HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • valis47: @Madarász Henrik: Putyin valóban óvatos, de az oroszok veszteségei aligha kisebbek, mint az ukránoké, főleg, hogy ők támadnak. Nem akarat, a lehetőségek mások. Ahogy az I. vh-ban a gépfegyverek és a... (2024.11.24. 16:43) Mi is az a szocializmus
  • Madarász Henrik: @Madarász Henrik: Különben ha nem érkeznek nyugati katonák Ukrajnába, csak idő kérdése az ukrán hadsereg összeomlása és akkor Putyin fogja diktálni a békefeltételeket. (2024.11.24. 16:20) Mi is az a szocializmus
  • Madarász Henrik: @valis47: Azért áll így a háború, mert Putyin nem Sztálin, kíméli az orosz katonák életét és mindenféle nemzetközi dolgokat figyelembe vesz. Sztálin három hónap alatt végzett volna az ukránokkal a t... (2024.11.24. 16:11) Mi is az a szocializmus
  • valis47: @Wildhunt: Megállapodik Putyinnal? Esetleg Erdogan tervét alapul véve. Ha Putyin nem hajlandó megállapodni, akkor majd ráhagyja az EU-ra az ukránok pénzelését. Nyugi, az nem fogja leállítani, ha ... (2024.11.24. 15:54) Mi is az a szocializmus
  • Wildhunt: @valis47: még egyszer: mit tud tenni trump, amitől az ukránok egyáltalán megmaradnak a háború után? (2024.11.24. 15:29) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Snyder Cut

2021.03.18. 08:50 Deansdale

A Snyder-féle Justice League egyértelműen jobb, mint az előző verzió, de pár hibát ez sem javított ki. Superman ugyanúgy túl erős, amivel fölöslegessé tesz mindenki mást és nevetségessé az addig félelmetes ellenfeleket. A szokásos fehér- és férfiellenes propaganda is megvan, bár nem folyamatos, de azért 2-3 jelenetben főszerepet kap. A sztori sablonossága sem javult, bár igazából az ilyen típusú filmeknél ez egy elfogadható hiba, elvégre az alapfelállás maga korlátozza be a lehetőségeket.

Jót tett a sztorinak az erőltetett humor és gagyizás visszaszorítása, valamint a szereplők kicsit bővebb bemutatása mindkét oldalon. A gonosz Steppenwolf karaktere ebben a verzióban jobban ki van dolgozva, ami igen sokat számít, mert eredetileg csak egy borzasztóan ótvar mspaint-szökevény volt háttértörténet és jellemfejlődés/karakterív nélkül, amivel alávágott az egész filmnek. Hőseink is kicsit több időt kapnak kibontakozni, bár ez ugye a csaknem 4 órás futamidőt tekintve abszolút elvárható volt.

Vannak új hibák is, amik egyértelműen Zack Snyder személyéhez köthetőek, pl. helyenként baromira művészfilmes akar lenni, a zeneválasztásban éppúgy mint képileg - az előbbi alapból nem áll jól a műfajnak, az utóbbit egyszerűen csak túlzásba viszi. Egy a megszokott 90 perces filmeknél több mint kétszer hosszabb alkotásban a sokszori és sokáig tartó hősies pózolás egy kicsit fárasztó, bár tény hogy mivel ez nem mozikba lett szánva, az ember otthon kiszaladhat közben a mosdóba :P Amikor meg a skandináv nőkórus rázendített a nótára abba beletekertem, mert elviselhetetlen. Az is nagyon Snyderes, sajnos rossz értelemben, hogy minden tele van nyomva számítógépes grafikával, feltűnően, olyasmik is amikben többet árt mint használ. Néhány jelenetben kifejezetten zavaró a rajzolt köd, füst, és egyéb szarul gányolt részecske-effekt, amikre amúgy se volt ott semmi szükség. Cyborg feje pedig minden jelenetben úgy néz ki, mintha rajzolva lenne, még akkor is amikor (elvileg) egyszerű ember. Találtak egy olyan színészt, aki a való életben is CGI? Hurrá...

Az eredetire egy 6-ost adtam, erre egy 8-ast, bár ebben van egy kis burkolt hátsó szándék is - szeretném támogatni azt a két hollywoodi vonalat, hogy hallgassanak az igazi rajongókra, ha valamire van ígény akkor szolgálják ki azt, illetve hogy hagyjanak már egy kis alkotói szabadságot a rendezőknek, k*rvára elég már a bizottságok által összetákolt és tesztközönségeken reszelgetett filmekből. Az IMDb-n jelenleg 8,9 ponton áll a közítélet, ami erősen túlzó, de azért tényleg jobb mint a 2017-es próbálkozás. Egy megnézést megér annak aki szereti a műfajt.

(Aki nem szeretne csak ezért a filmért előfizetni a vonatkozó kultúrmarxista filmcsatornára, az keresse a szokásos netes felületeken...)

414 komment

Címkék: mozi filmkritika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frederick2 2021.04.20. 15:44:32

@Deansdale: Beoltották a TheVR-os srácokat.
www.youtube.com/watch?v=-4J2iurvclc

Időbélyegek
00:00:00​ - Bevezetés
00:03:59​ - Iskolakezdés
00:06:00​ - Amerika kritizálása a sajtóban
00:11:42​ - Ukrán-orosz helyzet
00:17:01​ - Tapasztalataink az oltással kapcsolatban
00:38:25​ - Spekulációk és az oltási igazolvány
00:46:50​ - Elégtelen kommunikáció és sajtó
01:03:48​ - Befejezés

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.20. 17:37:59

@don Fefinho: "nekem valamiért mindig Bábel tornya jut eszembe"
Egyébként épp beszélgettem egy szintén vallásos munkatársammal és az került szóba, hogy egyébként ha azt vesszük Isten is globalizációellenes. :-) Hiszen amikor jött volna a nagy összeborulás Bábelnél, összezavarta a nyelveket és szétszórta a népeket. Vagyis a Biblia szerint sem jó a nagy keveredés. :-)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.20. 17:47:42

@Frederick2: Ez a kínai egyetem dolog első hallásra nekem se tetszik, de nem ástam bele magam a témába. A vasútvonalat meg a kereskedelmi-gazdasági dolgokat támogatom, de ezt már nem kéne.

Majka nem az én stílusom. Hallgattam egy darabig, aztán úgy döntöttem, hogy inkább elolvasom a szövegét csak úgy hang nélkül. :-) Nem tudom, nem vagyok járatos a stílusban, elég kiábrándult szöveg.

KalmanBlog 2021.04.20. 18:04:08

@Frederick2: A belehalok zenéje nekem is bejön, de mikor jön az "énpusztító rendszer, amit pont azért hoztam létre..." akkor ledobom a szíjat, és vagy az agyam kapcsol ki, vagy a zene. Ezeket a reppelős részeket nem bírom. Azóta sem tudom miért hozta létre az énpusztító rendszert, de nem is akarom megtudni :-)

Frederick2 2021.04.20. 18:51:24

@Sipi81: @KalmanBlog: Mondjuk én sem vagyok egy Majka-fan. Valahol fura, hogy a kereskedelmi tévés életművével a háta mögött (Ezek megörültek, Valóvilág és egyéb szörnyűségek) megjátsza egyrészt a lázadó reppert, másrészt a komoly értelmiségit. Igazából két száma van, ami tetszik.

"Azóta sem tudom miért hozta létre az énpusztító rendszert"

Fiatalon neki is megvoltak a maga problémái. Igazi hedonista volt, ami szerintem átjött a Valóvilág-os részekből. (Én nem néztem, de mások meséltek.) Csajok, alkohol, party. Onnantól, hogy megházasodott és gyereke lett, megkomolyodott.

KalmanBlog 2021.04.20. 19:50:26

@Frederick2: Meghallgattam újra, és kiderült, hogy nem énpusztító, hanem énközpontú. De hogy miért hozta létre????? Továbbra sem tudom :-)

Deansdale 2021.04.20. 20:04:39

...és ha már az szóba került, ez sem hagyható ki:
www.youtube.com/watch?v=R9BvcJbuwho

GABOR2 2021.04.20. 21:00:20

Biden tovább szomorítja a progresszív szíveket + egyéb storyk:

ujtechkor.blog.hu/2021/04/20/biden_tovabb_szomoritja_a_progressziv_sziveket_egyeb_storyk

A progresszívek megint hatalmasat léptek... persze hátrafele... korábbi önmaguk véleménye szerint:

ujtechkor.blog.hu/2021/04/20/a_progresszivek_megint_hatalmasat_leptek_persze_hatrafele_korabbi_onmaguk_velemenye_szerint

csi szi 2021.04.20. 21:03:37

@Frederick2: Műszaki, természettudományos dolgokat fognak tanítani ott szerintem. Nem hiszem, hogy a CCP marxistaképzője lesz. Egyébként meg a hagyományos komcsi marxizmus, mármint az elmélet, nem a gyakorlat szerintem sokkal kevésbé káros, mint az a posztmodern, neomarxista, identitáspolitikai, genderista izé, ami nyugatról jön. Szerintem a kínaiak a marxizmust nem igazán veszik komolyan, hiszen kapitalista elvű gazdaságot működtetnek kb. 40 éve. Annyira lehet komoly, mint nálunk a '80-as években az egyetemi tudományos szocializmus tanszékek. Persze azokon is komcsik oktattak, ma - akik még élnek közülük - a DK-ra szavaznak, és Brüsszelt és Washingtont éltetik Moszkva helyett, de nem LGBTQ-rajongók vagy ilyesmik).

Wildhunt 2021.04.20. 23:39:44

@vodkasprite: Basszus, ezek teljesen hülyék. Karácsonyék ennek a 10x-esét tudják kivenni csak a lánchídból! Van még mit tanulni a lopásból, igazad van.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 00:34:24

@Sipi81: Igen, de a keveredés, meg az összezavarás is mesterséges, minta Isten kiválasztottjainak ez lenne a funkciója (mint a cordicepsnek a dzsungelben, ha túl sok a bogár).

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 00:36:13

@KalmanBlog: Én nem bírom a rapet, kutyaugatás. Írjanak verset, komponáljanak zenét, de ez a tuctucra makogás kikerget a világból. Kivétel erősíti a szabályt.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 00:38:38

@csi szi: A maoizmust elengedték már ők is szerintem, a kínai esze buddhista, a szíve taoista, a konfuciánus Mennyei Birodalom pedig a népi demokrácia vékony máza alatt köszöni szépen él tovább.

Deansdale 2021.04.21. 08:02:47

@R .: Csak a kedvedért, mivel tőlem úgysem hiszel el, és úgysem értesz meg semmit, íme Schiffer András, ahogy hangsúlyosan különbséget tesz a progresszívek (=libsik) és az ún. baloldal között:
www.facebook.com/schifferandras/posts/10158270334513668

Frederick2 2021.04.21. 09:16:47

@don Fefinho: Végül is így is körül lehet írni azt, hogy államkapitalizmus. Amire egyébként van igény Magyarországon is.

Frederick2 2021.04.21. 09:17:42

@Deansdale: Schiffer András, minden hibája ellenére, jó fej!

Szerintem te is el tudnál vele beszélgetni néhány sör mellett. :)

KalmanBlog 2021.04.21. 12:13:28

@Deansdale: Hehe, ez nagyon jó! A zene továbbra is zseniális, és végre a szöveg is. Feljavító paródia :-)

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 18:42:34

@Deansdale: @Frederick2: Jó, jó, de Schiffer náci fideszes, bármelyik pillanatban kiirthatja önmagát.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 18:44:14

@Frederick2: Magyarországin familiarizmus van, az is marad, mindig is az volt. A cocjalista, majd a rencervátó kísérlet úgy hatott, minta felszámolta volna, de nem.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.04.21. 18:45:36

@Frederick2: Amíg nem rövideznek mellé, nincs gáz.

KalmanBlog 2021.04.21. 20:04:44

@promo921: Hogy meg merik-e? Eleve ez volt a céljuk az egésszel - véleményem szerint. Annak a száma pedig hatszázhatvanhat.

promo921 2021.04.21. 20:16:58

Azért látok némi problémát afelől, ha se nem kaptam még el, se nem kaptam még oltást, akkor miért korlátozzák a jogaim.

KalmanBlog 2021.04.21. 20:24:53

@promo921: Nagyon ne gondolkodj ezen, mert kiderülhet, hogy illegális!

Lásd: knowyourmeme.com/photos/1265947-thinking-face-emoji-%F0%9F%A4%94

Inkább örülj velünk: demokrata.hu/magyarorszag/tisztifoorvos-az-oltasoknak-is-koszonhetoen-csokken-a-fertozottek-szama-373381/

"A védelmi intézkedéseknek és az oltásoknak köszönhetően csökken a fertőzöttek száma – mondta az országos tisztifőorvos a koronavírus-járvány elleni védekezésért felelős operatív törzs online sajtótájékoztatóján szerdán."

Bazmeg, ezeknek nem tűnt fel, hogy itt a tavasz? A napsütés már smafu? Elmentek otthonról, az tuti.

promo921 2021.04.21. 20:51:05

"mondta, hangsúlyozva, hogy a koronavírust kizárólag védőoltással lehet legyőzni."

Evolúciósan is, senkit se oltunk, az erős él, a gyenge pusztul.

Wildhunt 2021.04.21. 21:07:22

@KalmanBlog: ahhoz Joenak vagy Kamalának még minimum halálos veszélybe kellene kerülnie.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.21. 23:44:27

@don Fefinho: " keveredés, meg az összezavarás is mesterséges"
A keveredés meg az összezavarás általában a világban munkálkodó gonosz mestersége. (Kivéve Bábel. :-)

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.21. 23:46:20

@KalmanBlog: "Bazmeg, ezeknek nem tűnt fel, hogy itt a tavasz?"
Hát mondjuk nekem se tűnt fel, amilyen idő volt mostanában. :-)
Egyébként meg ha jól emlékszem tavaly is az volt hogy jött a nyár, mégse tűnt el a koronavírus. Most meg aztán már van annyi mutációja is hogy egy kezemen meg se tudom számolni. :-)

Nem hogy örülnél, hogy csökken, ha az oltásra fogják akkor fogják arra, mindegy, a lényeg hogy hamarosan vége lehetne az őrületnek.

Deansdale 2021.04.22. 09:05:06

@promo921:

A cikkből: "Milyen többletjogok járnak hozzá?"

Marhára vicces többletjogoknak hívni azt, hogy azoktól akiknek nincs papírja bizonyos jogokat megvonnak :)

Deansdale 2021.04.22. 09:17:59

@Sipi81: Tavaly is lecsengett a dolog a nyár elejére, csak a sajtó ezt nem igazán kötötte az emberek orrára. Nem véletlenül nyitották vissza a turizmust tavaly nyárra, és idén se véletlenül tervezik ugyanazt ugyanúgy :) És amikor nyáron nem lesz influenza, akkor kihirdetik hogy az oltással legyőzték, novemberben meg majd jön a 4. hullám.

Próféta vagyok :D

Amúgy egy vicc az egész, teljesen véletlenszerű oltási számokhoz kötik a dolgokat, láthatóan úgy ahogy a várható oltási menetrend passzol a nyár közeledtéhez illetve az előre megtervezett nyitási elképzeléxseikhez. 3,5 milliónál étterembe mehetsz, 4 milliónál moziba... Világos :) Ha most feleennyi oltásnál tartanánk, akkor az lenne az ukáz, hogy 2 milliónál mehetsz moziba.

2021.04.22. 11:01:47

Az oltás nagy biznisz. Ha jól halottam, a kínai oltást 25ezerért vesszük egy magyar közvetítőcégen keresztül. Gondolom a kínaiak adják 4ezerért, a fidesz közeli cég meg rátesz még 21ezret a biztonság kedvéért. :)

2021.04.22. 11:06:31

"Schwab új világrendje egy szabadkőműves forgatókönyv része? - Szakács Árpád"
www.youtube.com/watch?v=MOHa4-VbGmU

2021.04.22. 11:07:51

Jön ugye az indiai mutáns, sztem az hozza el európába a 4. hullámot. Közben a Balatonon a telekárak duplázódtak 1 év alatt az egyik településen.

csi szi 2021.04.22. 13:00:05

@vodkasprite: Elvileg 36 $-ért vesszük, év elején még 76 $-os árról lehetett hallani dél-amerikai országokból, bár lehet hogy az 2 dózis. Mindenesetre nekik sem adják olcsón, ezért veszik ott inkább a másik kínai vakcinát, ami olcsóbb, bár bevallottan csak 50-60%-os a hatásossága.

promo921 2021.04.22. 21:05:36

Kiemelném a mainstream média cikkéből: index.hu/techtud/2021/04/22/koronavirus-sulyos-lefolyas-genetikai-okok/

"A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos alaprejtély mindenki számára ismert: a fertőzöttek mintegy nyolcvan százaléka tünetmentes vagy enyhe tüneteket produkál, és a vírust túlélte már 108, 113 és 116 éves ember is. Miközben makkegészséges fiatalok pedig belehalhatnak."

Na ez a 490 római --> XD

Wildhunt 2021.04.22. 22:41:50

@vodkasprite: Én azt hallottam a sajtóban (index, telex, 444), hogy nem számít mennyi pénzbe/gazdasági kárba kerül, ha egy embert is sikerül megmenteni már megérte.

-JzK- 2021.04.22. 22:50:37

@Deansdale:

Nem most vonják meg a többiektől, hanem egy ideje már meg volt vonva eddig is MINDENKITŐL, és most ezt elkezdik VISSZAADNI legalább először a társadalom egy részének. Magyarul eddig mindenki basztatva volt, ehhez képest most egy réteg a basztatás hatálya alól végre felmentésre kerül. Az, hogy mindenki mentesüljön, az szóba sem kerül, így kb. az a két opció van, hogy mindenki egyformán basztatva legyen továbbra is ("dögöljön meg a szomszéd tehene is" filozófia alapján), vagy legalább az oltottak ne. Nyilván az utóbbi a jobb.

Ebben még a TASZ is korrekt:

tasz.hu/allaspont-koronavirus-vakcina

"A vakcinaútlevél olyan dokumentum lehet, amely igazolja, hogy a tulajdonosa koronavírus elleni védőoltásban részesült, és így olyan szolgáltatásokhoz férhet hozzá, olyan jogokat gyakorolhat, amelyeket a még nem beoltottak nem."

"A koronavírus elleni védőoltással beoltottak az esetek túlnyomó részében nem fertőződnek meg és nem is képesek másokat megfertőzni. Ebből következik, hogy az ilyen emberekkel szemben többé nem indokolt azon jogkorlátozások fenntartása, amelyek most mindannyiunkat sújtanak. Az ő tekintetükben a járvány már nem jelent veszélyt, indokolt tehát, hogy rájuk nézve a társadalmi távolságtartásra vagy a szolgáltatások igénybevételére vonatkozó korlátozásokat a továbbiakban ne tartsák fent. Ez a kedvező helyzet egyúttal ösztönzőként is hathat az oltás beadatására.

Ha a beoltottsággal együtt jár a jogkorlátozások megszűnése, az szükségképpen különbségtételt eredményez beoltott és be nem oltott emberek között. Az emberek közötti megkülönböztetés csak akkor tilos, ha önkényesen történik. Ha a beoltottak és be nem oltottak jogi megkülönböztetésnek van észszerű alapja, akkor az nem sérti a diszkrimináció tilalmát. Álláspontunk szerint az észszerűséget jelen esetben megalapozhatja az, hogy a már beoltottak esetében megszűnik a szabadságjog-korlátozások fenntartásának alapja – ezzel pedig a különbségtétel nem tekinthető önkényesnek."

"A védőoltással járó lehetőségekre tehát nem mint többletjogokra tekintünk, hanem a korábbi jogkorlátozás megszüntetéseként fogjuk fel őket. Amikor azt vizsgáljuk, hogy mely szolgáltatások azok, amelyekre nézve jogszerűen kimondható, hogy csak a védőoltáson átesettek vehessék őket igénybe, a jelenlegi állapotot tekintjük a kiindulópontnak. A jelenlegi helyzetben, amikor még nincs vakcinaútlevél és az oltáshoz nem fűződnek többletlehetőségek, az alapvető szolgáltatásokhoz mindenki hozzáférhet. Álláspontunk szerint ezt az állapotot a továbbiakban is fent kell tartani, vagyis az alapvető szolgáltatásokhoz (pl. tömegközlekedés, egészségügy, oktatás, hivatali ügyintézés, élelmiszerüzletek stb.) mindenkinek hozzá kell tudnia férnie, függetlenül attól, hogy be van-e oltva vagy sem."

"Azok számára, akik beadatják a vakcinát, a jelenleg érvényes korlátozásokat feloldhatják – így például mentesülhetnek a maszkviselési kötelezettség alól, látogathatják a vendéglátóhelyeket, közösségi tereket (színház, mozi, edzőterem, stb.), a kijárási korlátozás nem vonatkozik rájuk vagy nem kötelezik őket karanténra az országba belépés esetén. Ez nem jár a be nem oltottak jogainak szűkülésével, és mivel racionális alapja van (a fertőzőképesség megszűnése), véleményünk szerint nem okoz hátrányos megkülönböztetést."

GABOR2 2021.04.22. 22:52:25

@Wildhunt: Azt mondták aranyáron vették. És van egy olyan aprócska gond, hogy annyit, hogy már talán a teljes lakosságot háromszor be lehetne oltani kétszer, de másfélszer tuti.

Vagyis... miért veszünk ilyen sokkal többet "aranyáron" ha tudjuk, hogy eleve sokan nem is akarják beoltatni magukat, később meg a világot el fogja árasztani mindenféle oltás, vagyis az értéke csökkeni fog.

Volt egy olyan tippem, hogy ingyen fogjuk majd osztogatni másoknak úgy, hogy cserébe nem kérünk semmit és ez már el is kezdődött:

"Szijjártó: Magyarország 40 ezer vakcinát ad Csehországnak májusban"

888.hu/ketharmad/szijjarto-magyarorszag-40-ezer-vakcinat-ad-csehorszagnak-majusban-4307489/

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.22. 23:02:32

@Deansdale: Tavaly nyár elején a mostanihoz képest töredék volt a ferőzöttek meg a betegek száma. Igen, megnyitottak aztán már szeptemberben szépen elkezdett emelkedni az aktív fertőzöttek száma, feltehetően részben pont a nyári lazaság miatt. Akkor még én is azt mondtam hogy vicc az egész, de azóta már megváltozott a véleményem. Egyébként a második hullám éppen január-februárban csengett le vagyis az influenzaszezon kellős közepén.

"várható oltási menetrend passzol a nyár közeledtéhez"
Nyilván mindenki azt szeretné ha a turizmus időszakára egyre inkább lehetne nyitni, ha most továbbra is zárva marad minden nyáron az már tényleg katasztrófa lenne.

Frederick2 2021.04.23. 07:21:58

@Sipi81: @Deansdale: @csi szi: @KalmanBlog: Médiavadász szerint nem valódi jobboldaliság, amit a FIDESZ és a PestiTV felmutat. És arról is beszél, mi lenne helyette a valódi jobboldaliság.

"Harcosok Klubja, az egész elkúrt jobboldal utolsó mentsvára"
www.youtube.com/watch?v=J64x2McV4NE

Deansdale 2021.04.23. 07:43:51

@-JzK-: Én csak az elvről beszéltem, hogy milyen tetűség "többletjognak" nevezni valamit amit nemrég elvettek, és most talán visszaadnak. A narratívát nyilván így kell felépíteniük, nem írhatják le az igazságot, hogy aki szerez ilyen igazolvűnyt az egy keveset VISSZAKAP a jogaiból.

Végülis a TASZ is ezt írja:
"A védőoltással járó lehetőségekre tehát nem mint többletjogokra tekintünk, hanem a korábbi jogkorlátozás megszüntetéseként fogjuk fel őket."

promo921 2021.04.23. 18:02:42

Lehet, hogy ideje lenne az embereknek visszavenni a jogokat, amelyeket az állambácsira ruháztak és saját jogkörükben eljárni.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.04.24. 13:32:22

@Frederick2: Már kb a könyv 1/3-ánál tartok, szerintem nagyon jó, sok tekintetben mondjuk a feminizmus kritikáját már itt vagy a férfihangon is lehetett olvasni, de ő összefoglalja. Két apróság: egyrészt nem ártott volna még valakinek átolvasni mielőtt megjelenik, van benne több apró elírás vagy hiba. Másrészt szerintem túl sokat szabadkozik, hogy persze fontos az egyenlőség meg az emancipáció, de... Nem kellene mentegetőzni a progresszió előtt.

Frederick2 2021.04.28. 06:58:04

@Deansdale: @Sipi81: @don Fefinho: @KalmanBlog: Az ember miféle csatornákat nem talál Youtube-n! :D

Ébredő Szexualitás Blog

www.youtube.com/channel/UCElGPnBrjt1ZCV_o5pi0xlg

"Sziasztok, PoliLili vagyok! Hiszek benne, hogy fontos megtanulnunk tabuk nélkül beszélni a szexről. Én 31 éves korom után kezdtem csak el szeretni a szexet. Rögös út vezetett a gyógyulásomig, hogy végül ledöntsem a saját magam által állított falakat, melyek meggátoltak attól, hogy megéljem a gyönyört. Erről az utamról mesélek előadásaimban, cikkeimben és az Ébredő Szexualitás blogban kiegészítve szakértőkkel és izgalmas emberekkel folytatott videó-interjúkkal.

Minden csütörtökön új videóval érkezem!"

50 000 feliratkozó. Mondjuk a szex mindig is sokakat érdeklő téma volt.

Frederick2 2021.04.28. 07:05:49

@Sipi81: Még nem kezdtem neki a Szilvay-könyvnek. Ahogy mondtam előzöleg: most semmiféle politikai téma nem foglalkoztat. Szabadidőmben nyomom a Witchert, meg Youtube-videókat nézek, azt is technikai, kulturális és videójáték témában.

Néhány elírási hibát én is felfedeztem a könyvben. Vagy nem alkalmaztak lektort, vagy az a lektor rosszul végezte a munkáját. Az is lehet, hogy sebtében állították össze és dobták piacra. Kár. Nem csodálnám, ha ennek a könyvnek lenne egy bővített, második kiadása.

Ami még felróható Szilvay-nak, hogy szerintem eléggé száraz a stílusa. Könnyen olvasható, de kissé száraz.

Frederick2 2021.04.29. 11:48:41

@Deansdale: Gerle Éva kiáll a monogámia mellett, a poligámiával szemben. El se hiszem, ha nem olvasom!

csakazolvassa.hu/2020/12/30/mi-a-baj-a-poliamoriaval-1/
csakazolvassa.hu/2020/12/31/mi-a-baj-a-poliamoriaval-2/

Életemben nem ajánlottam Gerle Éva cikket olvasásra. Mond értelmes dolgokat, nem is keveset. :)

Igazi ejha élmény! :)

Gerle Éva 2021.04.29. 13:44:26

@Frederick2: sose mondtam mást, mindig a szerelmet és a lélekdús szexet éltettem, akkor is, amikor évekig nem volt senkim.
szerintem nagyon felületesen vettetek egy kalap alá netes női szereplőket, pusztán attól, hogy a férfierőszakot ténynek tartjuk. örülök, ha elolvassátok, amiket írok, így azért jobban látszik.
és pl. abortuszügyben is következetes voltam, sose toltam a kövérséget politikai ügyként, nem is mentegettem, ahogy a tanulatlanságot, lustaságot, hátrányokra hivatkozó nyafogást sem.
szembe is fordultam azokkal, akik a genderrel-identitással-kinky szexszel-gyerekvállalás-ellenességgel-kövérséggel-abortusszal menőznek, förtelmes élettörténetük és kinézetük van, szarul keresnek, és rohadtul unatkoznak.

Frederick2 2021.04.29. 14:43:38

@Gerle Éva: Jó esszé volt, mind tartalom, mind forma tekintetében. Tetszett.

Amúgy az esszéd elolvasása előtt PoliLili cikkeit próbáltam elolvasni poligámia témában. Egyet sikerült is, a többit félbehagytam. Egyrészt mert pocsék a stílusa (a legrosszabb értelemben bulvár), másrészt mert engem elborzaszt, hogy egy biológiailag felnőtt nő ennyire egy éretlen kamaszgyerek felfogásával tekintsen a szexualitásra, a szerelemre és a párkapcsolatra.

Utána olvastam el, amit írtál a témában, és megdöbbentő volt a különbség mind a stílus, mind a tartalom között. A te írásod irodalmibb és érettebb volt a témában.

El akartam utána olvasni a BDSM-témájú írásodat is, de ott már jelszót kért. Van egy olyan érzésem, hogy ott is egyetértettünk volna. :D Vannak ismerőseim ezen a téren is, ritka béna férfiak rendkivül nagy egóval.

Wildhunt 2021.04.29. 21:00:28

@Gerle Éva: én azért szeretem a blogodat, mert nem elvakultan vagdalkozol az eltérő véleményekkel. Kevés dologban értek Veled egyet, de megértem a filozófiád (ha ez a jó szó).

Frederick2 2021.04.29. 21:20:51

@Wildhunt: A 2 részes "Mi a baj a poliamoriával?" c. esszét nyugodtan elolvashatod tőle. Jól kifigurázza az ilyen poliamoria-mániákusokat.

Gerle Éva 2021.04.30. 16:23:46

@Frederick2: de miért esszé egy blogposzt? ez olyan, mintha angus steaknek neveznéd a büfés rántott húst

Gerle Éva 2021.04.30. 16:26:28

@Frederick2: és szegény azóta ilyen ehetőbugyis-cicajelmezes webshopot pakolt a nagy szexuális önkeresésre. ahogy az én (ifjú, szép, fickós) szerelmem mondja: amikor Polililit nézi, érdekelni kezdi, van-e jelenleg felvétel a Vatikánba.

Gerle Éva 2021.04.30. 16:29:40

@Frederick2: január 1-től zárt, tagsági alapon működik a blog, ismerem minden olvasóm élettörténetét, ők valós, intellektuális, jóindulatú emberek, hogy a blog címe teljesüljön végre. a rengeteg mocskolódás és aljas megfigyelgetés, rágalmak, feljelentgetés miatt döntöttem így (érdekes, hogy egykori nagy rajongók, pletykás libává züllött nők és velük vegyülve a 2014-es szerelem nyomja, nem az antifeministák, őket lekoptattam előbb, aki másból nem értett, azt erősen nevelő módszerekkel)

@Wildhunt: köszönöm az elismerést!

Deansdale 2021.04.30. 18:09:43

@Gerle Éva: "a rengeteg mocskolódás és aljas megfigyelgetés, rágalmak, feljelentgetés miatt döntöttem így"

Ha jól emlékszem a felsoroltak jelentős részét te magad követted el... Csak persze amikor te csináltad az nyilván jogos volt :)

Gerle Éva 2021.04.30. 19:00:49

@Deansdale: tévedsz, te is elhitted a mocskot. nekem egyetlen felejelentésem volt 2014-ben Kozma ellen, az viszont életveszélyes fenyegetés volt, úgy, hogy a csávó már tört orrot: odament, megtámadta, megverte, egy férfit egyébként. a többit a mocskolódók terjesztik, akik nem bírják elviselni a blogomat, a szuverenitást, az edzést, meg amikkel szembesítem őket. de nem bírnak nem olvasni. ja, és főleg nem tolongtam senkinél, nem mentem oda rajongani, kifigyelni, hízelegni, bulikba járni, írásaikat falni, bizalmukba férkőzni, hogy aztán éles váltással falkában mocskolódjak a célpont ellen. akikről szó van, azok mind tolongtak meg de tetszett nekik, rengeteget kértek és kaptak, aztán falkában rámszálltak. ez nagy különbség.

Gerle Éva 2021.04.30. 19:02:16

(az mondjuk szar lehet, hogy hiába az eyecandy téma, a te blogodon is engem taglalnak)

Deansdale 2021.04.30. 19:20:17

@Gerle Éva: Fred már csak ilyen perverz :) Túl nagy az egód ha azt hiszed én miattad mérgelődök.

Frederick2 2021.04.30. 20:08:17

@Deansdale:

"Fred már csak ilyen perverz :)"

Egy posztját dicsértem meg, nem a teljes blogját.

Azért meg ne én legyek a hibás, hogy ti olyanok vagytok egymásnak, mint a kutya és a macska.

Frederick2 2021.04.30. 20:18:59

@Deansdale: Egyébként te perlekedsz úgy Gerlével, mint Han Solo Leia hercegnővel. Csak nem te vagy a "(ifjú, szép, fickós) szerelme"? :D

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.05.03. 20:03:46

@Gerle Éva: Azé' a kontextusnak is vessen mán' oda egy pillantást, de pl. az is szomorú, hogy kiégett, megkeseredett, neurotikus vénlányok, akik álmukban felhorkanva 30-nak hiszik magukat, ide a haramiák közé járnak a frisshústól egy kis figyelmet pincsizni.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2021.05.03. 20:08:37

@Frederick2: Ha tabuk nélkül akar a szexről beszélgetést hallgatni, keressen egy 3-9 fős nemileg homogén társaságot fejenként lányoknál egy üveg bor vagy fiúknál négy-öt doboz bambi után, és figyeljen. Ha már nam bírj megállni, hogy youtube csatornán teregesse a nyilvánvalót, de szemérmesen virágnyelven körülírtat. Vagy menjen el egy védőnőhöz.

GABOR2 2021.05.19. 03:24:40

Hmmm... Végül a Syder Cut megdöntötte a Avanger Endgame-t is, csak kínában több mint 330 millióan nézték meg egy hét alatt. Mégis a stúdió azzal állt elő, hogy Synder irányával pont ellentétesen kéne menni, tán valaki woke szarsággal.

"The Snyder Cut Gets 330M Views In China In 7 Days"

www.small-screen.co.uk/the-snyder-cut-gets-330m-views-in-china-in-7-days/

GABOR2 2021.05.19. 03:28:13

A legnézettebb mozifilm lett Kínában:

"Zack Snyder’s Justice League surpasses Avengers: Endgame as the most watched movie in China"

www.explica.co/zack-snyders-justice-league-surpasses-avengers-endgame-as-the-most-watched-movie-in-china.html

Deansdale 2021.05.19. 08:33:16

@GABOR2: "a stúdió azzal állt elő, hogy Synder irányával pont ellentétesen kéne menni, tán valaki woke szarsággal"

A propaganda fontosabb mint a pénzkeresés...

Frederick2 2021.05.27. 22:03:27

@Deansdale: Hallottad, hogy készíteni akarnak egy új Dragon Ball-filmet? Sőt, állítólag többet?

Itt néhány trailer:
www.youtube.com/watch?v=DHUqA_htR-A
www.youtube.com/watch?v=rovLs3lIjyo
www.youtube.com/watch?v=S2hHgUucGWg

Szerinted?

Deansdale 2021.05.27. 22:46:51

@Frederick2: Szerintem a DB nem az a téma amiből jó élőszereplős vagy ultrarealisztikus rajzfilmet lehet csinálni, mert MINIMUM a létező legdurvább CGI grafikát igényli, különben úgy néz ki az egész, mint egy üzbég gyurmafilm. A trailer alapján ez sajnos az utóbbi kategóriának tűnik.

Amúgyis, sorozatokból általában nem készülnek jó filmek, mert egy rakás epizódot értelmesen összenyomni másfél-két órára szinte lehetetlen. Nem véletlenül sorozat az eredeti...

Deansdale 2021.05.28. 14:05:57

@Frederick2: Ha már így szóba hoztad, kellemesen eszembe juttattad a kedvenc DB jelenetemet, amiből kiderül hogy Vegita a legkeményebb faszú karakter a világirodalom történetében.
www.youtube.com/watch?v=wlML6DFg0u0
Goku és Beerus az űrben harcolnak, a mellékkarakterek egy repülő csészealjban szerencsétlenkednek hogy nyomon tudják követni a dolgot, Vegita viszont a földön (illetve egy hajón) állva nézi az űrbéli eseményeket. Odamegy hozzá Whis, egy kvázi isteni hatalmú lény, és csinál neki egy képet amin közvetlen közelről láthatja a dolgot, de Vegita tőből leszarja, a szempillája sem rándul, töretlenül áll a földön és nézi a dolgokat az űrben.

Ez, b+... Én beszartam :) Egy igazán kreatív mód jelezni, hogy mennyire más szint mint a többiek.

Frederick2 2021.05.28. 14:46:53

@Deansdale: Nekem is rengeteg szép emlékem van a DB-ről! :D

valis47 2021.07.31. 10:01:25

i.redd.it/anewdicduce71.jpg

Ez egy amerikai képregényíró, a Marvelnek és a DC-nek is dolgozik, van wikipedia oldala. A tweet sem fake. A róla szóló wikipedia cikkben természetesen említés sem esik róla, hogy férfinak született, mert hát a transznők nők, és pont. Katolikus szemináriumba járt, az anyja papot akart belőle, helyette ez lett. Természetesen ő is autista, mint a "transznők" jelentős része - vagy legalábbis annak vallja magát, hogy ez is áldozati jelvényként hordozhassa, ki tudja, de aligha kétes, hogy mentálisan zavart. Az ilyenek gyártják ma a popkultúrát, szóval nincs min csodálkozni.

(Deansdale írta, hogy feladta a redditet, én sem vagyok már rég aktív redditor, de a "Social Justice In Action" (egybeírva...) subra még felnézek néha, amíg be nem szántják, ott jött ez szembe.)

Deansdale 2021.07.31. 11:01:21

@valis47: Ilyen az amikor az elmebetegséget normalizálják és a normalitást kiáltják ki gonosznak... Ilyet egyetlen társadalom se tud sokáig elviselni.

Frederick2 2021.07.31. 14:59:37

@Deansdale: @Sipi81: Nem tudom, mennyire emlékeztek, volt régebben egy agyonsztárolt feminista novelláskötet-projekt. Kiadtak 4 novelláskötetet, ahol feminista és balliberális írónők vallották meg novellában, milyen érzés nekik nőnek lenni. Nyomatták erőteljesen a róla szóló propagandát a különféle művészi és irodalmi portálokon.

Éjszakai ​állatkert - Antológia a női szexualitásról
Szomjas ​oázis - Antológia a női testről
Dzsungel ​a szívben - Antológia az anya-lánya kapcsolatról
A ​szív kutyája - Antológia az apa-lánya kapcsolatról

Én nem olvastam eme antológiákat. Viszont a Moly-on találtam negatív értékeléseket, amik elég sokatmondóak. Megosztanám veletek. A végére hagyom a legjobbat.

1, Szomjas oázis

"Sok jó novella. (És sok gyenge is, igen.) Csak épp úgy hatnak összességükben, mint valami mérgezés. Rettentő lehangolók." (Tomcheck)

"Pár történetet leszámítva borzalmas összeállítás. Mindenki szomorú, kétségbeesett, kiábrándult, elgyötört, visszagondolva egy történet sem volt benne, amely pozitív hangvételű lett volna. Szörnyű volt olvasni, úgy éreztem mérgezi a lelkem." (Agnes)

"Amikor megláttam a könyvet, nagyon megörültem, hogy milyen jó, hogy ennyire szívén viselik a szerzők ezt a témát, ám amikor a könyvet elkezdtem olvasni, megdöbbentem. Felületes, a test és a lélek sokszori kettéválasztása az „intim” helyzetekben, nem éreztem teljességet, mert a női test pozitívumai sokszor rejtve maradtak, amik ugyanúgy hozzátartoznak az élethez és amiket talán még jobban tudatosítanunk kellene magunkban (természetesen a negatívumok ismerete mellett)." (Bam)

"„De szar lehet nőnek lenni!” Bocs, de nekem ez jön le a könyvből. Egyszerűen nem bírom végigolvasni, pedig nagyon erőlködöm, mert érdekel a női lélek. Ettől a könyvtől teljesen depressziós leszek, az meg most nem hiányzik. Talán majd egyszer rászánom még magam, mert azért találtam benne érdekeset." (Abara)

2, A szív kutyája

És akkor most egy nagyon érdekes dialógus:

Stippistop: "Ebben a kötetben minden novella egy fejezet a Ki kicsoda az emberiség ótvarában? című könyvből.. Ami nem lenne gond, ha a Lányok és apák antológiája helyett a Verbálisan, fizikailag és szexuálisan bántalmazott elárult, elhagyott, kihasznált lányok és bántalmazó, alkoholista, autoriter, csélcsap, szélhámos és pedofil apák antológiája alcímet viselné. Csak mert így félrevezető."

Gazella: "Sokak fejében az apa (férfi) ezekkel egyenlő. Szomorú."

Stippistop: "igen, és az is szomorú, hogy sokszor tényleg megtörténnek ezek, de ebbe a kötetbe mintha csak ilyen apa-lánya írást gyűjtöttek volna.. Szerintem nem vont volna le az irodalmi értékéből, ha egy egészséges kapcsolat is ábrázolásra kerül."

Meseanyu: "Úh, ez nagyon gáz… Pláne, ha az ember mondjuk megveszi ajándékba egy kitűnő lányos apának. (Szerencsére nem megtörtént eset, de megfordult a fejemben, amikor megláttam a kötetet.)"

Stippistop: "Én is a szüleimtől kaptam egyik karácsonyra, igaz kívánságlistás volt. Nincs baj ezekkel a történetekkel, jól is vannak megírva, de hogy csak ilyen szerepeljen egy antológiában…"

Meseanyu: "mindenképpen félrevezetőnek érzem, mert a fülszövegben sincs szó erről az egysíkú megközelítésről, hanem ezt írják: „66 írása mutatja be, hogyan is látják korunk lányai apáikat és anyáikat. ” Az azért elég szomorú, ha csak így látják…"

Annamarie: "Ahogy emlékszem, én is állandóan azt kutattam, hogy hol van egy szép kis mozzanat a kapcsolatokban, és miért csak a halál hozta el ezt a „szép mozzanatot”?
Persze bennem nem hagyott azért ennyire borongós nyomot."

Stippistop: "azt hiszem két dolog miatt volt ilyen sok nekem: egyrészt mert minden nap egyet olvastam és így sokáig tartott, és az első negyed után csupa „bántalmazós” történet volt. Kíváncsi lennék, véletlen alakult így, vagy csak olyan nőket keresett meg a szerkesztő, akikről lehet tudni, hogy ilyen súlyos terheket cipelnek."

Érdekes. A kötet női szerzőinek a nőiesség megélése egyelő a szenvedéssel. Rosszul érzik magukat a bőrükben, mint nők. A negyedik kötet női szerzőinek az apjával való kapcsolata negatív, gyűlölték az apjukat, aki elvileg valamilyen formában bántalmazta őket. Csodálkozunk azon, hogy ezek a sérült pszichéjű nők haragszanak a férfiakra, gyűlölik a férfiakat. Az apjukkal és a férfiakkal szembeni beteges bizalmatlanságukat beleviszik az irodalomba és a politikában (formát adnak neki), ahelyett, hogy a pszichológia segítségével gyógyítanák magukat.

Érdekes. Nagyon érdekes.

2021.07.31. 16:31:46

@Frederick2: "Érdekes. Nagyon érdekes.", tudom, hogy csak finoman fogalmaztál, de nyugodtan kimondhatjuk: masszív agymosás történik az élet minden terén, így ezekben a novellákban is. A cél, hogy elültessék a fejedben, hogy mindenért más a hibás, és ezért nem tehetsz mást, mint életed végéig rabszolgaként dolgozol a munkahelyeden, de a saját sorsodat eszedbe ne jusson kézbe venni. Néha esetleg nyugtázhatod, hogy okosabb vagy, mint a szándékosan hülyét játszó kvízjátékosok, de érd be ennyivel :)

2021.07.31. 16:34:52

@vodkasprite: Nekem sem volt a legszuperebb gyerekkorom, mint ahogy sok más embernek sem, de elmúltam már 18 (már rég), innentől minden csak rajtunk múlik.

Frederick2 2021.07.31. 17:35:54

@vodkasprite:

"nem tehetsz mást, mint életed végéig rabszolgaként dolgozol a munkahelyeden"

Szerintem tévedsz. Nem az engedelmes rabszolga-mintát erősítik meg ezek a novellák. Hanem a lázadó forradalmár-mintát.

A feminista novelláskötetek lényege:

A férfiuralom megalázza a nőket. A társadalom tele van a férfiak által bántalmazott nőkkel. Az egyéni tragédia az elnyomó rendszer része. Amikor egy férfi bántalmaz egy nőt, akkor a férfi-rendszer terrorja csap le a védtelen nőre. A nők elleni erőszak a férfi-rendszer lényeges eleme. A férfi-rendszer eredményezi a nemi erőszak kultúráját. A nőknek egyénileg fel kell lépniük a bántalmazó férfiakkal - és közösségként az elnyomó férfi-rendszer ellen. A nőknek lázadniuk kell, ki kell robbantani a nő-forradalmat, meg kell dönteniük a férfi-rendszert. Hogy eljöjjön az igazi emancipáció!

Természetesen az egész egy nagy faszság! De a társadalmi uszításban sosincs logika!

"Néha esetleg nyugtázhatod, hogy okosabb vagy, mint a szándékosan hülyét játszó kvízjátékosok"

Észbontók?

Deansdale 2021.07.31. 18:34:01

@vodkasprite: "de elmúltam már 18 (már rég), innentől minden csak rajtunk múlik"

Nagyon kevés szó esik arról, hogy a szülői házból kikerülve már mindenkinek saját felelőssége rendberakni magát, akkor is ha a szülei problémásak voltak. Amikor 30 meg 40 évesen még mindig ott tart valaki, hogy neki szabad szaralaknak lenni mert rossz volt a gyerekkora, az már nem a szülei hibája, hanem a sajátja, és rá nézve borzalmas szégyen. Sokat mond, hogy a legtöbb feminista ilyen.

valis47 2021.07.31. 19:49:25

@Frederick2: "Szerintem tévedsz. Nem az engedelmes rabszolga-mintát erősítik meg ezek a novellák. Hanem a lázadó forradalmár-mintát."

Lehet, de a feminizmus miről szól, mit mond a nőknek? Legyél férfigyűlölő "erős nő", aki természetesen valamelyik multinál dolgozik, lehetőleg, és a munka töltse ki az életedet, a férfiakban ne bízz (mind disznó, ráadásul hímsoviniszta, bántalmazó stb.), ne legyen tartós kapcsolatod, egyszer-egyszer szakíts egy top 10-20% os Chad-ot egyéjszakásra, aki csak üríteni akar, vagy egy sugar daddy-t pár hétre, hónapra, aki elvisz nyaralni a pénzéből stb. Élj egyszemélyes háztartásban egy-két macskával, fogyassz sokat vagy legyél egyedülálló anya (az elvált, egyedülálló anyák a legnagyobb hősök a világon, mint tudjuk), és nevelj elb.szott gyereket. Gyakorlatilag ezekre programozzák őket.

Frederick2 2021.07.31. 20:12:13

@Deansdale:

"Nagyon kevés szó esik arról, hogy a szülői házból kikerülve már mindenkinek saját felelőssége rendberakni magát, akkor is ha a szülei problémásak voltak. Amikor 30 meg 40 évesen még mindig ott tart valaki, hogy neki szabad szaralaknak lenni mert rossz volt a gyerekkora, az már nem a szülei hibája, hanem a sajátja, és rá nézve borzalmas szégyen."

Alkoholistáknál tapasztaltam ilyet. Hogy ő a szülei miatt lett alkoholista. Mert hogy azok csúnyán bántak vele. Persze, az ilyen ember menekül a felelősség felvállalása elől. Fájdalmas dolog az önkritika, de szükséges. Önkritika nélkül nincs fejlődés.

Karafiáth Orsolyát bántalmazta az alkoholista apja. Erre ő is alkoholista lett - meg feminista. Asszem, lejött az alkoholról. A feminizmusról nem.

Papp Réka Kingát is bántalmazta az apja. Látjuk, ő is hol tart az öngyógyításban. Sehol.

Frederick2 2021.07.31. 20:19:10

@valis47:

"Gyakorlatilag ezekre programozzák őket."

Ha megfigyeled, mind az LMBT-, mind a Gender Studies-ideológia egy új fogyasztói társadalom létrehozását célozza. Egy egyre hülyébb fogyasztói társadalomét. Egy totál idióta emberekből álló fogyasztói társadalom könnyedén uralható és vezérelhető. Nem véletlen, hogy a nagy mamutcégek, mint a Google, a Facebook, az Amazons, a Microsoft stb. is beálltak mögé. Az LMBT és a Gender Studies által megalkotott Új Ember hülye, mint a segg. Termel, fogyaszt és harcol. Az új államkapitalizmus tökéletes gyalogoskatonája.

2021.08.01. 11:55:07

@Frederick2: "Szerintem tévedsz. Nem az engedelmes rabszolga-mintát erősítik meg ezek a novellák. Hanem a lázadó forradalmár-mintát."

Értem, hogy mire gondolsz. Kifejtem hosszabban, mert átugrottam néhány egy fontos apróságon.

Azzal, hogy a női olvasók fejében létrehoznak egy új ellenségképet, csak a társadalom megosztottságát növelik egy képzeletbeli frontvonal mentén.
Ha számításba vesszük, hogy még hány ilyen mesterségesen táplált törekvéssel mossák az agyunkat, és szítanak feszültséget társadalmi csoportok között, akkor hamar kiderül, hogy az emberek nagy része többszörösen is "le van fedve". Sőt, már ott tartunk, hogy abban a pillanatban, hogy valaki megszületett, kapásból számos ilyen háború kellős közepén találja magát az egyik oldal triggerelésre váró katonájaként.
"Hisz mindenki tudja, hogy a nők kevesebb pénzt keresnek."

Mindig könnyebb a másikat hibáztatni. Az emberek sokkal fogékonyabbak arra, hogy másokat hibáztassanak, mint a saját életük rendbe tételére. A számos arcunkba tolt frontvonal könnyen beszippantja az embert, hisz addig sem kell fájdalmas döntéseket meghozni a saját életünkkel kapcsolatban, ami azt igényelné, hogy "felkeljünk a fotelből", és kézbe vegyük a saját sorsunkat. Ehelyett inkább napi 24 órában faszságokkal zsibbasztjuk az agyunkat, így nem tudunk a saját utunkra, boldogulásunkra és értékteremtésre koncentrálni, ami egy idő után nagyobb önrendelkezést biztosítana a számunkra (pl. ha szakmailag képzed magad, akkor magasabb fizetést kaphatsz)

Ez azt eredményezi, hogy inkább elmegyünk kevés pénzért dolgozni, a maradék időben pedig megmagyarázzuk magunknak, hogy miért tartunk ott, ahol, és ehhez kiváló támaszt nyújtanak a háttérhatalom kultúrharcos "projektjei". Csak kevésbé fontos dolgokban van döntési lehetőségünk (sokszor azok sem valódi döntések), vagy a választási lehetőségeket amúgy sem jelentenek valódi, érdemi választást.
Ha pedig kirúgnak a munkahelyünkről, akkor pár hónap múlva az utcára kerülünk (hisz a lakáshitelt fizetni kell), így végső soron egy kényszerpályán éljük le az életünket. Tehát rabszolgák vagyunk :)

www.youtube.com/watch?v=Gsc480n1N8U

Alfőmérnök 2021.08.03. 23:57:24

@Frederick2: Karafiáth lejött a piáról, erről többször írt/nyilatkozott (asszem a Szirén c. regényének is ez a témája).

Czapáryt is verte az apja (és mostohaanyja) kiskorában, erre a traumájára építi az életművét és a feminácisága is erre vezethető vissza.

(Más: Dudi/Frick László Intézet meghalt. :( Sajnos csak a halála kapcsán tudtam meg, hogy ki volt ő valójában.
dudenbuch.blog.hu/2021/06/30/thor_133#c40805622
tiszatajonline.hu/?p=139913&fbclid=IwAR1Df_SOSDE6cOKIFxQuonwona-LDUTwSQgAU6zzkWwWJ4Bau0npRAgQxoA )

2021.08.04. 06:31:04

@Deansdale:
Kérlek, 2009-ben álmodta ezt ez a lány, 2009-es videó.

www.youtube.com/watch?v=wKwf9MjqV2w&t=0s

Frederick2 2021.08.04. 07:34:20

@Alfőmérnök: Részvétem a barátod miatt. :(

Frederick2 2021.08.04. 07:38:11

@Alfőmérnök:

„Visszakanyarodva Vámoshoz, aki minden dedikáltató nővel legalább két-három mondatot váltott, nos, Vámos frusztrálja a többi írót, mert őt sokan olvassák. Pedig ha nem számít az olvasó, akkor miért idegesít bennünket, hogy mást meg olvasnak? Závadát is olvassák. Az ő példája arra figyelmeztetett, hogy ráér az ember: nem sietni kell, hanem nagyon jó könyvet írni. Semmilyen kompromisszumba nem szabad belemenni a könyv kiadóját, borítóját, papírját és betűit tekintve, s akkor még mindig úgy járhatunk, ahogy Závada járt A fényképész utókora című regényével, ami szerintem az utóbbi évek legnagyszerűbb regénye, mégsem úgy tárgyalják, ahogyan illene.” (Rentz Mátyás)

Milyen igaz! Mármint amit Vámosról ír. Vámos tényleg remek és népszerű író. És tényleg sok "befutott" szerzőt irritál a népszerűsége.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.08.04. 10:28:44

@Alfőmérnök: De sajnálom! Én is olvasgattam időnként, meg emlékszem még a 888-as időkre mikor ott vitatkozgattak.

Frederick2 2021.08.04. 10:35:52

@Sipi81: Szerintem nem egy könnyen olvasható szerző. Aki arra számít, hogy olyan érthetőek lesznek a blogposztjai, mint Deansdale-nek vagy Falafel-nek, az kösse fel a gatyáját! Volt olyan blogposztja, amit végig sem tudtam olvasni.

Nem tudom, mennyire jönnének be az irodalmi írásai, novellái, kisregénye. Részletek vannak fenn a neten. Egy-kettőbe beleolvastam. Nagyobb részt Esterházy-epigon.

Itt vele egy érdekes interjú:
jeneigyula.hu/interview/view/6

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.08.04. 10:44:04

@Frederick2: Tudom, én is ismerem a blogját, de azért néha voltak érdekes meglátásai. Kösz az interjút, majd elolvasom. Irodalmi írások olvasására viszont momentán nincs időm. :-)

Wildhunt 2021.08.04. 11:59:19

@Sipi81: Mottója volt az "amit nem akarsz látni", erre majd minden vitapartnere ugrott.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2021.08.04. 12:13:50

@Wildhunt: Volt neki több is. :-) "A motívumok mindig alacsonyabban vannak" illetve a "mutatom" - aztán jön egy anekdota. Nekem ezek jutnak először eszembe.

valis47 2021.08.04. 13:07:22

@Deansdale: Na igen. Mi a különbség közte és Chris Chan között? Ez még nem erőszakolta meg az anyját, meg talán szellemileg (értd értelmileg) kevésbé retardált, mint ő.

Wildhunt 2021.08.04. 16:38:47

@Sipi81: ezek szerintem az előzőből következtek. Mindenesetre tőle tanultam meg, hogy az anekdotikus érvelés hogy segíthet a teljes kép kialakításában.

Deansdale 2021.08.04. 17:08:04

Elnézést, hogy egy rövid ontopik közbeszólással megzavarom a társalgást, de tök véletlenül pont ma néztem meg ezt a videót, ami azt taglalta hogy a Whedon-féle változat sok tekintetben jobb volt mint a Snyder-cut, és az érveit hallva egyet kellett értenem vele...
www.youtube.com/watch?v=cEfEJiRGCys
A videó hosszabb mint az eredeti film volt, de talán szórakoztatóbb is, számomra megérte végignézni :)

Alfőmérnök 2021.08.07. 00:41:11

@Sipi81: @Frederick2: A stílusa posztmodern volt, és valóban nem volt mindig könnyű olvasni (ő néha szándékosan - elidegenítő kiemelésekkel és tördeléssel, néha szerintem nem szándékosan - a gyorsgépelésből fakadó elírásokkal - nehezítette is az olvasást). Fiatalkorában rajongott Esterházyért. Esztétikailag jobban értékelte a ballib szerzőket. De nagyra tartotta pl. Hamvast és (novellaíróként) Csurkát is.
De a ballib értelmiségtől/networktől életszemléletében távol állt. Nagy élettapasztalata volt és jó valóságismerete, nem ideologikusan gondolkozott, mindig a tapasztalati valóságból indult ki.

Frederick2 2021.08.07. 05:58:18

@Alfőmérnök: A Jenei Gyula által készített Rentz Mátyás-interjú kiváló. Rengeteg remek gondolat van benne. Egyszer mindenképpen érdemes elolvasni.

valis47 2021.08.07. 12:15:22

@Alfőmérnök: Hát, ha nem vidéki és gój, talán lehetett volna belőle is közepesen híres senki a belpesti értelmiségi közegben. Annyira nem volt tehetséges úgy tűnik, hogy ezen adottságok nélkül érvényesüljön, ahhoz tényleg nagy tehetség és szerencse kell, hogy az irodalmi és művészvilágban (főleg az "SZFE" műfajokban) valaki érvényesülhessen a körökön kívüliként.
Persze be lehet állni Fidesz-talpnyalónak is, befutott így pár illető, mint publicista, csak azzal az illető végleg le lesz írva a körökben, mint fasiszta senkiházi, akivel tisztességes (értsd balliberált vagy "igazipolgárikonzerv") ember nem áll szóba se.

Olvasgatom a blogját most, így utólag, RIP.

Frederick2 2021.08.07. 16:49:03

@valis47: Emlékszem, még főiskolás koromban beszélgettem egy fantasy íróval, aki egyébként hosszú ideje az ismerősöm. Ő mondta nekem, a hazai fantasy szubkultúra annyiban jobb, mint a hivatalos irodalmi élet, hogy nem játszik szerepet benne a politika. Sokkal több tere van a tehetségnek.

Hát, most már a hazai fantasy és sci-fi szférában sem árt, ha támogatod a balliberális identitáspolitikát.

Mennyit változott a világ!

Lassan eljutunk odáig, hogy ha úgy akarsz befutni, mint szerző, hogy közben nem érinted a politikát, akkor a legaljább ponyvát kell művelnek. Romantikus és erotikus szemetet, meg horror és krimi marhaságokat kell írnod...

Undorító, mennyire összefonódott az irodalom a politikával, itthon, Magyarországon.

Frederick2 2021.08.08. 12:44:45

@Deansdale: Emlékszel még, amikor bedobtam témának a női Han Solo-t, Doctor Aphra-t? Na, van annyi önkritika bennem, hogy bevalljam, párszor belelapoztam a képregényekbe, meg elolvastam róla néhány információt neten - magyarán, az ismereteim és ezáltal az ismertetésem róla felszínes, darabos! :D

A korrektség kedvéért berakom ide Rixon's Cantina ismertetését. Ő végigolvasta a képregényeket. Így részletesebb ismertetést is ad róla, mint én. Szerencsére nem hosszúak, ugyanakkor informatívak. Ami alapján az ember eldöntheti, hogy bejön neki vagy sem.

www.youtube.com/watch?v=vYGi7j_JH98
www.youtube.com/watch?v=NRIuE1idE-M

(Van még 4 ismertetés, de ebből elég ennyi is.)

Csak bennem alakult ki az az érzés, hogy ezek a képregények tizenéves kamaszoknak (az un. Z-generáció legfiatalabb tagjainak) készülnek? Lehet, hogy én vagyok itt a lassan 40 évhez közeledő boomer, de nekem ezek felnőtt fejjel borzasztóan infantilisak, emiatt pedig élvezhetetlenek.

Az, hogy időnként erőltet egy iszonyat unalmas leszbikus szálat is, az meg csak hab a tortán.

Frederick2 2021.08.08. 13:38:31

@Deansdale: Közben megnéztem mind a 6 ismertetőt. Ami bemutatja a teljes sztorit.

www.youtube.com/playlist?list=PLnJPQhyLkUVzT4I426jmEmdI68vdj4YeY

A véleményem az ismertetés alapján a teljes sztoriról, az ismertetések alapján. Picivel változott - de csak egy picivel.

A 3. kötettől kezd az egész összetettebbé, árnyaltabbá, picivel érettebbé és komolyabbá válni. Ha nem lenne benne infantilizmus, girl power és LMBT-propaganda, akkor nem is lenne rossz. Annak ellenére, hogy Doctor Aphra egy Han Solo és Indiana Jones női klónnak készült, inkább érződött egy női Lando-nak. Sőt, ez egy laza férfi karakter, amit aztán átírtak nőre. Iszonyat gáz szerintem!

Tipikus young adult cucc!

Nem lenne ez rossz, ha nem a Z-generáció ízléséhez lenne alakítva, és nem raknának bele LMBT-propagandát.

Ha én készítenék belőle animációs filmet, kicserélném a női karaktert férfi karakterre, írnék neki egy normális hetero kapcsolatot, minimalizálnám a humort, és komolyabb stílust adnék neki. Természetesen nem engednék be LMBT-propagandát. Így ki lehetne belőle hozni egy jó STAR WARS-alkotást.

Az a baj a jelenlegi STAR WARS-szal, hogy bár kísérletezget, és vannak jó ötletei, nem merészel igazán merész lenni. És egyre inkább csak és kizárólag a Z-generációt célozza meg, alig dobva valami koncot az Y- és X-generációnak.
süti beállítások módosítása