HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Mia and Me: Egyébként a szabálykövetés kijátszása lehet túlélést segítő "okosság" is. Kérdés, hogy miért változtathatatlanok a szabályok ? ( a merevség, a változtathatatlanság = halál) Filozófiailag - ha "iste... (2024.04.18. 15:43) Vallásismereti kisokos
  • Deansdale: @Mia and Me: "mondjuk az adakozásnak nincs sok köze az erkölcshöz..." Ha olyan értelemben nézed, hogy ki mennyire jó ember, elég sok köze van hozzá, mert mondani ugye akármit lehet, de konkrét áldo... (2024.04.18. 15:36) Vallásismereti kisokos
  • Mia and Me: @Opus P.: "Nem kell semmiféle mikulás meg fogtündér történet ahhoz, hogy az embereket a jóságvirányába tereljék. Egy mondat elég lenne: ne légy p×cs." ezzel egyetértek. Szerintem egy jó éve tán pon... (2024.04.18. 15:36) Vallásismereti kisokos
  • Mia and Me: @Deansdale: "a legtöbbet még mindig a keresztények adakoznak az egész világon, pedig mindenki lenézi őket és mindenkinek nagy a pofája, hogy ők mennyire jóerkölcsűek a keresztény hit nélkül is." mo... (2024.04.18. 15:28) Vallásismereti kisokos
  • Mia and Me: A posthoz: Az eleve fura volt nekem annakidején, hogy a templomba ugye csak a fejen lévő kis fejfedővel mehetnek be - állítólag azt is azért hordják, hogy az isten ne lásson be a fejükbe. (alusipka... (2024.04.18. 15:25) Vallásismereti kisokos
  • Utolsó 20

Ömlesztett filmajánló és -kritika

2014.11.15. 17:53 Deansdale

A napokban-hetekben elég sok filmet és miegyebet láttam, sok érdekes gondolattal lettem gazdagabb, amit meg kell osztanom a rajongóimmal :) Csak olyanok olvassák, akiket érdekel az ilyesmi - nem akarok olyan siránkozást hallani, hogy másféle cikkeim érdekesebbek :D

Először is: a Transformers 4 minden idők legrosszabb filmje, főleg ha a végtermék minősége és a befektetett energia hányadosát nézzük. A semmi osztva a végtelennel... Mások is ezt mondták, és teljesen igazuk volt. Pusztán a vizuális effektek miatt adtam rá tizes skálán egy erős kettest, de gondolkodtam az egyesen, pedig nem szokásom. Szerencsére a filmgyártás nem került még teljesen a Bay-ek és Boll-ok kezére... A holnap határa egészen jó volt (annak ellenére, hogy több más filmből lopták össze, ami az utóbbi időben eléggé jellemző Cruise barátunkra), az új X-Men pedig egyenesen fantörpikus, legalábbis eredeti nyelven. Magyar szinkronnal valamit veszített az éléből, dehát ez egy ilyen rulett. Aki teheti, nézze angolul. Mindkettőhöz elkelt a "hitetlenkedés felfüggesztése", dehát aki erre képtelen, az nézzen csak dokumentumfilmeket.

Nade ezek olyan filmek, amiket a filmrajongók valószínűleg úgyis megnéznek, úgyhogy evezzünk egzotikusabb vizekre. Nemsokára érkezik DVD-n a Lucy. Luc Besson, Morgan Freeman és Scarlett Johansson - érdekes keverék. Maga a film még érdekesebb. Első pillantásra sima akciófilmnek tűnik, amihez csak üres maszlag az áltudományos körítés. Aztán kiderül, hogy ez valójában "kísérleti film", amit nem lehet kategorizálni. Egyszerre sci-fi és fantasy, horror és kábszeres élménybeszámoló (meg persze áltudományos akciófilm, amiben az áltudomány csak ürügy a filozofálgatásra). Az utóbbi időben egyre inkább díjazom a kreativitást, és ebben a filmben van bőven. Bátran ajánlom mindenkinek, aki félre tudja tenni, hogy az alapvetés önmagában téves - vagyis semmi értelme a mondanivalót tudományos oldalról cincálni. Igen, mindenki tudja, hogy az agyunknak nem a 10%-át használjuk.

A mai napon végeztem ki a csodálatos csengésű El Cazador de la Bruja-t is, ami ugyan sokkal régebbi, és kicsit animébb, de a maga módján szintén nagyon ütős. A zenéje önmagában is olyan atmoszférát teremt, ami ritkaságszámba megy, de a karakterek is szerethetőek és a történet is egyedi. (Legalábbis azoknak akik nem néznek állandóan animéket.) Miért nem készül a világon sehol máshol ilyen minőségű és mennyiségű rajzfilm, mint a japánoknál? Feldolgozzák és kiszínezik az összes kultúrát, miközben máshol a por se rezzen. Mi az akadálya, hogy néhány magyar ember találjon ki és dobjon össze egy ilyen sztorit? Ha pisztollyal fenyegetnének se tudnám megmondani. A Cazador-t mindenesetre a top 10 animébe teszem - jól megfér ott pl. a Trigun, a Death Note és a Ghost in the Shell társaságában.

Csalódás volt viszont A vadászat, ami körül nagy volt a felhajtás, és férfijogi okokból is muszáj volt megnézni... Sort kerítettem rá, de kicsit kevesebbet kaptam, mint amit reméltem. Manapság túlértékelik, vagy talán félreértelmezik azt, amit az angolok "gritty" jelzővel illetnek, és ami egyenes magyar fordításban semmit sem mond. Talán a realisztikus, a könyörtelen és a nyers szavak kombinációjáként lehetne elképzelni - ennek a filmnek jól állt ez az ábrázolásmód, de megmenteni nem tudta. Kicsit suták a párbeszédek, kicsit hülye a főhős, kicsit irreális egy-két érzelmi reakció... És kicsit kevés az üzenet a másfél óra kitöltésére. Az utolsó jelenetnél pedig könyörögtem, hogy a sír szájából úgy-ahogy visszahozott történetet ne tegyék tönkre egy értelmetlen nihilista fordulattal - de megtették.

Ami férfiszemmel sokkal nagyobbat csattant, az Chaplin Cirkuszának befejező jelenete... Legalább kettővel húzta fel az egyébként sem rossz film értékelését. Ha valaki nevetésre és/vagy valami klasszikusra vágyik, ez is van olyan jó ötlet, mint bármi más. (A Transformers 4 helyett inkább ezt ajánlom tízszer egymás után.)

A szuperhősös-képregényes zsáner manapság nagyon húz, és ez nem csak a mozifilmeken látszik, hanem a két nagy stúdió által egyre gyakrabban kiadott rajzfilmeken is. Vannak persze félresikerült audiovizuális féregnyúlványok, mint az Igazság ligája az idő fogságában - ugyanakkor akadnak megtekintésre érdemes darabok is, mint pl. ugyanők háborúban. Új megközelítésben adják elő a szokásos témát: sokkal több és sokkal nyersebb az akció, mint általában, és szerintem ez pont hiányzott már a palettáról. A Marvel és DC rajzfilmekre általában a gyerekekre szabott szájbarágós tanulságok és a bugyuta sztorik jellemzőek, de a JL:War szerencsére jóval "felnőttesebb". Hasonló cipőben jár az Avengers Confidential: Black Widow & Punisher is, amit talán pont azért értékelnek alul, mert túl felnőttes. Dehát ne picsogjunk kérem, a Punisher karakterét nem lehet (és főleg nem érdemes) kisiskolás szintre lenyomni. Pókember lehet korhatáros szuperhős, a Megtorló nem az.

Ha már szóba került, az új Pókember 2 szerintem bőven rosszabb, mint a régi Pókember 3.

Innentől már csak régebbi filmekről beszélhetnék (nem mintha nem csúszott volna be pár így is). Annak nem tudom mennyi értelme lenne, mindenesetre ha bárkinek lenne bármi kérdése, örömmel állok elébe :)

Csak az érdekesség kedvéért néhány olyan alkotás, ami nem túl ismert, nem is mai gyerek, de szerintem megéri a rá fordított időt: Dr. Horrible énekes blogja, Brick, Miami Vice mozifilm, Az őslakó, A harcos útja, Survive Style 5+. Ja, és természetesen a Firefly mindent visz.

61 komment

Címkék: címkétlenség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aurelius Respectus 2014.11.15. 18:15:31

Nekem lenne kérdésem :) Neked tetszett a Nolan féle Batman trilógia ? Az eddigi Batman filmek közül ezek tetszettek a legjobban.

Aurelius Respectus 2014.11.15. 18:19:10

A Firefly sorozatot nem láttam, de a Serenityt igen, az nagyon jó film volt.

Deansdale 2014.11.15. 20:05:52

@Aurelius Respectus: Természetesen :) A középső volt a legjobb - az első csak előkészítette, az utolsó meg már olyan utánlövés-szagú volt, kicsit másolta is a középsőt. Ettől függetlenül akciófilmek terén mind a legjobbak között vannak. Csak azért nem említem őket fentebb, mert annyira köz- és elismertek. Fölöslegesen koptatnám a billentyűzetet, ha ezeket ajánlanám...

A régi Batman filmek szarok voltak, illetve folyamatosan romlott a színvonaluk, mintha az egymást követő rendezők egymásra licitáltak volna gagyiságban.

Azt el sem tudom képzelni, hogy hogyan lehet a Serenityt a Firefly nélkül megnézni :) A helyedben sürgősen pótolnám a mulasztást :D

TrollEdomer 2014.11.15. 21:24:53

El Cazador de la Brujah, ebben nincs semmi leszbikusság?

TrollEdomer 2014.11.15. 23:24:08

Akkor lehet majd egyszer letöltöm.

Aurelius Respectus 2014.11.16. 01:11:08

@Deansdale: én már Batman pornóparodiát is láttam már :)

Pixynor 2014.11.16. 10:58:01

Nagy filmnéző vagyok, de jó párról még nem is hallottam, amikről írtál. Legalább lesz mit megnéznem. :)

Deansdale 2014.11.16. 11:56:09

@Pixynor: Elég sok stílust érintettem, biztos nem fog mindegyik tetszeni... A Brick pl. egy 50-es évekbeli noir nyomozós sztori egy kortárs amcsi gimire alkalmazva, ami meglepően jól működik(!), a Survive Style 5+ ellenben egy koreai horror-szerűség, ami a végére humorossá és cukivá változik :) Az őslakó a művészfilmek határát súrolja, egy baráti társaság beszélgetése az egész, Dr. Horrible pedig Joss Whedon apánk zsebből finanszírozott hobbiprojektje Neil Patrick Harrisszel és Nathan Fillionnal, egy szuperhősös tragikomédia félig operában előadva...

Az animék meg animék :) Sajnálom, hogy Magyarországon csak egy vékony réteg érdeklődik irántuk, mert vannak köztük olyan gyöngyszemek, amik százszor értékesebbek és ezerszer kreatívabbak mint a hollywoodi iparosmunkák.

Pixynor 2014.11.16. 12:01:14

@Deansdale: animében nekem a Final Fantasy tetszett nagyon. A Transformersről, X-manről egyezik a véleményem a tieddel. Lucy nekem is nagyon tetszett. A Tom Cruise film is jó volt.

A művészfilmek távolabb állnak tőlem, a filmezésben inkább a szórakoztató faktort kedvelem. Ez tud kikapcsolni.

Több olyan sorozat is van, amit nézek és amiről úgy gondolom igazán színvonalasak.

Deansdale 2014.11.16. 12:17:13

@Pixynor: Egy ember, akinek van ízlése :)

Én a Person of Interest-et nézem kitartóan, meg a Castle-t, bár ez utóbbiban idegesít, hogy gyakran idiótának állítják be a főhőst. Amikor a kreatív férfi és a teljesítménykényszeres nő egyensúlyban van, akkor jó az összkép, de amikor átmennek grrrl power szupercsajba és szerencsétlenkedő bohóc pasiba, az fogcsikorgató.

Pixynor 2014.11.16. 12:23:13

@Deansdale: az én kedvenceim azok közül, amik még mennek: The walking dead, Originals, Vámpírnaplók, Homeland, The last ship, Falling skies, Trónok harca, Extant, The 100, Pretty Little Liars, Agymenők, Black sails, 24 ... a teljesség igénye nélkül persze, szóval... mindenfélére vevő vagyok jómagam is.

Általában nálam jobban bejönnek azok, amik egy történetet mesélnek el (nagyon jó volt a Murder in the first is, de ennek már vége) és nem pedig az olyan, hogy minden epizódban megoldanak mondjuk egy ügyet. Ezek sem rosszak, de jobb szeretem ha folyamatos a történet.

Deansdale 2014.11.16. 12:26:40

@Pixynor: Na legalább én is kaptam pár ötletet. Köszi!

TrollEdomer 2014.11.16. 13:43:38

Animéket anno sokat nézem, egy ideje már nem találtam újat.
Death Note első tíz része jó volt, aztán unalmas és vontatott lett.
Mechás animéből sztem Code Geass az etalon, kiberpunkból Ghost in the Shell, Appleseed, Texhnolyze.

Deansdale 2014.11.16. 14:04:48

@TrollEdomer: Az elméletileg 37 részes Death Note nálam befejeződött a két nagy ellenfél közti csata lezárulásával. Az utána megjelenő tartalékjátékosok fölöslegesek és unalmasak voltak. Viszont az első 25 epizód odab*sz. Lehet, hogy ~10 epizód után egy kicsit lassul a tempó, de az első 25 együtt alkot egy lezárt egészet.

A Texhnolyze-t még nem láttam, utánanézek.

TrollEdomer 2014.11.16. 14:09:56

Új animékből utána fogok nézni ennek a Brujahnak valamit még tudnál ajánlani?
Texhnolyzet illetően figyelmeztetés, durván depressziós a vége, bár szvsz a korábbi részek információit felhasználva azért nem teljesen biztos, hogy mindennek vége.

Deansdale 2014.11.16. 14:27:33

@TrollEdomer: Izé, a Bruja nem új, csak én most láttam.

A viszonylag újak közül ami nálam legalább 8/10-et ért:
No Game, No life
Log Horizon
Code: Breaker
Zetsuen No Tempest
Sword Art Online

(Ebből látszik, hogy a videójátékok témáját feldolgozó animéket általában díjazom, akinek ez a műfaj nem jön be, azzal lesznek egyet-nem-értéseink :)

A régebbi alkotások közül ami valamiért kifejezetten tetszett (a már említetteken felül):
Gungrave
Tengen toppa gurren lagann
Steins;Gate
Samurai Champloo
Naruto & Bleach, a "szentháromság" két tagja :)

A legfrissebb anyagok terén kicsit le vagyok maradva, nincs energiám naprakészen követni a piacot. Ha éppen fut valami kellemes akció-anime, akkor jelezzétek bátran.

TrollEdomer 2014.11.16. 14:34:30

Gungravet láttam ezek közül, az tetszett, meg Champloot, azt mondjuk meguntam egy idő után, hogy féltucat ellenfelet egy csapással levágnak.
Végülis videójáték anime is jöhet, ha játék nélkül is érthető.

orvlat 2014.11.16. 16:38:00

Ha valaki bírja a tesztoszterontól csöpögő akció-sorozatokat próbálkozzon meg a Banshee-vl.

[ ] 2014.11.17. 00:03:43

"A napokban-hetekben elég sok filmet és miegyebet láttam, sok érdekes gondolattal lettem gazdagabb, amit meg kell osztanom a rajongóimmal :)"

Mit tesz az emberrel a sok szuperhős. :)
Mivel leszbikusok "sajnos" egyikben sem voltak, így látom az elemzésből ezúttal ki is maradtak a leszbikus, radikális feministák. :)

A Lucy-t megnézem, bár ez az agy 10%-ának használata mindig is elég nagy hülyeségnek tűnt. Egyáltalán honnan tudják, ha azok se használnak többet, akik ezt állítják róla? Ez paradoxon. És honnan tudhatják, hogy a többi egyáltalán használható?

"a Trigun, a Death Note és a Ghost in the Shell"

Ezek mindegyike elmegy, bár a Death Note manga után az anime maga volt a dögunalom.

A japánok szerintem azért olyan gazdagok vizualitás terén, mert a miénkhez képest unalmas és szürke életük van. Nekünk bármennyire egzotikusak, ott mindenki egyforma. Itt vannak barna hajú, barna szemű, szőke hajú, zöld szemű, szőke hajú, kék szemű, szürke szemű, meg még sorolhatnám milyen emberek, ott nincsenek. Állítólag nagy szemeket és színes hajat is ezért adnak a szereplőknek. A lakásaik és a munkahelyeik is szürkék, egyszerűek, praktikusak és kicsik, néhány kivételtől eltekintve. A modernitás meg olyan rideg, letisztult, "kocka"-szerű, amiről egyszer beszélgettünk, hogy nem tetszik neked. Az életük sem valami kalandos, az átlagnak sem a munka, sem a magánélet szabályok közé szorított megélése nem ad lehetőséget az egyéniség megnyilvánulására. Ez alól egyedül a művészcsoportok képeznek kivételt.

Azt nem tudom, miért és hogyan alakulhatott náluk így. A ruháikkal törnek ki néha, a virágaikkal, meg a vizuális alkotásaikkal. Szerintem külsőre is jobban hasonlítanak egymásra, mint más népcsoportok, még a haj és szemszínt leszámítva is.

TrollEdomer 2014.11.17. 08:11:22

" Állítólag nagy szemeket és színes hajat is ezért adnak a szereplőknek."

Azért teszik hogy meg lehessen különböztetni őket.

Deansdale 2014.11.17. 08:28:53

@: "az elemzésből ezúttal ki is maradtak a leszbikus, radikális feministák. :)"

A "civil" életemet nem uralja a férfijogi aktivitás, nem keresem folyton, hogy mibe lehetne belekötni. Valami nagyritkán böki a csőrömet, de akkor okkal.

Az agynak egyszerre kb. mindenki a 10%-át használja, de folyton változik, hogy melyik területeket. Csak az a rész aktív, amit használsz, egyébként pihen. Ez nem valami korlát amit át kellene lépni, egyszerűen csak annyit tesz, hogy ha nem beszélsz akkor a "beszédközpontod" inaktív. A filmben ezt persze lesz*rják, abba a fantasy irányba mennek el, hogy növekvő kihasználtsággal jön a telepátia, telekinézis, stb. Mint gondolatkísérlet érdekes, sokak szerint egyértelműen LSD-s élményeket közvetít, a "tudományos" oldalát boncolni fölösleges :)

Mivel az akcióorientált animéket szeretem (ha elgondolkodtat is, azért legyen benne valami történés, a'la GitS), így a mangák annyira nem fekszenek, mivel papíron az akciót közel lehetetlen jól átvinni. Így csak akkor olvasok mangát, ha egy anime sorozat nem folytatja a feldolgozását... A Death Note-ot is animében láttam először, így nem tudom összevetni az eredetivel. Kedvelem a japán vizuális kultúrát, de fanatikusa azért nem vagyok :)
Mindenesetre ha az említettek elmennek, akkor nálad mi viszi a pálmát?

Azt mindigis hangoztattam, hogy a hentai a japánok igen erős elfojtásai miatt létezhet, de a "sima" manga és anime... Nem tudom. Végülis nem kizárt, de - közhelyesen semmitmondok - valószínűleg több tényező is közrejátszik ebben. Nyugaton is vannak emberek, akik foglalkozhatnának ilyesmivel, de inkább könyvet írnak, CGI-t rajzolnak mozifilmekhez vagy más csatornákba irányítják az energiát. Japánban a rajzolt médiának nagyon gyorsan nagyon nagy hagyománya teremtődött, máshol ezt inkább lenézik, mint valami gyerekes dolgot. Irónia, hogy a filmgyártásunk burkoltan mégis arrafelé halad. Az Avatar és az új Star Wars jó 70%-ban rajzfilm volt, amihez gyakorlatilag fölösleges volt élő szereplőket alkalmazni - csak annyi volt az előnye, hogy több néző ment el egy "rendes" filmre, mint ha nyíltan rajzfilmként hirdetik.

[ ] 2014.11.17. 10:16:02

@Deansdale: A leszbikusokkal kapcsolatos megjegyzésem nem kell komolyan venni. :) Csak arra vonatkozott, hogy nekem mindig fura, ha valakinek egyik vonatkozásban tetszik az ilyesmi, a másikban viszont elveti.

Erről mintha már beszéltünk volna, talán a pedofília kapcsán, de a pornók is idehozhatók. Ha bármilyen műfajban leszbikusok szerepelnek (de ez tetszés szerint mással is helyettesíthető), akkor azt a saját világodban igen, a társadalomban viszont nehezen pakolhatod külön "skatulyába". Először a pornókban is a férfiak kedvéért szerepeltek ilyen lányok, ma már a nők jelentős része rákattant a dologra, ami nem biztos, hogy pozitív.

Ezek a nők nem "igazi" leszbikusok, náluk az egész inkább pótcselekvés.

Erről ennyit, a kommentnek nem ez volt a lényege. :)

Az agy 10%-ának kihasználását ezek szerint félreértettem, én abból indultam ki, hogy jelenleg csak az adott terület potenciális 10%-a használható. Erről akartam kérdezni, hogy honnan tudják. Időközben még az is felmerült bennem, hogy minél kevesebb energiát használ valaki egy bizonyos kognitív feladat megoldására, állítólag annál "okosabb", persze ez nézőpont kérdése, ha nem a feladatot fixnek, elvileg minél nagyobb energiát mozgósít, annál nagyobb eredményekre kellene képesnek lennie.

Animék: vizuálisan a Final Fantasy szint van ott (akcióban is, bár az első nem tetszett), történetileg meg a Death Note manga. :)
Az olyan történeteket szeretem, amik erősen elgondolkoztatók és további kérdéseket vetnek fel, logikusak, öröm kibontani a szálakat.

Ez az, amit a Death Note-nál a manga adott vissza jobban. Egyébként szerintem animeként sem különösebben akciódús, sok benne az "üresjárat".

Az, hogy "elmennek" nálam inkább nyelvhasználat kérdése, ritkán használok minősítésre túlzó, vagy akár közepesen felmagasztaló szavakat. Mivel animéről volt szó, a Death Note elmegy, mangában viszont zseniálisnak találtam. :)

"Nyugaton is vannak emberek, akik foglalkozhatnának ilyesmivel, de inkább könyvet írnak, CGI-t rajzolnak mozifilmekhez vagy más csatornákba irányítják az energiát."

Ahogy említed, nyugaton a rajzfilm gyerekműfaj, a japánoknál meg a költészettől kezdve az irodalmon át minden erősen "képszerű". Abba is érdemes belegondolni, hogy a keletiek írása önmagában egyfajta vizuális művészet(!)

Továbbá az animéknél tartom, hogy színesebbnek és érdekesebbnek találhatták a filmjeiknél, a sok egyforma, sötét szemű-hajú szereplővel.

"Irónia, hogy a filmgyártásunk burkoltan mégis arrafelé halad."

Nem irónia. Üzlet. Egyelőre sokba van, de ha mindent digitalizálnak, kevesebb élőszereplős filmre lesz szükség. Minden errefelé halad. Ez is gépiesítés a maga módján. Kérdés, hogy ki fogja megvenni ezeket, ha az embereknek nem lesz munkájuk?

Gazdaságilag egyetlen ésszerű feltételezés, hogy ember sem lesz ennyi, mint most. Az emberek eltartása egyre inkább költség, mint haszon. A hatalom már nem sokra tudja felhasználni őket, a fizikai erő és a robot ideje lejárt, megélni viszont mindenki meg akar, ami ráfordítás, energia, és egyre több vesződséget jelent a hatalomnak.

Szép elv, hogy a föld elég nagy mindenkinek, de ezt sokan még akkor sem tartották be, amikor jóval kevesebben voltunk és háborúk tizedelték a lakosságot.

@TrollEdomer: A nyugati rajzfilmekben kevesebb is elég ehhez. A japánoknak ráadásul a különbségtétel terén kifinomultabbak az érzékeik, hozzá kellett szokniuk, hogy sok hasonló embert se keverjenek össze.

[ ] 2014.11.17. 10:22:36

@TrollEdomer: Jó a fényről való bejegyzésed. Igen, az idő visszafordításával való operálás egy tudományos illúzió volt, amiben (szubjektíve) valószínűleg az is szerepet játszhatott, hogy legfőbb érzékszervünk a szem.

Deansdale 2014.11.17. 10:58:10

@: "vizuálisan a Final Fantasy szint van ott"

Melyik? :) Kapcsolódik hozzá egy rakás többé-kevésbé ismert anime. Én most azt feltételezem, hogy elsősorban az Advent Childrenre gondolsz, az "első" alatt pedig a Spirits Within-t érted.

Engem pusztán a vizualitást tekintve a GitS2 nyűgözött le, az a részletességnek egy olyan fokát képviselte, ami már beteges. Egyes jelenetkben a legutolsó utcai lámpa körül zümmögő szúnyogok pöcsét is gondosan és gyönyörű színekkel rajzolták meg... Japánok :D
www.imdb.com/title/tt0347246/

"Nem irónia. Üzlet."

Úgy irónia, hogy nyíltan lenézik a rajzfilmeket, "titokban" meg a multimilliárdos projektek is egyre inkább arra haladnak.

"Az emberek eltartása egyre inkább költség, mint haszon. A hatalom már nem sokra tudja felhasználni őket, a fizikai erő és a robot ideje lejárt, megélni viszont mindenki meg akar, ami ráfordítás, energia, és egyre több vesződséget jelent a hatalomnak."

Ebola? Világháború Kínával vagy Putyinnal? Van ötlet a probléma megoldására...

[ ] 2014.11.17. 11:17:03

@Deansdale: Elsősorban igen. :)

A Ghost in the Shell-t én is bírtam. Nem csak a vizualitás, hanem a stílus miatt is, illetve a közeg miatt, amiben játszódik. De már jó pár éve láttam.

"Ebola? Világháború Kínával vagy Putyinnal? Van ötlet a probléma megoldására..."

A védőoltásoknál már akartam említeni, hogy hiába vagy oltásellenes, ha ki akarnak nyírni bennünket, még jól is jön nekik, hogy nem kell oltásra költeniük, elég hirtelen "elterjednie" néhány rég letűnt járványnak. :)

Én biztos így csinálnám, már ha olyan elvetemült lennék. Propagálnám az oltásellenességet, aztán várnék türelemmel, míg "beüt" valami.

Kínával ajánlatosabb jóban lenni, bár elég nagy változások várhatóak náluk. Az embereknek elegük van az ottani kormányból.

[ ] 2014.11.17. 11:25:04

@Deansdale: Lehet, hogy animék terén jobban képben vagy nálam. Filmek terén meg jelenleg biztos. Jó ideje nincs időm animéket nézni. Rémlik még néhány, amiket nagyra tartottam, de hirtelen eszembe se jutnak.

Én a gépen se játszom már rendszeresen, legföljebb máshogy, ha azt játéknak lehet nevezni. :) Mondjuk elnézve a legfrissebb felhozatalt lassan már nekem se ártana gépet cserélni hozzájuk, ha még rászánnám magam. De ott is a vizuális élmény felé mentek el, a játékélmény ezzel együtt se mindig több, mint egy régi cuccnál.

TrollEdomer 2014.11.17. 11:45:44

@: Köszönöm. Megjegyzem, azokban az animékban ahol részletes arcok vannak (GitS, Texhnolyze, Jin Roh), ott nincsenek színes hajak meg szemek.

Számítógépes játékokat már egy ideje nem nyomatok idő hiányában, bár Evil Within esetén lehet kivételt fogok tenni, ha lesz némi időm.

[ ] 2014.11.17. 12:25:08

@TrollEdomer: Igaz. Ha belegondolok, a többiben az arcok elég egyformák.

De a megkülönböztető jelzések feltűnő használatára akkor is hajlamosabbak, vagy ruházat, vagy hajszín, vagy "forma" terén, a robotos animéikben felesleges színes hajakat használniuk, azokban elég extrém különbségek vannak úgy is. :) Az animék nagy részére mégis a színes, vagy egyenesen a lehetetlen színű haj a jellemző. Ez nyugatabbra szinte teljesen hiányzik, itt rózsaszín, vagy lila hajú rajzfilmszereplőket elvétve látszhatsz, míg ott teljesen szokványos.

"Számítógépes játékokat már egy ideje nem nyomatok idő hiányában, bár Evil Within esetén lehet kivételt fogok tenni, ha lesz némi időm."

i7-es procit ír gépigénynek.
Bár nekem az egyik most i5-ös.

zriff 2014.11.17. 21:30:58

@Deansdale: Ha már filmekről van szó. A férfihangon régen olvastam egy kommentet, hogy a mézga család, kukori és kotkoda mind feminista propagandák voltak. Szerintem van benne valami. Neked mi a véleményed?

TrollEdomer 2014.11.17. 21:50:16

Mézga család?? Ott mindenki hülye volt, de a lány különösen.

Deansdale 2014.11.18. 08:05:46

@zriff: Háááát, ezt nem hinném. Őszintén szólva már alig emlékszem valamire ezekből, egyiket legalább 10, másikat legalább 20 éve nem láttam, szóval tévedhetek is, de szerintem ezek teljesen ártatlanok ilyen téren. A készítőik vicceskedni akartak, hogy adott esetben éppen a férfiakon/kakasokon csattant az ostor, az benne van a normális pakliban.

[ ] 2014.11.18. 08:24:03

@zriff: Ez tipikus esete annak, hogy minden út a fixa ideába vezet(het). Úgy látod ezekben nincsenek a nők is ugyanúgy kigúnyolva? A Mézga családban pl. nem a lány a zseni, hanem a fiú, a lány tökhülye. Egyébként hogyne volna feminista propaganda, amikor benne van Pista is? :)

zriff 2014.11.18. 16:12:59

@: Jobban belegondolva valóban ezt kicsit túlreagáltam. Amióta olvasok antifeminista írásokat sokkal pesszimistábban látom, a dolgokat. Eszembe jutott pl. az, hogy régen a tv-ben volt a családon belüli erőszakról úgynevezett társadalmi célú hirdetés. Azokban amennyire emlékszem olyanok voltak, hogy egy kisfiú meg egy kislány elkezdett családosat játszani, ami abból ált, hogy a kisfiú elkezdte verni a kislányt. Meg egy kislány szomorúan mondta, hogy náluk a vacsora abból áll, hogy apa elkezd üvöltözni stb. Akkoriban ezek még teljesen természetesnek hatottak, de mostanság jobban belegondolva férfidémonizáló szarságok. Angol antifeminista blogon olvastam (a címét sajna nem jegyeztem le), hogy nyugaton már kezdenek megjelenni olyan mesekönyvek, amiben az apák lusta, idióta alakokként vannak ábrázolva.

aldum · http://aldum.pw 2014.11.18. 22:37:30

@Deansdale: Kivalo animes izles, ezek kozul majdnem mindet lattam es kifejezetten kedvelem :3

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2014.12.02. 19:21:08

Megvallom, ezt a czikkedet nem olvastam el, csak most futottam át az első pár sort, és kellemes bizsergés futott át, amikor a Trigunhoz értél. Méltatlanul ismeretlen darab.

aldum · http://aldum.pw 2014.12.04. 06:10:23

@don Fefinho: A Trigun ismeretlen? :O En ugy tudom, kifejezetten nepszeru, mondhatni kezsuel, kb a harmadik manga volt, amirol eletemben hallottam. Persze lehet, hogy en forogtam/forgok szokatlan korokben...

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2014.12.04. 07:23:08

@aldum:

Én véletlenül találtam rá, és nem volt olyan ismerősöm, akinek ne én mutattam volna

Deansdale 2015.05.08. 15:41:45

@Ahasverus: A cikk jó, de ez az anime túl depressziósnak tűnik ahhoz, hogy megnézzem :)

2015.05.08. 20:00:14

@Deansdale: Érdekes módon nem a drámaisággal operál, hanem a poénokkal. Hivatalos szinten vígjátéknak van bejegyezve.

Tegyél próbát az 1. epizóddal (25 perc), hátha bejön:
indavideo.hu/video/WataMote_1resz

aldum · http://aldum.pw 2015.05.09. 15:15:11

@Ahasverus: Ez mangaban meg szorakoztato volt, viszont nezni mar nem birtam, egy resz utan ejtettem, tulzott secondhand embarassment, tul sok valoszinutlen szerencsetlenkedes.

2015.05.20. 08:18:05

@Deansdale:

"Miért nem készül a világon sehol máshol ilyen minőségű és mennyiségű rajzfilm, mint a japánoknál? Feldolgozzák és kiszínezik az összes kultúrát, miközben máshol a por se rezzen. Mi az akadálya, hogy néhány magyar ember találjon ki és dobjon össze egy ilyen sztorit? Ha pisztollyal fenyegetnének se tudnám megmondani."

Magyarországon miért nincsenek olyan jó újrealista filmek, mint a németeknél, miért nincsenek olyan jó történelmi filmek, mint az olaszoknál, miért nincsenek olyan jó ifjúsági filmek, mint az angoloknál...?

Pontpontpont, mert a lista folytatható.

Ellenben annyira nem kell lenézni a magyar kultúrát, mert pl. a magyar fantasy mostanában kimondottan színvonalas, csak hogy pár brandet említsek, mint az Ammerúnia, a Worluk, a Cherubion vagy a MAGUS. Időnként a magyar filmgyártás is kiizzad magából remek filmeket, mint az Ópium - Egy elmebeteg nő naplója.

Az kimondottan gáz, hogy jelenleg Mundruczó Kornél jelenti a magyar filmgyártásban az etalont. Mundruczó Kornél inkább az a szint, amit már illene meghaladnia a magyar filmgyártásnak. Mundruczó Kornél sajnos kurvára nem európai.

Ha a fentieket a magyar rajzfilmgyártásra érted, az tényleg szomorú. Szomorú, mert alapanyag van bőven. Frankó rajzfilm-sorozatokat lehetne készíteni Fekete István vagy Móricz Zsigmond életművéből (szerintem a Légy jó mindhalálig is szerencsésebb lenne rajzfilmsorozatban, mint musical-ben), Kosztolányi Esti Kornél-jából és Krúdy Gyula Szinbád-jából. És persze a hagyomány mellett a kreativitás kitermelhetne vadiúj darabokat is.

Dehát... :(

Deansdale 2015.05.20. 09:14:20

@Ahasverus: Érdekes kérdések ezek egy olyan korban, ahol már egyes youtube produkciók is megütnek egy vállalható filmes színvonalat. Csak egy kis kreativitás kellene, meg néhány tehetséges fiatal színész. (A régi arcokat már nagyon unom, nem igaz hogy minden magyar filmben ugyanannak a 10 embernek kell szerepelni.) Nem kell milliárdokat kikönyörgni Andy Vajnától ahhoz, hogy a produktum nézhető legyen. Sajnos jelenleg pénznyelő művészek és a progresszívek osztoznak a magyar filmpiac 95%-án (a Vespák és SOS love-féle fostalicskák), ezért csak szökőévente van olyan film ami megnézésre érdemes. Oké, mondjuk ebben az is benne van, hogy én afféle "antisznob" vagyok, és ezért van olyan művészibb jellegű darab amit ezért nem nézek meg, holott lehet akár jó is.

A magam részéről biztos vagyok benne, hogy MAGUS-os anyagokból elkészíthető lenne egy világszinten is értékelhető produkció, mondjuk a Gorduin-ciklus regényeiből rajzfilmsorozat, a rövidebb novellákból pedig 90 perces rajzfilmek formájában. (Élőszereplősben itt nem gondolkodom, mert azt 5 nagyságrenddel nehezebb lenne hollywoodi szinten lehozni, az alatt meg minek, garantált bukás.)

A gyermekeknek pedig nyomathatnánk amit te is írtál - a Fekete István életmű például szintén befuthatna világszinten is, ha belefeccölnék a kellően igényes munkát.

Deansdale 2015.05.20. 09:20:39

@Ahasverus: A SAO nem volt egy korszakalkotó műremek, ez tény, de megvoltak azok az aspektusai amik miatt érdemes lehet megnézni. Itt abban látom a fő problémát, hogy akik nagyon sok animét néznek, azoknak nagyon fölmennek az igényei e téren. Ami egy kizárólag nyugati termékekhez szokott szemnek érdekes, újszerű és minőségi anime, az egy veteránnak lerágott csont. Én valahol félúton járok ebben a folyamatban, nekem hollywood tűnik ötlettelennek és önismétlőnek, az animéket szerencsére még tudom értékelni :)

2015.05.20. 10:12:49

@Deansdale: Én sem vagyok veterán a témában. :D

Az indavideó egyébként tele van animékkel - vagyis még torrent progi sem kell, hogy az ember kedvére nézhessen különféle műfajú és minőségű darabokat. Az általad ajánlott El Cazador de la Bruja is fenn van. Valamikor majd nekiállok annak is... :)

Deansdale 2015.05.20. 10:17:23

@Ahasverus: Az indát nem szeretem, mert a videók minősége nagyon gyatra. Persze érthető, hogy nem töltenek fel mindent minimum 720p-ben, de azért mindennek van határa... Én amúgyis régivágású vagyok ezen a téren, jobbnak érzem ha lent van a gépemen az anyag :) Másoknak is inkább a torrentezést szoktam ajánlani, de a fiatalabbak nem igazán értik az előnyeit, nekik az online nézés az alfa és az omega.

2015.05.20. 11:39:24

@Deansdale: Ez nagyon OFF, de kíváncsi vagyok a véleményedre.

Mit gondolsz a slam poetry műfajáról?

Én utálom, de lehet, hogy (mások elmondása szerint) én vagyok a műveletlen. :P

Deansdale 2015.05.20. 12:36:47

@Ahasverus: Még nem volt hozzá szerencsém direktbe', de nem is nagyon hiányzik. Tisztelem a jó költészetet, ezért a rossz költészetet nagyon nem szenvedhetem. Az amatőrök ilyen versenyében pedig elkerülhetetlen néhány tehetségtelen kókler (ha épp nem mind az), szóval inkább kihagyom.

Na jó, megnéztem találomra ezt a videót:
www.youtube.com/watch?v=69zzyfXtiPs
Lehetne rosszabb is, de ez speciel nem annyira poetry, inkább egy közepes standup. Ahogy számítottam rá, a kulcsszavak az edgy* meg a hipster, úgyhogy tényleg nem az én világom.

* www.urbandictionary.com/define.php?term=edgy&defid=3155326

2015.05.20. 13:38:26

@Deansdale: Sikerült kikapnod Kemény Zsófit, a slam poetry bajnokát, József Attila-díjas "költőnőt". A slam poetry amúgy népszerű a ballib körökben, mindenkit leműveletleneznek, aki bírálja a műfajt. Szerintem ez az egész a stand up, a költészet és a rap elég förtelmes ötvözése. Ugyanolyan múlékony szar, mint régen volt a rokokó.

Deansdale 2015.05.20. 16:38:17

@Ahasverus: Eeegen, volt egy olyan érzésem, hogy a fehér hipstereknek nincs ritmusérzéke, ezért slam poetryvel helyettesítik a 8 mérföld-féle rap-csatákat, csak nem akartam mondani, mert úgy sejtem ezt sokan elsütötték és értő berkekben már fáradt poén.

Mások leműveletlenezése meg alapvető része a hipster életmódnak, szóval ezen én nem aggasztom magam :)

2015.05.20. 18:21:30

@Deansdale:

"Mások leműveletlenezése meg alapvető része a hipster életmódnak, szóval ezen én nem aggasztom magam :)"

Én kicsit átfogalmaznám. :)

Mások leműveletlenezése meg alapvető része a "PROGRESSZÍV", "MODERNISTA", "BALLIBERÁLIS" életmódnak, szóval ezen én nem aggasztom magam :)

Nem tetszik a slam poetry? De műveletlen vagy!
Nem tetszik Petri György költészete? De műveletlen vagy!
Nem tetszenek Jancsó Miklós filmjei? De műveletlen vagy!
Nem tetszik a feminista művészet? De műveletlen vagy!

Ismerős ledorongolás ugyanazoktól az arcoktól.

2015.05.20. 18:27:25

@Deansdale:

"Eeegen, volt egy olyan érzésem, hogy a fehér hipstereknek nincs ritmusérzéke, ezért slam poetryvel helyettesítik a 8 mérföld-féle rap-csatákat"

Egyébként valamilyen téren borzalmas, amit írsz. Mert ezzel azt írod, hogy a slam poetry nem magyar sajátosság (bár annak hazudják), hanem megint csak az amerikai művészetnek egyfajta szánalmas másolása. Ha ez a helyzet, ha ez nem sajátosan magyar szar, hanem egy a külföld szolgai utánzásából kitermelődő trágyahegy, AKKOR ROSSZABB! Mert ha sajátosan hazai, akkor lehet mondani, hogy a kreativitásra való rossz törekvés, de ha ez másolt, akkor csupán egy szervilis majmolás gyenge eredménye. S ha belegondolok, tényleg, ez az amerikai hipszter rap kultúra borzalmas másolása, ahol Kemény Zsófi a mi "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mi..." Eminem-ünk. Még belegondolni is elkeserítő!

2015.06.08. 22:55:52

@Deansdale: Thomas Vinterberg zseniális rendező, az újrealista film mestere. Tetszett tőle mind a Születésnap, mind A vadászat. Érdekes, hogy így körüljárja a pedofilra és a rágalmazás témakörét, mindkét filmben, más-más szemszögből.

A Születésnap-ban azért közösíti ki a közösség a főhőst, mert senki nem hisz a pedofilizmus vádjának, és rágalomnak hiszik.

A vadászat-ban azért közösíti ki a közösség a főhőst, mert senki nem hisz a rágalmazás vádjának, és mindenki pedofilnak hiszi.

Sajnos esetenként a valóságban tényleg nem tudni, hogy most valóban pedofilizmus érhető tetten, vagy az egész rágalom.

Miért érzed nihilistának a befejezést, Deansdale?

Deansdale 2015.06.09. 09:35:05

@Ahasverus: Feltették a kérdést, hogy bízhatunk-e az emberekben, az emberek megbocsátásában vagy megértésében - aztán azzal válaszoltak, hogy nem.

Nem ragaszkodok a happy end-hez minden egyes film végén, de ennek kifejezetten jól állt volna, ha a pozitív forulatot nem csavarják meg még egyszer. A másfél óra fogcsikorgatás végén jó lett volna egy kicsit fellélegezni.

2015.07.08. 18:56:08

@Deansdale: Megnéztem két általad ajánlott anime-t: El Cazador de la Bruja és Samurai Champloo. Piszok jó anime-k. :D

Mostanában próbálkozom anime-kritikákkal:
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/03/rozen-maiden-zuruckspulen.html
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/05/verfertozes-magany-emberi-nyomorusag.html
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/05/posztmodern-cuki-es-aranyos-talalasban.html
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/06/hamis-realizmus-japan-modra.html
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2015/07/komplex-baromsag_8.html

Olvasd el őket, hát ha kedvet kapsz valamelyikhez. :D

(Az előző kommentem félrement, kérlek, töröld!)

Deansdale 2015.07.08. 22:17:27

@Ahasverus: Úgy látom te viszont egy rakás szörnyű animét néztél... Hogy bírod? :)

2015.07.08. 22:34:31

@Deansdale: Igen, van egy-két (puzsérosan fogalmazva) DVD-eltanácsoló rovat is.

Amit mindenképpen ajánlok neked megnézésre (legalább 5 részt kóstolónak), az a Watamote és a Excel Saga.

A Rozen Maiden-t (mármint az első két évadot) azért nem merem, mert az nagyon a kamasz rétegnek készült, és lehet, hogy neked nem jönne be.

Madoka Girl nekem nem jött be, de lehet, hogy neked elnyeri a tetszésedet. Mindenesetre érdekes próbálkozás.

S mivel perverz vagyok, ezért időnként megnézem kimondottan szar anime-ket is, mint a K-ON!!!. :D

Ha tetszett a Samurai Champloo, akkor ajánlom ugyanettől a rendezőtől (Shinichirō Watanabe) a Cowboy Bebop-ot is.

Az El Cazador de la Bruja Kōichi Mashimo munkája. Van még két hasonló műve, ha érdekel: Noir, Madlax

Deansdale 2015.07.09. 08:23:31

@Ahasverus: A kritikád alapján nem tűnt úgy hogy az Excel Sagát kihagyhatatlannak tartanád :)

A Bebopot természetesen ismerem, bár nekem valamiért nem jön be annyira mint általában a közösségnek. Akkor mág inkább a Trigun.

A Noir/Madlax párosnak valószínűleg utánajárok, bár már így is több évre elegendő anyag vár megnézésre otthon :)

2015.07.09. 09:11:39

@Deansdale:

"A kritikád alapján nem tűnt úgy hogy az Excel Sagát kihagyhatatlannak tartanád :)"

Egyáltalán nem húztam le. :O Egy sötét társadalomképet mutat be, az tény, de frankó humorral, kiváló grafikával, profi szinkronnal, hangulatos zenével. Az, hogy nyomorult karaktereket mutat be, az is tény, de a jelenlegi fogyasztói társadalmunk ilyen embertípusokat termel ki magából, és ezt is jól bemutatta az anime. Nekem semmi bajom nincs vele. Attól, hogy nincsenek hősök egy alkotásban, az nem rossz, csak éppen más a célkitűzése. A fenti anime bemutatni akar egy degenerálódási jelenséget, ami tetten érhető a nyugati civilizációban, közben pedig kifiguráz pár franchise-t és lektürt, s nevetett és szórakoztat. Persze ízlések és pofonok...

Igazából egy Watamote-t vagy egy Excel Saga-t azért necces ajánlani a legtöbb embernek, mert nincsenek bennük hősök, mint a Brujá-ban vagy a Samurai Champloo-ban, inkább az emberi nyomorúságot ábrázolja, úgy, hogy közben a nézőre bízza a tanulság levonását.
süti beállítások módosítása