HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

Vallásismereti kisokos

2024.04.09. 10:37 Deansdale

Páran a twitteren felfedezték a zsidó vallás egy érdekes vonását: a napi gyakorlatban arról szól az egész, hogy hogyan ne kelljen teljesíteniük a parancsolatokat, milyen kiskapukkal hogyan lehet átverni a zsidók istenét. És a szóban forgó deitás annyira hülye, hogy tiltja a kávéfőzést szombaton, de ha a vízforralóból előbb egy pohárba engeded a forró vizet és abból öntöd rá a kávéra, akkor az a rabbik szerint már nem "főzés", vagyis sikerült becsapnod a mindenhatót. A lámpát sem szabad felkapcsolni, de ha eleve ég és csak ki-be takargatod a fényt akkor minden frankó. Tilos dolgokat kivinni a lakásból, de semmi gond, kifeszítünk egy több kilométeres damilt egy jó nagy körben és kijelentjük hogy az egész terület a "lakásunk", az isten meg elhiszi.

Nem elsősorban arról szeretnék filózni, hogy miféle vallás az amiben kollektív cél átverni az istent és milliók csinálják életmódszerűen, hanem hogy milyen néplelket feltételez ez a dolog, és mit jelent ha olyan emberek irányítják a bankrendszerünket, médiánkat, politikánkat, akik szerint a szabálykövetés a hülyék balgasága és az okosságot onnan lehet megismerni, hogy kijátssza a szabályokat. Ráadásul az az alapállás, hogy ők kiválasztottak és nekik mindent lehet, plusz eleve minden az övék, amit az idegenektől bármikor el lehet csalni - csak ügyesen kell csinálni, mint amikor az istent vered át. Ha valaki a legfontosabb vallási parancsokat is reflexből kijátssza, azt miért érdekelnék holmi emberi törvények?

93 komment

Címkék: vallás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2024.04.09. 12:40:27

Az a baj a mai fehér emberekkel hogy a többségük végtelenül naiv és jóhiszemű és semmi szolidaritás nincs bennük más fehérek iránt. Ezért tud feléjük kerekedni egy olyan csoport már 100 éve, akik egymást támogatják mások rovására és így egymás után foglalják el a többségi társadalom kulcspozícióit, mint a nagyvállalatok, a bankok, a sajtó, a televízió, az internetes közösségi oldalak, a filmipar, az egyetemek, a bíróságok.

Deansdale 2024.04.09. 13:23:10

Íme egy félig zsidó férfi, aki az iszlám és a zsidó vallás mögött meghúzúdó mentalitások különbözőségéről beszél:
twitter.com/damee1of1/status/1777618206762708992
Úgy kapcsolódik a cikkhez, hogy említi, a talmud szerint az van, ha kikötözöl egy embert és éhen hal, akkor nem te ölted meg, nem vagy felelős a haláláért, hiszen éhen halt. A kiskapu.

valis47 2024.04.09. 17:49:43

@Deansdale: A zsidókkal kapcsolatban nem mondott semmi újat, legalábbis nekünk nem, azt hiszem. :)
A sariából meg köszönjük, de szintén nem kérünk, sem az olyan magyarázatokból, hogy a dzsihád belső küzdelem. Na persze...

valis47 2024.04.09. 17:55:34

Egyébként meg a muszlimok mentalitása hasonló. Nem számít, milyen bűnös dolgot csinálsz, csak ki ne derüljön, Allahot is könnyű átverni. A muszlim kamionsofőr szerint, ha ő a kamion alá bújik és úgy iszik alkoholt, akkor Allah nem látja, nem bűn. Ugyanez vonatkozik a muszlim világban széles körben elterjedt buzulásra.
A takijja elve szerint a muszlim hazudhat a hitetlennek stb.
Rengeteg párhuzam van a judaizmus és az iszlám között, nem véletlenül jobban is szerették a zsidók a muszlim uralmat, mint a keresztényt.

GABOR2 2024.04.10. 00:47:51

Lámpát nem szabad felkapcsolni. Mi??!!! Ez olyan betegnek hangzik.

Ugye a szombaton nem szabad munkát végezni régi parancs. Viszont oly sok mindent ( sőt a Biblia szerint végül sikerült tán az összeset ) a zsidók ezt is megszegték és az egyik történetben Isten annyira megharagszik, hogy kiadja parancsnak, hogy akikről csak úgy tűnik mintha dolgoztak volna ott helyben ki kell végezni; van nála valami szerszám, de láttad, hogy dolgozott volna... akkor is ki kell végezni...

És ez ilyen nagy traumát hagyott a zsidóknál úgy tűnik, hogy ennyire megpróbálják belőni mi a helyes, mert volt amikor Isten nagyon nagyon nem vette lazán.

Ezzel szemben Jézusnak van ezzel ellentétes története, aminek a mondandója, hogy vedd lazábban.

Igazából ha olvasod a zsidóknak való szabályokat... mentálisan beteg leszel tőlük valósággal, nem csoda, hogy előjönnek fura dolgok, különsen azoknál akik hajlamosak rá.

Ez fel is merül egyszer és Isten elutasítja, hogy ez fair kifogás a zsidók esetében. Jézus meg azt mondja, hogy igazából a tanítók magyarázzák úgy a dolgokat, hogy óriási terhet adnak a nyakába sokaknak, miközben ők maguk lazán veszik a dolgokat...

Plusz a Makkabeusok történetében benne van az is, hogy a főpapi tisztséget olyan törzsiek töltik be akiknek nem szabadna, mert ugye az egy bizonyos törzs feladata lett és még azon belül is kettévált...

És egy fura dolog állt be, mert ezek alatt az új főpapok alatt a külső dolgokat nagyon betartották, de:

"Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem. Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai."

Az emberek parancsolatai is ilyen "trükkök", megpróbálták felülírni Isten parancsait. Ami konkrét ügy volt tán az az, hogy valamire hivatkozva az adott illetőnek nem kellett segítenie anyagilag az idős szüleit, hiába szorultak rá...

Na szóval Jézus idejére a zsidóság úgy nézett ki, hogy külsőleg betartotta a dolgokat, de szívében eltávolodott az Istentől és ugye nem sokkal később felszámolódott Izrael. Úgy tűnik, talán fontosabb volt, hogy a sziv mint a betartott szabályok, mert előtte... lényegében az Ószövetségi történetek nagy része arról szól, hogy Izrael nem teszi azt amit kéne, ezért bűnhődik, aztán kibélkülnek Istennel, aztán ez újra és újra ismétlődik. Aztán végre betartották a dolgokat, de nincs szív... Nem rosszabb mint fordítva.

Pedig még a rómaikkal is kockázatos balhékat vállaltak fel, amikor a rómaiak szerették volna az ő isteneik szobrait betenni Izrael Istene templomába, ezt nem engedték meg ezek a nem legális főpapok, míg régebben Izrael rengetegszer elkezdett másik "isteneket" imádni.

Akárhogy is... számomra borzalmasan hangzik, hogy valakik így élnek, hogy így trükköznek, mert amúgy valami nagyon betegnek tűnű módon korlátoznák őket, a "szünnapon".

békaapu 2024.04.10. 07:38:05

A törésvonal ott van, hogy Isten vágyait beteljesíteni él-e minden egyes kiválasztottja ezen a földön - vagy a saját egyéni vágyaikat.

És Isten már elég régóta nem bünteti az egyéni vágyak takargatóit.

Lehet hogy meghalt.. vagy nem érdekli már az ember.

Wildhunt 2024.04.10. 08:23:42

2000 éve egy rabbit azért feszítettek keresztre, mert felhívta a figyelmüket, hogy nem a saját törvényeik betűjét, hanem Isten törvényének akaratát kell betartani.
Mintha össze is foglalta volna az egészet 2 pontban.

Deansdale 2024.04.10. 09:08:10

@békaapu: A legnagyobb spirituális probléma ezt feloldani, különösen úgy ha a keresztény szellemiségben növekszünk fel, ami szerint Isten törődik velünk. Ehhez még az sem kell, hogy a családunk vallásos legyen, látjuk a környezetünkben, hogy a kereszténység így gondolja.

A valóság ehhez képest kiábrndító lehet, hiszen Isten szemmel láthatóan nem nyúl bele világi dolgokba...
...vagy ha igen, akkor ő csinálja "rosszul".

Ebben a tekintetben a lényeget jobban megfogták a keleti vallások, amik szerint tapasztalni vagyunk itt, és Istent nem igazán motiválja az, hogy minket kiszolgáljon vagy nekünk jót tegyen. (Már ha létezik Isten egyáltalán abban a formában ahogy a nyugat képzeli, mert keleten ez kérdéses.) Tapasztalásnak pedig az is megfelel, ha az ágy sarkába rúgsz. Az is valami :)

Mindkét oldalon vannak pozitív erkölcsi irányelvek, és magyarázatok arra hogy azokat miért kell követni, sőt, ha jól sejtem minden egyes vallásban van ilyen - kivéve a sátánizmust és a zsidó vallást. A tóra nem erkölcsi iránymutatások gyűjteménye hanem vitáké, olyanoké amiket rabbik egymással folytattak, pl. olyan témákban, hogy nem-zsidókat hogyan és milyen feltételekkel szabad átverni, kisemmizni, megölni.

Az iszlám mondjuk kakukktojés ezügyben, mert nekik elvileg vannak "pozitív" erkölcsi szabályaik, csak náluk ugye pozitívumnak minősül pl. a hitetleneket megtéríteni, akár erőszakkal is. Az iszlám egy barbár szellemiség kísérlete egy pozitív erkölcsi szabályrendszer felállítására, és hát olyan lett, amilyen. Európában és a távol-keleten egész jó elképzelések alakultak ki az erkölcsről, a világ többi része viszont hogy úgy mondjam kissé fejletlen ezügyben.
Ezért is jó őket tömegesen importálni :)

Az érdekes az, hogy a világban szemmel láthatóan ők vannak felívelő ágon, bár ha jobban belegondolok igazából magától értetődik, hogy erkölcsi szabályok által korlátozott, illetve erkölcsökkel nem rendelkező emberek vagy kultúrák háborújában automatikusan az aljas győz. Legalábbis ha nincs valami (külső) erő ami kiegyenlítené a különbséget. Régen ez az erő az volt, hogy fejlettebbek voltunk technológiailag és iparilag, de ezt jó egy évszázada kiegyenlítették azzal, hogy átvették az uralmat a politikai és a pénzrendszerünk fölött.

Isten sajnos nem szól bele ebbe. Talán a keleti filozófiáknak van igaza :)

Deansdale 2024.04.10. 09:17:13

@Deansdale: Ja, a legkevésbé polkorrekt állítás kimaradt a kommentből, miszerint Afrikában még annyi eszük sem volt hogy egy iszlám-szerű hülyeséget összetákoljanak, nekik semmilyen rendszerezett vallásuk nincs - bár írástudatlanul nem is lett volna egyszerű egy ilyet megalkotni. Náluk a babona magasztosult valláspótlékká, a voodoo, hogy ha egy babát szurkálsz akkor az ellenséged megförmed. Hmmm.

Persze erkölcsi értelemben még ez is jobb, mint a judaizmus, mert ez nem épít isteni misztikumot aköré, hogy te kiválasztott vagy akinek joga és kötelessége mindenki mást megölni vagy rabszolgasorba taszítani. Ehhez bizonyos mennyiségű ész is kell, ami afrikában nem volt meg.

GABOR2 2024.04.11. 15:07:35

@békaapu: Türelmes egy darabig, amíg van egy arány a jók és rosszak között, aztán egy ponton jön az írtás. Járvány, hadsereg...

Ha ilyen szemmel vesszük, a Nyugat vezetőinek esze lehet el van véve, hogy beengedjék azokat akik majd "kitakarítanak", hisz atomfegyverek miatt a nyilt támadás nem nagyon menne.

Vagy nyilt támadás lesz az oroszokkal? Vannak Ószövetségi történetek, hogy úgy pusztítatott el Isten államokat, hogy a vezetőit meghülyítette és amikor jött az ellenséges hatalom, ami eredetileg csak adófizetésre akarta bírni ezt az államot, a vezetők kiprovokálták a fullos elpusztítást feleslegesen.

GABOR2 2024.04.11. 15:16:05

@Deansdale: A kereszténység nem azt tanítja, hogy Isten azt akarja, hogy itt a Földön kiteljesedj és hiper-szuper boldog legyél, hanem, hogy "vedd fel a kereszted".

Viszont az is mondja, hogyha nem veszed fel, akkor se fog sikerülni elérni ezt. Aki szereti, megtalálta, meg akarja menteni életet elveszíti azt.

Hiába akarsz te teljes életet élni, ahhoz mások együttműködése kéne, és nemcsak random mód akárkik, akármennyien. Ez pedig nem fog sikerülni, max. csak szuper rövid ideig.

Isten az emberiség egységét se akarja: "Ne gondoljátok, hogy azért jöttem a földre, hogy békét hozzak. Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert atyjával, a lányt anyjával és a menyet anyósával. Saját házanépe lesz az ember ellensége.”

Stb. ...

Kexes 2024.04.11. 20:02:30

Én nem tudom, hogy mi lehetséges.

Körülbelül három éve lehetett talán, ez idő tájt, így ezekben a hónapokban, mikor nagyon "lelki válságban" voltam illetve valami ilyenfélében, mikor a szobámban ücsörögve és gondolkodva, valami nagyon egyértelműen és valami nagyon abszurd igazságként és evidens, az abszolút evidens gondolataként egyetlen egy dologként a fejemben megszületett bennem a gondolat, amit akkor ki is mondtam azonnal rá, hangosan az üres szobában:
"De hát ő a szeret"

És abban a pillanatban elöntötte az egész testemet a 220.
Az a 220, ami a konnektorban van és megráz.
Gondolom itt már élt át mindenki ilyesmit.

Viszont.
Volt egy olyan, hogy a rázás intenzitása és jellege az volt az egész testemben, amit a 220 voltos konnektor okoz, de a bökkenő az volt, hogy nem a fájdalom volt mellette.

Hanem az akkora hatalmas szeretet érzetet volt, amit soha nem képes elképzelni az ember, hogy ilyen módon és ilyen intenzitással képes a test érezni egy érzést illetve azt sem bírja elképzelni az ember, hogy valaki - mert azt gondolom ez "valaki" volt - képes ezt így éreztetni ilyen módon vele.

Körülbelül úgy talán 10-30 másodpercig tarthatott ez az intenzív élmény úgy, hogy egész egyszerűen erre azt tudtam tenni, hogy térdre rogytam kicsit valami magzatpózba összehúzódva és zokogni kezdtem, de azért, mert olyan hatalmas és mindent elsöprő, mély és semmi más nem létező érzés volt bennem, mint ez a szeretet, hogy zokognom kellett az érzéstől, hogy milyen csodálatos és, hogy mekkora mindent elsöprő olyan hatalmas valami, amiben lenni és érezni olyan, hogy csak ezt akarod érezni és csak ebben akarsz lenni.

Ennyit szerettem volna hozzátenni, hogy én mit tapasztaltam meg és hogyan, azt gondolom, hogy arról a lényről, akit Istennek - is illetve főként - hívunk.

Deansdale 2024.04.11. 20:30:09

@Kexes: Ez teljesen rendben van, és sokaknak vannak hasonló élményei, ezért az ilyesmire fogékony többség úgy gondolja, szeret minket az Isten. Épp csak ettől függetlenül továbbra is mindannyian megbetegszünk, megförmedünk, ésatöbbi. Ráadásul közben a "jó" emberek közül sokan nincstelenek és szenvednek, a "rossz" emberek közül páran meg uralják az egész világot, szóval nem tűnik úgy, hogy az Isten a "szeretteit" bármitől is megóvná, vagy hogy egyáltalán megválogatná, hogy kit szeret és kit nem. Ez emberi ésszel kissé igazságtalannak tűnik. Isten "szeretete" abban nyilvánul meg, hogy mindannyiunk sorsa teljesen véletlenszerű, és közben néhányan olykor 220-at tapasztalnak :)

Kexes 2024.04.11. 21:24:11

@Deansdale:

Sokat gondolkodom ezen.
Ezért is írtam - többek közt - a hozzászólásom elején:
"Én nem tudom, hogy mi lehetséges."

Mi van akkor - mondjuk - ha Isten várt?
Mondjuk.
Várt arra, hogy ezek a dolgok - valamiért (illetve valamilyen módon) - meg legyenek szüntetve.

Vagy "szólni kell neki", ki kell nyilvánítani azt egyenesen és tisztán, hogy: ezek így nem jók, szerintünk.

Vagy ez az egész annyira ránk van hagyva, hogy ilyen mértékben szabad kezünk van és így élünk amíg világ a világ?

Mint írtam tehát: nem tudom. És mindezek felvetések.

De az, hogy van, ami most van illetve volt, ami volt olyan téren az ember(ek) életében az nem biztos, hogy úgy is marad és nem változik.

Illetve az, hogy szeretve van az ember az nem jelenti azt, hogy esetleg nincs valami "gikszer", ami mondjuk arról szól, hogy Istennek tennie kell azzal kapcsolatban és esetleg nem olyan "egyszerű".

Fogalmam nincs.
Lehet, hogy van ténylegesen a szabad akarat, ami ezt gátolja?

Sokat szoktam azon elmélkedni "tárgyilagosan", hogy az emberi testben megtapasztaltam egy olyan eseményt, ami valami olyat mutat, amiről nem írnak az anatómiai könyvek, mint lehetséges folyamatot és fiziológiát.
És mi van akkor, hogyha olyan dolgok vannak akkor még a testünkben illetve olyan dolgok lehetségesek a testünk által, amik által mondjuk megszűnik bármiféle betegség?
Vagy mondjuk akár a test öregedése és ilyen módon a halála is?

Ez persze fikció.
Csak mint írtam, az, amit átéltem, azt teljesen "szárazon" és tárgyilagosan szét tudom szedni és le tudom írni teljesen analizált elmével nekiállva, mert tudom a konkrétumot, amihez köthetem, mint már egy "általános" kiváltó jelleg - áramütés - és "földhözragadt" elmével analizálva elképesztő egy más szemszögből illetve ebből a "fizikus" nézetből konkrétizálni azt, hogy "hát akkor ez meg az történt" és egy olyan dolog, aminek folyamatát és átélését egész egyszerűen nem is tudja szerintem az emberiség 99,999999 százaléka - gondolom én - megtudni illetve elképzelni, hogy mi is lehetséges a testében, a teste által.

És ezen a vonalon gondolom azt, hogy ki tudja, hogy még mi van bennünk és mire lehetünk képesek, amire nem is gondol illetve tud gondolni a tudomány, ami az emberi test működését leírja.

Érdekelnek a válaszok, illetve keresgélek valamiféle - válaszok után.
Aztán meglehet, hogy nem is kell, kellene.
Valamelyest át is billentem "várakozó" álláspontra, mert jobbat nem tudok.
Talán annyit, hogy ezt a konkrétumot megosztom, hogy egyrészt elmondjam ezt, mint eseményt mondjuk úgy "érdekességképpen", másrészt meg a rá érkező válaszból esetleg valami más nézőpontot is megismerjek így erről a témáról.

Wildhunt 2024.04.11. 23:28:08

@Deansdale: Ez emberi ésszel kissé igazságtalannak tűnik.

Magánügy...

békaapu 2024.04.12. 06:18:50

@Deansdale:
Jómúltkor ajánlottam elolvasásra neked Antoine de Saint Exupery felnőtteknek írt könyvei közül a Citadella címűt.
Az is az uralkodásról szól, hogy nem úgy kell ahogyan azt az alattvalók elképzelik.
Felszínesebben, de az írásodhoz jobban illeszkedően írták egyik könyvüket a Sztrugackij testvérek, aminek a címe : Nehéz Istennek lenni.

A Tóra mint a kiválasztott rasszizmus lelki iránytűje.. jó téma.
Szerintem a valamikori elnyomott kisebbség gyűlölködését csatornázta be, most pedig az egész világot szipolyozza és pusztítja.

Nagyon kellett nekem elolvasni a "Nagy titok" című írásodat itt a blogodon. Abból és ebből az írásodból az következik hogy vagy sok nemzedéken keresztül mi is "letanuljuk" a háttérhatalmat a mai első helyéről, vagy gazdatest maradunk.
Hm.
Az a baj, hogy más fölé emelkedni vágyakozni nem lehet gyűlölködés nélkül. Én inkább agyoncsapnám a kullancsomat, mintsemhogy.. hm.. inkább úgy mondom hogy kemóra járnék egy sejtburjánzás ellen, mintsemhogy arra számítanék hogy idős korban nem marad őneki sem üzemanyag bennem.

Deansdale 2024.04.12. 08:57:28

@Wildhunt: Igen, nem is úgy értettem, hogy nekem böki a csőrömet, hanem hogy az átlagember (meg az átlagkeresztény) számára tűnhet igazságtalannak.

Deansdale 2024.04.12. 10:08:23

@békaapu: A Citadellát elkezdtem, de elakadtam benne - olyan érzésem volt, hogy burkoltan akar közölni valamit a sorok között, és ezért maga a szöveg nem volt igazán érdekes számomra. Mintha mindig utalt valamire, amit nem mondott ki, olyan igazi nőies stílusban :) Bár volt benne 1-1 érdekes gondolat, de viszonylag ritkán. Egy idő után elfogyott a türelmem nyomozni, hogy mi van a sorok között.

Az a gond, hogy túl nagy az előnyük, ezt nem tudjuk behozni csak azzal, hogy mi is elkezdünk szaladni. Ráadásul ahogy a nagyreszet kinéz még cirka 15 év és megépítik a globális gulágot amiben nincs lázadás. Kínában már megy a tesztüzem.

Wildhunt 2024.04.12. 10:08:46

@Deansdale: tűnik is. A humanizmus áldásos eredménye: ÉN vagyok a központ, Isten ÉRTEM van, ha rendes lesz akkor talán ÉN hajlandó leszek hinni benne. Aztán meg pofáraesés van, mert kiderül, hogy Isten nem a Mikulás.

Deansdale 2024.04.12. 10:14:24

@Wildhunt: Na jó, ugyanakkor érdekes morális kérdés, hogy Istennek miért jó az ha világháború van és szörnyet hal 300 millió ember. Neki milyen érdeke vagy öröme fűződik ehhez? Persze adódik a válasz, hogy Isten teljesen szenvtelen az emberi élettel és emberi szenvedéssel kapcsolatban, őt a lélek érdekli ami a testtől független, csak akkor emberként mégis mit jelent az, hogy "szeret" minket?

Össze lehet egyeztetni ezeket a gondolatokat, de még nem láttam olyan szervezett vallást ami képes volt erre. A kereszténység válasza is kicsit sánta, főleg az amivel a híveket toborozzák, hogy a trónon ül a bácsi aki majd pozitívan kivételez veled ha szépen imádkozol :)

valis47 2024.04.12. 13:15:30

@Kexes: Misztikus élményeket sokan átélnek. A hindu (advaita vedánta) hívők Kundalini-ébredésnek nevezik például.
(A kereszténység szerint egyébként ezek az illetők a démonvilággal lépnek kapcsolatba.)

G. Nagy László 2024.04.12. 13:20:03

Én nem arra hegyezném ki a dolgot, hogy milyen idióták a zsidók, vagy hogy micsoda képmutatás így kijátszani a vallási törvényeket.

A lényeget Jézus elmondta annak idején: hülyeség ez a sok formális szabály. Minél kevesebb szabály van, annál jobb az adott rendszer. Itt sem az a baj, hogy KIJÁTSSZÁK azokat, hanem hogy NEM MONDANAK BÚCSÚT azoknak.

A világ összes ideológiája hasonlóan elmebeteg, legyen az kommunizmus, nácizmus, LMBTQ, vagy iszlám. Kövér László a napokban arra hívta fel egy konferencián a közép-európai népek figyelmét, hogy az EU alapítói ideológiamentes közösséget hoztak létre annak idején. Most hol vagyunk ettől? Abban persze igazad van, hogy a marxizmust és a mai wokeizmust is a zsidók találták ki. van eszük a hülyeségre...

békaapu 2024.04.12. 13:50:01

@G. Nagy László:
Köszönöm a gondolatot, ezt is sokáig tartott volna így kititrálnom magamban : minél kevesebb a szabály, annál jobb az adott rendszer.

Az emberi jogok létszámával kapcsolatban kezdett ez a gondolat kialakulni bennem, de csak sok mondatban tudtam megfogalmazni.

Ez sokkal jobb.

békaapu 2024.04.12. 13:58:43

Én nem is merültem el a sorok között.. nekem maguk a sorok is mély, ritkafajta gondolatokat közvetítettek.
(mert az uralkodásról csak feltételezés van sok)

Wildhunt 2024.04.12. 14:00:22

@Deansdale: aki majd pozitívan kivételez veled ha szépen imádkozol :

Akkor pont nem. Az ehhez kevés.

Deansdale 2024.04.12. 14:08:01

@G. Nagy László: Abban amit mondasz igazad van, én viszont egy másik aspektusát vetettem fel a témának, hogy mennyire bölcs dolog ha a társadalmainkat olyan pszichopaták uralják akiknek évezredes hagyománya és büszkesége a szabályok kijátszása, a hiszékenyek átverése, stb.

És itt erősen nyilvánvaló az a bizonyos "néplélek", mert az isteneit mindenki tiszteli vagy féli, egyedül a zsidók nézik baleknak.

Deansdale 2024.04.12. 14:17:46

@békaapu: Akkor lehet hogy csak nem jó passzban vágtam neki a könyvnek, talán újrapróbálom pihentebb elmével :)

GABOR2 2024.04.12. 14:45:49

@G. Nagy László: Most képzeld el, te vagy világ ura, de közben meghatározzák, hogy nem kapcsolhatod fel a lámpát, mert azt tilos és még millió egy másik hasonló szabály... Olyan mintha skizo, vagy kényszerbeteg életét próbálnák ráderöltetni. Persze ezeket csak a szigorú valláskövetők tartják be...

GABOR2 2024.04.12. 14:54:53

@Deansdale: Az Ószövetség megmutatja, hogy hogyan megy ez...

Vannak alapnemzetek. Minden alapnemzetnek van egy angyala aki irányítja. Izreal kivétel, nekik Isten a vezetőjük. Vannak bibliai részek ahol ezekre az angyalokra mint istenekre hivatkoznak, kisbetűvel, meg inkább a hatalmas hatalmukra utalva minthogy valódi istenek, bár Jézus egyik története utal rá, hogy bizonyos értelemben őket jogosan lehetne hívni isteneknek amúgy is, de csak bizonyos értelemben, mert ezek igazából angyalok.

Van egy rész a Bibliában ahol úgy tűnik hogy Isten kiosztja őket, hogy rossz munkát végeznek ezért az angyalok közül kivételként végül ők is meg fognak halni és ők felett majd emberek fognak ítélkezni...

GABOR2 2024.04.12. 14:55:20

"Aszáf zsoltára Isten áll az Istennek gyülekezetében, ítél az istenek között.
2. Meddig ítéltek még hamisan, és emelitek a gonoszok személyét? Szela.
3. Ítéljetek a szegénynek és árvának; a nyomorultnak és elnyomottnak adjatok igazságot!
4. Mentsétek meg a szegényt és szűkölködőt, a gonoszok kezéből szabadítsátok ki!
5. Nem tudnak, nem értenek, sötétségben járnak; a földnek minden fundamentuma inog.
6. Én mondottam: Istenek vagytok ti, és a Felségesnek fiai ti mindnyájan;
7. Mindamellett meghaltok, mint a közember, és elhullotok, mint akármely főember."

GABOR2 2024.04.12. 14:58:23

Ezek az istenek/angyalok harcolnak egymás ellen vagyhát... a népek amiket irányítanak.

Elintézik, hogy azok akik jót akarnak mindenkinek, az emberiségnek elbukjanak, a gonoszok pedig nyertesek legyenek és az emberiségnek minél nagyobb kárt tegyenek...

GABOR2 2024.04.12. 15:09:58

Az országok irányítása pedig lehet alku tárgya. Vannak storyk ahol Isten mondhatni fogadásokat, alkukat, üzletet köt gonosz lelkekkel és pl. Babilon egy olyan állam amit a Sátán alapít, de Isten bérbe vesz tőle egy darabig, hogy ő iránytsa.

És rengeteg történet olyan történet van, hogy Isten fog népeket, vagy azok uralkodóit és "megváltoztatja a szívüket" és Izrael ellen teszi őket. Ők maguktól nem is akarták volna bántani Izraelt, de Isten agymosása miatt megtették.

Ezen népek bár csak eszközök voltak, sokszor nagyon megszívták, mert amikor Izrael kibékült Istennel az izraeliek első kérése volt sokszor, hogy pusztítsa el a népet amit használt ellenük, mert annyira gyűlölik és Isten nem jön elő azzal, hogy dehát ők csak eszközök voltak stb. hanem simán monjda, hogy oké.

Ellenben Isten mérges lesz azokra az uralkodókra akik nem ismerik fel, hogy csak eszközök voltak és maguknak gondolják a sikerek okát.

Rengeteg történet van arról, hogy Isten uralkodók gondolkozását változtatja meg, de olykor egész népekét.

Pl. amikor bár Egyiptom népe nem lelkesedett Izraelért, a kivonulás előtt agymosta Isten az egyiptomiakat, hogy legjobb barátjuknak lássák az izraeliket, hogy kölcsön adják nekik a legféltettebb aranyékszerüket és hasonlóakat, hogy az izraeliek azt ellopják tőlük.

Vagy a híres, hírhedt Purin ünnep története is arról szól, hogy egy uralkodónak volt egy kedvenc embere akit annyira kedvelt, hogy másodiknak tette meg őt a birodalomban és hozhatott az uralkodóval egyenértékű döntéseket, viszont Isten úgy agymosta az uralkodót, hogy ezen legkedvesebb embere ellen forduljon és megölje, sőt rengeteg más fontos embert a birodalmában...

GABOR2 2024.04.12. 15:17:09

Szóval Izrael esetében lényegében fegyelmezésre használta Isten a háborúkat, pontosabban a szolganéppé tételt, más népek esetében pedig ha elértek egy bizonyos szintet a bűnök tekintetében kiírtotta őket.

Rengeteg nép van aki lett írtva. A keresztény nemzeteknél van ugye a megbocsátás. De ahogy egyre inkább nem keresztény lesz Európa rá is a kiírtás várhat ha ilyen szemüvegen át nézzük.

Az egyik út a kiirtáshoz, hogy elveszi az uralkodók eszét, hogy olyat tegyenek ami az ő és egész államuk bukásához vezet.

Ha ilyen szemüveggel nézzük, akkor Macron eszement lépései amik világháborúhoz vezethetnek, vagy migri imádat megmagyarázható folyamatok.

Isten sokszor elintézte, hogy Izraelt lerohanják és mások uralkodjanak rajta, amíg nem tér meg.

GABOR2 2024.04.12. 15:40:22

Isten és ember között a bünbeesés miatt nincs béke; Isten nem akar egységes egyesült emberiséget; nem akar teljes életet élő embereket; Isten nem legkedvesebb tevékenysége az emberiség kívánságainak teljesítése, de ad egy esélyt hogy újra béke legyen köztünk... A kereszténység szerint.

Bábel tornya story mutatja hogy az egyesült emberiség Istennek nem kívánatos.

Jézusi idézet arról, hogy mi a küldetése: "Azt hiszitek, azért jöttem, hogy békét hozzak a földre? Nem azt, hanem – mondom nektek – meghasonlást."

Egyedi teljes boldogság helyett vedd fel kereszted.

De ha nem teszed akkor se fog összejönni a teljes élet... eleve az nem is mehet egyedül, mások is kellenek hozzák, nem akárkik, nem akármennyien.

És igen... Istennek a saját kívánságai teljesítése a fontos, nem az emberé.

A kereszténység szerint...

G. Nagy László 2024.04.12. 15:42:03

@GABOR2: Az ábrahámi vallások közül messze a kereszténység a legjózanabb, de mér itt is kitapintható a brutális képmutatás. A tanítás szerint mindannyian születésünktől fogva az áteredő bűnt hurcoljuk magunkkal, miközben az elérhetetlen életszentségre kéne törekednünk... Ez is egy olyan értelmetlen szakadék, amit csakis képmutatással, szorongással, vagy kilépéssel lehet kezelni. Ez sem egészséges, mi is pont ugyanabból a gyökérből nőttünk ki. (És ha már választani kell a szorongó és a Jahvét átverő szélhámos között, úgy inkább az utóbbi.)

GABOR2 2024.04.12. 15:43:16

Ja igen, még annyi... a bünbeesés megrontotta annó az emberi természetet. A teljes élet az eszerinti megromlott természett szerint lenne. Ami Isten szemében bűnös és végső soron Isten ellen vezetne úgy hogy az emberiség a teljes hatalmával bír; az pedig sokkal nagyobb mint most van és egyedi boldogság tekintetében is sokkal nagyobb lenne mint amit most bárki elér a Földön.

Kexes 2024.04.13. 09:06:19

Azt gondolom a vallásokról, hogy sokkal inkább ketrecek és börtönfalak akkor, ha vakon követed őket, vallva azt, hogy ezzel te több vagy másoknál egész lényedben, egész mindenedben.
(mint bármi más az életedben, amit elhatározol magadban, hogy "ez az igaz és kész és mindenki aki mást mond, az téved és - a lényeg - "ellenség" ezáltal.)

Minden, amit te magadban, vagy más kívülről úgy emel téged, hogy annak követése az Egy és Igaz és mellette sugallja is, hogy aki másképpen gondolja az csakis téves úton járhat - marad bűnös és elkárhozott mondjuk - és te ettől több vagy - és te ezt el kezded vallani - akkor kezded felemelni magad mások felé és talán akkor történhet meg az, hogy több akarsz lenni mint Isten - aki mindenkiben van - és ezzel lököd el önmagadat tőle.

De ehhez nem kell Biblia, Korán, Tóra, Jahve, Buddha, Jézus, Allah, Krisna.

Mert ez lehet egyetemi végzettség, doktori cím.
Lehet cégvezetői beosztás, politikusi "rang"
Lehet brutál fizikai erő, külső megjelenés, rengeteg pénz birtoklása.
Stb-stb...

Azt hiszem minden dolog vallás lehet, amiben megtéve bármit is magunknak Istennek és azt gondolván, hogy ebben mi a tökéletesek vagyunk és mindenki más senki hozzánk képes.
És van, aki így, van aki úgy választ esetleg magának mindenképpen egy vallást, ha nem veszi észre.

És mondjuk úgy, hogy van "csapda" illetve ez a "csapda", hogy azt tartjuk, a vallás az, ami egy természetfeletti szellemi lényhez és történethez tartozó leírásban való ilyen jellegű hit, amit fentebb magyaráztam, miközben ilyen formán bármi vallássá alakulhat az ember életében és nézetében, mert a lényeg az, hogy legyen egy olyan szellemi dolog - amit Istenít az ember - által önmagát felemelő gondolat az emberben, hogy attól ő a nézete szerint tévedhetetlen és többé, nagyobbá vált, mint bárki más a világban és ezáltal mindenki felett van, azt tesz amit akar és kész, senki és semmi nem számít.
(lásd mondjuk diktátorok.....)

És lehet, hogy lényegében a "több akart lenni, mint Isten" az az, hogy magasabbra akarta emelni magát, magasabbra emelte önmagát a fejében, mint az összes ember a világban.
Bármi által. Jézus, Buddha, Krisna, pénz, vagyon, beosztás, iskolai végzettség, fizikai erő, szépség.

Vagy - és ez most ugrott be - mint ezeknek a másik véglete:
Vagy akár ezeknek ellenkezője úgy, hogy én valami vélt vagy képzelt - társadalom vagy általam kitalált - dologban hátrányba vagyok és a hátrányom végett vagyok több, mint mindenki más és jár nekem a több és minden más (nárcizmus mondjuk.)

Ez jelenleg egy ilyen koncepció most, amit hozzátennék a valláshoz, mint téma.

És mindenki belemegy ilyenekben az életében vélhetőleg.
Bármi kapcsán.
És talán a kérdés az, hogy vajon ott marad-e vagy nem.
Hogy "vallássá" válik-e az életében ez az állapot, vagy nem.

Szóval valami ilyen keretet képzelek el annak a dolognak, amit a vallás, mint szó igazából takar, teljességében.

Opus P. 2024.04.13. 20:16:18

Bocs, hogy nincs ekezetem.

Az van, hogy az osszes vallast mar reg mentalis betegsegkent kellene kezelni. Erre nincs mentseg, minden ilyen hiedelem mentalis betegseg.
Ha kitalalom, hogy a mosogep mogott kis lenyek laknak, akikhez naponta negyszer szolnom kell, es ha egy is kimarad vagy ha csikra lepek a jardan, akkor ejjel megeszik a kakaoport a dobozbol, azt tevkepzetkent kezelik. Pedig ugyanaz a dolog.

A vallasok gyerekekre valo atterjeszteset pedig gyermekbantalmazaskent kellene kezelni, mert az is.

A kulonfele vallasi oltozeteknek meg a farsangon van a helyuk, a tobbi jelmez kozott.

A multokr lattam ket zsidot a repteren (mindig tele van veluk a gep), kalapos, kaftanos jelmezben. Ugy mostak a kezuket, hogy egy poharba engedtek a vizet a csapbol es a poharbol ontottek a kezukre. Akkor nem ertettem, de a posztot olvasva mar vilagos, hogy valami vallasi eloirast patkoltak meg ilyen modon.

Ezeknek a vallasi eloirasoknak semmi tobb jelentoseguk nincs, mint ha valaki nem lephet csikra a jardan vagy a hangeronek mindig paros szamon kell allnia a radion, meg az osszes tobbi kenyszerbetegsegnek.

Nagyon kemeny, hogy 2024-ben az emberiseg meg ott tart, hogy kulonfele hokuszpokuszok miatt olik egymast.

Ki kellene talalni valamit, hogy a vallas oda keruljon, ahova valo: a zartosztalyra.

Deansdale 2024.04.13. 21:16:26

@Opus P.: ...és most vallások nélkül ott tartunk, hogy "férfi is szülhet gyereket".

Opus P. 2024.04.13. 21:27:58

@Deansdale:
Az is csak egy vallas es a dilihazban a helye

GABOR2 2024.04.14. 00:26:06

Úgy látom Izraelben és az USA-ban ma páran pezsgőt nyítnak... Elindult az iráni támadás, végre majd rátámadhatnak Iránra. Ráadásul valami drónokkal támadnak, amik órák alatt érnek oda... Oda az első csapás meglepetése; nem hiszem hogy Izraelt érdkelni fogja, csak egy indokot akart, most úgy tűnik megkapja. Reggelre kiderül...

Wildhunt 2024.04.14. 08:07:28

@Opus P.: majd te megmondod, mi a vallás? Vagy csak azt, hogy mit kell betiltani?

Wildhunt 2024.04.14. 08:08:37

@Deansdale: valahogy az összes ilyen világmegváltó a tilcsukbeakereszténységet-ben látja a megoldást.

Opus P. 2024.04.14. 08:21:50

@Wildhunt:
Nagyon jó a kérdés.
Részben egyszerű. Vallásként kezelhetőek pl a történelmi vallások. Benne van a nevében.
Amúgy nem azt mondtam, hogy be kell tiltani, hanem, hogy mentális problémaként kell tekinteni.
Azt sem lehet betiltani, hogy valaki ne lépjen csíkra a járdán. Amíg másnak nem árt vele, addig senkinek nem okoz problémát. De ha mondjuk gyerekeket csonkítanak, ami a mai napig gyakorlat világszerte, vagy gyerekeket tévképzetekre nevelni már túlmegy ezen a határon.

Wildhunt 2024.04.14. 10:32:56

@Opus P.: milyen aranyos kis kommunista vagy.

GABOR2 2024.04.14. 10:37:14

@GABOR2: Amerika válasza kellemes meglepetés, de várjuk ki persze a végét:

www.portfolio.hu/global/20240414/az-egyesult-allamok-meghuzta-a-voros-vonalat-ova-intette-izraelt-az-amerikai-elnok-680427

Én még éjfél után hallgattam elemzéseket a helyzetről és igazából az elemzők megdöbbentek, mert mindegyik arra számított, hogy Irán szépen csak lenyel mindent és úgyse mer lépni semmit. Megemlítették, hogy talán 19 éve nem követett el Izrael területe ellen közvetlen támadást Irán és úgyse fogja meri most gondolták, de mégis. Ezért ki kell dobni korábbi eljárásokat amik ezzel számoltak.

Deansdale 2024.04.14. 10:44:01

@Opus P.: Abban a felében, hogy gyerekeket nem kellene megcsonkítani igazad van.

A "tévképzetek" viszont érdekes téma, egyrészt mivel alapvető emberi jog azt gondolni amit akarsz, másrészt mivel a tudomány pont a legfontosabb kérdésekre nem ad választ, pl. mi az a tudat és hogyan keletkezik, hová lesz amikor alszol vagy meghalsz, stb. Tele van a világ olyan dolgokkal amiket materiális alapon lehetetlen megmagyarázni, szóval abszolút nem elmebetegség az immateriális dolgokat fürkészni. Az más kérdés, hogy ezer évekkel ezelőtt sokan babonás, idióta válaszokat adtak ezekre a kérdésekre, amiknek a valósághoz nincs több köze annál, mint hogy a tudatodat elektronok mozgása hozza létre az agyadban, lol. A fürdővízzel nem kéne a gyereket is kiönteni.

Egyébként ha találsz egy reikist, amiből szerintem Mo-n van vagy húszezer, simán produkál neked olyan jelenséget amit a tudomány nem tud magyarázni. Ezt egészen addig kezelheted sarlatánságként, amíg személyesen meg nem tapasztalod, utána kicsit nehezebb.

Deansdale 2024.04.14. 10:44:59

@Wildhunt: Kicsit kevésbé személyeskedőn, ha lehetne...

Deansdale 2024.04.14. 10:58:56

@GABOR2: Agyalágyult bolhacirkusz az egész, egyrészt Irán válasza konkrétan nevetséges,
"Teherán bejelentette, hogy a több mint 200 drónt és rakétát lőttek ki, ezzel pedig az ügyet lezártnak tekintik"

másrészt ha a hiperszuper vaskupolájuk 200+ rakétától és dróntól simán megvédte Izraelt, akkor a sárkányrepülőknek fikarcnyi esélyük sem lett volna ha nem engedik be őket szándékosan.

GABOR2 2024.04.14. 11:11:12

@Deansdale: Talán tegnap még támadás előtt mondta valamelyik elemző, hogy muzulmánoknál nagy arcvesztés lenne, ha nem tennének semmit, sőt valami nagyot, de Irán nem fog tenni akkor se semmit...

Nem jött be.

Ja igen, mondják, hogy szinte mindet leszedték. A drónokat nyilván igen, hisz több óra volt míg odaértek volna. Viszont a rakétáknál talán túloznak, hogy 99%-ot leszedték, hisz vannak felvételek amin látszik, hogy több átjut a vaskupolán és sikerrel becsapódik:

Pl.:

www.youtube.com/watch?v=fN08qokxSoI

www.youtube.com/watch?v=ZdJNRIxmdKI

Irán tudja, hogy meg akarják semmisíteni, de ezt azért vállalták be az arcvesztésen túl, mert tudják, hogy nincs meg a szokásos amerikai feltétel, vagyis hogy őket támadják elsőnek, most egyszerűen még sokan emlékeznek rá, hogy Izrael támadott iráni területet. Persze ez egy kockázatos játék, mert Izrael lehet kidobja az ablakon ezt a módszert, hisz úgyis most haramia állam módba kapcsolt.

Robert C. Castel is mondja már, hogy Irántól el kell venni a képességet, hogy ezt megismételje. Rabbi is bemondta, hogy háború kell. Valami más elemző is bemondta, hogy támadni kell, hisz hamarosan azok a rakéták nukreális robbanófejeket hordozhatnak majd.

Izraelen múlik minden meg az USA-n... Ha USA nem segít Izrael lehet nem vállalja be, Bidennek nem hiányozna ez a választás előtt... Bár Trump jobban Izrael mellett lenne...

Elég rossz hír, hogy most Izraelen múlik nem kicsit a hogyantovább...

Kexes 2024.04.14. 13:06:32

"Az más kérdés, hogy ezer évekkel ezelőtt sokan babonás, idióta válaszokat adtak ezekre a kérdésekre, amiknek a valósághoz nincs több köze annál, mint hogy a tudatodat elektronok mozgása hozza létre az agyadban, lol. A fürdővízzel nem kéne a gyereket is kiönteni."

Pedig nekem azáltal lett egy olyan gondolatom illetve teóriám azzal kapcsolatban, hogy az elektromos áram rázásának jellegével együtt a hatalmas szeretet érzete volt kiváltva a testemben, hogy esetleg Isten jelenléte vagy része vagy alkotó eleme - vaooo :D - vagy közvetítő közege - vagy ezeknek halmaza - esetleg az a dolog, amit mi atomként vagy annak részeként ismerünk, mint mondjuk az elektron.

Az agy - is - elektromos impulzusok által működik.
A környezetünket, a közeget meg mindenütt atomok meg elektromos hullámok alkotják ilyen-olyan formában.

És ilyen formán teóriaként nem rossz az, hogy az elektronoknak köze lehet a tudathoz, szerintem.

Nyilván egy szellemi lénynek is léteznie kell valamilyen módon, gondolom és annak a létezési módnak is szüksége van valamiféle alkotói elemre, amire előbb-utóbb rá lehet jönni.

Magyarán a "természetfelettinek", az "immateriálisnak" a "csodának" is vélhetőleg vannak valamiféle fizikai, kémiai alapjai, valami közegen, közegben, közegre szükségük van a megnyilvánuláshoz és azt lehetségesnek gondolom meghatározni valamilyen "rálátási" szinten és lehetőségen, amit elérhet ilyen-olyan módon a szemlélő.

Deansdale 2024.04.14. 14:08:05

@Kexes: Ahogy a tudat megjelenik a fizikai világban annak van egy fizikai leképeződése, nyilván, de a folyamat iránya szerintem egyéretlmű, és botorság azt képzelni, hogy a tudat valami olyasmi amit az anyag okoz vagy hoz létre.

Kexes 2024.04.14. 14:49:40

@Deansdale:

"de a folyamat iránya szerintem egyéretlmű, és botorság azt képzelni, hogy a tudat valami olyasmi amit az anyag okoz vagy hoz létre. "

Értem, hogy az alap gondolkodása az embernek valami olyan, hogy van az anyag meg van a szellem.
Vagy inkább materiális meg immateriális legyen, talán mindegy.

De vajon létezhet-e egyik a másik nélkül?
Mert ugye én ezért írtam ezt, mert ez valahogy így látszik számomra:
Magyarán a "természetfelettinek", az "immateriálisnak" a "csodának" is vélhetőleg vannak valamiféle fizikai, kémiai alapjai, valami közegen, közegben, közegre szükségük van a megnyilvánuláshoz és azt lehetségesnek gondolom meghatározni valamilyen "rálátási" szinten és lehetőségen, amit elérhet ilyen-olyan módon a szemlélő.

Csak meg kell nyilvánulnia valaminek, de ahhoz, hogy megnyilvánuljon bármilyen formában kell hozzá egy közeg, amiben ezt megteheti.
Magyarán a szelleminek, immateriálisnak is csak kell közeg, ami meg átnyúlik a materiálisba is szerintem.

Egy darab kavics sem csak materiális, mert a létezésének kisugárzása az, hogy értelmet kap az, hogy a kavics nem egy semmi, és ezért nem csak materiális.
Hogy minden mögött ott az immateriális is, ami a létezését megmutatja, amitől önmagát megmutatja az az egy darab kavics, hogy: vagyok, van.
A tudat által, ami értelmet ad bele, hogy az micsoda.
Szükséges van a materiálisnak a létezéséhez így az immateriálisnak.
Az anyagnak a tudathoz, hogy az lehessen, hogy az anyag: van.

A tudat által tud lenni.
De ha nincs a kavics, akkor a tudat nem tudja kifejezni azt, hogy van, mert egész egyszerűen nincsen a kavics.
Így elég esélyes szerintem, hogy ha nincs valamiféle materiális, akkor nem tud létezni az immateriális sem.

De igazából a lényege nekem ez, hogy egész egyszerűen egy olyan materiális alapban, formában, összetételben van a tudat illetve az a lény, akit Istennek hívunk amit mondjuk nem vagy még nem érthetünk, értünk, fogunk fel, látunk át, stb-stb....

Tehát összességében én azt mondom tehát, hogy szerintem kell egy materiális közeg az immateriálisnak a létezéséhez is - hangozzék bármilyen abszurdnak - amit meg tudunk határozni.

Egyenlőre én eddig jutottam az elmélkedésemben pár napja ezen most, hogy ennek valahogy így kell "működnie"...

Deansdale 2024.04.14. 15:21:30

@Kexes: Ez már színtiszta filozófia. Szerintem a szellemnek csak az anyagi megnyilvánuláshoz van szüksége anyagra, amúgy jól elvan anélkül is. Az anyag is ellenne a szellem nélkül, csak annak nincs értelme - egy világegyetem élet nélkül? Pfff, nem hiszem, hogy valaha is létezhetne annál fölöslegesebb dolog. A szellem ad értelmet az anyagnak, de azt nem gondolnám, hogy a szellem ne létezhetne az anyag nélkül.

Aztán hogy az anyagnak mi a VALÓDI természete, hogy energia vagy hullám vagy szimuláció vagy illúzió az egész, na ezen hetekig vitázhatnánk, csak nem lenne semmi értelme, mert biztos tudása senkinek nincs erről, meg őszintén szólva nem is sokat számít.

Opus P. 2024.04.14. 17:47:43

@Wildhunt:
Mitől kommunista az, hogy valaki ellenzi azt, hogy olyan dogokat fogadjunk el kész tényként, ami teljesen szembe megy a józan ésszel és egyébként bizonyíték sincs semmire.
Az teljesen normális dolog, ha valaki magyarázatot akar a világmindenség dolgaira, Dr az nem, hogy itt ez a könyv, ebben minden válasz, de minden feltehető kérdés is benelne van.
Az, aki imádkozik, gyakorlatilag összekeveri istent a télapóval, valamiféle neki egyébként nem járó előnyöket akar lehívni az univerzumból. Gyakorlatilag azt hiszi, hogy isten azért van, hogy neki szívességet tegyen.

Ezek akkora blőd baromságok, hogy ki sem lehet fejezni.

Aki ezzel a tudattal él, az semmiben sem különbözik attól, mint aki azt hiszi, hogy kis manók éjjel megkeverik a zoknikat a fiókban.

Lehet érvelni a tévképzetek helyessége mellett, de akkor kellene valami bizonyíték is rá.

Opus P. 2024.04.14. 17:59:09

@Deansdale:
Teljesen világos, hogy materialista, tudományos alapon nem lehet mindent megmagyarázni. Még.
Mert a törekvés megvan rá. 2000 éve az emberek nem tudták megmagyarázni a szivárvány jelenséget, vagy nem értették, hogy mi az a földből előtörő láva, és erre kitaláltak különféle, az akkori elme számára befogadható magyarázatokat, az rendben van. Lett pokol meg mennyország, stb. De arra semmi szükség nincs, hogy ezeréves téves következtetéseket a mai napig tényként kellene kezelni.

Azzal semmi baj nincs, ha nem értjük a körülöttünk történő jelenségeket. Azért kutatjuk. Azzal van a baj, ha valaki azt mondja, hogy tudja a választ.

Még azzal sincs baj. Azzal van a baj, ha ezt terjesztik és emberekre kényszerítik erővel vagy furmánnyal.
Méga mégoly békés (lol) keresztény világban is megvan a presszió azzal az állítással, hogy a hívő ember az valamiféle jó ember. A nem hívő meg rossz ember. Hányszor hallani, hogy valaki azzal kérkedik, hogy hívő, meg templomba jár, annak a jeleként, hogy ő márpedig egy igaz ember. Holott nem történik más, mint egy tévképzet ápolása.

A gondolat szabadsága mindenkinek járjon. Ugyanúgy ahogy nekem jár, hogy hadd röhögjek már, ha valaki vízen járó emberről beszél meg szűzen teherbe eső nőről.

Ezek a fantáziavilág kategóriái, történetnek érdekes, de arra sem épít fel egy életet valaki, hogy dart vader igenis létező személy. Vagy ha igen, akkor az elmeorvosi eset.

Deansdale 2024.04.14. 18:11:02

@Opus P.: Szép dolog a törekvés, csak nem lehet vele minden problémát áthidalni :) Ha csak használod a józan eszed egy pillanatra és a vita kedvéért megengeded a feltételezést, hogy létezik metafizika, akkor magától értetődik, hogy azt a tudomány soha nem fogja tudni magyarázni. Ha nem létezne, akkor persze a tudomány megmagyarázhatna mindent... Csakhát létezik :)

És nyilván vannak fizikai jelenségek amiket a régi emberek nem értettek, de nem tartozik minden ebbe a kategóriába.

És az is igaz lenne amit a jóemberségről írtál, ha amúgy az ateista társadalmakban lenne bármi ami az embereket terelgeti a jóság irányába, csak sajnos nincs ilyen. Látszik is az emberiségen. Egyre több a degeneráció meg az önzés. És ez nem azt jelenti, hogy a vallásos ember jobb mint az ateista, csak vannak vallások amik motiválják az embert a fejlődésre, és akik járják az önfejlesztés útját azok általában jobb emberek, mint akik nem.

Opus P. 2024.04.14. 20:48:56

@Deansdale:
Nem kell semmiféle mikulás meg fogtündér történet ahhoz, hogy az embereket a jóságvirányába tereljék. Egy mondat elég lenne: ne légy p×cs. Ehhez nem kell egy komplett fiktív történetrendszert megálmodni és bemagolni.

Ha valaki csak azért "jó", mert tart a vallása szerint megkreált következményektől, erre való a zsákos ember legendája. Nem kell itt semmiféle hókuszpókusz. Legyél jó, vagy elvisz a zsákos ember.

Ha valaki előadja a hiedelmeit az alakváltó gyíkemberekről, vagy ha hallgatjuk azokat a szerencsétlen ifiótákat, akik szerint a légiforgalom nem más, mint mérgekkel permetezik az embereket, mint a krumplibogarat, akkor a a halántékunkat kocogtatjuk.
Közben egyik vallás sem különbözik ezektől a történetektől, azt leszámítva, hogy régebb óta forognak közszájon.

Ezek közül a mentális defektek közül csak az egyik a posztban szereplő "nem szabad a csíkra lépni" zsidó vallás. De a többi sem különb egyiknél sem. Diliházban a helyük.

Gyakorlatilag a Föld bolygó egy hatalmas diliház.

Deansdale 2024.04.14. 21:43:06

@Opus P.: "Nem kell semmiféle mikulás meg fogtündér történet ahhoz, hogy az embereket a jóság irányába tereljék. Egy mondat elég lenne: ne légy p×cs."

Ha ez igaz lenne akkor mindenki szent lenne, de nem így működik. Az emberek túlnyomó többsége egyszerű bemondásra nem változik jobbá vagy rosszabbá, szerintem ezt te is tudod, csak a vallásellenes érzelmek elhomályosítják az ítélőképességed a témában. Léteznek szupi emberkék akik lelkileg és szellemileg olyan szinten állnak, hogy jutalom és/vagy büntetés nélkül is képesek fejlődni, és akár te is lehetsz ilyen, de a többségre ez nem jellemző. A mosdatlan tömegeknek felnőttként is kell valamiféle nevelés, ahhoz pedig tudni kell hatást gyakorolni rájuk, és a zsákos emberrel való fenyegetés messze nem elég. Sőt, még a törvények sem elegendőek, sokan akkor is megtesznek dolgokat ha halálbüntetés jár érte, szóval a "ne légy p×cs" labdába sem rúg.

A vallás egy lehetséges plusz réteg a törvények mellett, hogy akit a börtön vagy egyéb bünti nem riaszt el, azt talán még valami túlvilági gikszer gondolata meghátrálásra késztetheti. Az, hogy neked a vallásokra ráhúzott köntös nem tetszik, pl. mert nem tud leülni eléd valaki és tudományosan bizonyítani a karma létezését, az voltaképp érthető, de a fürdővízzel több gyereket is kiöntesz. Mivel nem tudsz a vallások pozitív hatásairól illetve nem vagy hajlandó tudomásul bvenni őket, azt képzeled hogy csak negatív hatásaik vannak. Itt a hiba a te készülékedben van.

Nem mellesleg léteznek olyan vallások amikben nincs olyan babonaság amit itt annyira csépelsz, pl. a Buddhizmus jobbára csak koncentrációs ill. meditációs gyakorlatok gyűjtemény pár tanmesével, amiről mindenki azt gondol amit akar.

S ha már itt tartunk, a legtöbbet még mindig a keresztények adakoznak az egész világon, pedig mindenki lenézi őket és mindenkinek nagy a pofája, hogy ők mennyire jóerkölcsűek a keresztény hit nélkül is. Hmmmmm.

Opus P. 2024.04.14. 21:57:52

@Deansdale:
A buddhizmust nem is sorolnám a vallások közé, legalábbis nem a szokásos dogmatikus vallás.

Lehet, hogy valaki azt gondolja, hogy a vallás segít jobbá trnni az embereket, de sajnos a vallásos emberek pont ugyanannyira rosszak, plusz még a bűnök egy részét kimondottan a vallás nevében követik el.
Az európaiaknak van miből adakozni, mert korábban a jóerkölcsű keresztények gyarorlatilag az egész világot legyalulták. Micsoda üdvözítő tanok.
A történetük viszont nem különbözik sem a koboldokétól, sem a fogtündértől, sem az alakváltóktól, sem a dévényitibibácsi 3 kívánság istentől.
Az egész egy kitalált világ, semmivel sem másabb, mint a star wars vagy a marvel univerzum, csak régebbi.
Sajnálatos módon vallásos neveléssel a szülők átragaszják a tévképzeteiket a gyerekeikre, ami bűncselekmény.

Az, hogy a vallás nélküli világ nem tökéletes, az még nem teszi egyik fikciót sem igazzá.

A terhes szűz nő meg a vízen járás legendáját kész tényként elfogadni pisztán agyrém, de ha valaki azzal próbál jó embernek látszani, hogy beszopta a hülye történetet, az meg komplett idióta is.

Deansdale 2024.04.14. 22:29:56

@Opus P.: "sajnos a vallásos emberek pont ugyanannyira rosszak"

Ez egy alaptalan általánosítás, ugyanolyan babona mint hogy az Isten ül a trónján és téged néz :) Statisztikák szerint van különbség az emberek között vallási alapon is, pl. épp most említettem, hogy a keresztények többek adakoznak mint az ateisták. A statisztika objektív tény, amin nem változtat az olyan semmitmondás, hogy minden csoportban vannak jók is meg rosszak is.

"plusz még a bűnök egy részét kimondottan a vallás nevében követik el"

Igen, más bűnöket meg a vallásellenesség nevében.

"Az európaiaknak van miből adakozni, mert korábban a jóerkölcsű keresztények gyakorlatilag az egész világot legyalulták"

Na ez például egy woke vallási dogma, ugyanazon a szinten mozog mint a mikulás meg a zsákos ember. Európában lement 2 világháború jóval a gyarmati időszak után, sok helyen a nulláról kellett mindent újraépíteni, fehérgyűlölő ostobaság hogy valami lopott cucctól lennénk gazdagok. Ráadásul 4-5 gyarmatosító országon kívül a többiek eleve nem is profitáltak semmit, sőt, mi pl. 150 év török megszállás alatt álltunk. Nem azért jobb itt az életszínvonal mint Zairében, mert kiraboltuk az ottani négereket.

"A történetük viszont nem különbözik sem a koboldokétól, sem a fogtündértől, sem az alakváltóktól, sem a dévényitibibácsi 3 kívánság istentől."

És miért nem vagy képes szétválasztani a babonát pl. a társadalomszervezéstől? Ha van egy nagyapád aki hisz a fogtündérben akkor legszívesebben agyonvernéd és a kurva anyját akkor is, ha amúgy egész életében keményen dolgozott és kiemelte a családot a nyomorból?

"Az egész egy kitalált világ, semmivel sem másabb, mint a star wars vagy a marvel univerzum, csak régebbi."

És téged miért dühít a star wars? :) Szerinted az neked jó, ha gyomorfekélyt kapsz a gondolatra, hogy mások marvel filmeket néznek?

"Sajnálatos módon vallásos neveléssel a szülők átragaszják a tévképzeteiket a gyerekeikre, ami bűncselekmény."

Nem tudom érzékeled-e, hogy sokkal erőszakosabban akarod másokra kényszeríteni a saját nézeteidet, mint azok rád. Ilyen értelemben semmiben sem különbözöl a legszemellenzősebb vallási fanatikustól. Szerintem talán próbálj arrafelé tendálni, hogy mások ne szóljanak a te gyerekeid nevelésébe, és cserébe te sem szólsz a másokéba. Ha szerinted neked mégis okod és jogod van ilyesmire, akkor te vagy a megalomán őrült akitől meg kell védeni a társadalmat.

"Az, hogy a vallás nélküli világ nem tökéletes, az még nem teszi egyik fikciót sem igazzá."

Teljesen lényegtelen, hogy igaz-e bármelyik fikció, vagy sem. Mit számít? Szerinted hány fikció van pl. a coviddal kapcsolatban, amiben emberek hisznek? Nincs ember aki ne hinne ezer fikcióban, téged is beleértve. Csak általában az emberek elvannak békében egymás fikcióival, téged viszont bosszant, hogy a másoké másmilyen.

"A terhes szűz nő meg a vízen járás legendáját kész tényként elfogadni pisztán agyrém, de ha valaki azzal próbál jó embernek látszani, hogy beszopta a hülye történetet, az meg komplett idióta is."

És te attól vagy jó ember, sőt, JOBB, hogy itt okádsz a keresztényekre? :)

Nem személyeskedni akarok ezzel az egésszel, csak ebből a rémálomból szerintem a tükörbe nézés tudna téged a legkönnyebben felébreszteni. Nem szükséges gyűlölnöd azokat, akik más fikciókban hisznek mint te, sőt, a probléma a világban nem a fikció, hanem az értelmetlen gyűlölet.

Opus P. 2024.04.14. 23:12:54

@Deansdale:
Én nem a keresztényekre okádok, hanem minden dogmatikus vallásra.

És nincs kifogásom ellene, ha valaki otthon a 4 fal közt koboldokban hisz vagy boszorkányokban vagy akármiben, amíg azzal nem árt másoknak.

De ma már az is aggályos, ha az ember egy dobermannak meg akarja kurtitani a fülét, az viszont valahogy mégis elfogadott gyakorlat, hogy a fiúgyermekekből darabokat vágnak ki.

Azzal sincs bajom, ha valaki marvelt néz, de ha azzal jön nekem, hogy az mind igaz, akkor kocogtatom a halántékom.
Ha meg azzal jön, hogy én nem vagyok elég jó ember mert nem hiszem el, hogy mind igaz az megint egy újabb helyzet.

Értem, amit a társadalomszervezésről írsz. Ezzel nincs is bajom. Azzal van a bajom, ha a társadalomszervezés a lápi lidérc legendájára épül.
Viszont sajnos a tapasztalatok alapján még a kimondottan materialista alapokon nyugvó elgondolás is azonnal vallássá válik, ha társadalmat próbálnak rá megszervezni, és pont olyan pusztító népirtássá válik, mint bármelyik vallásháború.

Amit a koronanátha vallásról írsz azzal is egyetértek. Bármi vallássá válhat, ha kérdések nélkül elfogadjuk a legutolsó állítást, bármi azonnal vallás lesz, ha bizonyítékok nélkül, vagy épp szembemenő bizonyítékok mellett elfogadunk egy állítást. Hálás vagyok az elmúlt pár évnek, hogy első sorból nézhettem végig, hogy miképp alakulnak ki és terjednek el új vallások a maguk dogmáival, hívőivel, papjaikkal eretnekeikkel és inkvizícióival.
Sajnos a mintázat mindenhol ugyanaz, legyen az bármelyik dogmatikus istenhívő vallás, vagy társadalomszervező ideológia, akár a kommunizmus, akár a nemzetiszocializmus, kapitalizmus vagy liberalizmus vagy ezek bármilyen kombinációja.

Ha viszont a mintázat azonos és ezeket a folyamatokat nem kerülhetjük el, akkor jobban szeretném, ha a társadalomszervezés nem loch nessi szörny vagy a jeti legendájára, a kénköves pokol vagy a mutáns vírus fenyegetésére, vagy hogy derékszögben 13-at kell rázni a szódásszifonon, hanem valamiféle józanabb dologra épülne.

Épp ezért, ha elítéled a koronanátha vallást, akkor ugyanazon az alapon az összes többi vallást is el kellene ítélni.

Az erkölcsi tanítással sincs semmi bajom. A keresztényeké pl kimondottan szimpatikus, hogy pl ne árts a másiknak.
Kár, hogy semmit sem sikerült tartani belőle.

A gyarmatosítás:
Lehet, hogy vannak olyan európai országok, amelyek nem vettek részt benne mások meg igen. És nem tudok egy olyan pontra mutatni a földgömbön, amit az európai emberek ne próbáltak volna az irányításuk alá vonni és a vallásukat elterjeszteni. Persze nyilván dél amerikában a kereszténység jobb dolog, mint kukulkán nevében embereket belezni, de a kereszténység nevében is kibeleztek sokakat. Mondjuk értük nem kár, mert úgyis kibelezték volna egymást.

Teljesen mindegy, nem ez a lényeg. Nem a társadalomszervezéssel van gondom, hanem a lápi tündér legendával.

Deansdale 2024.04.15. 07:40:18

@Opus P.: A csonkítással már mondtam, hogy én sem értek egyet.

"Ha meg azzal jön, hogy én nem vagyok elég jó ember mert"

Te is azzal jössz, hogy ő nem elég jó ember - akkor mi a különbség? Mármint hinni mindketten hiszitek, hogy igazatok van, szóval ne az legyen a válaszod, hogy mert neked igazad van. A kérdés valójában arra vonatkozik, hogy minek van bennetek belső igény más emberek ócsárlására.

"Azzal van a bajom, ha a társadalomszervezés a lápi lidérc legendájára épül."

Egyrész jó kérdés, hogy 2000 évvel ezelőtt mire kellett volna hogy épüljön :) Másrészt a tömegeket a saját szellemi színvonalukon kell megszólítani. Az csak önátverés, hogy a világ civilizáltabb lett és most már meghaladtuk a babonákat. Sőt, ahogy a woke vallás lecserélte a hagyományosakat tökéletes bizonyíték arra, hogy még az intelligens emberek is ugyanolyan hiszékenyek mint régen. Mostanra talán már egyértelművé vált, hogy az embereknek kell valami hit, valami ügy, valami elvont vagy magasztos bármi ami mögé felsorakozhatnak, és aki azt hiszi, hogy nincs ilyenre szüksége, azt a társadalommérnökök a tudta nélkül szervezik be az egyik ilyenbe. És ezért talán nem lenne rossz stratégia kitartani olyan "ügyek" mellett, amik előrevitték a nyugati társadalmakat, mint pl. a kereszténység, mert ez legalább a mocskosabb szaroktól megvédene, mint pl. a woke agyhalál.

"jobban szeretném, ha a társadalomszervezés ... valamiféle józanabb dologra épülne"

Ezt én is szeretném, csak tudom hogy nem működik. Ehhez olyan feltételek kellenének amik nem állnak rendelkezésre, pl. feddhetetlen társadalommérnökök akiket feddhetetlen politikusok ellenőriznek, lol.

"Épp ezért, ha elítéled a koronanátha vallást, akkor ugyanazon az alapon az összes többi vallást is el kellene ítélni."

Nem mindegyik ugyanannyira káros, a kereszténység például felépítette a nyugati civilizációt (amíg egy rivális vallás ki nem csinálta).

"És nem tudok egy olyan pontra mutatni a földgömbön, amit az európai emberek ne próbáltak volna az irányításuk alá vonni"

A történelem top 20 legnagyobb birodalmából 5 (ÖT) volt fehér, a többi színes. Meg tudod nekem magyarázni, hogy az az 5 miért probléma és a 15 másik miért nem? Meg tudod magyarázni, hogy ha a fehérek csinálták ugyanazt amit a színesek akkor az a fehéreknél miért nagyobb bűn? Ráadásul a fehérek sokkal civilizáltabban nyomták, mert a színeseknél a teljes népirtás volt a divat, mi meg ehelyett inkább elterjesztettük a technológiánkat és tudományunkat. (Ázsia a mai napig ebből él.)

Amúgy magyarként tényleg duplán furcsa ha valaki beleesik ebbe a woke dogmacsapdába, mert mi aztán tényleg soha nem gyarmatosítottunk, viszont többször voltunk mások prédája ill. gyarmata, és fehér emberként mégis minket gyűlölnek még az iszlamisták is, lol. Egyébként ezt a témát többek között a zsidó vallásúak terjesztik azért, hogy a keresztény vallásúaknak ártsanak vele, és gondolom téged zavarna ha a zsidó vallás szekerét tolnád :)

A lápi tündér legendája nem kell hogy zavarjon, mert semmi jelentősége és senki nem kényszeríti rád.

Wildhunt 2024.04.15. 10:03:27

@Opus P.: mert eddig aki a kereszténységet be akarta tiltani, az kollektivista tömegmészárlást akart. Tapasztalat.

Wildhunt 2024.04.15. 10:08:31

@Deansdale: szerencsétlen hülye Arisztotelész, Ágoston, Pascal, Newton, Bohr, stb. Milyen kár hogy unintelligens hülyék voltak, akik nem tudták felfogni, hogy nem létezik a fogtündér.
Még jó, hogy vannak vezérlő woke csillagaink.

Deansdale 2024.04.16. 08:36:17

@Wildhunt: Na igen, valójában nem nehéz megérteni, hogy metafizika és babona egymástól függetlenül létezik, a vallásokban pedig keveredtek, de ettől a keveredéstől a metafizika még nem változik nemlétezővé. És lehet a babonát nem szeretni, de fölösleges agresszíven gyűlölni, főleg mivel rengetegen nincsenek azon a szellemi szinten hogy tiszta metafizikával meg lehessen őket szólítani. A babonának is megvan a maga hasznos szerepe.

GABOR2 2024.04.17. 19:08:17

Hi! Nagyobb szünet után én is írtam cikkeket... nem is keveset. Párat berakok ide, most több is gazdasági:

Egy gyors Matolcsy vs Varga:

ujtechkor.blog.hu/2024/04/17/matolcsy_vs_varga_hamis_beke

Volt egy friss cikk ami azt igérte, hogy elárulja miért ilyen drága a magyar kenyér. A válasz kiakasztott:

ujtechkor.blog.hu/2024/04/17/hogy_miert_ennyi_a_kenyer_ara

Albérletárakról:

ujtechkor.blog.hu/2024/04/17/az_eletszinvonal_emelkedese_a_fizetes_emelkedesevel_csak_illuzio_a_plusz_penz_nem_marad_nalad_alberl

Hartrigel 2024.04.17. 22:10:28

Ez most off az alaptémához képest, de ha már vallásismereti kisokos felvetek pár érdekességet.
Egyszer beszélgettem egy ismerősömmel, aki "megtért", de elég - a saját szavaimmal élve - lélek nélküli módon. Kb. a fordítottja volt az 1.0 dedó ateista esetnek: a világ rossz, és ha isten jó, akkor miért engedi, hogy mindez legyen, r-go nincs isten. Itt mondja nekem, hogy ő inkább hisz Istenben, mert egyszerűn képtelené vált bízni az emberiségben. (Ez azért baromi elgondolkodtató szerintem.)

Ahogy a fentebi szóvaltásokból is tisztán kitűnik, hogy még a legfényesebb koponyák is tudatukon kívül vallásokat keresnek, csak tiltja az egojuk, hogy ezt kimondják.
Erre mondja mostanában sok, mondjuk úgy, nyitottabb gondolkodású kutató, hogy vallásosság igazából az emberek alapállapotának része, és ez az 500 év, amit mi szekularizációnak és istentagadásban töltünk, csak egy kivételes, ideglenes állapot, s idővel kifog sarjadni egy új vallás.
Nos, ennek nyomait napjainkban is látjuk sarjadni, de magam részéről biztosra veszem, hogy az a vallás nem egy mennyei minőség lesz.

Másik gondolat, egy másik beszélgetésemben felvetődött, hogy mi is lenne, ha a tudomány konkrétan bebizonyítaná Isten, és a metafizikai dolgok létezését?
Nekem 3 hozzáfűzni valóm van.
1. Tuti lennének, akik "csak azért sem" hinnének.

2. Valóban érdeke lenne a hatalomnak ezt nyilvánosságra hozni? Gondoljatok bele. Ez azt jelenténé, hogy felelősséggel tartoznának valami felé. (Isten) Lenne valamiféle korlátja hatalmuknak az üres erkölcsi fröcsögésen kívül.

3. Kb. 600 évvel ez elötig amúgy is ez volt a helyzet: mindenki kb. tudományos ténynek vette Isten létezését. S jött a hajcihő hogy mégis hogyan jó és helyes ehhez a tényhez viszonyulni. (vallásháborúk)

+1 modern világunkból kinézem, hogy egyszerűen kiaknázandó térnek tekintenék a "metafizikai világot" és csak próbálnának visszaélni vele. Hehe, jó kis vallásXscifit lehetnek ebből írni. De tutira veszem, hogy már valaki megcsinálta.

De hogy az alaptémához válaszoljak. Nekem sérelmem a zsidókkal, hogy amig ők akármikor bejöhetnek az én "helyeimre" s ha nem engedem antiszemita pöcs vagyok, de nekem a világon semmi keresnivalóm nincs pl. az ő iskoláikba, mert nem vagyok közülük való. stb. stb.

Deansdale 2024.04.18. 09:02:38

@Hartrigel: "ő inkább hisz Istenben, mert egyszerűn képtelené vált bízni az emberiségben. (Ez azért baromi elgondolkodtató szerintem.)"

Na igen, ez kissé tudathasadt elképzelés :) Az emberiségben én sem bízom, tekintve hogy pszichopaták uralnak minket, a többség meg még ahhoz is túl hülye, hogy egyáltalán tudjon erről, nem hogy megértse... De az én elképzeléseim szerint (ami nem azonos a keresztény dogmával) az Istennek nevezett bigyó "teremtette" ezt az egészet ilyenre, tehát ha a könyv nem tetszik, akkor az író sem fog :) Valami jóisten-képbe menekülni, aki majd a túlvilágon megjutalmaz, általában lelki/szellemi kapituláció - bár ez érthető is valamilyen szinten, mert még a buddhisták is azt mondják, az élet szenvedés :) Kell az embernek valami kapaszkodó, mert ha itt minden szar, akkor vagy az egész teremtés szar, vagy máshol minden jó, és az utóbbi sokkal barátságosabb elképzelés mint az előbbi.

Tegnap támadt egy érdekes gondolatom, hogy az emberek zöme olyan gondolati rendszerekhez sodródik amik az ő eleve meglévő érzelmeiket pozitívnak állítják be. Pl. egy nemileg zavarodott tini azért közeledik a transz-mozgalomhoz, mert az azt mondja, hogy az ő zavarodottsága normális, sőt, dícséretes. Aki utál adót fizetni az libertárius lesz, stb. De ez nem tudatos, az ember nem gondolkodik el, hogy szeretne csoportot találni valamilyen érzelméhez - inkább utólag racionalizál, hogy azért tagja a csoportnak mert az a csoport képviseli az igazságot, mindenki más meg téved. Közben persze teljesen tökmindegy, hogy a gondolati rendszer igaz-e vagy hamis, hogy jó vagy rossz, ha érzelmileg támogatja az illetőt akkor nagy az esély, hogy a híve lesz. ...és még az is teljesen mindegy, hogy a kiváltó érzelem jó vagy rossz, normális vagy beteg. (A marxi eszmék alapérzelme pl. az irigység.)

Ez ott kapcsolódik a vallásossághoz, hogy a tudatalatti igény a csoporthoz tartozásra nem racionális, tehát az ember HINNI fog abban a csoportban amihez tartozik, legyen az vallás, tudomány, politika, filozófia, bárakármi. A tudatalattink úgy van hangolva, hogy valahová tartozni kell, és ezért a célért a tudatalattink HISZ dolgokban amikből a tudatos gondolkodást megpróbálja kizárni, szükség esetén átverni. (pl. kognitív disszonancia)

Ennek leggyönyörűbb példája a szkeptikus társaság, akiknél durvábban elvakult vallási fanatikusokat én még nem láttam.

"mi is lenne, ha a tudomány konkrétan bebizonyítaná Isten, és a metafizikai dolgok létezését?"

1. nyilván :)
2. a pszichopatákat nyilván csak az érdekelné, hogy ők hogyan tudnak hasznot húzni belőle
3. ha a tudomány egy konkrét dolgot bizonyítana az talán csökkentené a háborúskodást, bár a meglévő agresszív vallások nyilván ellenségnek tekintenék az új felfedezést

"nem vagyok közülük való"

Igen, tipikus pszichopata viselkedés az övék - az egész világot a sajátjuknak tekintik, tehát ami a tiéd az is az övék, te viszont ne üsd az orrod az ő dolgukba. Az a gáz, hogy ez tényleg, szó szerint pszichopata viselkedés, és ugyanúgy jellemzi a vallásukat mint a "néplelküket", csakhát még beszélni is tilos erről, mivel ők megtiltották, holott amúgy épp szétb*ssza az egész világot ez a pszichopataság. Izrael vért és verítéket nem kímélve dolgozik a 3.VH kirobbantásán, mert nekik jár nemcsak Gáza, de a nyugati palesztin területek is, meg Szíria is, és Iránt is joguk van elpicsázni, nyilván. Minden az övék, épp csak idő kérdése amíg a bitorlókat rabszolgasorba taszítják vagy megölik... És ennek tilos ellenállnunk, mert az antiszemitizmus lenne :) Holott amúgy szerintem rég nyilvánvaló, de akinek eddig nem volt az, az most rájöhetett, hogy a világ minden népére PONTOSAN ugyanúgy tekintenek mint a palesztinokra, és ha alkalmuk nyílik a mi gyerekeinket is porrá bombázzák, és az általuk birtokolt média azt fogja mondani hogy ehhez minden joguk megvolt. Színtiszta önvédelem! Már arról is "ízléstelen" beszélni, hogy legalább 2 alkalommal a magyarsággal is megtették amit most Gázával, amikor Rosenfeld Mátyás és Kohn Béla hatalomra jutottak az első dolguk a magyar emberek mészárlásának megszervezése volt, és nyilván a konkurrenciával kezdték, az arisztokráciával és a szellemi elittel. Jaj, dehát izé, ők nem zsidóként irtották a magyart, hanem bolsevikként, az úgy teljesen más, a zsidóságuknak a magyarmészárláshoz semmi köze nem volt, még úgy sem hogy a Talmud konkrétan utasítja a zsidóságot a más népek irtására, azzal a jótanáccsal, hogy kezdjék az arisztokráciával és a szellemi elittel.

Na ez jó kusza komment lett :)

Deansdale 2024.04.18. 09:10:42

@Deansdale: "A marxi eszmék alapérzelme pl. az irigység."

A modern haladár mozgalom gyakorlatilag egy gyűjtőakol az összes negatív, emberellenes, beteg, romboló érzelem számára. Minden olyan betegséget és gyűlöletet és ártani akarást normalizálnak, amik a gazdatársadalom szétesését eredményezik. Ezért tilos náluk pl. a migráció ellenzése, mert az külső ellenségkép, az a társadalmat MEGERŐSÍTI, nem rombolja. És persze okos módon a migráció ellenzését gyűlöletnek hazudják és gyűlöletet keltenek az irányában. Végtelenül cinikus és pszichopata, de zseniális a maga pusztító voltában. Ezért záratták be a diliházakat és ezért nyomorítják meg a fiatalságot is, pl. a transzhülyeséggel, mert így futószalagon gyárthatják a sérült lelkű embereket akiket becsatornázhatnak a saját mozgalmukba.

Mia and Me 2024.04.18. 15:25:20

A posthoz:
Az eleve fura volt nekem annakidején, hogy a templomba ugye csak a fejen lévő kis fejfedővel mehetnek be - állítólag azt is azért hordják, hogy az isten ne lásson be a fejükbe.

(alusipka ugye)

Milyen már ha az isten elől takargatni kell a gondolatokat, terveket?

Ebből látszik, hogy ez egy nagyon külső valami (valaki), akivel nem is feltétlenül jódolgukban kötöttek szövetséget.

Szóval ha ezt nézzük, akkor a föld kivülről jövő gyarmatosítása az egész földi történet, és ebbe beleilleszkedik, hogy a kiválasztott nép az meg az aki ezt a gyarmatosítást a földi viszonyokhoz formálja.
(persze a saját kis pecsenyéjüket akarják sütögetni, ezért lehetséges a kiskapukkal átverni a fő gyarmatosítót)

Lényeghében most is ez van, globálisan és nagyvonalakban is. Valakik színfalak mögötti irányításával egy kisebb csoport ember eladja a nagyobb csoport embert (munkáját, javait, életét - országonként más-más értékre kihegyezve) kilóra.

Mia and Me 2024.04.18. 15:28:47

@Deansdale: "a legtöbbet még mindig a keresztények adakoznak az egész világon, pedig mindenki lenézi őket és mindenkinek nagy a pofája, hogy ők mennyire jóerkölcsűek a keresztény hit nélkül is."

mondjuk az adakozásnak nincs sok köze az erkölcshöz...

Mia and Me 2024.04.18. 15:36:08

@Opus P.: "Nem kell semmiféle mikulás meg fogtündér történet ahhoz, hogy az embereket a jóságvirányába tereljék. Egy mondat elég lenne: ne légy p×cs."

ezzel egyetértek.
Szerintem egy jó éve tán pont itt tettem fel a kérdést, valami másik vallásos cikk vagy komment alatt, hogy mindenki gondoljon bele saját "magába" :), csak azért tesz jót (és nem tesz rosszat) mert x, y, z hívő?.. vagy ha megmondják neki, hogy ha meghal akkor se lesz semmi, tehát tényleg semmi, akkor is jó lenne-e?
Tehát hogy alapvetően, ha nincs jutalom, nincs megtorlás, nincs semminek semmilyen következménye, akkor kik élnék ugyanúgy a nagyjából jóságra törekvő életüket és kikkel szaladna el azonnal a következmény-nélküliség tudata rossz irányba?

Deansdale 2024.04.18. 15:36:37

@Mia and Me: "mondjuk az adakozásnak nincs sok köze az erkölcshöz..."

Ha olyan értelemben nézed, hogy ki mennyire jó ember, elég sok köze van hozzá, mert mondani ugye akármit lehet, de konkrét áldozatot csak olyan ember hoz aki komolyan is gondolja.

Mia and Me 2024.04.18. 15:43:25

Egyébként a szabálykövetés kijátszása lehet túlélést segítő "okosság" is. Kérdés, hogy miért változtathatatlanok a szabályok ? ( a merevség, a változtathatatlanság = halál)
Filozófiailag - ha "isteni szabályok" fölött elment, túlfejlődött az élet, akkor a földi "helytartók" az élet továbbélése és továbbvitele miatt kijátszhatják a bebetonozott , felesleges , életellenes szabályokat.
Persze ezt most nem rájuk értem, hanem pusztán gondolati síkon, tehát így értve van értelme az "elmebetegnek" tűnő dolgoknak is, mert nem tudjuk miért nem változtathatók a szabályok, vagyis ha hülye módon lehet kikerülni, akkor kénytelen vagy olyan módon.

Hartrigel 2024.04.18. 19:04:25

@Deansdale:
"Na igen, ez kissé tudathasadt elképzelés".

Szerintem a legtudathasadtabb elképzelés azok, amikor mai vulgár-ateistákat hallgatom ekte keresztény toposzokkal vagdalkozni.
Ugye a Woke mozgalomnak is egyik nagy alapja a bűntudat és a vezeklés - persze csak a fehéreknek. Meg világvége várás szintű globális felmelegedés várás attól függetlenül, hogy ez most mennyire igaz-e vagy sem.
Igazából, ha Hararit olvasol, ott ki is olvashatod sorok közül, hogy a metafizikai ígéretek technika általi megvalósításáról ábrándozik, szinte vallásos áhítattal. A buddhista elemeket meg már ne is említsem.

Egyszer, egy kocsmai beszélgetésben elmondtam, hogy szerintem miért hülyeség a tudat számítógépre való feltöltése, ami szerintem eleve egy paradoxon.
Mert ugyan manapság van az a nézet, hogy én igazából csak a génjeim és biokémiai folyamatok által meghatározott algoritmus halmaz vagyok. Nos, akik ezt a nézetet vallják valamiért nem akadnak ki, amikor én rámutatok, hogy akkor ha nekem az agyamat, vagy csak a "tudattomat" elszakítják a génjeimtől és ezektől a folyamatoktól, miért is működnék ugyanúgy egy merevlemezen. Ekkor vagy néznek már "hogy hogy voltam képes ilyen hülyeséget kérdezni" vagy piszmognak az orruk alatt. Egy idő után rájöttem, hogy ez hit a tudat feltöltésbe egy poszt-modern hit a lélekben. Egy eszenciám, ami a fizikai testemtől elszakítva is én vagyok. Aminek létezését tagadják.

NÉha valóban úgy érzem: "Bakker legyek inkább simán keresztények! Az kevésbé cringe!"

Lehet ismered ajánlok egy videóst. Whatifalthist
www.youtube.com/watch?v=-SjMVJrmhh8

Értelmes videókat csinál a srác, még ha nem is szabad mindent kézpénznek venni, de érdekes témákat feszeget.
Abban amit küldtem neked a lényegében kifejti, hogy amit mi ma ateizmusnak és szekularizmusnak élünk meg az sok gondolkodó szerint valójában gnoszticizmus. 58. perctől tér igazából erre ki, de érdemes végig nézni a videót.

"Izrael vért és verítéket nem kímélve dolgozik a 3.VH kirobbantásán..."

Meglepett, hogy pont egy ilyen témájú poszt alatt még nem került szóba, hogy vannak olyan keresztény irányzatok, amelyek ezt amúgy alapnak is veszik.
Akik szerint a zsidók csak "teszik a dolgukat". Plusz, ha Jézus tölük született, az anti-krisztus is belőlük fog, és ezzel nem kell ágálni. Just let it happen. Sőt! A foghúzáson is jobb gyorsan túlesni alapon állnak hozzá!
Ezek a neoprostestáns és újhullámos-karizmatikus keresztény felekezetek között vannak ilyenek. Ezért ennyire izraelbarátak, mert a prófécia megvalósulását látják bennük.
Amerikában Trump bázisának egy stabil szegmense is ezek. Sokan azt hitték, hogy Trump egy tulok, ki fogja robbantani a III. Vh-t, jön az Armageddon, Jézus második eljövetele és a mennyei királyság.
Bár Biden többet tett ez irányba ettől függetlenül.
Mondjuk Izrael népéből még mindig előléphet az anti-krisztus.
Aztán ha a világon lévő 12.500 atomtöltet elfüstölne valóban hamar mind az Úr színe elött találnánk magunkat.

Mondjuk ez egy 10 danos 'coping' mechanizmusnak hangzik, de ilyen nézetek is vannak, hogy zsidókban csak "fut a program". Aminek a végén persze megölnek mindenkit, de utána mind együtt boldogok leszünk. :)

Deansdale 2024.04.19. 10:12:26

@Hartrigel: "miért hülyeség a tudat számítógépre való feltöltése, ami szerintem eleve egy paradoxon"

Ebben egyetértünk, többek között azért, mert a tudomány azt sem tudja mi az a tudat, nemhogy lemásolni képes lenne, és még ha valami csoda folytán le is tudná másolni, azzal az eredeti még az ember fejében marad. Ráadásul ez feltételezi, hogy lehetséges olyan digitális futtatási környezetet teremteni amiben a tudat egyáltalán képes működni, mert a jelenlegi nullák és egyesek vagy épp a windows nem hiszem, hogy ugyanúgy kiszolgálnának egy tudatot mint az agy. A jelenlegi szinten, meg még legalább 100 évig legföljebb annyi lehetséges, hogy egy AI-nak csúfolt programba beillesztenek pár információt arról, hogy milyen volt az illető, aztán ez a program bohóckodik. Ilyesmire már vannak is kísérletek, ha jól tudom.

"amit mi ma ateizmusnak és szekularizmusnak élünk meg az sok gondolkodó szerint valójában gnoszticizmus"

Megnéztem a videót, volt benne több érdekes gondolat, de mintha nem merne elég mélyre nézni a posványba, megelégszik azzal amit a felszínen lát. Kb. olyan világképet ad elő, hogy a politikusaink modernisták ill. gnosztikusok, és ezért szar minden, holott szerintem nem nehéz rájönni, hogy van mögöttük legalább még egy réteg, ami leosztja a lapokat a politikusoknak, és ezek a háttérben garantáltan nem modernisták, és szerintem a gnoszticizmusban sem hisznek. Amit ők csinálnak velünk, az úgy néz ki mint a gnoszticizmus, ez igaz, de a háttérhatalomnak nem kell hinni valamiben ahhoz, hogy fegyverként használhassa ellenünk. A társadalmainkat tökéletesen lerombolja ez a modernista/gnosztikus katyvasz akkor is, ha a rócsildok és rokkefellerek nem hívők.

"Sokan azt hitték, hogy Trump egy tulok, ki fogja robbantani a III. Vh-t"

Ebben az az érdekes, hogy Trump maga sosem tett vagy mondott semmi olyasmit ami ezt a hitet alátámasztotta volna, 100% balos agymosás és illúziókeltés volt az egész, de olyan gyökér szinten, hogy azóta nettó szégyen balosnak lenni. Vagy embernek. Kb. mintha a fityisz-média sulykolná, hogy Magyar Péter szó szerint az antikrisztus, és ehhez nyilvánvalóan photoshoppolt képeket mutogatnának, ahol csecsemőket eszik, a sok jobber meg birkamód skandálná, hogy igen, MP az antikrisztus. Amikor ilyesmikkel szembesülök én is úgy érzem, hogy jöhetne már a világvége :)

valis47 2024.04.19. 14:12:23

@Deansdale: Trumpra azt is mondták, hogy rasszista. Arra sem kellett bizonyíték. Meg azt is, hogy orosz ügynök. Gondolom orosz ügynökként akart III. világháborút kirobbantani vagy mi.

Ponyvaíró néger 2024.04.28. 10:20:35

@GABOR2: (habár nem fogok tudni részt venni a kommentelésben, egy gondolatot had osszak meg)
Isten ebben a Bibliai rendszerben maga a Valóság.
Isten nem tud eltérni a Valóságtól, tehát minden ami Valóság az mögött az Isten van (Valóság = Isten; bármi is legyen az).
Ha tanulmányozod a Valóságot, lehetsz keserű, mert én sem vártam pl., hogy Krajnában megint galiba legyen. Simán megtalálod a Bibliában a dolog hátterét. Persze vannak ezek a pajeszos ördögök, de a gonoszhoz kell még a buta is, és úgy kerek. Kettő azaz kétség-be-ejtő.

Nem ott tart az emberiség, ahogy álmodják. Én is úgy vagyok itt mint valami boddhisattva: látom, hogy a többség folyamatosan elbassza szinte az összes kihívását, és keresném a módszereket, hogy hatékonyan segítsek. Attól fázik a lelkem, hogy nem találok fülekkel rendelkező embereket. A kollektív bukás Falanszter jelenete zajlik.
A gyenge embert most is beleküldik a golyóba, ez a Valóság. Nagyon nehéz segíteni.

GABOR2 2024.04.28. 14:14:56

Új klimariogatás mozi, gonosz fehérekkel, jó és okos feketékkel; a történetben egy fekete ember találja fel a dolgot ami megmenthetné az emberiséget...

www.youtube.com/watch?v=7fCLEeBV4F8

Deansdale 2024.04.28. 14:23:07

@GABOR2: Ezek az áldott zsidók már csak ilyen filmeket szeretnek csinálni, egyem a zuzájukat...

Hartrigel 2024.04.30. 23:25:06

@Deansdale: A srác amúgy szeret rébuszokban beszélni; pl. hogy meg kell felelnie a néző közönségnek. A fura, hogy ezt el is mondja és... elnézést kér érte. De ő meg tud élni a jétyúkból. Hát... jó neki. A helyén kell kezelni. Azért érdekes vidókat csinálni, de a mai jútyúkhoz képest azért mélyen jobbra húz.

Én még az is kinézem, hogy valahogy elválasztják az lelket vagy szellemet a testtől, bár nem szeretnék a helyükben lenni. Azért van az a szint, hogy néha egyszerűbb meghalni.

Trumpnak is és Orbánnak is adnak olyanoka a szájába, hogy sose mondott semmi olyat, pl. Orbánnál, hogy ki akar lépni EU-ból, és be az Oroszföderációba, aminek semmi alapja nincs, de milliók elhiszik az országban.
Plusz, mostanában hírben van, hogy az ellenzék leírta a generációt, ezért az eljövendő betörésére gyúrnak a sok megmondóemberrel/influencerrel és a töntetésekből látszik, használ is, mert amikor kiállnak, vagy megkérik őket, hogy mondják el miért vannak ott, ők sem tudják, csak hebegnek habógnak, hogy "mert mondjon le". Plusz, betyárbecsületből/sportszerűségből nem szabad eddig hatamon lenni. És unjuk. Szóval csak ezért, ezzel az erővel, adjuk át a trónt Hitlernek/Sztálinnak.
Én itt most nem kötegszem, de tényleg ilyen szintű érvekkel találkozom. És a főérv, hogy Orbánék lopnak, s ez minden a világon felül ír: Jöjjön migráns, hallansunk másik hangot a demokrácia fellegvárában, stb. nem számít mert EZEK lopnak, és azzal már nincs vita tárgya világnézetnek vagy kérdéseknek.

Egyik politológia profom mondta annó egyetemen, hogy a politika vált az új egyházzá. Biztosra veszem, hogy így voltak egymással Madách Ember Tragédiájából a homousion és'iusion hívek. Melyet Madách szarkasztikusan és a lényeget elvétő módon említ. Mert ha valóban úgy tekintünk rá, hogy ez "i" betűről van szó, akkor ez egy nevetséges feltételezés, pedig mélyebre nézve a szellemi kérdések legfontosabb problémáját rejti: Homoiusion=hasonlólényegűség, Jézus Krisztus és az Atya az hasonló lényegű, de Jézus végsősoron maga is teremtmény.
Most legyetek nagyképűek, hogy E/1 ez mit jelent nektek. Legvégsősoron magam is teremtmény vagyok. azaz egy olyan ontológiai hiátus áll fent közben és a legvégső között, amit a büdös életben nem tudnék leküzdeni.
Homousion=azonoslényegüség, azaz, Atya és a Fiú azonos istenilényegű. Ha mi mind, egyének, azonos lényegűek vagyunk képesek lenni az abszolútummal, akkor ebből az következik, hogy a végsőállapot megvalósítható.
Amennyiben, a jelenkorral ellenben a vallás valóban arra lenne használva, amire eredetileg született.
azaz a tanításai és rítusai lévén visszavezetem magma az eredeti "ádámi" állapotba. Magyarul felesleges vesződnőm vagy nem, ha bele gondoltok ennél lényegesebb kérdés nincsen is.
Madách erről nem beszélt, de van még a heterousion, azaz Jézus is csak egy ember, bár az első, akit Isten annyira szeretett, hogy "adoptálta".
Szóval a részlet a parányi apróságokban rejlik. Mint egy picurka "i" betű.
A dolgok túl összetettek, egyszersmind egy irányba mutatók, hogy a véletlenművei legyenek. Még a hibák, is az cél felé vezetnek. Túl sok az egybevágó dolog.

Deansdale 2024.05.02. 08:56:50

@Hartrigel: "Én még az is kinézem, hogy valahogy elválasztják az lelket vagy szellemet a testtől"

Erősen hiszek abban, hogy spirituális témákba nem lehetséges így belenyúlni. Hogy kissé banálisan fogalmazzak, a föld egy színház ahol bármi megtörténhet, de a lélek Isten felségterülete, ahová az emberek keze nem ér el.

"ilyen szintű érvekkel találkozom"

Igen, a köznép körében zajló viták borzalmasak, lassan már azt remélem, hogy a sok hülye valójában csak valami chatbot, mert emberek ilyen hülyék nem lehetnek. Mondjuk ide kapcsolódik amiről nemrég írtam, hogy a többség a meglévő érzelmeihez keres aklot, és aki utálja Orbánt, annak nagyjából csak az ellenzék jut, és aztán onnan kell vennie az érvkészletét, ami totál csőd.

Legutóbb nem a fityiszre szavaztam, és sosem voltam a hívük semmilyen értelemben, de szerintem amit ők most lopnak az köszönő viszonyban sincs azzal a pusztítással, amit a privatizáció okozott. Akkor az ország élő és működő vagyonának jelentős részét zsebretette pár zavarosban halászó, más részét eladták külföldi cégeknek lyukas mogyoróért, és összességében egy igen nagy hányad gyakorlatilag el lett pusztítva anélkül, hogy ebből a nemzetnek egy hangyapöcsnyi előnye származott volna. Ehhez képest az EU-s projektekről a haszon lefölözése abszolút jelentéktelen piszlicsáré semmiség, aprópénz. Persze ez nem azt jelenti, hogy Orbánék lopása jó dolog, csak mondjuk ezért a lopásért visszatenni a hatalomba azokat akik a privetizációt levezényelték, vagy legalábbis a közelében voltak, az elég érdekes ötlet lenne.

Mia and Me 2024.05.02. 21:38:32

@Deansdale: még mindig nem értitek hogy egyik vagy másik oldal, mindegy?
A mostani vezetés is eladott kilóra, és még anno mondta is hogy ne azt nézzük mit mond hanem hogy mit tesz.
Mindegyik fő globalista irányvonalat és elvárást teljesítik csak fű alatt.
Minap kellett vmit befizetnem számlára egy urgének, na már azért is fizetsz, mert ezzel is az átutalásra ösztönöznek. Ez csak egy példa, de látjuk az élet minden területén.
Nem (csak) az a gond hogy lopnak hanem hogy ők is a háttérhatalom emberei.

Mia and Me 2024.05.02. 21:45:36

@Hartrigel: Madáchnál nem azért van némiképp bagatellizálva az "I" betűn vitstkozás, mert nem jelent semmit, hanem hogy ezért emberek egyik csoportja képes megölni emberek másik csoportját...
Miközben az igazság úgyis csak a halál után derül ki vagy akkor sem.
Minden hit egy mese. De egy meséért ölni minden szempontból bűn és értelmetlen. Ráadásul a faj szempontjából kontra produktív is.

Deansdale 2024.05.03. 20:33:29

@Mia and Me: Nem azt mondom, hogy Orbánék a megváltók, már csak azért sem mert nem rájuk szavaztam :) És nem hiszek a politikai megoldásban, de attól még nem lesz teljesen egyforma az összes párt. A lengyel példa mutatja, nem mindegy hogy a jó vagy a rossz rendőr van kormányon.

Deansdale 2024.06.12. 10:39:37

Tegnap találtam egy jó beszólást a twitteren ebben a témában: Isten most biztos nagyon szomorú, hogy a zsidókat okosabbnak teremtette saját magánál :D
süti beállítások módosítása