HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Mr Falafel: @Deansdale: A látszat gyakran csal. :-)))) Végül elég szépen profitáltam (morálisan és kapcsolati tőke terén). A pénz itt másodlagos sem volt. Amikor a harmadik társunk lelépett és megfenyegetett m... (2024.11.17. 21:13) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: "Nehogy már Szamuely fia vagy unokája oktasson ki minket demokráciából." A gondolattal egyetértek, a felvázolt megvalósításhoz nekem nincs elég erős gyomrom :) Ezen a téren jónak tarto... (2024.11.17. 18:32) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Mr Falafel: "Az Áronos téma nekem nagyon sokba került." Nekem elsősorban az jött át ebből, hogy elkapott téged az események sodra és mintha egy kicsit meggondolatlanabb lennél a szokásosnál. Érzel... (2024.11.17. 18:21) Mi is az a szocializmus
  • Mr Falafel: @Deansdale: Az Áronos téma nekem nagyon sokba került. Igen, megviselt idegileg, nem tagadom. Megmentettem őt a botránytól, holott a lényeg az volt, hogy nem segítségért kuncsorogtunk, hanem csupán a... (2024.11.17. 17:43) Mi is az a szocializmus
  • Mr Falafel: @Deansdale: Jól van, na! Akkor tévedtem. Viszont: 2.Móz.20. Tízparancsolat, részlet: "megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, akik engem gyűlölnek." Na, én ezt a tanácsköz... (2024.11.17. 17:39) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Az inflációról

2023.01.25. 14:23 Deansdale

Sírnak a magyar búzatermelők, hogy a kutya sem veszi a búzájukat, mivel tele a piac olcsó ukrán sz*rral. Namost kéremszépen akkor tessék elmagyarázni, hogy mitől kerül háromszor annyiba a kenyér, mint tavaly ilyenkor...

Szokás szerint az egész téma egy vödör gennyes hányadékká folyik szét ha elkezdjük vizsgálni:

Az elmúlt hónapok pangása után már lehet életjeleket tapasztalni a gabonapiacon, de arra még egy-két hetet várni kell, hogy eldőljön, valódi élénkülés lesz-e, és tényleg megindul a búza a hazai raktárakból az exportpiacokra.

Na egyrészt a k. anyját a fidesznek ha jelen körülmények között engedi a búza exportját, hiszen már tavaly is arról volt szó, hogy ilyesmi nem lesz, és ilyen infláció + a háborús szitu miatt nem is szabadna engedni. Alapvetően nem vagyok egy zsarnoki természet, libertárius családból származom, de jelen állás szerint a búza stratégiai fontosságú nyersanyag az országban. Másfelől igazán felfordulhatnának azok a "magyar" piaci szereplők amik hónapok óta várják, hogy külföldre adhassák el a búzájukat egy picit magasabb profitért. Persze, a szent kapitalizmus mindennél fontosabb, és ha nekünk idehaza a gatyánk rámegy a kenyér árára, az simán megéri ha közben pár spekuláns néhány euróval többet vág zsebre. Amúgy ha a nemzetközi piacot tényleg elárasztotta az olcsó ukrán búza, akkor ennek az egésznek csak úgy áll össze az értelme, ha a magyar búza annyival jobb minőségű, hogy a külföldi vevők prémium árat fizetnek érte, tehát hölgyeim és uraim, mi a takarmány minőségű ukrán búzából vesszük és esszük a méregdrága kenyeret, miközben a jobb magyar búza silókban rohad a határok megnyitására várva.

Mint emlékezetes, a kormány múlt csütörtökön jelentette be, hogy megszünteti a gabonakiviteli szándék bejelentésének kötelezettségét.

A megfogalmazás szerint eddig sem volt tiltott az export, csak be kellett jelenteni, és egyes cégek még erre sem voltak hajlandóak? Itt valamilyen információt nem kötnek az orrunkra.

Korábban a gabonatermelők arra panaszkodtak, hogy – részben a gabonakivitel adminisztratív lassítása, részben pedig az Ukrajnából érkező, kétes minőségű gabona és olajos mag, sőt, liszt importjának következményeként – teljesen befagyott a piac, a magyar termelők terményeire sem itthon, sem az exportpiacokon nincs igény. Állításuk szerint a magyar exportőrők már a hagyományos piacaikról is kiszorultak, mivel az olasz, osztrák és román kereskedők az olcsóbb ukrán búzát preferálják.

Összegezve a paragrafust: a magyar kereskedők nem hajlandóak a magyar piacra eladni a búzájukat, mert itt versenyezniük kell az ukrán árakkal, szóval inkább várnak a határok megnyitására, hogy eladhassák a cuccot külföldre, ahol nem veszik meg, mert ott is olcsóbb az ukrán. Hmmm. Most vagy én vagyok hülye, vagy a sajtó félretájékoztat minket pár dologgal kapcsolatban.

És ha az ukrán búza annyira olcsó, hogy a hazai feldolgozóipar magyar búzát már nem is vásárol emiatt, akkor miért drágult meg ilyen eszméletlenül a kenyér? A helyzetet racionálisan végiggondolva a magyar búza termelői ára nem lehet radikálisan magasabb 2022-ben mint 2021-ben, hiszen az őket érintő infláció dandárja 2022 nyarán következett be, amikor az azévi kiadásaik zömét már letudták. A dízel árának emelkedése pedig önmagában messze nem teszi indokolttá a kenyér árának felrobbanását. Lehet persze sóhajtozni, hogy milyen durva ha 4xx fityingről 6xx-re nő egy liter dízel ára, csakhogy ezt konkrétan a kombájnok és kamionok 100 km-enkénti fogyasztására vetítve látható, hogy a növekedés nevetséges mértékű. Hozzávetőleges példával: egy modern kamion 100km-en 10 tonna terméket szállítva elfogyaszt mondjuk 25 liter üzemanyagot, vagyis az áremelkedés cirka 25 * 200Ft = 5000Ft / 100km. Ez egy 10 tonna lisztet szállító kamion esetén 1 kiló lisztenként 50 fillér költségnövekedés.

A piaci mozgások beindulása egyet jelent azzal, hogy a korábbi extrém magas árak – amelyekre példa, hogy a malmok tonnánként 135–140 ezer forintos áron is vásároltak étkezési búzát – elindultak lefelé.

Itt már ledobja az agyam a szíjat, barátaim, hiszen a cikk szerint a magyar kereskedők a magyar búzát nem voltak hajlandóak extrém magas rekordáron eladni a hazai malmoknak, de most hogy megnyílnak a határok és megpróbálhatnak nemzetközi vevőket keresni még ennél is magasabb árakon, így az árak elindultak lefelé. Mi a fityf*sz???

(Mellesleg csak nekem tűnik fel, hogy ha a malmok 135Ft-ért vásárolják a búza kilóját, akkor a liszt 203Ft-os hatósági árával még nyereségük is lehet, szóval nincs miért krákogniuk, illetve hogy a kenyér kilója még mindig lehethe kb. 300Ft?)

a búzapiacon legalább már néhány felvásárló kijött az árral, mégpedig jellemzően 100 ezer forint alatt, 95–100 ezer forint közötti – egy esetben, hangsúlyozottan minőségi búzára, 100–110 ezer forintos – szintet meghatározva

Na itt még egyet csavarodott a kép, mert kiderült, hogy nem a termelőkkel van a gond, hanem a kereskedők nem voltak hajlandóak még csak árat sem ajánlani a magyar termelőknek (WTF?!), de most végre megajánlottak egy 100Ft/kg körüli árat, miközben a malmok 135/kg körül vásárolnak. Laikusként az a következtetésem, hogy a termelőknek valamiért tilos egyenesen a malmokkal üzletelni, muszáj közbeiktatniuk a nagybani kereskedőket, aminek nagyjából annyi értelme van, mint forró salakkal gargalizálni. (Ebből úgy sejtem EU-s előírás lehet.) Az arányokon látszik, hogy az egész képletben ezeknek a nagybani kereskedőknek a legnagyobb a haszna, akik semmilyen hozzáadott értéket nem produkálnak, csak egy ideig tárolják a cuccot - miközben a termesztők és a malmok egyaránt a filléreiket tologatják jobbra-balra, hogy nyereségesek maradhassanak.

a termelők forgóeszköz-problémái miatt a tavaszi munkák finanszírozása – főként az inputanyagok megvásárlása miatt – már gondot jelent

Magyarra fordítva: a törvény által kötelezően beiktatott spekulánsok üzekedése miatt a termelők szopóágra kerültek, a búzájukat nem tudják eladni senkinek, viszont vetni azt kellene idén is, csak nincs miből. Felebarátaim, így néz ki az élelmiszeripar szándékos tönkretétele. Hollandiában sokkal látványosabban nyomják, ott egyszerűen betiltják a termelőket, de nálunk az ilyesmi nem dívik, itt közvetett módszerekre van szükség. A magyar földművelők áruját nem kell felvásárolni, így felkopik az álluk, és ezután magukat a termelőket lehet felvásárolni, illetve a piac egyre nagyobb részét átállítani importra, amivel aztán úgy inflálnak minket hátulról, vazelin nélkül, ahogy nekik tetszik. A fidesz pedig mindehhez aktívan hozzájárul. Nem mintha az ellenzéktől mást várnék, nyilván, csak lássuk tisztán, hogy a jó zsaru - rossz zsaru felállásban a jó zsaru ugyanúgy ellenünk dolgozik.

64 komment

Címkék: politika szép új világ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

békaapu 2023.01.25. 21:53:31

Mondd kérlek..
Úgy is érthetetlen a helyzet, ha úgy vizsgálod hogy a nagykereskedelmi árakat a pénzhatalom határozza meg?
És hogy az ukránokról szóló különvéleményünk miatt nekünk így kell megfizetnünk?
És hogy ezt nem lehet elmondani a közvéleménynek?

Deansdale 2023.01.26. 08:46:30

@békaapu: "Úgy is érthetetlen a helyzet, ha úgy vizsgálod hogy a nagykereskedelmi árakat a pénzhatalom határozza meg?"

Na egen, nem igazán fejtettem ki a gondolatmenet második felét a cikkben, mármint hogy ami hétköznapi logikával érthetetlen az azonnal a helyére kerül ha feltesszük az alusapkát. Úgy írtam a cikket, hogy az olvasóim ismerik a hozzáállásom a konteós témákhoz, de nem gondoltam az esetleges újoncokra.

Nem hiszek abban, hogy Orbán túl renitens lenne, és abban sem hogy a pénzhatalom ezért az országot büntetné. Ha Orbán bökné a szemüket már rég eltávolították volna. Persze tévedhetek, én sem vagyok mindentudó, ahogy icipici kolléga emlegette hetente kétszer :) Szerintem ami most nálunk zajlik az egyszerűen csak része a nyugat általános lerombolásának. Ahogy a cikkben is írtam, Hollandiában a kormány fogja magát és bezárat többezer farmot, az még nyilvánvalóbb szándékos szabotázs mint a magyar földművelők tönkretétele az amúgy érthetetlenül keletkezett és érthetetlenül olcsó ukrán gabonával. (A ruszkik milyen kedvesek voltak, hogy engedték az ukránokat vetni, aratni, exportálni, és ez az ukránoknak még a háború közepén is olcsóbbra kijött mint bárki másnak európában.) Globális válságot akarnak, amihez mindenhol egyszerre kell káoszt generálniuk. Az már csak afféle balszerencse, hogy Mo pár tekintetben jobban/gyorsabban süllyed, mint mások, pl. itt nagyobb az infláció mint bárhol máshol. Ennek valódi oka nincs, abszolút mesterséges az áremelkedés, de ehhez kell Orbánék hallgatólagos beleegyezése is, szóval pont ezért nem gondolom, hogy ez bünti lenne Orbán "lázadozása" miatt. Ha Viktorunk tényleg szembe akarna menni a rócsildokkal akkor tenne a helyzet ellen, az egy vicc hogy hatóságiárasította a csirkefarhátat. Közben most néztem videót amin a fószer azt taglalta, hogy a kezében lévő két ugyanolyan zacskó sparos tészta közül az osztrák jóval olcsóbb mint a magyar. Az ausztriai sparnak biztos alacsonyabbak a munkaerő-költségei, azért tudja ugyanazt a cuccot olcsóbban adni... Pffff. Szopatva vagyunk, kőkeményen, és az emberek 90%-a még odáig sem jutott el hogy egyáltalán tájékozódni próbáljon az ügyben. Már rég a kiegyenesített kaszák fázisánál kellene tartanunk, persze nem orbáncék, hanem a rócsildok ellen.

békaapu 2023.01.26. 11:31:27

@Deansdale:
A szocializmus vége táján magyar népviselet volt az a sapka.. aztán sokáig hinni akartunk.
De az inga visszalendült : minél több hírről bizonyosodik be hogy hazugság, annál kevesebb a bizalom.

És a bizalmi tőke még mindíg érték.
Persze, a készpénz az előbb teljesíti az álmokat, de a hatalom jobb játék.

A kiegyenesített kaszákat hová kéne vinni?

vodkasprite 2023.01.26. 11:33:20

@Deansdale:
Mai vicc rovat:
"Miért nem figyelmeztették az oltatlanok az oltottakat a veszélyre?"
iqfy.com/unvaccinated-silence/

Deansdale 2023.01.26. 12:12:34

@békaapu: "kaszákat hová kéne vinni?"

Na ez az a kérdés amire konkrétan én sem tudom a választ. A baj az, hogy a rendszer helyi helytartóit hiába rúgnánk valagon, azzal legföljebb egy kis időt nyernénk, vagy még azt sem. A kígyó fejét kellene levágni, az meg hogy hol van... Okosak a tetűládák, nem véletlenül intéznek mindent a csicskáikon keresztül.

Ha valaki esetleg tudja a világ urának címét, küldje el emilben :)

Mia and Me 2023.01.26. 18:41:29

Azért akarnak magasabb árat a magyar búzáért mert alig termett, kb fele a termés mint mint szokott, tehát hogy tudjanak vetni meg ne haljon éhen a mezőgazdász, ahhoz magasabb áron kellene eladni kevesebb búzát. (szerintem).

Jól írod, eddig sem volt tilos kivinni, csak bejelentési kötelezettség volt - tehát OrbiAputól engedélyt kellett kérni hogy eladhassa külföldre. (szerintem ez is a röhej kategória, mert ha nincs elég és itt éheznek a népek, akkor eleve az állam kellett volna elővásárlási joggal élnie vagy valami és egy deka búzát nem engedni külföldre ).

Szerintem meg büntiben vagyunk, Királyunk kint eljátsza a szabadságharcos hőst és lezsírozta, hogy majd a jobbágyok meg kifizetik ennek az ÁRÁT. Mármint annak az árát, hogy eljátsza ezt a szerepet, ezért az ország "rossz besorolású" meg megítélésű lesz az EUban, ezért szivatás jár az országnak, DE a háttérhatalmi célokat meg a háttérben ugyanúgy kijárja,végigviszi (magyarul az ország duplán van szivatva: 1. a szabadságharcos nyílt pampogás miatt nyíltan- szankciók, mesterséges infláció, eus járó pénzek visszatartása, - másrészt meg a háttérben ugyanazokat a jogleépítéseket meg megteszik amit máshol nyíltabban tesznek - pl. a holland termelők ellehetetlenítése bekezdésed). Királyunk nem szeretné kilövetni magát távcsöves puskával, ezért mindent, azaz mindent végigvisz amit a hátérhatalom akar. (lásd korona-cirkusz)
Fizut viszont lehet hogy kap a német meg kinai gyárosoktól is és azt is nyomja nagyon hogy ide épüljenek ezek az életet lehetetlenné tevő gyárak, nagyjából leszarják hogy a népek mit cirkuszolnak (lásd debreceni aksigyár - tökre nem zavarja őket hogy az ország egyik legnagyobb és legtisztább ivóvizkészletére ültetik rá és szennyezik el lényegében az egész alföldet ezzel...)

vodkasprite 2023.01.26. 18:50:38

Közben továbbra is számos apró puzzle darab "erősíti meg", hogy az orosz ukrán háború csak cirkusz népnek. Azt nem tudom, hogy csak félelemkeltés folyik a 3. vh-val kapcsolatban, hogy bénultan nézzük végig a great resetet, vagy tényleg megtörténik. Mindenesetre Putyin beszédeiben napról napra "szélesíti" a háborút NATO elleni világháborúvá, de egyelőre csak a beszédeiben.

Ti mire számítatok? Van tervetek, ha beüt a ménkű? Deansdale-től szívesen olvasnék egy cikket, hogy mit lépne.

Én bevallom, néhány órán belül próbálnám elhagyni az országot. Nem szeretnék részt venni a háttérhatalom cirkuszában. Jelenleg nem parázok túlzottan, de szeretnék kész tervvel rendelkezni, ha esetleg lépni kell, és nem akkor spontán valami butaságot lépni.

Tudja valaki, hogy a déli határszakaszon hol a legegyszerűbb elhagyni az országot, akár gyalogosan?

Ha elhagyom az országot, akkor lefoglalhatják a magántulajdonom, ingatlanom?

Mia and Me 2023.01.26. 18:54:41

@békaapu: Főleg a földekre.

Egyre inkább azt látom megoldásnak, hogy kihagyni az egész kapitalista bandát ebből az egészből.

Vagyis kiskereskedelem, szájhagyományos "hirdetés" alapján venni mindent magánemberektől fű alatt. Amit meg így nem lehet megvenni azt vagy megcsinálni vagy akkor nincs és ennyi.

Ami még majd kérdéses, hogy mennyire veszik komolyan ezt a széndioxidos kinlódást, mert az még egy jó nagy szivatás ha benyögik hogy csak 0 kibocsátású-felhasználású házad lehet (az ő kritériumaik alapján), és akkor mindenkitől elveszik vagy kényszerítik az átalakítást/felújítást és akkor megint a lakosság felét el lehet adósítani a saját tulajdonában.

(egyébként nekem az is megfordult a fejemben hogy az ilyen aksigyárak meg egyebek, azok már ennek a co2 kvótának az eladása miatt jönnek ide - mert itt aránylag kicsi az átlaglábnyom, tehát ha ebbe az országba átszerveznek nagylábnyomú termelést, akkor 1. a mindenkori országvezetés pénzt kap azért hogy eladja a ki nem használt kvótáját, 2. ha mégis büntit kell fizetni azt meg fizeti majd az ország vagyis az adófizetők - kicsit tiborc lámpabiznisze feeling, azzal is háromszorasan szívott az egyszerű állampolgár ugye)

Gógita 2023.01.26. 19:15:35

Üzérkedés, nem üzekedés. :-)

A dolog a spekulációról szól. Semmi nem indokol ekkora áremelkedéseket. De egyrészt a spekulánsok nyerészkednek, másrészt most majd mindenki rájött, hogy ha kimondják, hogy háború, meg szankciók, akkor bármekkora ártöbbletet le lehet nyeletni a piaccal, az emberekkel. Tehát sokan elérkezettnek látták az időt, hogy egyszerűen megduplázzák a áraikat.

Gógita 2023.01.26. 19:28:41

@Mia and Me: "Jól írod, eddig sem volt tilos kivinni, csak bejelentési kötelezettség volt - tehát OrbiAputól engedélyt kellett kérni hogy eladhassa külföldre. (szerintem ez is a röhej kategória, mert ha nincs elég és itt éheznek a népek, akkor eleve az állam kellett volna elővásárlási joggal élnie vagy valami és egy deka búzát nem engedni külföldre )."

Ez úgy működik, működött, hogy a kormány tudja mennyi búza kell az országnak, és azt mindenképpen bent akarta tartani, a fölös részre lehetett engedélyt kérni (vagy bejelenteni), hogy kivihessék. Amint ez elérte volna kritikus határt, megtiltották volna a kivitelt.

Hogy most mi változott, nem tudom, lehet, hogy éppen az, hogy többet hoztak be mondjuk az ukránból, mint amennyit kivittek a magyarból. Így nem gond az export.
De biztosan monitorozzák, hogy mennyi marad.

Az áremelkedések meg pofátlanok, nem csak a kenyér, de minden más fronton is, hiszen a tavalyi terméseknél még nem voltak extrém drágulások a bekerülési költségekben.

A mostaniakat meg Európa nagyeszű urai szándékosan akarják, szándékosan áldoznak az USA geopolitikai hatalmának oltárán.

Hiszen az, meg az ukránok MINDENÁRON történő finanszírozása, fontosabb minden európai polgár jóléténél és biztonságánál.
Ezt is mi fizetjük!!!

Deansdale 2023.01.26. 19:31:16

@Gógita: Direkt írtam úgy, szerintem passzol a szituációra.

Gógita 2023.01.26. 19:38:36

@Mia and Me: "Királyunk nem szeretné kilövetni magát távcsöves puskával, ezért mindent, azaz mindent végigvisz amit a hátérhatalom akar. "

Ez ellenzéki ostobaság.
Ha OV kiszolgálná őket, élhetne, mint Marci hevesen, azt csinálhatna, amit csak akar, mint Gyurcsányék. Hamisította az ország EU-nak küldött jelentéseit? Na és? Embereket lövetett? Na és?...

Ha OV valóban lefeküdne nekik, semmiféle jogállamisági meg egyéb cirkusz nem lenne. Nem akarnák pl. a pénzek visszatartásával megbuktatni.

A magyar gazdákat meg ezer féle módon tömi az állam, szó nincs arról, hogy ki lennének véreztetve meg bezáratva, mint a hollandok!

A debreceniek meg úgy túl lettek már etetve, hogy jó dolgukban verik magukat.
Nem kellett volna oda vinni egy gyárat sem, hadd legeltessék a lovakat, meg hajtsák a gulyát! Az nagyon ZÖLD és környezetbarát. (Ja, nem, a tehénszar is káros, mert metánt termel...)

Gógita 2023.01.26. 19:42:33

@Mia and Me: "lásd debreceni aksigyár - tökre nem zavarja őket hogy az ország egyik legnagyobb és legtisztább ivóvizkészletére ültetik rá és szennyezik el lényegében az egész alföldet ezzel...)"

Nyilvánvalóan nem engedhetnek semmiféle káros anyagot a vízbe. Akkor mégis hogyan?
Láttam a képeket a sok ordítozó "szakértőről" a tüntetésen. Mit mondjak...

Gógita 2023.01.26. 20:45:11

@Mia and Me: Ha más nem, annyi haszna remélem lesz a debreceni balhénak, hogy a kormány belássa, Debrecen megtelt, a továbbiakban semmilyen beruházást nem szabad oda irányítani. Van még település bőven, ahol elférne egy több tízmilliárdos beruházás.

Gógita 2023.01.26. 20:53:41

@vodkasprite: Amíg Putyin küldi a gázt rendesen az ellenségnek...

Ha komoly lenne, akkor már régen elzárták volna. Ellenséget nem töltünk fel gázzal, energiával, olajjal, stb.

Más részről, ez a nyomás és a fal esete: minél nagyobb erővel nyomod a falat, annál nagyobb erővel nyom vissza!

És mivel a nyugat egyre több és jobb fegyverrel, miegymással száll be, erre a nyomásra a oroszoknak reagálniuk kell. Egyre több fegyverrel és katonával.
Így eszkalálódik a háború, amit az USA imád, főleg ha másokat tud harcoltatni maga helyett a saját érdekében, ahogy most.

Szóval, ha ezt a spirált nem állítják le időben, akár a durva dolgok is eljöhetnek.

Kisgé 2023.01.26. 20:54:35

@vodkasprite: ha NATO-Oroszo. háborúvá eszkalálódik szvsz teljesen felesleges bárhova menni, vagy ha lesz is ami kimarad, oda épeszű ember nem menne(mély Afrika, meg hasonló shithole-ok)

vodkasprite 2023.01.26. 21:09:16

@Kisgé: Hát szeritem azért lesz bőven olyan hely, ami kimarad. Csak esélyes, hogy előbb utóbb lenne Magyarországon szárazföldi harctér/katonai felvonulási terület, bár ettől még a vidék akár élhető maradhat egy jó napelemes rendszerrel, kúttal.

vodkasprite 2023.01.26. 21:12:45

@vodkasprite: Ja várj, nem akarom, hogy besorozzanak, úgyhogy akkor itteni vidék kilőve :)

KalmanBlog 2023.01.27. 13:46:19

@vodkasprite: Ugye ez csak vicc? :-) El tudom képzelni, hogy később komolyan eljutunk ide is, de egyelőre nincsen akkora ébredő tömeg, hogy ez komoly legyen.

békaapu 2023.01.27. 14:10:55

@Deansdale:
Akkor inkább ne egyenesítsük a kerti szerszámokat fegyverré.

Az első világháborút napokkal megelőző háborúellenes tömegtüntetések résztvevői a hadüzenetek kihirdetése után örömmel álltak katonának.
Megvannak ezeknek a lélektani hátraarcoknak a miértjei és a hogyanjai is - szóval nincsen semmi baj.

..szerintem.

békaapu 2023.01.27. 14:13:50

@Mia and Me:
Látodlátod, erre így még nem is gondoltam.

Az biztos hogy a saját kertedben úgy építkezel a föld alatt, ahogy csak merészelsz.

A technológiák megvannak hozzá.

Deansdale 2023.01.27. 14:32:44

@vodkasprite: "Van tervetek, ha beüt a ménkű? Én bevallom, néhány órán belül próbálnám elhagyni az országot. ... a déli határszakaszon"

Hát én nem dél felé mennék, az biztos. Ha tényleg úgy néz ki hogy WW3, de van még pár normális nap reakcióra akkor repülnék Japánba vagy Vietnámba - ha nincs, akkor talán Svájccal próbálkoznék. Mindez persze csak stratégiai fantáziálgatás, mert konkrét terveim nincsenek, meg akkora vagyonom se hogy csak úgy simán új életet kezdjek valahol máshol. Ráadásul itt van minden rokon és barát, szóval lehet hogy én itt próbálnék túlélni.

Katonának nem mennék, az biztos, hogy a rócsildok kedvéért az oroszokkal lövessem agyon magam, na persze.

Deansdale 2023.01.27. 14:43:48

@vodkasprite: Már a horvátok felé is schengen van, ott át lehet lépni bármiféle ellenőrzés nélkül és máris ott vagy a tengernél, ha esetleg úgy akarsz menekülni. Egy tervnek nem rossz.

vodkasprite 2023.01.27. 15:46:22

@Deansdale: "Katonának nem mennék, az biztos, hogy a rócsildok kedvéért az oroszokkal lövessem agyon magam, na persze." Hát nem lesz ilyen kérdés szerintem, hogy akarsz, vagy nem akarsz :)

Mia and Me 2023.01.27. 17:35:41

@Gógita: A kormánnyal jóhiszemű vagy, a kereskedőkkel meg rosszhiszemű :)

Nincs olyan hogy kormányzati (duma, intézkedés, népvédelem) meg ellenzéki (duma, kinlódás, uszítás), ugyanazon darab szereplőit látjuk.

Sőt nyugat, EU, mi kormányunk, Orosz balhé, ukrán szintér- ezek is mind egyazon előadáshoz tartozó felvonások.

AMilyen extrém mértékben nézik hülyének az embereket világszinten, komolyan azt várom mikor sütik el a teljesen lehetetlennek tűnő Ufo-támadás projektet, eddig lehetetlennek hittem, de már annak bevetésén se csodálkoznék.

Mia and Me 2023.01.27. 17:48:30

@Gógita: ez a "nyilvánvalóan nem engedhetnek káros anyagot a vízbe" kicsit naiv elképzelés szerintem.

És igen, valószínüleg Debrecen köszönné szépen jól meglenne ezen beruházások nélkül is.

Én személy szerint nem szeretném, mert az ivóvízbázis szerintem nagyobb érték mint bármekkora beruházás, és az elkövetkezendő 20-50 évben meg főleg nagyobb érték lesz, mint bármilyen ember általi beruházás.

Lehet viktor jót akar(t valaha), de a legnagyobb tévedése az ipari és összeszerelős meg alkatrészeket meg kütyüket gyártó ország-erőltetése. Itt mezőgazdaságot, vizgazdálkodást, hulladékvisszaforgatást, erdőgazdálkodást, állattenyésztést és erre építve élelmiszertermelésre kellett volna óriási beruházásokat eszközölni és egy új generációt kioktatni kinevelni egy nagyüzemi és kisparaszti "hibrid" mezőgazdaság létrehozására. Perszer ezekben (még) nem lett volna neki akkora pénz mint betontenger építésből meg autó-tető-kütyü-gyár idehozásából, viszont a jövő aranya a víz és az étel (a népek majd eszik a sáskákat meg a növesztett húst meg az olcsó műételeket, a valódi élő állatból származó hús meg alapanyagok meg aranyáron lesznek)

Deansdale 2023.01.27. 17:54:42

@Mia and Me: "Lehet viktor jót akar(t valaha), de a legnagyobb tévedése az ipari és összeszerelős meg alkatrészeket meg kütyüket gyártó ország-erőltetése. Itt mezőgazdaságot, vizgazdálkodást, hulladékvisszaforgatást, erdőgazdálkodást, állattenyésztést és erre építve élelmiszertermelésre kellett volna óriási beruházásokat eszközölni"

Ez teljesen jogos és én is így gondolom. Persze ezen a vonalon kisebb a nyereség és nem is annyira flancos mint a kütyügyártás, viszont a jelen helyzetből kiindulva sokkal reménykeltőbb jövőnk lehetne úgy. Ráadásul az is sokkal kevésbé tudna megszivatni, amikor kilépünk az EU-ból.

vodkasprite 2023.01.27. 19:10:55

@Deansdale: Nem nagyon ismerem a rendszerváltáskori politikai viszonyokat, de az tutti, hogy Orbánt elég korán kiválasztották Magyarország vezetőjének. Egyébként nem mutogatták, és szólaltatták volna meg annyiszor a tévében csakúgy.

Tekintve, hogy a háttérhatalom alapvetése, hogy a politikai cirkusz adott legyen a nép számára, ezért valószínűleg nem Orbánék saját ötlete volt, és nem is maguktól lépték meg, hogy liberálisból átváltanak nemzeti jobboldalira. Baloldal már volt, ezért kellett egy jobboldal a politikai cirkusz folytonosságának fenntartásához, ezzel pedig a nép megosztásához és lefoglalásához.

GABOR2 2023.01.27. 20:37:36

Sorry off, de nem tudom figyelitek-e... Kínában most állítólag úgy tombol a koronavírus, hogy sorba kell állni hogy eltemethesd a hozzátartozód és hivatalos adatok szerint, napok alatt százmilliós nagyságrendben kapták el... amit a sajtó se hisz el; de lényeg ha nem is annyi, de sok a beteg és tán a halott is... vajon miért? Nem lett náluk nyájimmunistás a korábbi zár miatt vagy... valamiért a kínaiakat jobban gyilkolja, mintha rájuk lenne programozva?

vodkasprite 2023.01.27. 21:38:26

@GABOR2: médiának azt sem szabad elhinni, amit kérdez, sőt, azt sem szabad elhinni, hogy valamit "a média sem hisz el", hisz ez lehet egy újabb csavar, hogy most elhidd, amit mondanak.

honnan jött az infó?

vodkasprite 2023.01.27. 22:31:40

@GABOR2: köszi

sokminden lehet:
- oltások elkezdtek "működni"
- karanténtáborokból nem mindenki megy haza
- ételek szennyezése
- új vírus variáns van épp próbakörön

vodkasprite 2023.01.27. 23:19:26

Más: Nagyon komoly fordulat állt be azzal kapcsolatban, hogy miről lehet beszélni youtube-on és twitteren. Mostmár lehet elméletileg oltásmellékhatásokról és hasonló témákról. Továbbá ugye elkezdték nyomatni az oltatlanok hibáztatását, hogy miért nem figyelmeztették az oltottakat, hogy ne oltassák be magukat.

Lol azé bazmeg, mert aki telibe kiírta facebookra, azt néha még aznap elvitte a rendőrség Magyarországon rémhírkeltésért + letiltották facebookon.

Tökmindegy, hogy mi igaz, de az látszik, hogy az oltottakat most szeretnék felhergelni a kormányok ellen, és ez egybevág a tavalyi reddites összeesküvéselmélettel, ami szerint a oltottakat és az oltatlanokat egyaránt a kormányok ellen uszítják, de úton van már a megmentő: a világkormány.

vodkasprite 2023.01.27. 23:28:19

@vodkasprite: Érdekes átgondolni, hogy az egyszeri facebookos oltáspártiak milyen "fejlődésen" mentek keresztül az évek alatt:
- Eleinte nagyon be voltak szarva, és bezáratták volna azokat, akik nem oltatták magukat, hisz ezzel veszélybe sodorták az... oltottakat. Nagyon büszkék voltak magukra, hogy ilyen tudatosan és felelősségteljesen viselkedtek.
- Aztán később elcsendesedtek, amikor megtelt a facebook az oltáskárosodottak kommentjeivel.
- Mi lesz akkor most, ha ezt az új narratívát szélesebb körben is elkezdik terjeszteni? Nyilván saját magukat nem okolhatják.

GABOR2 2023.01.27. 23:47:59

@vodkasprite: Most Bill Gates Ausztráliában volt és adott egy érdekes interjút amiben lealázta a vakcinát.Már szerinte se elég jók. Ők már talán valami sprayt nyomatnának.

GABOR2 2023.01.27. 23:48:48

@vodkasprite: Olyan is volt, hogy direkt a vízbe volt tán vezetve a vírus, hogy gyorsabban terjedjen...

Mme.Brioche 2023.01.28. 12:21:00

@GABOR2: én meg tegnap egy olyan cikket olvastam, amiben azt írták, hogy Kína hivatalosan azt kommunikálja, hogy már lecsengőben van ez a hullám, egyre fogynak a betegek a kórházakból és az újak is, de ez az amit nem hisznek el nekik a nyugati szakértők. Fene se tudja mi az igaz manapság, és ez Kínára sokszorosan igaz :-D

Mme.Brioche 2023.01.28. 12:30:37

@vodkasprite: én ezt egyszerűen nem tudom elhinni, hogy az az oltatlanhibáztatós cikk ne csak egy vicc lett volna vagy szatíra. Ennyire nem lehetnek süsük... Az mindig benne volt a pakliban, hogy az egész humbug egyszercsak kiderül, és akkor az oltottak a kormányok ellen fordulnak, és arra számítottam, hogy akkor lesz majd egy ilyen kis mimegmondtuk-hangulat, aztán összefognak (fellázadnak, és máris megnyílik az út a világkormány előtt), de hogy az oltatlanok véréhez vér tapad, mert nem figyelmeztették az oltottakat, hát ez már annyira bizarr, hogy ehhez nekem nincs elég fantáziám, hogy kitaláljak ilyet. Tavaly ilyenkor még azért tapadt vér az oltatlanok kezéhez, mert veszélybe sodorták az oltottakat az ellenállásukkal.

Én azt hittem hogy megpróbálják majd elsikálni a következményeket amíg csak lehet, mint most a napokban az amcsiknál az FAA csökkentette a pilóták esetében az EKG-követelményeket, már nem kell a szívüknek tökéletes állapotban lenni hogy repülhessenek, enyhe szívizomgyulladással, szívritmuszavarral még repülhetnek, különben lebénulna a légiközlekedés.

Mme.Brioche 2023.01.28. 12:48:14

Olcsó ukrán búza teríti be az európai piacot egy háború idején... ez kész :-DD

1-2 két hónapja láttam, hogy valamelyik francia tvcsatorna élőben kapcsolta kijevi tudósítóját, és feltettek neki kérdéseket a csapatmozgásokról stb, aztán a végén a riporter megkérdezte a tudósítót, hogy "na, és nagyon érezni a háború borzalmait Kijevben?" látszott hogy ez nem volt előre megbeszélve, a tudosító csak habogott kicsit, felkészületlenül érte a kérdés, majd a végén kinyögte, hogy iiigen... a boltban is lehet kapni ilyen háborús mütyűröket például.... Háborús szuvenír... pffff...

Mme.Brioche 2023.01.28. 13:24:23

Nem tudom ismeritek-e az Edward Slavsquat blogot. Ő egy kiugrott RT újságíró volt, gondolom nem akarta az orosz állami propagandát nyomatni, és most a valódi történésekről ír Oroszországban, nem nyugatbarát, nem ukránpárti vagy ilyesmi, hanem az orosz nép pártján áll és arra akarja felhívni a figyelmet, hogy ez az egész orosz-nyugat ellentét mekkora bullshit, ugyanúgy tolják ott is az agendát, mint máshol, színjáték az egész és tervszerint halad. Nagyon érdekes cikkeket ír mindenféle témában ha esetleg érdekel valakit.

csak néhány példa, de érdemes még böngészni:

Oroszország és a great reset
edwardslavsquat.substack.com/p/yes-russia-is-complicit-in-the-great

Oroszország és a digitális átállás:
edwardslavsquat.substack.com/p/un-agency-unified-biometric-system
edwardslavsquat.substack.com/p/russias-unified-biometric-system

Oroszország és a WHO, vakcinázási témák
edwardslavsquat.substack.com/p/russia-and-the-who-an-abusive-relationship
edwardslavsquat.substack.com/p/russias-demographic-crisis-is-slightly

Deansdale 2023.01.28. 14:45:28

@Mme.Brioche: "én ezt egyszerűen nem tudom elhinni, hogy az az oltatlanhibáztatós cikk ne csak egy vicc lett volna vagy szatíra."

Szatíra volt, az iqfy-ról származik ami humoroldal. Az más kérdés, hogy vannak páran akik komolyan gondolják.

Wildhunt 2023.01.28. 17:12:16

Az USA-ban a 90-es évek végén volt ilyen : az élelmiszerláncok csak kereskedőkkel kötöttek üzletet, akik a családi farmergazdaságoktól azt nyomott áron vásárolták meg, ha egyáltalán. Valamiért ez a Bible belt kistermelőit érintette a legjobban. Tömegek mentek csődbe, lettek alkalmazottak.

GABOR2 2023.01.28. 18:20:45

A kenyér ára mostmár megduplázódott. Amit Deansdale nem számolt bele, hogy a kenyérsütéshez kell energia, aminek az ára lehet több százszázalékkal emelkedett. Plusz más jellegű cégnél de azt hallottam, hogy a bérleti díjak is óriásit emelkedtek.

Én amúgy írtam a kenyéráráról saját storyt pár hónapja... nálunk csökkent az ára.

ujtechkor.blog.hu/2022/10/06/egy_kis_sajat_story_a_lathatatlan_kez_megpillantasarol_kenyerar

Miért? Röviden... az emberek nem voltak hajlandók megvenni annyira magas áron úgyhogy hirtelen jó volt az ára egy százassal olcsóbban.

Meg az emberek úgy jöttek be az üzeletbe, hogy csókom, melyik a legolcsóbb kenyér, aztán kiderült, hogy van sok száz forinttal olcsóbb is, ami külsőre ugyanúgy néz ki.

GABOR2 2023.01.28. 18:27:05

Érdkes volt az eredeti cikk... szóval itt ragadt nálunk az olcsó ukrán cucc és magyarok veszik végülis meg... akkor tényleg miért duplája már az ára... Persze mondom igazából én azt látom, hogy az emberek inkább csak fél kilót vesznek, meg "a legolcsóbból", a boltok meg nem járnak nagyon jobban, pedig tán azt akarták; sz@rabb minőséget fogyasztunk annyi.

GABOR2 2023.01.28. 18:38:07

Egyébként most rengeteg okos ember nagyon butának bizonyul, nem jönnek be a jóslataik... nagyon nem. Amiből úgy érzem, hogy igazából nagyon hazudoznak nekünk.

Deansdale 2023.01.28. 19:06:42

@GABOR2: Pedig mostanában nem olyan nehéz jósolni, a Schwabok és Gatesek maguktól elmondják hogy miről fog szólni a következő időszak. Annyi a varia az egészben, hogy bizonyos dolgaikkal a várt tempóban haladnak, más dolgokkal kicsit lassabban, de ez mondjuk a mi szemszögünkből nem oszt, nem szoroz.

Gates a következő járványt promózza, illetve a legutóbbi Project Veritas kiszivárogtatás fényében lehet hogy "csak" új c19 mutációk jönnek, amik lehetnek kamuk vagy valódiak... Schwab hackerekkel riogat és persze nyomja a szöcskeevős, kaptárban lakós jövőképet, azzal fűszerezve hogy a gonosz ellenállókat le kell verni. Közben a NATO ölre megy a ruszkikkal, ami megintcsak nyilvánvaló bábszínház, de a következményei sajnos rajtunk csattannak, nem a bábjátékosokon. Fokozódó infláció, hiányok és cenzúra... Szerintem a világtörténelemben nem volt még olyan korszak amikor könnyebb lett volna jósolni.

Mme.Brioche 2023.01.28. 19:24:08

mennyibe kerül most otthon egy kenyér? Egy kg sima fehér kenyér, alapösszetevőkből? Mondjuk egy olyan fajta ami ehető is, pékségben vásárolva? A tesco oldalát tudom innen csak megnézni, ott láttam, hogy van 950 Ft. körül, de annak az összetevőlistája legalább három oldalas. Találtam egyet az oldalon, burgonyás cipót, amiben tényleg csak liszt van, meg só meg élesztő meg víz meg burgonya, annak kilója 1238 Ft. Horror. Drágább mint a franciáknál. Nálunk most egy ugyanilyen paraméterekkel rendelkező bucinak kilója 2,65 euro (1025 Ft. kb.) hasonló boltban mint amilyen a tesco, pékségbeli drágább valamivel, de gondolom otthon is így van.

Mme.Brioche 2023.01.28. 19:28:21

tücsöklisztes termékeket egyelőre nem láttam, de mostmár figyelnem kell majd arra is, mert pár napja engedélyezték az EU-ban a széleskörű használatát. És latinul lesz az összetevők között. Kiírtam magamnak egy cetlire a latin neveiket, biztos ami biztos... :-D

Mia and Me 2023.01.28. 21:13:25

@Mme.Brioche: Minap olvastam, hogy lisztkukacosat már 2022 óta lehet mindenféle külön jelölés nélkül belekeverni. Úgyhogy meg is egyeztem magammal hogy lehet hogy én azt érzem egy éve bizonyos élelmiszereken. Mert kb az a kör, amit most lehoztak, hogy ezentúl tücsök is lehet benne...(csak azt fel kell tüntetni a kitin miatt)

Kenyérrel mi kisérletezünk, mert mindben érződik ez a fura valami kb egy éve (van egy mellékszaga és ize a boltiaknak), ami meg ilyen kistermelős meg piacos kenyér, az még horrorabb árú, valami házi kézműves burgonyás kenyeret 1000 fölött vettünk fél kilót.
Amit sütöttünk mostanában az egyébként finom volt és tömör, csak napi munka mellett azért ez nem leányálom.

Mme.Brioche 2023.01.28. 21:20:02

@Mia and Me: nem, nem, az összetevőknél fel kell tüntetniük, csak külön a csomagolásra nem kell ráírniuk nagy betűkkel, hogy ez valami különleges kukactészta vagy ilyesmi. A lisztkukacot is fel kell, allergia miatt. Amúgy a lisztkukacnak nagyobb a kitintartalma mint a tücsöknek.

Deansdale 2023.01.28. 21:20:04

@Mia and Me: Kenyérsütő gépek nem voltak drágák mikor legutóbb néztem, és nincs velük sok meló. Igaz nem a klasszikus kenyérformát sütik, hanem a toast-félét, de ha ennyit el tud viselni az ember akkor megérheti kipróbálni.

Mia and Me 2023.01.28. 22:59:02

@Mme.Brioche: na az viszont jó hír, mert akkor simán bojkottálható amiben lesz ilyen.@Deansdale: régen volt egy áramos kenyér sütőnk, de nem volt jó benne a kenyér és tuladtunk rajta. Majd megnézem a mostani felhozatalt.

GABOR2 2023.01.29. 03:14:30

@Deansdale: A "nagyok" elég közel vannak már a túlvilági élethez... vajon azok akik a helyükbe lépnek ugyanezt az utat akarják majd járni? Bár persze van egy terv, de lehet nem mindenki akarja azt tiszteletbentartani az újabb generációból.

GABOR2 2023.01.29. 03:18:23

@Mme.Brioche: Én azt látom, hogy elvileg ugyanúgy kinéző kenyerek van, hogy több száz forinttal olcsóbbak, de nem tudom mitól mások... talán mert ukrán alapanyaggal készült? Egyébként ukrajnánnak vannak a legjobb földjei, miért ilyen sz@r akkor a termék?

Most pár napja hallottam, hogy az EU engedélyezte, hogy tán rovarokat, vagy sáskákat egyfajta lisztté zúzva használják majd egy csomó élelmiszerben, kenyérben is és másban is.

Találtam is valamit:

"Jóváhagyta az Európai Bizottság: jöhet a lisztkukac és a darált tücsök az élelmiszerekbe"

mandiner.hu/cikk/20230122_szocske_tucsok_lisztkukac_elelmiszer_europai_bizottsag

GABOR2 2023.02.02. 11:32:48

Ma is kb. pont ugyanezt hallottam a rádióban. Hogy a magyar termelők termékei az export piacokon is kiszorultak, segítsen a kormány. A magyar termelőknek be kell tartani csomó szabályt, míg az ukránoknak nem, ez nem fair.

Szóval nem tudom, a magyar termelők elvárnák, hogy a magyarok még ennél is többet fizessenek?

Nem hiszem hogy menni fog. Most sokan eleve azzal lépnek be a kenyérboltokba, hogy a legolcsóbbat és abból is fél kilót, ne egyet szóval... egyszerűen az emberek nem akarják megvenni ennyiért. Ha nem csökkentik az áraikat, akkor tényleg kiszorulnak.

GABOR2 2023.02.02. 11:41:38

Most egy friss portfoliós cikkből:

"A Portfolio-nak nyilatkozó szereplők közül többen is megjegyezték: nem alapvetően az ukrán importtal van baja az ágazatnak, hiszen azt több felhasználó valóban igényelte. Inkább a háborús árképzés és az aszály okozta zavarokat kihasználni akaró „szerencselovagok” tevékenysége jelent gondot. Egy lapunknak név nélkül nyilatkozó szereplő szerint a gabonabizniszbe tavaly beszálló szereplők gyanús, kifogásolható minőségű tételeket is hoztak be az áremelkedésre számítva, amelyet igyekeztek a lehető..."

Deansdale 2023.02.02. 13:31:03

@GABOR2: Én továbbra sem értem, illetve igen csak nem tetszik, hogy ha a búza kilóját 130-ért adják a termelők akkor a kenyér kilója miért egy ezres. Persze, dízel meg gázár meg istenkasza, de ne próbálja már nekem senki beadni, hogy 900Ft-ba kerül megsütni a 130 forintos búzát... Itt a láncban valakik még mindig tetűnagy profitokat tesznek zsebre miközben a termelők és a vásárlók szénné vannak szivatva.

Amúgy erre az egészre az a megoldás, ami a great resetre is egyelőre az egyetlen megoldásnak tűnik, hogy meg kell keresni a kapcsolatokat egymás között, és kitúrni a láncból a háttérhatalmat. Aki kenyeret akar az vegyen búzát meg egy kis kézimalmot, aztán cirka 200Ft-ért olyan veknije lesz amilyen a bolti sose volt. Ráadásul biztos lehet abban, hogy nincs benne tücsök, lisztjavítószer meg ki tudja miféle egyéb fűrészpor amivel manapság a pékárukat okosítják.

GABOR2 2023.02.02. 15:23:20

@Deansdale: Igen, én is úgy érzem, hogy szeretnék ha megszoknánk, hogy sokkal többet fizetünk valamiért amiért nem kéne közel se annyit.

Az alapanyagból meg egyenesen azt írják, hogy túlkínálat van, hogy nem találnak raktárhelyet a magyarnak, mert annyira teli van olcsó cuccal az összes raktár... csakhát nyerészkedés megy. Erre jutott a portfolió, hogy "gyanus" szereplők beszálltak és olcsó cuccot nagyon drágán adnak el...

GABOR2 2023.02.24. 16:22:55

Az IMF megmondta, hogy szerintük miért rekord magas a magyar infláció, de valahogy nem tartom kielégítőnek:

2023/02/24/imf_szerint_ezert_ilyen_magas_a_magyar_inflacio

GABOR2 2023.02.24. 16:23:22

@GABOR2: Sorry:

ujtechkor.blog.hu/2023/02/24/imf_szerint_ezert_ilyen_magas_a_magyar_inflacio

Deansdale 2023.04.07. 13:23:44

Na ezt a cikket érdemes igazán elolvasni, több új érdekes információ is van benne:
makronom.mandiner.hu/cikk/20230322_ukran_gabona_vammentesseg_brusszel_krizisalap_makronom_magyar_gabona
süti beállítások módosítása