HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • Deansdale: Mindent összeveteve talán az lenne a legmegfelelőbb a ruszkiknak, ha Kijev közelébe dobnák valami lakalan területre, hogy ne legyen nagy a rombolás, de Kijevet evakuálni kelljen. (2024.11.24. 09:28) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Deansdale: "Tekintve, hogy Csernobil ugyanolyan messze van tőlünk mint Kijev, a szele ennek is elérhet minket." Ha Lvivre dobják akkor meg garantált. (2024.11.24. 09:23) Mi is az a szocializmus
  • Deansdale: @Madarász Henrik: @Mattka85: Kezdem úgy érezni, hogy a háttérhatalom szerint túl régen volt Hiroshima és fel kellene frissíteni az emberekben az élményt, és hát Ukrajna ad erre egy jó lehetőséget an... (2024.11.24. 09:21) Mi is az a szocializmus
  • Mattka85: @Madarász Henrik: Lehet... nagyon akarják azt a háborús eszkalációt a megbízóik, úgy tűnik.... (2024.11.24. 09:02) Mi is az a szocializmus
  • Madarász Henrik: @GABOR2: Annyira nem ijedtek meg a nyugatiak, a franciák most engedték meg hogy az ukránok lőjék az orosz területeket a rakétáikkal és más arról is pofáznak hogy katonákat küldenek Ukrajnába. Egysze... (2024.11.24. 01:50) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Eszmefuttatás a magyar gazdaságról a globális nyitás tükrében

2019.10.11. 20:33 Deansdale

A magyar gazdaság határai már a rendszerváltással megnyíltak, aztán az EU-csatlakozás rátett még egy lapáttal. A modern magyar gazdaság első találkozása volt ez a globalizmussal, amitől azonnal egy lefelé vezető spirálba csapott. Így utólag visszanézve nem nehéz átlátni a helyzetet, szerintem a kirakósjáték darabkái mindenkinél megvannak, még akkor is ha nem sokan vették a fáradságot a saját fejükben összerakni a nagy képet. Íme a sztori zanzásítva:

A gazdasági határok megszűntek. Az egyik oldalról betörtek az erősebb nyugati gazdaságok a hatalmas anyagi erőfölényükkel, a másik oldalon pedig elkezdtek beszivárogni az olcsó termékek (kefírtől a kézitükrön át a kannásborig) a világ minden pontjáról. Jött a Danone és megvette a joghurt- és sütigyárainkat, aztán jól bezárták őket, és ugyanilyen mintára jöttek még más francia, német, angol, ésatöbbi cégek is piacot venni. Ők már eleve globalisták voltak, mi meg még nem tudtuk mit jelent az, ezért naív fejjel bámultuk hogy szénné szopatnak minket a saját hasznukra. Ennek a lényege annyiban állt, hogy - számukra - fillérekért bezáratták az itteni gyárakat, ők ott termeltek ahol a régióban a legolcsóbb volt a munkaerő (joghurtot mondjuk Szlovákiában), aztán onnan terítették a cuccot mindenfelé. Ennek, illetve hasonló machinációknak esett áldozatul a cukoriparunk is, meg biztosan mindenkinek megvannak az emlékei azokból a nem túl régi, nem túl ködös 20-25 évvel ezelőtti időkből. Ez igen gyorsan, igen drasztikusan nyomta lefelé az életszínvonalat hazánkban, amit akkor nem is fogtunk fel igazán, a maga teljességében, de így utólag egyértelműen látható. A zuhanás viszonylag töretlen volt nagyjából 10-15 éven keresztül, aminek a végefelé voltak azok az újsághírek, hogy a magyar háztartások egyharmada rezsihátralékkal küszködik, meg ilyenek. Ott már kőkeményen szemeztünk az általános nyomorral.

Ezen a ponton váltunk eléggé olcsókká a német autógyáraknak.

A nyomor küszöbén jött el az, hogy a régióban itt keletkezett a legtöbb és legolcsóbb munkaerő, egyes multicégek pedig úgy határoztak, megcsapolják ezt az erőforrást. Ez állította meg a halálspirált, persze más egyéb tényezők mellett, de talán mondhatom, hogy ez volt a legfontosabb mind közül. Rengeteg új munkahely, több adózó és kevesebb eltartandó munkanélküli, a szakadék pereméről visszatáncoló középosztály, ésatöbbi.

Ebből az egészből szerintem két nagyon fontos dolgot kell megérteni:

1. A globális nyitás alapvetően mindig egy lefelé tartó spirált eredményez, amiben csak kisebb fellendülő szakaszok azok amikor a nálunk gazdagabbak épp előnyösnek látják itt termeltetni. Ahogy az egész globalista világgazdaság szép folyamatosan süllyed a nigériai bérszínvonalhoz, idővel itt is lecseng az átmeneti fellendülés, még ha a multicégek ittmaradnak is. A nagy és erős gazdaságok, mint az amcsi meg a német már jóideje maguk is küszködnek ezzel a problémával: a reálbérek nem nagyon nőnek, inkább csökkennek, és ami mégis nő, az a munkanélküliség, főleg a bevándorlással megspékelve. Ahogy a húzógazdaságok gyengülnek az idetelepített üzemeik sorsa is egyre kérdésesebbé válik, és szerintem el fog jönni az idő, mikor a lefelé húzó spirál ismét bekapcsol, a bérek megint elkezdenek Etiópia felé vándorolni, és kezdhetünk imádkozni, hogy minél hamarabb elég olcsókká váljunk valami gazdagabb brancsnak, ha lesz még olyan.

2. Amit a sors adott azt el is veheti. A német autógyárak bármelyik pillanatban leléphetnek, és akkor ugyanott folytathatjuk, ahol előttük tartottunk. A sorsunk nincs a saját kezünkben, pl. ha az EU újabb országokkal bővül, ahol jelentősen olcsóbb a munkaerő, akkor egy sor magyarországi üzemnek annyi, és ezt nem tudjuk kivédeni. Amíg erősebb gazdaságokkal és olcsóbb külföldi munkaerővel kell harcolnunk addig mindig folyamatosan ki leszünk szolgáltatva mindkettőnek, ill. a nemzetközi trendeknek. A globalizmus számunkra azt jelenti, hogy vazelines tubussal a kezünkben várjuk, hogy mi történik velünk - a nálunk gyengébbek folyamatosan nyomulnak a pozíciónkra, az erősebbek meg azt csinálnak velünk amit akarnak. Mi nem tudunk kihasználni senkit és az akaratunkat sem tudjuk másokra erőltetni, a globalizmus előnyeiből tehát nem élvezünk semmit, csak a hátrányait szenvedjük el.

Kivéve, hogy gagyi kínai vackokat vehetünk olcsón. Ez nekünk két dolog miatt jó (vigyázat, szarkazmus): egyrészt még az a pénz is kimegy az országból, másrészt amit külföldről veszünk meg, annak a magyar ipara bedől. A globalista gazdasági nézetek fő fegyvere az olcsó külföldi termék. Hát nem akarsz te is olcsóbban vásárolni? Szlovák tej, francia sajt, német szalámi, kínai ruha és cipő, satöbbi, satöbbi. Az olcsóság kánaánja ez kéremszépen! Épp csak a saját gazdaságunkkal kell fizetni érte cserébe, mert nem létezik olyan termék amit valaki más valahol a világban ne tudna olcsóbban előállítani, tehát ár tekintetében magyar termék sosem lesz világelső - legalábbis amíg a magyar minimálbér magasabb mint a mozambiki addig biztosan nem. Madagaszkáron az átlagbér például 127.000 Ft. Évente. Versenyezz ezzel, kedves magyar polgártársam! Termelj olcsóbban mint ők, mert ha nem teszed, akkor hosszú távon kiszorítanak az árversenyben.

Vagy, mondjuk, tehetünk a külföldi szarokra vámot, s bár akkor az olcsóság kánaánja megszűnik, ugyanakkor a magyar ipar nem dől be. Sőt, akár még virulhat is, ha megvesszük egymástól amit megtermelünk. Ezzel a verseny nem szűnik meg, mert ezer magyar tejtermelő versenyezhet árban és minőségben egymással, csak az az opció szűnik meg, hogy jön egy szlovák vagy francia cég és letarolja a teljes magyar piacot.

El lehet gondolkodni azon, hogy mi lett volna, ha nem nyitjuk meg a határainkat a rendszerváltással és az EU-csatlakozással, és a Danone meg a társai nem löknek minket a nyomor szélére. Mi lenne, ha az ország nem német autógyárral lenne tele, hanem mondjuk magyar autógyárakkal? Mi lenne, ha nem függenénk a nemzetközi trendektől meg az erősebb gazdaságok kényétől-kedvétől, mert a határokon belül nagyjából meg lenne oldva minden, és csak azon felül kereskednénk, legalább annyit exportálva mint amennyit importálunk? Hát, ahelyett hogy mertünk volna nagyot álmodni, mi mertünk kicsik lenni. Persze nem elsősorban a mi döntésünk volt, a vezetőink nem voltak igazán őszinték amikor az orrunknál fogva belevezettek minket minden szarba, a saját zsebükre. Ugyanakkor szerintem egyértelmű, hogy a jelenlegi helyzetünkből a pozitív kiút a nacionalista gazdaságpolitika felé vezet, nem a globalizmus irányába.

202 komment

Címkék: közgáz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frederick2 2019.10.14. 09:57:55

@Daenerys Targaryen: @kiknekX: @Deansdale: Azért nem minden településen érvényesült a NER vs BALLIBERÁLIS NETWORK dilemma.

Pl. Szabadbattyánban két független polgármester csapott össze. És a városkoncepciókról szólt az egész. Üdítő kivétel.

csi szi 2019.10.14. 10:23:03

@Deansdale: "esten igazából nem is az éttermiség a fő baj, hanem a multik - többtízezren dolgoznak olyan cégeknél ahol szép lassan mérgezik őket a globalista-progresszív maszlaggal. Ez a "munkahelyi kultúra" pedig szép lassan magyar cégekbe is átszivárog."

Hát ja, lásd a kötelező (jó persze elvileg nem az) megjelenést a Pride-on vagy kiállást a CEU mellett, mindkettőt, mint cég. Diverzitás kedvéért felvett feketét is láttam már budapesti multicégnél. Külföldi központból jövő körlevelet a metoo hiszti idején, hogy céges megbeszélést kell tartani a munkahelyi zaklatás problémáját megvitatandó (ezt mondjuk tudtommal a magyar leánynál csendben ignorálták). A Momentumos arcok nagy része is ilyen közegből jön, már amelyik dolgozik.

2019.10.14. 11:06:50

@csi szi: én egész életemben multinál dolgoztam, de ilyesmit sosem tapasztaltam. Se metoo, se buzulás. Magánéletbe sosem szóltak bele, még a céges csapatépitéseket is ellógtam.
Konkrétan melyik cégeknél van ilyen durva politizálás?
Pont az ilyesmi van tiltva.

Frederick2 2019.10.14. 12:04:48

@Daenerys Targaryen: Ez cégvezető-függő. Én végeztem alkalmi munkát egy magyar nagyvállalkozónál. A nagyvállalkozó nagy fideszes volt, be akart vágódni egy fideszes képviselőnél. Ezért pedig összeállított egy listát, ami azoknak a neveit tartalmazta, akik ellenzik a migrációt. Aláíratta a dolgozóival, és velem is alá akarta itattatni. Megmondtam neki: "Én ellenzem a migrációt, de azt is, hogy bevigyék egy munkahelyre a politikát, ezért nem írom alá." Nem értette, de három perc múlva nem erőltette. "Ha ellenzi a migrációt, miért nem írja alá." Eloldalgott, és hagyta, hadd végezzem tovább a melót.

Szerintem sem szerencsés, ha egy munkahelyi vezető beviszi a politikát a munkahelyre, a saját melósait pedig arra kényszeríti, hogy azt a politikát vallja, amit ő. Sértett is, hogy ennyire jobbágynak néz.

Az ilyen szituációk bármikor előfordulhatnak. Érdemes felkészülni az ilyesmire, és elgondolkodni, hogyan lehet kivédeni az ilyesmit.

csi szi 2019.10.14. 12:07:43

Nézd meg hány cég támogatta a Pride-ot, vagy csatlakozott (mint cég, nem mint magánember) az #istandwithceu kampányhoz annó, már ha meg lehet nézni valahol. Egy multi vagy egy "startup" stb. belpesti irodájában szinte alapfeltevés, hogy mindenki "libsi" és egyetért ezekkel, persze igazából ott sincs ez feltétlenül így (ahogy pl. a Google-nál sem volt mindenki egy véleményen mint kiderült).
Én sem dolgoztam olyan helyen, ahol durva volt a politizálás, voltak fideszesek is meg ballibek is, de nem volt talán épp ezért, a magánéletet is tiszteletben tartották, azt is elfogadták, ha valaki ellógta a céges csapatépítést, de voltak a cégnél olyanok, akik ilyen irányba akarták vinni a dolgokat, de a vezetés nem volt vevő erre, úgyhogy ők mentek el máshová.

Deansdale 2019.10.14. 12:21:09

@Daenerys Targaryen: @Frederick2: @csi szi:
Nem kell durván politizálni ahhoz hogy a dolgozókat befolyásolják, sőt, minél nyilvánvalóbb a dolog valószínűleg annál kevésbé hatásos. A pesti multi-miliőben pont az a veszélyes, hogy nem erőltetik, egyszerűen csak egy folyamatos, halk háttérzajként vannak jelen a globalista-progresszív nézetek, amitől a laikusok számára egy idő után úgy tűnik, hogy az a normális. Ha valaki így elő van készítve pár év munkájával, utána milliószor fogékonyabb a "zorbánék gonosz gyűlölködők" dumára, onnan meg már minden mindegy.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.14. 12:28:48

@Deansdale: "Pesten igazából nem is az éttermiség a fő baj, hanem a multik - többtízezren dolgoznak olyan cégeknél ahol szép lassan mérgezik őket a globalista-progresszív maszlaggal."
Szerintem a többtízezer főnek a nagy része nem Pesten szavaz. Én is Pesti "multinál" dolgozom mégse ott szavaztam és nem vagyok egyedül ezzel.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.14. 12:31:13

@Frederick2: Ahol én szavaztam, ott történetesen fideszes volt a legesélyesebb jelölt, de nem azért szavaztak rá az emberek mert az, hanem azért amit tett a településért az elmúlt ciklusban. Nagyvárosban ahol jóformán senki nem ismer senkit, ott elhiszem, hogy számít a párthozzáállás, de egy kisebb településen szerintem jóval kevésbé.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.14. 12:36:27

@Frederick2: Hát ezt azoktól kéne megkérdezni akik Karácsonyra szavaztak. Én megnéztem az inforádióban Karácsonyt, Puzsért és Tarlóst is szavazás előtt és azért szerintem Karácsony még mindig jobb választásnak tűnik mint Puzsér tűnt volna.
Azért egy pozitívum: hallgattam este a nyilatkozatokat és Tarlós, Orbán valamint Karácsony részéről is sportszerű volt ezúttal az értékelés. Persze Tarlós el volt keseredve, de legalább normálisan reagált. Azok után, hogy az elmúlt választásoknál az ellenzéktől csak toporzékolást meg hisztit hallottunk vereségkor, ez sokkal normálisabb volt. Ugyanúgy Karácsony is higgadtan reagált szerintem és legalább egy pillanatra felmerült az együttműködés gondolata mindkét oldal vezetőiben. Legalábbis nekem kívülről ez látszott.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.14. 12:59:22

@Frederick2: A Kádár rendszerben a melós az akkori bérből kényelmesen megtehette, hogy 68ezer forintért vett magának egy Wartburgot. Ezt most is megteheti.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.14. 13:04:13

@Frederick2: Testületi listán nálunk is volt független független (pártlogó nélküli) jelölt. De ez is milyen, hogy ezt így külön hangsúlyozni kell a függetlenséggel kapcsolatban, mert egyébként az első gondolata mindenkinek a porhintés.

2019.10.14. 13:35:36

@don Fefinho: nem annyira. 3-4 ezer volt a havi fizetés. A rezsi és kaja ugyan nem volt sok, de félretenni ebből annyira nem lehetett. Plusz munkák, maszekolás, szülői segitség. Ez kellett, hogy tudjanak autót venni. Ráadásul 5-6-7 évvel előbb be kellett fizetni a felét a merkurnál. Aztán lesni a sorszámokat. Volt hogy egy évig nem mozdult semmit.

Madarász Henrik 2019.10.14. 15:31:28

@Frederick2: Nem Tarlós hibázott, hanem Orbán. Tarlós egy kiváló vezető lett volna. A végén kezdve, undorító lejárató kampány folyt Karácsony ellen, ez sok embernél vághatta ki a biztosítékot. Orbán kilenc éven át ott baszott ki Budapesttel, ahol tudott. Teljesen felesleges sportlétesítményekre és sportversenyekre folytak el százmilliárdok, amit senki nem kért. Közben lerohadtak a kórházak. A hármas metró katasztrofális állapotban volt, de csak 2017-ben voltak hajlandók kezdeni felújítani, akkor is csak részletekben, mert nem adott a kormány elég pénzt rá. A metrókocsik cseréje is elképesztő volt, új kocsik helyett felújíttatták az oroszokkal és még klíma sem került bele, ami nyáron a hőhullámok miatt kell. A BKV buszai elavult szarok, nyáron sokszor elviselhetetlen a hőség bennük, ha rossz a klíma és ablakot sem lehet nyitni ezekben, új buszra nem ad pénzt a kormány. A Városligetben egy csomó fa kiirtása árán épül egy teljesen felesleges múzeumi negyed. A fákat amúgy előszeretettel irtják minden állami beruházásnál, facsemeték kerülnek a nagy fák helyére. Még lehetne sorolni, ez mind Orbán sara.

Madarász Henrik 2019.10.14. 15:36:00

@Madarász Henrik: Nem örülök hogy Karácsony nyert, Tarlós jobb lett volna, de ide vezetett Orbán tevékenysége.

csi szi 2019.10.14. 17:38:17

@Madarász Henrik: az, hogy egy "undorító lejárató kampány" hatásos-e vagy az ellenkezőjét váltja ki, az a közhangulattól függ. Most olyan volt a közhangulat, hogy az ellenzékieket megsajnálta érte. Ahogy anno megsajnálta a nép Medgyessyt, akivel objektíve Orbán felmosta a padlót 2002-ben a vitán, de a nép másképp ítélte meg, megsajnálta "szegény" Megyót, aki előre is bocsátotta, hogy ő nem a szavak embere stb.
Ja és persze tudom, a gonoszfidesz gyűlöli a fákat meg a szabad lelkű budapestieket, ezért igyekszik mindig ártani nekik, látom rád is hatott a propaganda.

Madarász Henrik 2019.10.14. 17:44:28

@csi szi: Nekem semmi bajom nem volt Tarlóssal, az viszont tény hogy Orbán bünteti Budapestet kilenc éve, így nem csodálkozhat az eredményen és igen, szeretik irtani a fákat.

Madarász Henrik 2019.10.14. 17:45:58

@Madarász Henrik: és igen, a kutya sem kért stadionokat és sportversenyeket százmilliárdokért.

2019.10.14. 19:29:08

@GABOR2:
Ha szereted a South Park-ot, akkor pont a startup-al van egy nagyon jó epizódjuk:
subvito.eu/18-evad/18x01-go-fund-yourself/

2019.10.14. 20:35:05

@csi szi: a fakivágást propagandának titulálod? Te vidéken élsz? Mert ez egy pont tökéletesen látszódó dolog.

kotyesz 2019.10.14. 20:38:01

@csi szi: Igaz, nem néztem meg jobban, sokan válaszoltak neki +200 ismerős köztük jose arcadio buendia azért az valami!
Úgy tűnik egy kétfarkú alkotott.
"Ez csak egy ballibes troll, aki direkt eljátssza az agyhalott fideszest "

331 FROINT AZ EURÓ!!!! TAVAJ AMIKOR TARTÓS VOLT A FŐPOLGÁRMESTERR AKKOR 320 ALATT VOLT!!!!!!!! EGY NAP ALATT TÖNKRETETTE A TESZETOSZA KARÁCSONY!!!!

itt kevesen ismerik az "irónia", "szatíra", "szarkazmus" kifejezések jelentését. :D
·
Na mind1 ,bejelöltem ne kelljen keresgélnem ha lazulnék kicsit!

medium.com/the-billfold/the-cost-of-things-when-your-grandma-suddenly-dies-378d603efe87

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.14. 20:52:35

A nagy fák jobban megkötik a szálló port, de sokkal kevesebb széndioxidot kötnek meg mint a csemeték, mivel már lelassult a növekedésük. Szóval ha a széndioxid a mumus akkor a csemeteültetés nem hatástalan.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.14. 20:57:47

@Madarász Henrik: A kormány 2015-ben átvállalta a BKV adósságát, 52 milliárd forintot. Tarlós többször elmondta, hogy azért nem lehetett korábban kezdeni a felújítást mert adósságra nem lehet további kölcsönt felvenni. Ha a kormány nem vállalja át, lehet még most is a régi metró lenne. Értem én hogy sose elég semmi, de attól még átvállalták. Én minden nap busszal járok, szerintem a legtöbb busz normálisan működik. A metrós légkondi meg... hát igencsak nagy a jólét, ha azzal lehet sikeresen kampányolni, hogy miért nincs a metróban légkondi.

csi szi 2019.10.14. 21:29:49

@Daenerys Targaryen: Persze, ha építkezés van, akkor ki kell vágni fákat, ha útban vannak, sajna. Ahol lakok, egy játszóteret építettek, illetve bővítettek (még wc-t is építettek, ami szerintem abszolút felesleges flancolás mondjuk), pár korcs göcsörtös vadon nőtt fát vágtak ki, de persze volt olyan, aki ezen siránkozott.

A pesti fakivágásokról pedig a szakember azt mondta, hogy 80%-ot ki kellene vágni.

index.hu/belfold/budapest/2018/07/27/faapolas_fokert_facsonkolas_fovaros/

De tény, az ellenzék jó témát talált ebben.

Madarász Henrik 2019.10.14. 22:29:43

@Sipi81: Lehet mentegetni a Fideszt, 2015-ig vártak a BKV adósság átvállalásával, 5 évet, a kettes metró addigra teljesen lerohadt, rendszeresen hibásodtak meg a metrókocsik, örüljön a Fidesz hogy nem gyulladt ki a egyik szerelvény az alagútban, százak halálát okozva. A metrónál meg, utazzál rendszeresen a nyáron mindennap a 40 fokos metróval, aztán nevezd luxusnak a légkondicionálót.

csi szi 2019.10.14. 23:32:35

@Madarász Henrik: Tudtommal a metróalagutat az ellenállásfékezés fűti, a "felújított kocsik" (valójában ezek nem ugyanazok a kocsik, amiket kiküldtünk "felújítani" ez asszem kiderült már párszor) elvileg vissza tudnák táplálni a hálózatba a fékezési energiát, és nem kellene elfűteniük, csak a pálya nem alkalmas rá valamiért továbbra sem, a biztosítóberendezés miatt, vagy nem tudom (legalábbis ezt magyarázta valaki, aki tájékozottnak tűnt ezekről a dolgokról).

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.14. 23:46:41

Miközben egyébként a jobboldalon mindenki elhatárolódik Borkaitól, addig Puzsért nyuggerek küldik el a halál faszára, mert a kispesti pepitát merészeli emlegetni.

www.facebook.com/SetaloBudapest/videos/2390165444581270/

Na, ez is egy különbség még, amit odatehetünk Dean tézise mellé arról, hogy melyik világnézeti oldal él buborékban és mekkorában.

kotyesz 2019.10.15. 04:14:11

@Sipi81: Ez komoly? Irónia? Ez olyan mint magyar meg a német gazdaság összehasonlítása, hurrá mi %-osan jobbAn növekszünk, a csemetének csak az őszi lombmennyisége (amiből humusz lehet) mennyivel kevesebb egy 20-40 éves fáénál és ez áll a törzsre és az összes gallyra is!

Frederick2 2019.10.15. 07:08:36

@don Fefinho: A NER és a BALLIBERÁLIS NETWORK egyaránt alkalmaz antikorrupciós propagandát - de mindegyik a másik félt "akarja" elszámoltatni (dehogy akarja!). Ezek az antikorrupciós ígéretek a legszánalmasabbak; csak a nagyon buta emberek nem tudják, hogy a NER és a BALLIBERÁLIS NETWORK korrupciós ügyei többször is összeérnek. A sok buta ember korrupt emberektől várja a korrupció felszámolását. Erre a sötétségre még a korrupcióról legtöbbet értekező Móricz is elégedetten füttyentette. Mennyire korlátoltak az emberek!

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.15. 12:14:55

@csi szi: Jó cikk! Az jutott még eszembe, hogy a városiak néhány fa kivágásán háborúznak, miközben az ország más részein bizonyos etnikum egész erdőket vág ki derék magasságban, de az senkit nem érdekel.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.15. 12:16:28

@kotyesz: Ez nem irónia, hanem tény. Ja a humusz tényleg nagyon fontos a belvárosban.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.15. 12:18:28

@Frederick2: Erre az egyik legjobb példa a 2010-es kormányváltás. Amikor a fidesz kampánya az elszámoltatástól volt hangos, amiből aztán semmi nem lett mikor kormányra kerültek.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2019.10.15. 12:24:52

@Madarász Henrik: Lehet a fideszt egy csomó mindenért szidni, de én nem osztom azt a nézetet, hogy amit ők csinálnak az definíció szerint csak rossz lehet. Azt is simán mondhatták volna, hogy semmi közük az adóssághoz, oldja meg a főváros maga. Rendszeresen járok metróval, én például megbetegszem a légkonditól. Szerintem az emberek túlságosan el vannak kényelmesedve.

Frederick2 2019.10.15. 12:49:24

@Sipi81: @don Fefinho: @csi szi: @Madarász Henrik: @Daenerys Targaryen: @Deansdale: Ez kicsit off lesz, nemzetközi téma, és megint sok embert kérdezek meg.

Törökország megtámadta a kurdokat.
azonnali.hu/cikk/20191011_torok-kurd-konfliktus-miert-vak-europa-szalai-mate

Ti hogy értékelitek az egészet?

Nekem ambivalens érzéseim vannak az ügy kapcsán.

PRO én nem ejtenék egy könnyet sem, ha Erdogan eltörölné a Föld színéről a kommunista elveket valló Kurdisztáni Munkáspártot, azt a jakobinusokból, marxistákból és feministákból álló brancsot. Akik szerintem, ha hatalomra jutnának egy mesterségesen létrehozott kurd országban, nem lennének különbek, mint az ISIS.

KONTRA az örmény esetből tudjuk, hogy a török államtól nem áll távol a népirtás. A Kurd Munkáspárt felszámolása oké, sőt szerintem szükséges - de nem lenne jó, ha átmenne a kurd civilek irtásába. Emellett, a kurdok egyfajta biztosítékai voltak az ISIS elleni harcnak, szomorú lenne, ha emiatt újra feléledne az iszlám radikalizmusnak az a pöcegödre.

Persze az lenne a legjobb, ha mind a baloldali radikalizmus (Kurd Munkáspárt), mind az iszlám radikalizmus (ISIS) végleg felszámolódna, akár Erdogan által.

Ti hogy látjátok?

Madarász Henrik 2019.10.15. 12:55:08

@Sipi81: Persze a kormánynak nincs köze az ország fővárosának metrójához, a botlábú focista majmok támogatása meg a legfontosabb országos feladat.

csi szi 2019.10.15. 14:11:42

@Frederick2: Szerintem Putykó és Ördögány egyeztették ezt a dolgot előre, Trumpli pedig belesétált a csapdába. Az oroszok szeretnék kipaterolni valahogy az USA-t Szíriából (erővel nyilván nem lehet), a törököknek sem volt éppen ínyére, hogy az amcsik patronálják a kurdokat, így megállapodtak, hogy Aszadék bevonulhatnak a kurd területek egy részére "megvédeni a törököktől", a törökök meg egy másik részére (a határ mentén). Persze nyilván az sem mindegy, kikhez kerülnek az olajmezők.
Igen, az YPG egy marxista ideológiát valló szervezet, a PKK szíriai ágazata (amelyet nem csaka törökök tekintenek terroristának).
Egyébként meg szidják Erdogant, hogy mocskos ez meg az, de semmilyen török vezetés sem tűrne szívesen egy kurd kvázi államot a határán, ráadásul olyat, amelyik az iraki kurdokkal ellentétben a PKK ideológiáját vallja.

Frederick2 2019.10.15. 16:06:42

@csi szi: Már jó ideje nagy divat kurd katonanőkről képeket megosztani a facebook-on. Nagyrészt balosoknál és femcsiknél, de azért láttam antifeministánál és jobbernél is. Kurd katonanők fegyverrel a kézben pózolnak, mosolyogva - halálos, szexi, menő! :P

Asszad tisztítsa meg országát a PKK-tól és ISIS-től, Erdogan is a sajátját az YPG-től és az ISIS-től. Leszarom, mekkora diktátorok, mert ha felszámolják a saját térségükben a baloldali és az iszlám radikalizmust, azzal Európának is nagy hasznot hoznak!

Frederick2 2019.10.15. 16:12:18

@don Fefinho: @Deansdale: Itt már elkezdték szidni Orbányt a kurd kérdés miatt.

azonnali.hu/cikk/20191010_a-mi-elkurdisztanunk

"Erdoğan kebelbarátja, Orbán Viktor még azzal tetézte a szégyent, hogy egyedül ő vétózta meg (a mi nevünkben) az EU török beavatkozást elítélő nyilatkozatát, amivel Orbán Viktor az agresszor Erdoğan oldalán állt. A mi nevünkben."

"Orbán már négy évvel ezelőtti kötcsei beszédében elárulta, hogy a pszichopata skizofréniáig képes elvinni álpragmatikus cinizmusát, mivel továbbra is részt vettünk abban az iraki gyarmatháborúban, melyet ugyanakkor súlyos szavakkal elítélt és kontraproduktívnak nevezett, sőt: bevallotta, hogy ezzel a felelőtlenséggel lényegében a mi beavatkozásunk indítja el a legfenyegetőbbnek vélt migrációs, illetve terrorhullámot."

Hát hogyan lehetsz ennyire gonoszotty, Orbány? Hát nincs a szívedben szeretet? :P

"Cikkek tucatjaiban méltatta az európai sajtó a kifejezetten nyugati mintákra épülő kurd modellt: a Közel-Keleten abszolút példátlan női egyenjogúsággal, demokratikus önkormányzatisággal, etnikai és vallási toleranciával, mivel a most Erdoğan által lerohant szíriai kurd területeken több etnikum és felekezet él együtt."

Ördögány és Orbány képes volt megtámadni ezt a marxista Atlantiszt! Szégyen! :P

Madarász Henrik 2019.10.15. 19:13:46

@Frederick2: Nehéz ügy. Rühelem a törököket, de az EU töketlen politikája miatt, fűt-fát befogadnak, lehet hogy tényleg a legjobb az lenne, ha a töröknél levő szíriai szunnita arabokat letelepítené Szíria északi részén, azok sem jönnének Európába.

VT 135 2019.10.15. 19:44:38

@Frederick2: "Már jó ideje nagy divat kurd katonanőkről képeket megosztani a facebook-on."

És akkor elgondolkodhatunk azon, h ha a férfiak lelkét is rombolja, torzítja a háború embertelensége, borzalma és bizony nagyon sokaknak utána nagyon komoly lelki gyógyításra lenne szükséges, lelki gyógyítók segítségével - szóval akkor vajon mindez hogyan hat a nőkre, akiktől a harcos szerepkör gyárilag teljesen idegen...?

Madarász Henrik 2019.10.15. 20:17:43

@VT 135: Nem nagyon volt más választásuk, ha nem akarták hogy az ISIS végezzen velük, a nőknek is harcolni kellett.

Frederick2 2019.10.15. 21:31:05

@Madarász Henrik: Az egy dolog, hogy adódik a háborúban olyan helyzet, hogy a nőnek, sőt a gyerekeinek is fegyvert kell fognia az ellenségre, különbek végül. Viszont a kurd katonanők jelenléte tömeges, és önmagában a kurd hadseregben. Ami már gyanúra ad okot. Igazából nem is kell nagyon oknyomoznia az embernek, a Kurd Munkáspárt maga dicsekszik azzal, hogy az emancipáció jegyében nők is vannak a hadseregben. Kb. ugyanazt játssza el, mint Kína és Észak-Korea, akik szintén telenyomták a hadseregüket nőkkel (sőt, még a rendőrségüket is). A nyugati értelmiségiek meg ezt romantizálják egy pohár vörösbor mellett. Valahol ez már szánalmas.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.15. 21:37:24

@Frederick2: Pedig amikor a nők vívják a háborút, az már a vég. Teljesen mindegy, nyernek-e, a demográfia soha nem áll helyre. A női katonaság a leggyorsabb és legbiztosabb módja a progresszív társadalmi öngyilkosságnak. Senki nem tesz annyit a kurdok eltüntetéséért, mint azok a komancs elmebetegek, akik a kurd asszonyokat csatasorba állítják.

TrollEdomer 2019.10.16. 10:16:43

Oroszországban azért valahogy helyreállt a demográfia, miután Világháborúkban jópár nő harcolt náluk. Mégcsak nem is lettek überfemcsik, talán mert nők is átélték, hagyományos társadalomban férfiak miktől is védik meg őket.

csi szi 2019.10.16. 11:57:17

@TrollEdomer: Tudtommal nem harcoltak nagy számban nők a frontvonalban egyik esetben sem. A kurd katonanők is nagyrészt csak a nyugatnak szóló propaganda, mint ahogy az is propaganda volt, amikor nyugati önkéntesek szivárványos zászlóval pózoltak a kurdoknál, és egyesek már LMBTQ nemzetközi brigádot fantáziáltak.
Izrael sem küldi a nőket közelharcba, tűzvonalba, de a fegyverrel pózoló katonalányokat hatékonyan használják propagandára.
Persze nem vitatom, hogy lehetnek női mesterlövészek pl. a kurdoknál, ahogy voltak a szovjeteknél és az izraelieknél is.

2019.10.16. 12:28:22

@Frederick2: az hogy a nyugatiak nosztalgia borozásai szánalmasak, azzal egyetértünk. De te komolyan fel tudod mérni a kurd kérdést, az ő kultúrájukat, történelmüket, harcaik taktikáját?
Nem inkább egy durva neolibsi feminista példát akarsz rájuk húzni teljesen kifacsarodott logika mentén?
De.

Frederick2 2019.10.16. 12:40:26

@Daenerys Targaryen: Gondolom, az egy teljesen okés dolog nálad, hogy félreérted a másik kommentjét. Az előbb még Deansdale idegein táncoltál, hogy direkt félreérted a klímavédelem kapcsán kifejtett véleményét. Most következek én... :) :P

A marxista-feminista Kurd Munkáspárttól fejtettem ki a véleményem, nem ítéltem meg a kurdok "kultúráját, történelmét, harcaik taktikáját". Már csak azért sem, mert én - ellentétben többekkel - nem teszek egyenlőséget a kurd nemzet és a Kurd Munkáspárt közé.

Kötözködj még egy kicsit...

Frederick2 2019.10.16. 12:42:40

@csi szi: Mindent nőkkel lehet eladni. Mosóport, kocsit, sört. Háborút. A marketing nagy felfedezése, hogy mindenféle terméket és politikát el lehet adni cicikkel.

2019.10.16. 14:08:17

@Frederick2: én kérek elnézést. Csak felületesen tudok olvasni mert két szochasztikus integrálegyenlet között van időm benézni.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.16. 16:51:52

@Daenerys Targaryen: A felületességet elnéznénk, még a kötözködést is, de a sztochasztikus integrálegyenlet már túlmegy minden határon! :P

GABOR2 2019.10.16. 23:59:53

Off: Nem tudjátok mi van "KalmanBlog"-gal? Mostanában úgy eltünt.

KalmanBlog 2019.10.17. 07:47:07

@GABOR2: Az életem miatt nincs időm a kedvenc blogjaimat sem olvasni. Már néhány Pewdiepie videót is kihagytam, úgyhogy ez már a vég.

Borzalmas. Előfordul, hogy egyáltalán nincs időm kommentelgetni, hanem késő estig zaklatnak IRL emberek mindenfélékkel. 1-2 témára még gondoltam, hogy írok valamit, de aztán végleg lemaradtam, és már azt sem tudom miről van szó.

KalmanBlog 2019.10.17. 09:41:03

@don Fefinho: > a sztochasztikus integrálegyenlet már túlmegy minden határon!

Pláne ha csak divergens megoldása létezik!

csi szi 2019.10.17. 09:43:50

@Frederick2: Na ja, de a feministák szerint ez szexista és tárgyiasító, nem? Persze "férfiszerepben" pózoló nőket mutogatni más, az olyan progresszív. (Külön mulattatnak azok a mangina hajlamú férfiak, akik dühödten kelnek ki kommentekben a "nők védelmében" ha valaki arra utal halványan, hogy mondjuk a nők fizikumban gyengébbek, mindegyiknek van olyan ketrecharcos női ismerőse, aki másodpercek alatt összecsomagolná a "billentyűzet előtt ülő pocakos hímsovén" ellenoldali kommentelőt. XD

TrollEdomer 2019.10.17. 10:54:16

@GABOR2: Százezer ember az kb az ország lakosságának 1%a, ez reális célkitűzés, hogy legyen vmi lövésük arról, mi az az MI, ahelyett, hogy csak hozzád hasonló riogatók cikkei jutnának el hozzájuk.

KalmanBlog 2019.10.17. 11:35:26

@zriff: Már csak ezért is ki kell lépni az EU-ból mihamarabb, hogy ennek az elmebeteg gyakorlatnak végetvessünk, hogy itt minden gyüttment szavazgathat.

KalmanBlog 2019.10.17. 11:36:52

@TrollEdomer: > legyen vmi lövésük arról, mi az az MI, ahelyett, hogy csak hozzád hasonló riogatók cikkei jutnának el hozzájuk.

Ezt úgy írod, mintha GÁBOR2 véleménye annyira mainstream lenne, hogy az AI-t egekig felmagasztaló cikkeket nem is lehetne már olvasni eleget :-)

GABOR2 2019.10.17. 12:02:32

@KalmanBlog: Off: Semmi vész, csak tényleg láttam, hogy még itt Deansdalenél se tünsz fel valamiért, de szerencsére minden oké, ez t a lényeg.

GABOR2 2019.10.17. 12:06:26

@TrollEdomer: Éppenséggel Hawkins félek akik riogatnak. Egyébként meg ez nem AI riogatásról szólt, hanem szerintem egy teljesen felesleges pénzkidobás lesz az egész tájékoztatósdi.

Szerintem meg nem reális célkitűzés:

1. Igazából nincs olyan AI még.
2. Ezért nincs aki tanítsa
3. Amit tanítanak az valami más, vagy a sokféle elképzelés közül az egyik, ami lehet zsákutcás lesz, de alighanem bármi is lenne már elavult, mert AI-t cégek akarnak fejleszteni és ők nem osszák meg ezt a tudást akárkivel.

GABOR2 2019.10.17. 12:06:52

@KalmanBlog: Hát igen, ez meg a másik.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.17. 13:00:02

@zriff: Erre majd felhozzák, hogy dehát a kétharmad mögött meg ott vannak a határon túli magyarok! Ez az egyenlőségjel mondjuk balról meg sem lepne senkit, akkor kezdek majd el aggódni, ha jobbikosok között is meghallom. Illetve már akkor sem, igaziból az se lepne meg.

GABOR2 2019.10.17. 13:50:17

Na nem tudom már ki volt akivel vitatkoztunk múltkor arról a klímaváltozás kapcsán, hogy állítólag a jobboldaliak ugyanúgy a saját buborékukban élnek mint a baloldaliak...

Most jött egy tanulmány ami kiegészíti a korábbit, ami arról szólt, hogy a ballibek túlnyomó többsége csak saját médiát fogyaszt, míg a középütt állók és jobboldaliak mindkettőt...

Az újabb tanulmányból kiderül az is, hogy igaz-e, hogy a jobboldaliakat az orruknál fogva vezeti a médiájuk vagy nem, de persze ezt a másik oldalnál is vizsgálták.

Az jött ki, hogy a jobboldaliak kb. semmilyen médiának se hisznek nagyon, még a legnagyobb, legolvasottabb saját médiájuk anyagait is csak erős fenntartásokkal fogadják el, viszont a ballibek a sajátjuknak nagyon hisznek, nemcsak a legnagyobbaknak és természetesen a jobboldaliaknak nem, de nem is olvassák.

ujtechkor.blog.hu/2019/10/16/kulturhaborus_tortenesek_extra_148

A tanulány 17. oldalán kezdődnek a beszédes ábrák erről...

csi szi 2019.10.17. 14:21:52

@GABOR2: Az USA-ban lehet, ez az ottani viszonyokat tükrözi, nálunk egy elvakult fideszes nem hajlandó "ellenséges" médiát fogyasztani, és elhisz mindent, amit a hírtv/m1/magyarnemzet stb. ír, pedig mindez már egy központosított gépezet, a közmédia is kézivezérelt, a kormánypárti médiát pedig nemrég vonták össze a KESMA-ba, és szintén kézivezérelt. Ami kellemetlen hír, azt egyszerűen elhallgatják, és igencsak átértelmezik a valóságot, pl. az origó címlapján az áll, hogy "Orbán Viktor: a Fidesz győzött az önkormányzati választáson". :) A ballib sajtó nem egy tulajdonos kezében van, és az újságírói meggyőződésből ballibek. Az USA-ban is kb. így van, nyilván a CNN vagy New York Times stb. munkatársai őszintén hisznek abban, hogy pl. Trump összejátszik az oroszokkal vagy a kultúrmarxista alaptézisekben.

TrollEdomer 2019.10.17. 14:32:45

@GABOR2: 2. Lovagolás a szavakon, amúgy olyan erős MI tényleg nincs, amitől Hawking tartott.
Viszont már most van számos olyan dolog, amivel össze lehet rakni jó tanulóalgoritmusokat, és rengeteg kutatás folyik e téren.

Wildhunt 2019.10.17. 14:55:09

@KalmanBlog: Valamiről lemaradtam? Úgy tudtam, ha van konvergens megoldása, az már nem igazi sztohasztikus.

GABOR2 2019.10.17. 15:05:01

@csi szi: Szerintem igencsak ez van itthon is. Ráadásul a felmérés nem azt mondja, hogy a jobboldali sajtó nem elfogult, hanem hogy a jobboldaliak erős fenntartással fogadják még azt is. Orbán elég korrekten értékelt, azt mondta, hogy nyertek, de érzékeny veszteségeket szenvedtek több nagyvárosban. Ami igaz is, a Fidesz még mindig rengeteg helyen ott van, de nyilván Budapest elvesztése veszteség.

Az USA-ba egyébként megkockáztatom, hogy mára az elvakultság még a miénknél is nagyobb.

"A ballib sajtó nem egy tulajdonos kezében van, és az újságírói meggyőződésből ballibek. "

Emlékszem egy pár évvel ezelőtti kimutatásra, amiben az volt hogy az összes megyei lapunk egyetlen svájci csoport kezében volt, akik a ballib irányt vitték és nemcsak nálunk, de már németeknek elpasszolták tán.

"Az USA-ban is kb. így van, nyilván a CNN vagy New York Times stb. munkatársai őszintén hisznek abban, hogy pl. Trump összejátszik az oroszokkal vagy a kultúrmarxista alaptézisekben."

Pont most írod ezt... Most jött ki a Projekt Veritas új videó a CNN-ről és ott a szivárogtató nemcsakhogy saját arcát vállalta, hanem videókat készített, ahol látszik, hogy a CNN munkatársai simán kijelentik a rejtett felvételeken, hogy "ők teremtették a szörnyeteg Trumpot" és egyáltalán nem tartják gonosznak Trumpot, hanem a főnöküknek van több évre visszamenőleg baja Trumppal és ők szeretnének más storyval fogalalkozni, mert már baromira unják, de a főnök megmondja miről szóljanak a hírek és mindnek abba az irányba kell mennie, hogy Trumpot impeacheljék.

Szóval épp ellenkezőleg ahogy mondod:

ujtechkor.blog.hu/2019/10/16/kulturhaborus_tortenesek_681

De mehetsz egyenesen a Projekt Veritashoz is, de nyilván az egész angolul van:

www.projectveritas.com/

KalmanBlog 2019.10.17. 15:05:02

@Wildhunt: Fogalmam sincs, csak okoskodtam, de úgy látszik nem értettem a poént.

GABOR2 2019.10.17. 15:06:49

@TrollEdomer: A mesterséges intelligenciának vannak objektív követelményei, ezt semmi se teljesíti ma.

Igazából a marketing odáig elmegy, hogy a korábban másként nevezett, de már létező dolgokat is annak neveznek, mert így többet tudnak kérni érte.

Meg igazából sokszor a felhőt fedezik ezzel, némi algoritmussal, de igazából felhő előfizetést akarnak eladni.

GABOR2 2019.10.17. 15:58:56

@GABOR2: Pont most látom, hogy megjelent a harmadik rész, csak az első percet néztem meg, de már abban húúú mik vannak... CNN és tisztességes tájékoztatás két külön dolog. Saját szájukból mondják ők maguk magukról rejtett felvételen.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.17. 19:46:43

@GABOR2: "Emlékszem egy pár évvel ezelőtti kimutatásra, amiben az volt hogy az összes megyei lapunk egyetlen svájci csoport kezében volt, akik a ballib irányt vitték és nemcsak nálunk, de már németeknek elpasszolták tán."

Én a sváb Axel-Springerről tudtam csak, de lehet, hogy volt svájci szál is.

@csi szi: "A ballib sajtó nem egy tulajdonos kezében van, és az újságírói meggyőződésből ballibek."

Meggyőződésből elfogultnak lenni még ugyanúgy elfogultság, mint pénzért. Az előítélet előítélet akkor is, ha történetesen balliberális előítélet. De a balos szexizmus jó szexizmus, a balos rasszizmus jó rasszizmus, a balos intolerancia jó intolerancia, a balos kirekesztés jó kirekesztés, a balos gyűlölet jó gyűlölet, a balos agresszió jó agresszió, a balos korrupció jó korrupció, sőt nincs is, vagy ha mégis kiderül, akkor csak a jobbosok kenték rá a baloldalra. A balliberálisok gyakorlatilag élő példái mindannak, amivel a konzervatívokat vádolják.

csi szi 2019.10.17. 22:58:55

@GABOR2:, @don Fefinho: Mészáros Lőrinc megvette azóta a megyei lapokat, szóval azóta ezek fideszes irányt vettek.

Persze, nyilván így van, csak ha már nincs többféle beállítottságú hírforrás, akkor óhatatlanul véleménybuborékba záródik az ember. Mondjuk ott még nem tartunk közel sem.
Naivság azt gondolni, hogy akár a jobbosok, akár a balliberálisok emberileg jobb minőséget képviselnének, általánosságban, persze mindkettő csak a másiknál fedezi fel a hibákat. (Az emberekre, jellemre gondolok és nem az ideológiák közé teszek egyenlőségjelet.)

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.18. 00:45:34

@csi szi: A jobboldal lassan hetvenötödik éve mást sem csinál, mint szembenéz önmagával. Manapság náci karszalaggal heilozva vonulni nem egy életbiztosítás; ugyanakkor a baloldal véleményformálóinak jelentős hányada ittmaradt marxista, másik jelentős hányada marxizmus 2.0-ás a'la kultúrbalos, és leninfiúnak öltözve szovjet zászlót lengetni, illetve feministák mögül sunyin előbújva U-lakattal fejbebaszni járókelőket, majd említett hölgyek (hölgyek?) mögé gyáván visszabújni nem hogy sikkes, de egyenesen hősies, ha ezt az antifasizmus leple alatt cselekedjük.

A buborékokról meg ott van feljebb GABOR2 linkje, meg az értetlenkedés négyévente balról, jobbról meg a deja vu. Egy átlag történész-szak a jobboldaliság melegágya, ahol balos elemet elvétve találni csak; de hát nem tanultak a történelemből? De, pont azért.

TrollEdomer 2019.10.18. 07:18:39

@don Fefinho: Erről tudsz vmi forrást, hogy átlag történész ilyen jobbos lenne?

KalmanBlog 2019.10.18. 09:09:46

@csi szi: Ezt a véleménybuborékozást a "jobboldalra" kenni azért elég meredek Magyarországon, amikor mindenhol csak azt károgja mindenki, hogy a Fidesz lop. Ha lenne ilyen Mészáros Lőrinces véleménybuborék, akkor mindenhol csak azt hallanánk, hogy mennyire tökéletes minden.

Márpedig rajtam kívül senkitől nem hallom ezt, szóval nincs véleménybuborék. Egyedül én képviselem az elvakult Fideszességet, de most az egyszer halkan megsúgom, hogy én is inkább csak poénból.

Ha létezne a véleménybuborék kereshetnék új mesterséget, mert én sosem szeretek beállni a tömegek közé.

csi szi 2019.10.18. 11:26:51

@KalmanBlog: A mi (tágan vett) korosztályunkban nem nagyon van, idősebbek között, mint a szüleim korosztálya vannak ilyenek, elvből nem fogyasztanak ellenzéki médiát, ha el is érhetnék.
@TrollEdomer: Magyarországon a történészek sőt a bölcsészkar elég jobbos vagy legalábbis az volt sokáig a rendszerváltás után, a Jobbik politikusai is sokan oda jártak és voltak HÖK-ösök. Persze már ők sem olyan jobbosok, most "fiatalkori lázadásuknak" állítják be azt a korszakukat (Vona), vagy azt mondják, hogy az "volt a nem igaz" csak be akartak kerülni a köztudatba, mint pl. egy zenekar amely botrányokkal akarja ismertté tenni magát (Mirkóczki).

csi szi 2019.10.18. 11:28:54

@KalmanBlog: Azt meg nem mondtam, hogy a baloldalon nincs véleménybuborék. Azok csak ellenzéki médiát fogyasztanak, ami abban nem jelenik meg, az csak propaganda vagy orosz fake news lehet szerintük stb.

Deansdale 2019.10.18. 17:20:00

@csi szi: "Naivság azt gondolni, hogy akár a jobbosok, akár a balliberálisok emberileg jobb minőséget képviselnének, általánosságban"

Jó egy évtizedig így gondoltam, azóta kezdek arrafelé hajlani, hogy a balosság jellemhiba. A nyugatot nézve egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy a baloldal különféle pszichológiai gyíkok gyűjtőhelye, a hazájukat/honfitársaikat/önmagukat gyűlölők, a kisebbrendűségi komplexusosok, a magukat szentnek láttatni akarók, a mások nevében önfeláldozók, a kizárólag osztályharcban gondolkodni képesek, autoritáriusok és totalitáriánusok, stb. nagy közös tábora a baloldal, amivel szemben a jobb az egyszerű, hétköznapi, élni és élni hagyni típusú embereké, akik persze lehetnek buták vagy kisszerűek, de legalább nem ez a fő jellemzőjük ami alapján táborba tömörülnek mindenki mást gyűlölni.

Emellett ott van még a Mo-n viszonylag kevéssé ismert SJW jelenség, vagyis a kemény kultúrmarxizmussal agymosott lánglelkű fiatalok, akiknél emberileg alacsonyabb minőség még sosem létezett a földön. Inkább a nácik, mint a progresszívek, és nem azért mintha a nácizmussal szimpatizálnék, de még ők is kevésbé rosszak. Aki nem érti miért mondom ezt, kérdezzen.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.18. 20:23:09

@TrollEdomer: Csak anekdotikus. Sok egykori történészhallgató van az ismeretségi körömben, tanarak, kutatók; nekik meg kollégáik szanaszét az országban és a határon túl, és nemigen találni köztük balos arcokat, még mutatóba sem. Egy-két kivételtől eltekintve kiszóródtak a szakról már az elején.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.18. 20:30:14

@csi szi: "Magyarországon a történészek sőt a bölcsészkar elég jobbos vagy legalábbis az volt sokáig a rendszerváltás után"

Hááát, a törin kívül azért minden más elég vörös, főleg a társadalomtudományok.

GABOR2 2019.10.18. 22:22:09

@csi szi: "Naivság azt gondolni, hogy akár a jobbosok, akár a balliberálisok emberileg jobb minőséget képviselnének, általánosságban"

Óké, de gondold végig mit is jelent ez...

Van egy csomó ember aki követ valamit, valakit és hatalmat ad neki, úgy hogy azt se tudja igazából, hogy az akinek hatalmat ad mit akar VALÓJÁBAN. Ugyanis simán hazudhat, hisz nem néz más forrás után ez a tömeg és ha valami gubanc van, simán elfogadja az "oldala" narratíváját az ügyről ami egy hazugság. Egy csomó mindenben hisz, amiről mint a Nap világos volna, hogy hazugság, ha máshol is tájékozódna. Plusz tragédia, hogy magáról azt hiszi, hogy tájékozódott és erkölcsileg magasabbrendű.

Most felmerülhet, hogy akkor Gyurcsány miért bukhatott meg? Szerintem valószínűleg azért, mert azt, hogy ő hazudott... ő maga jelentette ki. És még így is maradtak akik bevették amikor azt magyarázták nekik, hogy ez egy szuper beszéd volt.

A világ katasztrofája, hogy időnkét ezek a csoportok akkora hatalmat szereznek, hogy másokra is rá tudják erőltetni az akaratukat.

Az egész világé, hisz a balosok hosszabb távon nem válogatnak... rátámadnak saját tagjaikra is.

Azonkívül a reményt, a világ jobbátételéről erősen csökkenti, hisz ha valakik folyamatosan úgy viselkednek, hogy mindent, vakon követnek amiről azt se tudják mi igazából, hisz ők mindig csak valami tömegeknek szánt hazudságot kapnak csak, és nem is akarnak másról tudni, akkor nincs fejlődés, hiába bővítette az emberiség a tudását, ez a tömeg nem fogadja be, a vezetőit pedig nem az igazság érdekli, hanem amit akar. Ebbe még a tömeg saját országának elpusztítása is belefér... bármi belefér. A Szojvetúnió bebizonyította, hogy bármi belefér, bármi lehetséges.

A baloldal egy horda amit bárhova vezethetnek beleértve a vágóhidat ahol levágják őket is; de nem bárányok, hanem agresszíven védik azt amiről azt se tudják mi és agresszíven terjesztik azt amiről szuperkönnyen megtudhatnák, hogy hazugság... de nem akarják látni.

VT 135 2019.10.19. 02:03:49

@don Fefinho: Az ELTE töri viszont erősen balos - vagy legalábbis az volt x évvel ezelőtt. Persze lehet, h a megszüntetett ELTE-TFK (tanárképző) kiváló, konzervatív tanárai - pl. Salamon Konrád, Závodzky Géza, stb. - ezt felhígították.

csi szi 2019.10.19. 10:40:34

@Deansdale: @GABOR2:

Hát ha ilyen hosszan válaszoltatok, udvariatlan lenne, ha nem válaszolnék. "A balosság jellemhiba" - ők is így gondolják a jobbosokról (legalábbis sokuk), a jobbosak gonoszak, önzőek, kisebbrendűségi komplexusaikat kompenzálják, műveletlenebbek vagy egyszerűen butábbak, mint a balliberálisok (és ezért rasszisták, nacionalisták, szexisták, bevándorlásellenesek, vallásosak..), ezek mind gyakori nézetek a köreikben. Az "elit" többsége a nyugati országokban balliberális, a tudósok nagy többsége ateista és balliberális (bár vannak ellenpéldák), erre hivatkoznak. Persze az nem merül fel bennük, hogy ez a nem balliberálisokra ragasztott stigmák, a csoportnyomás következménye is (ami hatványozottan jelen van az "elitben", mert az (még) senkit sem érdekel annyira, ha egy autószerelő "jobbos" sőt mivel "primitív", így számukra magától értetődő, sőt eleve annak feltételezik ("redneck" sztereotípia, nyilván némi alapja is van, mert férfi fizikai melósok körében azért ma sem túl menő "buzisnak" meg "vérző szívű liberálisnak" lenni, talán még Nyugaton sem - persze a hagyományos baloldaliság az valóban a munkásság körében is jelen volt - ez a "kizárólag osztályharcban gondolkodni képesek" kategória - ma már szinte eltűnt, a megmaradt fehér munkásosztály már "jobbra" szavaz sokszor), ha viszont egy "elit" illető nyilvánít "eretnek" nézeteket, abból botrány keletkezik, az illetőt kiközösíti a közege).
Az, hogy csak a baloldal fogadja el vakon az oldala narratíváját, az szerintem így nem jelenthető ki. Az USA-ban is a Trump-rajongók szemében Trump nem csinálhat hülyeséget, a Trump-ellenesek szemében meg Trump abszolút alkalmatlan és gonosz, sőt Putyin bábja stb. Nálunk Orbánnal hasonló a helyzet.
Az SJW-izmus vagy az újabban "woke" baloldalnak nevezett jelenség valóban bizarr dolgokat produkál, nem véletlenül hasonlítják ezt a vallásos "ébredésekhez", és talán nem véletlenül a protestáns puritán hagyományokkal rendelkező angolszász országokban keletkezett. Itt tényleg az van, hogy egyesek szentnek akarják látni, láttatni magukat, megvolt ez korábban is pl. a radikális állatvédőknél. A szélsőséges "klímavédők" jelentős részénél szintén lehet ez motiváció. Más formákban ezek a dolgok régen is felütötték a fejüket, vallási ébredések, flagellánsok, eretnekmozgalmak...

GABOR2 2019.10.19. 13:12:46

@csi szi: "ők is így gondolják a jobbosokról "

És egy csomó minden téves amit gondolnak, amiről pl. van kutatási bizonyíték, de a baloldaliak nem akarják megtudni ezeket, saját uraik ( akik a sajtón át írányítják őket ) nem fogják nekik elmondani, nekik nagyon jó ez így.

"Az "elit" többsége a nyugati országokban balliberális, a tudósok nagy többsége ateista és balliberális (bár vannak ellenpéldák),"

Egy ideje talán, erről nem tudok kimutatást. Viszont ezen elitek óta láthatóvá is vált a Nyugat vége, hisz ezek az "elitek" rajonganak azért, hogy saját népeiket gyengítsék a reménytelenségig. Nem hiába vannak rossz véleménnyel az elitekről. Ezek az elitek semmirekellő hulladékok.

Amit lehet tudni, hogy pl. több felsőoktatási intézmény az USA-ban nagyon balos lett. Mit eredményeznek ezek? Véleményterror, Lindsay Shepherd példájából tudjuk, hogy az egyetemeken jobboldali témákról beszélni még "semlegesen bemutatva" is tilos, büntetés jár érte. Azonkívül ezek a kedves professzorok használhatatlan végzetséget adnak; ezt ők is tudják, mégis behülyítenek újabb és újabb embereket, akik majd hatalmas adóssággal és kilátástalansággal kezdik a felnőtt életüket. Az marad nekik, hogy fizetett tüntetők lehetnek, vagy ha nő, akkor hozzámegy valami IT-shez egy darabig, hogy kifizesse helyette.

"Nálunk Orbánnal hasonló a helyzet."

Nem igazán, de ez se megy sokszor baloldaliak fejébe. Például Deansdalenek már milliárdszor el kellett ismételnie, hogy valamiben egyet tud érteni velük, valamiben nem.

Azon is nagyon meglepődnek a balosok, aztán gyorsan el is felejtik, hogy a jobboldaliak többsége szerint is lop a Fidesz. Erről is vannak kutatások. Viszont tudjuk, hogy a másik csapat is lopna és még amellett az ország is lesülyedne. Nagyon sokan szívesen lecserelnénk Orbánt ha lenne jobb, de nincs.

"autószerelő "jobbos""...

A szélső jobbról mindig kiderül, hogy igazából remekül érzi magát a baloldallal.

Itt vannak Vonáék, de történelmileg is; sok korábbi nyilas, nem a legnagyobbak, hanem középvezetőtől lefelé átváltott simán kommunistának. Egy igazi jobbos ilyet nem csinál. Jó az más, hogy kötelezően beleraktak valami balos fiataloknak szóló dologba amikor megszállják az országod.

"Itt tényleg az van, hogy egyesek szentnek akarják látni, láttatni magukat, "

De nem ezek irányítói. Már több ilyen jogvédő, civil stb. szervezetről kiderült, hogy míg mindenféle dologért csesztetnek mindenkit, ők maguk, a vezetőik simán elkövetik pl. a saját alkalmazottaik ellen ami ellen tüntetnek,.

Pl. kiderült, hogy az Amnesty International is ilyen:

www.theguardian.com/world/2019/feb/06/amnesty-international-has-toxic-working-culture-report-finds

De hiába ütik őket sajátjaik mint a kutyákat, hiába látják saját szemükkel, hogy pont úgy viselkednek, mint ami ellen elvileg küzdenek, mégse fogják fel, hogy esetleg valami komolyabb gond lenne már az alapoknál és talán nem az az igazán rossz aki ellen küzdenek.

Ez és ilyen dolgok jellemhibák? Nem tudom mi... Nem tudom felfogni, hogyan lehet így létezni; hogy teljes erővel rátámadjak valamire amiről igazából fogalmam sincs hogy mi, hisz csak hazugságot fogyasztok állandóan és ha jön valaki aki ezt megmutatná, akkor mondjuk azonnal letiltom Twitteren és lenácizom.

Ezek az emberek lehet, hogy azt hiszik, hisznek közösen valamiben, de igazából egybe vannak fogva és a vezetőik oda viszik őket ahova akarják, ők igazából nem gondolkodnak, vagy ha valamennyire mégis, akkor is a cselekedeteikbe beállnak a sorba.

A vezetőik pedig ténylegesen vihetik őket teljesen az ellentétes irányba, mint amiről közösen hiszik, hogy mind azt hiszik és ezért csapódnak össze.

A sok nagy okos professzor, elit, magát okosnak gondoló ember mind összeáll a tömegbe a legalacsonyabb társadalmi rangúakkal és pont ugyanúgy menetel egy irányba amiről igazából azt se tudja hova visz, éppenséggel a vezetőik a pusztulásba is elvihetik őket. És viszik is.

Deansdale 2019.10.19. 13:14:04

@csi szi: "ők is így gondolják a jobbosokról"

De ez nem jelenti azt, hogy mindketten egyformán tévedünk, vagy egyformán igazunk van. Nyilván vágom, hogy a hülyéi gyűlölnek minket és minden szart ránkfognak, de a szándékaink és tetteink objektíve különböznek, vagyis objektíve megkülönböztetnek minket.

"és ezért rasszisták, nacionalisták, szexisták, bevándorlásellenesek, vallásosak.."

Látod ez tök jó példa, a balosok egyszerűen csak mindenkire ráhazudják a -fób meg -ista jelzőiket és ezzel számukra el van intézve a dolog. [Bár azt nem értem a nacionalista vagy a bevándorlásellenes jelző hogy jön ide, ezek semmilyen értelemben nem negatív dolgok, ezekkel vádaskodni olyan mint ha azt mondanád hogy azok a csúnya emberek szeretik a vadvirágokat.]

"Az "elit" többsége a nyugati országokban balliberális, a tudósok nagy többsége ateista és balliberális (bár vannak ellenpéldák), erre hivatkoznak."

Nyilván, mivel a felsőoktatás balos, és agymosnak mindenkit aki a kezeik közé kerül, de ennek az IQ-hoz semmi köze, és ha a balosoknak lenne gerince ezt be is ismernék és nem mocskolnák tudatos hazugságokkal a nem-balosokat. Amit én mondok a balosokra az nem tudatos hazugság, az esetek túlnyomó többségében egyszerűen csak rámutatok arra amit ők maguk csinálnak, és hogy az mennyire beteg dolog.

"ma sem túl menő "buzisnak" meg "vérző szívű liberálisnak" lenni, talán még Nyugaton sem"

Úgy érzem nem olvasol annyi hírt nyugatról mint én :)

"ez a "kizárólag osztályharcban gondolkodni képesek" kategória - ma már szinte eltűnt"

Nem tűnt el, csak átalakult, a marxi gazdag/szegény osztálybontást felváltotta a férfi/nő, fehér/színes, helyi/bevándorló, stb., de ne legyenek illúzióid, ez TÖKÉLETESEN ugyanaz a destruktív marxi hülyeség, csak modern köntösben.

"Az, hogy csak a baloldal fogadja el vakon az oldala narratíváját, az szerintem így nem jelenthető ki."

Nyilván mindkét oldalnak vannak fanatikusai, de ez nem egészen ugyanaz a téma, mint hogy az egyik oldal lelki/szellemi/világnézeti értelemben objektíve vállalhatatlanabb.

"Az USA-ban is a Trump-rajongók szemében Trump nem csinálhat hülyeséget"

Ezzel mondjuk részben vitáznék, a réteg amiről beszélsz nagyon keskeny, Trump támogatói tábora rengeteget változott ez alatt a pár év alatt. Sok kezdeti támogatója elpártolt tőle mert nem váltotta be az ígéreteit, míg sokan pont azért csatlakoztak hozzá mert rájöttek hogy nem az a szélsőséges protonáci aminek a másik oldal beállította. Csak hogy egy vicces példát mondjak Richard Spencer anno buzdított a rá szavazásra, azóta teljesen ellene fordult.

"a Trump-ellenesek szemében meg Trump abszolút alkalmatlan és gonosz, sőt Putyin bábja stb"

Na látod ez megintcsak ellenpélda arra amit jelezni próbálsz, ugyanis arra mutatsz rá, hogy az ellentábor a végletekig irracionális és vakon érzelemvezérelt, abszurd baromságokat terjesztenek és hisznek bennük annak ellenére is, hogy tételesen cáfolták az összeset. Trump hívei közt elenyésző számban találhatsz ilyeneket, a másik oldalon ez voltaképp a tömegbázis magja. Itthon is hasonló a helyzet, szerintem a fideszesek többsége nem terjeszt és nem hisz olyan hülyeségeket, hogy pl. Karácsony a moszad embere, vagy a tököm tudja, bezzeg a balosok egyfolytában fröcsögik, hogy Orbán Putyin ölebe. Ez teljesen irracionális baromság, de szerintem még a mainstream balos sajtó is rájátszik olykor, biztos találnék a HVG-n vagy az indexen olyan cikket, amiben wink-wink utalnak erre a Putyinos hülyeségre.

"Más formákban ezek a dolgok régen is felütötték a fejüket, vallási ébredések, flagellánsok, eretnekmozgalmak..."

Na igen, csak ebből a jobboldal cirka 40-50 éve kigyógyult, a baloldal meg pont most kezdett bele, ráadásul olyan hévvel és fanatizmussal ami szó szerint rémisztő. Amikor szülők a saját gyerekeiket teszik depresszióssá beteg balos dumával, aztán felhasználják őket propagandacélokra, ott valami istentelenül kurvanagy gáz van. Ráadásul egyértelműen totalitárius a világlátásuk, ha egy kicsit is odafigyelsz szemmel láthatóan készülnek a végleges hatalomátvételre a demokrácia eltörlésével, és ehhez hozzá lehet érteni azt is, hogy az ellenfeleik sorsa igencsak keserű lesz az ő uralmuk alatt. A jobboldalon ilyesmiről szó sincs, bár a baloldal projektálja ránk ezt a vágyát is, erősködnek hogy Trump, Orbán meg Salvini titokban készülnek a permanens hatalomátvételre, holott ennek soha semmi jele nem volt.

Íme egy cikk ami azt feszegeti, hogy a klímakatasztrófa elkerülése érdekében mellőzni kellene a demokráciát:
theconversation.com/both-conservatives-and-liberals-can-agree-on-action-on-climate-change-124878
Találd ki melyik oldalról jön az ötlet :)

GABOR2 2019.10.19. 13:37:33

@Deansdale: Majdnem teljesen egyetértek.

Ami nem: "Na igen, csak ebből a jobboldal cirka 40-50 éve kigyógyult"

Nem hinném, hogy a régi vallási fanatikusokat jobboldalinak kéne gondolni. Követni egy nagy, megkérdőjelezhetlen vezetőt... nem éppen jobboldali alapgondolat. A pápát is simán kritizálják most jobbról.

" és ehhez hozzá lehet érteni azt is, hogy az ellenfeleik sorsa igencsak keserű lesz az ő uralmuk alatt."

A sajátjuk is. Elég egy apró eltérés a jelenleg aktuális legörültebb szélsőséges beállítottságtól és kiderül, rólad, hogy náci vagy. Ezért se mondta rá AOC kapásból az "együk meg saját gyerekeiket", hogy hülyeség, mert félt, hogy túl középütállónak gondolnák ha tiltakozna. Például Bernie Sander ma már nem szélsőbal, előző szavazásnál még annak számított. Történelmi időktől függően az apró eltérés akár azonnali kivégzést is vonhat maga után.

Aktuális példa rá Bill Maher.

Még nem is volt rég, hogy azt kérte a műsorában, hogy a szupergazdag libsik mesterségesen hozzanak létre gazdasági recessziót az USA-ban és így... az egész világon kb. hogy megállítsák Trumpot, mert tényleg csomót jót tett a gazdaságban.

Múlt héten megkapta a golyót... rasszista, bigott, aki csak liberálisnak álcázta magát.

Ez a különkiadás pont róla szólt:

ujtechkor.blog.hu/2019/10/11/kulturhaborus_tortenesek_kulonkiadas-_213

Deansdale 2019.10.19. 13:41:30

@csi szi: Na ebbe jól beleszaladtál, egyből két szövegfal :)

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.19. 20:07:41

@VT 135: Pesten mi nem balos. :D Pécsen minden bölcsész azon panaszkodik, hogy jaj de kéne a párbeszéd, de nem találják sehol a jobbosokat. Pedig csak át kéne csattogni a Rókusba.

VT 135 2019.10.20. 17:58:19

Bocs, h OFFolok, de egy olyan ritka és remek cikk egy nő tollából az alábbi témában, h szeretném, ha ti is látnátok, terjesztenétek.

"Elképedek, hogy még mindig megy ez a „miért nem találok egy normális férfit?” nyavalygás a 25-35 év közötti nőknél. Ugyanis baromira nem bonyolult az oka!"

velvet.hu/randi/2019/10/19/tarskereses_miert_nem_talalok_normalis_ferfit

KalmanBlog 2019.10.20. 20:28:43

@VT 135: Van benne igazság is, de azért ez elég miaszar érzést ad:

"Mert az én szerelmeim (mert ketten vannak) félénkek, nem adoniszi testűek, nem gazdagok, viszont nagyon intelligensek, őszinték, megbízhatóak és nagyon jó emberek."

Mivvan? Két szerelme van? És még tanácsolgat is?

VT 135 2019.10.20. 21:57:43

@KalmanBlog: nem lehet, h az egyik a fia?

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2019.10.20. 22:26:24

@VT 135: Én is erre gondoltam, de a legnagyobb jóindulattal is kétértelmű a megfogalmazás.

VT 135 2019.10.21. 15:27:38

@don Fefinho: Az, de lehet, ez fel sem merült benne, tekintve, h mindkettőt nagyon szereti. Persze egy ilyen témánál azért különösen odafigyelhetett volna erre.

Reactor 2021.02.25. 05:24:13

Nos, anno mikor kissé izzadságszagúan, de megtörtént a rendszerváltás, a sok laikus & idióta beengedte ide a kapitalizmust, pusztán azért, mert hallottak ezt-azt Ámerikáról, hogy ott mekkora jólét van, mindenki whiskykólát pisál és dollárt szarik, hozzuk tehát ide a kapitalizmust, globalizációt, és akkor majd itt is fúdemekkora jólét lesz.
Ööööö, nem jött be, egyszerű nagytőkés gyarmattá váltunk helyette, a multik játszóterévé. És erre mostanában kezdenek rájövögetni az emberek, hogy sikerült megint döglött lóra fogadni.

Hát gyerekek, kellett nekünk a rendszerváltás - most megkaptuk. De meg ám.

@Madarász Henrik: Csak annak örülök, hogy még idejében elpatkolt, mielőtt további hasonló jópofaságokat művelhetett volna az országgal. Egyedül azt sajnálom, hogy miatta nem adták le végig a Kacsamesét.

@Bambano: Ezt a sok ökörséget te mind el is hiszed?
Apám, ha a multi nem jön be, akkor egyrészt nem menekülnének innen a lakosok eszüket vesztve, másrészt lenne egy színvonalas magyar iparunk. Nem Bömöst meg Teslát gyártanánk, és akkor mi van? A nehézipar Magyarországon soha nem volt húzóágazat. Gyártottunk volna mást helyette, amiben jók vagyunk. Még magyar videójáték-konzol is létezett - nem volt olyan hiperszuper ugyan, mint a Sega Genesis, de az olyanoknál speciel jobb volt, mint a Gizmodo, Virtual Boy vagy a CD-i.
Hogy most mit eszel meg a kajáddal, azt talán tudod? Jössz itt a műtrágyázással, aham, a tápoldatban érlelt hidroponikus zöldség-gyümölcs, meg a hozamfokozókkal, hormonokkal teletömött állat húsa az rendbe van ugye, de a műtrágya az már a Sátán műve!
Jobb ha tőlem tudod, hogy azt a humán takarmányt, amit a multik megetetnek veled, maximum űrhajósoknak lehetne adni, és nekik is csak igen rövid ideig. De segond: vegyed és egyed a finom TESZKÓs műkaját, mert az a szemét Manyi nénje húsz forinttal drágábban árulja a sárgarépát a piacon.

@Frederick2: Sok az elmebeteg idióta, náluk ne keress logikát, úgyse találsz. Olyanok is voltak, akik még akkor is Sztálint éltették, mikor cágolták őket hajnalban agyonlőni.

@szuperpocok: Nevezheted proliskodásnak, meg hasonlóknak, ettől a "ludasmatyis" toposz még hiteles marad: nagyítóval kell keresni olyan munkahelyet, ahol a főnök nem a létező legnagyobb dilettáns, és nem ugyanekkora szemétláda is egyben. Hasonlítsd össze a fizetését egy átlagmelós fizetésével, és ámulj: ezt mind az alkalmazottak feletti hajcsárkodásért kapja - merthogy érdemi vagy egyéb munkát nem végez, az vitán felül áll.
Tőlünk nyugatabbra a főnökök már eljutottak oda, hogy nem szarunk oda, ahonnét eszünk, a melós is ember, és ha nem kezeljük emberként, fogja magát és lelép. Idehaza erre eddig egyikük se jött rá. Aztán meg jajveszékel nagyokat, ha a szemét melósnak van pofája lelépni Németbe.

@Deansdale: Nem is kell alternatíva. Ha előtted van öt tányér szar, nem az a megoldás, hogy a legkisebb kupacot eszed meg. Az is egy lehetőség, hogy NEM eszel szart.
Mindenkit félreállítani lehet, hogy lutri, ha viszont mindent így hagyunk, az garantált összeomlás.

@: Éppenséggel jóval többet lehetett félretenni, mint a mai átlagfizetésből, aminek a 40 százalékát kapásból elviszi adóba az állam, marad neked úgy 70 ezer, oszt ebből fűtsél, egyél, ruházkodj, közlekedj, szórakozásról pedig egy betűt se írtam még. Hónap végén örülhetsz, ha nullszaldósra kijössz.

@Sipi81: A fák növekedése és a megkötött szén-dioxid között egész pontosan nulla összefüggés van. A fák mérete egyenesen arányos a megkötött szén-dioxid mennyiségével. A satnya kis díszfák jószerivel semmi szén-dioxidot nem kötnek meg, de még az állandóan mindenütt jelenlevő port se képesek.

Egy magyar Sonic rajongó 2021.02.25. 08:53:31

@Reactor: már eddig 2 blog bejegyzésben tettél említést magyar gyártmányú játékkonzolról, rákerestem a Google keresőn belül és csak Playstation és XBox játékkonzolokat adott ki.
Meg tudnál magyarázni, hogy konkrétan milyen játékkonzol az, amelyet Magyarországon gyártottak?

csi szi 2021.02.25. 09:39:11

@Egy magyar Sonic rajongó: Talán valami Atari 2600 klón lehetett a '80-as években. Vagy ha nem is klón, de külsőre arra hajazó. De én sem emlékszem ilyenre a rendszerváltás előttről itthon. Volt Videoton TV játék, azon Pong futott asszem csak (olyat sem láttam annak idején, csak ZX meg Commodore gépeket.

Reactor 2021.02.25. 14:49:30

@Egy magyar Sonic rajongó: A Videoton TV Computer az, nem titok :) Ám nemcsak a Pong futott rajta, készült hozzá aránylag sok játék. Néhánynak a kazettája mái napig megvan nekem: Törpe, Repülésszimulátor, TV-Ball, Kincskeresők, Áttörés, Centauri, Űraknaszedő...
süti beállítások módosítása