEufrozina: Nem akarlak meggyőzni. Egy ideje rájöttem, hogy az emberek nagyobbik része alkalmatlan arra, hogy egy gyermeket felneveljen, vagy akár meg is szüljön. Az a 9 hónap nagy idő, a legtöbben képtelenek úgy végigcsinálni, hogy 24 órában felenek egy pici egészségéért. Ha valaki erre rájön és nem teszi tönkre néhány másik életét, azzal nem akarok vitratkozni.

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 14:29:44

@Wildhunt: én egyáltalán nem erről írtam.
Ha te ismernéd az én életemet, akkor nem arról írnál, hogy alkalmatlan, hogy gyereket neveljen és képtelen végigcsinálni 24 órában.
Gondolom olvasod amit írnak, belinkelnek.
Ha bejön a legrosszabb forgatókönyv, te akkor is gyereket akarsz arra a világra, ami a mai élethez képest egy ellenőrzött, oltott, chippelt, mindent bérlésként használható és így állandó ellenőrzés alatt tartó, stb. világ lenne?
Mondd és mit mondanál neki, amikor már képes ezt felfogni, és tudja, hogy te tudtad, hogy ez lesz?
Mit mondanál neki, amikor megkérdezné, hogy miért akartad ilyen életre, amiben neki rossz?

Wildhunt 2021.11.30. 14:51:13

@JusztinaEufrozina: Először: azt mondanám, hogy ha nem tetszik az élet, legalább van választása hogy akarja-e. Ha mást nem, ezt megkapta tőlem.
Mivel veled ellentétben a feleségem és én alkalmasak vagyunk arra, hogy ködös külső hatásoktól függetlenül boldogságban felneveljünk néhány gyereket.

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 15:01:05

@Wildhunt: ja, tehát ha nem tetszik, akkor legyen öngyilkos?
Ezt a lehetőséget megkapta tőled.
Jó. Ha te így gondolod.
Személyekedsz már harmadszor, bár nem annyira, mint az agyatlan trex.
Ez nem jó.
Így nem lehet beszélgetni, vagyis inkább értelmetlen.

Wrex 2021.11.30. 15:48:20

@JusztinaEufrozina: Először is, "Wrex" és nem "trex", másodszor senki nem beszélt öngyilkosságról, harmadszor az agyatlanság vádja az eddig kifejtett álláspontjaid alapján minimum véleményes :D

Egyébként meg, hogy egy klasszikust idézzek, "nagyon sok embert ismerek, akik összehasonlíthatatlanul jobban élnek mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, és olyan mély letargiában vannak ettől a rettenetes országtól meg helyzettől, hogy legszívesebben az ember tényleg ciántablettát osztogatna nekik, hogy jussanak már túl a problémájukon"

2021.11.30. 15:51:16

@JusztinaEufrozina: Fogalmunk sincs, mi lesz. Felsoroltam a hsz-emben, mi mindent éltek át a dédszüleim. Szerinted mikor mondjuk 1911-ben megszületett az egyik dédszülőm, akkor akár csak a tizedét tudták annak, ami következni fog? Vagy az a sztori jut eszembe, hogy a századelőn azon pánikoltak Londonban, hogy ha ilyen ütemben növekszik a város lakossága, mi lesz majd a sok lóval és lócitrommal.

Persze tudom, hogy itt divat tutira előre látni a jövőt, akár úgy, hogy jön a világdiktatúra, akár úgy, hogy jön a világvége, de én ezzel óvatosabb lennék.

Szabó Magda jut eszembe, aki elvetette Rákosi alatt a gyerekét, nem is lett neki később se, mert hogy ő ilyen világba nem szül. Érdekes belegondolni, hogy Rákosit pár év alatt, a kommunizmust pedig pár évtized alatt elfújta a történelem, Magda néni meg megvénülhetett egyedül egy rakás macska közt.

Én eszerint élek, amit Jézus mondott, szerintem máshogy nem érdemes, mert meg lehet különben kattanni:

„Azt mondom ezért nektek: Ne aggódjatok életetek miatt, hogy mit esztek vagy mit isztok, sem testetek miatt, hogy mibe öltöztök! Nem több az élet az eledelnél s a test a ruhánál? Nézzétek az ég madarait! Nem vetnek, nem aratnak, csűrbe sem gyűjtenek – mennyei Atyátok táplálja őket. Nem többet értek ti náluk?

Ugyan ki toldhatja meg életét csak egy könyöknyivel is, ha aggodalmaskodik?

Hát a ruházat miatt miért nyugtalankodtok? Nézzétek a mezők liliomait, hogyan nőnek: nem fáradoznak, nem szőnek-fonnak, mégis mondom nektek, még Salamon sem volt dicsősége teljében úgy felöltözve, mint egy ezek közül. Ha a mezei virágot, amely ma virít, holnap pedig a kemencébe kerül, így öltözteti az Isten, akkor benneteket, kishitűek, nem sokkal inkább?

Ne aggodalmaskodjatok hát, és ne kérdezgessétek: Mit eszünk, mit iszunk? Ezeket a pogányok keresik. Mennyei Atyátok tudja, hogy ezekre szükségetek van. Ezért ti elsősorban az Isten országát és annak igazságát keressétek, s ezeket mind megkapjátok hozzá!

Ne aggódjatok tehát a holnap miatt, a holnap majd gondoskodik magáról! A mának elég a maga baja.”

Amúgy ne vedd győzködésnek. Nekem mindegy, mit csinálsz, de hátha olvassa valaki más, akinek viszont segít.

2021.11.30. 15:54:18

@Deansdale: Azt hittem, a cikk a kivételek nek szól, akiknél egyáltalán felmerül, hogy az állami oktatás vagy a média rossz hatással lehet a gyerekükre.

Deansdale 2021.11.30. 16:15:30

@Wrex: A személyeskedést sürgősen fejezd be, itt ilyesmi nem játszik.

JusztinaEufrozina 2021.11.30. 16:47:46

@Gazella1116: ismétlem, szerintem.
És nem lebeszélni gondolnék embereket, hanem az a véleményem, hogy én várnék vele.

Többet inkább nem írnék arra, amit írtál.
Elfogadom, hogy máshogy gondolod.

Wrex 2021.11.30. 17:06:24

@Deansdale: Már bocsánat, de az élet (nem csak az emberi hanem minden más is) úgy maradt fenn, hogy azok a fajok ill. egyedek amik nem gondoskodtak az utódlásról, kihaltak. Pontosan ezért mondom azoknak akik nem akarnak gyereket hogy igazuk van, nekik ne is legyen, hiszen ez a fajta gondolkodás biológiai zsákutca.

A különféle "jááááj ilyen rossz, jááááj olyan rossz" meg a "szegény gyerek milyen rossz lesz neki _majd_ meg _talán_" pedig épp az egyéni lustaság ill. kényelem megideologizálása, ami ellen, persze teljesen más témákban, te is felemelted már a hangod (bár idézni nem tudnám, annyira nem jó a memóriám).

Mia and Me 2021.11.30. 17:35:00

A blogcikk abból indul ki, hogy a gyermekek tervezettek :).

Nagyon kevés gyerek születik igazán tervezetten szerintem. Én nem is vagyok annak híve. Azt úgy tudja az ember hogy na most már esetleg jöhet és akkor vagy lesz vagy nem lesz. Sose nem akkor lesz amikor a legideálisabb :) a körülmény, a háttér. Mindig lesz valami ami miatt mégsem akkor kellett volna jönnie :). De ez pont arra jó, hogy az emberpár felkészülhet és hozzászokhat a gondolathoz, amíg a babóca növekszik a hasban.

A direktbe gyerekgyártás nekem elég fura dolog. (Tudom a CSOK-osoknak biztosan nem fura).

Érdekesek a kommentek, egyrészt itt most Gazellával értek egyet, mert minden gyerek más más korba és feladatokba, nehézségekbe születik bele. Csak amiatt nem gyereket vállalni, hogy jaj szegénynek milyen élete lesz, szerintem istentelen dolog. De ez csak az én hitem.

Másrészt meg ha egy pár eldönti hogy ők biztos hogy nem mert ők nem akarnak ilyen korba, vagy ilyen körülményekbe, az meg az ő döntésük,- és ha nem is gyártanak gyermeket, tehát nem utólag, amikor már megvan a gyermek-kezdemény, akkor gondolják meg magukat, -akkor az oké. Ha tudatosan nem vállalnak és tudatosan ennek érdekében mindent meg is tesznek, akkor ott nem is jön létre gyerekkezdemény, és nem is fosztottak meg senkit semmitől (magukat kivéve, de az meg az ő döntésük).

A jövőt senki sem tudja. Bárkiből lehet John Connor vagy John Connor anyja, nagybátyja, tanára, napközis nevelője, vagy bármi :)
Én hiszek a gyerekeinkben, hogy az adott kort majd megoldják ők, amiben majd ők lesznek felnőttek.
Én meg akkor már nyugger leszek, tehát a dolgom az lesz hogy elfogadjam azt amit majd ők jónak látnak akkor. Én így gondolom.

Wildhunt 2021.11.30. 21:06:44

@JusztinaEufrozina: Kérdezted mit mondj, válaszoltam. Még mindig job, mint hogy így látatlanban olyan szerencsétlennek trartod, aki garantáltan csak elb..ni tudja az életét. Amúgy én képtelen és alkalmatlan vagyok sebészeti beavatkozásokat végezni, de azért nem mondom hogy lehetetlen a vakbélműtét. Attól hogy te saját bevallásod szerint képtelen lennél boldog gyermeket nevelni, aki majd boldog felnőtt legyen, még nem a gyereknevelésben van a hiba. Csinálják ugyanis kifejezetten sikeresen jópáran az országban.

Deansdale 2021.12.01. 07:35:14

@Wildhunt: Azért ha realista vagy az a "jópáran" nem nagyon több, mint 5-10%, legalábbis szerintem ennél nincs se több gyerek, se több felnőtt aki ép lelkű, ép szellemű, ép testben él, és még úgy általában boldog is. Így belegondolva a 10% még erős túlzás is. Rengetegen gondolják, hogy gyereket nevelni könnyű, aztán olyan is lesz az eredmény :) A jelenlévők, mint mindig, kivételek :D

Deansdale 2021.12.01. 07:36:58

...amúgy újra kihangsúlyoznám, hogy én sem vagyok a gyerekvállalás ellen, de nem ítélem el azokat akik értelmes megfontolások alapján mégis úgy döntenek. Azokat ítélem el, akik a tré libsi propaganda miatt döntenek úgy.

Wildhunt 2021.12.01. 09:04:03

@Deansdale: 100%-ig egyetértek. Ezért mondtam, hogy sokkal jobb, ha valaki rájön hogy képtelen/alkalmatlan az egészre, mint ha tönkretenné 3-4-5 ember életét egyszerre. A kollegina ezen sértődött meg.

JusztinaEufrozina 2021.12.01. 17:50:42

@Wildhunt: "kérdezted mit mondj, válaszoltam." Ezt nem értem.
Elmondtam a véleményemet, amire te konkrét és bújtatott személyeskedéssel válaszoltál, kifordítgattad amit írtam, olyat állítottál rólam, amit nem írtam magamról, de te tényként közölted.

Egy olyan időről írtam, ami egyelőre kérdés, hogy lesz-e és milyen. Én a legrosszabb forgatókönyvvel számolva -mert lehet-, úgy gondolom, hogy most várnék egy-két évet.
Hiába emeltem ezt ki többször, te levontad a következtetést, hogy 9 hónapot, szülést, és a gyerek egészségét sokan nem képesek biztosítani, utalva rám is, ami abból is látszik, hogy a többi hsz-edben már konkrétan rólam írtál.

Aztán jöttél azzal, hogy "Mivel veled ellentétben a feleségem és én alkalmasak vagyunk arra, hogy ködös külső hatásoktól függetlenül boldogságban felneveljünk néhány gyereket."
Nem tudom, hogy honnan tudod, hogy az én gyerekem mennyire boldog? És azt sem, hogy én nem vagyok alkalmas boldog gyereket nevelni. Ráadásul a következő válaszodban azt állítottad, hogy saját bevallásom szerint képtelen lennék boldog gyereket nevelni.
Ismételten kiemelem, hogy én nem a mostani életről beszéltem és sehol sem írtam le, hogy képtelen lennék boldog gyereket nevelni. A körülményekről írtam, ahol már az emberi élet... nem éppen az.
És én nem írnám le, hogy te a feleségeddel mennyire tudnál egy nagyon durva világban boldog gyereket nevelni, de bennem felmerül, hogy neked mi a boldogság.
Nekem benne van a szabadság. Korlátok között, természetesen, de nem olyan, amiről itt is szó volt már számtalanszor.
Élni úgy is lehet, hogy három havonta oltásra mész, hogy ellenőriznek, hogy pontrendszerben élsz, hogy megmondják mit csinálhatsz, mit vehetsz, elveszik a tulajdonodat, stb, és lehet, hogy te így is boldog vagy, bár azt nem tudom, hogy miből vagy olyan biztos, hogy a gyereked is lesz. Bár tudom, ott a lehetősége, hogy öngyilkos legyen.
Bármennyire is tudsz az otthonodban boldogságot teremteni, az élet nemcsak abból áll, hogy otthon együtt vagyunk.

Mivel már az oltásban, és az arra kényszerítésben sem egyezik a véleményünk, azt gondoltam és írtam le, hogy a személyeskedésed és a totálisan máshogy gondolkodás miatt felesleges a beszélgetés erről.

Aztán még Deansdale-nél sem felejtkeztél el rólam, és ismételted azt a kényszerképzeted, hogy én arról írtam, hogy rájöttem, hogy alkalmatlan vagyok anyának lenni, és tönkretennék 3-4-5 ember életét.
Holott én nem ezt írtam, és sajnálom, hogy képtelen vagy elrugaszkodni a makacsul ismételt önmagad által kitalált történetedtől, aminek semmi köze ahhoz, amiről én írtam.
De örömmel tölt el, hogy te és a feleséged egy armageddonban is képes boldog gyerekek tömegét felnevelni.
És kívánom, hogy a 3-4-5 gyerekednek is elég legyen az a boldogság, amit nyújtani tudsz, és ami neked és a feleségednek elég, és egyik se gondolkodjon el majd az általad felvetett (szerintem borzasztó) lehetőségen.

Wildhunt 2021.12.01. 18:12:31

@JusztinaEufrozina: nem ezt írtam. De puffogj tovább békességgel.

JusztinaEufrozina 2021.12.01. 19:38:33

@Wildhunt: tőled idéztem és azokra reagáltam most is. Ezeket írtad.
Érdekes gondolat, hogy a válaszaim csak puffogás és sértődés, az eszedbe sem jut, hogy nem küldelek el melegebb éghajlatra sértődésemben, üres választ sem kaptál, ami annyit jelent, hogy nem ér annyit az egész, hogy írjak, hanem próbálom veled megértetni, hogy nem érted amit írok, csak ismételed, hogy te meg a feleséged, bezzeg... illetve ha érted, akkor nekem nem elfogadható amit írsz, illetve nem értek vele egyet. Ezt azért elég hamar kiveséztük, írtam is, hogy elég belőle, nem hagytad.
Én is írhatnék rólad jellemzéseket, de úgy gondolom ,hogy nem ismerlek eléggé ebben a témában, sőt egyáltalán nem ismerlek másban sem, így nem állapítom meg, hogy te milyen vagy, elhamarkodottan pedig nem szeretnék nyilatkozni.

békaapu 2021.12.02. 07:37:01

@JusztinaEufrozina:
Akármilyen precízen és pontról pontra válaszolsz, nem éred el.
Én nem olvasom, ezért nem fáj ha nem válaszolok.

Neked is ezt tanácsolom.

JusztinaEufrozina 2021.12.02. 14:16:29

@békaapu: azt hittem, hogy nem vagyok képes egyértelműen leírni, hogy milyen lehetséges jövőről van szó, és nem a mostani állapotról, és hogy várnék, hogy mi lesz, nem pedig örökre letennék egy új gyerekről, ezért ismételtem újra és újra, illetve nehezen értettem meg, hogy arról, hogy féltem a meg nem született gyermekemet (is) egy borzalmas világtól, abból ez az ember azt a következtetést vonja le, és ismételgeti, hogy szar anya vagyok/leszek, és képtelen vagyok boldog gyereket nevelni.
De ennyi oda-visszaságból végülis egyértelműen kiderült aminek ki kellett derülnie, viszont új már nem fog, így folytatni semmi értelme. :)

békaapu 2021.12.02. 16:48:28

@JusztinaEufrozina:
Naagyon aprólékos vagy, én biztos nem akarnám ilyen részletességgel megindokolni.
A fiad nagyon jól igazolja a nevelési módszereidet (a valamikori férfiválasztásodat még inkább) - ne bizonytalankodj a saját teljesítményedben.

Az hogy feszt vitatod a meggyőződésemet ebben a témában, még mindíg jobb - mintha ismeretlenek lennénk egymásnak.

GABOR2 2021.12.03. 19:27:05

Kínában egyébként bevezették, hogy mostmár nem egy, hanem tán három gyereket akar a PÁRT, de állítólag vannak akik pont emiatt nem akarnak gyereket, a születések még jobban bezuhannak.

"Chinese birth rate falls to lowest in seven decades"

www.bbc.com/news/world-asia-china-51145251

Igen, vannak korszakok amikor inkább nem érdemes új gyereket vállalni. A mienk is egyre inkább emlékeztet egy ilyenre.

Amúgy szerintem még lesz egy nagy pofáraesése a hatalomnak.

Mindent digitális államra akarnak építeni, azt pedig össze fogják omlasztani, mert nem fogják tudni megépíteni biztonságosra.

GABOR2 2021.12.03. 19:28:03

Amúgy meg írtam két cikket, egyik a koronavírusra koncentrál:

ujtechkor.blog.hu/2021/12/03/sok_sz_rsag_volt_most_is_a_koronavirus_korul

A másik pedig, hogy Matolcsy aknamunkájának megvan máris részben az eredménye:

ujtechkor.blog.hu/2021/12/03/matolcsy_aknamunkaja_egyre_jobban_hat

KalmanBlog 2021.12.03. 20:53:01

Én maradok továbbra is gyerekpárti, nem szabad a nehézségek miatt meghátrálni soha. Ha belegondolunk pont ezt akarták elérni, hogy ennyire kiábrándultak legyünk. Ne adjuk meg az ellenségeinknek azt az örömet, hogy legyőzzük magunkat.

VT 135 2021.12.08. 20:03:21

Ivermectin-t milyen dózisban kell embernek bevennie? Hány napig? Sajna nem találtam rá adagolás javaslatot a neten.

Deansdale 2021.12.08. 20:19:31

@VT 135: Erről nem tudok nyilatkozni, mert szerintem csak annak lehet érdemes azzal próbálkozni akinek már viszonylag kellemetlen covid-tünetei vannak, és mivel ilyenem még nem volt, nem kerestem rá a dologra. Megpróbálok rákérdezni illetékes ismerősnél, de nem ígérek érdemi választ.

VT 135 2021.12.08. 21:12:37

@Deansdale: Köszi! Próbáltam rákeresni, angolul is, de nem találtam normális infót. Egy ismerősöm úgy tűnik, elkapta, elvileg a gyorsteszt is kimutatta. Először szimpla influenzának tűnt, de most már elment szaglása-ízlelése is.

(Mondjuk ez a szag/íz elmenés nekem 2019 januárjában bekövetkezett, két hétig elég beteg voltam, szóval lehet, én már akkor átestem rajta?)

Láza nincsen, 37.2-4 a max, de szétrobban a feje, meg gyenge, valamit köhög. Meg most már tegnap óta a hátánál fáj, kérdés, ez a tüdő-e. Persze mindenféle házi praktikát csinál.

Mme.Brioche 2021.12.08. 21:28:54

@VT 135: milyen kiszerelésben van?

Mia and Me 2021.12.08. 22:58:22

@VT 135: A tünetek nekem is hasonlóak voltak. (nem voltam igazoltan az, mert 3 gyorsteszt a 3 hét alatt nem mutatta)
Első hét influenza jelleg, száraz köhögéssel, hidegrázással (de nem volt 38 )
ACC 200 at szedtem, az elkezdte felszakitani a köhögést, de 4-5 nap után megint szar volt.
utána ambroxol tevát és neocitránt kezdtem.
na ekkor lettem pokoli szarul, bár az ambroxol hurutossá tette a köhögést (ez állítólag jó jel), viszont fejfájás minden este, íz- szag érzékelés nem volt, csak hason tudtam úgy aludni, hogy ne végig köhögjem az éjjelt, fulladásig köhögés amikor rám jött, plusz elkezdett rohadtul fájni a hátam.
Ennél a pontnál orvos nem áll szóba az emberrel, hanem vagy menj be kórházba vagy kúráld otthon magad.... a protokoll.
Én nem mentem sehová. Hanem kakukkfüves köhögtetőre váltottam. (itt már 14-5 napja tartott a dolog)- közben szó szerint teán és narancslén kívül semmit nem tudtam enni- inni. Köhögésnél már végre fel is jött valami- azt bocsi a gusztustalanságért, de köhögtem és köptem ki zsepibe- pár nap alatt érezhető volt hogy ez végre onnan ürül ahonnan kell.
Kierőszakoltam egy tüdőröntgent, (természetesen itt sokat segített, hogy negativ volt az újbóli gyorstesztem is)
Az jó volt tehát nem volt tüdőgyulladásra utaló jel. Bár nem ezt éreztem.
Ismét köptető váltás, mert a kakukkfűtől 4-5 nap után még görcsösebb köhögésem lett: megint ambroxol de most a felnőtteknek való szirup.
Még kb 5 nap volt szar, mert megint jöttek fel dolgok, de már alapvetően hittem hogy nem halok meg :).
És a harmadik hét végén mintha elvágták volna.
Végig tudtam valamennyit pihenni mert szabadságon voltam ill munkaátszervezéssel itthonról intézhető háttérmunkákat csináltam.
De nem feküdtem! Bár akartam volna, de a hátfájás miatt amikor feküdtem is vagy oldalt vagy hason.
Fejfájásra nem szedtem semmit, esténként a neocitránt.
És végig reggel este ezres c vitamin, és 3 ezres D vitamin, plusz E plusz K plusz b plusz cink. És minden nap kb két kiló narancsból narancslé.
Ja és minden nap kimentem levegőre a kertek alatt, napfény, friss levegő, nem sokáig, csak amíg jól esett.
Férjem hasonló tünetekkel, csak ő oltott és neki pozitiv lett a gyorsteszt is. Viszont "csak" neocitránnal kezelte, kb két héten át. Megjegyzem, ő azóta is "göthös", mert oltottnak 10 nap az otthonmaradási protokoll utána mehet mindenhova :)
Gyerekeknek semmi, illetve kb 2-3 nap voltak hőemelkedés meg kicsit bágyadtak, de még nem is köhögtek. Őket nem is teszteltük.

EZt csak azért írtam le, hátha segít.
De minden szervezet más és ez egy jól alkalmazkodó virus, ami azt vettem észre utat nyit más fertőzéseknek. (a 14. napon azon filóztam hogy honnan szedjek antibiotikumot :) mert tökre bakteriális tüdőgyulladás érzésem volt). És meg kellett találni azt a nyákoldót ami nálam hat.
( nem vényes gyógykészítmények plusz a tesztek cirka 50 ezret öleltek fel a 3 hét alatt..... szóval ez mindenhogy jó üzlet a gyógyszeriparnak :)))

Plusz van ez a cikk, szerintem hasznos.
Ha nincs valaki nagyon nagyon szarul, akkor nem kell pánikolni, de ésszel és a szervezetet figyelve törődni kell a gyógyulással :)

www.magyarhaza.com/2021/11/dr-olah-kalman-tobb-eve-dolgozom.html

Mia and Me 2021.12.08. 23:19:48

Ja az izérzékelésem kb az utolsó pár napban jött vissza, közben arra is gondoltam hogy a sok köptető meg Neocitrán meg csak teázás az amitől úgy éreztem hogy "elmentek" az ízek, és simán lehet hogy más virusos betegségnél is el szokott menni, csak azért nem tűnik fel, mert csak 1-2-3-4 napra nem érezzük a szokásos izeket, itt most meg azért ez jóval hosszabb idő volt.

KalmanBlog 2021.12.08. 23:25:15

@Mia and Me: > Dr. Oláh Kálmán javaslataira:

Nahát nahát egy józanul gondolkodó háziorvos! Szimpatikus.

Érdekes ez a lázcsillapítás tiltása is: először ilyen oltáskritikus könyvekben olvastam erről. Konkrétan azt állította a könyv, hogy a lázcsillapítás jelentősen növeli a veszélyes szövődmények esélyeit.

Illetve azt is állította, hogy olyan, hogy a láz veszélyes volna nem létezik, kivétel néhány nagyon ritka betegséget, amikor felborul a szabályzás, de ezeknek teljesen mások a tünetei, mint egy influenzának, azt nem fogja senki összetéveszteni vele. Közben pedig már gyerekkoromban mondogatták, hogy húúú, kb 42 foknál belehalunk a lázba. Ami igaz volna, de addig sosem megy fel a láz, mert a láz egy szabályozott folyamat, a szervezetünk szabályozza.

Amikor az oltáskritikus könyvben olvastam, akkor még ez teljesen eretnek gondolatnak tűnt. De most már több éve ez lett a hivatalos javallat is (tudtommal), hogy ne csillapítsuk a lázat az első pár napban semmiképpen. De érdekes módon a legtöbb orvos ismerősöm erről a mai napig nem tud, ha lázról van szó egyből lázcsillapítóval jönnek.

AlabamaLapa 2021.12.09. 10:08:07

@KalmanBlog: Nekünk nagyon jó gyerekdokink van, tök szépen érthetően elmagyarázta ezt az egész láz-dolgot. Én megértettem, és amikor a fiam úgy 2 éves volt, és egy virus miatt közel 39.8C lett a láza, akkor is mondta a doki, birjam ki, higgyem el, jobb lesz neki, ha nem adok be semmi lázcsillapitót max pici langyos borogatás. Megálltam, kibirtam. A gyerek aludt közel 24 órát (persze itattam közben nem kérdés), és a 24 óra után úgy kelt fel, mint aki nem is volt beteg.

VT 135 2021.12.09. 12:25:23

@Mia and Me: Köszönöm a beszámolót!

JusztinaEufrozina 2021.12.11. 08:17:07

@Mia and Me: azt jól értem, hogy háziorvoshoz nem mehettél be, a negatív gyorstesztek ellenére sem? Mert ez a protokoll?
Vagyis elérhetetlen vágy az, hogy kórházba vonulás nélkül meghallgassa valaki a tüdőt a hagyományosan, sztetoszkóppal és időben adjon gyógyszert, amit recepttel lehet kivenni?
Ha valaki úgy érzi, hogy szüksége lenne egy ilyen vizsgálatra, az ma Magyarországon nem elérhető?
És mi az, hogy ki kellett erőszakolni egy tüdőröntgent?
Nem alapvető kérés, hogy nézzék meg a tüdőt?
Vagy nem fogadja a tüdőgondozó a beteget?
Negatív teszteset sem, vagy nem fogadják el a gyorsteszt eredményét?
És akkor a pozitív tesztes még inkább nem kap egy tüdőröntgent, ha szüksége lenne rá? És akkor hogyan lehet megnézetni, hogy van-e valamilyen gond? Sehogy?
Tehát felsőlégúti beteg nem kerül nagyjából semmilyen vizsgálat alá, vagy túléli, vagy kórház?

Deansdale 2021.12.11. 08:39:32

@JusztinaEufrozina: Csak a saját egészséged védelmében ölnek meg, ne vitatkozz már annyit...

JusztinaEufrozina 2021.12.11. 09:27:22

@Deansdale: azt írja az újság... hogy többféle felső légúti vírus van jelen a covid mellett, egészen hasonló tünetekkel. Vagyis úgy indul, hogy bármi lehet, és nemcsak a covid.
Ezt a covid protokoll előtt kezelte a háziorvos, nem félt a vírustól, mégcsak maszkot sem vettek fel. Megcsinálta a megfelelő vizsgálatokat, még vissza is kellett menni a végén, hogy ismételt vizsgálatokkal lássa, hogy meggyógyult a beteg.
Fontos volt mindig, hogy az ember időben menjen az orvoshoz.
Most, hogy itt a covid, ami ellen egyébként be van oltva az orvos, tehát semmiféle veszély nem fenyegeti, hiszen az oltás a megoldás, nem engedik meg, hogy a TB-t fizető és betegségét időben kezelni akaró beteg megfelelő ellátáshoz jusson.
Sem az "ártatlan" felső légúti betegségben szenvedő, sem a covidos.
A covid időbeni gyógyszeres kezelése szintén fontos, többségében segít azon, hogy ne legyen végzetes kimenetele, kap -ha szerencsés, és eléri telefonon az orvosát- egy hasraütésszerű "kezelést" és próbálkozást, mivel ismeretlen az orvos előtt, hogy mi baja?
Vegyen magának oximétert és méregesse az oxigénszintjét, figyelje a teste jelzéseit, és próbálkozzon patikai szerekkel,aztán majd lesz valahogy?
És akkor jön az egészségügyisek lavinája, hogy milyen magas az intenzívre, lélegeztetőgépre kerülő emberek száma és mennyi a halott?
Mivel a háziorvosi gyorstesztek szavatossága december 3-án lejárt, vehet magának több ezer forintért, aztán ácsingózhat a hivatalos PCR tesztért, ami 4-5 nap után el is érhető, ami a lakásra jövős, miközben a helyzete akár súlyosabb állapotba is kerülhet, vagy mehet szűrőpontra és betegen ácsingózhat sorban állva, várva, hogy sorra kerüljön, miközben ismereteink szerint majd megpusztul, köhög, lázas, fáradt?
Amikor egyébként még nem jártak le a tesztek a háziorvosnál, akkor hogyan tesztelte a betegeket? Akkor tán be lehetett menni? Most meg nem? Most nem tudják elkülöníteni a gyanús eseteket, hogy megvizsgálják?
Számtalan helyen nem is rendel az orvos, csak mobilján lehet felhívni, így mások is elesnek a vizsgálati lehetőségtől (konkrét példát tudok, hogy nincs orvos, mert ezért, meg azért), és nincs helyettesítője.
És akkor lehet csodálkozni, hogy sokan kerülnek kórházba, intenzívre és lélegeztetőre és halnak meg?
Az időben kezelt betegségre vágyó betegek hová fordulhatnak az orvoslásért?
Arról már nem beszélve, hogy oltott emberek járhatnak dolgozni, még akkor is, ha beteg van a családban és fertőznek bárkit.
Egy és két oltással, amiről éppen az a szöveg, hogy már nem elég és oltassa magát harmadszor.
Nem értem, hogy ebben az országban tényleg nincs senki és semmilyen szervezet, ami "veri a vasat", hogy ezt így nem lehet? Ügyvédek, biztosító (akinek komoly pénzeket kell kifizetni halálért, kórházi ápolásért), emberjogi szervezetek, politikusok?
És akkor sírnak a háziorvosok, hogy mekkor a nyomás rajtuk?
Hol?
Nem dolgoznak, nem kezelnek, nem vizsgálnak, nem segítenek.
És akkor csodálkoznak, hogy van aki rájuk veri az ajtót?

Értem amit te írsz, de nem értem, hogy az állatok védelmében kiverik a balhét, az emberek védelmére pedig nem történik semmi és senki sem csinál semmit.
Kórházakban van betegjogi képviselő?
Vajon mit csinálnak?
Kinek az oldalán állnak?
Vajon mennyi esetük van, amióta a covid bejött?
Van ezzel kapcsolatban "ügy"?
Semmit sem hallani erről.

Legyen kötelező az oltás a munkahelyeken, miközben a képviselők nem szavazták meg, hogy nekik kötelező legyen. Ezt hogy gondolják?
hvg.hu/itthon/20211207_bencsik_janos_kotelezo_oltas_kepviselok_igazsagugyi_bizottsag?s=hk

És miközben arról nyilatkoztak, hogy mindenki be van oltva.
index.hu/belfold/2021/11/27/oltas-orszaggyulesi-kepviselok-frakciok-koronavirus-jarvany-oltas-vakcina-egeszsegugy/

Deansdale 2021.12.11. 10:19:48

@JusztinaEufrozina: "azt írja az újság... hogy többféle felső légúti vírus van jelen a covid mellett, egészen hasonló tünetekkel"

Ha szabad szabad asszociálnom, erről rögvest az ugrik be, hogy amíg az oltás nem terjedt el tömegesen addig semmilyen más légúti betegség nem létezett, minden covid volt. Az influenzát legyőztük! Aztán abban a pillanatban hogy látszania kellett volna az oltás kedvező hatásának, de nem látszott, hirtelen visszatért az influenza és hozott magával még vagy féltucat hasonló betegséget, lett például RSV-járványunk... (Plusz hirtelen kiderült, hogy a hideg infarktust okoz, de ez most nem tartozik ide szorosan.) Most hirtelen semmilyen légúti betegség nem covid, csak oltatlanoknál. Az oltottak influenzásak...

De én vagyok a hülye, hogy ez számomra gyanús, biztos a Gődény agymosott a fészbukon, bár nem fészezek és összesen talán három videóját láttam a pasasnak, azt is a táplálékkiegészítőkről.

Amúgy igen, borzasztó olvasni amit leírtál, mert igaz. Félmaréknyi ép agysejttel már teljesen nyilvánvaló, hogy szándékosan szétbarmolták a betegellátást, ki tudja mennyi kínt és halált okozva ezzel, amit szívből leszarnak. A birkatömeg meg pont azért nem látja ezt, mert túl meredek ahhoz hogy a gyomruk bevegye, annyira embertelen hogy irracionális.

És még azt sem képesek fejben összerakni, hogy az apokalipszisjárványra, amitől teljesen beszartak, a betegek 99%-a semmiféle orvosi kezelést nem kap, és meggyógyul... Tényleg tutibiztos hogy halálosan retteg Orbán a covidtól, ezért intézte úgy, hogy a fertőzötteket szó szerint ELZÁRJÁK a vizsgálatnak és a kezelésnek még csak a lehetőségétől is - egészen amíg nem válik nyilvánvalóvá, hogy jók lesznek a statisztika javítására, akkor mennek a hullaház előszobájába lélegeztetésre.

"És akkor jön az egészségügyisek lavinája, hogy milyen magas az intenzívre, lélegeztetőgépre kerülő emberek száma és mennyi a halott?"

Ja, vicces, ahogy mondogatják, hogy az influenza idején ilyen nem volt - csakhogy az influenzát kezelték... Most mintha szándékosan tenyésztenék a hullajelölteket azzal, hogy a covid kezdeti fázisában nincs orvosi ellátás.

"Az időben kezelt betegségre vágyó betegek hová fordulhatnak az orvoslásért?"

Gődényhez :)

"Arról már nem beszélve, hogy oltott emberek járhatnak dolgozni, még akkor is, ha beteg van a családban és fertőznek bárkit."

szándékosan tenyésztenék a hullajelölteket

"Ügyvédek, biztosító (akinek komoly pénzeket kell kifizetni halálért, kórházi ápolásért), emberjogi szervezetek, politikusok?"

Most derült ki, hogy igaza volt azoknak a szélütötteknek akik évtizedek óta magyarázták, hogy a civilizáltság csak egy vékony máz, ami bármikor lepereghet. Az emberi jogainkat lábbal tiporják és senki nincs aki felemelné a hangját, pedig van erre szentelt szervezet nem is egy. S még ha emelnék is a hangjukat, a mainstream média nem közvetíti azt, így olyan mintha nem is léteznének, vagyis a legnemesebb eszméket egyszerűen felülírták pénzzel, a média birtoklásával. S persze akié a média, az birtokolja a politikusokat is, úgyhogy a kör bezárult. Egyszerűen végrehajtják rajtunk a háttérhatalom utasításait, mi meg reklamálhatunk a sóhivatalban. Hab a tortán, hogy tökélyre fejlesztették a pszichológiai hadviselést és manipulációt is, így a tömegek boldogan térdelnek eléjük, egy fikarcnyi kritikus gondolkodásra képtelenül.

"Kórházakban van betegjogi képviselő? Vajon mit csinálnak?"

Amit a pedagógus szakszervezetek is: felveszik a fizetést a nagy büdös semmiért, vagyis a képmutató farizeus parasztvakításért.

"a képviselők nem szavazták meg, hogy nekik kötelező legyen (...) miközben arról nyilatkoztak, hogy mindenki be van oltva"

A politikusainknak vagy annyi esze sincs, hogy ne buktassák le magukat, vagy abban bíznak hogy a tömegeknek nincs elég esze felismerni a nyilvánvalót.

JusztinaEufrozina 2021.12.11. 12:01:39

@Deansdale: az oltatlanok sem jutnak megfelelő kezeléshez, de őket megnyugtatja, illetve a kétségeiket elhessegeti a kÓrmánypropaganda, az oltottak miatt van mindez, ezért nem fogják fel, hogy mi történik.
A FB arra jó, többek között, hogy olvasható az emberi butaság.
Érdemes olvasni orbán, varga, és a többi fideszes megmondóember oldalát. Posztolnak valamit, jön egy ellenzéki egy kérdéssel, és ráugranak egy csomóan olyan baromságokkal hurrogják le, hogy az egyszerűen feldolgozhatatlan. Ezeknek a politikai "celebeknek" meg sem kell szólalniuk, a sötétségtől ordító tömeg megteszi helyettük.
Ha felteszi a kérdést valaki, hogy miért dobtak ki PCR tesztet 5 milliárdért, akkor a szerencsétlen öregasszony azt kérdezi, hogy mit kellett volna csinálnia a lejárt tesztekkel?
Nem az jut eszébe, hogy hagyták, hogy lejárjon és az ő pénze is a szemétbe ment, miközben alig teszteltek, hanem hogy mit csinálnának a lejárt teszttel.
Az ennyire hülyét már nem is érdemes felvilágosítani.

Szóval azért, mert ők lesznek betegek (oltatlanok), miattuk dolgozik minden orvos és nővér a szakrendelés helyett a covid osztályokon, miattuk nincs háziorvos, és miattuk kell állni a rendelők előtt.
Azért tart már második éve ez az egész, mert nem hajlandók beoltatni magukat. Semmi mást nem látnak.
Időnként egy-egy nővér, vagy orvos megjelenik, és finoman, vagy agresszívan közli, hogy elege van az oltatlanokból, mert megdöglik a sok munkától (erre azért én nem tennék sok pénzt, a rendszerből egyszerűen láthatóan hiányoznak már elment dolgozók és hogy mennyit dolgoznak? Hát... mivel nem lehet bejutni a kórházakba, azt mondanak amit akarnak), osztályok, szakrendelők zárnak be, mert nincs orvos, és a kórházak FB-ját látva, keresik az embereket.

Na, de mégsem ez a kÓrmányzati hibás döntéssorozat az oka az ellátatlanságnak, hanem az oltatlan, felelőtlen emberek tömege. Pedig már nincsenek is olyan sokan, úgy egyébként.

Blogokon tombol agyatlan nő, hogy legyen már kötelező az oltás, mert elege van, ír rá választ a másik agyatlan férfi, majd a harmadik is, egyikük sem képes jelzők és agresszió nélkül mindezt. Csendes oltottat, aki nem ért teljesen egyet velük, azt lecseszik.

Nem, nem az emberek hiányoznak a rendszerből, nem a megfelelő orvosi ellátás, nem a protokollal van baj, mégcsak azzal sem, hogy évek hosszú sora alatt tönkretették az egészségügyet, a kórházakat, az ellátást.
Csak az oltatlanok a hibásak.

Bal oldali médiák is ontják magukból az oltásmindremegoldás és csakoltatlanokkerülnek... cikkeket.
Ha egy celeb oltatlan és meghal, akkor feledve az empátiát, a tisztességet, részvétet, ráncigálják a hitét, FB oldaláról idéznek a másiktól, hogy vírus és oltástagadó.
Oltott halottat meg simogatnak és karjukba emelik és semmi szó arról, hogy miért halt meg oltottan.

Arra azért kíváncsi leszek, hogy a kétszer oltottaknak mikor teszik érvénytelenné a védettségi kártyájukat (merik-e?) és kerülnek ugyanabba a státuszba, ami ellen most ordítanak. És hanyan repülnek majd harmadikra, főleg azok, akik azóta kicsit máshogy gondolják már, vagy problémáik lettek az oltás után?

Fontos szám lesz. Hiszen a kettővel simán be lehetett etetni az embereket, mondván még akkor, hogy oltsd be magad, hogy találkozhass az idősebbekkel, hogy ne fertőzd, csoportok alakultak, hogy milyen problémájuk lett, hivatalos adatok arról, hogy haltak meg, és néha csurran-cseppen kicsit, hogy bizony ők sem sérthetetlenek, és már az is kiderült, hogy fertőzhetnek, hogy beteg lehet ők is, sőt még meg is halhatnak.

Ursula azt akarja, hogy kötelező legyen egész EU-ban az oltás.
Nézd meg, hogy kicsoda, hol dolgozik és mivel foglalkozik ez a "hely", ahol dolgozik a kedves férj...

Mia and Me 2021.12.11. 17:16:29

@JusztinaEufrozina: Ennyire nem bonyolult. :)

Viszont az egész sztorit nem irom le pontosan mert én hiszek a megfigyelő rendszerekben is :)

A háziorvost pont abban a két hétben amikor nagyon szarul voltam, nem lehetett elérni mer vagy nem vették fel, vagy felvették és azon mp-ben le is raktár a telefont, majd foglalt volt, tudod, amikor felveszik és leteszik hogy ne csörögjön már tovább :)

A koronavirus segélyvonalat nem akartam hivni mert akkor jönnek és szkafanderes emberek és elvisznek mint egy ufót, ha kiejted a szádon hogy nincs szaglásod :).

Viszont mikor végre lett élő :) vizsgálat az az erőszakosságomnak lett köszönhető, meg mert vittem egy 15 perces negativ gyorstesztet.
Vizsgálat után közölték hogy oltassam magam, felírni semmi, és menjek haza teázni, a tüdőröntgent is én mondtam hogy de nekem így ennyi idő meg hátfájás után kell egy olyan :). Akkor már nem ilyen kedves Avatar Mantiss hangom és fejem volt :)

"Tehát felsőlégúti beteg nem kerül nagyjából semmilyen vizsgálat alá, vagy túléli, vagy kórház?"

Ez már tavaly is így volt végig. telefonon adnak ötleteket, aztán ha többet nem telefonálsz akkor vagy meggyógyultál vagy nem. Gyógyszert vényes készítményt úgy vettem észre nem kapsz, csak a méregdrága ötleteket hogy milyen köptetőt meg lázcsillapítót szedj.

Meggyőződésem hogy volt valami bakteriális kezdődő cucum (a felköhögött trutymó színe elég beszédes), csak sikerült eltalálni azt a köptetőt ami végre kipucolta, na meg nem feküdtem a hátamon egy percet se az akció alatt.

Mia and Me 2021.12.11. 17:23:26

@JusztinaEufrozina: "a háziorvosi gyorstesztek szavatossága december 3-án lejárt"

dec 3 előtt is velem vetették meg mindet :), csak szólok, nem ott kaptam.

Persze lehet hogy azért mert volt egy kis "nv" (no vaccinated) jel a kartonomon, mint régen a c betű a naplóban a cigány gyerekek neve mellett ;-)

Mia and Me 2021.12.11. 17:31:28

@JusztinaEufrozina: "Blogokon tombol agyatlan nő, hogy legyen már kötelező az oltás, mert elege van, ír rá választ a másik agyatlan férfi, majd a harmadik is, egyikük sem képes jelzők és agresszió nélkül mindezt. Csendes oltottat, aki nem ért teljesen egyet velük, azt lecseszik."

EZ bizony a zombie apokalipszis. A zombis filmekben is a "lényeg" az az, hogy a zombik mind agresszivan azt akarják, hogy "mindenki" olyan legyen mint ők.

Talán az egyetlen kivétel (filmajánló) a Kiéhezettek (The Girl with All the Gifts).

Deansdale 2021.12.11. 18:21:18

@Mia and Me: "Kiéhezettek"

Biztos érdekes koncepció lenne, ha nem viselné magán a bolsewoke ideológia jegyeit, kezdve azzal, hogy minden pozitív szereplő nő, a főhős természetesen még néger is, a férfiak meg mind ostoba, agresszív, beszari barmok. Visszasírom a régi időket, amikor még normális emberek csináltak normális filmeket.

Mia and Me 2021.12.11. 18:52:55

@Deansdale: Én arra nem figyeltem mert nem érdekel hogy melyik szereplő milyen nemű meg színű. Ez egy idegenes film, szóval főleg semmi jelentősége annak hogy a lény egy "néger kislány" - a lényeg az, hogy gyerek.

Rég láttam, nem rémlik hogy a férfiak agressziv beszari barmok voltak benne. Azt gondolom ha így is van, a mondanivalót tekintve semmi jelentősége, hogy az emberek bármelyike milyen (a két főszereplőt kivéve)

A tudás és fejlődés ami briliáns a filmben, illetve annak ábrázolása hogy hogyan néz ki egy ilyen apokalipszis a "másik" oldalról, és hogy az érték vagy a pozitívum hogyan megőrizhető.

Deansdale 2021.12.11. 19:02:39

@Mia and Me: "Én arra nem figyeltem mert nem érdekel hogy melyik szereplő milyen nemű meg színű."

Tökre igazad lenne ha nem létezne kontextus :) Amúgy nem akarom elrontani a te örömöd, de én már nem tudom "kikapcsolni", hogy lássam a marxista propagandát. Ami a filmben érték az ugyanúgy érték maradna akkor is, ha nem lenne az egész a feminista világlátásba csomagolva, többek között. Mindegy, ezen nem veszünk össze, de azért jó ha tudod, hogy ez a propaganda elsősorban a fiatalok tudatalattijára hat, így nem érdemes mindenféle védelem nélküli gyerekeket kitenni tenni.

Mme.Brioche 2021.12.11. 19:15:50

@Deansdale: az az a sztori, amiben mindenki zombi lesz, és csak a gyerekek maradnak némileg tudatosak? azt gyerekeknek mutogatják?! nem tudtam hogy készült belőle film, csak a könyvet olvastam, de majd' betojtam a félelemtől, nem gondolnám, hogy az a történet gyerekeknek való :-O

Mia and Me 2021.12.11. 19:28:41

@Mme.Brioche: :D szerintem korhatáros film. Én a férjemmel láttam. (nem olvastuk), és így is majd beszartam :D, én nagyon el tudok képzelni ilyeneket.

Még nem mutogattuk a gyerekeknek, bár ez nem jelent semmit. A Squid game-et ők ajánlották nekünk, aztán mikor végigpörgettem, akkor elhűltem, hogy ilyeneket néznek ... Elzárni sajnos nem lehet őket, mert barátok osztálytársak mondják úgyis ami épp megy.

Mme.Brioche 2021.12.11. 20:10:04

@Mia and Me: nem hiszem, hogy meg merném nézni filmben, épp elég szörnyű volt elképzelni is, nem akarom, hogy beleégjenek az agyamba a filmkockák :-D
(a squid gamet meg sem kísérlem megnézni, már a híre is elég rossz, túl sok magáért való erőszak az az én ízlésemnek)

JusztinaEufrozina 2021.12.11. 21:17:53

@Mia and Me: három negatív gyors teszt?
Az orvos azért kérhetett volna egy PCR tesztet is.
Én nem tudok hason aludni. Persze még nem volt olyan, hogy "kell". Remélem nem is lesz. :)

VT 135 2021.12.12. 19:40:42

Döbbenet ez a világ-kiírtó szuperjárvány. Döbbenet, mennyire odafigyel a hatalom a covid-betegekre - mikor éppen nem a világdiktatúra helyi lerakatát építgeti...

Barátnőm dec. 4-e óta elkezdte nagyon szarul érezni magát. 5-én felhívta a háziorvost, ekkor még csak influenza tünetei voltak (szaglása, ízlelése megvolt), ezért a háziorvos influenzásnak vette fel. Teltek a napok, továbbra is rosszul volt, szerdára elvesztette a szaglását, ízlelését is. Ekkor végeztünk a gyorstesztet, ami pozitívat mutatott.

8-án nagy nehezen elérte újra a háziorvost - pontosabban csak az asszisztensét - miután órákon át nem lehetett elérni őket telefonon (mail cím meg nincs, mert minek, gondolom). Megígérték, h amint lehet, kijön érte mentő, tesztelni. Ma 12-e van, de a tesztelőnek se híre, se hamva... Gondolom, akár el is patkolhatott volna, végül is kit érdekel?

Persze lehet, h ha a mentőket hívja, valamikor kijönnek, de normális ember csak akkor hívja a mentőket, ha életveszélyről van szó. Itt meg nem volt. Mindenesetre látványos, mennyire beleszarik a hatalom és az egészségügy az egészbe - kivétel, ha diktatúra építésről van szó a covid ürügyén.

Amúgy szerencsére már jobban van, bár szaglása, ízlelése még nincs. Szedett Ivermectin-t, meg Aspirin helyetti generikus készítményt.

valis47 2021.12.12. 20:16:30

@JusztinaEufrozina: 2020 tavaszán pánik volt, rendeltek mindent amit értek, persze nyilván haver cégeket is bevontak, akik nyerészkedtek rajta, de az indítója a dolognak a pánik volt, hogy nincs semmi és ebbe hogy bele fognak bukni. Aztán büszkélkedtek vele, hogy mégis szereztek Kínából, ami aztán vissza is ütött. Ez egy évvel később megismétlődött a vakcinával is. Olyan nincs, hogy "kidobtak PCR teszteket", ezek mintavevő kitek lehettek. A tesztet csak labor tudja elvégezni, méregdrága gépekkel, szintén drága reagensek kellenek hozzá. Nyilván nem volt elég laborkapacitás, túlterveztek. Ha nyáron is tombolt volna mondjuk a járvány, akkor el lehetett volna használni őket.

valis47 2021.12.12. 20:17:12

Ja és persze közben rájöttek, hogy olcsóbb a gyorsteszt... persze olvasom, abból is lejárt jó pár.

JusztinaEufrozina 2021.12.12. 20:47:06

@valis47: "Szabó Tímea írásbeli választ igénylő kérdést nyújtott be Kásler Miklósnak, az emberi erőforrások miniszterének, hogy megtudja, ki a felelős a kidobott PCR-tesztekért. A Párbeszéd frakcióvezetője ugyanis azt feltételezte, a kormány hibája miatt kellett a korábban 5 milliárd forintért megvett PCR-teszteket megsemmisíteni.

Ezért rákérdezett:

Miért nem használták fel ezeket a teszteket?
Ki a felelős az összesen 5 milliárd forintos kárért?
Tesz-e feljelentést a Minisztérium az ügyben, indul-e vizsgálat?
Tervezik-e, hogy ingyenessé teszik mindenkinek a tesztelést, ahogy az már Európa nagy részében megtörtént?

Kásler Miklós helyett a belügyi tárca államtitkára válaszolt Szabó Tímeának.

Tájékoztatom, hogy az egészségügyben a legfontosabb szempont a betegbiztonság, éppen ezért az ellátás során nem használható fel olyan eszköz vagy készítmény, amely lejárt szavatosságú.

Ezt írta Kontrát Károly. Az államtitkár a Belügyminisztériumot érintően válaszolt, éspedig gyakorlatilag azt, hogy azért nincs felelős, mert ki kellett dobni a PCR-teszteket, amelyekre nem is volt igény.

Megítélése és levezetése szerint az történt, hogy

a rövid idő alatt eredményt adó gyorstesztek megjelenése visszaszorította a PCR-tesztek felhasználási mennyiségét, azok szavatossági ideje az ellátórendszer rendelésállományának lecsökkenése következtében lejárt, az Országos Kórházi Főigazgatóság elrendelte megsemmisítésüket.

Mivel senki nem hibázott, az ellátás pedig kárt nem szenvedett, így vizsgálat lefolytatása sem indokolt. A belügyi államtitkár szerint a

tesztelés ingyenessé tételének lehetőségét az Operatív Törzs a külföldi minták mentén folyamatosan vizsgálja."

Oltatlanoknak fizetni kellet a tesztért. Többet is akár. Nem adták ingyen nekik, inkább megvárták, hogy lejárjon. Vagyis nem azt várták, de nem engedték felhasználni, nehogymá' a felelőtlen oltott ingyen kapja (aminek megvásárlásához egyébként az ő adóját is felhasználták).
Ha emlékszel még, nálunk mindig nagyon kevés tesztelés volt a második és harmadik hullámban is. Egyszerűen nem mentek a betegekkel érintkezők után, hogy teszteljék őket.
A gyorsteszt nem helyettesíti a PCR tesztet, mi vettünk egy ilyen cukiságot, először gyorsteszt, az negatív volt és jött a PCR teszt. 19.500 Ft-ért (negatív lett egyébként).
Így azt írni, hogy a gyorsteszt kiszorította a PCR tesztet, egy hülyeség. Persze, az emberek jó része ezt vette a patikába, mert mégsem olyan drága. Ami egyébként baromira drága az EU más (normális) országait tekintve, ahol egyébként ingyenes volt bizonyos számú gyorsteszt és PCR teszt az embereknek. Itt semmi ilyesmi.
Csak kuka. 5 milliárdért.
És ahogy olvasod, ilyen van. Be is "vallották", de felelőst nem keresnek, mert szerintük nem kell.
Szerintem meg de.
"az ellátás pedig kárt nem szenvedett".
Nem??? Idősotthonokba kórházból covidosan kerültek vissza.
Emberek kórházakból covidosan tértek haza, mert nem tesztelték őket hazavitel előtt.
A lélegeztetőgépeknél sincs felelős, viszont havi 90 millióért tárolják őket.

valis47 2021.12.12. 22:32:16

@JusztinaEufrozina: Nem volt ingyen, mert a PCR tesztek azért nem adnak eredményt, mert laborban, géppel kell elvégezni.
Az, hogy egy külföldi ügynök, akinek a feladata a konstans zavarkeltés, éppen mivel hergeli a népet, az lényegtelen. Ha nem vettek volna elég lélegeztetőgépet, azon hiperventilálnának, hogy nincs lélegeztetőgép se (képzett személyzet így sincs elég, azt nem lehetett csilliárdért sem csak úgy elővarázsolni). Gyakorlatilag ezek hajszolták bele a kormányt többek között az említett pánikvásárlásokba, bár nem kétséges, hogy egyesek jót kerestek rajta.

valis47 2021.12.12. 22:35:03

@JusztinaEufrozina: A kevés tesztelés fő oka pedig a laborkapacitás végessége volt, hiába álltak a raktáron az azóta lejárt tesztkitek nem volt több képzett laborszemélyzet (szűk keresztmetszet, mint a lélegeztetőgépekhez értő orvos, szakápoló), PCR gép stb.

KalmanBlog 2021.12.13. 08:36:07

@JusztinaEufrozina: > Miért nem használták fel ezeket a teszteket?
> Ki a felelős az összesen 5 milliárd forintos kárért?

Uramatyám, ez komoly, hogy ezen aggódik valaki? Semmi érték nem veszett el. Teljesen felesleges, sőt ártalmas az egész tesztelgetés.

Ha valakit felelősségre kellene vonni, akkor az az aki kitalálta, hogy egyáltalán tesztelgetünk. Az a pénzkidobás.

De hogy tönkrement az ami eleve értéktelen, sőt káros volt? És? Örüljünk neki, 5M kidobott teszt, az kb 250.000 Covid pozitív, ha a szokásos 5%-os pozitív tesztarányt vesszük alapul. Rengeteg karantén, és hűhó a semmiért. Ezt nyertük meg ezzel a kidobással.

És akkor még a mintavételkori károkozásról nem is beszéltem.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 09:25:16

@KalmanBlog: nem sikerült értelmezni amit írtam.
Oltatlan vizsgálatokra, egynapos műtétre, fogorvoshoz, stb. csak PCR teszttel mehet. Ezt nekik fizetni kellett. Pesten van olcsóbb is, mint 19.500 Ft, de nem mindenki lakik Pesten, így egészen sokan 19.500 Ft-ot fizetnek ezért. Miközben simán lejár 5 milliárdért teszt.
Az, hogy káros, vagy nem ebben az esetben mindegy. Aki fizet érte, annak pénzért káros, miközben volt az "ingyen" is.
Rengeteg karantén és hűhó semmiért?
Azért aki beteg volt annak talán nem így tűnt.
Nem értek egyet azzal amit írtál. Marad a sajátom.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 09:28:56

@valis47: laborkapacitás? Számtalan cég állt rá és csinálta meg nagyjából azonnal, tudom, mert kellett őket használni. Nekik volt elég ember?
Az, hogy államilag nem volt elég ember, nem tudom. Azt sem, hogy tudtak-e, vagy akartak-e növelni ilyen létszámot.
Viszont amikor megvették, akkor szerintem tisztában kellett volna lenni azzal, hogy mennyi az a személyzet.
Ahogy akkor is, amikor a lélegeztetőgépet vették, ahol sem a személyzetet, sem a betegszámot nem vették figyelembe, ennyi lélegeztetőgépet még a sokkal nagyobb lakossággal rendelkező országok sem közelítették meg.

Deansdale 2021.12.13. 10:12:05

@VT 135: És a tömeg mégsem látja meg, hogy a médiának, a politikának és az EÜ-nek csak a szája tartja halálosnak a covidot, a tetteik nem. A politikusok szerte a világon tömeges partikat szerveznek maguknak és minden szabályt felrúgnak (már ami egyáltalán vonatkozik rájuk, mert sokszor eleve kivételeznek magukkal), az EÜ is kizárólag a kórtermes dumával riogat, de amúgy a betegek százerei szó szerint magukra vannak hagyva, a média meg abszolút nem végzi a dolgát, nincs oknyomozás, nincs kérdésfeltevés, csak pánikgenerálás, amellett meg az újságírók is nyugodtan bulizgatnak, szarnak az egészbe. Egyedül az agymosott oltáspártiak veszik komolyan a covidot, senki más.

Deansdale 2021.12.13. 10:13:55

@KalmanBlog: "Uramatyám, ez komoly, hogy ezen aggódik valaki? Semmi érték nem veszett el. Teljesen felesleges, sőt ártalmas az egész tesztelgetés."

Ja, de az 5 milliárd forint amit az adófizetők zsebéből kivettek elég kellemetlen.

KalmanBlog 2021.12.13. 10:49:40

@JusztinaEufrozina: Úgy értem, hogy eddig az volt a rend, hogy aki beteg - azaz tünete van - az maradjon otthon. Ez a protokol teljesen jó lett volna továbbra is, a tesztelgetés egy marhaság.

Persze nem kell egyet érteni, én csak a véleményemet írom, aztán kész.

@Deansdale: Igen, az ötmilliárdér el kellene számoltatni azt aki megrendelte ezeket a szarokat eleve. De azért is, aki azt megrendelte, ami fel lett használva, sőt azért még inkább, mert az nem csak felesleges volt, hanem káros is.

Azért meg különösen el kell számoltatni, hogy bevezették a kötelező tesztelést.

Így már érthető? Arra akartam kilyukadni, hogy a pénzkidobás a legkisebb problémánk a többi mellett.

Mme.Brioche 2021.12.13. 10:53:42

@KalmanBlog: attól tartok, hogy úgyis rendelnek belőle még pár ezer raklapnyit, jópár milliárdért :-(

Deansdale 2021.12.13. 11:44:33

@KalmanBlog: A világbékét és az ingyensört kifelejtetted :) Még azok sem lesznek felelősségre vonva akik a hivatalos narratíva szerint is elb*szták a dolgokat, hát még a többi...

valis47 2021.12.13. 11:46:16

@JusztinaEufrozina: Az elején betoljtak, hogy Bergamo lesz. Nem volt tervezés, illetve pánik volt, hogy a szállítmányok fele vagy több esetleg meg sem fog érkezni, akkor rendeljük 4x annyit mindenből vagy többet.
A magánlaborokkal együtt sem volt végtelen kapacitás - még elégséges sem -, azokban is nagyrészt ugyanazok dolgoztak.
Még Gyurcsányék kezdték el leépíteni az állami laborokat, aztán Lézerjani '18 után még rátett rendesen, ha egy évvel előbb jön a járvány, akkor teljes káosz lett volna. Az NNK-ból akkor sokan fogták magukat és felmondtak.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 11:49:45

@KalmanBlog: ismétlem, bármilyen "értéktelen" a PCR teszt, mégis csináltatni kell, pénzért, miközben kidonak ennyit lejárat miatt.
Ha eltekintünk attól, hogy van-e covid hisztéria, vagy nincs, ki mennyire lett beteg, akkor is ott a kérdés, miért kellett fizetni, ha egyszer ilyen mennyiségben volt?
Én erre kívántam kihegyezni azt, amit írtam.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 11:51:42

@valis47: sok cikk született, hogy Bergamo ide vagy oda, sehol sem kellett ilyen nagy mennyiség. Talán 16 ezer, ha jól emlékszem. És azt is tudniuk kellett, hogy ember sincs, aki kezelje, vagyis nem fogják tudni használni, mégha Bergamo 2-vé válunk, akkor sem.
Viszont néhány cég egészen szép összeget nyert ezen. Erről is nagyon sok cikk született, de ezt is elsimítgatták és a feledés homályába veszett.

KalmanBlog 2021.12.13. 11:52:10

@JusztinaEufrozina: > miért kellett fizetni, ha egyszer ilyen mennyiségben volt?

Azért mert a [strikeout]statuálás[/strikeout] szopatás a lényeg.

KalmanBlog 2021.12.13. 11:57:28

@Mme.Brioche: Igen. Simán el lesznek költve még további milliárdok ezekre a szarokra. Sajnos ezt lehetetlen megállítani, ezért nem is dühöngök rajta.

Én ezt határoztam el, hogy még gyógyszertári köpködős gyors-tesztet sem vásárolok, mert nem akarom a bizniszt hizlalni. Azért a nyaralás miatt hajlandó voltam beáldozni magam 1 torkos tesztre, ami azóta is borzolja a lelkiismeretemet, de hát gyenge voltam, na.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 11:59:26

@KalmanBlog: igen, és neki ezt is lehet. És nincs felelős, nincs felelősségre vonás. Az ellenzéket (is) többek között ezért nem tartom sokra, mert nem csinálnak semmit sem. Minden ilyen semmi más nem lesz, mint egy hír az "újságban", egy felszólalás a parlementben.

KalmanBlog 2021.12.13. 12:03:21

@Deansdale: Persze, nyilván nem lesznek. Én csak azt mondom, hogy maradjunk az elveinknél, és a lényegről beszéljünk.

Azon akadékoskodni, hogy 5milliárd ki lett dobva az ablakon olyan mintha a jól ismert forró olajos börtönös jelenetben ( www.youtube.com/watch?v=0yizu6wP1Qw ) azon akadnánk le, hogy milyen meló lesz az olajat feltakarítani a padlóról. Ez is valami, de nem a lényeg. Aki ezekről cikkezik, az a lényegről tereli el a figyelmet.

A pénzt így is úgy is a végén a háttérhatalom zsebeli be, mindegy, hogy államadósság vagy gyógyszer formájában. Ameddig a lényegi kérdéseket nem oldjuk meg, addig ez így lesz így is úgy is, felesleges még a szó is emiatt.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 12:12:58

@KalmanBlog: nem gondolod, hogy éppen azért szórhatják a pénzt mindenre, amire akarják, és ami nem éppen oda kerül, ahol halandónak is jó lenne, mert legyintgetünk 5 milliárdra, 300 milliárdos lélegeztetőgép vásárlása és társaira?
index.hu/belfold/2021/09/30/lelegeztetogep-beszerzes-ceg-megszunes-koronavirus/
Jó neked, hogy ennyire egyszerűen el tudod intézni magadban, hogy jóvanaz, máskor is ez van.

KalmanBlog 2021.12.13. 12:30:03

@JusztinaEufrozina: Nem érted amit mondok: szerintem a Nürnbergi kód miatt kellene elsősorban elszámoltatni ezeket az embereket. Annak más alapról indul a büntetési tétele.

Aki az után fennmarad és esetleg bűnös néhány milliárd elpocsékolásában, azt meg _utána_ azért.

De valóban el tudom intézni magamban, mert teljesen biztos vagyok abban, hogy a pénzrendszer úgy van kitalálva, hogy meg van szabva, hogy mennyit kaphatunk az együttműködésünkért, hogy fenntartjuk a rendszert, és éppen annyit kapunk. Ha nem pocsékolják el tesztekre, akkor sem jutna nekünk több. Csak más csatornán küldenék fel a központba. (Ezt mind az ujjamból szoptam persze, vélemény csak.)

Persze, mindegyik külön-külön is bűn, de csak rendszer szinten van értelme ez ellen fellépni.

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 14:55:00

@KalmanBlog: sehogy nem történik semmilyen fellépés.
És elszámoltatás. Nincs a világon olyan szervezet, ami valamit is képes tenni, és amitől változás történik.
És ha elmegyünk minden mellett, hogy kidobunk PCR tesztet, miközben fizetős, és azért, mert csak rendszerszintű fellépésnek van értelme, ami nem történik meg és ha a világot nézed, csak megyünk bele, de rendesen, akkor miért van értelme azoknak a te általad feltett kérdéseknek, vagy megemlítésének, ha tulajdonképpen azokban sem történik semmi.
Így akkor mindent el kell fogadni, és ahhoz igazodni.

KalmanBlog 2021.12.13. 17:22:25

@JusztinaEufrozina: Úgy értem, hogy itt egymás között, akik látjuk, hogy mi van a világban, ne ezen akadjunk már le.

Nyilván egy norminak teljesen jó, ha ezzel ki lehet robbantani a komfortzónájából.

Mindenkinek ami neki való. Szerintem itt a krém azon a szinten van, hogy tök fölösleges a PCR teszteken leakadni.

Ami problémás még pluszban, ha a PCR tesztek megromlasztásán kattogunk, az annyi, hogy implicite elfogadjuk, hogy a PCR tesztek értékek voltak. Van egy olyan elv, hogy egy dolog nem annyit ér, amiennyiért vetted, az abban a pillanatban elmúlt, hogy megvetted az adott dolgot. Annyit ér, amennyi hasznot hoz neked.

Ilyen módon a PCR tesztek abban a pillanatban 0-t vagy negatívat értek, hogy megvásároltuk őket. A megromlasztással "Nothing of value was lost."

Nem azért kell elszámoltatni ezeket, hogy megromlasztották, hanem azért, hogy egyáltalán megrendelték. Vagy hogy előírták kötelezőnek, azért is.

Apróságnak tűnik a különbség, pedig ez a lényeg. Nem szabad beszállni az ellenség keretébe még azért sem, hogy rámutassunk a hibájára.

Egyébként meg micsoda naívság azt gondolni, hogy majd valaki el lesz számoltatva a lejáró PCR tesztek miatt. Ugye te sem gondolod komolyan?

JusztinaEufrozina 2021.12.13. 19:16:36

@KalmanBlog: értem. Tehát amin te akadsz itt fent, az jó, és azért érdemes, amiért én, azon ne akadjunk már le.
Engedd meg, hogy én ezen is fenn és lenn akadjak. Bár folytatni az erről szóló vitát gondolom lezárhatjuk.

Te egyébként komolyan gondolod, hogy a számodra fontos ügyekben el lesznek számoltatva?

KalmanBlog 2021.12.14. 00:33:41

@JusztinaEufrozina: Nyilván nem lesznek elszámoltatva, az a legvalószínűbb.

Amit mondok az tisztán elvi kérdés, azért jó (és kell) ilyeneken gondolkodni, mert tisztán kell tartanunk az elménket az implicit hülyeségektől is. Ha beengedjük az implicit hülyeségeket az elménkbe, akkor attól egy kicsikét hülyülünk és közelebb kerülünk az oltottakhoz. Azért remélem ezt te sem akarod? :-)

De ezen nem fogunk összeveszni, tényleg csak elvi problémaként írtam ezt be.

Extra röviden összefoglalva az álláspontom: Ha kidobtak lejárt PCR tesztet, az nem baj, mert a PCR teszt eleve értéktelen, sőt ártalmas volt. A baj az, hogy megvették az értéktelen holmit rengeteg pénzér.

(Egyébként ha belegondolsz a PCR teszt lejáratát csak úgy lehetett volna elkerülni, ha felhasználják, ami pedig még rosszabb. Még több kidobott pénz, mert ugye még munka is van vele nem is kevés. Ráadásul felsértik a rengeteg ember nyálkahártyáját is. Még nagyobb marhaság lett volna ezt csinálni. Egyszerűen nem tudok azonosulni a gondolattal, hogy PCR tesztet kibaszni a picsába vagy elégetni rossz dolog volna.)

Az hogy veled kifizettetik, ha fogorvoshoz mész, az a szivatás része, szintén semmi köze ahhoz, hogy mennyit basznak ki. Ha végtelen sok PCR teszt lenne, tele lenne vele a parlament fejmagasságig, akkor is kifizettetnék veled, mert ez volt a céljuk eleve, hogy érezd a szivatást.

Szóval nyilván nem lesz elszámoltatva senki, de abban még talán lehet bízni, hogy lesz valami váratlan fordulat, amikor újra győz a józan ész. Arra a korra tartogassuk a sajátunkat, hogy megmaradjon. Őrizzük azt a keveset ami még megvan.

JusztinaEufrozina 2021.12.14. 06:14:03

@KalmanBlog: én nem értem, hogy te nem érted, vagy nem érdekel az a fájdalmas tény, hogy bár ártalmas, vagy nem a teszt, oltatlannak fizetnie kellett érte. Nem keveset, és ha több helyre időre kellett, akkor többet.
Nem adták ingyen, nem adták olcsóbban, miközben normális országban igen, viszont hagyták lejárni és kidobni.
Lépj már túl kérlek azon, hogy ártalmas és nem baj, hogy kidobták, ha egyszer az én problémám többek között ezzel az, hogy fizetnem kellett érte és sokan másoknak is. Vagyis nem megúszták az emberek az ártalmas tesztet, hanem fizettek is érte. 20.000 Ft-ok egy átlagos keresetű háztartásban nem kevés pénz.
Azt, hogy mikor jár le, rá van írva, és így lehet vele tervezni, olcsóbban adni, kórházból hazamenő beteget megvizsgálni, legalább akkor, ha kéri, mégha olya ártalmas is, mert az sem ártalmatlan, hogy hány ember, és öreg vitte haza a covidot.
Egyébként a fizetős helyen szájból vették.
Én azért a másik csapatban sem érzem a világmegváltást, és bár remélem lesöprik ezt a társaságot, nem gondolom, hogy jön a kánaán utána.

KalmanBlog 2021.12.14. 12:20:50

@JusztinaEufrozina: Jól van, bocsánat, hogy belelovaltam magam ebbe!

Mia and Me 2021.12.14. 17:55:26

@JusztinaEufrozina: "fizetnem kellett érte és sokan másoknak is. Vagyis nem megúszták az emberek az ártalmas tesztet, hanem fizettek is érte"

És simán lehet hogy az utóbbi időben már lejárt tesztekért fizettek. El tudom képzelni hogy egyszercsak valaki Taktabivalyb.sznádon megnézte, hogy nézd már ez rég lejárt, beszóljunk a központba? - Aha, tényleg akkor jelezzük, hogy lejártat küldtek. - jelezték. Akkor a központi elosztóban megnézték hogy mizu és akkor ott cilike egyik megbizottja így felhördült, hogy úbaszki 2 hónapja ilyeneket küldözgetünk ki. Na ami kint van az már mindegy, de ami itt van azt akkor meg kellene semmisiteni, nem? Erre valami okos ember meg mondta, hogy - de. :))

JusztinaEufrozina 2021.12.14. 19:19:08

@Mia and Me: akár így is lehet, hogy valaki egyszercsak meglátta és szólt... :)
Én már azt sem értettem, hogy az SZTK-s tesztnél megy az agyig feldugás, a fizetősnél meg beledörgölnek kicsit a szájba és kész.
Vajon ha a második is elég, akkor miért cseszegetik az emberek orrát?
Ha meg a második nem elég, akkor hogy adhatnak ki eredményt és kérnek érte pénzt?
süti beállítások módosítása