HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Madarász Henrik: @Deansdale: Nekem az volt megdöbbentő 1-2 éve, hogy amikor valami buzi témában támadták az alkalmazottak a Disney woke vezetését, a gócpont a rajzfilmes részleg volt. Elvileg a rajzfilmek célcsoport... (2024.11.18. 01:02) Pingvin
  • Deansdale: @Madarász Henrik: Az igazi tehetségek manapság youtube csatornákat futtatnak, a filmstúdiókban jóformán csak hülyék ülnek. Erre persze sokan reagálhatják, hogy az én hozzáállásom pökhendi, de meg le... (2024.11.18. 00:47) Pingvin
  • Madarász Henrik: @Deansdale: Most elképzeltem, milyen lenne ha te lennél egy filmstudió tulajdonosa, milyen jó filmek készülhetnének. Elvégre ma már sokkal jobb a technikai háttér mint mondjuk 40 éve, két dolog kell... (2024.11.18. 00:00) Pingvin
  • Mr Falafel: @Deansdale: A látszat gyakran csal. :-)))) Végül elég szépen profitáltam (morálisan és kapcsolati tőke terén). A pénz itt másodlagos sem volt. Amikor a harmadik társunk lelépett és megfenyegetett m... (2024.11.17. 21:13) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: "Nehogy már Szamuely fia vagy unokája oktasson ki minket demokráciából." A gondolattal egyetértek, a felvázolt megvalósításhoz nekem nincs elég erős gyomrom :) Ezen a téren jónak tarto... (2024.11.17. 18:32) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Bohócvilág, hatezredik fejezet - klímavédelem vályogtiltással

2021.08.04. 15:19 Deansdale

"A kormány halálos ítéletet mondott a vályogházakra", olvasom a hírt, és nem tudom hogy sírjak vagy nevessek.

Az intézkedés eleget kíván tenni az EU-s klímatervnek, amelyben 55 százalékos üvegházgázkibocsátás-csökkentés a cél 2030-ra

Aha. És melyik az az építőanyag aminek garantáltan messze a legkisebb a pánikgáz-kibocsátása? Természetesen a vályognak, amit nem kell valahol messze kitermelni, üzemekben gépekkel feldolgozni, formázni, szárítani, égetni, bálázni, csomagolni, ezer kilométereket szállítgatni, építéskor malterozni (amit szintén bányászni, feldolgozni, szállítani kell), és ki tudja még mit ki nem felejtettem. Agyagos sár meg egy kis szalma, és készen vannak a falak - na ezt mostantól a széndioxid miatt tilos, mi meg vegyük komolyan ezt a baromságot, mert a bürokraták azt szeretnék.

A stratégia egyik fő célja, hogy „a magán- és köztulajdonban lévő lakó- és nem lakáscélú épületek nemzeti állománya, felújítás révén, 2050-re nagy energiahatékonyságú és dekarbonizált épületállománnyá válhasson”.

"Dekarbonizált". Az ég szerelmére... Mindegy, erről leírtam a véleményem fentebb. "Energiahatékonyság". Tudomásom szerint a vályog baromira jó hőszigetelő, tehát az energiahatékonysága még úgy is tökéletesen versenyképes, ha a más építőanyagok előállításával kapcsolatos energiafelhasználást nem számoljuk, pedig kellene. S mivel ez az egész melléképületekre is vonatkozik, ki merne ellenem fogadni azügyben, hogy sok melléképület ezután bádogból lesz? ...ami persze, mint tudjuk, elképesztően energiahatékony. Felmerül azonnal, hogy sok melléképületet úgysem kell fűteni/hűteni, tehát a bádog is megfelel, de akkor a vályog miért is nem? Mitől válik a vályog a klímára nézve veszélyesebbé, mint bármilyen más építőanyag? Broáf.

Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi épületállomány nagy részének teljes körű megújulása szükséges, úgy, hogy energiaigényük minimális legyen (...)

Tehát a klímavédelem ill. az energiával való spórolás nevében készülünk lebontani és szennyezőbb anyagokból újjáépíteni egy rakás épületet, aminek amúgy semmi baja nincs, vagy relatíve könnyen javítható lenne? Hatszázmilló munkagép felvonulása, ötvenezermilliárd munkaórányi dízelpöfögtetés, gigacsillió ablakon kidobott forint azért, hogy a házaink ne karbonsemleges és semmilyen káros anyagot nem tartalmazó földből, hanem téglából legyenek, mert annak "kisebb az energiaigénye"... Bohócvilág, trallala.

(...) amit szén-dioxid-semleges, megújuló forrásokból kellene fedezni.

Mint a vályog? Ellentétben a téglával, ami nem megújuló, és a modern értelemben vett újrahasznosítása egyáltalán nem megoldott. Persze, bontott téglával még lehet építeni, de amiből már nem, az hulladékká válik és (jobb esetben) szemétlerakókban végzi. A vályogot ha kidobják az árokpartra pár kiadós eső visszaváltoztatja sárrá...

A kormány szerint a vályogházakat „nem javasolt felújítani, mert az értékük (gyakran az elhelyezkedésükből is adódóan) olyan alacsony, hogy a felújítás piaci értéken nem térül meg”.

Ennek mi köze a klímához? Keverjük a szezont a fazonnal? És ha a lebontott vályogház helyére téglából épül új, annak az elhelyezkedése is megváltozik? Vagy értsük úgy, hogy ezzel a rendelettel egyben költözködésre is kényszeríti a kormány a vályogházban élők nagy részét?

Továbbá „a nagy energiafelhasználás mellé gyakran társulnak szerkezeti problémák, és alacsonyabb lakókomfort".

Nem vagyok építőipari szakember, de a fentebb is leírtak alapján egyáltalán nem hiszem, hogy a vályog összességében nagyobb energiafelhasználást jelentene, mint más téglafajták. Oké, tuti van valami szuperblokk, ami olyan hőszigetelő hogy besz*rsz, csakhát az ára az egekben, az előállítása környezetszennyező és sok energiát igényel, plusz a teherautókon hurcolása is szennyezi a légkört... Vissza a startmezőre. Emellett aki jelenleg vályogban él, az általában nem túl gazdag, tehát ha új házat muszáj építenie akkor vagy bontott téglából teszi, vagy a legolcsóbb mezei vacakból, aminek a hőszigetelése fikarcnyival sem jobb a vályogénál. Még visszább a startmezőre.

Arra pedig megkérhetném a kormányt, hogy bízza az emberek lakókomfortját saját magukra, ne akarjon ilyen álarc mögül hazug módon tyúkanyóskodni? És még inkább ne kötelezze az embereket kellemetlenségekre és pénzkidobásra a saját lakókomfortjuk nevében... Irgum-burgum.

A Rosenheimi Épületbiológiai Intézet szerint a vályog gyakorolja a legnagyobb pozitív hatást a lakóklímára: a természetes páraszabályozásnak köszönhetően megelőzi a penészedést, mentes egészségkárosító kemikáliáktól, minimalizálja az elektroszmogot így biztosít nyugodt pihenést lakóinak.

Rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy miért kell betiltani.

364 komment

Címkék: szép új világ piros és kék pirula

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KalmanBlog 2021.09.19. 17:04:50

@icipicicsipa: Nem tudom feltűnt-e nektek, de ennek a Horváth Ildikónak és Merkelynek is tök asszimmetrikus az arca. Egy organikus közösségben biztos, hogy egyiktől sem kérnének egészség-tanácsokat az emberek :-)

valis47 2021.09.19. 17:42:42

@KalmanBlog: A sámánok sokszor voltak különböző rendellenességekkel született egyének. :)

KalmanBlog 2021.09.19. 17:56:16

@valis47:
Najó, igaz. Merkely esetén a legutóbbi reklámban tűnt fel, hogy egészen messzire került a két szemének pislogása időben. Eddig is ilyen volt, vagy ez új?

Nem mintha kívánnám neki, de jót röhögnék azért, ha kapna egy jó is Guillan Barrét a következő boostertől.

Deansdale 2021.09.19. 19:54:01

@icipicicsipa: Mi ez a zsigeri rosszindulat? Lazíts, ember, szívj el egy vicces cigit vagy valami.

2021.09.19. 20:44:02

@Deansdale:
Semmi zsigeri rosszindulat nincs bennem, csak némely düh.

Hogy nem vagytok képesek látni valami oknál fogva - többnyire az önmagunknak való hazugság okán illetve a hazugságnak imádása végett - az Igazságot.

És, hogy emiatt kell majd azoknak a dolgoknak megtörténniük, amik a legszörnyűbb időszakok lesznek az emberiség életében.
Mert a szép szó nem használ, csak a "verés"...

De természetesen így utólag elnézést, ha úgy jött volna le, hogy valakinek itt rosszat akarnék vagy rossz érzésem lenne felé, ez nincs így.

Deansdale 2021.09.19. 20:58:03

@icipicicsipa: "És, hogy emiatt kell majd azoknak a dolgoknak megtörténniük, amik a legszörnyűbb időszakok lesznek az emberiség életében."

Teljesen nyugodt lehetsz, hogy a világban tapasztalható ill. várható csúnyaságok nem e blog olvasói miatt vannak :D

Mia and Me 2021.09.20. 19:36:19

@icipicicsipa: A te írásaid és VT135 gondolatai miatt olvasom ezt a blogot ismét egy jó ideje.

Köszönet a finom láttatásért és a csendes figyelemfelhívásért.

Kérdés: olyan összeesküvés elméletet is láttam már, hogy valójában ez még nem a végső idők, hanem a jelenlegi pénzemberek és gonoszt szolgálók "eljátszák" a végítélet állomásait, hogy aztán egy megjátszott megmérettetésben szétválogassák az embereket rendszerhűekre és rendszerből kiesettekre.
Vagy az "eljátszás" lelki- spirituális síkon úgyanúgy minden ember kezébe-lelkébe beleteszi a végső választást?

2021.09.21. 04:16:30

@Mia and Me:

"Kérdés: olyan összeesküvés elméletet is láttam már, hogy valójában ez még nem a végső idők,"

Először is, amit én személy szerint mondok - meg más ilyen "őrültek" is - azt azért mondjuk valahol, mert "kell" mondanunk. Mert ez az Igazság.

És, hogy nem a végidők lenne?
Én - illetve a többi "őrült" :) is -azt gondoljuk és érezzük, hogy de, az.

Illetve most csak gyorsan annyit még, hogy ha érzéseid vannak ezzel kapcsolatban és érzed azt, hogy valami errefelé van, akkor fordulj Te is Istenhez és kezd el olvasni a Bibliát. (ha még nem tetted volna.)

(Templom meg pap meg ilyenekkel ne foglalkozz, mert azok nincsenek, ezek félrevezető dolgok sajnos, de megértheted ezt, ha elkezdesz Isten szavával foglalkozni, mert le van ez írva mind.)

Na, de visszakanyarodva: ez már az utolsó idők, semmi játék nincs. És hívja a népét Isten, lehet, hogy Téged is ugyan úgy szólongat, azért érzed azt, hogy ezek felé a dolgok felé kell fordulnod.
Kezd el olvasni az Evangéliumokat az Újszövetségben.

Ha tényleg hallod őt, ahogy olvasod, majd meghallod azt, hogy szól hozzád ott, az írásokon keresztül.

A többi majd holnap....izé....délután... :)

2021.09.21. 14:58:33

@Mia and Me:

"hogy aztán egy megjátszott megmérettetésben szétválogassák az embereket rendszerhűekre és rendszerből kiesettekre"

Én úgy gondolom, hogy amit a Gonosz által így végrehajtanak emberek, az Isten által van - szintén - megengedve, mert Ő akarja azt, hogy az övéi elkülönüljenek.

"32 Összegyűjtenek elé minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól, ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja."

szentiras.hu/RUF/Mt25

És amit hal az, akinek füle van. (És szíve hozzá, úgy hiszem)

11 Mert így szól az én Uram, az ÚR: Majd én magam keresem meg juhaimat, és én viselem gondjukat. 12 Ahogyan a pásztor gondját viseli a nyájnak, amikor ott áll juhai között, amelyek szét voltak szóródva, úgy viselem gondját juhaimnak. Kiszabadítom őket mindenünnen, ahová csak szétszóródtak egy felhős, borús napon. 13 Kivezetem őket a népek közül, és összegyűjtöm az országokból, azután beviszem őket a saját földjükre; Izráel hegyein, a völgyekben és az ország minden lakóhelyén fogom legeltetni őket. 14 Jó legelőn fogom legeltetni őket, és Izráel magas hegyein fognak majd tanyázni. Jó tanyájuk lesz, ott heverésznek, és kövér legelőn legelésznek Izráel hegyein. 15 Én legeltetem juhaimat, és én keresek nekik pihenőhelyet – így szól az én Uram, az ÚR. 16 Az elveszettet megkeresem, az eltévedtet visszaterelem, a sérültet bekötözöm, a gyengét erősítem, a kövérre és az erősre vigyázok; úgy legeltetem őket, ahogy kell.

szentiras.hu/RUF/Ez34

Minden ember kezébe teszi a végső választást, hiszen emiatt kaptuk a szabad akaratot Istentől.
Nem bábokat teremtett, hanem szabad lelkeket, akiknek meg van adva a döntés szabadsága, hogy Őt válasszák-e vagy a Gonoszt.
Más nem is lehetséges, hiszen akkor az nem "Te" lennél, hanem egy gép.

Sok minden van, amit lehet és lehetne mondani arról, hogy mi és hogyan van, de ennek van egy olyan része, hogy minden emberben más és más meglátás van.
A fő Igazság Isten természetesen, de a sok kis apró "miért"-ben úgy vettem észre és úgy találom, hogy különbözőek vagyunk, meglátásban és megértésben.

Szóval nagyon sok minden van és nagyon sok dolog, amiről beszélgethet az ember és ezért mondom - és mondják sokan ezt - hogy személyesen, Neked kell megtalálnod és kapcsolatban lenned Istennel, hogy közelebb kerülhess hozzá, hogy megadja a válaszokat például a világról is, amit látsz magad körül.

Ne embertől várd azt, amit te keresel, mert csak aprókat adhat, azt nem tudja megadni az ember. Csak kis segítségeket, mert részenként van meg mindenkiben az Igazság.

Na így most csak ennyi, elnézést, ha kicsit katyvaszos lett meg elnézést Deansdale-től, hogy itt használtam ezt a felületet, ha írni szeretnél ezzel kapcsolatban, kérlek a gyujtas@freemail.hu-ra írj kérlek és megosztom szívesen, ami nekem van ebben a dologban... :)
Köszönöm!

2021.09.21. 15:06:34

@Deansdale:
Üdv Deansdale!

A sok kis apró hazugságból lesz egyre nagyobb és nagyobb, amihez mindenki(!) hozzá tesz és tett.
Amíg az van egy választás során, hogy az ember azt mondja például, hogy: igaz, hogy mindkettő lop, de ez kevesebbet, tehát őt választom majd védem foggal-körömmel.

De nem csak ebben a szegmensben vagy dologban, hanem mindenben.
Mindenben sok kis hazugságot engedtünk meg magunknak és sok ideológizálást a hazugságra addig, amíg az meg nem történt, ami ma zajlik és mehet a világban.

Mindenki bűnös.
De van megoldás:
Ezzel szembenézni, ezt bevallani, ezt megtagadni és ettől elfordulni és így élni.
És ha meg is botlik az ember - mert megbotlik, mert gyarló - akkor újra és újra magunkba szállni és megalázni magunkat és újra és újra megbocsátást kérni Istentől.

Semmi más út nincs, mint az, ha az ember alázattal jár és él.
Semmi más út nincs.

Deansdale 2021.09.21. 16:34:46

@icipicicsipa: Hát, a legtöbben azt az életet éljük ami adatik, még a legjobbak is. Csak igen kevesekből lesz valódi szent vagy mártír, akik mindent beáldoznak egy ideálért. A többség nem kívánja a konfliktust és a szenvedést, főleg ha már családja van, mert a gyereknek enni kell adni és ideálokkal nem lakik jól, szóval a legjobb amire általánosságban számíthatunk az egy intelligens, utilitárius pragmatizmus. Ez az ami beláttatja az emberrel, hogy ha nem szavaz a kisebbik rosszra akkor a nagyobb rossz jön, és attól senkinek nem lesz jobb. Ha az elveidnek hála a sátánt juttatod a hatalomba akkor végülis mit értél el?

Az én Istenem amúgy megbocsátó természet, így elnézi nekem ha nem indulok keresztesháborúba a világ ellen.

2021.09.21. 17:13:24

@Deansdale:
Az az életet éljük, amit választunk ás választottunk.

"Ez az ami beláttatja az emberrel, hogy ha nem szavaz a kisebbik rosszra akkor a nagyobb rossz jön, "

Levezetnéd?
Ha van két rossz párt - mondjuk, legyen ez - akkor ha mindkettő lop, csak az egyik "kisebbet" és már arra sem szavaz senki - mert nem akar olyat sem már, aki "csak a kicsit" lopja - akkor hogyan lesz abból a nagyobb lopós megszavazása?
Mi a logikai vonulata annak, amit te ide írtál, hogyan is tud bekövetkezni ez?

És akkor elmondom még egyszer: minden országban minden hatalom legyen az ilyen vagy olyan "oldalú" ugyan azt teszi. Tehát kit is szavaztál magadra?

És megint ahhoz is visszajutunk, hogy ideológiagyártás van a hazugság imádásának megmagyarázása végett, ráadásul olyan - már ne haragudj - buta és ostoba kijelentéssel, ami szerint ha valaki a legkisebb rosszat sem fogadja el a két választás között, akkor a Sátán jön majd el, azon ember választásából következően, hogy nem akar a kisebb rosszra sem szavazni.
De nagyon várom ennek a vonalnak tényleg a logikai levezetését, hogyan valósul meg a fejedben, kíváncsi vagyok ennek a matematikai képletére.

Mia and Me 2021.09.21. 18:11:48

@icipicicsipa: Rendben. Köszönöm. Összeszedem a gondolataimat és írok majd.

"Ne embertől várd azt, amit te keresel, mert csak aprókat adhat, azt nem tudja megadni az ember. Csak kis segítségeket, mert részenként van meg mindenkiben az Igazság."

Igen az elmúlt 3 évben volt némi útkeresés, és lecsendesülés bizonyos történések miatt. És a legváratlanabb helyekről és emberektől kaptam "segítséget", még ha esetleg ők nem is kimondottan annak szánták.

Viszont mindig van bennem némi kétkedés, hogy még ami már teljesen nyilvánvaló (mondjuk az ember lelkében vagy érzéseiben), az is esetleg nem átb.szás-e és a rossz lidérclángja..

Bibliát lassan 30 éve :D kisebb nagyobb kihagyásokkal olvasok, de inkább szótár-jellegűen és nem folyamatosan.

"A sok kis apró hazugságból lesz egyre nagyobb és nagyobb, amihez mindenki(!) hozzá tesz és tett."

ez egy nagyon jó kép. És most már fullasztó.
(talán épp ezért a fedősztori egy légúti, fulladást okozó betegség)

@Deansdale: csak egyre reagálok:

"Ez az ami beláttatja az emberrel, hogy ha nem szavaz a kisebbik rosszra akkor a nagyobb rossz jön"

Azt hiszem, ha látod hogy a "kisebb rossz" is rossz, akkor nem lehet arra (sem) szavazni, hanem keresni kell a jót. Vagy tenni/csinálni.

Deansdale 2021.09.21. 18:59:00

@icipicicsipa: "Levezetnéd?"

Szívesen. Amiről te beszélsz az egy idealista eszmefuttatás arról, hogy ha a rossz pártokra hosszú távon nem szavazna senki, akkor megbuknának. Ez tök frankó! Csak három baj van vele: 1. Egy ideális szavazóbázist feltételez amit észérvekkel rá tudsz beszélni arra, hogy ne szavazzanak lopósokra, és ennél semmi nem áll távolabb a valóságtól. 2. Nem foglalkozik a rövidtávval, vagyis hogy mi történne az országgal amíg minden lopós meg nem bukna. 3. Mivel mindegyik párt lop, technikailag semmilyen más kiutad nincs, mint ha szó szerint senki nem nyer, ami fizikailag lehetetlen. Jövőre valaki nyerni fog akkor is ha cigánygyerekek potyognak az égből, és ha nem a kisebbik rossz, akkor a nagyobbik. Olyan opció nincs az asztalon, hogy te meg én távol maradunk a szavazástól és ezért váratlanul egy ismeretlen új párt kap minden szavazatot és mindenki más kiesik.

Amúgy szerinted melyik az a párt, amelyik nem lopott, vagy lopna? Én egy ilyennek a létezéséről sem tudok.

"És megint ahhoz is visszajutunk, hogy ideológiagyártás van a hazugság imádásának megmagyarázása végett, ráadásul olyan - már ne haragudj - buta és ostoba kijelentéssel, ami szerint ha valaki a legkisebb rosszat sem fogadja el a két választás között, akkor a Sátán jön majd el, azon ember választásából következően, hogy nem akar a kisebb rosszra sem szavazni."

Bontsuk le ezt elemeire :) A gyakorlatiasság nem ideológiagyártás, és kurvára senki nem imádja a hazugságot, főleg mivel teljesen nyíltan beszélünk mindenről, még a lopásról is, tehát ilyen formán nincs a képben semmilyen hazugság. Se a hazugságot, se a lopást nem imádja a kutya sem, csak a lehetséges opciók közül választjuk a lehető legjobbat. Aki nem választ, az csak másokra bízza a választást, és sajnos nem a jóistenre, hanem a barmaira. Amúgy senki nem AKAR a kisebb rosszra szavazni, csak aki elég józan az megteszi kényszerből, mert tudja hogy az ország sorsa fontosabb mint a saját átvert és becsapott lelkiismerete, ami azt mondja hogy ha a szavazatod hiányában nem a kisebb rossz nyer, hanem a nagyobb, az nem a te felelősséged. Holott de, legalábbis részben. Erre vonatkozott a sátános kiszólás is: ha választani kell Orbán meg a Sátán között, és te nem szavazol mert nem akarod magad Orbánnal bepiszkítani, és ennek köszönhetően a Sátán nyer, akkor mit értél el? Tiszta maradt a lelkiismereted, hogy nem szavaztál a kisebbik rosszra, de ezért cserébe a Sátán uralma alatt szopsz, gratulálok :) És ha meg nem bántom a keresztényi elkötelezettséged, a kultúrmarxi újbaloldalhoz képest Lucifer pajkos kölyökkutya, bakker, ezek ugyanis éppen derékig állnak a 3. VH előkészítésében, ami a nyugati kultúrkör, a kereszténység és a fehér faj totális kiirtására fog irányulni. Ezt képviseli hazánkban a Fegyőr-Dobrev-stb. vonulat, akik simán nyerhetnek ha elég embert meggyőzöl arról, hogy a fideszre ne szavazzanak, mer' lop.

Én értem a te idealizmusod, de te nem érted az én pragmatizmusom, úgy tűnik.

Deansdale 2021.09.21. 19:27:20

@Mia and Me: "Azt hiszem, ha látod hogy a "kisebb rossz" is rossz, akkor nem lehet arra (sem) szavazni, hanem keresni kell a jót. Vagy tenni/csinálni."

Idealisták vagytok, nem foglalkoztok a realitásokkal. Mit jelent a gyakorlatban a "jó keresése"? Keresel egy olyan pártot, ami nem lop? Oké, ez papíron jól hangzik, csakhogy jövőre az a párt garantáltan nem fog nyerni. Jövőre olyan fog nyerni aki már most nagy tömegbázissal rendelkezik, vagyis gyakorlatilag vagy a fityisz, vagy az ellenzéki összefosás. Hiába szavazol bárki másra, annyi erővel a kukába is dobhatod a szavazatod, illetve talán hosszútávon befolyásolhatsz valamit
*** AZON AZ ÁRON ***
hogy feladod a rövidtávot. Ez pedig a jelen helyzetben eléggé halálos szórakozás lenne. Ha visszajön a szadesz-szellemiség 4 évre, akkor nekünk annyi, lehúzhatjuk a reszelőt a kapufán, sóval hinthetjük a hűlt helyünket. Dobrevék már 2009-ben be akarták vezetni a genderfaszságot meg az LMBTP-érzékenyítést az óvodákba és iskolákba, mit gondolsz mi lenne ha most nyernének? Ugyanaz ami mindenhol máshol ahol ők nyertek, vagyis ez:
thepostmillennial.com/canada-has-become-the-church-burning-centre-of-the-western-world/
www.newyorkfamilies.org/public-libraries-books-not-drag-shows/
terrornewsnetwork.com/uk-family-rotherham-girl-fled-spain-britain-escape-abuse-muslim-rape-gangs-court-told/
www.youtube.com/watch?v=tYmsmWoQ1NI
www.thecollegefix.com/white-males-need-not-apply-universities-continue-hire-faculty-meet-diversity-quotas/
www.independentsentinel.com/nc-schools-teach-hate-against-whites-and-our-society-tell-kids-to-ignore-parents/
nypost.com/2021/05/23/the-woke-takeover-of-the-us-military-endangers-us-all/

Soroljam még?

Vágom, hogy te ezt nem érzékeled, mert ha kinézel az ablakon még nem látod, illetve hogy úgy hiszed nálunk nem lenne ez, ha mi is átadnánk az irányítást azoknak, akik ezt a nyugat számára elhozták - de sajnos tévedsz. Ez az egyik választható alternatíva, a másik meg a fidesz. Harmadik út egyelőre nincs, és bármennyire szar is a helyzet, hogy be vagyunk szorítva ebbe a csapdába, ez van. Az idealizmus sajnos nem segít, de rontani ronthat...

2021.09.22. 13:55:24

@Deansdale:

Üdv Dean.
Köszönöm, hogy ilyen hosszan kifejtetted.
Én most csak hirtelen egy rövidet tudok írni, mert dolog van idehaza:
Amit írsz az én idealizmusomról, azzal a helyzet az, hogy az az út a normális és az Élet, hogy az Igazságot vágyjuk.
Mert ha nem azt vágyjuk, az a bűn és a halál lesz.

És ami ma történik, annak a vége bizony lehet, hogy a III. háború lesz - de valami nagy és globális szörnyűség - aminek a megélése után meg idővel az emberiség ebbe az idealizmusban fog megérkezni és ez fog uralkodni könyörtelenül és szigorral.
És most itt a könyörtelent és a szigort ne úgy értsd, hogy valami diktatúra lesz, ami kitalálja, hogy szerinte mi az Igazság és mi a bűn, hanem a valódi, a tiszta és egyetlen Igazság lesz, az isteni Igazság lesz az ember életében és a Földön és az nem fogja eltűrni a bűnt.

Ennek a történését és bekövetkezését éli most át az emberiség, ennek az időszakába lépett most bele és fogjuk megélni úgy vélem, olyan 10-12 éven belül.

És nagyon mélyre fogunk süllyedni és hirtelen majd, egy rövid idő alatt, vélhetőleg egy nap alatt, mikor az igazán komoly történések elkezdődnek ebbe az időszakba, úgy vélem, úgy hiszem.

Szóval: az idealizmusnak nevezett világ nem a lehetetlen és nem olyan, ami csak beszés témája. Hanem az Élet útja. Ami pedig szükségszerű és Isten által eltervezett, hogy bekövetkezzen, mert ezt szánta az Embernek a megteremtésekor és ez az akarata, hogy így legyen.

2021.09.22. 13:58:22

@Deansdale:
"Harmadik út egyelőre nincs"

Dehogy nincs.
Csak még nem érzed, nem érted és nem tudod.
Ré fogsz jönni, rá fog mindenki jönni arra, hogy csak az a "harmadik út" van csak, ami van és amibe kapaszkodhat az ember és akihez fordulnia kell és aki szerint élni kell, mert különben elveszik.

Meg fogod látni, meg fogja látni a világ ezt.

KalmanBlog 2021.09.22. 14:20:41

@icipicicsipa: Azt sejtem, hogy az életünkben mi a harmadik út amiről beszélsz. Nem is akarok vitatkozni vele.

De konkrétan a választások szempontjából: van nagyjából öt utad:

* szavazol a baloldali összefogásra
* szavazol a Fideszre
* szavazol a Mi Hazánkra
* szavazol valami másra, ami lehetőség még van (ha lesz egyáltalán)
* nem szavazol (érvénytelen szavazat, fasszal szavazás, TÁLIB felirat - amit a mai sztormeren olvastam, mind ide számít)

Ha jól értem azt mondod, hogy ne vegyek részt a játékban, ne szavazzak. Ha így teszek mitől lesz jobb nekünk annál mintha a szerintem kevésbé rosszra szavazok inkább?

Én idáig nem érek fel, ezt nem fogom fel.

Deansdale 2021.09.22. 16:28:28

@icipicicsipa: Te egy fix képet látsz magad előtt és azt akarod megvalósítani, ami a maga módján tiszteletreméltó dolog. Csakhogy nem vagy tekintettel a következményekre, nem érdekel ha a helyzet romlik mielőtt javulna, ha egyáltalán képes javulni - téged az érdekel, hogy a te kezed tiszta maradjon. Követed az idealizmusodat akkor is ha ennek a közvetlen eredménye ártalmat hoz a világra, mert a te lelkiismereted tiszta, hiszen te jót akartál. A te Istened tiszta lelkiismeretet követel akár azon az áron is, hogy amit teszel az a világot a tönkremenetel felé taszítja, mert az hogy te nem piszkítod be a kezed mentesít a felelősség alól.

Én ennél gyengébb jellem vagyok - én nem akarok világégést, sőt, szebb világot akarok a gyerekeimre hagyni mint amilyenbe én belenőttem, és ezért hajlandó vagyok beáldozni valamennyit az idealizmusomból. Az én Istenem azt szeretné, hogy jó kertésze legyek a világnak, vállaljak be akár nehéz és piszkos döntéseket is, hogy azáltal jobbá tegyem a világot. Én úgy érzem fontosabb a világ jobbá tétele, mint az hogy az én kezem tiszta maradjon.

De semmi szükség arra, hogy nekünk emiatt konfliktusunk legyen, szerintem a jóakaratú embereknek tök fölösleges egymással veszekedni, van elég rossz a világban amire fókuszálhatnánk.

Deansdale 2021.09.22. 16:29:38

@icipicicsipa: "Dehogy nincs.
Csak még nem érzed, nem érted és nem tudod."

Nem ugyanarról beszélünk :)

2021.09.23. 02:45:44

@Deansdale:

Üdv Deansdale!
Csak röviden most: abszolúte nincs olyan szerintem, hogy veszekednénk.
Én belátom, "kissé" hevesen bizonygatom az igazam, nézd el kérlek, van bennem néha kicsi düh, vélhetőleg a tehetetlenségem miatt a világ miatti helyzet okán, elnézést azért, hogy ez az indulat a megfogalmazásaimban előjön.

Igyekszem majd egy higgadtabb pillanatomban leírni a dolgokat, amit majd szeretnék reagálni, szóval majd válaszolni fogok pár nap múlva illetve pár napon belül. :)

Deansdale 2021.09.23. 07:41:26

@icipicicsipa: Én szeretem a kereszténységet úgy is, hogy nem vagyok az. Számomra a szigorú, félelmes, túlszabályozó/korlátozó oldala idegen, sosem tudtam magamévá tenni.
Tragédia, amit a sátáni hatalmak művelnek a keresztény egyházakkal az utóbbi időben. Most már tényleg az van amit írtál, hogy befelé kell keresni az utat, az egyház nem biztos hogy Istenhez visz... Ha már a pápa is a rócsildokkal szövetkezik és a marxista propagandát tolja, akkor tényleg közeledhetnek a végidők, bár én ezt elsősorban világi értelemben gondolom, nem a bibliaiban, de ez már csak lényegtelen értelmezésbeli különbség :)

Wildhunt 2021.09.23. 11:12:56

@Deansdale: "szigorú, félelmes, túlszabályozó/korlátozó oldala" - csak kíváncsiságból, itt mire gondolsz?

VT 135 2021.09.23. 12:10:18

@KalmanBlog:
Amíg szavazol, addig támogatsz egy fenntarthatatlan világrendszert, a régi mintázatot, amelyen, ha nem változtatunk, pár évtizeden belül kiírt minket a Földről.

Tény, h annyira káosz a helyzet, h elképzelhető, h bármekkora disznó a Fidesz, mivel ha ők ülnek a kormánynál, addig a buszunk csak 80 km-rel száguld a szakadék felé, míg ha a balosok, akkor 160-nal. Tehát nyerünk addig egy kis időt, h valódi közösségeket szervezzünk, legalább esélyt adjunk magunknak a változásra, a túlélésre, egy új világra, egy magasabb szellemi osztályba lépésre. A gond ezzel csak az, h akaratlanul is fenntart egy naív reményt, h "hátha mégis csak letérnek a szakadék felé tartó útról" - ez az, amit nem fognak, nem tudnak, mert a rendszer így működik.

De az is lehet, h jobb, ha a balosok segítségével gyorsabban épülünk le, mert látványosabb lesz az még több ember számára, amiről itt beszélünk, értve, h teljesen mindegy, milyen cserélhető előlap, párt, politikus, ember van a reflektorfényben, a látszólagos irányításnál, ez mind nem számít, mert egy fenntarthatatlan rendszer keretein belül, annak eszközeit használva nincs a pozitív változásra semmilyen esély.

2021.09.23. 12:32:06

@Deansdale:
Tudod az, amit a kereszténységről belevertek az emberbe dogmákat és rendszert és mindet a médián keresztül, az egy hazugság.
Én is ebben voltam egy évvel ezelőtt, amíg kiderültek számomra a dolgok.
Nincs olyan, hogy Isten és ember között bármilyen "közvetítő" egyén, mint pap, püspök, pápa stb-stb.
Nincs olyan, hogy emberi hierarchiára épülő emberi rendszer, mint egyház, Jézusban hívők, egyének csoportja az Egyház.
Nincs kőből épült épület, mint templom kőből és nincsen olyan, hogy atya, mint pap.

" 24 Az Isten, aki teremtette a világot és mindazt, ami benne van, aki mennynek és földnek Ura, nem lakik emberkéz alkotta templomokban"
szentiras.hu/RUF/ApCsel17

"16 Nem tudjátok, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke bennetek lakik? 17 Ha valaki az Isten templomát megrontja, azt megrontja Isten, mert az Isten temploma szent, és ez a templom ti vagytok."
szentiras.hu/UF/1Kor3,16-23

" 9 Atyának se szólítsatok senkit a földön, mert egy a ti Atyátok, a mennyei. "
szentiras.hu/SZIT/Mt23,1-12

Stb-stb...

A lényeg az, hogy az egyén van és annak személyes kapcsolata Istennel.
ÉS nincs olyan még egyszer, hogy emberi hierarchikus rendszer meg ilyen-olyan földi helytartó.
A pápa egy senki ilyen téren, csak egy ugyan olyan ember, mint te meg én vagy bárki más.
Szóval én nem erről beszélek ebben a témában és nem ebben a rendszerben vagyok úgymond érdekelt... :)

A többit meg később majd, de ez legyen akkor egy tisztázott alap arról, hogy én miben vagyok és, hogy kezdjünk azzal, hogy mi a világban az igazság ebben a kérdésben, amivel indítanunk kell és amire épülni fog egy kis idő múlva majd a világ...

2021.09.23. 15:12:10

@Gazella1116:
A "pápa" kifejezés merre van a Bibliában?

Az, amit linkeltél, az nem megy szembe azzal, amit mondtam, miszerint nincs ember és Isten között senki, és senki nem közvetítő vagy felettes az ember fölött, mint ember.

Az, hogy mi a püspök, úgy vélem, hogy talán a pásztor, aki prédikál gyülekezetben és vezet egy gyülekezetet, de hangsúlyozom újra: nincs ember és Isten között senki.
És senki nem adhat semmiféle feloldozást emberként a bűn alól sem.

Mindegy, kibe mit neveltek hazugságot, ezek mind nincsenek.
Isten van és az ember, és az emberi test, mint templom.

KalmanBlog 2021.09.23. 16:13:02

@Gazella1116: Szia Gazella! Örülök, hogy jól vagy, szoktam gondolni rád (mármint az online avatárodra, amit ismerek), gondoltam, hogy szándékosan tűntél el. A legjobbakat kívánom neked!

Szerintem van igazság abban amit mondasz, mások is felhívták már a figyelmemet erre, hogy nem szabad tulságosan rápörögni erre a témára sem. Tartottam is némi digitális detoxikációt, persze sajnos már régen volt utoljára. Illetve IRL most már kerülöm ezt a témát az olyan ismerőseimmel, akikkel tudom, hogy felesleges vitába bonyolódnánk csak, inkább igyekszem jól érezni magam. Hasonlóan azokkal is csak minimálisan vesszük elő, akikkel egy platformon vagyunk, inkább beszéljünk pozitív dolgokról, ha mód van rá. Azért többnyire van rá mód.

Részemről az akadályozza teljes lekattanást, hogy most utólag igazolva érzem az utóbbi tíz év elvesztegetett idejét is, amit "összeesküvés-elméletekkel" töltöttem az Interneten. Akkor felesleges időpocsékolásnak tűnt, mostanra pedig azt gondolom, ha ebbe az időpocsékolásba bele sem kezdtem volna, akkor most simán normiként belegyalogolnék életveszélyes hibákba. Ha eddig hasznos volt elpocsékolni az időmet a neten, akkor talán most is az lesz.

Ezen kívül el tudom képzelni, hogy nem csak az oltás a veszélyes, hanem pl a shedding, a mindenütt jelen lévő grafén vagy az elektroszmog is. Nem árt képben lenni, hogy tudjuk ezeket kezelni.

Mivel másokért is felelek, pláne úgy érzem, hogy nem tehetem meg, hogy tájkozatlan maradjak ebben a veszélyes időszakban. Ezzel szemben a feleségem például egyáltalán nem foglalkozik semmi politikával, közélettel, és teljesen jó neki. Megteheti, mert én minden veszélytől megóvom.

Na, de ezekkel együtt is érzem az igazságot abban amit mondasz, és igyekszem az optimizmusomat és a lelki egészségemet megtartani ebben a nehéz időszakban is. Illetve valamennyire korlátozom is magam, hogy mennyi időt töltök ezzel a hülyeséggel.

Minden jót kívánok a legközelebbi bejelentkezésedig!

KalmanBlog 2021.09.23. 16:34:24

@Mme.Brioche: Nem akarok olajat önteni a kialakult helyzetre, csak annyit jegyzek meg, hogy én megértem a ti helyzeteteket is, és együttérzek veletek. Neked is igazad van, hogy ha már egyszer a bőrödön érzed, akkor már nem lehet ignorálni a helyzetet.

A saját helyemben is nehéz, pedig én még konkrétan szinte semmiben nem vagyok korlátozva. Csak szinte biztos vagyok benne, hogy leszek és ez elég ahhoz hogy ne tudjak lekattanni a témáról...

Én Gazella írását nem vettem támadásnak, és a pozitív reakcióm az írására egyáltalán nem irányul ellened.

Deansdale 2021.09.23. 17:16:45

@Gazella1116: Sosem értettem, hogy miért képtelenek olyan sokan úgy beszélgetni témákról, hogy érzelmileg nem vonódnak bele. Én tökéletesen el tudok beszélgetni akár a covidról, akár az oltásról, akár az új világrendről, akár szinte bármi másról anélkül, hogy egy fikarcnyit is ideges lennék. Számomra ezek olyan dolgok amiket szellemileg közelítek meg, egyszerűen képbe sem kerül hogy bármiféle érzelmeim legyenek párbeszéd közben. Sőt, amellett hogy a párbeszéddel így vagyok, magát a covidot és az oltást is lesz*rom, egyáltalán nem töröm magam a témán, és szerintem a többség így van ezzel - még akik dumálnak róla, azoknak is csak pusztán intellektuális hobbi a dolog.

ui. sajnálom, hogy Mme félreértette a szándékodat, az írott kommunikáció átka... Szerintem gyere nyugodtan gyakrabban, attól hogy itt olvasgatsz vagy írsz még nem kell fel is idegesítened magad rajta :)

2021.09.23. 18:43:14

@Gazella1116: Értem, hogy mire gondolsz, de sajnos eléggé bántóan, lesajnálóan fogalmaztad meg ránk nézve.

Nekem az utóbbi időben sok tekintetben felnyílt a szemem, és szerintem alapvetően hasznos dolog jobban képbe kerülni a valóság természetével kapcsolatban. Persze megértem, hogy sokan inkább próbálják óvni a lelküket, és inkább a kék pirulát választják. Évekig én is ezt tettem, nincs ezzel baj, azzal sem, ha valaki élete végéig ezt teszi.

Amúgy nem emlékszem olyan elméletre az elmúlt 1-2 évből, amiről kiderült volna, hogy hamis. Sőt, inkább számos eset, amit az elején alig mertem betenni, meg lett támogatva 2-3-4 különböző hiteles forrásból (orvosok, laborok által).

Persze ezzel együtt sem haltak meg hálisten túl sokan... Ha nem vesszük túl soknak, hogy már a hivatalos álláspont is az, hogy többen haltak meg az oltástól, mint a kovidtól (attól, hogy a sajtó nem hozza le, még ez hangzott el az FDA ülésen, ami nem alusapkások gyülekezete).

Na és akkor térjünk rá a mainstream médiára, amit persze normális dolog fogyasztani, sőt, trendi képben lenni az ott átadott "ismeretekkel". Csak épp az a baj, hogy a napnál is világosabb, hogy minden cikk megrendelésre készül. Információkat undorító módon elhallgatnak, csak akkor hoznak le, amikor már elkerülhetetlen, de akkor is igyekeznek teljesen más köntösbe öltöztetni, és nevetségessé tenni. Számomra a mainstream sajtó hiteltelenebb, mint az alternatív média.
Az emberek nem is tudják, hogy hány százezren tüntetnek a kovid lezárások és a védettségi igazolvány ellen. Hülyeséget beszélek? Lehet, de nekem hitelesebbek a húsvér emberek kommentjei a vakcina mellékhatások csoportban vagy a videók a lezárások elleni tüntetőkről, akikről az index.hu nem is hallott.

Persze tenni nem tudunk ellene semmit. Ez sem igaz. Azzal, hogy néhány hír kimozdított a komfort zónámból, és olyan lépéseket tettem, amikkel jó irányba változott az életem. Ezeket nem akarom részletezni, mert felvágós lenne. :).

Amúgy tekintve, hogy a vak is látja, hogy mit próbálnak ránk erőltetni, én is próbálom redukálni az ezzel töltött időt. Összeállt a kép, meglátjuk mit hoz a 4. hullám. Szóval nézzétek el nekem, én profi kommentelő vagyok, nagyrészt akkor kommentelek, ha a munkaadóm kifizeti a rá szánt időt. :)

GABOR2 2021.09.23. 19:14:54

Sziasztok, írtam arról, hogy vajon a gigahitelfelvételünknek vajon köze lehet-e a Matolcsy vs Vargának:

ujtechkor.blog.hu/2021/09/23/a_giga_hitelfelvetel_mogott_is_a_matolcsy_vs_varga_allhat

GABOR2 2021.09.23. 19:30:43

@Gazella1116: Nézd ha van itt frusztráltág, akkor azért van, mert 1. Bár lehet kristálytiszta az álláspontja valakinek arról hogy miért nem akarja az oltást, rá kell jönnie, hogy azzal, hogy logikusan elmagyarázza az álláspontját sokan, akár még a családtagja is, szinte felfoghatatlanul nem fogják fel, amit mondani akarunk nekik; magasabb hatalmi szinten pedig eleve nem érdekli őket az igazság, hanem az amit akarnak; azt akarják keresztülverni mindenáron. És ez sokminden mással is így van.

Olyan aranyos... mostanában néztem több, csak pár hónapos videókat arról hogy ugyanazok, akik most véresszájjal követelik, hogy oltassanak be mindenkit kötelezően pár hónapja még arról beszéltek, hogy erkölcstelen elvárni, hogy valakit akarata ellenére beoltsanak stb.. Nemrég, még ők is nagyon jól tudták. Plusz már egyáltalán nem követik még a mainstream szervezetek tudományát se, mert pl. Biden már azelőtt rendelte el a kötelező harmadik oltást, hogy az ottani tudományos hatóság ezt hasznosnak és biztonságosnak mondta volna, sőt több tag is felmondott emiatt. És 16-2 arányban leszavazták, hogy legyen harmadik oltás... tehát a "tudományt követő" Biden kormány már a saját tudósait se követi. Plusz elmondták, hogy hatalmas nyomást helyeztek rájuk, hogy monjdák azt, hogy kell a harmadik oltás, pedig erről nincs semmilyen tudományos bizonyíték.

"FDA Vaccine Advisory Committee Rejects Biden’s Booster Shot Plan for General Population"

www.usnews.com/news/health-news/articles/2021-09-17/fda-vaccine-advisory-committee-rejects-bidens-booster-shot-plan-for-general-population

"FDA panel votes against broad rollout of Pfizer booster shot, endorses narrower use"

www.politico.com/news/2021/09/17/tensions-rise-as-fda-advisory-panel-weighs-evidence-on-pfizer-booster-512543

A második ok a frusztáltságra, hogy bár hatalmas tömegekben vagyunk, nem tudjuk összeszervezni ezt tán valami egységes akarattá, ami olyan veszélyt mutatna fel amivel nem tudna szembeszállni a másik oldal. Bár ez nem teljesen igaz, mert már többen elértek maguk számára könnyítést, de globálisan hiába vagyunk kb. a lakosság fele semmibenéznek minket. Ha ki tudnánk használni a valódi potenciálját a számunknak elérhetnénk bármit.

Deansdale 2021.09.23. 19:52:48

@Mme.Brioche: Úgy érzem itt mindenki félreértette... Abban igaza van, hogy sokan már túlságosan befordultak és stresszesek, alig élnek meg bármiféle örömet vagy boldogságot, mert teljesen magukba szippantotta őket a világvégehiszti. Hogy ez rád mennyire érvényes, az más kérdés.

Szerintem semmi rendreutasító nem volt abban, hogy szeret téged.

Mme.Brioche 2021.09.23. 22:09:20

@Deansdale: nem egészen értem mi a szarnak tudnék örülgetni manapság. nehéz boldogan elmerülni a madárcsicsergésben, amikor már árufeltöltőnek se vesznek fel vakcinaigazolvány nélkül a helyi élelmiszerboltba.

Arról meg, hogy szeret... hát, én ugyanezt ezt a vacak dumát hallgatom nap mint nap, és elegem van belőle. Minden rohadt nap felhív valamelyik rokonunk, és csupa szeretetből elmond minket mindeféle paranoiás bolondnak, és próbál meggyőzni, hogy ne hallgassunk az álhírek terjesztőire, sőt ne is foglalkozzunk az egész témával, mert bibis lesz tőle a kis lelkivilágunk, úgysem tudunk semmit tenni ellene, ideje a kisebbik rosszat választani avagy engedni a zsarolásnak, és van ebből kiút, értelemszerűen az oltás, és akkor majd minden heppi lesz megint meg virágillatú. Meg gyümölcsöző.

Bocs ha túl sokat kommenteltem a témáról, ezentúl majd magammal diskurálok róla.

KalmanBlog 2021.09.24. 00:40:40

@Mme.Brioche: > Bocs ha túl sokat kommenteltem a témáról, ezentúl majd magammal diskurálok róla.

Én bánnám, ha elhallgatnál.

> Minden rohadt nap felhív valamelyik rokonunk, és csupa szeretetből elmond minket mindeféle paranoiás bolondnak...

Ez érdekes, nem csodálom hogy nehezen bírod. Ilyet én nem tapasztaltam. A legközelebbi rokonaim egyetértrenek velünk, a többi viszont kerüli a témát. Konkrétan már régebb óta kerülnek minden politikai témát velem, mert mindig triggerelem őket :-)

Egyedül apósomék szokták állítólag a feleségemnek mondani, hogy "egyedül az oltás a megoldás", de hála a jó égnek ők sem sokszor.

> már árufeltöltőnek se vesznek fel vakcinaigazolvány nélkül a helyi élelmiszerboltba.

Félek is megkérdezni, meg persze közünk sincsen semmi hozzá, de azért rákérdezek, maximum nem válaszolsz, hogy tartalékotok van? Tehát akut bajban vagytok, vagy kibírtok egy időt munka nélkül?

Például ezért is áldom az eget, hogy 10 éve elkezdtem összeesküvés-elméletekkel foglalkozni: "A pénz mint adósság" vidó óta takarékos lettem. Ha ez nem lett volna, akkor most pláne stresszben lennék.

Van egyébként esélyetek eljönni Franciaországból? Gondoltatok rá? Mondjuk Magyarország is necces. Nehéz megsejteni, hogy hol volna jobb, mert egy dolog, hogy pont most hol mik a szabályok, de inkább az a kérdés, hogy mik lesznek hosszabb távon.

.Delin. 2021.09.24. 02:47:05

@Deansdale:

" Sosem értettem, hogy miért képtelenek olyan sokan úgy beszélgetni témákról, hogy érzelmileg nem vonódnak bele. "

Azèrt vannak èrzelmileg bevonòdva, mert jelenleg nem tudjàk szüksègleteiket kielègìteni Maslow 1-3 szinten. A Maslow 1-2 szintet ùgy vèlik erősen függ a covidtòl, vakcinàtòl ès a hàttèrhatalamtòl, akivel szemben ők tehetetlenek. Ez pedig fusztràciòt ès indulatot vàlt ki.

Tapasztalatom szerint èrzelemmentesen eszmètcserèlni csak az tud, aki minimum Maslow 4-en van ès rendelkezik azzal a kèpessèggel, hogy elvonatkoztassa magàtòl a dolgokat. Ez nem tùl gyakori, ès ezeknèl az embereknèl is akadhat egy-egy tabu tèma, amitől nem tud èrzelmileg elvonatloztatni.

GABOR2 2021.09.24. 14:12:29

A frusztráltság abból jön, hogy tudunk a dolgokról, de nem tudunk megfelelően tenni ellene úgy érezzük és csak újra és újra mondjuk a dolgokat, de hatékony tett nem következik utánna. Ettől ki lehet készülni. Viszont most nem biztos hogy azoknak lesz igaza akik szerint keresztűl fogják tudni verni a kötelező oltást. Orbán is érzi, hogy választás előtt az ország felét feldühíteni nem lenne bölcs dolog.

Másrészről a kikészülés személyiségi okokra lehet levezetni. Vannak emberek akiknek kín, nem beállni a sorba, nem megfelelni a környezetüknek és azt látják, hogy sokan vannak itt, de közben a másik oldalon is sokan vannak, ettől kikészülnek és valószínű beállnak a könnyebb helyre, ahol több erőt látnak és teljes erővel le akarják talán törni az egyéb gondolkozást.

Aztán vannak akik imádnák ha ilyen juhászkutyák lehetnének, hogy megmondják az embereknek mit tegyenek, őket valószínű igazán csak az érdekli, hogy kiéljék ezt a késztetésüket, amit egy normális, szabad világban csak nehezen tudnak. Ők imádják, hogy rádszólhatnak, hogy tett fel a maszkot... nem szeretnék ha ez valaha elmúlna.

GABOR2 2021.09.24. 14:35:12

Szimpátiám mindazoknak akik kitartanak. Személy szerint nekem már alapból elég volt annyi ok, hogy emlékeztem rá, hogy korábban mindig azt mondták, hogy az új gyógymódokat sok éven át kell tesztelni mielőtt forgalomba kerülhetnek, mert lehetnek közép és hosszútávú mellékhatások amik rosszabbak lehetnek mint a betegség. Pár kivétel lehet, ha mondjuk valaki mindenképpen meghalna hamarosan. Ez a vírus viszont nem rendelkezik olyan statisztikákkal ami miatt ez indokolható lenne, főleg ami a fiatalokat és időseket illeti. Ha valami igazán durva halálozási számai lennének, akkor én is beadatnám a vakcinát valószínű, de így nem.

De aztán másodlagos hatásként mostmár kökeményen rárakódik az az indok is, hogy világszerte a kormányok, szakértők ( pontosabban akik megszólalhatnak a mainstreamban ) egyértelműen nem normálisan viselkednek, amit mondanak az bullshit. Plusz pár hónapja még az ellenkezője volt, pont ők mondták el, hogy mennyire erkölcstelen lenne a kötelező oltás.

Szóval azt látom, hogy van valami normálisan nem indokolható ok, hogy rengeteg hazugságot kapunk a nyakunkban minden nap, minden egyes hírmondásnál.

Ez persze lehet azért, mert tudják, hogy igazából ez valami biológiai fegyver ami eldurvul automatikusan idővel... hisz tudjuk, és ez már nem összeesküvés, hogy ez a USA-beli megmondó ember Fauci projektje volt, ő szervezte ki Wuhanba a koronavírus kísérleteit, és pár napja mondta egy kínai szivárogtató, hogy direkt engedték ki a laborból a vírust.

Azért, hogy rendőr állam legyen miatta mindenhol, azért, hogy beoltsanak valamivel ami ki tudja mit csinál, vagy azért akarnak csak beoltani, mert tudják, hogy ebből valami sokkal rosszabb lesz idővel, hisz ők alkották... nem tudni. Lehet azért nem mondják meg nyiltan, hogy biológiai fegyver, mert a hatalmom levők maradni akarnak, mert ők lennének a felelősek, vagy nem akarják, hogy Kínával nyiltan konfrontálódni kelljen, hisz ez háborús tettnek is felfogható.

Mindenesetre az is kiderült, hogy az a 27 szakértő aki tavaly egy nyílt levelet írt arról, hogy a vírus biztos nem laborból származik, hanem természetes eredetű.... nem valami megbízható forrás, mert pár napja kiderült, hogy 27-ből akik írták ezt a nyílt levelet 26 kötődik a wuhani projekthez, többen közvetlenül benne dolgoztak.

"COVID-19: '26 out of 27 scientists, who dismissed Wuhan lab leak theory, had connections to Chinese lab'"

www.timesnownews.com/international/article/covid-19-26-out-of-27-scientists-who-dismissed-wuhan-lab-leak-theory-had-connections-with-chinese-lab/812150

Szóval a hivatalos indokok bullshitek, innentől pedig mindenki döntse el mit akar maga, de hagyja a másikat békén miután elmondta az indokait...

GABOR2 2021.09.24. 14:36:09

@GABOR2: *Főleg ami a fiatalokat és egészségeseket illeti...

GABOR2 2021.09.24. 17:59:35

Ha esetleg valakinek hiányzott a nyugati baloldalról szóló cikkeim, most itt van egy új. Köztük:

- celebek akiknek nem kell hordani maszkot, de a kiszolgálóiknak igen.

- egy újabb digitális szavazás ahol fura dolgok történtek, de nem nagyon érdekelt ez senkit, hisz a "megfelelő jelölt" nyert

- feketék, köztük maga a BLM tiltakozott a fehérekkel teli éttermi teraszok miatt, ahova őket nem engedik be, de ezúttal a faji kártyától nem hatódott meg senki más

- Újabb szélsőbalos szervezet szerint Joe Biden alatt nem illik szélsőségesnek lenni, ezért inkább bejelentették, hogy nem küzdenek tovább azokért a célokért amiért létrejött a szervezetük, de remélik, hogy azért még valamit kapnak. Valamint menőnek gondolják magukat mert már előre megmondják, nem teljesítik amit szeretnének azok akiket képviselnek elvileg.

Itt a link:

ujtechkor.blog.hu/2021/09/24/miujsag_a_baloldallal_nyugaton

Deansdale 2021.09.25. 18:17:12

@-JzK-: Miért kedvelik a férfiak a vonzó nőket? Mert mindegyik perverz patriachális nőverő macsóerőszakpénisz. Milyen más válasz lehetséges? :)

Mattka85 2021.09.26. 21:01:26

@Deansdale: Egy normális. XD Szeretek álmodozni, na....

Mia and Me 2021.09.26. 21:33:56

@KalmanBlog: "A legközelebbi rokonaim egyetértrenek velünk, a többi viszont kerüli a témát."

Akkor szerencsés vagy. Sok családot ismerek ahol minden egyes találkozásnál vagy telefonbeszélgetésnél előjön ez a kérdés, és nyomják a reklámszöveget, egyre ellenségesebben :/.

"Nehéz megsejteni, hogy hol volna jobb, mert egy dolog, hogy pont most hol mik a szabályok, de inkább az a kérdés, hogy mik lesznek hosszabb távon."

Külföldre szakadt ismerőseim is ezen dilemmáznak. Igazából egyik percről a másikra kitalálnak valamit és onnantól az az ország más besorolás lesz, vagy épp ami eddig jó volt(igazolás), az már nem jó a boltba se.

Mia and Me 2021.09.26. 21:51:23

@GABOR2: :) kicsit humornak, de azért figyeljétek majd meg, hogy Magyarországon az összes szakértő egyre rosszabbul néz ki :), engem ez is visszatart attól hogy higgyek a reklámjuknak.

valis47 2021.09.26. 23:02:59

@Mia and Me: Te is oltásellenes vagy? Nem gondoltam volna, bár van ilyen típus is, az oltásellenes balliberális (na jó, feminizmussal rokonszenvező, a kormánnyal meg nagyon nem) nő, találkoztam már vele élőben, de azt hittem egyedi eset.

Deansdale 2021.09.27. 08:39:14

@valis47: A politikai irányultság és a vakcina viszonya annyiban érdekes, hogy túlnyomó többségben mindenhol a kormánypártiak vannak mellette és az ellenzékiek ellene, amiből levonható a következtetés, hogy a világon majdnem mindenki retardált. Az USA-ban Trump alatt a demokraták utasították el az oltást, Biden óta inkább a republikánusok. Mo-n is poltikai kérdést csinál ebből sok ember, mert rengeteg a birka akit a média és/vagy a pletyka könnyen befolyásol. Intelligens ember ilyen kérdésekben soha nem dönt politikai alapon, se olyan értelemben, hogy melyik oldalnak van igaza tudományosan, se úgy, hogy mit engedjek benyomni a testembe.

Hja, amúgy az érdekes részlet a témában pont az, ahogy Biden a megválasztásával hirtelen 180 fokos véleményfarolást mutatott be. Ez afféle közvetett bizonyítéknak tekinthető arra, hogy a háttérhatalom irányítja a játszmát, és kormányon kötelező az oltást erőszakolni, legföljebb ellenzékben lehet kicsit ugrálni, azt is csak azért, mert oszd-meg-és-uralkodj. Idehaza is ez látszik, és a teljes vagyonomat fel merném tenni arra, hogy ha a legoltásellenesebb ellenzéki nyerne a kövi választáson, az is egyből oltáspártivá változna kormányon.

Amúgy az oltáspárti és az oltásellenes kategóriák mellé kellene egy harmadik: az értelmesek, akik kivárnak. Mindkét választási lehetőséghez adottak érvek és ellenérvek, egyedül a kapkodva döntés mellett nem szól semmi, legalábbis ~50 éves kor alatt, amikor a covid halálossága 1 ezrelék alatt van. Főleg mivel az oltottak is fertőzhetnek, tehát az idős/beteg rokonaidat nem véded meg azzal, ha oltatod magad.

A fő gond ezzel a vitával pedig az emberi psziché, ugyanis mindenki önigazolást keres a döntéséhez, bár az oltottak talán kicsit jobban, mert náluk - minimum pszichológiai értelemben - nagyobb a tét. Nagyon kevés ember fogja beismerni, hogy tévedett, inkább a végtelenségig racionalizálja, hogy miért ő döntött helyesen, és ilyen embereknek egymással vitázni nem csak fölösleges, egyenesen káros.

KalmanBlog 2021.09.27. 09:08:36

@Mia and Me: > figyeljétek majd meg, hogy Magyarországon az összes szakértő egyre rosszabbul néz ki :)

Neked is feltűnt? Volt egy nemrég _reklám_ Merkely-vel, amin már teljesen aszinkronban pislogott a két szeme. Sajnos nem sikerült linkelhető változatot találnom belőle, tegye fel a kezét, aki látta és akinek feltűnt! :-)

KalmanBlog 2021.09.27. 09:19:14

@Deansdale: > Amúgy az oltáspárti és az oltásellenes kategóriák mellé kellene egy harmadik: az értelmesek, akik kivárnak.

Igen, ha nem lennék oltásellenes, akkor is kivárnék inkább :-) Ha valaki semmi rossz szándékot nem feltételez, mert nem hisz összeesküvés-elméletekben, még akkor is a normi logika szerint is a kivárás a legbölcsebb döntés. De ugye ez rám nem vonatkozik, mert én simán hiszek egy rakás összeesküvésben :-)

> A fő gond ezzel a vitával pedig az emberi psziché, ugyanis mindenki önigazolást keres a döntéséhez

Ez is jellemző rám is. Egyértelmű, hogy mindkét oldal információs buborékban van, hogy csak azt hajlandó meglátni, ami alátámasztja a saját döntését. A vicc az, hogy a dolog jellegéből adódóan, mivel közvetlen tapasztalatunk nagyon kevés van, ezért valid módon megtehetjük, hogy ignorálunk tényeket azzal, hogy "az kamu". Én megtehetem, hogy a fertőzés számokat ignorálom, mert szerintem a PCR teszt megbízhatatlan.

A másik oldal pedig ignorálhatja a tudósokat, akik mikroszkóp alatt nézték az oltottak vérét, vagy akik grafént találtak a vakcinában, mert az is ugyanannyira lehet kamu is.

(Bár oltott vért sima mikroszkóppal megnézni még nem lehetetlen küldetés, azért nem is egyszerű megszervezni. Bevallom én nem tettem meg eddig. Még a mágnes challenge-re sem találtam jelentkezőt.)

Végső soron nagyon kevés dolgot tudunk saját magunknak ellenőrizni, és a kamutengerben muszáj lenne abból kiindulnunk, ami biztos, de az meg szinte semmi. Ezért a világnézetünk alapján választunk oldalt, aztán reménykedünk, hogy nem hibázunk nagyot. Mármint én örülnék legjobban, ha tévednék, de sajnos valószínűtlennek tartom.

Mme.Brioche 2021.09.27. 09:25:31

@KalmanBlog: pont ugyanezt mondta tegnap a férjem is :-D meg is mutatta (a Hetek oldalán mindig meg lehet találni valamelyik reklámját), és tényleg olyan furán pislog (tisztára, mint az AUS miniszterelnök), de sajnos sose néztem meg korábban a mimikáját, úgyhogy nem tudom, hogy megváltozott-e vagy gyárilag ilyen kacsintgatós :-D

KalmanBlog 2021.09.27. 10:52:14

@Mme.Brioche: Megnéztem pár videóját. A szóban forgó reklámot továbbra sem találtam meg. Amit láttam, azokban normálisan pislog (ilyen kóros szemszárazságos erőltetett és gyakori pislogása van, nem látszik teljesen egészségesnek, de legalább nem aszimmetrikus) annak ellenére, hogy nagyon régi és nagyon új felvétel is van közötte:

www.youtube.com/watch?v=-O0qnM_rrFo - 2013 május 10.

Itt is normális: 24.hu/kozelet/2021/08/05/merkely-bela-harmadik-oltas/ - 2021. 08. 05.

Itt is: www.facebook.com/semmelweisegyetem/videos/1325831941109693/ - körülbelül 10 hónapja

Ez a legújabb, amit találtam: www.youtube.com/watch?v=L82B53evuhI - Merkely Béla mindent elmondott, amit a negyedik hullámról tudnunk kell Sep 22, 2021

Jó lenne megtalálni a szóban forgú reklámot, ahol tényleg aszimmetrikus volt.

KalmanBlog 2021.09.27. 10:57:20

@Mme.Brioche: Találtam linket, ezen van hogy a szűkebb szemével pislog, a másikkal pedig nem vagy alig:

www.youtube.com/watch?v=n6lvXbO5gho

Most már nem tűnik annyira drasztikusnak mint elsőre, de lehet, hogy az egy másik felvétel volt, pontosan nem emlékszem.

Itt találtam meg egyébként, az alján ott vannak az állam által megrendelt videók sorban: koronavirus.gov.hu/letoltheto-tajekoztatok

F. Szabó 2021.09.27. 16:16:20

@Deansdale: Egy svéd pszichiáter beszélt a félrenevelt svédekről (és nyugatiakról) a Mandineren. Ebből egy pár mondat:

"Nézze meg a koronavírus-járványt és annak globális reakcióját: a vírusnak 0,2 százalékos halálozási aránya van, mégis az egész világ a feje tetejére állt. Nem vagyok covid-szkeptikus, de ez egy totális túlreagálás... ezzel a vírussal mi történt volna a XX. század elején? Semmi."

Deansdale 2021.09.27. 16:20:37

@F. Szabó: Teljesen igaza van abban, hogy a világ túlreagálta a dolgot - az érdekes kérdés hogy miért...

2021.09.27. 18:21:38

@Deansdale:
Európa energiaválsága az egész világot magával ránthatja
index.hu/kulfold/2021/09/27/energiaiigeny-foldgaz-futes-tel-oroszorszag-kina-europai-unio/

El se kell olvasni a cikket, ezeket miért nem csukták le miért rémhírterjesztésért? Klaus Schwab megint nem bír magával.

KalmanBlog 2021.09.27. 19:16:07

@vodkasprite: Nem tudom, hogy valóban valós-e ez a félelem. De ha igen, akkor az sokat elmond arról is, hogy mennyire volt jó ötlet kivezetni az atomot és a szenet az áramtermelésből...

Persze ezzel kezdi a cikk is, de azért mégsem fejti ki ezt az irányt, hogy mennyivel kevesebb gáz elegendő volna akkor.

A cikk vége felé viszont szó van az LNG-ről. Mennyivel gazdaságosabb hajón hozni az LNG-t. Úgy talán még több az összes CO2 kibocsátás, mintha simán szenet égetnénk, LOL.

2021.09.27. 19:23:45

@KalmanBlog: Mióta az öreg Klaus elmondta, hogy ellátási nehézségek lesznek, azóta nagyon megszaporodtak ezek a cikkek, legalább 5 ilyet láttam már az indexen. Csak a címet szoktam elolvasni.

KalmanBlog 2021.09.27. 19:52:56

@vodkasprite: Azt felejti el hozzátenni, hogy ők maguk direkt csinálták ezeket a problémákat :-)

Én egyébként azt gondolom, hogy ha már beszélnek róla, akkor valóban lesz is baj, legalábbis mostanában ez van: először az összeesküvésekben hívők beszélnek róla (ez már megvolt), aztán lehülyézik őket (a szén és az atom kivonása szépen halad, CO2 semlegesek leszünk hamarosan minden gond nélkül), aztán megjelenik a MSM cikk, és aztán megjelenik a jelenség is.

Na meg ezt tényleg nem nehéz elképzelni. Én mindenesetre tüzifával és kannás gázolajjal készülök. Tőlem leállíthatnak mindent, majd a sparhelt mellett teázgatunk tavaszig.

Akár amiatt is lehet ilyen probléma, hogy az oroszok direkt beszopatnak minket, hogy egy kicsit rendre utasítsák a "nyugatot".

Ezt a mostani világot már nem lehet meggyógyítani, olyan ez most, mint Róma végnapjai voltak. Azt is sokan túlélték, majd túléljük ezt is.

Mia and Me 2021.09.27. 20:28:54

@valis47: tudom, nem társkereső oldal, de majd akkor szólj ha férfit találsz ilyet :).

Viccen kívül meg, szerintem ebben a kérdésben teljesen mindegy hogy az élet egyéb területén mit vall valaki, vagy mi felé tendál, megfigyeléseim szerint teljesen független a politikai és bármilyen irányultságtól az, hogy valaki melyik hireknek hisz és az alapján hogyan alakítja ki a saját véleményét.

@Deansdale: Akik "kivárnak", azokat jelenleg az oltásellenesekhez sorolja a média, mivel még nincsenek beoltva. Semmilyen ésszerű magyarázatot nem fogadnak el az oltáshívők a kivárásra se. Sajnos, ahogy külföldön már megvolt ez a retorika, úgy itthon is kezdik mantrázni: hogy akik vállalták az oltást azok vállalták a társadalom által elvárt "felelősséget" ebben a kérdésben és mindent megtettek hogy ismét "szabadok" legyünk, akik meg nem oltattak, azok felelőtlenek...
Tehát megint ott tartunk, hogy anno a maszk volt az amivel a másikat véded magadtól, de most már saját védelmedre hordhatod, illetve a vakcina meg az volt ami az oltottat védi, de most már az a mondás hogy ha nem fogadod el a szurit, akkor mások irányába vagy felelőtlen. Szóval hogy minden a józan ész és az "általuk" korábban mondott ellenkezője...

@KalmanBlog: nem csak rá gondoltam :), hanem mindegyikre_- szlávik, a pécsi fiatal ürge, cilinéni, boldogkői, meg az állatorvos is, bár ez utóbbi tartja a legjobban magát :)

@vodkasprite: Jönnek szépen sorban: mi az amivel zsarolni lehet a népet? Egészség, élelmiszer, fűtés, lakhatás, víz, munka. A főbb területeken kell hiányt, vagy mesterséges káoszt, betarthatatlan szabályokat kreálni és kinyírják egymást az emberek majd :/.

KalmanBlog 2021.09.27. 21:59:33

@Mia and Me: >nem csak rá gondoltam :), hanem mindegyikre

Igen, értettem, de én csak Merkely-n vettem észre. Ha nem csak fizikai síkon nézzük, hogy az oltás megviseli őket, hanem úgy is, hogy mennyire eladták a lelküket konkrétan az ördögnek (véleményem szerint, nincs felvételem az üzlet létrejöttéről :-), akkor nem csoda, hogy most hipersebességgel öregednek.

Egyébként rémlik, hogy mennyi mindenben nem értettünk egyet régebben, meglepődtem és egyben örülök is, hogy most egyezik a világlátásunk :-)

valis47 2021.09.27. 22:03:10

@Mia and Me: Nem ismerkedek férfiakkal, én meg sajnos nem vagyok sem oltás-, sem kormányellenes. :)
Nem akarok semmit sugallni, csak látni, hogy az alacsony átoltottságú Romániában, ahol a lakosság jelentős része 100-200 évvel ezelőtti mentalitású, ismét durvul a járvány.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.09.28. 04:05:51

Nem tudom, ki követte, ki nem, én is csak félszemmel:
a miniszterelnök-jelölt-jelölti vitát toronymagasan Klára asszony nyerte,

de

MÁRKI-ZAY ELCSALTA! FÚDEIDEGESVAGYOK!

valis47 2021.09.28. 09:55:55

@don Fefinho: Hogy érted, hogy elcsalta?

2021.09.28. 11:13:41

@valis47: "Nem akarok semmit sugallni, csak látni, hogy az alacsony átoltottságú Romániában, ahol a lakosság jelentős része 100-200 évvel ezelőtti mentalitású, ismét durvul a járvány." Köszi az infót, elég durván emelkednek a számok arrafelé.

2021.09.28. 14:36:24

@KalmanBlog:
"Végső soron nagyon kevés dolgot tudunk saját magunknak ellenőrizni,"

Mondjuk egy állítás meg amit tapasztalsz.
Hírek arról a kezdetekkor, hogy mi mindenen marad meg napokig ez a fránya dolog és fertőz ezerrel, és gumikesztyű meg kézmosás, meg fertőtlenítővel törölgetés meg takarítás.

Közben.
Adott a világban több tízmillió élelmiszer- és zöldség-gyümölcs kereskedés és bolt.
Azokban napi szinten több százmillió tonna pékárú és zöldség-gyümölcs, ami szabadon van.
Szóval az árúházakban a bevásárlókocsi foganytúját meg a mindet ezerrel takarítsunk, de az, hogy ezen élelmiszereket meg megeszed ahogy vannak - ugye a kenyeret/zsömlét/kiflit/kakaóscsigatúróstáska nem áztatjuk domesztosba - azzal nincs gond azóta, amióta ez el lett mondva - kb 2 éve - hogy mi mindenen napokig megmarad és fertőz ez a dolog.
De ez úgy ki is esett a köztudatból meg a hírekből, mert "elmúlt"

Az ember egyet nem tud ellenőrizni: a józan eszét, ami elment a szomszédba, hogy ilyenkor mi van.

És én nem mondom, hogy nincs valami, mert valami az van.
Hogy pontosan mi, azt nem tudom, mert nem keresem, csak azt tudom önmagam számára, hogy ami van, az ilyen okoknál fogva nem az, aminek állították az én nézetem és saját magam számára.
És ez elég nekem abban, hogy úgy gondoljak dolgokra és dolgokról azt, amit....

F. Szabó 2021.09.28. 20:34:10

Azzal akartam kezdeni, hogy elnézést, most offolni fogok, de rájöttem, hogy amikor világjárványról beszélgettek, klíma- és energiaválságról, Klaus Schwabról, és egy jövőbeni szuperválságot átvészelő közösségépítési lehetőségről, akkor talán nem is annyira off, amit ökofalvakról, ökögazdálkodásról találtam (1 hektáros öröklét címmel) amikor egy régi vincseszteren tallóztam. Érdekes videók.

Én kertes házban lakom. Mondtam is az asszonynak a második videó láttán, hogy a jövőben nem ások, nem permetezek, és neki sem kell kapálni. Nem lelkesedett. Én se gondoltam komolyan, de a kert egy részében talán kipróbálom. Az viszont meglepett, hogy Oroszország zöldség-gyümölcs termelésének 70 %-a dácsákról származik (első videó). Talán ezért nincsenek olyan betegesen elhízva, mint az amcsik

"... Az ÖKOKLIKK portálnak nem feladata világpolitikával ... foglalkozni, de az ökológiai agrikultúra terén kétségkívül furcsa helyzetben van Magyarország, ami Európa, de akár az egész Földgolyó tekintetében is kiváló minőségű termőfölddel rendelkezik. Tudjuk-e például, hogy OROSZORSZÁGBAN ALANYI JOGON JÁR 1 HEKTÁR MINDENKINEK, aki vállalja, hogy ökológiai módon megműveli?!
Lehetséges-e mindössze 1 hektárból teljesen megélni az élelmezés tekintetében? Természetesen! Ennek gyakorlata Petró Tibor előadásából világosan kiderül:
youtu.be/bEa29Aczj6M
És vajon mit szól mindehhez Ruth Stout, a hivatalosan is permakultúrás „léhűtő"? Azt mondja: „Nem ások, nem művelem a talajt, nem gyomlálok, nem kapálok, nem használok műtrágyát, nem permetezek, nem csinálok komposztot, nem öntözök, csak vetek és aratok" :
youtu.be/GNU8IJzRHZk
Vajon vannak-e hasonlóan forradalmi hazai példák? A közösség által támogatott mezőgazdaság pont ennyire forradalmi kiút! Vukovics Daniella a Tahitótfaluban működő zöldségközösség egyik alapítója:
youtu.be/_a0aaaWdI3U
Van működő alternatívája a vadkapitalizmusnak: a közösség által fenntartott gazdaság virágzó példáit mutatja be a Zöld Pók videója:
youtu.be/tAKC5KEFwh4
Az Ökológiai Intézet által készített videóban pedig Gyulai Iván bemutatja mindezen irányzatokat összességét, az „Agrárgazdaság és fenntarthatóság" című előadásában:
youtu.be/cmFtk9UJdsc

2021.09.28. 23:32:51

@F. Szabó: Ez jó felvetés. Én a magam részéről egyelőre egy hibrid megoldásban gondolkodok. Jelenleg nagyvárosban lakok egy lakásban. Távmunkában dolgozok, ezért nem vagyok idekötve, és ha úgy adódik, akkor le tudok költözni vidékre. Akár haza is, ahol veteményes és gyümölcsös kialakítására alkalmas telkes házunk van (persze azért nem 1 hektár :)).

Tegyük fel, hogy leköltözünk. Amíg nem jön el a világvége, továbbra is ebből a távmunkából szeretnék élni, mert ez így kényelmes, és jól fizet. Tehát nem tervezem, hogy a költözéssel azonnal átváltanék földművelő és állattenyésztő életmódra. Minimális veteményest és egy nagyobb gyümölcsöst szeretnék fenntartani, hogy tudjak enni valamennyi bio zöldséget is, gyümölcsöt, de ennyi. Ha "közeleg a világvége", de lesz továbbra is lehetőség végezni ezt a távmunkát, amit most, akkor inkább felfogadnék valakit magam helyett, hogy a házi gazdaságot nagyobb volumenben végezze.
Ha pedig komolyabb szituáció áll elő, akkor meg úgyis bármit megcsinálok, hogy legyen mit enni, de addig csak a felkészülni akarok a helyzetre, és biztosítani a lehetőségeket. :)

2021.09.28. 23:34:30

@F. Szabó: Holnap belenézek a videókba, hátha megjön a kedvem :)

Deansdale 2021.09.29. 07:51:18

@vodkasprite: Régóta érik már bennem, hogy megírom a cikket a saját hibrid elképzeléseimről (amiket már elkezdtem megvalósítani, bár az elején tartok), és úgy érzem ez mostanában napról napra égetőbb lesz.

2021.09.29. 10:16:58

@Deansdale: Kíváncsi vagyok az elképzeléseidre. A cikk alatt pedig folytatódhat az ötletelés :). Onnan fogjuk tudni, hogy jó úton járunk, ha az index.hu-n megjelenik egy cikk: "Az informatikusok a kapát ragadtak, hogy tiltakozzanak az új világrend ellen."

Deansdale 2021.09.29. 16:22:24

@vodkasprite: :)

A könnyebbik fele már elkészült a cikknek, bár igazán forradalmi dolgot talán nem érdemes várni tőlem ezügyben, végülis csak abból az infóból építkezek ami mindenkinek elérhető, legföljebb más összefüggések mentén rakom össze, mint mások. Arra keresem a választ (amivel mintha nem nagyon foglalkozna senki), hogy hogyan lehet kevés munkával és kevés pénzből összkomfortosabb, emberibb, és mégis "zöldebb" életet teremteni, amivel nem mellesleg a jövőbeli problémákra is felkészülhet az ember. Ebben a témában a jelentkezők 99%-a vagy a múltba réved, vagy valami elvarázsolt ökohülyeségre esküszik, ami az emberek zömének nem való, ráadásul azonnali, gyökeres és (szinte) visszavonhatatlan életmódváltást sürgetnek, ami szintén nem pálya. Én inkább egy olajozott, biztonsági opciókkal megpakolt lassú átmenetet tartok egészségesnek. Erről kellene még befejeznem a cikket, aztán meglátjuk kinek miért nem tetszik :D

KalmanBlog 2021.09.30. 10:52:19

@icipicicsipa: Ki ez az ember, ugye ez csak egy vicc? (Ha valaki nem nézne videókat, vagy nem értene angolul: azt mondja egy ember egy kb 1 perces videóban, hogy az oltatlanokat a társadalomból kiemelve táborokba kell zárni, ahogy a japánokat az USA-ban a Második Világháború alatt.)

Már az is durva, hogy eszébe jut ez. A japánok koncentrációs táborokba zárását pozitív példaként emlegeti fel. Eddig azt hittem az valami olyasmi volt, amiről nem is illik beszélni.

2021.09.30. 13:47:58

@KalmanBlog:
Nem tudom ki ez, nem találok róla semmit, lehet, hogy, csak egy manipulátor, nem tudom.
Most nézegetek utána, de nem találtam infót, hozzászólok - más videófeltöltő - között sem egyenlőre.

Mia and Me 2021.09.30. 17:04:02

Szerintem csak vicc, tiktok önjelölt sztár az ürge, úgy látom ez az egyetlen tényleg jelentősebb nézettséget elért videója.
Vagy úgy vicc, hogy komolyan gondolja, de ez a tiktokon nem nagy ügy. Tele van 12 éves gyerekkel és 76 éves magamutogató dilisekkel.
Amióta beszállt a tiktok bizniszbe Amerika is azóta telenyomták marhaságokkal, meg csomó propaganda jellegű dolgokat nyomó felhasználó van, lehet ez is olyan.

F. Szabó 2021.10.05. 20:11:45

@Deansdale: @vodkasprite: @KalmanBlog: @Mme.Brioche:
Tiszteletben tartom Deansdale kérését, hogy a 21.századi életmód kommentfalán ne offoljunk, ezért ide teszem ezt a linket. (Azért megjegyzem, hogy amiről ez a német újságíró beszél, az éppen a mi 21. századi életmódunk, és ebben az értelemben akár passzol is Dean utolsó írásához, de kétségtelenül más a nézőpont)
odysee.com/@vilaghelyzete:2/Ernst-Wolff---%C3%BAjs%C3%A1g%C3%ADr%C3%B3---szak%C3%A9rt%C5%91:1

2021.10.05. 21:16:11

#ellátásinehézségek
"A német és az osztrák média legalább felhívja a figyelmet az esetleges hosszabb ideig tartóáram kimaradásra! Mind a német, mind az osztrák katasztrófa védelem tájékoztatja a lakosságot, hogyan készüljenek, hogyan tudják könnyebben átvészelni ezt az időszakot!"

2021.10.05. 22:08:50

www.hwsw.hu/hirek/63833/tsmc-chip-hiany-ellatas-gyartas-felvezeto-piac-keszlet.html
"Az elnök szerint több esetben a közvetítők és/vagy a disztribútorok tartják vissza a szállítmányokat, hogy magasabbra srófolhassák az árakat."

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.10.08. 10:04:21

@F. Szabó: Azért a végén vicces a kiszólás. :-)
Vagyis hogy a világtörténelem legnagyobb válságát kihasználva valakik egy új korszakot akarnak bevezetni, de ne aggódjanak mert van remény és ha jók vagyunk akkor a világtörténelem legnagyobb válságát kihasználva bevezethetünk egy új korszakot. :-)

Kommentcsárdás 2021.10.08. 10:46:47

@Sipi81: nem sok ertelme van remenykedni a csodaban, minten utokartya a valakiknel van

2021.10.08. 12:04:07

Tudunk valamit Márky ZP "háttérbe" ágyazottságáról?

Mia and Me 2021.10.08. 16:09:52

@Sipi81: én is pont az néztem, hogy végig olyan mintha bari lenne, aztán összegzi hgoy végülis akkor valami újnak kell eljönnie és akkor ezért harcoljunk, stb.

Deansdale 2021.10.12. 16:22:01

@Frederick2: Ki kellene rúgni mindenkit, akinek ehhez a szarhoz köze volt.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.10.12. 22:18:44

@Mia and Me: Meg az is fura volt, hogy semmiféle új korszakról nem beszélt a WEF-félén kívül, hát akkor milyen új korszakot akar ő bevezetni?

Mme.Brioche 2021.10.12. 22:49:01

@Sipi81: van egy banda, az a bizonyos 12-ek, akiket az amerikai sajtó úgy nevez, hogy ettől a 12-embertől származik az álhírek... nem tudom... talán 80%-a? már nem emlékszem, benne van a Carrie Madej, meg a Kennedy meg még egy páran, és ezek össze vannak fonódva egy new ages szektával, van valami gurujuk, aki úgy néz ki mint egy sámán, na és ezek szoktak emlegetni egy új korszakot, amit szerintük majd mi szkeptikusok fogunk létrehozni ha leverjük az elnyomókat, mert hogy ezek már csak utolsó vergődésükben diktátoroskodnak, mert teljesen nyilvánvalóan vesztésre állnak (fogalmam sincs, hogy ezt honnan veszik), és abban az új világban majd nem lesz más csak szeretet és fény és harmónia, és még törvényekre se lesz szükség, mert mindenki majd a szeretet és a fény szavát követve nyilván hirtelen leveti emberi természetét és csak jófejkedik egymással fényruhába öltözve. Engem őszintén szólva kiráz tőlük a hideg, és pont olyan baljósnak hangzik az ő eljövendő törvénynélküli fényviláguk, mint ami most van.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.10.15. 21:29:59

@Mme.Brioche: Hát én sose értettem az anarchistákat. Talán hasznos hülyék.

Frederick2 2021.10.16. 09:04:08

@vodkasprite: Toroczkai-cucc

Márki-Zay Péter: Messiás vagy trójai faló?
www.youtube.com/watch?v=-4-lHOyAPB0

2021.10.20. 17:36:57

Itt egy érdekes videó, amitől eldobjátok az agyatok, legalábbis én így tettem. Ez most nem összeesküvés elmélet, csak mutatja, hogy hol tart jelenleg a tudomány:
www.youtube.com/watch?v=cTtIPBPSv0U

kivonat:
2:34: Contents
2:46: Mind, Body and Beyond. Connecting brain to robots, as early as 2008. Implanting electrodes on brain tissue, and then take a biological signal (thinking about moving upwards) and convert it into an electrical signal. 2013: Already in humans.
12:28: Further developments of this interface: The possession experiment. Sending one human function to another; controlling another persons muscle/body movement. You can attach a brain to a device or another brain (Brain2brain communication). Taking over somebody elses body with your mind. Goal: To use this for an example a brain surgeoun to remotely control someone else while operating a victim on the battlefield. You can both control motor activity or send information via this protocol. Thought reading?
21:47: Biohacking. Putting motherboards into people, rfid chips. Enhanced night vision. Biohacking community out of control. 2013: adding the possibility for rats to detect infared light.
24:33: Adding an device to get more functions to the human brain. Ability to see through walls, detect heartbeats. Can also be used to intercect signals.
25:44: Transferring knowledge/control from one human to another human/animal. Usages: Covertly or via drones. Humans can control other animals, e.g. cockroaches or rats. Even swarms of animals, tech already here. No need for surgeon, only need to wear a cap.
27:46: Gene Slicing - the new atom bomb. 2010: Creation of life in a cell. Combined with CRISPR.
28:37: Vaccines: "if we can design a cell to go into your body" "you can engineer ANYTHING, a unique thing that would only kill one person in the whole world". Modified DNA injected. The future of medicine. With CRISPR they can basically make whatever they want.
32:02: DREADS - Remotely controlled cells, that can alter thoughts and actions.
34:37: Timed release of information on demand.
35:04: DNA Steganography/encryption. (Steganography is the practice of concealing a file, message, image, or video within another object). Hiding information in DNA: Records, photos. Hiding movies within bacteria. A race is on in this technology.
38:02: Memory modification: Erasing/deleting memories completely and/or modifying/changing the memory. This happens by programming a cell to go to the hippocampus. They can for ex. delete a memory of you meeting someone by release PKMzeta in the hippocampus(?) after you've meet them.
40:50: Hypermemory: Enhancing memory with a nasal spray. Creating a "videocamera-memory" in humans, especially helpful for security and intelligence operations.
42:46: Memory. Transferring memory from one brain to another. Memory is also stored in the body. Light can activate hippocampus, creating false memories.
48:58: You can change anyones behaviour by changing everyones memories/past. This has tremendous defensive/offensive capabilities. No longer having to persuade people, just alter peoples memories. Using false memories to control people, which is not possible to detect. "Particularly effective". Chemical implanting of memories should come out in within the year 2020.
52:37: Training and sampling of knowledge of people while they are sleeping. Scanning people's brains for information while the person was sleeping. Future: Brain2brain linking. Linking someones brain to anothers while they are sleeping - probably within 2023. Next step: a HIVE brain, over many brains.

2021.10.20. 19:44:35

"Japán - a bejelentett esetek 98 százalékkal csökkentek az elmúlt nyolc hétben. A tokiói orvosi szövetség előmozdította az Ivermektin használatát..
Dr. Nagao, a Nagao klinika igazgatója tudósított a japán televízióban: Mivel az Ivermektin a korai kezelés több mint 500 betegnél majdnem 100 % sikeres volt, pozitív teszt után mindenkinek meg kell adni."

KalmanBlog 2021.10.20. 20:28:01

@vodkasprite: Erre hol van forrás? Nagyon izgalmas ez az Ivermektin kérdés, hogy mennyire be van feketítve, közben meg ilyen hír jött ugye Indiából is hogy valamelyik tartományban használták és lényegében meg is állították vele a pándémiát. De hát messziről jött ember bármit mondhat és nagyon nehéz ezeket a híreket ellenőrizni.

Érdekesség, hogy a papagájoknak való Ivermektinben egy csomagban 100mg van, ami nagyjából a fele egy felnőtt Covid protokolljának. Érdekes, hogy milyen kicsi egy papagáj és mégis milyen sok ivermektin van az ő gyógyszerükben arányaiban egy emberhez képest.

2021.10.20. 21:57:25

@KalmanBlog: ébredés telegram csatornában ott a videó is, amit ide nem tudok linkelni

2021.10.21. 14:48:45

@vodkasprite:

Ami lényegében és vélhetőleg alakul a tudomány által, a materializmus által és a végkifejlet lesz és aminek a küszöbét léptük át az ember Istentől szinte teljes mértékben elszakadt létében az által, hogy megtagadtuk őt és a teremtett dolgokat - materializmus - kezdtük imádni és hajszolni, az az, ami:

Isten bennünk van. Benne élünk és Ő bennünk, mi vagyunk Isten temploma, az emberi test Isten temploma.
(ez le is van írva a Bibliában illetve az is, hogy nincs kőépület, ott nem lakik Isten, de ez most nem ide tartozik)

Szóval.
Isten teljes felügyelete és kontrollja - figyel és szól, de a szabad akarat az a tied - alatt van az ember mint egyén. Az Ő szava van benned, ott van beleírva az emberbe a lelkiismeretébe. Hallgathatsz rá vagy nem: szabad akarat. Ő kontrollálja a fiziológiád, vélhetőleg a csodáknak számító gyógyulások - amik a tudomány által nem magyarázhatóak - is az Ő kegyelme.,,
És a Sátán, aki több akar nála, ezt a szerepet akarja - és fogja - átvenni majd nemsokára, ami mellé valószínűleg beígéri a földi paradicsomot illetve az isteni létet az ember számára mint fiziológiailag - szuper egészség, minden szuper testi előrelépés és képesség illetve/esetleg örök élet - mind materializmusban - megkapsz mindent a rendszer által, amit csak akarsz - de ennek ára a teremtett lényedről való lemondás lesz, ami szabad akarat által történő beleegyezés - erre szüksége van úgy vélem, hogy megmutassa Istennek, hogy őt Sátánt szabad akaratból imádja az ember - által lesz majd, tudatos döntéssel.

És amit látunk mind a távközlésben, mind az orvostudományban előrelépést - gyorsabb adatáramlás és feldolgozás, DNS-es orvostudomány fejlődés - az ennek előjele.

Úgy hiszem, hogy ezeknek kell megvalósulniuk Sátán végső tervének, hogy Isten helyébe léphessen.

És ez lesz az az időszak, ami jön - az utolsó idők - amik a legszörnyűbb időszakok lesznek az emberiség életében: a teljes Istentelenség ideje.

2021.10.21. 17:00:22

index.hu cikk címe:
Akinek harmadik oltása van, gyakorlatilag nincs kórházban

www.facebook.com/Indexhu/posts/5046688215364443

FB hozzászólás:
"Ezt csáfolnám nálunk több 3x oltott van az osztályon. Covid osztályon dolgozok!"

Bizonyára akkor kelleni fog a 4. oltás is :).

KalmanBlog 2021.10.21. 18:34:46

@vodkasprite: Az Index cikkből: > mondta el Gulyás Gergely, de hivatalos statisztika nélkül, csak az orvosok és a kórházvezetők álláspontjára hivatkozva.

Gulyás Gergely anekdotákból tájékozódik és tájékoztat :-)

Ilyenformán azt mondhat amit csak akar, senki nem tudja számon kérni rajta.

Komolyan mondom, legalább a látszatra ügyelhetnének, összerittyenthetnének valami statisztikának látszót, nem?

2021.10.21. 19:27:01

én rákérdeztem egészségügyis embernél, és masszívan megerősített abban, hogy jó lesz nekem úgy, ahogy most vagyok.
süti beállítások módosítása