HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

  • békaapu: @békaapu: ..bocsex, itt az elérhetősége annak a cikknek : kuruc.info/r/7/281156/ (2024.11.24. 21:07) Mi is az a szocializmus
  • valis47: @Madarász Henrik: Tamás a Krímből sajnos már nem igazán hiteles, nagyon elment orosz propagandába. (2024.11.24. 20:26) Mi is az a szocializmus
  • Madarász Henrik: @valis47: A vicces az hogy amióta tart ez a háború, egy minimális katonai képzettséget magamra szedtem akaratlanul hogy értsem miről van szó, Hidegkúti Konstantin és Tamás a Krímből videói a legjobb... (2024.11.24. 18:45) Mi is az a szocializmus
  • valis47: @Madarász Henrik: Azóta is alapvetően azt a taktikát alkalmazza az orosz hadsereg a támadáskor, mint Bahmutban. Kb. 6 fős kis csoportokban gyalogsággal támadnak, mert nagyobb csapatokat, járműveken ... (2024.11.24. 18:39) Mi is az a szocializmus
  • békaapu: @Madarász Henrik: Most az előbb olvastam el egy jó elemzést arról hogy mi merre hány méter az ukrán - orosz viszonyban.. Az első fele a cikknek nem erről szól, de összefüggő és jó logikával is kapc... (2024.11.24. 18:32) Mi is az a szocializmus
  • Utolsó 20

Új cikk helyett - társalgás a jövőről

2018.10.31. 19:38 Deansdale

Mivel az előző cikk alatt már így is van 1100+ komment, meg az ott úgyis off, ide hozzátok az ökofalus-katasztrófatúléléses témákat :) Mindenkinek minden ötletére és véleményére kíváncsi vagyok, persze nem árt ha nincs nagyon elrugaszkodva a valóságtól.

Kontextusnak pár kommentet idevágok odaátról:

don Fefinho: Kiskölyök korom óta foglalkoztat a kérdés, már-már látomásos szinten, hogy ha teszemazt holnaptól nincs villany, fűtés, csapvíz és üzemanyag, hány évtized lenne, mire egy fenntartható, esetleg a körülmények között virágzó szintre jutna vissza egy-egy túlélő közösség. Az ökomódi nyilván megköveteli a szoros közösségi együttműködést, a minimális modern technológiával az összeomlás előttről pedig nagyjából már a mostani ökofalvakat súrolnánk. Gondolom én, aztán meg úgy egyébként a fene tudja. Minden vágyam egy nádtetős vályog-szupervályog hétvégitanya szuterinnel és beépített tetőtérrel, pálinkafákkal, kis veteményessel, esetleg baromfi, aztán onnan távdolgozgatni mint a befőtt. Onnan meg nyilván vágynék vissza a panelba.

Madarász Henrik: Szerintem egy ilyen összeomlás után rablóbandák uralnák a vidéket, az emberek többsége éhenhalna és idővel létrejönne a rablóvezérekből egy új feudális elit, akinek a parasztok dolgoznának mint jobbágyok.

KalmanBlog: Én is szoktam ezen gondolkodni. Szerintem nem érdemes nulláról építeni, hanem meglévő falvakon belül kellene újra felépíteni az önellátást. Ha vannak kertek, állatok, raktározott élelmiszer minden otthonban, természetes ivóvíz a közelben, akkor feltalálnánk magunkat akkor is, ha egy katasztrófa miatt megszűnne az áram és a net is.

Az ökofalukkal az a baj, hogy ilyen városi idealisták költöznek beléjük (mint pl amilyen én lennék ott :-) ), akik maguk sem tudják mit akarnak, meg eleve meg kellene változniuk az új életükhöz. A legtöbb ember pedig nem tud megváltozni, persze hogy csődbe megy a vállalkozás. Egy összetartó falunak lesz esélye megvédenie magát a rablók elől is. Szóval minden szempontból biztosabbnak tűnik, mint egy kisebb léptékű közösség.

Ezért én a teljes önellátás ábrándos célja helyett egy élő faluba tervezek inkább költözni, ahol összetartó rendes emberek élnek. És ott a falu környékén kiépíteni a magam birtokát. Nagyjából így képzelem életem következő fázisát. Jelenleg viszont annyira jó dolgom van, hogy nem igazán érzek motivációt, hogy mozduljak a városból, vagy a munkámból. Bár elvben dolgozhatnék akárhonnan ahol van net, de a birtok kiépítése teljes embert kívánna, azt meg nem bírnám, hogy két lovat üljek meg egy seggel. Pláne, hogy folyamatosan túlvállalom magam a melóban, így semmi más komolyat nem tudok csinálni. Mivel szeretem amit csinálok, nem akaródzik változtatni.

VT 135: Hah, de örülük, h ti is foglalkoztok immár ezzel a témával! :) Szerintem is érdemes lenne erre egy külön thread-et nyitni, van annyira bőséges anyag. Magam több mint 5 éve foglalkozom ezzel a témával, távolról sem csak elméleti szinten, hanem bejártam sok magyarországi helyszínt, nagyon sok emberrel beszéltem, úgyh úgy érzem, elég jó rálátásom van a jelenlegi helyzetre, illetve tudni vélem az elakadások okait és a fejlődés irányát, amely továbblendít a működőképes közösségek felé.

Részemről kezdhetjük azzal, hogy VT kolléga kifejti a tapasztalatait :)

522 komment

Címkék: címkétlenség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT 135 2018.12.06. 20:13:18

@Frederick2: Hát igen: a székelyeknél olyan szinten megy a bicskázás, h attól még a mi derék cigányaink is becsicskulnának (mármint akkor, ha éppen nem védi őket a még derekabb rendőrség és a jogi kar...)!
Hallottam egyszer egy anekdótát, h aki székely férfinak nem volt valamilyen forradás a hasán, azzal nem is álltak szóba a lányok.
Meg hát 100 év bizánci kultúrájú román uralom azért megtette a hatását - ők is kifejlesztettek számos sunyi, aljas, átverős trükköt (nyilván nem általánosítok, csak mint trendet mondom).
Persze mindezért is voltak képesek túlélni 100 évet a román tengerben, miközben az "átlagmagyarokat" elnyelték.

A trianonozás pedig - a nemzettestvéreink folyamatos elnyomásától eltekintve - már tényleg olyan mint a zsidók holokausztozása (csak ők jobban megélnek belőle). Sőt: sokszor a legnagyobb szavú magyarok, akik telerakják mindenüket Nagymagyarország emblémákkal, a legantiszociálisabb, legnagyobb seggfejek a magyar honfitársaikkal.

Nekem az a véleményem, h amíg az anyaország gyenge - gazdaságilag, de minenekelőtt kultúrálisan, szellemileg! - addig logikus, h vákuum-ként magához szívja a határon túliakat. Már azokat, akik nem inkább nyugatra mennek normális bérért... Ha majd egyszer a Mag-ország ismét erős lesz, akkor ennek a kisugárzása betölti az egész térséget!

Meg ugye mindig oda lyukadunk ki, h egy társadalmi, kulturális, civilizációs szintugrás esetén mindenki továbbléphetne a beakadt múltbéli sérelmeken, valamint az egóból származó rettegésen, h "ha nem nyomom el őket, nem asszimilálom őket, akkor veszélyt jelentenek rám" és akkor lehetséges lenne harmónikusan együttműködnie mindkét félnek.

2018.12.06. 20:22:19

@Mia and me: "Ha a magyar pasik féltik a nőket a feketebőrű migránsoktól, akkor ugyanúgy félthetik a fehérektől is."

"a fehér migráció közel egyenértékűen rossz a fekete migrációval"

Ahha....Magyarországon százezres nagyságrendű a fehér "migráció" németek,lengyelek,ukránok,bolgárok stb. tekintetében, a 2011-es népszámlálás szerint ukránokból kb 7000 élt az országban, de mégse hallani sehol sem, hogy annyira erőszakoskodnának a magyar emberekkel, a magyar nőkkel....ezzel szemben a "fekete" és az iszlám migráció bármelyik európai városban magával hozza az erőszak növekedését is (már pár ezres létszámnál). De tényleg tök ugyanaz a kettő, ahogy írod
"közel egyenértékű",hát persze....

Jelenleg is több ezer ukrán dolgozik Mo-on, de valamiért sehol sem panaszkodnak az emberek tömeges nemi erőszakokról, erőszakos cselekményekről,mondjuk azért, mert nincs is ilyen jelenség.

"nekem migráns migráns, mivel pont úgy a jobb élet és munka reményében jön ide mint mások máshonnan."

Haha...ez kb olyan ferdítés volt, mint ha azt mondanád, a postás és a betörő ugyanolyan, mert mindkettő házhoz jön. Tudod, a fehér migránsokat nem kell eltartania semelyik országnak,az embereknek, mert dolgoznak. Az afrikai, meg arab migriket meg súlyos eurómilliárdokért tartják el az adófizetők pénzéből és még csak nem is akarnak dolgozni. A "jobb élet" stimmel a mondandódban, de a "munka reményében" több,mint megmosolyogtató ennyi év tapasztalatának távlatából.

2018.12.06. 20:27:20

@Frederick2: "1, Honnan kellene migránsokat fogadnunk a munkaerő-piacon lévő hiány betöltésére, ha nem Ukrajnából?

2, Elmondjátok ezerszer, hogy „fúdeszar a Zorbán”. Melyik politikai formációt is jutassuk helyette hatalomra?"

1. sehonnan.
kurvasok lakás áll üresen, vagy veszik meg 45-50 milliókért a mégiscsak beengedett gazdag migránsok.
Házasság plusz 3 gyerek bevállalásával bérlakás program a nagyvárosokban a fiataloknak. 20 évig rezsi plusz lakbér fizetése esetén megállapított x kedvezményes áron megvehető konstrukvcióban.
Munkaerőpiacba állami beleszólás annyiban, hogy kialakítani egy Hay rendszerhez hasonló munkaköri rendszert, ahol deklarált hogy egy- egy foglalkozás mely sávban díjazható. Akinek nem tetszik cég, mehet a kínaiakhoz (nem megy). Szakszervezetek felélesztése. Oktatás helyrehozatala legalább a 90-es- ezredfordulós szintre. Az elmúlt 10-15 évben visszafejteni a tb és nyugger befizetéseket és egyéni számlára pakolni. Multik helyett a kisvállalkozások munkaadói terheit csökkenteni, ill vele együtt létrehozni egy legalább 3 sávos jövedelemadó rendszert. Kistelepüléseken, elnéptelenedett falvakban akár ingyen osztogatni a kihaltak földjeit, házait - feltételként hogy a települést életre kell lehelni, azaz nem a közeli városba jár be dolgozni, hanem ott helyben, hivatalokba, iskolába, boltba, stb.
ezek most csak hirtelen jött ötletek, nyilván nem 2 perc alatt lehet megváltani a világot.

2. egyelőre nincs - mert mindenkit aki bármit is ellenkezik, kinyírtak. az elkövetkezendő 5-8 évben , hacsak nem lesz VH, akkor vagy kitermelődik egy élni akaró értelmes erő.... vagy ha nem akkor vége magyarországnak (úgy értem, nem magyarok fogják lakni)

Deansdale 2018.12.06. 20:32:43

@Mia and me: "Nekem mint nőnek ha épp megerőszakolnak mit változtat az erőszak tényén az hogy az elkövető "tudta" hogy törvénybe ütközik vagy nem tudta...?"

Neked ott akkor már semmi. A különbség, amit fentebb leírtak, abban nyilvánul meg, hogy mivel az ukránok viszonylag épkézláb civilizációban szocializálódnak, ezért százból nulla egész három tized nemi erőszakoló van köztük, a szomáliaiak közül meg minden nyolcadik az. Pont mint ahogy a négerek/arabok közt több a terrorista, a sharia őrjáratozó, a késelő, a savval támadó, és minden más erőszakos bűnelkövetési módot gyakorló is. Ja, az ukránok átlag IQ-ja nagyjából azonos a magyarral, az araboké legalább 10-el alacsonyabb, a négereké átlag 30-al, és sokkal nagyobb bennük az aljasságra (lopás, csalás, hazudozás, AIDS-el való szándékos megfertőzés) való hajlam. KURVÁRA nem mindegy, hogy melyik kultúrából engedsz be 100 embert.

GABOR2 2018.12.06. 20:34:51

Nézegetek videókat Párizsról és mainstreamből nem hallottam, de videón mutatják, hogy felgyújtottak egy posztmodern múzeuomot is a tüntetők... itt tényleg sokkal több lehet mint magasabb adók miatti kiakadás.

GABOR2 2018.12.06. 20:36:25

Rendőri egységek levették a sisakot magukról a tüntetők előtt, ezzel kifejezve a szolidalitást... Macronnak lehet hamarosan annyi.

2018.12.06. 20:43:46

@Deansdale: "KURVÁRA nem mindegy, hogy melyik kultúrából engedsz be 100 embert"

persze. de ez nem értem miért kérdés, mert az egyik kultúrából beengedtek csak kiváltságos gazdagokat, a másikból meg számolatlanul mindenkit aki akart jönni. Problem solved.
magyaroszágon a fekete migráció nem kérdés és nem veszély, hála szent vezetőinknek, de 5 éve az ebbéli hálálkodás mellett lehetne azzal is foglalkozni ami itt magyarországon valóban kérdés (és amiben szintén egyértelmű a vezetés álláspontja, csak ezt nem verik nagydobra és plakátokra) és egyre inkább kérdés lesz ha továbbra is csőstül menekül minden valamihez is értő magyar, aki csak teheti.

GABOR2 2018.12.06. 20:47:59

@Deansdale: Meg persze nem csak ezért, hanem az ő kultúrájuk, meg vallásuk arra ösztönzi őket, hogy ne legyenek szorgalmasak, csak várják hogy megkapnak mindent nem a befogadó államtól... Allahtól.

A kisebb babonásabb afrikai vallások pedig írtották azokat akik ki akartak emelkedni, olvastam erről egy remek könyvet, európaiak meg akartak valami törzset gyűzni, hogy másként kéne növényt termeszteniük, nagy nehezen valakit sikerült, de utánna el kellett menekülnie onnan, mert ott az a hit ha valakinek többje van, az csak úgy lehet, ha valakinek kevesebb lesz, tehát varázsolt és ezért neki ott annyi is lett. Ez csak egy példa volt, rengeteg ilyesmi van, egyáltalán nem az a ősi utópia ezek a törzsek mint aminek a romantikusok gondolják.

GABOR2 2018.12.06. 20:59:00

@Mia and me: Nem kell beengedni senkit, tudomásul kell venni, hogy van egy határ amin túl nincs növekedés, csak néhány pénzhajhász ember érdeke ez. Amúgy ilyenkor hol van az, hogy a robotok majd majdnem mindenki munkáját el fogják tudni végezni, csak pár év?

Frederick2 2018.12.06. 21:00:43

@Dolus directus: Mia ukránfób. :D Mindenesetre kifejezetten "kellemes" volt az az ukránok elleni uszítás, amit lenyomott a kommentfalon. Mindig megdöbbenek, mire képes ez a csaj. :D :P

Deansdale 2018.12.06. 21:04:05

@GABOR2: Az agymosott fehér embereknek fogalma sincs arról, hogy a négerek zöme milyen szinten áll. Mindenféle felsőbbrendűségi komplexus nélkül mondom: egyes néger törzsek, népek alig intelligensebbek a majmoknál. Sargonnak van egy jó sorozata, amiben afrikai kultúrákat mutogat, viccből azzal a dumával, hogy minden kultúra egyenértékű. Ebben ismertetett már olyat, hogy egyes helyeken a sámánok elterjesztették, hogy a kopaszok fejében arany van, és erre minden kopaszt agyonvertek; máshol az volt a pletyka, hogy egyesek varázslattal ellopják a férfiak péniszét, és akire ez a vád rávetült azt agyonverték. A négerek nagy általánosságban ezen a szellemi szinten állnak, az USA ugyan kimosdatta őket és többé-kevésbé megtanultak evickélni egy civilizációban, de az agressziót és ostobaságot még semmi nem tudta kinevelni belőlük.

A hülyék kedvéért teszem hozzá, az IQ-nak szórása van, így természetes hogy vannak olyan négerek akik elérik vagy meghaladják a fehér átlagot, csak ÖSSZESSSÉGÉBEN vannak a béka segge alatt. Afrikában van ahol az átlag IQ 70 alatt van. HETVEN alatt.
www.thetruthseeker.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2018/02/world-iq-map.png
Az amcsi hadsereg kísérletei szerint ha jól emlékszem 80-as IQ alatt már semmilyen produktív cselekvésre nem lehet betanítani az alanyokat, egy szöget nem képesek egyenesen egy falba verni, vagy ha véletlenül mégis akkor a második szöget már elvesztik, a harmadikat megeszik.

Ezeket importáljuk most. Ha bekeverednek közénk európa átlag IQ-ját legalább 10 ponttal lejjebb fogják vinni.

2018.12.06. 21:11:35

@GABOR2: "Nem kell beengedni senkit,"

Mondjad orbánnak :)
Nem én engedem be a gazdag négereket, meg a szegény ukránokat se :)

" Amúgy ilyenkor hol van az, hogy a robotok majd majdnem mindenki munkáját el fogják tudni végezni, csak pár év?"

Nem tudom, én is ezt várom :)

2018.12.06. 21:14:55

@Deansdale: "Ebben ismertetett már olyat, hogy egyes helyeken a sámánok elterjesztették, hogy a kopaszok fejében arany van, és erre minden kopaszt agyonvertek; máshol az volt a pletyka, hogy egyesek varázslattal ellopják a férfiak péniszét, és akire ez a vád rávetült azt agyonverték."

azért ebben érzed, nem, hogy mekkora olyasfajta gombnyomásra mozgósítható erő van, ami egyes tudjukkiknek igencsak jól jön, amikor a saját fehér népüktől kellene majd megvédeniük az összeharácsolt vagyonkájukat?

Frederick2 2018.12.06. 21:16:22

@Deansdale:

2018.12.06. 21:04:05

"A hülyék kedvéért teszem hozzá"

TGM az ilyen érvelésre mondja azt, hogy biopolitika. Ezt aztán szépen átvette tőle az újbaloldal (pl. Mérce). Miszerint a jobboldal érvelésében megjelent a biopolitika - ami nem más, mint a fajelmélet újbóli felmelegítése.

Nem én mondom ezt, hanem ellenfeleink. A kulturmarxisták.

Deansdale 2018.12.06. 21:18:30

@Mia and me: @GABOR2:

> "Amúgy ilyenkor hol van az, hogy a robotok majd majdnem mindenki munkáját el fogják tudni végezni, csak pár év?"
"Nem tudom, én is ezt várom :)"

Azt várhatjátok, ugyanis a robotok is a gazdag embereknek fognak dolgozni, az átlagember a robotokból csak annyit fog észrevenni, hogy nő a munkanélküliség és egyre nehezebb munkát találni. A mekiben már képernyőkön rendelhetsz és néhány pultost kirúgtak, de a megspórolt munkabért nem osztják szét a kirúgott pultosok közt, hanem zsebreteszik... Ennyit a szoci utópiavárásról, hogy majd nem kell dolgozni és lesz FNA. Véreres lófrász lesz, nem FNA :)

GABOR2 2018.12.06. 22:11:39

@Deansdale: Valamit félreérhettél én pontosan tudom. Csináltam is róla a blogomon egy sorozatot, hogy amit most Orbánék nyomatnak, vagyis az innovációt Csath Magdolnával az élen nem fogja megoldani az emberek problémáját.

Egy egész sorozatot csináltam róla, de már az is beszédes, hogyan hatott a múltban:

Amerikai példa:
ujtechkor.blog.hu/2018/01/16/az_innovacio_nem_fogja_megoldani_a_problemakat_6_resz

Magyar példa:
ujtechkor.blog.hu/2018/01/24/az_innovacio_nem_fogja_megoldani_a_problemakat_7_resz

És jól mondod, az innovációk nagy része nem a jobb életért készül, hanem hogy minél több embert kiváltson.

GABOR2 2018.12.06. 22:18:06

@Mia and me: Ezeknek a vagyonoknak a nagy része tönkre fog menni. Ha nincs normális karbantartó lakosság akkor enyészeté lesz. Nagyon kevés emberé a vagyonok 50%-a úgyhogy ha Párizs ég az ő tulajdonuk is károsul, ha a cégek egyre kevésbé produktívak akkor ők veszítenek.

A megdöbbentő, hogy ez legújabban... nem érdekli őket. Fontosabb a ideológia terjesztő funkció mint a pénzcsináló.

Képesek még a Star Wars-t is vesztségessé tenni hogy filmes példát mondjak, de lehetne a játékvilágból a Battlefildet említeni.

Az EA nyár óta elveszítette a részvényei értékei felét, de most került ki egy felvétel, hogy valósággal ünnepelik a bukást:

www.youtube.com/watch?v=yPIoC5eMtBc

-JzK- 2018.12.06. 22:26:29

@Deansdale:

Ehhez képest megy a propaganda: 444.hu/2018/12/06/a-bevandorlok-altalaban-egeszsegesebbek-es-a-varhato-elettartamuk-is-magasabb-mint-a-befogado-orszagok-lakoie

Találos kérdés: hol van az érvelési hiba az egészben? Az, hogy összemos minden, más országba költöző embert. Az USA-ba legálisan betelepülő személyek jelentős része az egyelszívás keretében odaköltöző európai és kelet-ázsiai kutatók, akikről simán el tudom képzelni, hogy jobb egészségi állapotnak örvendenek (elvégre ők a hazájukban is a krémet képviselik), mint a túlsúlyos harmurgerzabáló amcsi átlag...

Én sokszor mondtam, hogy különbséget tenni a kokeró és a nemkokeró migráció között. A nemkokeró migrációval nincs baj, a kínaiak nem fognak bandákba verődve fickifickizni, meg agyonverni, ha nem veszed fel a szokásaikat. A svábokkal is milyen jól elvoltunk. Csak a kokerókkal van a baj, mégpedig mindenfajta kokeró néppel ugyanaz.

Ha csak a kokeróinváziót néznék, igenis egyértelműen kihozná a statisztika, hogy barbár vademberekkel van dolgunk.

GABOR2 2018.12.06. 22:28:20

@Deansdale: És nem csak Afrika... Dél-Amerika, egy csomó sziget világi elszigetelt törzs. Egészen brutális dolgok vannak.

Hogy egy kommunisták tévhitével kapcsolatos példát említsek. Szerintük ha eljön a vagyoni egyenlőség akkor egy csodás világ jön el. Nos találtak törzseket ahol lényegében tökéletes a vagyoni egyenlőség... A nők irigyek a női társaik gyerekére, hogy szebb mint az ővé ezért megölik, megátkozzák, vagy ha a gyereknek baja van, akkor feltételezik, hogy átok áll mögötte és megölik a várázslónőt, vagy akit sejtenek a megrendelés mögött. Az emberek ha nem tárgyakra irigyek akkor is találnak valamit amire irigyek lehetnek, sosem vagyunk egyenlők, és ezekben az idealizált törzsi társadalmakban nem tárgyakat rongálnak meg az irigyek, hanem magát az embert.

Feketéket annyira nem ismerek, de pár értelmes fekete Youtuberrel már összefutottam a neten. Szerintem a cigányoknál több esélyük van civilizálódni. (Remélem nem triggereltem senkit.)

GABOR2 2018.12.06. 22:29:07

@-JzK-: Hát munkahelyi stressz nem éri őket.

Frederick2 2018.12.07. 06:49:00

@GABOR2:

"Feketéket annyira nem ismerek, de pár értelmes fekete Youtuberrel már összefutottam a neten. Szerintem a cigányoknál több esélyük van civilizálódni. (Remélem nem triggereltem senkit.)"

A görögkatolikus iskolák érettségihez juttatnak cigány kamaszokat. A Don Bosco típusú katolikus szakiskolák szakmunkás végzettséghez juttatnak cigány fiatalokat. A Böjte Csaba gyermekotthon-hálózata szintén embert farag belőlük. Nem lehet, hogy csak megfelelő hozzáállás kérdése az egész?

Azért itt elég sokan elfelejtik (egyesek szerintem direkt), hogy a magyar iskolarendszer, plusz az alternatív iskolák többsége is, még mindig balliberális kézen van. Érdekes módon mind a poroszos, mind az anti-poroszos (anti-autoriter) iskolákban ugyanaz a pátyolgató, simogató attitűd van a cigánygyerekekkel és cigány kamaszokkal szemben, nevelés terén. Nem sok teret kaptak a más, konzervatívabb pedagógiát alkalmazó irányzatok.

A katolikus pedagógusokat, akik a Don Bosco szakiskolákban, a görögkatolikus iskolákban és a Böjte Csaba erdélyi gyermekotthon-hálózatában dolgoznak cigánygyerekekkel, nem kérdezi meg senki. Sem a balliberális szubkultúra figurái, sem a jobboldal fenegyerekei. A jobboldal ugyanúgy érzelmileg közelíti meg a témát, mint a baloldal, miközben ugyanúgy nem enged teret a párbeszédnek, az árnyalt és komplex megközelítésnek, az emberséges megoldásoknak.

Deansdale 2018.12.07. 08:43:41

@GABOR2: "Feketéket annyira nem ismerek, de pár értelmes fekete Youtuberrel már összefutottam a neten. Szerintem a cigányoknál több esélyük van civilizálódni."

Arab-cigány-néger vonalon kb. 10-20% megüt(het)i a fehér szintet, a többi reménytelen. Az érdekes kérdés az, hogy mit kezdjünk ezzel az adattal :) Még ha ezt meg is tudnánk válaszolni, a balosok miatt úgysem lehet tenni semmi értelmeset, mert mindenre rasszizmust kiabálnak.

@Frederick2: "Nem lehet, hogy csak megfelelő hozzáállás kérdése az egész?"

Nem. Ezek az iskolák a cigó "elitet" gyűjtik be, azokat akik KÉPESEK és hajlandóak tanulni, dolgozni. Az, hogy ők fel tudnak emelkedni nem általánosítható a cigányság egészére, pl. az IQ szórása miatt.

Persze az IQ nem minden, attól hogy valaki buta még lehet tisztességes, jóindulatú, produktív tagja a társadalomnak, csak ehhez viszont egy olyan ÁLTALÁNOS szemléletváltásra lenne szükség, ami kivétel nélkül, tömegesen arra nevelné a nem jó képességű gyerekeket, hogy nincs irigykedés, elfogadod a helyed a társadalomban (akkor is ha egész életedre szemétszedő maradsz), sőt, megtalálod ebben a megelégedettséget is. A kereszténység ilyesmire nevelte a társadalmat, "szerencsére" leromboltuk és most tombol a rosszindulat, irigység.

Viszont ebből meg kell érteni, hogy aki azt várja, hogy a cigók a társadalom TÖRZSÉBE integrálódnak az légvárakat épít. Arra kellene módszert találni, hogy a társadalom ALJÁBA tudjuk őket úgy integrálni, hogy az ne szüljön további problémákat. Persze amelyiknek van rá igénye és képessége az emelkedjen fel, hajráf, de ne várjon ehhez kivételezést, hanem gyűrje fel az ingujját és járja be azt az utat amit a fehéreknek is kell. Itt magyar nemzetiségű embereknek sincs ingyen semmi, tanulni és dolgozni kell a sikerhez, úgyhogy ezt kisebbségeknek sem adhatjuk ajándékba.

"A jobboldal ugyanúgy érzelmileg közelíti meg a témát, mint a baloldal"

Szerintem csak annyi kellene, hogy a "más képességű" gyermekek integrációját visszacsináljuk. Legyen külön iskola gyengén látóknak, legyen külön suli autistáknak, agresszíveknek, butáknak, ésatöbbi. Ha ilyen objektív vonalak mentén szétválogatnánk a kölyköket, plusz visszaadnánk a fegyelmezés lehetőségét a pedagógusoknak, akkor az épkézláb cigó gyerekek egy normális közegben tanulhatnának és fejlődhetnének. (A hülyébb cigók meg mennének a kisegítőbe, ahová valók, azokkal a fehér gyerekekkel együtt akik szintén odavalók. Semmi diszkrimináció.)

Na persze emellett még mindig világszintű probléma, hogy a hülyék gyorsabban szaporodnak mint az okosak, erre fontos lenne kitalálni valamit. A jó oktatás nem ér semmit ha az egész társadalom biológiai okokból folyamatosan hülyül.

Frederick2 2018.12.07. 10:02:41

@Deansdale:

"Nem. Ezek az iskolák a cigó "elitet" gyűjtik be, azokat akik KÉPESEK és hajlandóak tanulni, dolgozni."

Ha elit alatt a gazdag réteget érted, kénytelen vagyok cáfolni. A katolikus pedagógusok (akiknek egy része amúgy teológus is), a szegényebb cigány családok gyerekeivel foglalkoznak. A Böjte Csaba erdélyi gyermekotthon-hálózata szegény erdélyi magyar, cigány és román gyerekekből formál normális felnőttet. Na, ott aztán nincs szegregáció, de konzervatív a pedagógia. A Don Bosco katolikus szellemiségű szakmunkásképzés - kevés magyar és sok cigány fiatallal dolgoznak, szintén szegényebb sorból. A görögkatolikusok asszem, egyaránt foglalkoznak szegényebb sorsú és gazdagabb középosztálybeli cigány családok gyermekeivel is.

De a katolikus reformpedagógiánál szó sincs arról az álszentségről, mint mondjuk ami a liberális Gyermekek Házában vagy a Gandhi Alapítványnál van, ahol csak tehetős szülők gyermekeivel foglalkoznak.

"Na persze emellett még mindig világszintű probléma, hogy a hülyék gyorsabban szaporodnak mint az okosak, erre fontos lenne kitalálni valamit. A jó oktatás nem ér semmit ha az egész társadalom biológiai okokból folyamatosan hülyül."

A társadalmak elhülyítésében fontos szerepet vállal be a kereskedelmi televízió. Sajnálatosan a NER is inkább felvásárolta a TV2-t, ahelyett, hogy megszüntette volna. Előbb-utóbb az RTL KLUB-ot is felvásárolja, de ugyanazokat a mérgező szellemi hulladékokat fogja gyártani a TV2 és az RTL KLUB is a NER-en belül.

A többi tényezőt nem sorolom. Egyfajta ellenforradalomra lenne szükség a kultúra és az oktatás terén, az erkölcsi értékek és a minőségi kultúra mentén.

2018.12.07. 11:41:34

@Deansdale: "Arra kellene módszert találni, hogy a társadalom ALJÁBA tudjuk őket úgy integrálni, hogy az ne szüljön további problémákat."

Ezzel egybecseng a kormány abbéli törekvése hogy aki szegény fehér gyereknek született, abból szintén bérmunkás legyen, integrálódjon csak oda ahová az anyja-apja szülte.

(nem, nem értek egyet)

" Persze amelyiknek van rá igénye és képessége az emelkedjen fel, hajráf, de ne várjon ehhez kivételezést, hanem gyűrje fel az ingujját és járja be azt az utat amit a fehéreknek is kell."

Amiről te beszélsz, megfelelő hátszél nélkül fehér se tudja bejárni.

"Itt magyar nemzetiségű embereknek sincs ingyen semmi, tanulni és dolgozni kell a sikerhez, úgyhogy ezt kisebbségeknek sem adhatjuk ajándékba."

EGy dolgot mondj ami azt segíti elő, hogy ingyen kapjon egy cigány főiskolai diplomát.
Vagy hogy indíthasson vállalkozást.

2018.12.07. 12:04:51

@Frederick2: "Sajnálatosan a NER is inkább felvásárolta a TV2-t, ahelyett, hogy megszüntette volna. "

És milyen jó adások mennek rajta azóta főleg :).

2018.12.07. 12:07:28

@GABOR2: cuki sztori a szépség/egészség irigyléséről, de azért azt nem gondoltad komolyan hogy ezt párhuzamba lehet állítani az egyenlő elosztás elvével.

GABOR2 2018.12.07. 12:26:02

@Frederick2:

A baloldailiak örökké fenn akarják tartani a problémát ha másért nem, hát hogy mindig állami támogatást kérhessenek, hogy "megoldják", meg tanulmányokat készítsenek. Igazából éreznek valamit irántuk? Nem hiszem. Ami még rosszabb a megszaporított kisebbségekkel majd rá akarnak támadni a mostani többségi társadalomra.

Azonkívül... amikor azt hallom, hogy diplomája van egy cigánynak talán nem túlzok ha azt mondom kivétel nélkül csak azt hallom, hogy a "áldozat vagy kérjél ezért pénzt az államtól" szakon végezett és "visszamegy az övéihez ezt tanítani", vagyis a ballib iskolák csak arra tanítják meg, hogy utálja a társadalmat és hatékonyabban sajtoljon ki még több pénzt belőle.

A jobboldal lehet hogy kegyetlennek tűnik és van hogy az, de ott a végeredmény az lenne, hogy valami hasznosat tennének a társadalomért és maguk látnák el magukat, persze a realitást szemmel tartva, vagyis hogy tudjuk nem fog menni nekik a diploma tömegesen.

Ami az egyéb megoldásokat illeti és alig hallunk róluk... azt nem szeretnék a ballibek főleg ha tényleg hatékonyak, hisz megoldanák a problémákat és nem lehet majd utánna abból pénzt csinálni, meg politikai tőket.

Frederick2 2018.12.07. 12:28:23

@Mia and me:

"És milyen jó adások mennek rajta azóta főleg :)."

Mert a NER befoglalása előtt milyen színvonalas volt a TV2, igaz, tündérbogaram? A Jóban-rosszban is azért egy retek színvonalú szappanopera, mert a Zorbán...

"Ezzel egybecseng a kormány abbéli törekvése hogy aki szegény fehér gyereknek született, abból szintén bérmunkás legyen, integrálódjon csak oda ahová az anyja-apja szülte."

Hát igen, a szegény ember gyereke, aki kitanul a szülei költségén egy szakmát, az nálad kizárólag BÉRMUNKÁS, még véletlenül sem SZAKMUNKÁS. Elárulom neked, már az is ugrás az életében, ha a közmunkás szüleinél többre viszi, mint szakmunkás - és bizony, tudunk is ilyen sztorikat. Az más téma, hogy ami nem fér bele a világképedbe (a magyar nemzetet elpusztító ZORBÁN!!!), azt egyszerűen letagadod.

A bérmunkásokról való eszmefuttatásod meg még mindig arról tanúskodik, hogy nem ismered a munkásosztályt. Tipikus baloldali gyermekbetegség! A felszínességed bizonyítéka, hogy egy kalap alá veszed a gyárban, üzemben dolgozó biorobotokat, az építőipari szakmunkásokat, a vendéglátóipari szakmunkásokat, a tanárokat, az informatikusokat, a kereskedelemben dolgozókat - mindent, ami DOLGOZÓ, vagyis BÉRMUNKÁS. A felszínességednél és a témában való járatlanságodnál (ami nevezhető műveletlenségnek is) már csak az egód rosszabb. Attól, hogy a te közérzeted rossz a mai Magyarországon, hidd el, vannak bérmunkások, akik köszönik, jól vannak! Hatalmas az arcod, hogy a munkások nevében beszélsz, mint valami szakszervezeti vezető! Kicsit lejjebb kellene venni az arcodból, mert túl nagy...

Frederick2 2018.12.07. 12:33:09

@GABOR2:

"Azonkívül... amikor azt hallom, hogy diplomája van egy cigánynak talán nem túlzok ha azt mondom kivétel nélkül csak azt hallom, hogy a "áldozat vagy kérjél ezért pénzt az államtól" szakon végezett és "visszamegy az övéihez ezt tanítani", vagyis a ballib iskolák csak arra tanítják meg, hogy utálja a társadalmat és hatékonyabban sajtoljon ki még több pénzt belőle."

Gandhi Alapítvány?
Ez megvan?

GABOR2 2018.12.07. 12:33:59

@Mia and me: A tanulmány megállapította, ha az emberek nem tárgyakra irigyek mert ilyen szempontból egyenlőek akkor az emberi tulajdonságokra lesznek. Neki szebb a gyereke, csúfítsuk meg. Írnak egy törzsről ahol amikor megszületik a gyerek annyira félnek attól, hogy az irigyek megölik, hogy a szülés idejére a pár elhagyja a törzset, mert annyira elterjed, hogy az irigyek akiknek nem lehet gyereke például, megölik, megcsokítják a gyereket. Máshol ahol szintén egyenlőség van a szép nők arcát leöntik savval az irigyek.

Az egyik fő megállapítás éppen az, hogy addig jó amíg a tárgyainkra irigyek mások.

Frederick2 2018.12.07. 12:35:32

@GABOR2: Nem fejeztem be a kommentet. Hirtelen lenyomtam a KOMMENT KÜLDÉSE-t.

Gandhi Alapítvány?
Ez megvan?
www.origo.hu/itthon/20111124-morvai-krisztinanak-szulok-keresere-kellett-tavoznia-a-gandhi-gimnaziumbol.html
régi sztori, de tanulságos

GABOR2 2018.12.07. 12:37:31

@Frederick2: Add meg a címüket pontosan mire gondolsz, mert több Gandhi cucc, van pl. itt egy hír, hogy a rasszizmus ellen fociznak migrikkel:

24.hu/tag/mahatma-gandhi-alapitvany/

2018.12.07. 12:38:00

@Frederick2: "Mert a NER befoglalása előtt milyen színvonalas volt a TV2, igaz, tündérbogaram? "

vazze nézzél meséket, meg kicsit pihizz 12-14 évesek társaságában is. Humorérzéked kezd a 40 évesekéhez közelíteni...

"Elárulom neked, már az is ugrás az életében, ha a közmunkás szüleinél többre viszi, mint szakmunkás - és bizony, tudunk is ilyen sztorikat. "

Igen még tudsz, mert aki most minimum 20-22 éves és szakmunkás, az nem az elmúlt 5-6 évben járt általános suliba.

"hidd el, vannak bérmunkások, akik köszönik, jól vannak! "

elhiszem. A most 6-8-12 éves gyerekeik viszont köszönik nem lesznek jól, ha minden így megy tovább ahogy most.

GABOR2 2018.12.07. 12:42:02

@Frederick2: Ó, azt hittem ellenpéldának hoznád őket, de nem. Hát azt megértem, hogy Morvai Krisztinától kirázzá őket a hideg, ennél jobban csak az igazság akaszthatja ki jobban a progresszíveket.

2018.12.07. 12:43:27

@GABOR2: "addig jó amíg a tárgyainkra irigyek mások."

:D ez lehetne a tőkések szlogenje :)

Viccet félretéve, persze értem a jelenséget amit írtál, nyilván benne van egy nagy adag mágikus hitben élés és a helyzet adta "bosszúvágy" - csak érdekes volt a párhuzam, hogy ez mint bizonyíték szerepelt arra, hogy "ezért sem" jó a kommunizmus ;-)

GABOR2 2018.12.07. 12:46:06

@Mia and me:

Én már nem nézek tévét egy ideje, de azt tudom, hogy a Fidesz uralmával a tévékbe és újságokba nem tért vissza az erkölcs.

Az MNO.hu amikor még a Fidesszel volt azzal reklámozta magát, hogy nők sétálnak és a feneküket mutatják aztán... MNO.hu

Az Origó-n rendszeresek a XY ledobta ruháját cikkek.

A Fidesz egyáltalán nem csak a keresztényeket olvasztja magába és a vezetőségébe.

GABOR2 2018.12.07. 12:50:18

@Mia and me:

Egyébként ha már média szóba került... Nem sok minden van ami jobb volt Gyurcsányék alatt még, de a Kossuth rádió az az volt.

Én annó csodáltam a Kossuth rádióban dolgozókat, hogy szinte semmi hibát se vétenek soha, most viszont egy nap alatt több ilyen-olyan hibát vétenek mint a Fidesz előttiek öt év alatt és ezt lehet szó szerint érteni.

Vannak persze jó műsorok, de nálam mindig kötélen táncol a dolog, hogy inkább átkapocslok, mert az a rengeteg hiba nagyon idegesítő.

Bortzalmas a Kossuth rádió

GABOR2 2018.12.07. 12:52:12

@Mia and me: A két dolog lehet egymás mellett, az is igaz, hogy nem jó ha kevés ember birtokol szinte mindent és az se ha egyenlőség van, mert az irigység célpont azután az ember lesz.

Frederick2 2018.12.07. 12:56:41

@Mia and me:

"Humorérzéked kezd a 40 évesekéhez közelíteni..."

Milyen jó, hogy én veled ellentétben nem humorizálok, hanem komolyan veszem a témát. De ha én 40 évesen megakadtam a retró kabarénál, akkor a te kommentjeid meg szinte minden elemében hozzák a Kétfarkú Kutyák világát.

Frederick2 2018.12.07. 12:57:37

@Mia and me: Ja, amúgy 32 vagyok, 40 éves humorérzékkel. :) Na jó, ez valahol vicces volt. :D

Frederick2 2018.12.07. 13:00:46

@GABOR2:

Diákok, bevándorlók, menekültek fociznak a rasszizmus ellen Budapesten
24.hu/sport/foci/2017/10/14/diakok-bevandorlok-menekultek-fociznak-a-rasszizmus-ellen/

Egy ISIS - TASZ mérkőzést azért megnéznék. :P

EZ KÉSZ! :XDD

Kommentálni akarom, de egy értelmes gondolat nem jut eszembe. Csak hülyeségek. :P :D

Ez, úgy ahogy van, nevetséges. Röhej.

Mondjuk számháborúzhatnának a migrikkel. Vagy aknakeresőzhetnének. :D

Berengár (törölt) 2018.12.07. 15:12:00

@GABOR2:
"A Fidesz egyáltalán nem csak a keresztényeket olvasztja magába és a vezetőségébe"

Hiába vannak a Fidesznek előremutató törekvései, ha az államigazgatás és a közmédia tele van ballibsi elemekkel, akik, ha tehetik, blokkolnak minden jobboldali kezdeményezést.

A gengszterváltás után egészen a kétezres évekig az volt a jellemző, hogy harmadvonalbeli liberális álértelmiségiek akarták magukat kersztényként-konzervatívként eladni, akikre a baloldal a prosztóságuk miatt nem tartott igényt. Ha már kortünet: ebben a szellemtelen környezetben fogantak az Ablonczyk.

A kétezres éveket az jellemezte, hogy az Ablonczy-fivérek prosztó és primitív irományai képviselték a fideszes csúcsértelmiséget. Az az Ablonczy, aki azóta a genderista ELTE BTK tanára lett, szóval megéri a pénzét, rendszeresen a Csunderlik gyerektől hozott le cikkeket a Kommentár c. folyóiratában. Attól a Csunderliktől, aki hírhedt idióta, Szamuely nagy tisztelője, és szintén ELTE-oktató.

Igaz, a mostani Fidesz jobboldali irányt vett (persze az EU-ból és a NATO-ból véletlenül se lépne ki). De nincs arra biztosítk, hogy Fideszt a káderhiány vagy a politikai helyzet nem veszi rá további libsik vezető pozícióba helyezésére.

Madarász Henrik 2018.12.07. 15:19:45

@GABOR2: OLvasom a blogodat, de még nem derült ki, hogy szerinted mi lenne a megoldás. Korlátozni a számítástechnika használatát egyes területeken ?

Berengár (törölt) 2018.12.07. 15:27:44

@Frederick2:

A székelyek kapcsán - jó tudni, hogy a mai székelyek (saját dalkincsük helyett) főként balkáni román mulatós zenét hallgatnak. Még egyszer: román zenét.

Nincs ebben semmi új. A magyar egyetemista lányok természetükre, viselkedésükre nézve olyan szinten elcigányosodtak, hogy nem lehet eldönteni, hogy az illető magyar nő, vagy egy kisebbségi kvótával felvett cigány.

Előbb az akkulturáció, aztán az asszimiláció.

GABOR2 2018.12.07. 16:13:06

@Madarász Henrik: Nem kell a számítástechnikát kizárni, viszont nem szabad mindent az internetre kötötté tenni ami fontos, mert azok a rendszerek akkor sebezhetőek lesznek nagyon könnyen.

Igazából ezt a nagyok is látják, de nem tudnak váltani a mindent tegyünk digitálissá vonaltól:

ujtechkor.blog.hu/2018/11/27/tessek_mondani_hogy_lesz_igy_digitalis_jovo

Szijjártó is zsákutcás dologban bízik, ha önvezető autókra tesz, mert azokat is felhőhöz csatlakozóvá akarják tenni, ami miatt sebezhetők lesznek. Ami miatt majd ki fog derülni, hogy súlyos biztonsági problémát fognak jelenteni és össze fog omlani a piaca.

ujtechkor.blog.hu/2018/01/16/rossz_hir_a_magyar_gazdasagnak_az_onvezeto_jarmuveken_mulik_a_magyar_gazdasag_sikere

Glokta 2018.12.07. 17:07:36

@Mia and me: Az új túlóratörvényről ugyanazt gondolom mint Deansdale, szándékosan készítették az elején durvára hogy aztán visszaléphessenek, mondván, kompromisszumot kötöttek.

A ledolgozható munkaórák számának növelésére szükség volt, a munkaerőhiány miatt sokakat (több ismerősöm is) plusz órákat dolgoztatnak feketén - ennek véget vetne a törvény.
A legjobb az lenne, ha munkavállaló beleegyezésével lehetne csak 300 óránál több többletmunka, de akár 500 többletóráig is el lehetne menni önként vállalva (Szlovákiában valami ilyesmi a törvény).
Úgy tűnik a kormány is valami hasonlót akar már: index.hu/gazdasag/2018/12/07/jon_az_onkent_vallalt_tulora/

A felháborító szerintem a munkaidőkeret 3 évesre kitolása és az, hogy bármikor módosíthatják a munkaidőt, így lehet, hogy a dolgozók nem kapnak semmi pluszpénzt a túlórákért. www.napi.hu/magyar_vallalatok/elrontotta_a_kormany_a_munka_torvenykonyve_modositasait_ebbol_nagy_baj_lehet.634955.html

Madarász Henrik 2018.12.07. 18:08:02

@Glokta: Nem léptek vissza semmit, az eredeti rabszolgatörvény lett benyújtva. Nem az emberek kizsigerelésével kell teljesíteni, ha nincs elég ember, emeljék a béreket, vegyenek új gépeket vagy menjenek Romániába.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.07. 23:15:16

@Glokta: Túl is lett tolva, de az interpretációkban meg annyi volt a csúsztatás, félremagyarázás és kontextusból kiragadás, hogy nekem fájt. Hat napos munkahét, meg három évig ki nem fizetett túlóra a faszom.

KalmanBlog 2018.12.08. 11:06:03

@-JzK-: Milyen jó lehet Rosa Silverman férjének lenni: nem elég, hogy mással akar dugni, de újsághirdetést is felad róla. Ez aztán a cuck++ érzés.

2018.12.08. 15:50:36

@Glokta: "A ledolgozható munkaórák számának növelésére szükség volt, a munkaerőhiány miatt sokakat (több ismerősöm is) plusz órákat dolgoztatnak feketén - ennek véget vetne a törvény. "

igen, úgy hogy nem feketén dolgozná le és zsebbe kapna pulykapénzt, hanem nem kapna rá pénzt, meg esetleg majd 2 és fél év múlva kiadnák neki pihenőnapba, amikor kevesebb megrendelése van a cégnek, vagy épp gyártósort szerelnek...

"A legjobb az lenne, ha munkavállaló beleegyezésével lehetne csak 300 óránál több többletmunka, de akár 500 többletóráig is el lehetne menni önként vállalva (Szlovákiában valami ilyesmi a törvény). "

Ez igen hasonlít ahhoz az érveléshez, amit a 19 sz, elején nyomtak a tőkések egy törvényjavaslat ellen, amivel be akarták tiltani a gyerekmunkát, -hogy tudniillik azért jó az a bérmunkás gyerekeknek hogy akár 14-16 órát is dolgozhatnak, mert tulajdonképp ezt ŐK akarják , ez az ő "szabad választásuk", mert több pénzt akarnak keresni. Végül az lett belőle, hogy a 9 éven aluli gyerekek nem dolgoztathatóak, a 10-16 évesek munkaidejét pedig napi 12 órára korlátozták, de csak a különösen egészségkárosítónak számító pamutgyárakban! (mellesleg azokat angliában heti viszonylatban ki is fizették, itthon viszont nem lesz kifizetés se belőle 3 év múlva se...)

Ja a tüntetést meg kb leszarták. Kiváncsi vagyok a hivatalos médiában mi lesz este a híradóban...
Plusz a rendőröket se értem, ők is dolgozók, lehet hogy a bmwgyár miatt debiben tolják végig a törvényt, de minden munkavállalóra fog vonatkozni, és ha ki lehet zsigerelni törvényileg mindenkit, akkor más munkáltató is kizsigerel majd, hisz megteheti....

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/a-bmw-gyar-miatt-kell-a-rabszolgatorveny-reagalt-a-kormany.306501.html

Frederick2 2018.12.08. 17:08:16

@don Fefinho:

"z interpretációkban meg annyi volt a csúsztatás, félremagyarázás és kontextusból kiragadás, hogy nekem fájt"

Én már azt se tudom, kinek higgyek. A kormánypárti médiának vagy az ellenzéki médiának. Mindegyik olyan "korrekt", olyan "tárgyilagos", olyan "objektív".

A másik kedvencem ez a hülye CEU-ügy.
magyaridok.hu/velemeny/a-ceu-nem-valodi-egyetem-3736439/

Szakmunkás (!!!) ismerőseim idegeskednek, hogy a kormány zaklatja a CEU-t. Az egy dolog, hogy nem megfelelő módon tájékozódnak az ügy kapcsán (kizárólagos forrás az ATV!!!), de egyáltalán semennyiben sem érinti az életüket. A CEU tipikusan olyan téma, amit az átlagemberek nagy része simán leszarhatna nagy ívben. "Szüntesse csak meg a kormány, mit érdekel az engem?!" - legyinthetne az átlagember. Ehelyett mit tesz? Idegeskedik a CEU miatt. Mert hát annyira gyűlöli az Orbánt, hogy még egy Lex CEU miatt is idegeskedik - miközben azt se tudja, mi fán terem. Az átlagemberek többsége csak egyvalamiért áll ki a CEU mellett. Mert gyűlöli Orbánt. Mert Orbán-fóbia.

Ugyanez áll a migráció tematikája kapcsán.

És akkor ne vezessük be a választási cenzust. Még annak ellenére sem, hogy az emberek az érzelmeiket követik, nem az értelmüket. A tájékozódásuk meg felszínes.

Berengár (törölt) 2018.12.08. 17:55:00

@Frederick2:

"Szakmunkás (!!!) ismerőseim idegeskednek, hogy a kormány zaklatja a CEU-t."

A baloldal mélyen jobbágymentalitású. A baloldal egyetlen megmaradt érve a tekintélyelvre hivatkozás (argumentum ad verecundiam), a copypaste-érvelés: egymás mellé kerül Ferenc pápa és Habermas, Sólyom és Jeszenszky, Merkel asszony és Che Guevara. A droidművészek és robotfeministák utolsó nemzedéke nem lázad, csak direktívákat követ. Hasonlóan autoriter felfogást találni az Akadémia esetében is.

Például a genderiparhoz sok szállal fűződő Magyar Tudományos Akadémia elnöke látványosan védelmébe vette a feminista áltudományt – vitára egyáltalán nem kerülhetett sor, a hatalmon lévő nézetek támadhatatlanok. 1989 előtt at Akadémia által megrendezett (ál)vitákon óvatosan bírálni lehetett a történelmi materializmust; még a Kádár-kori Akadémia is jobban ügyelt a formalitásokra, mint a mai genderisták.

Frederick2 2018.12.08. 21:54:57

@Mia and me: Na jó, de ennek van egy külön Mia-interpretációja ("Orbán rosszat akar a zembereknek") és egy Dean-interpretációja ("Orbán jót akar a zembereknek"). Most melyiknek higgyek? :P

Amúgy nem kifejezetten foglalkoztat a túlóra-törvény. Jobban mondva kellene, hogy foglalkoztasson, de annyira el vagyok havazva munkával így decemberre, hogy kevés idő jut ilyesmire. Ami kevés idő meg jut, az megy a családra és a barátokra. Ja, meg úgy határoztam, hogy így az ünnepekre keveset politizálok, mert tele van vele a faszom.

Na, ennyi!

2018.12.08. 22:55:00

@Frederick2:
Egy "sima" munkahelyen akkor gáz, ha elkezdenek elmenni az emberek és nem tudnak helyettük felvenni (hiszen akkor a tvmódosítás lehetővé teszi, hogy 3 éves ciklusban dolgozol a kieső emberek helyett is, és majd amikor felvesznek végre valakit, akkor kiadják neked pihenőnapban, hazaküldenek akkor is ha dolgoznál...)

Nem is a 400 óra a nagyon gáz egyébként (ha a dolgozó beleegyezik, egyesével, tehát nem kollektív szerződésben, hanem esetleg egyénileg kötött szerződéssel azzal aki halálra akarja magát dolgozni - még akár el is fogadhatná aki munkamániás - vagy ukrán ;-)), hanem az egyenlőtlen munkaidőbeosztás esetén 3 évesre széthúzott időelszámolási keret.
A férjem most egy évesben dolgozik így, ami azt jelenti hogy ha egyik nap 8 óra helyett 10-12-tőt van benn, az még nem számít túlórának mert a munkahelye sajátossága, hogy ősztől tavaszig sok munka van, nyáron meg kevés- és így a pörgős időszak napi pár órás "túlmunkái" nem túlórának számítanak mert ugye nyáron meg több szabadideje van, amikor nincs annyi munka egyszerűen hazaküldik, amire a sima alapbért kapja mert tulajdonképp "lecsúsztatja" a húzós időszak napi 2-4 plusz óráit. Túlórának akkor számít ha 12 órán túl vannak bent- és csak arra fizetnek túlórapótlékot. A húzós időszakban se szabadság se betegség - szó szerint ha nem kórházban vagy, akkor nem lehetsz beteg... Ünnepnapok nem számítanak, karácsony szilveszter "sima" nap.
Így is necces egy éves egyenlőtlen munkaidőbeosztásban, ilyentájt szoktunk "váláson" filózni, mivel a macskánkkal több gyengéd percet tudok napi átlagban tölteni mint a szinte csak aludni képes férjemmel, aztán nyár közeledtével lenyugszunk :), szerinted 3 éves periódusban ez milyen lenne?

És most ezt képzeld el úgy hogy Debrecenben mondjuk 7 havi 6 napos, 16 órás munkahét után hazaküldik józsit három hétre mondjuk februárban- ebből egy hetet kiírják az éves szabadság terhére két hetet meg csúsztat. Mit kezd otthon, mikor felesége dolgozik, gyerekek suliban? ja és a 6-7 napos munkahét huzamos ideig történő alkalmazása esetén szokott kijönni az "igásló"-betegség, azaz amikor megfeszített munkarend után van pár nap vagy akár egy hét "nyugi", akkor a szervezet úgy reagál hogy előjön az összes addig "elnyomott" elodázott betegséged: akik évekig ilyen munkarendben dolgoznak, azok a nagy szabadságuk felét betegen töltik általában.

Én alapvetően nem politizálok :), ha kevés a munkám akkor sem, viszont az életünket, munkánkat, fizetésünket érintő dolgok IS valahol a politikai döntések folyományai, és azt látni kell, hogy egyre több és több dolog érinti negatívan immár a "sima" embereket is... tehát nem csak az értelmiségit, nem csak az orvos-egészségügyist, nem csak a kisvállalkozókat, nem csak a tanárokat, nem csak a közszféra dolgozóit, nem csak a mezőgazdaságban még talpon maradókat, nem csak a gyárakban dolgozókat, nem csak a multiknál dolgozókat, nem csak a vendéglátásban-szolgáltatásban dolgozókat... hanem mindenkit. valami kommentben olvastam, hogy "fehérnéger"-nek néznek minket az egész dolgozó magyarságot, mindenkit aki nem abból él hogy milliárdos...
itt is időszerű lenne kukásmellényt húzni.

Frederick2 2018.12.09. 07:12:19

@Mia and me:

"3 éves ciklusban dolgozol a kieső emberek helyett is, és majd amikor felvesznek végre valakit, akkor kiadják neked pihenőnapban, hazaküldenek akkor is ha dolgoznál...)"

Ez már régóta így az üzemi világban. Pl. A Flex már jó ideje nem fizeti ki a túlórát, hanem kiadja szabadságban, pihenőnapban.

" aki halálra akarja magát dolgozni - még akár el is fogadhatná aki munkamániás - vagy ukrán ;-))"

Még egy ilyen ukránellenes megjegyzés, és beszüntetem a veled való kommunikációt. Ha én lennék a bloggazda, még törölném is az azokat a kommentjeidet, ahol az ukrán vendégmunkásokat démonizálod, és egy hétre tiltanám a kommentelést. Elképesztő, ahogy így fürödsz a sovinizmusban. (Bár ha JZK-nak szabad... :P)

"A férjem most egy évesben dolgozik így, ami azt jelenti hogy ha egyik nap 8 óra helyett 10-12-tőt van benn, az még nem számít túlórának mert a munkahelye sajátossága, hogy ősztől tavaszig sok munka van, nyáron meg kevés- és így a pörgős időszak napi pár órás "túlmunkái" nem túlórának számítanak mert ugye nyáron meg több szabadideje van, amikor nincs annyi munka egyszerűen hazaküldik, amire a sima alapbért kapja mert tulajdonképp "lecsúsztatja" a húzós időszak napi 2-4 plusz óráit. Túlórának akkor számít ha 12 órán túl vannak bent- és csak arra fizetnek túlórapótlékot. A húzós időszakban se szabadság se betegség - szó szerint ha nem kórházban vagy, akkor nem lehetsz beteg... Ünnepnapok nem számítanak, karácsony szilveszter "sima" nap."

A sztoridból az jön le, hogy te is tudod, milyen élet van az üzemekben, gyárakban. A leggusztustalanabb sztorikat amúgy a TESCO-ról hallottam - ami pl. azt megcsinálta, hogy a betegszabadságáról visszahívta az embert.

"Így is necces egy éves egyenlőtlen munkaidőbeosztásban, ilyentájt szoktunk "váláson" filózni, mivel a macskánkkal több gyengéd percet tudok napi átlagban tölteni mint a szinte csak aludni képes férjemmel, aztán nyár közeledtével lenyugszunk"

A cégek irracionális munkapolitikája rámegy a családra. Ez nem csupán magyar jelenség. A japán cégeknél pl. a céges alkalmazottnak kötelessége résztvennie céges bulikon és meetingeken, amiből van egy csomó, ezek miatt pedig hanyagolja a családtagjait. Magyar ismerőseim is vannak, akik kevés időt szánnak a családukra, mert az üzem elvesz tölük egy csomó időt. Ugyanakkor tudok sok ellenpéldát is: vannak üzemek, ahol a hétvége szabad - és így a dolgozónak is megmarad a hétvégéje.

"Az életünket, munkánkat, fizetésünket érintő dolgok IS valahol a politikai döntések folyományai, és azt látni kell, hogy egyre több és több dolog érinti negatívan immár a "sima" embereket is..."

És azt tudod, hogy egyes körökben úgy nevezik az üzemi dolgozókat, hogy neojobbágy? Vagy hogy az építőipari munkás nagy része lenézi az üzemi dolgozókat? Hozzáteszem: jogosan. A szalagmunka csicskamunka. Én a magam részéről még irodai pozícióban sem asszisztálnék ehhez,

"itt is időszerű lenne kukásmellényt húzni."

A kukásmellény "mozgalom" nem erről szól. Az egy újabb formája az EU migrációs politikája elleni tiltakozásnak. Itt akkor húznának kukásmellényt az emberek, ha a NER beadná a derekát az EU migrációs politikájának,

2018.12.09. 10:15:51

@Frederick2: "Még egy ilyen ukránellenes megjegyzés, "

rendben, fehérmigránst fogok használni, mert nem a nemzetisége a lényeg nekem sem - hanem az hogy a kormány migránsellenes politikája rájuk nem vonatkozik és csoportosan érkeznek az országba nem a kerítésen keresztül.

"A sztoridból az jön le, hogy te is tudod, milyen élet van az üzemekben, gyárakban."

Igen, az egyik családtag egy autógyárban nyomja, a férjem egyébként más terület, szórakoztatóipar-szolgáltatás, de munkaidőben ugyanaz a műsor, csak ő nem döglik bele lelkileg mert nekik változatos és szereti. SZabadnap egy hónapban egyszer esik vasárnapra, de csak mert ezt a törvény egyelőre garantálja.

"A cégek irracionális munkapolitikája rámegy a családra. Ez nem csupán magyar jelenség."

hurrá, akkor örülünk?...
Már sokszor leírtam, az hogy máshol IS szar, engem nem nyugtat meg és nem tölt el azzal az érzéssel, hogy ami nálunk szar, azzal ne kellene valamit kezdeni.

" A japán cégeknél pl. a céges alkalmazottnak kötelessége résztvennie céges bulikon és meetingeken, amiből van egy csomó, ezek miatt pedig hanyagolja a családtagjait. "

Ez magyar nagyválllatoknál is így van, roppant jólteljesítő és híreseknél is. Nem írok nevet. Nyilván többnél is.

"Magyar ismerőseim is vannak, akik kevés időt szánnak a családukra, mert az üzem elvesz tölük egy csomó időt. Ugyanakkor tudok sok ellenpéldát is: vannak üzemek, ahol a hétvége szabad - és így a dolgozónak is megmarad a hétvégéje."

Nyilván nem dolgozhat OTT minden magyar.
De tudom ez is hurrá örülünk, hogy létezik "még" ilyen is.

"És azt tudod, hogy egyes körökben úgy nevezik az üzemi dolgozókat, hogy neojobbágy? Vagy hogy az építőipari munkás nagy része lenézi az üzemi dolgozókat? Hozzáteszem: jogosan."

talén ezért tart itt az ország. Mert lehet h én ukránfób (azaz fehér migráns ellenes vagyok), de az ország különböző társadalmi csoportjai meg olyan szinten lenézik egymást, hogy amikor a másik bajban van, leszarják (lásd egészségügy-feketenővér, lásd tanárok kockásing, az értelmiség kinyiffantása, trafikmutyival egy halom kiskereskedő, földmutyival a sok vidéki, aztán hontalanok elleni baszakodás, stb.)- aztán amikor szépen lassan úgyis sorra kerül minden csoport, akkor már nincs ember és akarat, hogy a szalagmunkások mellé is kiálljanak.
Azaz van, csak már túl kevesen vagyunk, ... és szintén azt fontolgatjuk hogy inkább angliában pakolunk székeket 3szor ennyiért egy művházban, a szalagmunkások meg akkor dolgozzanak majd európai kiskínában ahogy a német tőke képviselői előírják nekik. (vajon miértjön mégis az eu-s pénz még mindig... annak ellenére hogy már mindenben elmarasztalták a jelenlegi vezetést? Megvolt az alku- jövőre fizetjük - most a munkások - dolgozók a bőrükkel- azt hogy nem zárták el a pénzcsapot)

Glokta 2018.12.09. 10:57:02

@Mia and me:
"igen, úgy hogy nem feketén dolgozná le és zsebbe kapna pulykapénzt, hanem nem kapna rá pénzt, meg esetleg majd 2 és fél év múlva kiadnák neki pihenőnapba, amikor kevesebb megrendelése van a cégnek, vagy épp gyártósort szerelnek..."

Le is írtam, hogy a probléma a törvénnyel a munkaidőkeret kitolása valamint hogy a munkáltató bűvészkedhet a pihenőidőkkel.
Viszont azzal nincs semmi baj, ha felnőtt (!), döntésre képes embereknek engedik, hogy tovább dolgozzanak, ha szeretnének - csak kapják meg ezért az extra fizut. Szlovákiában is működik valahogy.

Gyerekekkel (16 év alatt) szabad pénzért munkát végeztetni (főleg nem gyárakban), mert
(1) döntésképtelennek tekintjük őket
(2) az alapszintű oktatást (még ebben a szar rendszerben is) szerintem kötelessége minden gyereknek megkapnia, különben semmi esélye nem lesz a későbbiekben magasabb fizetésű, jobb munkákat kapni, mert csak általánost kijárt ember (legalábbis 90%-uk) tényleg képtelen tanulni és szellemi vagy bonyolultabb fizikai munkát végezni.
Azzal, hogy már 16 év alatt munkát végezhetnek, ha a szüleik (vagy ők) beleegyeznek, gyakorlatilag elvesszük erre az esélyüket.
(3) Fizikai és szellemi fejlődésükre kemény, megterhelő fizikai munka folyamatos végzése eléggé rosszul hat - kegyetlenség.

Deansdale 2018.12.09. 10:59:11

@Mia and me: ...és itt kell hatmilliomodjára is elismételnem, hogy ha az ellenzék nem őrjöngene 8 éve hazugságokon akkor most sokkal nagyobb súllyal vethetnék magukat harcba ez ellen a törvény ellen. Amennyire a fideszre lehet haragudni amiért a munkaerőhiányra ezt a megoldást próbálja ráhúzni, annyira az ellenzékre is lehet amiért ezerféleképpen rontott a helyzeten a saját hülyeségével. Hogy csak egy ilyet említsek, pl. ha nem lenne a kretén "menekülj innen mert itt diktatúra van és minden szar" mantra ellenzékben akkor talán nem mennek ki annyian és nem lenne ekkora munkaerőhiány.

Mellesleg sokkal többre mennénk ha meghirdetnénk egy programot, hogy a határon túli magyarok hazaköltözését támogatjuk amennyiben hiányszakmákban helyezkednek el. Évente párezer ilyen emberrel a népességfogyást is megállíthatnánk, ezzel kifogva a szelet azon hülyék vitorlájából akik szerint szomáliai migránoskra van szükségünk különben kihal a magyar. Ne ukránok járjanak ide dolgozni, hanem költözzenek haza az ukrajnai magyarok, akiket odaát mostanában egyre inkább szivatnak.

És ilyenkor jön ki az is, hogy sokmindenben nem értek egyet a fityisszel, mert nálam ez nem vak imádat vagy gyűlölet kérdése, hanem minden egyes intézkedésre külön véleményem van. Csak amikor az elvakult fideszgyűlölők hazudozással támadják Orbánékat, akkor értelemszerűen a fideszt védem, amire a hülyék válasza az hogy akkor én tuti fidesznyik vagyok. Balfaszok.

Frederick2 2018.12.09. 11:03:09

@Mia and me:

"rendben, fehérmigránst fogok használni"

Milyen rendes vagy! Mindenképpen olyan fogalmat használj ("fehérmigráns"), amivel relativizálod a migrációban rejlő veszélyeket.

"a kormány migránsellenes politikája rájuk nem vonatkozik és csoportosan érkeznek az országba nem a kerítésen keresztül."

Mivel a magyar munkavállalók nagy része (legfőképpen az építőiparból, a vendéglátásból, a pedagógiából és az orvostudományból) kiment külföldre, a kormánynak pótolnia kell. A választása Ukrajnára esett. Afrika és Közel-Kelet helyett. Honnan a faszból pótolja szerinted? Tudom, te valami mézesmadzagot említettél, amivel vissza lehet csábítani a magyar munkavállalókat. Mert B terved nincs.

" hurrá, akkor örülünk?..."

Nem, kibaszottul sírunk. Globálisan van szükség egy szemléletváltásra.

"az ország különböző társadalmi csoportjai meg olyan szinten lenézik egymást"

Elnézést. Az a munka, ami a gyárakban és üzemekben megy, csicskamunka. Van olyan ismerősöm, aki inkább elment az építőiparba segédmunkásnak, mint üzembe, gyárba szalagra. Ez már egy értékválasztás. Mert még az építőipari segédmunka is megkövetel egy fizikai állóképességet, kézügyességet, sőt, még arra is ad lehetőséget, hogy az építőiparban autodidakta mód kitanuljon egy szakmát. Ismerek olyan embert, akinek nincs papírja róla (szakmunkás vizsga), mégis jó szobafestő, ács vagy kőműves. Az üzemi világ meg eleve arra ad lehetőséget, hogy az ember nem a képességei révén, hanem nyalás és taposás útján lépjen előre. Igen, az, aki feláldozza a szabadságát és a méltóságát a szalagmunka oltárán, az viselje a felelősséget. A választás mindig előtte áll: neojobbágy vagy szakmunka. Ha kevésre tartja magát, az ő választása és felelőssége.

"már nincs ember és akarat, hogy a szalagmunkások mellé is kiálljanak."

Kezdjük ott, hogy a szalagmunkások között nincs szolidaritás. Ismerőseim sztorija, akik üzemben dolgoznak, ezt megerősítik. A szalagmunkások dönthetnek úgy is, hogy sztrájk, kiállunk a jogainkért, emberséges körülmények, normális fizetés. De mivel nincs szolidaritás, nincs erre lehetőség.

Végezetül két dolog...

Egyrészt... minden kormány kiszolgálja a multi cégeket. Ahogy a FIDESZ pitiz a német cégeknek, szintén gáz. De, mint írtam, az összes párt fel van készülve a külföldi cégek kiszolgálására. Az LMP és a JOBBIK is.

Másrészt... dicsérni foglak... becsülöm benned, hogy lehet beszélgetni veled a munkaerő-piacról. Mondjuk ez a Dean-blog erőssége is: itt lehet az emberekkel a munkaerő-piacról beszélgetni. Szomorú tapasztalat, hogy az értelmiség nagy része menekül ettől a témától. Mikor a munkaerő-piac változáson megy át: robotizáció, távmunka terjedése, technológiai fejlődés, egyebek. Én hiszek egy emberséges kapitalizmusban; és úgy gondolom, a munkaerő-piac rugalmassá és emberközelivé tételével vagyunk képesek emberségessé tenni a tőkés rendszert. Egyik útja a munkaerő-piacról való diskurzus. Vagyis pozitív, hogy beszélsz a munkaerő-piacról.

Deansdale 2018.12.09. 11:06:06

@Mia and me: "fontolgatjuk hogy inkább angliában pakolunk székeket 3szor ennyiért"

Akkor siessetek, mert évek óta folyamatosan zárul az olló. Mivel beengedtek többmillió székpakoláson kívül másra nemigen használható embert ezért ennek a bére folyamatosan verődik ott lefelé, miközben itt a munkaerőhiány miatt, ha lassan is, de mennek föl a bérek. Persze a további fejlődéshez nem ártana megtorpedózni a törvény 3 éves időkeret részét, amihez jó lenne a nagypofájú szakszervezetek és az ellenzék segítsége... De nem akarom túl sokat ismételgetni magam.

Deansdale 2018.12.09. 11:09:31

@Mia and me: "itt is időszerű lenne kukásmellényt húzni."

Ja, tényleg, még annyit, hogy a sárgamellény egy fideszoldali (globalizációellenes, nacionalista) szimbólum, és az hogy itt az ellenzék Orbánék ellen akarja bevetni csak a saját végtelen ostobaságukat mutatja. Azt tudod, hogy Brüsszelben már az EP épületét támadták a sárgamellényesek? A "mozgalom" igen gyorsan nemzetközivé nőtte ki magát, de mindenhol a progresszív oldal ELLEN mennek.

www.reuters.com/article/us-belgium-protests/brussels-police-arrest-hundreds-in-yellow-vest-riot-idUSKBN1O70OP

Frederick2 2018.12.09. 11:14:21

@Deansdale:

"Mellesleg sokkal többre mennénk ha meghirdetnénk egy programot, hogy a határon túli magyarok hazaköltözését támogatjuk amennyiben hiányszakmákban helyezkednek el."

"Ne ukránok járjanak ide dolgozni, hanem költözzenek haza az ukrajnai magyarok, akiket odaát mostanában egyre inkább szívatnak."

ÉRTELEMSZERŰ!!!

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2018.12.09. 11:31:01

@Mia and me:

"ilyentájt szoktunk "váláson" filózni"

Mármint te meg a macska?

Glokta 2018.12.09. 11:58:22

@Frederick2:
"A CEU tipikusan olyan téma, amit az átlagemberek nagy része simán leszarhatna nagy ívben"
Hát ha így nézzük, akkor az Isztambuli Egyezmény bevezetése is ilyen téma.
"Jobban megbüntetik a nőket megerőszakolókat és segítséget biztosítanak az áldozatoknak, kit érdekel?" - legyinthetne az átlagember. Be is vezethetnénk, nemde?

Frederick2 2018.12.09. 12:14:50

@don Fefinho: A férje. Megossza velünk a magánéletét. Mert megérdemeljük.

Frederick2 2018.12.09. 12:15:56

@Glokta: Milyen érvvel lehetne meggyőzni az embereket, hogy maradjon a CEU? Tanszabadság - ami eleve létezik? Hmm...

2018.12.09. 12:42:48

@Glokta: a gyerekmunkás részt az 1819-körüli angliából vettem.

Magyarorzságon 16 év 1 naposan már mehetsz közmunkázni.
Ezzel biztosítva a kasztok közti átjárás "kerítését".

Glokta 2018.12.09. 13:04:59

@Mia and me: Engem nagyon zavar (pedig nem is mondanám magam fideszes szavazónak), hogy te folyamatosan azt vizionálod, hogy épp szegényedünk el, zsákmányolnak ki minket és válunk multik teljes kiszolgálóivá.
Lehet, hogy neked balszerencséd van és nem kaptál fizetésemelést már 8 éve, de én a környezetemben azt látom, hogy a magánszférában emelik a béreket, fejlődnek a magyar vállalatok, és mindenki, aki legalább érettségizett és van angol nyelvtudása, tud találni munkát.

Nyilván lehet béremelést követelni, de idén Magyarországon nőttek a legjobban a bérek Európa-szerte: i2.wp.com/factsmaps.com/wp-content/uploads/2018/01/projected-real-wage-growth-europe-2018.png?fbclid=IwAR0SLmX7yAXPstSKQcAImDHT-kRfQE23UlmJVahSJ2xUnOXQw6GVk8H3G4Q
Hiperalacsony a munkanélküliség és az infláció (bár az ingatlanár-emelkedés tényleg nagy baj), alacsony a külső államadósság, így ha válság ütne be, nem omlanánk össze, mint legutóbb.
A Fidesz-barátnak a bankadó óta biztosan nem nevezhető Patai Mihály (a Bankszövetség elnöke) szerint Trianon óta nem volt ilyen jó állapotban a magyar gazdaság: novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201812

Nem csak gazdasági sikereket érünk el: az úgynevezett "boldogság-indexünk" is sokat javult az elmúlt években, és 5 év alatt 34 helyet javultunk (még így is csak a 67. helyen állunk): knoema.com/atlas/topics/World-Rankings/World-Rankings/Happiness-index?baseRegion=HU - tehát (átlagosan) optimistábbak, jobb közérzetűek vagyunk, mint korábban. Sokkal kevesebb az öngyilkosság is: 2010-hez képest 30%-al csökkent.

Vidéken rend van és nincsenek hírek cigány vagy cigányellenes randalírozásokról, gyilkosságokról, mint 2006-10 között. Javult a közbiztonság, és a turisták számára vonzó célponttá váltunk a brit külügyminisztérium szerint (magyaridok.hu/velemeny/magyarorszag-epitkezik-2561839/ ) számukra Magyarország a 9. legbiztonságosabb ország a világon és 4. Európában.
Az ázsiai, amerikai turisták azt is értékelhetik, hogy itt nem multikulti van, hanem "őshonos" kultúra. Idézet egy kommentből az eléggé Orbán-ellenesnek tekinthető Határátkelőről:

"
A félnáci jelzőt nyugaton meg muzulmán országokban aggatják a magyarokra. Kelet-Ázsiában, ahol nem csípik a muzulmánokat és roppant szigorú bevándorlási korlátozások vannak (bizonyos jövedelem és adófizetés alatt soha nem kaphatsz permanent residency-t sem), nagyon nem nácizzák a magyarokat.
Inkább a németek willkommenskulturja, butasága láttán fogják a fejüket.
Magyarországot egy japán, kínai, koreai, szingapúri turista szuperolcsó, biztonságos, élvezetes helynek látja. Ők semmit nem tudnak a korrupcióról, a jövedelmi viszonyokról.
Csak azt látják, hogy Párizsban kirabolják őket (tavaly történt gazdag ázsiai ismerőseimmel), Olaszországban kaki van az utcákon, Németországban meg sok a nemfehér ember.
Ezt azok a gazdag ázsiaiak nagyon nem nézik jó szemmel, akik Európába az európai kultúráért, lazaságért, életérzésért mennek."

Az egészségügyi és oktatási intézkedések pedig valóban felháborítóak lehetnek, de az emberek gyakran az előző "szociálliberális" kormányhoz viszonyítanak.
Ők pedig az egészségügyben:
Több mint 100 ezer kórházi ágyat szüntettek meg, több száz orvost és 6000 ápolót bocsájtottak el. A kórházakat eladósították. Állapotuk teljesen leromlott.

Az oktatásban: több száz iskolát zártak be és 20 ezer pedagógust bocsájtottak el.
Szóban nagyon erőltették az "integrált oktatást", miközben a valóságban egy centet sem öltek bele abba, hogy ez esetleg valamennyire még sikeres is legyen - ezzel csak azt érték el, hogy a tehetséges cigányokat és az átlagos magyar gyerekeket, akik 20 cigány gyerek közé kerültek, kiközösítették.

2009-ben, Gyurcsány lemondásakor az ország káoszban hevert, a 2002-2006 közti hihetetlenül felelőtlen kormányzás és az azt követő arrogáns "szakértői kormányzás" eredményeképpen.
Az MSZP-SZDSZ szóban mindenben megfelelt az EU-nak, aláírta a lisszaboni szerződést (bármiféle népszavazás nélkül) és a feneküket nyalta, közben eltitkolták előlük és meghamisították a költségvetést.
Bajnai szolgaian végrehajtotta az IMF utasításait, ami még mindig jobb volt, mint a 2006-2009 közti időszak balfaszsága (persze ebben benne volt a vizitdíjat és tandíjat leszavaztató Fidesz is), és ezzel megmentette az országot attól, hogy Görögország sorsára jussunk - azonban ezzel hatalmas károkat okozott az oktatásban, az egészségügyben és a lakosság nagy részének csak azért hogy a bankok ne meneküljenek el.

A Fidesz viszont szembe mert szállni az EU-val, amikor igazán fontos volt és gyorsan letudta az IMF-tartozást, azóta (2013 óta) pedig legalább a visegrádi szomszédokhoz hasonlóan fejlődünk és nem szolgaian másoljuk a Nyugatot, hanem próbáljuk a saját utunkat járni - és ez a (3) fő oka annak, amiért az emberek rájuk szavaznak.

Deansdale 2018.12.09. 13:05:28

Be lehetne vezetni például egy olyan szabályt, hogy az a külföldi illetőségű magyar aki 6 hónapot ledolgozott vendégmunkásként, azt automatikusan honosítjuk (a családjával ha van) és jogosultságot nyer a CSOK-ra minden más feltételtől függetlenül.

Mondjuk a másik oldalon meg be lehetne vezetni, hogy azokat a Mo-n élő nem magyar nemzetiségűeket akik 6 hónapnál tovább nem tudnak hivatalos foglalkoztatást felmutatni deportáljuk :)

2018.12.09. 13:13:52

@Frederick2: "Mindenképpen olyan fogalmat használj ("fehérmigráns"), amivel relativizálod a migrációban rejlő veszélyeket."

A fehér és feketemigrációban is közel akkora veszély van, csak míg az egyik kulturális, vallási, addig a másik élettér-munkahely elvevős, bér-lenyomó. Ti (fehér ffiak :) az egyik súlyát nagyobbnak érzitek, én meg a másikat pont ugyanolyannak csak más szempontok mentén. Vagyis szerintem egyik se jobb, míg ti a fehér felett valamiért szemet hunytok.

"Mivel a magyar munkavállalók nagy része (legfőképpen az építőiparból, a vendéglátásból, a pedagógiából és az orvostudományból) kiment külföldre, a kormánynak pótolnia kell. "

A felsorolt területek közül egyedül az építőiparba jönnek keletről. És minő véletlen az építőipari beruházásokba ömlik a pénz az EUból is (ezer ok közül egy van csak amiért a migránsválság első szelénél nem lépett ki az ország az euból és az csakis a pénz amit bizonyos helyekre csatornáznak be- karöltve az európai tőkésekkel...)

"Honnan a faszból pótolja szerinted? Tudom, te valami mézesmadzagot említettél,"

Az a mézesmadzag: az élhető ország, becsületes munkakörülmények, megérdemelt munkabér, jogbiztonság, perspektíva. Volt rá pénz bőven! Csak nem erre ment el. A külhoni magyarok, főleg akik közben gyereket terveznek, vagy épp kisgyerekkel mentek el, jönnének haza. Anyaföld, meg nyelv, meg minden.

" hurrá, akkor örülünk?..."
Nem, kibaszottul sírunk. Globálisan van szükség egy szemléletváltásra. "

szófordulat volt ;-) Nézz filmeket :)

"az ország különböző társadalmi csoportjai meg olyan szinten lenézik egymást"

Elnézést. Az a munka, ami a gyárakban és üzemekben megy, csicskamunka."

Ezt a csicskamunkát szánják vezetőink az egész országnak. Vagy ha nekünk nem megy, akkor majd másoknak... akik majd megveszik a lakásainkat, házainkat is amikor itt már mindenki vagy elmenekült vagy éhkoppon büszkélkedik hogy őmárpedig nem fog 16 órázni...

EGyébként attól hogy csicskamunka, valakinek meg kell csinálnia. Nem értem miért nézed le azokat akik épp ott tartanak az életükben vagy épp a spirituális fejlődésükben, hogy most épp annyira "telik" a mentális-lelki-akármilyen erejükből.

"A választás mindig előtte áll: neojobbágy vagy szakmunka. Ha kevésre tartja magát, az ő választása és felelőssége."

Oké, erről én elmennék lelki irányba, ez meg inkább politikai gazdasági blog.
Nem értek veled egyet.
Ahogy a gazella se tudja azt választani, hogy holnaptól majd ő eszi meg az oroszlánt. Bizonyos dolgok predesztinálnak bizonyos megküzdési módokat az életben. Az hogy 16 évesen mehetsz dolgozni (mert anyád apád elküld hogy hozzál haza te is pénzt ne csak pusztítsd) eleve igen sok mindent eldönt egy fiatal életében. És ki lehet belőle szállni persze (lefelé és felfelé is sok munkával), de az pl. a "család" elárulásával, hátrahagyásával is jár.

" De mivel nincs szolidaritás, nincs erre lehetőség."

arról beszélek, hogy az egész országban nincs szolidaritás az egyes társadalmi csoportok, vagy akár munkakörök között sem! A szerinted 'csicskamunkát" végző legegyszerűbben megvezethető emberektől elvárnád ezt, miközben itt évről évre csendben végigpislogta mindenki a többi csoport módszeres kivéreztetését és hangjuk elhallgattatását?

"Egyrészt... minden kormány kiszolgálja a multi cégeket."

Lehet. A kérdés hogy milyen mértékben, és milyen garanciákat harcol ki mégis a saját lakossága (polgárai, dolgozói) számára.

" Mikor a munkaerő-piac változáson megy át: robotizáció, távmunka terjedése, technológiai fejlődés, egyebek. Én hiszek egy emberséges kapitalizmusban;"

Jó neked :).
Én egy szocializmussal ötvözött kapitalizmusban hiszek. Mindkét izmusnak vannak jó elemei, amik egyrészt működőképesek, másrészt vérpezsdítőek, fejlődésre változásra ösztönöznek, illetve az alapvető szolidaritást, egészségügy közügyként való ellátását, az öregek helyének és ellátásának fenntartását, egyfajta közösségi újraelosztást is fontosnak tartok az "emberség" megőrzéséhez.
Remélem a gyerekeink jobb jövőbe érkeznek, vagy lesz lehetőségük nekik jobbat építeni.
Sajnos a folyamatok amik jelenleg érik az orszégot és amik itt bent zajlanak, illetve amit ebből jelenleg az ország vezetése (tök mindegy hogy most melyik épp) kihoz, nem sok reményt kelt bennem.

2018.12.09. 13:23:13

@Deansdale: "a sárgamellény egy fideszoldali (globalizációellenes, nacionalista) szimbólum"

nemcsak. inkább kapitalista ellenesnek tűnik nekem. Néger fehér vegyesen, adóemelések ellen, a tőkések multik érdekeinek lefekvő vezetés ellen.
De lehet rosszul értelmezem, nem elemezgettem annyira, mert az itthoni dolgok jobban érdekelnek.

"Ne ukránok járjanak ide dolgozni, hanem költözzenek haza az ukrajnai magyarok, akiket odaát mostanában egyre inkább szivatnak."

Látod ebben egyetértünk, de sajnos nem ők jönnek egyelőre.
Pedig erre még lehetne is szűrőt felállítani.

Deansdale 2018.12.09. 13:25:36

@Mia and me: @Glokta:

"te folyamatosan azt vizionálod, hogy épp szegényedünk el, zsákmányolnak ki minket és válunk multik teljes kiszolgálóivá"

Na igen, az hogy túl kevés a munkaerő és a cégek már a lehetséges maximumot fizetve is nehezen találnak munkást nem épp azt jelzi, hogy annyira szegényednénk. Mo-n sok tekintetben igen komoly munkaerőhiány van, olyan szinten hogy cégek már leléptek / a lelépést tervezik, mert egyszerűen nincs elég ember, a pár évvel ezelőtti fizuk duplájáért sem. Amiben jelenleg az ország szenved az a FELEMELKEDÉSSEL járó probléma, amikor a munkaerő ára, mennyisége és minősége nem képesek egyszerre, harmóniában emelkedni.

Meggyőződésem egyébként, hogy a közszféra tömeges elbocsátásait is a munkaerőhiány inspirálta, így azzal kb. 4 legyet ütöttünk egycsapásra: 1. az adónkból eltartott fölösleges vízfej csökkent; 2. a versenyszférában üres helyek egy részét így van kivel feltölteni; 3. a kirúgottak most rákényszerülnek hogy a versenyszférában valami hasznosat dolgozzanak aktatologatás helyett; 4. így a közszférában is lehet egy kis fizetésemelés a spórolt pénz terhére, amit a közalkalmazottak már nagyon hiányoltak egy ideje. (Ja, és extra bónuszként a demokráciának is jót tesz ha kevesebb szavazó függ közvetlenül a kormánytól.)

Glokta, ezer köszönet a linkes összefoglalóért, nagy szükség van ilyesmire mikor az ellenzék folyamatosan csak sír és hazudozik. A helyzetünk javul, sok tekintetben a legjobban egész európában, úgyhogy a pánikkeltőket és a fideszgyalázókat el kellene zavarni melegebb éghajlatra.

Deansdale 2018.12.09. 13:28:33

@Mia and me: "De lehet rosszul értelmezem, nem elemezgettem annyira"

Hát, egyszerűen mondva a saját nézeteidet vetíted ki mindenre. Az emberek túlnyomó többsége - különösen a dolgozó, adófizető embereké - teljesen elégedett a kapitalizmussal, inkább a politikai vezetésével nem az. A sajtó nem nagyon mutogatja, de azért helyenként egéyrtelműen látni, hogy a sárgamellényes dolog nacionalista felkelés a globalizmus ellen, amiben a balos nacionalisták és a jobbos nacionalisták vállt vállnak vetve harcolnak.

www.youtube.com/watch?v=RJxVCsWzRx8

2018.12.09. 13:56:35

@Glokta:
Persze, ezek tök jó összeolózások, de menj el egy boltba, az infláció (alapvető beszerzési cikkek esetében ) van olyan 20-22% vagyis a teljes tavalyi és azelőtti átlagos fizetésemelést elvitte. Tök jó hogy a lapostévé ára csak 3 %ot emelkedett ,de érted..abból életedben veszel egyet/család, kenyeret vagy krumplit meg minden nap kell enni valamennyit.
Plusz ha nem szalagmunkát akarsz a következő generáció 70%ának akkor láthatod hogy minőségi oktatás (ha találsz ) mennyibe kerül, - majdan a gyereknek lakás mennyibe kerül, stb...

Örülök hogy ismét személyeskedésbe is átmentünk. Per pillanat megnyugtatlak, mi köszi megvagyunk. Még akkor amikor megtehettem mert a népszaporulatos "dolgom" nem csúsztatott le úgy két szinttel lentebbi fizetési sávba, jól fektettem be, tehát hurrá örülünk le is szarhatnék mindent. De van két gyerekem, és látom amit tesznek velük az általános iskolában (én a 80as évek végén 90es években jártam, és amit most ők tapasztalnak - meg általuk én is - olyanról a nagyapám mesélt), látom a boltost akinél nap nap után vásárolok, látom a postásunkat, aki már lassan mint valami középkori gyaloghírvivő a lábát elkoptatva rongyosan jár, látom a férjem munkahelyén a tendenciákat, látom a mi vállalatunknál, látom a még közszférába dolgozó ismerőseimet, látom az orvosokat akik még itt vannak. Csupa olyan ember látok aki küszködik. (és ezt a 90-es 2000-es években nem láttam, amikor fiatal voltam!)
Hullik szét a család, dől be lakáshitel, vagy nyögik de egy kanál vízben megfojtanák egymást, stb...
Persze vannak öltönnyakkendős , IT-s ismerősök is, ők még 40 évesen is ott tartanak, hogy a "sok szingle picsa ez meg az"... És mondjuk ja, nekik nem gond a fizetés, a magánélet, a munka összegyeztetése és kibűvészkedése, mert egy óvodás szintjének megfelelő "problémáik" vannak csak, meg hogy hová menjenek meg melyik csajjal welnesezni a szép kártyával.... De mondjuk nem is az ő gyerekei fognak nekem vagy neked nyugdíjat termelni...

Lehet hogy az is baj hogy "sokféle" embert látok a munkámból adódóan. Lehet hogy kivülről sokan elvannak, elégedettnek látszanak, nyomják és megy a verkli... belül már nem olyan nagy a boldogság és öröm szerintem.
Az átlagszámok, a statisztikák mögött emberek vannak.

2018.12.09. 14:45:24

@don Fefinho: Á a macska sosem válna meg tőlem :D. Én adok neki reggel enni :D.

Komoly oka van annak, hogy pesten többen tartanak kutyát-macskát, mint férjet-feleséget-gyereket ;-)

2018.12.09. 15:54:25

@Mia and me: "A fehér és feketemigrációban is közel akkora veszély van, csak míg az egyik kulturális, vallási, addig a másik élettér-munkahely elvevős, bér-lenyomó. Ti (fehér ffiak :) az egyik súlyát nagyobbnak érzitek, én meg a másikat pont ugyanolyannak csak más szempontok mentén. Vagyis szerintem egyik se jobb, míg ti a fehér felett valamiért szemet hunytok."

Ezt a lökött dumát még hányszor fogod előadni?

A fehérmigráció inkább munkahelyeket teremt a hiányszakmákban,amiket az ottani "őshonos" lakók már nem végeznek nagyon el. Egy országnak nem teher, hanem haszon (persze a befogadó országnak), többen fizetnek adót,járulékot és még az ország képét sem akarják megváltoztatni, lazán beilleszkednek bárhova. A feketemigráció ennek éppen az ellenkezője, viszi a pénzt, az adókat, mert el kell őket tartani és cserébe magasabb bűnözési statisztikákat kapsz, egy beilleszkedni nem akaró tömeget. El nem tudom képzelni a te viszonyítási alapodat, mi alapján jelented azt ki, hogy a kettő közel azonos veszélyű,mert ha osztasz,szorzol az egyik 90% haszon, a másik 100% veszteség.

Az életteret pedig nem a fehér migráció, hanem a fekete, iszlám bevándorlók a gettók kialakításával, a közbiztonság lerontásával. Az, hogy egy-egy hiányszakmában összességében nem nőnek annyira bérek, vagy kicsit talán még csökken is a fehérmigráció következtében, az elhanyagolható veszteség (de még persze így is jól megélnek abból a nyugati bérből) pusztán közgazdasági jelenség, de egyébként ugyanez történne Mo-on egy-két szakmában, ha a külföldi magyarok visszajönnének, vagy ha az ukrán magyarok betelepülnének ide munkát vállalni, és élni (amit te is elfogadnál a Dean-nek adott válaszodban). Szóval érdekes módon egyszer jó, máskor meg nem a fehérek migrációja (ideológiai alapon váltogatod a hozzáállásodat)

A béreket, ha már itt tartunk a feketék és a muzulmánok fogják lenyomni,de ők nem csak egy-két szakmán belül, hanem mindenkiét. Na nem azért, mert elmennek dolgozni, hanem, mert akkora teher lesz pár éven belül az eltartásuk, hogy a kormányok kénytelenek lesznek adókat és járulékokat emelni. Érdekességképpen: A németek egyetlen egy évre levetítve kb. 20 MILLIÁRD eurót költenek a migránsaikra, miközben Magyarország kb ennyi pénzt kap Brüsszeltől egy 7 éves uniós ciklusra levetítve a kohéziós alapokból....

vilagfigyelo.com/nemetorszag-evente-20-milliard-eurot-kolt-a-migransokra-kozben-pedig-elszegenyednek-a-nemet-nyugdijasok/
index.hu/kulfold/eurologus/2018/05/29/majdnem_a_negyedet_buknank_a_kohezios_penzeknek_2021_utan/

Ezt pár évig a nyugati gazdaságok még kitudják köhögni (Eu-s kisegítéssel), de hosszútávon jönnek majd a megszorítások, adóemelések, az IMF és bankhitelek,eladósodás és akkor csak még a gazdasági oldalát vettük a dolognak, a terrorizmust, iszlám térhódítást és a közbiztonság romlását nem ( ezekre is többet kell egyébként költeni.)

Glokta 2018.12.09. 16:34:26

"A fehér és feketemigrációban is közel akkora veszély van, csak míg az egyik kulturális, vallási, addig a másik élettér-munkahely elvevős, bér-lenyomó."

Nem. A munkaerő szabad áramlása és a szabadkereskedelem NEM szükségszerűen rossz, sőt gyakran jó.
Ha nem segélyezzük a migránsokat, akkor csak rövid távon bér-lenyomó. Munkahely-elvevő pedig csak akkor, ha nincs munkaerőhiány.

1) Nem látom azt, hogy a németek rosszul jártak volna a kelet-európai migrációval, agyelszívással.Kulturálisan semmi ellentét nincs magyarok és németek közt, és a németek bére sem csökkent le, sőt, jól jártak vele!
Ugyanis egyrészt olyan (fizikai) munkákat végeznek el ezek a bevándorlók, amelyekhez a németeknek nem fűlik a foga (vagyis úgyse végeznék el), viszont ezt megbízhatóan teszik (ellentétben a törökökkel és még inkább ellentétben a szír és fekete-afrikai migránsokkal).
Illetve informatikával kapcsolatos területeken vagy orvosként helyezkednek el, ahol nagy munkaerőhiány van (nem véletlenül kellett a "szír agysebész" a németeknek), de ott így is emelkednek a bérek (csak kevésbé).
Fizetnek adót, amiből aztán fejleszthetik az egészségügyi-oktatási rendszert, segélyezhetik a munkanélküli németeket stb., és a német cégek nyeresége is nagyobb lesz - hosszú távon a legtöbben jobban járnak.

2) Nem tudom hallottál-e arról például, hogy az USA a 19. században történő felemelkedésében mekkora szerepe volt a fehér migrációnak.
Az USA terjeszkedett, nagy munkaerőhiány volt, és jöttek tízezrével az emberek Nyugat-, és Kelet-Európából, hogy munkát találjanak emberséges fizetésért.
Kezdetben voltak konfliktusok (pl. olasz gettók is kialakultak), de végül a hasonló kultúrájú népeket sikeresen asszimilálták - ők pedig keményen dolgoztak (és az állam nem vette el ennek nagy részét adóként), nőtt a termelés, épültek a vasutak, a nagyrészt 19. századi bevándorlók feltaláltak ezt-azt, végül 1914-re az USA már a világ egyik leggazdagabb országává vált - nem hinném, hogy megbánták, hogy engedték a fehér migrációt.

A munkaerőhiánnyal küzdő gazdag országoknak (mint Németország) a szabadkereskedelem jó - protekcionizmusra akkor lehet szükség, ha
1) valamelyik ágazatot (leginkább mezőgazdaság vagy ipar) az országban akarjuk tartani
2) vagy ha nagy munkaerő-felesleg lenne, ha beengednénk a bevándorlókat (mint USA szabadkereskedelmi egyezményei), és ők tényleg elvennék a munkát
3) a bevándorlók jelentős kulturális és biztonsági problémákat okoznak
Kevésbé fejlett országoknál ha erős, helyi vállalatokat akarunk létrehozni és van ehhez technológiánk- ezt tették a kistigrisek.

Magyarország-Ukrajna viszonyában pedig egyik sem áll fenn - Magyarország gazdagabb Ukrajnánál, és nem fog annyi ukrán vendégmunkás idejönni, amennyi megszüntetné a munkaerő-hiányt - és ahogy Deansdale mondta, a béreket pedig már nem nagyon lehet hova emelni - szóval az ukránok nem fognak lehúzni minket , viszont cserébe fizetnek adót, amiből fenn lehet tartani az egyéb állami vízfejeket.
Persze sokkal többet segítene, ha az elvándorolt minőségi magyar munkaerő jönne vissza, ehhez azonban egyrészt az ellenzéki médiának nem kéne riogatnia, másrészt a "baráti" cégeket nem kéne ilyen feltűnően (sőt: sehogy sem) támogatnia a Fidesznek.

[Az is sokat javítana, ha a Fidesz állami pénzből nemcsak a balliberális vagy apolitikus művészeket, írókat nem támogatná, hanem a közmédiát kivéve a sajátjait sem (tartsák el magukat ellenzékiek vagy Mészáros Lőrinc adományaiból) - egyszerűen durván lecsökkentenék a kultúra és a sport támogatását, csak gyerekek esetén lennének kedvezmények. Így nem lehetne kettős mércét kiáltani]

2018.12.09. 17:00:36

@Dolus directus: "ha a külföldi magyarok visszajönnének, vagy ha az ukrán magyarok betelepülnének ide munkát vállalni, és élni (amit te is elfogadnál a Dean-nek adott válaszodban). Szóval érdekes módon egyszer jó, máskor meg nem a fehérek migrációja (ideológiai alapon váltogatod a hozzáállásodat)"

Nemzeti alapon változtatom.
Amikor te azt mondod jó a fehér migráció, én azt mondom, ha románok, ukránok, oroszok kitudjakik jönnek keletről és negyedannyiért rakják a téglát meg állnak a gyárban mint mi, akkor nem jó, azaz nekem mint magyar embernek közel ugyanolyan rossz mint a négerek. Lehet hogy a kapitalistáknak meg a tőkéseknek "jó', de az országban még fellelhető magyar lakosságnak, akik nem angolul akarják leélni az életüket, hanem magyar nyelven, magyar földön: nekik nem jó.

HA... és csak akkor HA a környező osrszágokból keletről ezek a fehérek egyben valamikor az otthonukkal együtt az anyaroszágtól elszakasztott magyarok, tehát magyar szellemiséggel, magyar értékekkel, magyar anyanyelvvel és az országot építeni és itt élni, szaporodni jönnek, akkor és csak akkor nem nagy ár a némivel alacsonyabb bér, ugyanazon munkáért. Főleg hogy ők nem is nyomnák annyival lentebb a béreket mint egy másfajta keleti fehér (aki alapvetően itt dolgozik de nem itt akar majd beházasodni és nem is itt akar élni, hanem itt felveszi a nekik "Nagynak" számító lóvét, és viszi-küldi haza.. .legalábbis egyelőre. Nem tudom ez mennyiben fog változni)

2018.12.09. 17:14:35

@Glokta: "Nem látom azt, hogy a németek rosszul jártak volna a kelet-európai migrációval, agyelszívással."

persze. nem jártak rosszul. És mi ?
És mi honnan szívjunk el agyakat a mi agyaink helyére? És mennyit tudunk ezeknek az agyaknak fizetni, hogy ne álljanak mihelyst egy kicsit többet tudnak majd mint a balkáni szinvonal, azonnal tovább nyugatabbra?

"Nem tudom hallottál-e arról például, hogy az USA a 19. században történő felemelkedésében mekkora szerepe volt a fehér migrációnak. Az USA terjeszkedett, nagy munkaerőhiány volt,"

ez most hogy jön ide, Magyarország terjeszkedik....?... :D
Nem viccesen: köze nincs a két történelmi helyzetnek egymáshoz.

" és ahogy Deansdale mondta, a béreket pedig már nem nagyon lehet hova emelni "

?? Autógyáratok van? Hogyne lehetne. csak akkor nem marad ennyi profit, meg nem lehet a német munkáskollégák bérét az itteni 3szorosán tartani.

Glokta 2018.12.09. 17:19:16

@Dolus directus: Pontosan.
A németek (legalábbis ott élő ismerősöm szerint) egyébként abban reménykedtek, hogy majd idővel integrálni tudják a muszlimokat a munkaerőpiacra (még ha kulturálisan nem is) - azonban ez még a törökökkel úgy-ahogy ment, de nem hinném hogy szírekkel, és még kevésbé a magukat szírnek hazudó fekete-afrikaiakkal sikerülni fog.

Egyébként szerintem a más kultúrájú (ázsiai vagy muszlim) munkaerő dolgoztatását okosan is meg lehetett volna oldani - úgy, ahogy Ázsiában teszik:

"Külföldön élek, ide csak legálisan lehet jönni, de egy jövevény sose válhat helyivé, nincs kettős állampolgárság, csak itteni szerezhet másik állampolgárságot is, egy külföldi nem veheti fel az ittenit.
Teljesen általános, hogy a vendégmunkásokat 2 éves szerződéssel foglalkoztatják ügynökségen keresztül és kevesebbet kapnak, mint a helyi minimálbér.
Mindenben az őslakos helyiek élveznek előnyt. Ez Ázsia. Nem mondom, hogy ez jó, de a helyiek élvezik a vendégmunkások munkájának gyümölcsét és semmi negatívumát nem tapasztalják a migrációnak.
Nincs migráns bűnözés, nincs terrorizmus, a migránsok semmilyen ellátásra nem jogosultak. Gyerekük se születhet itt, mert akkor elvesztik a munkájukat."

Na igen, így én is megfontolnám a migráció támogatását: alapos válogatás, 0 segély, ha gyerekük születik, azonnal deportálás, és csak 2 éves itt-tartózkodás. Lehetőleg nemzeti kvóták bevezetésével párosítva, tehát inkább Kelet-Ázsiából fogadva munkásokat.
Ez lenne az a megoldás, amivel mind a más kultúrájú migránsok, mind az őslakosok jól járnának.
A németek egyébként kezdetben (60-as években) ehhez hasonlóan tervezték a török vendégmunkások fogadását, aztán mégsem küldték őket vissza 2 év után- ez volt minden baj kezdete.

Most meg már nem lehetne egy ilyen rendszert kialakítani, mert a "jogvédők" lenáciznának ezért az egyáltalán nem migráció-, csak letelepedés-ellenes megoldásomért.

Madarász Henrik 2018.12.09. 17:23:43

@Mia and me: Nem lehet hosszútávon fenntartani ezt a bérrabszolga modellt Magyarországon, az ukránok is lelépnek majd egy-két év után nyugatra több pénzért, ott is szükség van képzett munkaerőre, aki nem okoz gondokat mint az iszlám és afrikai migránsok.

Glokta 2018.12.09. 17:31:38

@Mia and me:
"persze. nem jártak rosszul. És mi ? "
De a német-magyar helyzet épp a magyar-ukrán helyzet analógiája: szegényebb országból gazdagabba mennek a magyar, illetve ukrán migránsok. Ezért mondtam, hogy MI jól járunk az ukrán migránsokkal.
Egyébként pedig a feltett kérdésedre a válasz: azok, akik nem a szörnyű patás elől "menekültek ki", nagyrészt idővel (ha már elég pénzt gyűjtöttek kint) visszajönnek, rengeteg tapasztalattal, tudással és pénzzel, és ezzel remélhetőleg az országot fogják gyarapítani. A tőkéből talán még magyar vállalatokat is tudnak alapítani és a megszerzett tapasztalattal működtetni is, illetve a hiányszakmákban dolgozni.
Ahogy pedig közelednek a kinti bérek a magyarhoz, egyre többen fontolják ezt meg: vilagfigyelo.com/ketsegbe-estek-az-osztrakok-egyre-tobb-magyar-munkavallalo-ter-haza-a-javulo-korulmenyek-miatt/

Az EU-val (gazdaságilag) egyáltalán nem járunk rosszul, csak az eurót szerintem nem kell bevezetni, mert azzal kvázi elvesztjük az irányítási lehetőséget a saját valutánk felett - láthatjuk mi történt Olasz-, és Görögországban.

"ez most hogy jön ide, Magyarország terjeszkedik....?... :D"
Egyébként eszmeileg igen, egyre több helyen terjednek el és nyernek teret Fideszhez hasonló pártok. :)
Amúgy meg nem a terjeszkedésre, hanem a munkaerőhiányra gondoltam - ez a hasonlóság az akkori USA és a mai Magyarország között.

Frederick2 2018.12.09. 17:32:10

@Deansdale: @Glokta:

"Mondjuk a másik oldalon meg be lehetne vezetni, hogy azokat a Mo-n élő nem magyar nemzetiségűeket akik 6 hónapnál tovább nem tudnak hivatalos foglalkoztatást felmutatni deportáljuk :)"

Hova gondoltad? Mármint a deportálás helyszínét.

"Vidéken rend van és nincsenek hírek cigány vagy cigányellenes randalírozásokról, gyilkosságokról, mint 2006-10 között. Javult a közbiztonság, és a turisták számára vonzó célponttá váltunk a brit külügyminisztérium szerint"

Egy fejér megyei településen 11 betörés történt egy nap alatt, a rendőrség pedig nem talált tettest, a nyáron. Meg más vidéki településen is történt rablás, gyilkosság, erőszak. Egy fideszes orgánum (Fideszes Idők) nem éppen hihető forrás.

Frederick2 2018.12.09. 17:38:50

@Mia and me:

"Ezt a csicskamunkát szánják vezetőink az egész országnak."

A NER elitje, ami nagyon gonosz, az egész társadalmat szalagmunkássá alakítja a varázspálcájával. Bocs, de túl sok mesefilmet nézel! A valóság nem Trollvadászok. :P

Tudod, voltam én már a NET-ben munkanélküli, elmehettem volna üzemi munkára - de nem mentem, mert volt tartásom. Belőlem nem csinálnak szalagmunkás csicskát. S bizony találtam más munkát. Aki nem akar üzemben melózni, talál magának másfajta munkát. Mert van rá lehetősége...

"Sajnos a folyamatok amik jelenleg érik az orszégot és amik itt bent zajlanak, illetve amit ebből jelenleg az ország vezetése (tök mindegy hogy most melyik épp) kihoz, nem sok reményt kelt bennem."

Glokta elég jó linkeket gyűjtött össze. Kivéve a Magyar Idős propaganda - azt beszopta.

Deansdale 2018.12.09. 22:03:29

@Glokta: "olyan (fizikai) munkákat végeznek el ezek a bevándorlók, amelyekhez a németeknek nem fűlik a foga (vagyis úgyse végeznék el)"

Ez jobbára félreértés, ugyanis elvégeznék ők, mert úgyis muszáj, csak miután importáltak egy rakás külföldit aki olcsó(bba)n megcsinálja, ugyanazért a fizuért a helyiek már nem csinálják. Így is ártalmas a migráció, mert a butább helyiek (akiknek nem jutna jobb meló) inkább segélyen élnek, holott kicsit nagyobb bérért elvégeznék azt a munkát.

Glokta 2018.12.10. 00:04:13

@Deansdale: Jól látod, hogy elvégeznék azt, ha muszáj, de nem akarják. Ha pedig minden idegen, aki ezeket a munkákat végzi egyik napról a másikra eltűnne vagy drasztikusan csökkentenék a segélyeket, akkor hatalmas tüntetéseket szerveznének azért a rengeteg munkanélküliért, akiknek ezekkel a "piszkos munkákkal" be kell mocskolnia a kezét, majd a következő választáson valószínűleg elküldenék a francba az aktuális kormányt.

A gazdaságnak nem okoz túl nagy veszteséget, mert pl. a német állam és a cégek nyernek valamennyit azon, hogy nyugat-európaiak helyett kelet-európaiak végzik a munkát, és ez részben kompenzálja a kifizetett munkanélküli segélyeket - amelyek Németországban a környező jóléti államokhoz képest amúgy alacsonyak.
Viszont cserébe a németek megszabadultak a "piszkos munkáktól".
Nekik ez megér ennyit.

Deansdale 2018.12.10. 08:16:54

@Glokta: Még ha pusztán számszakilag ez igaz lenne is - tételezzük fel -, társadalmilag mindenképpen káros, csak a közgazdászok és a közgáz szemléletűek ezzel nem foglalkoznak. Nem téged akarlak ezzel piszkálni, a legkevésbé sem, de ez a tipikus globalista látásmód, hogy ember-ember, amaz olcsóbban vállalja, milyen frankó. Nem vagyunk csereszabatosak és a migrációnak egymillió olyan vonzata van ami nem forintosítható egyszerűen és átláthatóan. A honi képzetlen rétegek demoralizációja és a hozzászokása a segélyen éléshez csak egy ezek közül. Nem hiszem, hogy van ország a földön aminek hasznos lenne ha a saját alsóbb rétegei feladnák a munkát, és megszoknák hogy nekik semmit sem kell tenni mert eltartja őket a jóléti állam. Ha pl. a németeknél az aljamunkát nem hajlandó elvégezni senki, akkor a képzetlen németeket jól picsán kell rúgni és kvázi rákényszeríteni őket a dologra, nem importálni 3 millió törököt. Már csak azért sem, mert a törökök sem hülyék, és ha találnak rá módot akkor ők is átmennek inkább segélyesbe, és bedől az egész hülyeség. Lehet, hogy a német gazdaság erősnek tűnik, de többmillió munkanélküli migráns mindenképp odabasz neki, ha nem is teszi tönkre akkor is euro-milliárdokat emészt fel.

Ez a világlátásbeli különbség mutatkozott meg a brexitnél is; a közgázbarát oldal egyfolytában azzal jött, hogy de ilyen pénzek meg olyan pénzek, és nem tudták felfogni, hogy a másik oldalnak ez nem pénzkérdés, hanem a kultúrájukat és a szuverenitásukat akarják visszakapni.

2018.12.10. 23:53:51

Visszakanyarodva a munka törvénykönyvéhez- ezen azért felröhögtem:

"A jelenlegi egy év helyett három évre módosítanánk az elszámolás idejét, a munkaidőkeretet. Többet nem fognak dolgozni a munkavállalók, hiszen valamikor sok a munka, de cserébe tudjuk, hogy lesz kevesebb is. A jövedelmet sem érinti, jó a dolgozóknak és a vállalatoknak is - magyárazta az egykori megyei jogú városokért felelős miniszter. Szerint kiegyenlítik majd egymást ezek az időszakok és átlagosan ugyanannyit dolgozik majd mindenki."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/kosa-lajos-rabszolgatorveny-nemet-multik.674108.html.674108.html

tehát nem lesz ez kifizetve, hanem majd lepihentetik...Már ha még él az ember mondjuk 476 nap 16 órázás (havi egy kötelező szabadnappal) után.

a legjobb hozzászólás azért a sivatagos :)

GABOR2 2018.12.11. 00:16:38

@Mia and me: Jó lenne már látni, hogy igazából miről szól ez az egész mert annyira összevissza a tájékoztatás.

Amúgy ez tényleg rossz és Orbánékat meg lehet majd erről győzni, ahogy közeledik a EU-s választás, ha látják, hogy tényleg van erő a tiltakozásban.

Ehhez viszont fontos, hogy ne telepedjenek rá a ballibek, mert akkor ez is elhal(hat) pedig nem kellene.

2018.12.11. 14:08:51

@GABOR2: elérhető a Munka törvénykönyvének jelenleg érvényes (2012-es, már eleve a dolgozók jogait megnyirbáló) változata a neten, és nemrég belinkeltem a benyújtott törvényjavaslatot.

nem kell hozzá hr-esnek vagy munkajogásznak lenni.

Persze amíg a magyar dolgozók jó fele azt se tudja mit ír alá amikor munkaszerződik, másik fele meg azért írja alá mert nincs más választása, és a beosztás menet közben is "változtatható", akkor viccesen hangzik a kommunikált "csak ha a dolgozó is beleegyezik" mentegetőzés.

2018.12.11. 18:31:27

Amúgy ennek a "rabszolgatörvénynek" a kommunikációja kapcsán érdekes, hogy az ellenzék pár éve még azért tüntetett, hogy vasárnap is agyondolgozhassák magukat a kereskedelmi dolgozók. Akkor a Fidesz mondta azt, amit most az ellenzék. Változnak az idők, ilyen ez a politika :)

Asidotus 2018.12.11. 19:28:33

@Dolus directus:
tehát, ha az ellenzék hülyeséget beszél, azt a kormánynak át kell vennie?
Szerintem némi csúsztatás van a szavaidban, mert a vasárnapi munkavégzés még nem feltétlenül túlóra. Másrészt meg, időben ki kell fizetni, nem ilyen három éves bűvészkedéssel.

2018.12.11. 21:20:35

Persze, nyilván nem ugyanaz a kettő, ezt én is tudom. Csak a két ügyben alkalmazott kommunikációra értem azt, hogy pont az ellenkezőjét mondja mindkét oldal, mint amit pár éve még mondott,legalábbis a fő üzeneteket illetően. Lehet félreérthetően fogalmaztam, de csak ennyi volt a mondandóm lényege. Akkor folyton azt hallottam az ellenzéktől, hogy a vasárnapi munkavégzés mennyire jó a dolgozóknak, mert a több pénz, a piac igényei, meg amúgy is miért nem dolgozhat valaki, ha akar. A Fidesz pedig a dolgozók kihasználásáról, a családi élet ellehetetlenítéséről beszélt. A lényeg, hogy mindenki azt mondja egy adott pillanatban, ami éppen az érdeke. Szerintem elég nyilvánvaló, hogy ez a két ügy tökéletesen megegyezik a fő politikai kommunikáció terén, csak a felek szerepet cseréltek.

csi szi 2018.12.14. 08:35:35

@GABOR2: Nem telepedtek rá, ők csinálták kezdettől fogva. Jó, tudom, pl. Toroczkaiéktól is volt valami erőtlen tiltakozás.
De akik tüntetnek Bp-en, azok nagyrészt ugyanazok, akik a CEU-ért tüntettek (nem is tudják igazából, hogy most épp a "szabad egyetemért" vagy a "rabszolgatörvény ellen" vagy másért, lényeg, hogy a zorbán dögöljön meg), előtte meg mindig az "Orbán-rezsim" aktuális "gaztette" ellen. Nem a "proletárok", csak a "romkocsmaproletárok" (jó, most már a Jobbik maradéka is, ami most már nem egy nagy tömeg). Az, hogy lesz-e nagyobb tiltakozási hullám, vagy elhal a belpesti zsúrpubik kifáradtával a dolog, az persze még nem mondható meg biztosra.

Frederick2 2018.12.14. 08:56:06

@csi szi:

"Nem a "proletárok", csak a "romkocsmaproletárok"

Úgy is mondhatjuk: a középosztály lázadása. Vagy árnyaltabban fogalmazva: egy középosztálybeli réteg lázadása. TGM gúnyolódott úgy a jobboldalon, hogy az egzisztenciáját féltő középosztály. Ez nyugodtan megfordítható rájuk. A baloldalon csupa olyan középosztálybeli picsog, aki félti az egzisztenciáját a NER-től.
süti beállítások módosítása