[ - Vigyázat, csúnya szavak! Én szóltam. - ]
Mit lehet mondani arra, aki határozott kijelentést tesz, miszerint a bűnözés, és a bűnözés elleni fellépés nem faji kérdés?
RASSZISTAAAAAAAAA!!!!!!!!
A k*rva anyját a szemét rasszistának, aki szerint a rendfenntartásban nem a cigányok egrecíroztatása a lényeg, hanem a bűnözés visszaszorítása. Egyértelmű cigánygyűlölet, nem?
„A »cigányság« mint kategória nem elsődlegesen faji alapon értelmezhető, hanem az ekként jelzett életformát követő, faji hovatartozástól függetlenül a lakosságnak egy elkülönült, a többségi társadalom hagyományos értékeit és a már hivatkozott jogszabályok által is védett értékeket semmibe vevő csoportjaként, akik egy bizonyos munkakerülő életforma, a magántulajdont, együttélési normákat nem tisztelő erkölcsi felfogás követői”
Na jó, látom már mi a gond. Összezavarhatja a rosszindulatú tetűládákat, hogy szóba kerül a "cigányság". Erről az alapról bármit félre lehet magyarázni. Itt kérem faji tisztogatások lesznek, egyesek már készítik a horogkeresztes kokárdákat. Mindezt arra alapozva, hogy egy gyulai bírónő szerint a közemberek az ő hülye köznyelvükön a "cigányok" gyűjtőfogalmat nem elsősorban a roma származásúakra értik, hanem az olyan emberekre, akik egy bizonyos életmódot folytatnak - faji hovatartozástól függetlenül, ahogy az az idézetben is szerepel.
Faji hovatartozástól függetlenül.
Mi sem természetesebb, mint hogy ez a koncepció meghaladja Tamás Gáspár Miklós értelmi képességeit. Számára teljesen érthetetlen és elképzelhetetlen, hogy a magyar nemzetiségű embereknek nem az a baja egy bűnözővel, aki mellesleg cigány, hogy barna a bőre, hanem az, hogy bűnözik. Olyan ugye nem is létezhet, hogy a tisztességes magyar emberek egyszerűen csak nyugodt, bűnözéstől mentes életet szeretnének élni. Abba nem lehet beleszőni a rasszista vádakat, nem működne a "white guilt", a fehér bűntudat, amivel a fehérellenes rasszisták elérték, hogy a világ minden mocskát a saját számlánkra vegyük. A cigányok, arabok, négerek, zsidók bajai mind a fehér ember gonoszsága miatt vannak, tehát minden faj egyenlő és azonos, kivéve hogy a fehér faj aljas tróger, a világ megrontója, akiket irtani kéne (és tapsikolni ha véletlenül úgy adódik, hogy kihalnak - erről később). És ez nem fehérellenes rasszista gondolat, de nem ám! Ez felvilágosult, progresszív liberális jólmegmondás, polkorrekt tüzijáték a javából. Dögöljön meg mindenki aki fehér, mert mind egy szálig bőrszín alapján gyűlölködnek!
Na kezdjük elölről.
Először is a bírónő nem a saját véleményét közli, hanem a köznép soraiban népszerű álláspontot ismerteti, vagyis őt itt bármivel vádolni aljas férgeskedés. Ő attól nem lesz rasszista, ha arról beszél, hogy a Gyula környéki falvakban az emberek milyen értelemben használják a "'cigány" szót. Attól sem lesz rasszista, ha azt mondja, az utcákon rendfenntartó céllal járőröző, és eleddig senkihez egy ujjal sem nyúló emberek nem követtek el semmilyen jogellenes dolgot. Szóval hagyjuk békén Dr. Mucsi Erikát, ebben az ügyben nem ő ül a vádlottak padján.
Illetve mégis ott ül, minden normális emberrel együtt - legalábbis az olyan megélhetési gyűlöletkeltők szerint, mint TGM. Lássuk mit képes az ügyben mondani.
Dr. M. Erika elkövető (a gyulai bíró) nem rosszabb a magyarhoni keresztyén-úri középosztály szánalmas átlagánál, szegény, félrevezetett, megtévesztett asszony, akinek ezt a sötét ballépését majd el kell titkolnunk unokái elől.
Na először is miféle "magyarhoni keresztyén-úri középosztály", te isten barma? Hol van itt keresztény középosztály, ami ráadásul úri is? Jézusom, stílszerűen. És hogy ennek az "átlaga" "szánalmas"... Na eriggy a picsába, TGM. A magyarságot mocskolod, mikor milyen szóvirágok mögé bújva, garantáltan aljas szándékból. A középosztály, mint réteg, nincs napi kapcsolatban a cigánysággal, legföljebb a sajtóban látja őket, úgyhogy a többségük hozzád hasonló agyhalott kriptomarxista. Utcára mennek antifasisztáskodni, meg ilyenek. Akiket te szidsz, azok a láthatatlan cigánygyűlölők, akik eltömik a templomokat és közben heteronormatív pátriárkaként órabérben cigánygyűlölnek, a valóságban nem léteznek.
Másodszor pedig nincs abban semmi "sötét ballépés", ha valaki nem a te szád íze szerinti politikát követ, és nem hajlandó a biztonságot szerető emberek utcai járőrözését azért betiltani, mert teszerinted a bűnözés elleni védekezés rasszizmus.
a helyi „gárdakapitány” (bandavezér) így foglalja össze hadainak világnézetét: „…úgy szaporodnak ezek a férgek [ti. a cigányok]
Nem, nem a cigányok - legalábbis nem a nemzetiségük szerint, ahogy az feketén-fehéren le van írva. Hazudsz. Egyszerűen csak hazudsz, TGM, mert neked az belefér. Ez a fentebbi másfél sor csúnyán hangzik, ha a cigány nemzetiségűeket értik alatta, ahogy te is próbálsz arra utalni, de ők explicite kifejtik, hogy nem, nem a cigány nemzetiségről beszélnek, hanem egy bizonyos életmódot folytató bűnözői rétegről, faji hovatartozástól függetlenül.
a bíróság nincs tekintettel a jogi precedensre, a Magyar Gárda betiltására.
A magyar jogrend - az amerikaival szemben - nem épít egyértelműen a precedensekre, de azt hittem ezt az alapvető tényt az olyan fantasztikusan nagytudású megmondóemberek, mint te, eleve tudják. Nálunk az első a törvény betűje, és ha valaki azt nem szegi meg, akkor nem követett el semmit. Tudom, hogy szerinted ez hatalmas tragédia, mert így nem zárathatsz be mindenkit aki neked unszimpatikus, dehát ez már csak egy ilyen ország: törvényeink vannak, amiket tiszteletben illik tartani.
A „menetelő” újfasiszta szervezetek a jog által – az általános vélelem szerint – ártatlannak, ráadásul megvédendő honpolgárnak tételezett lakossági csoportokat félemlítettek meg
Újfasiszta a kedves édesanyád. Dobálózol a billogokkal, mintha a te szádból még lenne értelme az ilyesminek. Számodra mindenki fasiszta, aki nem fehérgyűlölő, úgyhogy ez tőled legalább akkora dícséret, mint amilyen nagy vádnak hiszed. Már csak azt nem tudom, hogy milyen jelzővel illetnél valakit, aki tényleg fasiszta? Elkoptattad a jelzőket, haver, elértéktelenítetted őket.
És hadd magyarázzam meg, hogy az utcán sétálni nem "megfélemlítés". Fekete nadrágban sem, bakancsban sem. Minden épelméjű ember tökéletesen tisztában van azzal, hogy ezek a járőrök nem fognak a fényes nappal, nyílt utcán embereket inzultálni a bőrszínük miatt, tehát minden épelméjű ember számára egyértelmű, hogy a rendvédelmi járőröktől nincs félnivalója cigányként sem. (Főleg egy cigánytelepen nem, ahol egyébként majd' mindenki cigány.) Megkockáztatom még annyira sem kell a "menetelőktől" tartani, mint a szolgálatot teljesítő rendőröktől, hiszen azok letartóztathatnak és/vagy különböző büntetésekkel sújthatnak akár mondvacsinált okokból, amit emezek nem tehetnek meg.
Jól is néznénk ki, ha bizonyos ruhákban való sétával meg lehetne másokat félemlíteni - engem például a rövidgatyás, strandpapucsos "örökifjak" tartanak rettegésben, igazán tehetne valamit a rendőrség, hogy újra nyugodtan mehessek utcára. Vagy hogy kicsit közelebb lőjek a témához, mi van ha engem a közismerten rossz közbiztonságú helyeken kapucnis pulcsiban mászkáló fiatalok félemlítenek meg, akiknek egészen véletlenül a túlnyomó többsége cigány származású? Houston, problémánk adódott... Vagyis mégsem, hiszen az én biztonságom TGM-et a legkevésbé sem érdekli, hiszen csak egy szar fehér ember vagyok, nem szent cigány. Ha én félek a bűnözőktől, az oké, de ha azok a bűnözők cigányok, akkor már velem van a baj, mert rasszista alapon félek. Csuhaj.
a jog azt sem engedné meg, hogy bűnözőket vagy büntetett előéletű személyeket félemlítsenek meg, hiszen függetlenül az illetők jogi életrajzától, vannak elidegeníthetetlen jogaik, amelyek semmilyen körülmények között nem szűnnek, nem szűnhetnek meg.
Bezzeg az általuk megkéseltek, kiraboltak, megvertek jogai, azok megszűnhetnek. Nem érzékeli ez az ember, hogy fordítva ül a lovon, amikor az ártatlanoktól akarja megvédeni a bűnözőket? Nem csoda a Jobbik előretörése egy ilyen közegben, ahol egy háromszoros rablógyilkos azon "joga", hogy a házától két utcával arrébb ne sétáljanak rendfenntartó járőrök, fontosabbnak minősül, mint a nyolcvan éves nénikék jogai, akiket pont ezek a háromszoros rablógyilkosok látogattak meg az utolsó tyúkjukért és a nyugdíjból megmaradt párszáz forintjukért.
Annyit kívánok neked, TGM, hogy az életedből hátralévő időt cigánytelepeken kelljen eltöltened, azok jóindulatára utalva, akiket így védesz a tisztes magyar emberektől. Hogy ez mennyi lenne - másfél óra, vagy 25 év -, engem nem érdekel, csak soha többé ne tudd kitenni a lábad egy olyan helyről, mint például Olaszliszka. Kerülj oda, ahová való vagy.
Az egyik „demokratikus” ellenzéki párt már a közmunkások számát kevesli, ahelyett, hogy a munkanélküli-segély folyósításának meghosszabbítását és összegének növelését követelné.
A rohadt szemetek, hát nem munkát akarnak adni a munkanélkülieknek?! Ahelyett, hogy az ingyenélést propagálnák minden lehetséges eszközzel, az adófizetőket még tovább terhelve. Egy átlagos magyar nemzetiségű család azért nem vállal egynél vagy kettőnél több gyereket, mert a fizetésük nagy része adó formájában a cigányok segélyezésére megy, akik ebből szülik tele a cigánytelepeket. Kurvajó stratégia lenne ezt még fokozni is...
S ebben a hangulatban miért ne bántanák és aláznák meg a leggyöngébbeket?
Hm. Tulajdonképpen igaz, miért akarom én megbántani szegény bűnözőket, akik csak azért erőszakolják meg a nyugdíjas nagymamákat, mielőtt a torkukat elvágják, mert a szemét rasszista magyar rendszer nem ad nekik elég segélyt italra meg játékgépre. Miért akarom megalázni az olyan "leggyöngébbeket", mint Péntek László, Bándy Kata gyilkosa? Micsoda érzéketlenség a részemről így a lelkivilágába gázolni szegénynek. Na mindjárt megyek és egyhetes bűnbánatba kezdek, böjttel és önostorozással.
Nade TGM csak a legvégén csap igazán a lovak közé:
Pár évtized múlva az ország fele cigány lesz. Keservesen kell majd megfizetni a mai bűnökért.
Ez nyílt fenyegetés. Ez egyszerűen nyílt fenyegetés a fehér emberekkel szemben, arra való egyértelmű utalás, hogy itt nemsokára feldübörög majd a cigány magyargyűlölet és akkor lesz nekünk nemulass. Miért érzem úgy, hogy ebben TGM a cigányság erkölcsi oldalán áll; hogy jogosnak tartaná a jövőbe képzelt magyarlincseléseket? Talán azért, mert ő maga fenyegeti a magyarokat a legkevésbé sem burkoltan egy nagy látogatottságú online portálon.
Be kell vallanom az egyik legszégyenletesebb bűnömet: szeretem a nemzetiséget, amibe születtem. Szeretem a magyarságot, és ennek részeként aggódom a jövőjéért. Nem akarom, hogy tovább tépje a balsors, hogy eltűnjön a népek olvasztótégelyében (ami valójában inkább pöcegödör). Örülnék annak, ha boldog és tetterős magyar családokban egészséges és jól szocializált magyar gyerekek nevelkednének, akik továbbviszik nyelvünket, kultúránkat, örökségünket, és ami legalább ugyanannyira fontos, a vérvonalunkat.
Éppen ezért nem találok megfelelő módot arra, hogy kifejezzem, mit is jelent számomra, ha egy embernek nem nevezhető ideológiai szarcsimbók sejtetni engedi: ő titokban arra élvez, hogy nemsokára túlszaporodik minket a saját hazánkban egy kívülről érkezett, agresszív kisebbség, és ez várhatóan szervezett magyarirtásokkal fog járni.
Mikor több lesz itt a cigány, mint a magyar, akkor "keservesen kell majd megfizetni" azért a "bűnért", hogy az állam impotens ígérgetéseit követő semmittevésen felháborodó egyszerű emberek egy csoportja nem átall az utcára vonulni a valóban elesettek, a valóban rászorulók védelmében.
2014.04.29. 18:45:38
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2014/04/tgm-megint-tollat-ragad.html
Most adtunk ennek a TGM-nek, azt hiszem! :D
aldum · http://aldum.pw 2014.04.30. 00:25:59
Jogbol egyes, leulhet. Ahogy te is irtad, nalunk nem precedensjog van. Es ez szerintem nagyon jol van igy. Mifele jogalap az, hogy "valaki korabban mar hasonloan dontott"? Most ebbol kovetkezik az, hogy akkor mindenkeppen ide is jo lesz. Egyaltalan, biztos, hogy az elozo dontes helyes volt?
Egyszeruen nekem szellemeben nagyon idegen az angolszasz jogalkotas.
>Pár évtized múlva az ország fele cigány lesz. Keservesen kell majd megfizetni a mai bűnökért.
Ez nem fenyegetes, hanem figyelmeztetes. Kulonben pedig demografiai teny, te is latod szerintem, emlitetted, hogy nem szaporodik a tobbsegi feher, mert nem engedheti meg maganak (es egyeb indokok).
Ha ez el fog jonni, valoban igen szar vilag lesz itt, ha addig nem lesz megoldott az integracio. Ertem en, hogy bassza a csorodet TGM, de azert nem kene olyat a szajaba adni, amit meg implikalni sem akart.
Azt meg, hogy a cigany=bunozo kepzettarsitas karos, szerintem te sem vitatod. Persze emiatt nyilvan hulyeseg a bironak nekimenni, aki ezt csak leirja, mint letezo jelenseget. De mindenkeppen karos. Karos a ciganysagnak es karos mindenki masnak is. Gatolja az integraciot, ami mar kozeptavon seggbe fog harapni minket.
Termeszetesen, ertem en, hogy ennek komoly megalapozottsaga van es nem szintiszta rosszindulatbol kovetkezik. Tulajdonkeppen itt koveti el a hibat a (tegyuk fel, hogy nem megelhetesi, hanem johiszemu) jogvedo: ez csak tunet. Ha fel is sikerulne szamolni, mondjuk ilyen ujbeszeltaborokkal meg gyuloletbeszed-torvenyekkel, akkor sem lennenk beljebb, mert a problemat a gyokerenel kell kezelni, a jelenseg okat megszuntetni.
-- OFF --
Hoztam megint egy kis szinest, errol mit gondolsz?
phys.org/news/2014-04-girls-higher-grades-boys-school.html
Aurelius Respectus 2014.04.30. 00:36:20
Aurelius Respectus 2014.04.30. 00:39:08
aldum · http://aldum.pw 2014.04.30. 00:55:22
Nagyon nem akarok ebbe belemenni, mert a tortenelem nem erossegem, de azert szeretnek vitatkozni azzal, hogy _egyaltalan_ _senkit_ nem sikerult integralni itt soha. En ugy tudom, hogy csak a rendszervaltas ota (i.e. miota megszunt a teljes foglalkoztatottsag) ilyen horrorisztikusan szar a helyzet, miota bezartak a gyarak es nincs munka. Meg nem is azt ertem itegracio alatt, hogy teljesen beolvadjanak, hanem egy olyan egyuttelesi viszony alakuljon ki, ahol ok is erdekeltek a normakovetesben. Arra nincs szukseg, hogy teljesen azonos kulturat tegyenek magukeva, csak arra, hogy a (nagyjabol) problemamentes egyutteles megvalosuljon.
Tovabba szerintem a jelenlegi helyzetet is eltulzod: most sem ugy elunk, hogy a ciganysag egesze kezelhetetlen eroszakos putrilako.
www.hir24.hu/belfold/2013/09/12/ez-a-cserdi-csoda-titka/
index.hu/belfold/2013/12/02/lakatos_bela/
Ertem en, hogy ezek a kivetelek, viszont azt bizonyitjak, hogy a kerdest meg lehet oldani, ha odateszi magat valami. Es itt megint oda lyukadunk ki, hogy ez a vezetesnek egyaltalan nem all erdekeben, hogy itt valamifele harmonikus tarsadalmi egyutteles valosuljon meg, nekik az kell, hogy legyen toresvonalak, amik menten ketfele lehet szakadni es egymas ellen hergelni a valasztokat.
Barbaarb 2014.04.30. 08:28:05
Ebből is következik, hogy nem lehet őket egy elfogadható szintig integrálni, vagy legalábbis nem nagyon látszik megoldás. Aki integrálódni akart közülük az integrálódott a Kádár-rendszerben is és most is, a többségi társadalom nem is akadályozta ezt.
2014.04.30. 08:44:50
2014.04.30. 08:46:15
Valamilyen téren tényleg vesztesei ennek a cigányság és a zsidóság. A cigányság nem volt képes létrehozni azt a képviseletet, mely erős szóval rendelkezik és megfelelő válaszadásra képes. Mondjuk, ha belső ellentéteiket nézzük, ahol „te beás vagy, én meg oláh”-elvek mentén tépik szét egymást a delikvensek, ez nem is meglepő. A belső ellentétektől függetlenül pedig egyszerre minden oldal felől szorítják és fojtják meg a kezdeményezéseiket. Nemrégiben az ellenzéket második kétharmados vereségbe vezető szarjankó lépett elő a rendpártiság javaslatával. A magyarajkú zsidóság megkeserítésére pedig ott van a MAZSIHISZ, melynek korrupt vezetői szinte gombnyomásra kihozzák a zsidózást a provokációikra ugrani kész partnereikből, s miközben beszélnek a toleranciáról, az antirasszizmusról és az emberi jogokról, a végtelenül lejáratott neoliberális formációkat hívják segítségül (Fodor és tsa).
Így teljes a kép, melyen változtatni maga a heroikus férfimunka. Az, hogy normálisan éljen mind a cigányság, mind a zsidóság, nincs megengedve. Mindegyik rá van kényszerítve, hogy foglalkozzon a származásával, esélyt sem adva a normalitásra.
Együtt szenved magyar, zsidó és cigány.
Remeg a kínzópadra kötözött társadalom.
Talán csak egy új generáció feltűnése kell hozzá, hogy feloldódjon a társadalom a bénultságból. Miszerint a közös vasárnapi ebéd asztalára odatehesse a cigány a pecsenyéjét, a zsidó a pászkagombócát, a magyar a borát.
Deansdale 2014.04.30. 08:51:13
A cigány=bűnöző dolgot a tetűláda fajvédő banda magyarázza félre. Ennek a szóhasználati módosulásnak az értelmezése a hallgatóra van bízva, így érthető, hogy ők automatikusan a legrosszabb verziót erőltetik, hiszen náluk ez ideológiai kötelesség. Mi a fenéért fektetnének energiát a dolog megértésébe, ha félre is lehet magyarázni, és az nekik még hasznosabb is?
A lényeg az, hogy aki huzamosabb ideig cigányok közelében él, az tisztában van azzal, hogy a társadalmi mobilitás kétirányú folyamat: vannak cigányok akik kiemelkednek a tradicionális cigány életformából (=integrálódnak a magyarságba), de vannak fehérek akik lesüllyednek oda (integrálódnak a cigányságba). Ezért a "cigány" kifejezést sokan már nem a faji jelentésében használják, hanem az életformát jelölik vele, aminek nem feltétlenül eleme a bűnözés(!). Vagyis szó sincs arról, hogy a "bűnöző" szónak a szinonímája a "cigány", csakhát mint mondtam, ezt a gondolatot meg kell érteni, amihez energiát is be kellene fektetni egyeseknek, amibe szarnak bele. Egyszerűbb sztereotípiákkal dobálózni: minden magyar rasszista meg fasiszta, ugyebár. (Lásd: "nem rosszabb a magyarhoni keresztyén-úri középosztály szánalmas átlagánál".)
És pont az a lényeg, hogy egyre inkább elszakadunk a faji megkülönböztetéstől, a "gárdák" meg a falusi háborgók egyre egyértelműbben jelzik, hogy a probléma nem bőrszín kérdése, hanem bűnözői mentalitásé, amiben cigók és fehérek is osztoznak. A bírónő is arról magyaráz, hogy az utcai járőr nem az X faji származásúak ellen masírozik, hanem a bűnözés ellen, és ha véletlenül valaki azt találja mondani, hogy "cigányok", azt már a szó újfajta értelmében használja, NEM a roma származású emberekre.
Hogy a szóválasztás nem szerencsés, mert hibás képzettársításokat eredményezhet, az tuti. Ezen nincs mit tagadni. Ugyanakkor a cigányok közelében élők tisztában vannak a jelentésmódosulással, csak a pesti liberális elit köti az ebet a karóhoz a magyarellenes baromságaival. TGM és elvtársai magyarázzák félre azt, amit a vidékiek értenek - de lófaszt sem érnek el vele, mert a köznép tisztában van a dolog hátterével. Ezt le is lehet mérni a Jobbik előretörésén meg az SZDSZ/LMP háttérbe szorulásán. Az egyszerű embereknek elege van ebből az alig burkolt magyarmocskolásból. Rendet és nyugalmat akarnak, nem "faji államot".
Deansdale 2014.04.30. 09:04:52
[ ] 2014.04.30. 10:28:54
"A fiúk és a lányok teljesítménye közötti különbség a PISA 2012 mérésben
Matematika
„Az OECD-átlagot tekintve 2003-ban a fiúk és a lányok matematikaeredménye között 11 pontnyi volt a különbség a fiúk javára, a 39 résztvevőből 27 országban voltak jobbak a fiúk. A legnagyobb, több mint 20 pontnyi különbségek Liechtensteinben, Koreában és Makaó-Kínában jelentek meg. Nem volt statisztikai különbség 2003-ban a két nem matematikaeredménye között Lengyelországban, Hongkong-Kínában, Lettországban, Ausztriában, Thaiföldön, Japánban, Ausztráliában, Belgiumban, Hollandiában, Indonéziában és Norvégiában.
A 2003-as és 2012-es mérésben is részt vevő országok/oktatási rendszerek közül 26 országban mutatkozik meg a fiúk előnye 2012-ben. 2003-ban egy országban szerepeltek jobban a lányok, míg 2012-ben két országban is: Izlandon és Thaiföldön.
Érdemes vizsgálni, hol csökkent a differencia a két nem matematikaeredménye között a kilenc év során. Azon oktatási rendszerek közül, amelyekben 2003-ban a fiúk szerepeltek jobban, 2012-re több mint 8 ponttal csökkent a különbség Makaó-Kínában, Görögországban, Oroszországban, Finnországban és Svédországban. Görögországban a 2003-as 19 pontnyi különbség 2012-re 8 pontra csökkent, Makaó-Kínában, Oroszországban, Finnországban, Svédországban, Törökországban és az Egyesült Államokban már nincs jelentős különbség a fiúk és a lányok eredménye között. Makaó-Kínában és Oroszországban a különbség úgy tűnt el, hogy 20 pont körüli értékkel nőtt a lányok átlagpontszáma 2003-hoz képest, miközben a fiúké nem változott.
Ezzel ellentétes irányú változás történt Spanyolországban és Luxemburgban: nőtt a két nem eredménye közötti különbség a kilenc év alatt.
Ezek a változások megjelennek az alapszint alatt teljesítők és a kiválóan teljesítők arányában is. Ahol a nemek eredménye közötti különbség csökkent vagy átbillent a lányok javára – Tajvanon, Oroszországban, Portugáliában és Lettországban –, a 2-es szint alatt teljesítő lányok aránya csökkent, miközben az alulteljesítő fiúk aránya nem változott. Oroszországban és Makaó-Kínában ezen időszak alatt megnőtt a kiválóan teljesítő lányok aránya, a fiúk aránya viszont nem változott.
A magyar tanulók körében nem történt jelentős változás a nemek eredményei közötti különbség mértékében, az alapszint alatti fiúk és lányok aránya hasonló mértékben nőtt, a kiválóan teljesítők aránya nem változott szignifikánsan.”
Szövegértés
„A PISA 2012 szövegértés mérésének nem volt olyan részt vevő oktatási rendszere, amelyben a lányok eredménye ne múlta volna felül a fiúkét. Az OECD-országokban ez a különbség átlagosan 38 pont a lányok javára, ami fél képességszintnyi, mintegy egy iskolaévnyi előnyt jelent.
A nemek közötti teljesítménykülönbségek esetében nem találkozunk olyan mintázatokkal, amelyek arra utalnának, hogy a különbség mértéke bizonyos típusú átlagos teljesítménnyel vagy kultúrkörhöz való tartozással szorosan összefüggne. A kiugróan magas, 50–75 képességpontnyi különbséget mutató országok között a legkülönfélébb teljesítményű, kultúrájú és földrajzi elhelyezkedésű oktatási rendszereket találjuk: idesorolható a skandinávok közül az élvonalbeli Finnország (átlageredmény: 524 pont; a fiúk és a lányok eredménye közötti különbség: 62 pont), de az átlag alatti Izland (483; 51) és Svédország is (483; 51) – mellettük pedig olyan, elsősorban átlag alatti teljesítményű résztvevők, mint a dél-európai Montenegró (422; 62) és Bulgária (436; 70), a balti Litvánia (477; 55) és Lettország (489; 55) vagy az arab Jordánia (399; 75) és Katar (388; 70).
Az OECD-országokban tapasztalható átlagos teljesítménykülönbséghez képest az alacsonyabb (15–30 pontos) nemek közötti teljesítménykülönbséggel rendelkező országok csoportja szintén vegyes összetételű, az azonban látható, hogy közöttük több a magas átlagpontszámú résztvevő, mint a magas teljesítménykülönbséggel rendelkező országok között. Írországban (523; 29), Hollandiában (511; 26), illetve számos távol-keleti oktatási rendszerben a lányok és a fiúk közötti alacsony teljesítménykülönbség magas átlageredménnyel párosul.
Magyarországon (488; 40) a különbség mértéke hasonló az OECD-átlaghoz (496; 38). Érdemes összevetni eredményeinket az Egyesült Királyságéval vagy Dániáéval. Ezekben az oktatási rendszerekben a lányok teljesítménye (512) nem különbözik sokban a magyar lányokétól (508). A fiúk azonban ebben a két országban 10–18 ponttal felülmúlják magyar kortársaikat, ami valószínűleg nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ezek az oktatási rendszerek elérik az OECD átlagát, míg Magyarország nem.”
aldum · http://aldum.pw 2014.04.30. 12:33:22
[ ] 2014.04.30. 13:53:53
Egyébként szerintem mindkét jelen tárgyban írt cikk kellően érintette a lényeget.
"Számára teljesen érthetetlen és elképzelhetetlen, hogy a magyar nemzetiségű embereknek nem az a baja egy bűnözővel, aki mellesleg cigány, hogy barna a bőre, hanem az, hogy bűnözik. Olyan ugye nem is létezhet, hogy a tisztességes magyar emberek egyszerűen csak nyugodt, bűnözéstől mentes életet szeretnének élni."
Ha a bőrszín lenne az elsődleges probléma, a japánokat is lenéznénk és utálnánk. Többnyire mégis fejlettnek és intelligensnek tartjuk őket. Rájuk is számtalan negatívumot húzhatunk, de a katasztrófák idején sem loptak, vagy nem taposták el egymást kaja-osztásnál, hanem szépen beálltak egymás mögé a sorba.
Nekem nincsenek előítéleteim, nem foglalkozom senki származásával. Emellett abban is egyet kell értenem, hogy ami most folyik, inkább az etnikumok kitartása, nem felzárkóztatás.
2014.04.30. 15:07:39
A másik cikket én írtam, nem Aldum. Én nem is tudok Aldum-blogról, bár látva a kommentjei stílusát, nem lenne rossz.
[ ] 2014.04.30. 15:12:13
Utána meg a te cikkedről és Deansdale cikkéről ezt:
"Egyébként szerintem mindkét jelen tárgyban írt cikk kellően érintette a lényeget." :)
Mindkettőnek egyetértek a _lényegi mondanivalójával_, arról nem is beszélve, milyen hamar összehoztatok mindketten egy ilyen hosszú és tartalmas írást. :)
2014.04.30. 15:57:05
aldum.blog.hu/
Elég hamar abbahagyta.
"Mindkettőnek egyetértek a _lényegi mondanivalójával_, arról nem is beszélve, milyen hamar összehoztatok mindketten egy ilyen hosszú és tartalmas írást. :)"
Mert annyira felháborított. S ahogy látom, Deansdale-t is. Egy barátom, aki elolvasta a cikkem, váltig állítja, hogy TGM tisztességes ember, mert nem fekszik le egyik pártnak sem és nem szolgál ki egyetlen rendszert sem. Na most én elég TGM-cikket olvastam, rengeteg elnyerte a tetszésemet és egyet is tudtam vele érteni, de az igazat megvallva, az az irány, amibe most elment az öreg (feminista, szélsőségesen bevándorló- és cigány jogvédő), az nem tetszetős, nem tisztességes.
aldum · http://aldum.pw 2014.04.30. 19:26:30
TGM megkergult mostanra, ez nem kerdeses.
@:
Jaj, az a blog, gyorsan le is veszem. Az a design meg Paintben lett osszeganyolva (najo, talan Photoshopot is hasznaltam nehol).
@Aurelius Respectus: Eleg pesszimista hozzaallas. Ha nem lehet oket integralni, akkor mi legyen? Toloncoljuk ki oket? Halaltaborokba veluk? Etnikai tisztogatas?
Szerintem en nem "miert pont most sikerulne", hanem "most _muszaj_ megoldani, kulonben beut a haboru" kerdese.
Aurelius Respectus 2014.04.30. 20:22:10
Go Jóska 2014.05.01. 00:40:37
Ez azért nagyon erős kép, túlzó fok, ilyen szövegeket az antifák szoktak a "rasszista-fasiszták" szájába adni!
@aldum: Ami az osztályzatok átlagát illeti, nekem az a személyes tapasztalatom általános és középiskolából, hogy a lányok nem voltak annyira okosak, viszont nagyon szorgalmasak voltak, rádásul nagyon számított nekik a jó osztályzat, ezért nagyon felkészültek a tananyagból, és sokkal inkább jellemző volt náluk a magolás (különösen így volt ez a középiskolámban, ami egy elit gimnáziumnak számít, sokszor előfordult, hogy már egy 4-esért sírva fakadtak). A fiúk meg jóval kevésbé voltak szorgalmasak, meg nem is rázott meg minket annyira, ha nem 5-öst kaptunk, igyekeztük megérteni a tananyagot, de nem feccöltünk több energiát a tanulásba, mint amennyi feltétlenül szükséges volt. Így persze a fiúk átlaga rosszabb lett, nem is volt kitűnő tanuló (na jó, egy, ő tényleg nagyon okos volt), míg a lányok közt több is akadt. Biztos a nagyobb szorgalom miatt kapnak jobb jegyeket.
Megjegyzem még, hogy a szorgalom a matematikában is sokat számít, mert bizonyos szintig kellően sok gyakorlással szinte bárki megtanulhatja a matematikát (pl. középiskolás szint, vagy akár a deriválás - van is ilyen mondás, hogy "Deriválni még egy majmot is meg lehet tanítani, az integrálás, az már komolyabb dolog.").
Ui.2: Ismerek egy történetet egy nőről (konkrétan tanította egy közeli rokonomat), aki valamikor a Rákosi-rendszerben beadta a jelentkezését egyetemre német fordító szakra, erre fölvették vegyész szakra - mert kvóták voltak, hogy milyen szakon hány embert kell képezni, és éppen vegyészre volt inkább szükség. Reklamált ugyan, hogy ő nem oda jelentkezett, de hiába. Nos, ő elvégezte a vegyész szakot is. Nyilván szorgalommal pótolta a hiányzó tehetségét. (Mert azért nem sok affinitása volt a kémiához, nem is lett vegyész, elvégzett utána több nyelvszakot, és megmaradt azoknál.)
[ ] 2014.05.02. 13:28:29
@aldum: Nem volt olyan rossz, különben csak a bejegyzések tűntek el, a blog maga ott van. A két youtube videó, amit linkeltél tetszett. :)
Go Jóska 2014.05.03. 10:07:41
Mivel TGM nagy feminista is, azt is érdemes megemlíteni, hogy a nagyon tolerálandó cigányai meg nem azok. Hanem igen erősen patriarchálisak - többek között ezért is szaporodják túl a magyarokat. Úgy látszik nekik még ez is tolerálható. Pedig nem hiszem, hogy amikor majd "keservesen meg kell fizetni a mai bűnökért" tiszteletben fogják tartani a nagy feminista vívmányokat!
Kicsit úgy tűnik, mintha TGM és elvtársai is lenéznék ezeket a csoportokat: mintha állatokként tekintenének rájuk, és az állatokat ugye nem lehet felelősségre vonni. (Viszont az állatokat lehet irtani, hogyha károkat okoznak, ajjajj.)
Mellékesen megjegyzem, TGM zárszavára, hogy úgy látszik a történelemmel sincs tisztában. Hogy ugyebár "az oláhoknak, tótoknak, rácoknak" (hogy veszi a bátorságot ilyen pol. inkorrekt megnevezéseket hasznáni?!) is keservesen meg kellett fizetnünk 1920-ban. Ja meg kellett fizetnünk Európa legliberálisabb kisebbségpolitikájáért! Vajon mekkora büntetést érdemeltünk volna akkor, ha úgy bánunk a kisebbségekkel, mint a haladó britek, vagy a haladó franciák?
(Ugyanekkorát, mert teljesen mindegy volt a kisebbségpolitika, az "oláhok, tótok, rácok" területet akartak, az Antant meg darabolni.)
Ui.: A dél-afrikai fehérek keservesen megfizettek az Apartheidért. Azóta majd' belefullad az ország a bűnözésbe, a gazdasága meg romokban. És ennek ma tapsolni kell, és ilyesmi eljövetelét várja TGM Magyarországon...
Go Jóska 2014.05.03. 10:47:43
Aurelius Respectus 2014.05.03. 12:37:27
Barbaarb 2014.05.05. 10:24:47
2014.05.05. 10:39:35
Nincs CIGÁNYBŰNÖZÉS, csak bűnözés van. Ha kizárólag a cigányokkal kapcsolatos bűneseteket veszem elő, nem foglalkozom a nem-cigányok által elkövetett bűnesetekkel. Vona Gábor is csak kizárólag a cigány maffiát veszi elő, de az ukrán-orosz maffiával már nem is törődik.
Nincs CIGÁNYKÉRDÉS, hanem szegénykérdés. Az nem állapot, hogy csak a cigányokat emeljük ki a nyomorból, míg a nem-cigány szegényeket hagyjuk megdögölni. Minden szegénynek biztosítsuk a nyomorból való kiemelkedés és az emberi élet megteremtésének lehetőségét.
Nincs GYEREKSZEGÉNYSÉG, hanem szegénység van. Annak az éhező gyereknek éheznek a szülei is. A "gyerekszegénység megszüntetése", pont ezért, demagógia. A szegénység csökkentése értelmesebb cél, mint az előbbi.
Hogy az emberi jogokat csorbító, annak helyére türemkedő NŐJOGOK fogalmát már ne is érintsem.
Jó lenne, ha fel lehetne számolni a BŰNÖZÉST, mint olyat, és a SZEGÉNYSÉGET, mint olyat, s végleg pontot lehetne tenni a SZEGÉNYKÉRDÉSRE. De illúziókra alapozni egy társadalmi programot valójában törekvés az utópiára. Felszámolás helyett elérhetőbb cél a csökkentés - a szegénység és a bűnözés csökkentése. S mindezek mellett fontos az EMBERI JOGOK érvényesítése.
Deansdale 2014.05.05. 10:51:42
Ja, ezt nem mint a kommented cáfolatát írom, hanem mint kiegészítését :)
2014.05.05. 11:32:03
Szerintem az integrációt kemény kézzel, erőszakosan, rendpártian kellene végrehajtani. Túlságosan sok támadási felületet adtunk a cigányságnak. A liberális cigánysimogatósdi módszer láthatóan nem működik.
KTM 2015.01.05. 18:42:16
Nem vagyok profi cigány szakértő, de hozzászólnék.
Saját tapasztalat: A szomszédaink cigányok. Sose bántottak, néha összezördültünk, amikor a zsákutca végében az 5 autóból 4 az ő barátaik autója volt, épp vendégségben voltak náluk, (esetleg vasat vittek, hoztak) és természetesen a mi utcai bejáratunk előtt parkoltak. Ez csak kultúra, sose legyen nagyobb bajom velük.
Amikor szabadságon voltam és jártam a várost (kisváros) délelőtt 11 óra körül a 12 évesnél nagyobb fiúgyermekeiket rendszeresen az utcán láttam. Egy részük iskola köteles korban volt, mondanom sem kell, nem végezték el a 8 általánost sem. Ez csak azért probléma számomra, mert majd ezért is én leszek a hibás, hiszen a szemét rasszista cigánygyűlölő és elnyomó rendszer miatt nem kaptak versenyképes képzést a cigány fiatalok. A saját apja, anyja és a vasgyűjtés persze ott sem volt.
TGM.-nak azt üzenem, ne akarja, már csak a cigányok érdekében sem, hogy a lakosság felét ők alkossák, mert hihetetlenül nehéz lesz a cigányok által befizetett adókból és járulékokból kigazdálkodni a segélyeiket, családi pótlékaikat. Ráadásul kellemetlen, ha bemegy valahova lopni és csak a saját eltűnt bringáját találja a garázsban.
A végére egy javaslat. A Magyarok úgy is híres nyelvújítók. Találjanak ki egy szót a beilleszkedni képtelen emberekre. Mostantól ne a "cigány" lopjon, hanem a "csümedli". Evvel a jelzővel illessenek mindenkit, aki a munka helyett lopásból szeretné fenntartani magát, lehet akár született magyar fehér ember is. Így a becsületes cigányokat nem éri sérelem, hiszen ők nincsenek megemlítve. Csümedli védő liberális szervezetek pedig még nincsenek, és ha időben megértik, kiket hívunk így talán nem is alakulnak meg.
Üdv
2016.04.28. 15:37:46
www.boszorkanyvadasz.blogspot.hu/2016/04/par-megjegyzes-habiszti-kapcsan.html
Frederick2 2020.01.11. 10:33:04
magyarnemzet.hu/ahelyzet/gyongyospata-megfizet-7641254/
"Eltelt az idő, tíz év, és itt állunk egy ítélettel. Amely ítélet szerint a gyöngyöspatai „szegregált” cigányoknak százmillió forint kártérítés jár, amelyből nyolcvanmilliót Gyöngyöspata önkormányzata, a maradékot a tankerület köteles kifizetni. Az önkormányzat éves bevétele negyvenmillió forint. Vagyis most kétévi bevételt kell odaadni a helyi cigányoknak, akik „elszenvedték a szegregációt”."
"Tökéletesen igaza van Horváth László fideszes képviselőnek: „a mostani helyzet egy megtervezett és megszervezett akció eredménye, hiszen a roma családokat egy Soros György által fenntartott és eltartott Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány vette rá a pereskedésre, és ugyanezen alapítvány biztosította a jogi procedúra összes kellékét és feltételét is.”
S hogy el ne felejtsük: a Kúria mostani ítélete szerint a „szegregáció” 2003 óta folyt a helyi iskolában. Viszont 2010-ig nem érdekelt senkit. Ja! Akkor jött a jobboldali kormány. Világos ugye? Jobboldali kormányok idején muszáj felmutatni a rasszizmust és az antiszemitizmust. S az sem akadály, ha ebbe majd belerokkan egy egész település." (Bayer Zsolt)
magyarnemzet.hu/belfold/horvath-laszlo-a-100-millios-buntetes-egesz-gyongyospatat-sujtja-7655156/
Deansdale 2020.01.11. 10:50:28
Frederick2 2020.01.11. 11:08:41
"Nem véletlen, hogy a cikkben a Jobbik népszerűségét emlegetem, anno még kiálltak a magyarság mellett, amire továbbra is szükség lenne. 5 év alatt mennyit változott a világ..."
Amióta a JOBBIK "átment a centrumba" (micsoda ostoba kifejezés; van, aki ezt elhiszi?), azóta többet foglalkoznak a FIDESZ viselt dolgaival (korrupciós), mint... Foglalkoznak? Hmm? Foglalkozik ma a JOBBIK a cigány maffiák viselt dolgaival? NEM. Foglalkozik ma a JOBBIK a migráció jelentette veszéllyel? NEM. Foglalkozik ma a JOBBIK a Soros-hálózat kártékony mesterkedéseivel? NEM... Csak a FIDESZ-t ekézi, senki mást. Igazából mára tényleg olyanná lett, mint az LMP.
don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2020.01.11. 17:31:09
Frederick2 2020.01.11. 20:07:36
Az ellenzék segíthetné is a kormányt, több módon, hogy jobb legyen az egészségügy és az oktatásügy, meg úgy az összes többi szektora a társadalomnak. Segíthetnék tanácsokkal, meg miegymással a kormány munkáját, miközben megmaradnak ellenzéknek. Mert azzal, hogy segítik a kormányt, TEVÉKENYEN SZOLGÁLJÁK AZ ORSZÁGOT IS!
De nem, nem segítik, hanem akadályozzák, ahogy lehet. Gáncsolják, gátolják, akadályozzák. Ők győzni akarnak, a győzelemre játszanak, a teljes politikai tevékenységüket alárendelik a politikai győzelemnek. A politikai győzelemért, az uralom megszerzéséért még az országnak is ártanak.
Most nem csupán a Balliberális Network pártjairól beszélek. A FIDESZ sem volt különb, ellenzékiként.
(Puzsér, amikor kampányolt a Sétáló Budapesttel, kihangsúlyozta többször is, ő akkor is elégedett lenne, ha a FIDESZ-kormány átvenné és megvalósítaná a koncepcióját. Mert ő nem a polgármester-választás megnyerésére törekszik, hanem az Ügy keresztülvitelére. Hogy mondjak valami pozitív példát is!)
Át kéne gondolni ezt a parlamenti demokrácia dolgot! Jelenleg semmi más a demokrácia, mint a törzsi gyűlölködés és a "békés" polgárháború melegágya!
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.01.11. 20:10:53
don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2020.01.11. 20:31:10
Madarász Henrik 2020.01.11. 21:40:46
Frederick2 2020.01.21. 14:29:33
mandiner.hu/cikk/20200110_a_spontan_szegregacio_nem_szegregacio_hanem_jog
mandiner.hu/cikk/20200116_szegregacio_egyenrangusag
Bár lehet, hogy lesz egy-két olyan megállapítása, amit nem fogadtok el.
"Itt, Magyarországon a cigányok azonban a nemzet részei, itt laknak évszázadok óta. Joguk van együtt élni a többségi társadalom tagjaival. De biztosan az segíti elő a cigány közösségek jólétét, ha úgy integráljuk őket, hogy szétszórjuk őket a fehérek közé? Biztos nem jobb, ha a meglévő közösségek együtt maradnak, és gyermekeik is együtt járhatnak iskolába, ha ezt szeretnék?" (SZILVAY)
"Nos, a világban létező eltérőségek ab ovo egyenlőségének,egyenrangúságának tana épp olyan botorság, mint az ellenkezője. Szerintem az egyenértékűség nem illet meg minden eltérést: esetről esetre kell megállapítani, hogy egy eltérés „egyenértékű” vagy sem. Egyértelműen fogalmazva: a különféle kultúrák és életmódok nem egyenrangúak – pontosabban szólva nem feltétlen egyenrangúak. De hadd nyugtassam meg Ercsét: a cigány népcsoportot és kultúrát egyáltalán nem tartom alsóbbrendűnek a magyarnál – sőt, a magyar kultúra részének tekintem." (SZILVAY)
"Nem hiszek abban, hogy minden iskolának egyenlő színvonalúnak kellene lennie. Épp a különféle képességű gyermekek előmenetel érdekében szükség van elitiskolákra, s mindenféle más iskolára is. És szeretnék azokban az elitiskolákban a mainál több cigány diákot látni." (SZILVAY)
Az, hogy a cigányok a nemzet részei, még úgy-ahogy elfogadom, bár megfelelő árnyalással. De hogy a cigány kultúra a magyar kultúra része? Szerintem annyira idegen a cigány kultúra a magyar kultúrától, hogy én semmiféle szervességet nem érzek benne. Oké, a Kis Grofó-féle szarok egészen jól illeszkednek a magyar dzsentri stílushoz, hogy a cigányos mulatós mocsok destruktív jelenlétéről ne is ejtsek szót. De a minőségi magyar kultúrába beilleszthetetlenek. Mága Zoltán számomra inkább európai jelenség, mint cigány. A 100 Tagú Cigányzenekar, bár az tényleg minőségi, de számomra az sem magyar.
De ezek apróságok. Amúgy jól körüljárja a témát.
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.01.21. 22:39:46
A kultúrához csak annyit, hogy amit "magyar nótának" ismerünk, az valójában magyarok által írt népies műdal, ami azért terjedt el, hogy cigánynóta, mert annak idején a cigány zenészek adták elő.
Grofóról meg csak annyit, hogy egyik néptáncos kollégám mondta, a "nézését meg a járását" valójában eredetileg magyar népdal.
Ezt pedig már írtam, hogy Bartók egyik tanulmányában olvasni, hogy azt írja, a cigányoknak nincs önálló népdalkincsük, hanem átveszik azt, amely néppel együtt élnek.
A 100 tagú cigányzenekart nem ismerem, lehet hogy minőségi. Mágából amennyit én láttam-hallottam (és az is több volt mint amennyit szerettem volna), az alapján az jött le, hogy ő az európai és magyar szerzők által komponált műzenéből csinál tuctucos dáridót.
Frederick2 2020.01.22. 00:48:24
www.magazoltan.com/
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.01.22. 00:55:13
www.youtube.com/watch?v=1Y1tvKxkVC4
www.youtube.com/watch?v=dl0fbjA9ims
Frederick2 2020.01.22. 09:45:20
A cigányzene, mely csak az élet pozitívumaira koncentrál, miközben kerüli a negatívumait, ugyanakkor központi eleme az élet habzsolása, tisztán visszaadja azt, ami ma a cigányság többségét jellemzi. Felszínesség, hedonizmus, önzőség, kivagyiság, magamutogatás. Nézd, mekkora raj vagyok, nézd, mekkora party-arc vagyok!
Különös, hogy azok a cigányzenék, cigány előadók és bandák, amik felkapottak balliberális körökben, azok a saját cigány kultúrájukat keverik az európai elemekkel - vagyis Európából visznek bele értékeket. Önmagában a cigány kultúra dekadens és hedonista - sok esetben átcsúszik a nihilizmusba - ezért kénytelen az európai kultúrkörhöz fordulni, hogy legyen benne valami pozitív érték.
Ja, és a cigánytáncok! (A másik, amitől el kell ájulni "progresszív" értelmiségi körökben.) Feltűnt, hogy az sem változott semmit az évtizedek során? Ugyanazok a tánclépések, ugyanazok a mozdulatok, ugyanazok a kurjongatások stb. Unalmas. Miközben még a magyar táncok is fejlődnek az idők során.
Nem, egyáltalán nem vagyok elájulva a cigány kultúrától. A hedonizmusa pedig eleve taszító számomra. Nincs mélysége, csak a felszín. Bizonyos szinten igaza van abban Szilvay-nak, hogy a cigány kultúra a magyar kultúra része. Ugyanis a dekadens cigány kultúra remekül passzol azzal, ami a magyar társadalomban dekadens. A Horthy-rendszerben a magyar dzsentrik imádták a cigányzenét. Hamvas Béla ugyanakkor gyűlölte a cigányzenét, negatív értéktartalmat rendelt hozzá. Szerintem a cigányzene azt szólítja meg a magyarságban, ami negatív.
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2020.01.22. 16:03:22
"ezért kénytelen az európai kultúrkörhöz fordulni,"
Gondolom a régebbi korokhoz, mert ha van valami ami nihilista, na az épp a kortárs progresszív kultúra.
De mondom, hogy én gyakorlatilag alig ismerem a cigány kultúrát, így sajnos ebben a témakörben nem tudok mit nyilatkozni.
Frederick2 2020.01.25. 09:23:36
Zoltán Mága - Hungarian Dance No.1. - I. Magyar Tánc (Brahms)
Belehallgattam... Nem hallhattam végig, arra képtelen voltam...
Hát nem csodálom, hogy Don Fefinho rosszul lett (remélem, felgyógyul az élményből). Ez valami borzalmas! Tényleg képes volt techno zenét tenni a Brahms alá? Tucc-tuccra alapot rakni a Magyar Táncok alá? Azért szerintem elég elszomorító, amikor egy klasszikus zenével foglalkozó művész elmegy egy ilyen kommersz irányba.
Ha jól emlékszem, legutóbb Vanessa Mae-ra írtad megvetően, hogy tucc-tucc zenére hegedül. Szomorúan látom, hogy Mága is beállt ebbe a sorba.
Mondjuk nekem a szimfonikus Metallica sem tetszik. Amikor az olyan modern zenei műfajok, mint a techno vagy a metal, találkoznak a klasszikus zenével, nekem hallgathatatlan.