HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • GABOR2: @IrinaEmerencia: Ha azt hiszed nincs agyi chip: www.portfolio.hu/gazdasag/20240804/elon-muskek-ujabb-ember-agyaba-ultettek-implantatumot-702411 "Elon Muskék újabb ember agyába ültettek implantátum... (2024.09.07. 13:12) Fakul a nap
  • GABOR2: @IrinaEmerencia: Musk beáll egy politikai oldalra ezért védeni fogják és zöld utat adnak neki. Ha valaki kritizálni merné majd olyanokat is kaphat, hogy jó, színes fanzáziája van csak, de totál alap... (2024.09.07. 13:08) Fakul a nap
  • IrinaEmerencia: @GABOR2: olyan jó, szines fantáziád van, hogy regényírónak kéne menned. (2024.09.07. 09:44) Fakul a nap
  • GABOR2: Hatott a letartózatás... "Moderálni fogja a tartalmakat a Telegram, még a privát chatekben is" pcforum.hu/hirek/28188/telegram-moderacio-privat-chat-jelentes-jogsertes-eu (2024.09.06. 17:03) Fakul a nap
  • GABOR2: Ja bocs, a cikk: "Trump says he’d create a government efficiency commission led by Elon Musk" apnews.com/article/donald-trump-elon-musk-government-efficiency-commission-e831ed5dc2f6a56999e1a70bb0a... (2024.09.06. 16:32) Fakul a nap
  • Utolsó 20

Miért buknak a mozifilmek, most épp a Furiosa

2024.05.29. 13:25 Deansdale

Kritikusok nem értik miért bukás a Furiosa, hiszen a film nem rossz, van benne sok bumm meg reccs meg puff, színes és szélesvásznú, sőt, a színészek sem csak a dublőreiket küldték be ásítozni. Ennek ellenére még a mozigépészek sem nézik a filmet. Sokan sokféle dolgot állítanak, a haladárok persze a szokásos szexizmus-tésztát erőltetik hasmenésig, de ezúttal még a jobbosok is kicsit mellélőnek. Nézzük először a sokat emlegetett tényezőket, amik szerintem jelentéktelenek:

1. Sokan mondják, hogy a Furiosa azért bukott, mert woke. Szerintem ebben csak elenyésző igazságtartalom van, sajnos, mert számos woke film sikeres, mint pl. a Barbi. A tömegek szarnak arra, hogy a politikában jártas társaik mit mondanak - ha egy film érdekli őket, akkor megnézik, és a legtöbben fel sem fogják, hogy fostalicska huszadrangú szadesz-propagandát néztek hollywoodi kiadásban. Ha egy film woke, az önmagában alig 1-2%-nyi nézettségcsökkenést okoz.

2. A férfi főszereplő nőre cserélése is csak egy hajszálnyit jobb tipp, legalábbis általánosságban értve, mert ugyanaz igaz rá amit az imént leírtam. Az ignoráns tömegek szarnak a nüanszra. Furiosa esetében kicsit többet rontott a jegybevételeken, hogy kifejezetten maszkulin, és jól bejáratott hőst cseréltek le egy csenevész bigére - bár még ez is bocsánatos bűn lehetett volna, ha nem akciófilmről beszélünk. (Erről még lesz szó később.) De ha már nőt tesznek a férfi helyére, legalább megpróbálhatták volna megtartani a férfiközönséget azzal, hogy valami feszes seggű cicababát raknak a vászonra bőkezű dekoltázzsal, kb. mint Megan Fox a Transformers filmeken. Pár tizenéves suhanc garantáltan jegyet váltott volna ilyesmire, ezer éve ismert stratégia ez szórakoztatóipari körökben.

3. Az inflációt/jegyárakat is sokan okolják, ami igaz is meg nem is. Nyilván kevesebbet költenek az emberek mozira, mint pár éve, de ettől még léteznek nyereséges filmek, csak a Furiosa nem ilyen. A korábban említett Barbi egy rakás szamóca, és mégis besöpört egy milliárd dollárt, szóval a piac ott van, csak tudni kell hogy a nézők mire harapnak és mire nem.

4. A streaminget is emlegetik, de az pont az ilyen látványfilmeknél okozza a legkisebb veszteséget. Akit egy fikarcnyit is érdekel a filmvilág, az tudja, hogy ezeknél a filmeknél van a legnagyobb különbség a moziélmény meg az otthoni között. Amitől a moziban maguk alá rottyantanak, az az otthoni bármekkora tévéképernyőn is csak valami kis maszat.

A valódi indokok:

1. Az előzményfilmek senkit nem érdekelnek, és akiket igen, azok is unják őket. Egyrészt semmi érdekes újdonságot nem tudnak mondani, hiszen eleve ismerjük a folytatást, másrészt olyan kérdésekre próbálnak válaszolni, amiket senki nem tett fel, és amik jobb ha megmaradnak a misztikum ködében. Ráadásul az utóbbi időben extra rossz hírük kerekedett az olyan szarkupacok miatt, mint pl. a Solo.

2. A Furiosának nincs célközönsége. A nők magasról tesznek az akciófilmekre, akkor is ha nő a főszereplő. A férfiak olyan akciófilmeket akarnak ahol vagy azonosulhatnak, vagy közösülhetnek a főszereplővel, de Mad Max ugye hiányzik ebből a filmből, Furiosa meg nem az a kimondott szexbomba. A film papíron lehet jó, de egyszerűen nincs meg a célközönség ami izgul rá, ami előre nézegeti, hogy mikor mehet végre a premierre. Kétféleképpen ülnek be rá mégis az emberek: az egyik csoport azok, akik a popcornért mint szórakozásért mennek mozi környékére, és nem találnak aznap jobb filmet, a másik pedig a filmrajongók, akik nagyjából minden szart megnéznek, mert ez a hobbijuk. A neten is ezekből áll a Furiosát védők dandárja, akik mondhatni szakmai érdeklődésből ültek be, és ilyen alapon szerintük a film jó volt, és csak azért nem sikeres mert a rohadt széljobbosok izé izé már megint na.

3. Néhány előző pont kombinációja, hogy a Mad Max ugye a címszereplőről szól, és a maga módján műfajteremtő volt a sztoikus, magányos hőssel, aki egyedül veri agyon a gonosz posztapokalipitkus világot egy cipőkanállal. Tartozott hozzá egy Mel Gibson, aki életre is keltette a karaktert, és kultikus státuszba emelte. Talán nem kell magyarázni, hogy ez egy férfira megírt szerep, ami nőre nem működik, hiába ostobák a feministák. Namármost, a 2015-ös filmre sokan beültek azt remélve, hogy egy jó folytatást, vagy legalábbis valami hasonló stílusú reboot-ot kapnak, amiben Tom Hardy Mel Gibson méltó utóda lesz, aki bucira rugdossa a homokdűnéket. Ehelyett egy identitásválságban szenvedő katyvaszt kaptak, ami bár nem volt menthetetlenül szar, hiszen látványos volt, kreatív és akciódús, de ennek ellenére lehűtötte a kedélyeket a sorozat jövőjével kapcsolatban. Sokaknak maradt rossz szájíze attól, hogy Max mellékszereplő lett a saját filmjében, akit végigszopatnak a sivatagon, és csak pillanatokra bújik elő belőle az a karakter akivel eredetileg azonosulhattak a nézők. Már ott megpróbálták Furiosára cserélni, ami ugye kapufa, mert a nők tojnak a látványosan verekedő szupercsajokra (jobban érdekli őket a Barbi, a Szürke 50 meg a Twilight), a férfiaknak pedig, ahogy már említettem, kissé kevés volt a vásznon a csöcs. Meg amúgy is, egy ikonikus karaktert ne szorítsunk háttérbe és ne cseréljünk le a saját filmjében, köszi. A Fury Road alapján mindenki tudhatta, hogy mit várjon a Furiosától, és az pecsételte meg a sorsát, hogy arra baromi kevesen voltak kíváncsiak.

(Aki esetleg nem értené, hogy a nemi szerepek miért nem felcserélhetőek, az képzelje el az Elemi Ösztönt egy női nyomozóval, akivel szemben a férfi gyanúsított csábosan szétteszi a lábait...)

A fentebbiekből általánosítva, sok film manapság azért piszkít maga alá, mert olyan célközönséget lő be magának, ami csak haladár fikciókban létezik. Filmek mindigis úgy voltak sikeresek, hogy egy adott célcsoportnak nagyon erősen felpiszkálták a fantáziáját, ami aztán magával vitte a barátait, barátnőit, tengerimalacait a moziba. A Barbira beült százezermillió tinilány, mert a film megpendített bennük valamit, ugyanúgy ahogy a Terminator 2-t megnézte félcsillió akció-rajongó fiú és férfi. A modern filmek jelentős része egy olyan célközönségre épít, amit a hagyományos archetípusok ellenkezője izgatna fel borzasztóan, ráadásul se nem mint valami érdekes, őszinte filozófiai kérdésfelvetés, se nem mint karikatúra, humor, hanem komolyságot színlelve, mintha mindigis az lett volna a normális. Ebben a kifordított balos világban a mindenkit leverő és agyonlövő akcióhős egy vézna kislány, mert a feminista dogma szerint ő is van olyan jó férfi mint bármelyik férfi. A tudós néger, a bűnöző fehér, a gonosz keresztény, és úgy általában minden pont az ellenkezője mint amiről mindenki tudja, hogy a valóságban hogy van. És hiába tartják észben a haladárok, hogy az ideológiájuk erről szól, ez mint szórakozás nem érdekli őket, meg senki mást sem.

A női akcióhős egyszerre kompikált és faék egyszerűségű ötlet. Ahogy Sarah Connor és Ellen Ripley is, a női akcióhősök női szerepekben működnek, ahol kényszerűségből nyúlnak önvédelemhez, vagy még inkább gyermekek védelméhez - ennek van hitelessége, ez működik a tudatalattink számára is. Ha nincs jelen férfi védelmező, akkor a nőnek kell megvédenie magát és gyermekeit, ebben nincs semmi kifogásolható. Külön segít, hogy az Alien és a Terminator filmekben az ellenségek űrlények ill. robotok, így nem az a lényegük, hogy valami vézna amatőr nő harcra képzett drabális férfiakat pofozzon le. Ilyen kontextusban teljesen oké a női akcióhős, milliók rohannak értük a mozikba és minden idők legjobb filmjei közé emelkedhetnek. Csakhát ezt megérteni ész kéne, az meg nincs mindenkinek. A modern forgatókönyvírásban a női akcióhős trógeres egyszerűséggel egy férfinak megírt akcióhős akit az utolsó pillanatban nőre cserélnek, vagy ami még rosszabb, eleve a férfiak megszégyenítésére írt ostoba karikatúra. Charlie angyalai 3 átlagos alkatú bige, akikről ordít, hogy egy franciakrémesből nem bírnák kicsavarni a tejszínhabot, mégis tucatszám pofozzák a pult alá a másfél mázsás verőlegényeket, mer' csak. Majd lőn sírás és fogcsikorgatás, hogy senki nem ült be a moziba erre a szarra, biztos a gonosz patriarchátus az oka.

61 komment

Címkék: mozi filmkritika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frederick2 2024.05.29. 13:58:59

Nekik tetszett a film:
www.youtube.com/watch?v=MCbwZUmOBjE
www.youtube.com/watch?v=14ujuE_imR8

Én nem mondok MÉG véleményt, mert nem láttam.

Frederick2 2024.05.29. 14:36:07

A nő az új Chuck Norris!

Marha unalmas ez a feminizmus téma. Az amcsi filmgyártásnak köszönhetően még mindig porondon van a téma, annak ellenére, hogy uncsi.

„számos woke film sikeres, mint pl. a Barbi.”

Van róla egy kurva hosszú elemzésem, de nem kívánom leterhelni vele a népet. Egy ritka túlértékelt szar. Ha jól megnézed, két fajta rétegnek jött be a film:
1, balliberális értelmiség
2, csajok (Nem megsértődni: léteznek a NŐK és a CSAJOK; szerintem MRA-s körökben nem kell elmagyaráznom a különbséget. Egy normális, önmagából nem kifordult nő érti, miért rossz film a Barbie.)
50 év múlva senki fog róla beszélni!

„De ha már nőt tesznek a férfi helyére, legalább megpróbálhatták volna megtartani a férfiközönséget azzal, hogy valami feszes seggű cicababát raknak a vászonra bőkezű dekoltázzsal”

Akkor te is egyetértesz velem abban, hogy Anya Taylor-Joy nem jó csaj! :D UFÓ-fej, soványka test, lapos mellek, delejes nézés. Hogy nevezhették ki ezt bombacsajnak? Az egyik érv férfiaktól mellette: érdekesen néz ki. Pfff… :P Van, aki erre kiveri? :P

„Tartozott hozzá egy Mel Gibson, aki életre is keltette a karaktert, és kultikus státuszba emelte.”

Azért tegyük hozzá, a 2. résszel robbant be mind a Mad Max, mind a Mel Gibson. Ez az én privát véleményem: szerintem a Mad Max 1. a legrosszabb a 4 Mad Max film közül. Abban maga Mel Gibson sem volt még kiforrott színész, pocsékul játszott. A film mind logikai, mind esztétikai szempontból több sebből vérzik.

Frederick2 2024.05.29. 14:53:57

"Ebben a kifordított balos világban a mindenkit leverő és agyonlövő akcióhős egy vézna kislány"

Szoktál játszani ázsiai (japán, dél-koreai, kínai) videojátékokkal? Az tele van ilyen "vézna kislányok"-kal (pl. a Genshin Impact nevezetű, ingyenesen játszható förmedvény). Az amcsi és európai PC-játékok egy része szintén alkalmaz ilyen "vézna kislányok"-at (például az általam annyira rühellt Last of Us 2). És ott vannak az RPG-k, ahol ugyancsak sok gamer rak össze magának vézna kislányt játszható karakternek.

Az nem igaz, hogy nincs erre igény. Csak szerintem ez is egy rétegigény.

"Ehelyett egy identitásválságban szenvedő katyvaszt kaptak, ami bár nem volt menthetetlenül szar, hiszen látványos volt, kreatív és akciódús, de ennek ellenére lehűtötte a kedélyeket a sorozat jövőjével kapcsolatban."

Ez is szubjektív benyomás: nekem a Mad Max 4 a Mad Max 2 másolása volt. A Mad Max 4 főgonosza egy az egyben a Mad Max 2 főgonoszának a klónja volt. Működött, persze, de nem volt eredeti egyáltalán. Maga a film is a második rész üldözési jelenetének elhúzása volt. Természetesen nézhető volt, de cseppet sem eredeti.

Deansdale 2024.05.29. 15:09:37

@Frederick2: Szerintem a távolkeleti megközelítés elkülöníthető a woke nyugatitól, és lehet az egyik oké, a másik meg problémás. Keleten még ott tartanak, mint 20 éve Joss Whedon, hogy a hatalmas baltát lóbáló szexi kiscsaj egy érdekes karakter, nameg a 100millió tizenhuszonéves gamer srác szívesebben bámul dögös csajokat, mint kigyúrt pasikat. Azt nem kell magyaráznom, hogy nyugaton teljesen más okból és teljesen más karakterű nőket tolnak az arcunkba... Ahogy Taylor-Joynál megjegyezted, nem szexi, és én biztos vagyok abban, hogy Hollywoodban hosszú évek óta válogatási szempont, hogy a nők ne legyenek klasszikusan vonzóak. Még akik nem csúnyák, azok is bizonyos mértékig férfias testalkatúak és/vagy férfias arcberendezésűek. A modern standard a Rei karakterét alakító Daisy Ridley, nem csúnya, csak nem is szép, és nincs benne semmi nőies. Ráadásul kifejezetten ügyelnek a jelmeztervezők is, hogy nehogy véletlenül valami problémás ruhaválasztás folytán az átlagos csajok szexinek tűnjenek. Sőt, nem tudom hogyan csinálják, de még amikor elvileg szexinek kellene lenniük a nőknek, akkor sem azok. Vannak az olyan szarok, mint a Charlie angyalai újabb kiadása, amiben elvileg 3 dögös p*csa van, és még amikor kiöltöznek sem néznek ki igazán nőiesen és étvágygerjesztően. Rég elmúlt már Megan Fox, pedig már ő is ritkaságnak számított :|

Szóval ja, a lényeg amit mondani akartam, hogy direkt szedi össze Hollywood a semmilyen ill. "érdekesen kinéző" nőket, és a klasszikus feminin szépség tiltva van náluk, ideológiai okokból.

Frederick2 2024.05.29. 15:24:23

Amúgy nem tudom, ki hogy van vele, de én egyre ritkábban nézek filmeket. A legtöbb film egy kaptafára készül. Egyszer megnézi az ember, és kész. Ebben az évben eddig 3 film mozdított ki a komfortzónámból.
- Abigail
- A gyilkos járat
- Téboly

Ebből az első kettő nem veszi komolyan magát, már-már stílusparódia.

Mondjuk a kultúrához is mostanában felemás a hozzáállásom. Annak ellenére, hogy könyvtáros vagyok, rendkívül lassan haladok egy könyvvel. Két és fél hónapba telt, mire elolvastam egy 600 oldalas regényt. Most is lassan haladok a következővel. (Egy Augustin Buzura nevű román író regényeit olvasgatom).

Videojátékok terén leragadtam a GTA: San Andreas-nál. Annyi jó videojáték van :P (de tényleg :P), én mégis elmaradott boomerként San Andreas-t nyomatok. Azt is ritkán.

Zenéből nem hallgatok semmi újat. Csak a régi kedvenceket.

Nem ábrándultam ki a kultúrából. Csak a munkahelyi és magánéleti feladatok ily kevés időt hagynak minden másra, így a kultúrára is.

Frederick2 2024.05.29. 16:19:21

@Deansdale: Sok helyről azt hallottam vissza, hogy Chris Hemsworth pocsékul színészkedett a filmben. Ez igaz? Te is így láttad?

GABOR2 2024.05.29. 18:34:51

"Ha egy film woke, az önmagában alig 1-2%-nyi nézettségcsökkenést okoz."

Ezzel nem értek egyet. Hatalmas veszteséget tud okozni mind a filmeknek, mind mostmár a játékoknak.

A marketingen viszont sokan múlik. A bukott woke filmeket úgy hirdették mondhatni mostmár "hagyományosan", hogy kiálltak és mondjuk azt mondták, hogy ez nem a fehér férfiaknak készült, ne nézzék meg. Aztán amikor nem tették, szidták őket, hogy nem teszik.

A másik meg hogy az elvileg hype-ot növelő színészinterjúknál elmondták, hogy körülbelül utálják az eredeti fanokat, hogy ez a film nem nekik, hanem "modern közöségnek" készült és örülnek, hogy felidegesítik a " megfelelő embereket".

Ha ezek nincsenek és az emberek nem is tudják hogy mennyire woke a film előre, akkor lehet woke és viszonylag sikeres.

GABOR2 2024.05.29. 18:43:35

Amúgy... A jobboldali Youtube-ereket tényleg nem lehet hibáztatni, mert tán hármat is láttam tényleg mondani, hogy tulajdonképpen a film okés... nem teljesen, de nagyjából. És nem bíztattak arra, hogy ne nézd meg.

GABOR2 2024.05.29. 18:49:40

Most született nálam több szerintem remek cikk is... nem politika, technológia, de érdekes lehet:

Tulajdonképpen nem is csak technológia, mert bemutatja, hogy milyen világ várhat ránk, amikor semmi se a tulajdonunk, hanem mindent csak bérlünk. Egy felhős cég pszichó maffiózó módba kapcsol és kőkeményen zsarol:

ujtechkor.blog.hu/2024/05/29/amikor_a_felhos_ceg_full_maffia_modba_kapcsol_24_oran_belul_fizetsz_vagy_a_cegednek_vege

Aztán egy viszonylag átfogó cikk a "mai AI-ról", milyen korlátai vannak:

ujtechkor.blog.hu/2024/05/29/a_korlatolt_llm_chatgpt_es_baratai

Szintén köze van a ne birtokolj semmit dologhoz... a Microsoft vajon miért dobta ki az ablakon a masszív eladási számokat hozó, díjat nyert játékfejlesztő csapatát és miért szereti a bukott játékot inkább?

ujtechkor.blog.hu/2024/05/29/miert_dobta_ki_az_ablakon_a_microsoft_az_egyik_legjobb_jatekfejleszto_csapatat_es_miert_szereti_azt_

És egy utololsó: Míg örültnek tűnű hírek jelennek meg, hogyan kéne küzdeni a klímaváltozás ellen, most a Amazon jelentette be, hogy ő felmenti magát szépen a klimavédelemből az AI kedvéért:

ujtechkor.blog.hu/2024/05/29/az_amazon_is_kukazta_a_klimavedelmet

Madarász Henrik 2024.05.30. 02:22:43

Nagyon jó elemzés, hogy miért bukott a film. Viszont érdekes hogy a Last of Us meg hatalmas siker lett, annak ellenére hogy egy ronda lány lett a főszereplője, egy egész részt szenteltek a buzulásnak és elég sok játékos panaszkodott az akciók hiányára.

Madarász Henrik 2024.05.30. 02:38:58

Van egy olyan érzésem hogy ez már végleges állapot, hiszen ma már nem a profit termelése a fő cél, hanem a tömegek tudatának manipulálása, a filmcégek végső tulajdonosai mint a Blackrock annyi pénz felett rendelkeznek, hogy néhány milliárd dolláros veszteség évente aprópénz nekik.

Deansdale 2024.05.30. 07:45:37

@Madarász Henrik: "érdekes hogy a Last of Us meg hatalmas siker lett"

Igen, ha van érdeklődés valami iránt, azt úgyis megnézik, és a többség fel sem fogja, hogy woke, ezért nem garantált bukás a propaganda.

GABOR2 2024.05.30. 08:18:52

@Madarász Henrik: Az, meg megy az adófizetői pénzzel való veszteségkipótlás.

Például kovid idején azért volt akkora az arc a képregények területén a woke emberkéknek az eladások elmaradások ellenére, mert évekig kapták az állami pénzt.

De most monjduk itt van a Sweet Baby fejlesztők esete, akiket bolykottálnak a játékosok. Kiderült, hogy a Homeland Security adott pénzét, vagyis állami pénzeket játszottak át nekik, több százezer dollárt. Ez persze sokkal kevesebb mintha csinálnál egy normális játékot ami kell az embereknek, de pár ember több százezer dollárból vígan el tud élni. És ez csak egy dolog ami kiderült, még mennyi minden lehet.

Amúgy ezt a több százezer dollárt azért kapták, hogy összedobjanak egy mindenféle bizonyíték nélküli "tanulmányt", amiben fehér amerikai játékosokat szétszekálnak egy olyan dologért, amit bizonyítottan braziok és nem fehérek követtek el ellenük...

medium.com/@volkcolopatrion4/tax-funded-corruption-7f25f75a33ee

"Sweet Baby Inc engaged in targeted harassment of someone in brazil and are trying to sweep it under the rug. The charity called Take This is being funded by the Department of Homeland Security to enact censorship and trample on privacy rights under the pretext of stopping terrorism and harassment and extremism."

GABOR2 2024.05.30. 08:26:41

@Deansdale: Vannak dolgok amiket annyira szeretnek a rajongók, hogy bár nem szeretik, lenyelik. Legalábbis egy darabig. Egyszerűen ha kb. mindent woke-ká tesznek könnyen lehet ilyen helyzet.

De fordítva is van ilyen. Ugye a Henry Potternek rendkíül fanatikus rajongótábora volt/van, de a szerzőnő merészelt egy dologban eltérni az "elfogadottól".

Óriási, gigágászi erőfeszítést tettek egyes woke csoportok, hogy kudarc legyen a tavalyi Henry Potteres videójáték, vagy valahogy legalább ne kapjon belőle bevéltelek a szerzőnő.

De totál kudarcot vallottak, masszív pénzügyi siker lett a játék, hiába tettek bármit a woke aktvisták.

Madarász Henrik 2024.05.30. 13:48:40

@GABOR2: A demokraták rendesen visszaélnek a hatalmukkal, az USA alkotmány biztosítja a szólásszabadságot, szóval nem zaklathatnának embereket a véleményük miatt.

Madarász Henrik 2024.05.30. 13:52:05

@GABOR2: Igen ez a Potteres bojkott egy vicces sztori volt, teljesen beégtek vele a woke aktivisták, még nálunk is próbálkoztak ilyen cikkel az IGN Hungary oldalán.

valis47 2024.05.30. 15:21:21

@Madarász Henrik: Az ő válaszuk erre, hogy természetesen a "gyűlöletbeszédre" nem vonatkozik a szólásszabadság. Azt meg ők mondják meg, hogy mi számít annak. Meg azt, hogy a szólásszabadság nem a következményektől való szabadságot jelenti. Azaz szólásszabadság van, a szólás utáni szabadság az nem garantált. Ha tönkreteszi az egzisztenciáját és a hírnevét valakinek, mert rosszat szólt, az belefér szerintük. Az a helyzet, hogy posztmodern neomarxistákkal nem lehet vitatkozni, nem hisznek az igazság létezésében sem, abban sem, hogy a szavaknak van tényleges jelentőségük. Csak a "hatalomban" ("power") hisznek, a szavak, a beszéd pedig csak harci fegyverek. Ezért nem is vitatkoznak senkivel, csak bélyegeznek.

GABOR2 2024.05.30. 15:51:06

@Madarász Henrik: Hamarosan a zsidókra nem fog vonatkozni a szólásszabadság az egész USA-ban. Csak rájuk. Már tán csak egy helyen kell átmennie...Az új szabályok értelmében jobban szidhatod majd az USA-t mint Izraelt...

Madarász Henrik 2024.05.30. 17:03:06

@GABOR2: Ebben egyetért a két ottani nagy párt.

Madarász Henrik 2024.05.30. 17:08:54

@valis47: Ebben igazad van, sunyi népség. Az USA alkotmányban benne van a szólásszabadság, ezt nem lehet utólag kitekert értelmezésekkel megváltoztatni. Nyilván annyi korlát azért van, hogy nem lehet nyilvánosan bűncselekményre felhívni, tehát hogy öljünk meg valakit és hasonlókat, de amúgy nyugodtan lehet szidni bárkit.

Frederick2 2024.06.01. 09:13:31

@Deansdale: Ezen a héten a könyvesboltban ránéztem a STAR WARS szekcióra. Regények és képregények. Hát, mit mondjak? :P

Kezdeném először két képregénnyel. “A ​múlt árnyai” és “Az ​udvarhölgyek visszatérnek”. Ez a két képregény összefügg, és Amidala/Padmé udvarhölgyei köré kerít egy kalandos sztorit.

Amidala udvarhölgyei? Azok neked megvannak, Dean? Utánanéztem, a kánon számon tart 10-et. Ugye, a valódi Amidalának volt egy trükkje, hogy egy udvarhölgyét beöltöztette királynőnek, míg ő maga udvarhölgynek álcázta magát. Én a múlt évben tudtam meg, hogy az az udvarhölgy, aki a “Baljós árnyak”-ban kiadta magát királynőnek, és az az udvarhölgy, aki kiadta magát királynőnek a “Klónok háborújá”-ban, és meghalt a bombamerényletben, nem ugyanaz. Valamiért nem tűnt fel nekem, hogy az egy papírmasé karakter valójában két papírmasé karakter. :P

Nem tudom, egyedül vagyok-e ezzel a véleménnyel, vagy sem, de Amidala udvarhölgyei a legszürkébb, a leginkább semmilyen karakterei voltak az előzmény trilógiának. Ezek köré az udvarhölgyek köré próbál most valami sztorit kreálni néhány képregény, meg egy-két regény.

“A ​múlt árnyai” és “Az ​udvarhölgyek visszatérnek”. Ez öt udvarhölgyet tesz a középpontba: Sabé, Rabé, Saché, Yané, Eirtaé. (Mondanak valamit a nevek? :P ) Ők nem csupán udvarhölgyek, de testőrök is. Tudnak harcolni. A képregények rajzok terén korrektek, szépen rajzoltak a karakterek. Ámbár… az öt udvarhölgy sovány, lapos mellű, erős izomzatú, durva arcú amazon. Vagyis: úgy vannak megrajzolva, hogy az ne tetszen a férfiaknak. A jellemük sem túl érdekes. “A nő az új Chuck Norris” szellemében vannak megalkotva.

Van egy olyan szokásom, hogy utána nézek, mely karakterekről készülnek fanartok. Azt vettem észre, hogy legyen szó akár videójátékokról, animékről, képregényekről, filmsorozatokról, azok a karakterek a legnépszerűbbek az emberek körében, akikről sok fanart születik. Amely karakterről kevés a fanart, az nem népszerű, vagyis kevés ember körében örvend szeretetnek és tiszteletnek. Meglepődsz, ha azt mondom, hogy erről az öt udvarhölgyről édeskevés fanartot találtam? Igaz, a Google-t használtam, más keresőt nem.

Na, az udvarhölgyek ilyen Chuck Norris-, Matt Damon- és Jason Statham-klónok! Nekem nem hogy nem érdekesek, hanem egyenesen kiábrándítóak. Lépjünk is tovább!

Nézegettem a STAR WARS szekcióban a könyveket és a képregényeket. Igazából csak három régi tapasztalatom erősödött meg a STAR WARS jelenlegi irányvonalával kapcsolatban. Így a könyvesbolti látogatásom során megtekintett nyomtatott kiadványok nyomvonalán haladva:

1, Az újvonalas STAR WARS young adult. A “kedvenc” műfajom: tinédzserek vagy ifjú (20-24 éves) felnőttek, akik megmentik a világot, vagy annak egy szegletét; Mary Shue ás Gery Shue karakterek; nyálas romantizálás, egyebek. Az újvonalas STAR WARS az elmúlt pár évben becélozta a Z- és alfa-generációt, s többnyire nekik gyárt tartalmat. Többnyire, mert időnként nekünk, Y-generációsoknak meg az X-generációs embertársainknak is odavetnek némi cubákot (pl. Thrawn). Én pedig úgy vagyok ezekkel a young adult kiadványokkal, mint Azahriah-val: befogadhatatlan, mit kezdjek ezzel? :P

2, Tele van baszva girl powerrel! Lapozgatom az előttem levő kiadványokat, és amikor már a 13. erős picsát hozza be nekem, már úgy érzem magam, mint a 13. sör után: ez már nekem sok! :P Ez eleve rákfenéje a franchise-nak. Minek ennyi? Miért nem elég csak néhány, miért kell több tucat? Bizonyos karaktertípus túltermelése egy franchise-n belül rossz, mert kiüresítenek egy bizonyos karaktertípust. Lásd a filmgyártásban a nindzsa- és cowboy-filmeket, ahol az ilyenfajta túltermelése a karaktertípusnak kiüresítette magát a karaktertípust!

3, Még mindig az eredeti trilógia és a klasszikus trilógia fő- és mellékkarakterei köré építenek egy csomó sztorit. Oké, a young adult vonal mentén már emelnek be új karaktereket új sztorival, meg Timothy Zahn legutóbb Thrawn szülőbolygója köré írt egy állítólag remek trilógiát! De amikor meglátom a következő, sokadik regényt és képregényt Darth Vaderről, Luke Skywalkerről, Han Solóról és Leia Organáról, akkor úgy eszembe jut: nem lehetne békén hagyni őket?

Összegzés: megmondom őszintén, egyedül gamer vonalon vannak olyan termékek (vagyis videójátékok), amik érdekelnek a STAR WARS franchise-n belül. A könyvek, képregények, filmek és filmsorozatok kapcsán nem érzek semmi motivációt. A sorozatok kapcsán a Boba Fett és a Mandalorian sorozat, ami talán… de az sem mozgat különösebben. Hozzáteszem, nincs is időm sorozatot nézni, így ez is belejátszik, hogy még nem álltam neki a fejvadászos sorozatoknak. Az új regények közül a Timothy Zahn Chiss Birodalom-trilógiája érdekel, igazából inkább a régiek felé fordulok.

Frederick2 2024.06.01. 09:15:55

@Deansdale: Te vársz valami pozitívot a STAR WARS-tól? Vagy már eltemetted magadban az egészet? Fel tud ez még támadni szerinted?

Az új Aliens filmtől félsz? Mármint nem a benne szereplő xenomorphtól, hanem hogy szar lesz a film?

Mi volt a legutolsó három film, ami elől elégedetten keltél fel, mondván: ez kurva jó volt?

Deansdale 2024.06.01. 09:36:06

@Frederick2: Nem csodálkozom azon, hogy a Disney SW könyvek és képregények is a debil identitáspolitikát erőltetik, mint a filmek és sorozatok. Női hősök kellenek, és ha nincs jobb ötlet, akkor az udvarhölgyek lesznek azok. Gondolom fantasztikusan nagy igény volt a rajongók között erre :)

Az sem lep meg, hogy a célközönséget átállították felnőttről fiatalra/gyerekre, mert a propagandát az ő fejükbe akarják sugározni, a felnőttek nem érdeklik őket. Erről már volt szó itt a blogon, hogy a papíron felnőtteknek szóló cuccok IS a gyerekekt célozzák igazából, csak a felnőttek ezt nem értik.

A franchise szerintem (illetve legalábbis számomra) halott, még ha véletlenül néha kiadnak is valami érdemit, már annyira ki van zsigerelve és meg van erőszakolva az egész, hogy az érdekes is érdektelenné vált. Pedig anno sok SW könyvet vettem, a Thrawn trilógia a kedvenceim között volt sci-fi tekintetében.

Deansdale 2024.06.01. 09:42:26

@Frederick2: Ami megmaradt bennem az a 2 legutóbbi Tom Cruise film, a Top Gun Maverick meg az MI7, ezeknél éreztem, hogy a filmkészítők szórakoztatni akartak és jól csinálták. A Godzilla-1 is jó volt, de a kurvajó kategóriát nem érte el. Ennél régebbre már homályos az emlékezetem :)

Ezen kívül csak animét láttam az utóbbi 2-3 évben ami kurvajó volt.

rrh19 2024.06.02. 18:52:03

@Frederick2: Ideális vallatók/verőemberek lehetnének egy tetszőleges titkosszolgálatnál.

GABOR2 2024.06.03. 23:46:51

Sziasztok! Folytattam a köd oszlatását az AI körül, most épp azt vettem sorra főleg, hogy miért bullshitek az úgynevezett AI Safety" csapatok, vagyis amik állítólag azért vannak, hogy megvédjék az emberiséget ettől "az atomfegyverknél is veszélyesebb" dologtól:

"Az "AI Safety" egy bullshit - Nem AI hanem LLM ( egy kiegészítéssel )"

ujtechkor.blog.hu/2024/06/03/az_ai_safety_egy_bullshit_nem_ai_hanem_llm

Aztán... a bank mindig nyer. A bankok a jegybanktól majdnem 4-szer annyit pénzt nyertek tavaly mint amit a kormány beszedet tőlük extraprofit adót + "bankstop veszteségek" És ez még csak nem is s teljes nyereségük:

"A bank mindig nyer... köszönjék meg Matolcsynak ( Matolcsy vs Varga )"

ujtechkor.blog.hu/2024/06/03/a_bank_mindig_nyer_koszonjek_meg_matolcsynak_matolcsy_vs_varga

És pár egyéb írás...

Deansdale 2024.06.04. 08:25:40

@GABOR2: Nagyon termékeny vagy mostanában :)

GABOR2 2024.06.04. 16:23:47

@Deansdale: Van hogy elfogja az embert az alkotókedv...

matol48 2024.06.04. 16:32:25

1920. június 4-én esett meg Trianon. Azóta eltelt 104 év, és az 1938 és 1944 közötti időszakot leszámítva, azóta sem tértek vissza Magyarországhoz az elszakított területek. Én nagyon örülnék ha az elvesztett területek Magyarországhoz tartoznának, de a visszaszerzésükre sajnos nincs valós esély. Szerintem a revíziót el kellene engedni.

Azt szeretném, hogy a határon túli magyarok megmaradjanak magyarnak, s nem csak ők, hanem a gyermekeik, unokáik, az ő unokáik még több száz meg ezer évekig. Amíg világ a világ. A határon túli magyarság megsegítését illetően a véleményem a következő: Ha a magyar kormány annyira magyar lenne mint azt magáról állítja, legkésőbb 1990 óta zajlana folyamatosan a határon túli magyarok tömeges Magyarországra telepítése, melynek keretében az összes határon túli magyar visszakerülne Magyarországra. A Trianonban elvesztett területeket sajnos nem sok esély van visszaszerezni, de a honfitársainkat megmenthetnénk. MINDEN HATÁRON TÚLI MAGYARNAK MAGYARORSZÁGON A HELYE! Nem a Magyarországgal szomszédos államokban, nem Nyugat-Európában! Magyarországon! Akkor végre nem érnék a külhoniakat magyarellenes atrocitások. Szerintem ezzel lehet a legtöbbet tenni a határon túli magyarságért.

Nekem fáj a Trianonban elrabolt területek elvesztése, de még jobban fáj a kint rekedt magyarság lassú fogyása. Szörnyű érzés mindezt tehetetlenül végignézni. De a legjobban az fáj, az borzaszt el, ha egy magyar bele asszimilálódik az idegen népbe és elveszíti, megtagadja magyarságát. Az ilyen eseteket nemzetárulásnak tartom. Én szeretem a hazámat és a nemzetet melybe tartozom, határon innen és azon túl. Azt szeretném, legyen boldog, egészséges, gyarapodó, legyen önbecsülése. Azt szeretném, hogy a magyar nemzet fennmaradjon a kárpát-medencei őshazájában. (Nem jöttünk mi sehonnan sem, mindig is itt éltünk a Kárpát-medencében.) Örülnék ha az elcsatolt területek Magyarországhoz tartoznának, de erre sajnos nincs reális esély. Persze tévedhetek... Egyszer még évekkel ezelőtt láttam egy videót a Youtube-on ahol magyar fiatalokat köztük egy szép lányt kérdeztek a tusványosi rendezvényen arról hol akarnak megélni. Majdnem mindenki vagy nyugatra akart menni vagy maradni. Csak egy fiatalember akart Magyarországra költözni. Mindenesetre azt remélem, megmaradnak magyarnak.

GABOR2 2024.06.04. 16:49:48

@Deansdale: És annyira elfogja az ihlet, hogy nem tud ellenállni, hiába kíván nagy erőfeszítést a dolog...

Deansdale 2024.06.04. 17:08:07

@matol48: Egyetértek. Mindenféle szottyadt vendégmunkások helyett jöjjenek inkább a határon túli magyarok.

Madarász Henrik 2024.06.08. 01:33:39

Most jött ki egy új Csillagok háborúja sorozat, az Akolitus, önmagában az ötlet nem lenne rossz, csak hát a facebook kommentek alapján a Disney hozta a formáját és egy woke szemét lett, van benne buzulás és fehér ember csak a gonoszok közt van.

hu.ign.com/star-wars-the-acolyte/96221/news/kijottek-a-nezettsegi-adatok-tetszik-nem-tetszik-baromi-nagy-siker-az-akolitus?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR027zEnAc5VFIqkHAhgOmYCt2rY6xMtudTV6nd4-b6axkI2wEv2vC0X9zw_aem_AcorsYC7tooz5ZSchC5xR3xuQa56eajUa4IcHgIKE7_1wlB9hkU1b8H9Rm71_J4QyXMtpFkwgLHlwYXOhaoRkMdX

Deansdale 2024.06.08. 09:37:18

@Madarász Henrik: Igen, az egyik interjúban elhangzott, hogy ez eddig a legbuzibb SW, és hogy a fehér emberek megríkatása a cél.

Deansdale 2024.06.08. 12:55:19

@Deansdale: Illetve no, az egyik színésznő korábbi kommentje volt ez a fehér emberek megríkatása dolog.

Madarász Henrik 2024.06.15. 01:21:45

Megnéztem a keresőben hogy néz ki az Akolitus rendezője, már mindent értek. Az ilyeneket nem szabadna a filmgyártás közelébe engedni. Ritka rusnya leszbika.

Frederick2 2024.08.30. 13:37:39

@Deansdale: Megnéztem az Aliens: Romulus-t.

Hmm… Most mit mondjak?

Jobb film volt, mint a Prometheus, a Covenant és az Aliens 4. Viszont nincs olyan jó film, mint az Aliens 1,2,3. Olyan se nem szar, se nem jó. Néhol kifejezetten izgalmas. A horrorjelenetek inkább gusztustalanok, mint ijesztőek. Rendelkezik pár fordulattal. Igazából mondhatni, korrekt, nézhető film. Olyan erős közepes.

Ugyanakkor túlzás, ahogy egyes(?) youtuberek körbe táncolták. Egyáltalán nem egy kiemelkedően jó alkotás. Szerintem egyszer még megnézem. Olyan sokszor nézett nem lesz nálam, mint a klasszikusok esetében.

Egy Aliens-film, ami végre nem lett szar! :P Most komolyan, ennek kell örülni? :P A hype túlzó!

Mindenesetre én nagyon remélem, a következő Aliens film a Földön fog játszódni, egy cyberpunk metropoliszban. Ideje lenne, hogy a xenomorphok elérjék a Földet.

Alvarez amúgy tervez egy Aliens vs. Predator filmet.

Konkrétumokat nem mondok a cselekményből. Nem akarok spoilerezni. Hátha még megnézed; nem akarom elrontani a filmélményt.

Frederick2 2024.08.30. 13:41:56

@Deansdale: Megnéztem az Akolitust is.

A bunyókat bírtam. Tudom, sokan a harckoreográfiák miatt is húzták a szájukat, de én elvoltam velük. Nem a harcokkal volt itt a probléma.

Érződött az egészen, hogy volt itt egy konkrét koncepció. Sokan próbálják úgy védeni Leslye Headland-ot és társait, hogy merész volt a koncepció, csak a megvalósítás volt esetlen.

Hmm…!

Tény, hogy mind a forgatókönyv, mind a dialógusok, mind a dramaturgia, mind a karakterek, mind a sztori több sebből vérzett, ezen még dolgozni kellett volna. Amikor Headland lerakta a (fél)kész forgatókönyvet, Kathleen Kennedy-nek illett volna visszadobnia azzal, hogy “dolgozzatok még rajta egy kicsit!”. A producereknek meg kötelességük lett volna ellenőrizni a forgatás alatt, mennyire jó minőségű a produktum. De hát tudjuk, hogy megy ez a Disney-nél! Valószínűleg az is belejátszott a produktum gyenge minőségébe, hogy a Disney megszabta, 8 részes minisorozatba kell beleerőltetni a teljes sztorit és koncepciót. Egyesek szerint lehetett volna ez jobb is!

Hajjajj…! :(

Az a probléma, hogy akármennyit is dolgoztak volna ezen, a koncepcióval is vannak itt gondok, problémák, nem is kicsik. Sokan a Trónok Harcát említik, hogy itt valami ilyesmit akartak STAR WARS köntösben, már megint (az Andor nem volt elég :P)! Lehet.

Nekem, tudod, mi jutott eszembe valahányadik rész nézése közben, Dean? Az újvonalas politikai thrillerek, olyanok, mint a Bourne-filmek. Ezek voltak azok a filmek, amik kiléptek abból a dualisztikus képletből, miszerint van a JÓSÁGOS CIA, ami szembe áll az Egyesült Államok GONOSZ ellenfeleivel. Felvetették azt az elgondolást, hogy a CIA sem jobb, mint ellenfelei (ezt főképpen a Bourne-filmek). Most anélkül, hogy jobban belemennék, maradjunk annyiban, hogy a politikai thriller műfajában kellett ez a fajta árnyalt megközelítés, mivel mind a hidegháborús időszak titkosszolgálati játszmái, mind az USA terror ellenes háborúja a JÓ versus GONOSZ dualisztikus képlet mentén kerültek feldolgozásra a filmvásznon.

Viszont ahol semmi keresnivalója egy ilyen elgondolásnak, az a STAR WARS! A George Lucas által megálmodott űropera világ valójában a Gyűrűk Ura-féle high fantasy-k nyomvonalain haladt, ahol a Fény és a Sötétség erői mérik össze az erejüket. Le van fektetve, hogy a Jedik a jók, a Sithek a rosszak. Ezt a dualisztikus ellentétet nem hogy felesleges, de egyenesen tilos ebben az univerzumban megbolygatni. Mégis mi van itt az Acolyte-ban? A Jedik nem jóságosak, és a Sithek nem gonoszok, hanem gyarlók, olyan igazi gonoszjók és jógonoszak! Ez egy posztmodern belekavarás, ami csak erodálja a STAR WARS univerzumának fundamentumait.

Aztán mivé lett a jedi rend? Az őstrilógiában a jedik mitikus lovagok voltak, akik fenn tartották a rendet a galaxisban. Az előzménytrilógiában már egy vízfejű bürokratikus intézmény lett. A jedik immár nem csupán rendfenntartó lovagok, hanem a politikába beleavatkozó diplomaták is egyben. Mi van? :P

És akkor itt az Acolyte, amely nem kisebbet állít, miszerint hogy a jedi rend korrupt. Persze nem úgy korrupt, hogy jobbra és balra sikkaszt. Hanem úgy, hogy hazudik, elferdíti az igazságot. Kb. mint a CIA és az FBI az amerikai politikában. Jajj, mi ez? :P

Keny mondta az Andorra, hogy nem STAR WARS-sorozat. Most én az Andort nem láttam, így nem tudom, az vagy nem. Viszont az Acolyte-ról kijelentem bátran: ez nem STAR WARS! Headland nem ismeri a lore-t, és ez érződik is a produktumon.

GABOR2 2024.08.30. 15:42:41

@Frederick2: Nem lesz második évad. Youtube-erek rámutattak sok hibájára, pl. átírta Geroge Lucas karakterének történetét, a Jedik voltak a rosszak, akik gyerekeket rabolnak, leszbikus boszorkák stb. és most próbálják ráfogni a Youtube-erekre, hogy miattuk nem lesz második évad, de igazából a rekord magas kezdő episód után folyamatosan csökkent a nézőszám, hogy aztán végül rekord alacsony évadzáróval érjen véget, bár a story a végére kellett volna, hogy tetőfokára érjen az izgalom, az volt a legkevésbé nézett rész, a Star Wars történetének legalacsaonyabb story zárása.

Plusz az se segített, hogy a vezető színésznő megint leoltotta a nézőket.

GABOR2 2024.08.30. 15:52:09

@Frederick2: Volt olyan lore rombolás is, hogy korábban kijelentették az egyik filmben, hogy sith-ekről ezer éve nem hallott senki, most meg itt vannak. Anakin Sykwalker szűznemzése se különleges, a leszbikus űrbanyák rendszeresen csinálják, az erőt is átértelmezik... sok kavarás volt.

Maga, hogy a jedik korruptak... a képregényekben amik olyan státuszban vannak, hogy hivatalosak, amig meg nem gondolják maguakat a Disneynél, vagy lebegtetik, hogy valami hivatalos-e, az van, hogy Yoda bár jót akart, de túl dogmatikussá tette a Jediket + alatta a Jedi rendet elkezdte jobban érdekelni mit akar a Köztársoság minthogy mi az Erő akarata, ezért az Erő eldönötte, hogy megbünteti őket és ezt előre meg is mutatta Yodának. Vagyis még a népszerű történetekben is Yoda és a Jedi Rendje... kudarcot vall, még Yoda jószándéka mellett is.

De ennyivel nem érné be a woke társoság, nyilván totál szét akarja őt is alázni majd, jobb, hogy nem érnek hozzá, meg főleg, hogy Sidius mesteréhez nem, mert neki vannak tán a legjobb "nem hivataos" storyjai és belengették a sorozat végén, hogy ő is szerepel, de nyilván csak elrontanák.

Deansdale 2024.08.30. 15:55:25

@Frederick2: "A horrorjelenetek inkább gusztustalanok, mint ijesztőek."

Ez egy ideje már jellemző az alien filmekre, nekem legalábbis az AvP-ből rémlik, hogy ilyen volt, és ez nekem nem szimpi. Számomra a második rész az etalon, az első egy kicsit túl gagyi volt, kis költségvetésű. Pont ugyanez volt a terminátorral is. Mindkét franchise a második részre fejlődött fel igazán, aztán mikor már csak a következő bőrt akarták lenyúzni nem volt annyira jó.

"Ugyanakkor túlzás, ahogy egyes(?) youtuberek körbe táncolták."

Szerintem milliókat ölnek már ilyen marketingbe is a stúdiók, twitteren, facebookon, youtubeon vesznek meg arcokat, illetve futtatnak botokat, akik/amik úgy tesznek mintha minden új film a világ legjobbja lenne. Pár kritikusban bízom, azokban is csak félig-meddig, amúgy már ezen a téren is cinikus lettem, csak akkor nézek meg új filmet ha nagyon ígéretes. Ez az alien film se vonz igazán, az elmondások alapján hiányzik belőle a lélek, a szenvedély, a legjobb esetben is maximum tisztes iparosmunkának lehet nevezni. Az meg nekem manapság már kevés. Nem mintha magamat gondolnám akkor májernak, egyszerűen csak túl sok dologra kell az idő, és a középszerre már nem marad. Vagy legalábbis nem szívesen, nem jó szájízzel.

"Akolitus"

A SW franchise-tól még a tisztes iparosmunka szintet sem lehet elvárni, nettó gagyizás az egész, kivéve az olyasmit amit egyszerűen pénzért meg lehet venni: koreográfia, díszlet, zene, ilyesmi. "Csak" a lényeg szar, a történet, a karakterek, a dialógusok, és legfőképp a mondanivaló. Az utolsó SW téma ait megnéztem a 8. epizód volt, az utolsó jedi, de már az is kihagyható lett volna. Mondanám, hogy förtelem amit a franchise-al csináltak, de igazából már előzménytrilógia megásta a sírját, amit a Disney csinál az csak hullagyalázás.

"Kathleen Kennedy-nek illett volna visszadobnia azzal, hogy “dolgozzatok még rajta egy kicsit!”"

KK a főhülye, illetve inkább azt mondom, ő a felelős azért, hogy a SW elsősorban a haladár ideológiát sugározza, a minőség kárára is. Kicsit túllőtt a célon, a leghülyébb pártkatonákat bízta meg kreatív feladatokkal, így nem csak a minőség lett szar, még propagandának is gyenge a produktum.

"Viszont ahol semmi keresnivalója egy ilyen elgondolásnak, az a STAR WARS!"

Igen, a romantikus űrkalandot fölösleges és káros volt a politikával megfertőzni, dehát ez sem maradhatott ki a szórásból. A haladárok MINDENRE ráteszik a kezüket amire bírják, nekik semmi se szent. Mindent arra használnak, hogy a saját ideológiájukat másoltassák vele - mint valami vírus, szó szerint. Megfertőzik a gazdatestet és onnantól magukat másoltatják vele.

Az Andoron egy pillanatra elgondolkodtam anno, hogy megnézzem-e, de végül leszartam. Egyszerűen nem bízok annyira a Disney-ben, hogy elhiggyem, csináltak valamit a szórakoztatásomra amiben nincs woke agyrohasztás. Az nekem nem elég, hogy a tőlük megszokotthoz képest kevesebb benne az ideológia, mert én sajnos(?) már allergiás vagyok erre a szarra, nem tudok jól szórakozni ha egy filmben akár csak 1-2 feltűnő progresszív kacsintás is van. Márpedig a vagyonom rá merném tenni, hogy az Andorban is vannak ilyenek, csak mondjuk pl. Kenny ettől függetlenül tudta élvezni, én meg nem tudnám.

GABOR2 2024.08.30. 16:06:44

@Frederick2:p ... A Romulus film agyon volt hype-va aztán, három nappal a bemutatás után sorra jöttek, az "igazából nem annyira jó" videók sorra.

Én még nem láttam a filmet, de remélem végre fejlődik valamit végre a lore, nem nullázódik ki az emberiség tudása újra, megtudunk végre az Engineerek vagy az Alien eredetéről. Attól tartok nem...

A Covenant egy borzalom volt számomra. Fájt nézni. Hőseink ott vannak egy idegen bolygón, egy idegen városban, ami egy high-tech, tudás aranybánya lehet; az első alkalom, hogy az emberiség ilyet talál és... és... a film szereplőit egyszerűen... a legkevésbé se érdekli. Semmi, semmi, semmi. Lesz@rják. És hiába vagyunk ott egy Engineer városban ( később a film után már voltak verziók, hogy ők talán nem is az igazi Engineerek, de ez csak bemutató után ) semmit se halad előre a tudásunk, csak tán annyit említ az android, hogy látott valami bizonyíétot, hogy ők is kísérleteztek az Aliennel, de végül inkább felszámolták.

Nem, szóval, nekem ez fáj, hogy egy tudás aranybányán ülsz és le se sz@rod. És volt pl. egy nagyon jó játék az Alien Dark Descent, egy b@romi jó játék, de ott is a végén pont ugyanúgy hiába találsz egy komplett föld alatti Engieer várost, talán azért, mert nem akartak olyat mondani amit később egy film átír, lényegében plusz tudás nélkül maradsz.

Deansdale 2024.08.30. 16:34:20

@GABOR2: Szerintem nem passzol össze a két külön téma ill. stílus. Az alien filmek eredetileg - amikor még sikeresek voltak - egyszerű túlélős akciók voltak amiben az ellenség nem Freddy Krueger volt, hanem valami marslakók. Nem hiányzott beléjük az agymunka, a rejtély, a csavaros történet, a világépítés, stb. Igazából "lore"-nak elég volt annyi, hogy jönnek a marslakók és megesznek. Pont.

Ott kúrta el Ridley Scott amikor visszatért, hogy 2001 Űrodüsszeiát akart csinálni a gagyi marslakó-horrorból. Át akarta hangolni a franchise-t, hogy a horror helyett a rejtély, a tudomány, a lore legyen a lényeg, de ez a tömegeknek nem jött be, már csak azért sem, mert baromi szar hátteret épített végülis utólag a marslakóknak. Túlbonyolított, logikátlan, csapongó lett a retroaktív előzmény, erre szinte senki nem volt vevő.

A Romulus elvileg visszatért a gyökerekhez, de ez is egy elbaszott gondolat, bár elvileg sokan beülnek rá a moziba, de szerintem annak nem sok értelme, hogy az 1. filmet másolja, csak modern felütésekkel, vagyis pl. tinédzserek a főszereplők. Ez szintén gagyizás, csak máshogy mint az előzményfilmek.

Ha lenne egy csöpp eszük akkor azon filóznának inkább, hogy a 2. rész után mi lett volna az igazán jó folytatás, ami azon a vonalon viszi tovább a sztorit amit az első és a második rész közé lehetett húzni. Persze a feladat sziszifuszi, mivel a népszerűség nagy részét az hozta, hogy az emberek empatizáltak Ellen Ripleyvel, és őt most visszahozni egy folytatáshoz már hülyeség lenne, tehát új szerethető és szimaptikus karaktereket kellene építeniük jó (és egyedi) sztorival. Dehát semmi sem lehetetlen, egy jó forgatókönyvíró csodákra képes. Bár most már inkább az lene a csoda ha egyáltalán találnának jó forgatókönyvírót :(

Ha az eredeti 2 jó film receptjéből akarnának most valami értelmeset kotyvasztani akkor talán egy föld felé tartó űrhajón kellene alien fertőzésnek lenni, aholis a katonát szép lassan elhullanak, és a főhős valami kiegészítő személyzet lenne, mondjuk szakács, ha ez nem lenne túl egyértelmű koppintása a Steven Seagal filmnek :D Szóval a tét az lenne, hogy az alienek ne jussanak el a földre, a főszereplő meg valami "kisember" lenne, mint anno Ripley. Ebben a filmben lehetne valamennyi az 1. rész klausztofób horrorjból meg a 2. rész szitává lövős akciójából is. Esetleg bevethetnének valami mecha-szerűséget is amit a 2. rész rakodógépes jelente ihletett a katonaságnál, bár ezt nem a laikus főhősnek kellene csinálnia, hanem a katonáknak. Na mindegy. Szerintem lehetne egy kurvajó harmadik részt csinálni, csak el kellene felejteni mindent ami a második rész óta történt :)

GABOR2 2024.08.30. 16:37:32

Amúgy... Igazából ennél a Acolyte-nál is mondták, hogy direkt olyan embereket keresnek akik nem ismerik a Star Wars-t. A rendező egy nő aki Harley Weinstein asszisztense volt, aki alighanem tudott az illető sok-sok ügyeiről, mégis elfogadhatónak találták és saját bevallása szerint jó tud valamit a Star Warsról, de csak felületesen. Plusz a bemutató előtt úgy próbálták promotálni, hogy ez a legmelegebb Star Wars ami valaha volt. A célközönség nem a hagyományos fanok, nem nekik készül hanem a "modern közönség"-nek akikről rendszeresen kiderül, hogy szemlátomást nincsenek elegen és a hagyományos fanok lesznek hibáztatva mindig hogy nem nézték elegen, pedig korábban folyton elmondták nekik, nem nekik készül, ne nézzék.

Ez pénzügyileg látszólag fenntarthatatlan, 180 millió dollár minusz volt ez, de alighanem valahogy rá lesz terhelve az adófizetőkre a dolog.

Amúgy most a videójátékok terén is volt olyan, hogy a Sony 8 évig fejlesztett egy játékot, egy nagyon woke játékot, és most hogy kiadták, nincs ezer ember aki játszon vele, pedig jóval több mint 100 millió dollárba került kifejleszteni, bár volt EU-s és USA közpénz támogatás is dologban. AAA játéknak számít. Másik woke játékkal amitől szintén rengteget vártak meg nem éri el a 100 játékost.

Egyik neve Concord. Másik Dustborn, ahol a "szavak erejével is" harcolhatsz, lerasszistázhatsz másokat.

Itt is megvolt a játékosok szétalázása interjúkban...

Szóval saját projektek bukás, tehát kell nekik a bejáratott brandek...

GABOR2 2024.08.30. 16:49:56

Hát... Szerintem az Alien filmekben megvan a lore építés potenciál, nem kell örökké egyszerű mészárszék filmeknek lennie, ahol az emberek tudása lényegében mindig kinullázódik és ezért újra meglepi őket az alien és jaj menekülniük kell és meghalunk.

De amikor építhettek volna valami lore-t, normálisan, azt elcs@szték.

Az Alien Romulus amennyire tudom igazából egy epizódnak felel meg, alapvetően semmit se fog hozzátenni a lore-hoz, tehát lehet szórakoztató, de nem javítja ki ezt a hibát.

Majd lehet megnézem...

Deansdale 2024.08.31. 07:44:39

@GABOR2: Igen, az a kulcs, hogy ami háttérsztorit végülis kitaláltak a filmes világban az egy értelmetlen katyvasz. Ebből nem valami fúúú meg tyűűű misztériumot kellett volna építeni, lehetett volna az alien vmi másik faj egyszerű harci kutyája, vagy a predatorok direkt kitenyésztett zsákmányállata, vagy akár kifejlődhettek volna vmi bolygón organikusan is. Ezek a lehetőségek jól megfilmesíthetők lettek volna, bármelyikhez lehetett volna írni sztorit amiben a 2. rész után az emberiség nyomozni kezd az alienek eredete után (az első és második filmből ismert roncsból kiindulva az LV-426 holdon és nem pedig valami gyökér 'üzenet' alapján amit valakik a piramisokba rejtettek a földön, vagy mi a szar volt a Covenant sztorija).

Deansdale 2024.08.31. 07:46:59

@Deansdale: A fekete szmötty is egy irtózatos baromság volt, ahogy az is hogy ötvenféle alternatív alien létezett meg keletkezett a 2 előzményfilmben.

Frederick2 2024.08.31. 08:28:13

@Deansdale: Ridley Scott bebeszélte magának, hogy ő igenis jó filmeket hozott létre a Prometheusszal és a Covenanttal. Azt is bebeszélte magának, hogy igenis zseniális koncepció az, hogy az istenkomplexusos android, David hozta létre a xenomorphokat. És elvárja, hogy minden rendező hozzá igazodjon, ha Aliens témához nyúl. Így hozzá igazodott Fede Alvarez is a fekete anyaggal való kísérletezéssel, meg a film végi jelenettel.

Én soha nem viszonyultam tekintélyelvűen Ridley Scott-hoz. Két filmjéért jár nálam az elismerés: “A nyolcadik utas: a Halál” és a “Szárnyas fejvadász”. A többi film, amit láttam tőle, nem tett rám maradandó hatást. A történelmi tematikájú filmjei nem különösen fogtak meg, már amit láttam tőle. “A gladiátor” volt talán az egyetlen, amit többször is megnéztem anno, de ott is inkább a harcjelenetek miatt.

Ridley Scott az elmúlt évek alatt egy önmaga egójába szorult seggfej lett. Ez az arrogáns mentalitása pedig rányomta a bélyegét az Aliens franchise-ra. Remélem, idővel megszabadul a fojtogató jelenlététől, és talán akkor újra feltámad a franchise, kapunk majd jó filmeket.

A másik dolog még, ami zavar a Romulus-szal kapcsolatban: ez is young adult. Vagyis éretlen kamaszként viselkedő fiatal felnőttek a szereplők. Emellett pont a legfárasztóbb horror klisé, hogy na most jönnek a fiatalok, aztán bevonzzák az őket legyilkolni kívánó gonoszt.

Frederick2 2024.08.31. 08:36:18

@Deansdale: @GABOR2: Valahol olvastam, hogy Ridley Scott-ra hatott Erich von Daniken. Daniken volt az, aki felvetette, hogy egyrészt a Földön az életet, másrészt az emberiséget földönkivüliek hozták létre. És hogy valójában azok az entitások, akiket istennek hittek sokáig, azok teremtő erővel rendelkező UFÓ-k.

Na, ez az elméletet akarta R. S. átültetni az Aliens univerzumban! Miszerint a Space Jockey nem csupán a xenomorphokat, hanem az embereket is teremtették. És a Prometheus azt a történetszálat mesélte volna el, a többi folytatással, amikor az emberek megkísérlik felvenni a kapcsolatot a teremtőjükkel.

Hogy most az ember mennyire fogadja el az elméletet, egyéni döntés. Mindenesetre ebből lehetett volna egy normális film is, korrekt megvalósítással.

GABOR2 2024.08.31. 09:52:00

@Frederick2: Black goo... A story az, hogy az Engineerek ilyen szuperhosszú ideig élő lények voltak, aztán rászoktak arra, hogy nem szaporodnak aztán amikor már kényszerből tették volna akkor kiderült nem is tudnak már. Vagyis a kihalás útjára léptek, mégha nagyon sokáig is tudnak élni.

Aztán az egyik bolygón ahol jártak találtak egy lényt ami mondhatni megerőszakolta az egyik Engineert, egyfajta xenomorph, amitől újra tudott szaporodni az adott Engineer.

Aztán megvizsgálták a lényt és kiderült, hogy a vére, a black goo ilyen különleges cucc, amit felhasználva az Engineerek egész bolygó méretekbe tudják magukat újra szaporítani, mint a Prométeusz elején látni lehet. Vagyis egy beáldozza magát aztán később valahogy az egész bolygón kifejlődnek és tudnak szaporodni is. Ezekkel idővel felveszik a kapcsolatot az Engineerek és átadják a tudásukat és egy nép lesznek.

A gond ott kezdődött, hogy egy lényt találtak ami egy idő után meghalt. A black goo vérét megpróbálták mesterségesen reprodukálni, de ez nem sikerült jól, mert a lények amik ezzel a mesterséges black goo-val lettek létrehozva mindig extra agresszívek.

A Földről azt mondták, hogy ezzel a mesterséges black goo-val hozták létre és a Föld volt az egyetlen ahol megfontolás tárgya volt, hogy életben hagyják-e, mert a többi annyira rosszul sikerült eleve amikor a mesterséges black goo-t használták.

A Földet próbálták megnevelni, de végül arra jutottak, hogy az emberek túl agresszívek és ki kell írtani őket.

A mesterséges black goo-re pedig immár mint biológiai fegyverre tekintettek és az űrhajó jött volna a Földre kiírtani mindenkit, de történt valami ami miatt akiknek meg kellett volna tennie meghaltak. Aztán az emberek felébresztették az egyiket ami túlélt, aki azt látta, hogy az emberek fejlettek, örök életre vágynak, de még mindig agresszívek, úgyhogy ő is ment volna kiírtani minket a nagy alvás után.

Szóval az eredeti xenomorph nem volt tán annyira agresszív és az Engineerek alapvetően szaporodásra használták a black goo vérét.

A legújabb részben meg valami olyasmit hallottam, hogy a vállalat azonosította a black goo-t az Alienben, alighanem a mesterségeset, mert ez az Alien agresszív és ezt a cuccot a tudományos Android átalakította egy olyan valamivé, amitől az emberiség evolucióban óriásit ugrana elő. De úgy tűnik, az emberiség se tud értelmes dolgot létrehozni a mesterséges black goo-ból és csak egy újabb szörnyeteg szültetett, nem pedig szuperember.

Frederick2 2024.08.31. 14:19:34

@GABOR2: Köszi a lore-ismertetőt!

Én nem értek egyet abban Dean-nel, hogy nem érdemes foglalkozni a lore ezen részével. Szerintem annyit kellett volna tennie Ridley Scott-nak, hogy a Space Jockey-t vagy Enginnert elkülöníti az Aliens franchise-tól. Ahogy van ebben az univerzumban külön Aliens franchise, Predator franchise, lehetett volna egy Space Jockey franchise, és akkor az alatt mentek volna az ilyen típusú alkotások.

Én érdekesnek tartom a Space Jockey-szálat. Haragudtam R. S.-ra, hogy a Prometheus végén hozza elő a Space Jockey-t.

Ha Ridley Scott, vagy bárki az ő nyomvonalán szeretne valami komolyabb sci-fit kihozni a hentelésen, lövöldözésen, robbangatáson és sikoltozáson kívül, legalább egy Isaac Asimov-, Stanislaw Lem- és Arthur C. Clarke szintjén kell lennie történetalkotásban.

Deansdale 2024.08.31. 14:32:33

@GABOR2: Ebben az a vicces, hogy végülis semmit nem magyaráz meg ez a lore, csak eggyel odébb tolja a megmagyarázatlan témákat. Konkrétan mi a fekete szmötty és ha valami ismeretlen lényből származik akkor abba hogyan került, magától termeli-e vagy megbiohackelte valami más faj, miért gyógyítja a meddőséget, és ha az engineerek problémája a meddőség volt akkor minek használják más fajok buzerálására, stb.

Ráadásul így csak hihetetlenebb lett az egész sztori, a varázslénnyel aminek a lekvárja megerőszakolás után gyógyítja más fajok meddőségét... Pfffff. Volt erre szükség az alien háttértörténetéhez? Szerintem nagyon nem.

Deansdale 2024.08.31. 14:42:04

@Frederick2: "Én nem értek egyet abban Dean-nel, hogy nem érdemes foglalkozni a lore ezen részével."

Félreértettél, felőlem lehet a világot gazdagítani, csak ennél sokkal értelmesebben kellett volna. Ridley Scott megpróbált Interstellart csinálni az Alienből és egy rakás szar lett az eredmény. Valami közvetlenebb, egyszerűbb lore sokkal jobb lett volna, amiben mondjuk két idegen faj háborúban állt és az egyik biofegyvernek hozta létre a xenomorphokat - aztán ebből lehet variálni, hogy a harcoló felek kihaltak, nem haltak, találkozik-e velük az emberiség, stb. A lehetőségek kimeríthetetlen tárháza lett volna +2 idegen fajt befűzni a filmekbe, amiből az egyik uralja a xenomorphokat, a másik meg harcol ellenük.

Továbbra is az a véleményem, amivel nyugodtan lehet nem egyetérteni, hogy Scott fejéből egy túlbonyolított, logikátlan katyvasz folyt elő, afféle black goo :) Nagyot akart markolni de kipergett az ujjai között. Nyilván vannak benne részelemek amik bárkinek megfoghatják a fantáziáját, de úgy tűnik soha semmi értelmes magyarázatot vagy folytatást nem fogunk kapni ehhez, szóval kapufa.

Frederick2 2024.09.06. 08:08:27

@Deansdale: Manapság kialakult a FAM által kulturális baloldalnak is nevezett woke-nak egy liberális és baloldali kritikája. Másképpen szólva: mind az USA-ban, mind Európában, így hazánkban is, baloldali és liberális személyek is nem-tetszésüket fejezik azzal kapcsolatban, amit a woke művel a populáris kultúrával (lásd YT-n a sok liberális geek által készített videót). Természetesen létezik ennek a jobboldali kritikája is, de kiegészíti a baloldali és liberális is. Elmondható, hogy a woke-kal szemben nem csupán jobboldali, hanem baloldali és liberális emberek is kifejezik azt, hogy ki nem állják, nem szeretik, gyűlölik.

Az IGN Hungary, a GameStar, a VOX bértollnokai, a Rixon- és a Bükki Dani-félék erre a jobboldali, baloldali és liberális kritikus rétegre rámondják, hogy “jobberek”, “incelek”, “alt-right”, a merészebbek pedig azt, hogy “rasszisták”, “homofóbok”, “nőgyűlölők”, “fasiszták” és “nácik”. De még olyannal is találkoztam, aki nem kevesebbel vádolja a kritikus hangokat, hogy “tolják Orbán és Trump szekerét”.

Ehhez a primitív újságírói és médiamunkási megoldáshoz csak egy valamit tudok mondani: BRAVÓ!

Deansdale 2024.09.06. 08:36:12

@Frederick2: Abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a tulajdonosok, a pénzemberek őket nyomják, tehát akármit mondhatnak és akármit hazudhatnak, teljesen mindegy, sosem lesznek felelősségre vonva, sőt, csak addig kapják a fizetést amíg inceleznek meg náciznak. A VOX és az IGN tulajdonosai azt akarják, hogy incelezés legyen meg nácizás, tehát az van, akkor is ha ez igazából senkinek nem tetszik aki nem kap érte fizetést. Aki meg ebből él, az úgyis gerinctelen, arra nem lehet hatni. Röhögnek a normális társadalmon, hogy nincs semmilyen fegyverünk ellenük, nem tudjuk őket kirúgatni, beperelni, semmi. Meg vannak részegülve a saját (sic) hatalmuktól, hogy szabadon lehetnek takonygerincű pszichopata geciládák, és még pénzt is kapnak érte, az áldozataik meg nem tudnak tenni semmit.

Fejétől bűzlik a hal.

Frederick2 2024.09.06. 11:58:11

@Deansdale: @GABOR2: Ezen a videón húztam fel magam.
www.youtube.com/watch?v=980jgzUXV58

Ez a videó korrekt is lenne, ha a végén nem szólna be mindazon embereknek, akik kritizálják a woke térnyerését az Ubisoft termékeiben.
süti beállítások módosítása