HTML

Deansdale

Férfiszféra: antifeminizmus, nőzés, satöbbi. Ja, és táplálkozás.

Utolsó kommentek

Ezek hozzák meg a törvényt ami szerint szöcskét kell enned

2023.09.23. 11:33 Deansdale

Károly és Macron fogadása a versailles-i palotában

(üdvözlöm a bloghu programozóit amiért a motor nem képes kezelni egy youtube short linket)

52 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.09.23. 16:31:15

A kicsi Grósz most nagynak érzi magát...

vodkasprite 2023.09.23. 18:18:18

Ebből a videóból is látszik picit, hogy a politika, média személyek, pénzemberek, színészek, zenészek egy bandába tartoznak. A hálózat emberei minden szegmenst lefednek.

Wildhunt 2023.09.24. 10:12:59

@vodkasprite: van erre egy szép régi kifejezés, a tányérnyaló. Szép pikantériája a dolognak, hogy pont ezek a nagyonszabadlelkű ölebek döbrögizik/pincsizik tele a kommentszekciót.

GABOR2 2023.09.24. 13:00:41

Most az egyik amerikai fontos ember, aki igazából zsidó bevallotta, hogy neki személyes ügye az oroszokon bosszút állni, mert az ősei a pogromok idején hagyták ott Oroszországot és Kijev mellől származtak.

Csakhogy ha Kijev mellett laktak, akkor... igazából sokkal valószínűbb, hogy az ukránokon akarna bosszút állni, hisz akkor még Oroszország volt, de ott a mai ukránok ősei éltek. Azt is jól mutatja a story, hogy a zsidóknál nagyon nincs megbocsátás, évszázados is lehet a sérelem, náluk ok a bosszúra.

Az illető Penny Sue Pritzker, milliárdos "amerikai" üzletasszony, ő a felelős az amerikai pénzek Ukrajnába küldéséért.

"In the relations between Ukraine and the United States, a new influential figure has emerged. She is highly influential by all indications. "

"For me, the chance to represent the United States in this role is personal"

"Representative of Immigrant Family from Kyiv Oblast to Be Responsible for US Money to Ukraine: What Does This Mean"

www.eurointegration.com.ua/eng/news/2023/09/15/7169452/

"My family were grain store owners originally and left because of a pogrom in Tsarist Russia."

Ő fog felelni Ukrajna háború utáni pénzeiért is...

Micsoda nagy véletlenek vannak, hogy szinte minden fontos helyen ott zsidó tölti be a fontos poziciókat... lettek volna albánok, franciák, angolok, románok, de a véletlen ezt dobta.

Cecile Faucigny Lucinge 2023.09.26. 12:36:07

@GABOR2: nem a konkrétum a lényeg, hanem hogy sztálin az oroszok diktátora volt és az a nép akar birodalmat épiteni és letaposni mindenki mást.
Teljesen valid érzése az amcsi figurának ez az oroszellenesség.

GABOR2 2023.09.26. 12:53:50

@Cecile Faucigny Lucinge: Mi erre a bizonyíték? Igazából az oroszok most válnak inkább még erőssebbé.

A régi techniak kisöprődik és új modern kerül a helyére. Az oroszok felpörgették a hadiiparukat most nagyon és a gyorsulás üteme csak egyre gyorsabb lesz.

Az orosz hadsereg most gyűjt rengeteg tapasztalatot.

Az oroszok majdnem 150 millióan vannak Oroszországban; ha meg is hal most majd pár százezer, pótolni tudják. Maguk az ukránok is mondják, hogy rengeteg önkéntes csatlakozik most az ukrán hadsereghez.

A háború jelentős részében orosz részről akik meghaltak az orosz börtönökből alkuval kiengedett veszélyes bűnöző volt, nem igazi katona.

Minél tovább tart ez az egész, Ukrajna alkupoziciója annál rosszabb lesz, annál többet veszít.

GABOR2 2023.09.26. 12:56:51

@GABOR2: * "Maguk az ukránok is mondják, hogy rengeteg önkéntes csatlakozik most az ukrán hadsereghez."

Bocsánat rengeteg önkéntes csatlakozik az orosz hadsereghez.

A mondandó lényege... Oroszoroszág csak erősebb lesz katonailag a háború végére. Európában pedig a fegyverraktárak üresek... De a nuke-ok még mindig ott lesznek, tehát nem lenne jó ötlet részükről.

Deansdale 2023.09.26. 13:23:21

@Cecile Faucigny Lucinge: Érdekes lenne ha mindenki bosszúért szomjazna a történelmi sérelmekért, mi magyarok például tekinthetnénk személyes ügyünknek a törökök, mongolok, osztrákok, románok, oroszok, zsidók, és még ki tudja hányféle népség elleni bosszút. Van ennek értelme, vezet ez valahová?

GABOR2 2023.09.26. 13:37:25

@Deansdale: Ott akkor a mai ukránok ősei éltek, de Oroszország része volt, tehát kin is akar igazából bosszút állni. A cár már halott + miután övék lett ott a hatalom elsőkézből való bizonyítékokat találtak arra, hogy saját propagandájuk, hogy a cár rendelelte meg a pogromokat hamis volt, sőt a cár mindig azonnal intézkedéseket rendelt el, hogy gyorsan megakadályozzák. Arról már nem is beszélve, hogy a pogromokat kiváltotta ugye bizonyos akció, amire reakciók voltak de erre sohase emlékeznek. Plusz az ukránokat a zsidók külön elárulták. Volt egy közös szervezetük ami küzdött a zsidók "teljesjogúságáért" és az ukránok mint külön nemzetiség elismeréséért. Amikor a zsidók kerültek hatalomba az ukránok várták a "szegény elnyomott zsidiók" ( igazából több joguk volt mint az oroszok 95%-nak ezért nem egyenjogúságért küzdöttek, hanem "teljesjogúságért" ) együttérzését és megbeszélt alku azon részét, hogy akkor ők is el lesznek ismerve, de a zsidó fél megrészegülve a hatalomtól amit szereztek, totál durván leoltotta az ukránokat, hogy ne röhögtessék ki magukat, hogy nem orosznak gondolják magukat, ők igenis oroszok és nem nem fogják őket elismerni... mindezt olyan stílusban ami mutatta, hogy nagyon élvezik az árulásukat. Aztán kiderült, hogy akkor még nem is olyan szilárd mindenütt a hatalmuk mint gondolták és az ukránok minden korábbinál nagyobb pogromokat csináltak az árulás után.

GABOR2 2023.09.26. 13:50:49

Egy vallási csoporthoz tartó emberek találkoztak és megbeszélték Ukrajna jövőjét:

twitter.com/clashreport/status/1706006970241523968/photo/1

GABOR2 2023.09.26. 13:57:19

Szerintem ez a háború könnyen úgy fog végetérni, hogy nem is lesz Ukrajna a végén.

A pápa pedig most nagyon szokatlant lépett... Ugye manapság valamiért azt gondolják az emberek, hogy a vallás eleve háború ellenes, pedig pl. az Ószövetségben Isten konkrét népek kiírtását elrendeli a zsidók által.

Vagy van olyan story, hogy a zsidók legyőznek egy sereget aminek része volt az uralkodójuk is, de a zsidó király megkegyelmez az ellenséges uralkodónak, aki hálából területeket ad Izraelnek. Ezt Isten rosszul veszi, nem tetszik neki, hogy kegyelmet adott a zsidó király annak akinek halál járt, ezért azt a sorsot adja a zsidó királynak amit eredetileg az ellenséges uralkodónak szánt.

Szóval béke, kegyelem... van egy másik oldal is.

És most pl. a pápa kijelentette, hogy nem helyes döntés a lengyelek részéről, hogy nem adnak az ukránoknak fegyvert...

Cecile Faucigny Lucinge 2023.09.26. 16:27:08

@GABOR2: igen, simán lehet hogy nem lesz ukrajna már, mert az oroszok tönkrelőtték és megöltek mindenkit. Ez neked tetszik látom mert orosz drukker vagy.
Amikor majd minket támadnak meg akkor belőlünk se fog semmi maradni.
Nagy ostobaság azt hinni hogy bárki nyugateurópai ember vagy katona majd miértünk feláldozná magát. Azzal kezdikl majd hogy kiraknak a nátóból minket a francba. Más is tud unortodox lenni nem csak orbán.
Kurvanagy tévedésben van aki azt hiszi hogy a kis 9 milliós országunk érdekli a világot hogy atomháborút vivjanak értünk az oroszokkal. Ráadásul a magyarok fejvesztve menekülnének innen nem úgy mint az ukránok.

békaapu 2023.09.26. 17:17:38

@Cecile Faucigny Lucinge:
Magadról meséld hogy neked mi tetszik, ne GABOR2 -ről.

Őt ismerjük. A te félelmeidet a magyarok fejvesztett meneküléséről pedig még nem.
Mesélj még...

Deansdale 2023.09.26. 18:20:25

@Cecile Faucigny Lucinge: A mostani ukránbarátok pontosan ugyanazt csinálnák velünk is, mint most az ukránokkal: kivéreztetnek az utolsó emberig miközben péppé keresik magukat a korrupción.

Amúgy nem tűnik ostobaságnak az a képzelgés, hogy Putyin pont az egyetlen állítólagos csicskáját támadná meg?

Mellesleg az egész nyugat arra vár, hogy legyen valami indok a NATO-t beugrasztani a háborúba, ehhez képest azt gondolni hogy ha minket megtámadnak a ruszkik akkor a NATO kitesz minket, hááááááááát...

GABOR2 2023.09.26. 19:28:31

@Cecile Faucigny Lucinge: Azért nem lesz lehet Ukrajna, mert a lakosságának az egyik fele a másikat már annyira utálja, hogy az együttműködés lehetetlen. Az ilyen szövegek, hogy az oroszok megölnek mindenkit... gyerekes.

Ha a NATO amikor meg kéne védenie egy tagját és nem teszi, onnantól megmutatja a többi tagnak is, hogy mennyit is ér a szövetség és ők is mire számíthatnak.

" Ráadásul a magyarok fejvesztve menekülnének innen nem úgy mint az ukránok."

Ukránok milliói hagyták ott az országot, háború előtt és alatt, szakértők olyan 20 millióra saccolják, akik maradtak a legutóbbi 40 millós lakossági felméréshez képest.

Cecile Faucigny Lucinge 2023.09.26. 19:56:40

@GABOR2: hibás számokat irsz, hogy igazold az állitásaidat. Az ukránok külföldről hazamentek harcolni. A magyarok meg eltűnnének inkább külföldre. Ennyi.

@Deansdale: "egész nyugat arra vár, hogy legyen valami indok a NATO-t beugrasztani a háborúba" Ez a te képzelgésed, semmi realitása. A nyugaton a hadköteles fiatalok kurvára megtagadnák a háborúskodást az ukránokért vagy magyarokért. Nyugatnak tökéletesen jó forgatókönyv ha ők csak küldik a fegyvereket és az ukránok halnak meg.
Teljesen félreértelmezed a valóságot.

gigabursch 2023.09.26. 19:59:41

@Cecile Faucigny Lucinge:
Hülyeséget beszélni emberi alapjog...

GABOR2 2023.09.26. 20:20:36

@Cecile Faucigny Lucinge: Igazából van angol tudásod hegyekben találsz irásokat erről.

Ez még a totál katasztrófa, nyári offenzíva előttről van. Több ezer dollárt fizetnek ukránok, hogy elmenekülhessenek az országból és problémás újoncokat találni.

A besorozás valóságos embervadászatba csapott.

"Ukraine is struggling to recruit soldiers as it prepares for new offensive, with some spending thousands to flee the country: report"

www.businessinsider.com/ukraine-struggling-recruit-troops-some-young-men-pay-flee-wsj-2023-3

Ez is nyár végefeli hír, hogy problémás találni bárkit is újoncot:

"Ukraine war: The men who don't want to fight"

www.bbc.com/news/world-europe-66542065

Aztán pár napos Pulitzer díjas oknonyomzó újságíró szerint, az ukrán katonáknál olyan alacsony a morál, hogy hadsereg közel áll a nyilt parancsmegtagadáshoz. Magyarul is írtak róla:

“Zelensky’s army no longer has any chance of a victory”"

moderndiplomacy.eu/2023/09/23/seymour-hersh-zelenskys-army-no-longer-has-any-chance-of-a-victory/

"The truth is if the Ukrainian army is ordered to continue the offensive, the army would mutiny. The soldiers aren’t willing to die any more, but this doesn’t fit the B.S. that is being authored by the Biden White House,” Seymour Hersh concludes."

Akik lelkesek voltak és önként mentek katonának, már halottak.

Itt egy térkép, hogy háború legelején mennyien mentek el:

s.abcnews.com/images/International/Map_Ukraine_Refugees_v10_dap_1648475613318_hpEmbed_1x1_992.jpg

Csak a lengyelekhez több mint kétmillióan már az elején. Azóta még sokkal többen.

Zelensksyék nemrég kérik őket is vissza erőszakkal, hogy jöjjenek vissza meghalni:

"Ausztria az első ország, amelyik megtagadta a hadköteles korú ukrán férfiak kiadását"

ma7.sk/nagyvilag/ausztria-az-elso-orszag-amelyik-megtagadta-a-hadkoteles-koru-ukran-ferfiak-kiadasat

békaapu 2023.09.26. 20:27:03

Mit gondoltok idevalósiak : Lehetséges hogy a habzó szájú tombolás kezd megszűnni?
Itt van a következő új messiás, nem tanulni akar hanem tanítani - és nem küldi el senki, hanem beszélünk hozzá.
Én még ilyent nem láttam, valakinél mindíg szakadt a cérna.

Deansdale 2023.09.26. 20:52:06

@Cecile Faucigny Lucinge: Már megbocsáss de a személyes véleményed talán nem esik olyan súllyal a latba, mint amikor nyugati politikusok ill. katonai vezetők nyilatkozgatnak arról, hogy be kellene lépni a háborúba, vagy Ukrajnát felvenni a NATO-ba, ami ugyanazt jelenti.

Deansdale 2023.09.26. 20:58:27

@Cecile Faucigny Lucinge: Ja, és ha a rócsildok kedvéért kellene megölettetnem magam a ruszkikkal, én is inkább lelépnék a p*csába, és nem lenne lelkifurdalásom, holott amúgy nacionalista jellem vagyok. Ez már nem az a világ, ahol jön valami török vagy tatár és az ember kardot ragad megvédeni a hazát. Itt valami zsidó fasz a think tankjával kiagyaltatja, hogy mivel lehet a leggyorsabban bedönteni a nyugati civilizációt, és ha az történetesen valami háború, akkor már megy is a telefon a két csicskának, hogy holnap az egyik megtámadja a másikat. Putyin ugyanúgy a háttérhatalom embere mint Zelenszki, és egy ilyen helyzetben aki hősködni akar a "hazájáért" az nem igazán normális. Én megyek Japánba a családdal, aki meg olyan kemény legény az felőlem mehet a Don-kanyarba megdögleni azért, hogy az EU-ban legyen még 1% infláció, plusz a nyugati média nyomhassa a háborús propagandát.

GABOR2 2023.09.26. 21:04:16

@Deansdale: Japánba? Japán se a maga ura... És a következő, még nagyobb konfliktus épp Kínával lesz azt mondják. Tehát nem a legjobb hely.

"Óriási fegyverkezés indul Japánban, fontos támogatót találtak hozzá"

www.portfolio.hu/global/20230714/oriasi-fegyverkezes-indul-japanban-fontos-tamogatot-talaltak-hozza-628049

"Mark Milley, az amerikai vezérkari főnökök egyesített bizottságának elnöke pénteken jelezte: támogatja Japán terveit védelmi kiadásainak megduplázására a következő öt évben, mert szerinte Tokió törekvése létfontosságú az észak-koreai és kínai fenyegetésekkel szembeni fellépéshez."

Deansdale 2023.09.26. 21:06:09

@békaapu: Általában nyugi van itt ilyen helyzetekben is, csak amikor valakivel elszalad a ló akkor, akkor másokkal is :)

Deansdale 2023.09.26. 21:19:58

@GABOR2: Nincs jobb jelöltem. Olyan helyek ahol sok a néger, arab, cigány vagy latinamerikai ugye eleve kiesnek, csakúgy mint azok ahová könnyen elérhet egy kiszélesedő európai konfliktus, szóval alig marad valami. Ha már Ázsiába kell mennem akkor még Japán a legszimpatikusabb, jó a kaja és rendesek az emberek. Az nem izgat, hogy rasszisták, együtt tudnék élni vele.

valis47 2023.09.26. 23:35:32

@Deansdale: Jó helyekre nem könnyű bejutni, mármint úgy, hogy ott is maradhatsz.
Ázsiában Thaiföld, Indonézia (Bali) jöhet szóba esetleg.

Wildhunt 2023.09.27. 07:38:21

@Cecile Faucigny Lucinge: ja. Hazamennek. Hazudozz tovább. Egyre olcsóbb hülyéket fizetnek az ukránok.

valis47 2023.09.27. 16:20:32

@Cecile Faucigny Lucinge:

"A nyugaton a hadköteles fiatalok kurvára megtagadnák a háborúskodást az ukránokért vagy magyarokért. Nyugatnak tökéletesen jó forgatókönyv ha ők csak küldik a fegyvereket és az ukránok halnak meg."

Ez szerintem is így van. Soros György már 1993-ban leírta ezt nagyjából. Azt is, hogy miért kell a NATO-t kelet felé bővíteni.

mozgasterblog.hu/soros_gyorgy_es_a_kelet_europai_hullazsakok.html

Az eredeti írás linkje a cikkben, de ide is bemásolhatom:

www.georgesoros.com/1993/11/01/toward-a-new-world-order-the-future-of-nato/

gigabursch 2023.09.27. 16:57:27

@Cecile Faucigny Lucinge:
Csak ne lenne felénk annyi hazament hohol.
Ja, hogy mégse mentek haza!?
Nem is akarnak...

gigabursch 2023.09.27. 17:01:23

@Cecile Faucigny Lucinge:
Ennyi állítást, amit semmi nem támaszt alá, az nem akármi.
Ki az aki kirak a NATOból?
Miért is?
Amúgy meg miért támadna meg egy NATO országot Oroszország?

Mert persze jól hangzik ez az érzelmi zsarolgatás, csak baromira nincs alapja...

Persze ettől még olyan ruszkifannak állítasz be, amilyennek gondolsz, legfeljebb abban az állításban is pont annyi lesz a tény...

valis47 2023.09.27. 17:24:13

Van olyan ukrán, aki hazament harcolni, meg olyan is, aki inkább nem menne, ezért inkább lelépett. Meg olyan is, aki kényszer hatására harcol csak. Az orosz oldalon ugyanígy.
Egyébként a legtöbb "ukrán menekült" Oroszországban van, 4 millió körül.
Meg van sok ezer nyugati országbeli önkéntes, aki CoD-ot akart játszani élőben, valamint frissen leszerelt elit katona, akit nyilván küldtek (bár bizonyára önként vállalkozott a feladatra).

KalmanBlog 2023.09.27. 17:44:47

@Cecile Faucigny Lucinge:
>A magyarok meg eltűnnének inkább külföldre.
Azon szoktam morfondírozni, hogy ez már a háborús propaganda része-e, hogy elkezdődött a megszégyenítése azoknak akik nem akarnak harcolni? Ugye ha valóban háborúba sodródik Európa, akkor fel kell építeni a propagandát, hogy hatékony lehessen majd a toborzás. Ezért gyanakodva nézem ahol a nemzeti érzelmeket elkezdték járatni a sajtóban.
Véleményem szerint Putyin nem tervezi a magyarok genocídiumát, nincsen semmi ami erre utalna. Tehát ha még le is rohanná az országunkat, akkor is csak annyi történne, hogy a keleti gazdasági és ideológiai blokkhoz kellene csatlakoznunk. Ez valóban egy akkora ár, amiért megérné fegyvert ragadni és védekezni az orosz hadigépezet ellen?
Pláne, hogy a nyugati világ viszont szemmel láthatóan migráció általi genocídiumot hajt végre az összes európai nemzeten. A kérdés tehát az, hogy mégis mit kellene megvédeni? A saját nemzetünk migráció általi genocídiumát? Azért, hogy abban a néhány évtizedben még nyugati életszínvonalon hajthassuk végre a nemzetünk öngyilkosságát?
A másik kérdés pedig az, hogy ha feltesszük, hogy Ukrajnát legyőzi Putyin és utána Magyarország felé fordul, akkor mekkora esélyünk van egy Ukrajnát legyőző hadsereggel felvenni a kesztyűt? (Mondom hipotetikusan, ha ez bekövetkezne, akkor az azt bizonyítaná, hogy a hadseregük igencsak potens.)
Szerencsére még nem állunk hadban senkivel, úgyhogy lehet még ezekről a dolgokról eszmét cserélni.

Deansdale 2023.09.27. 18:37:09

@KalmanBlog: "Azon szoktam morfondírozni, hogy ez már a háborús propaganda része-e, hogy elkezdődött a megszégyenítése azoknak akik nem akarnak harcolni? Ugye ha valóban háborúba sodródik Európa, akkor fel kell építeni a propagandát, hogy hatékony lehessen majd a toborzás"

Na igen. Már a VH-k idején is a sajtó nyomta bele az USA-t a háborúkba és a sajtó hergelte az embereket frontszolgálatra. Az Amerika Kapitány filmekben van is ilyen részlet. Most se lesz ez másként. Nyomatni kell a hülyítést, hogy a rócsildoknak utána kevesebb fehér embert kelljen lemészárolni. Sokkal jobb nekik, ha önként nyírjuk egymást.

Deansdale 2023.09.27. 18:41:41

@KalmanBlog: Az meg abszolút agyhalott baromság, hogy Oroszország bárkit is megtámadna Ukrajna után, ilyesmit csak azok hisznek el akik benyelték a leghülyébbeknek szánt propagandát, hogy Putyin őrült és hitler és világhatalomra tör. Bazmeg, ez annyira kritikán aluli... Ha itt bármi hepaj lesz akkor az azért, mert a háttérhatalom akarja, és úgy, hogy valami kamu ürüggyel beviszik a háborúba a NATO-t, amire volt is már 2 gyengécske kísérlet a lengyelországi rakétalezuhanással meg most nemrég a romániai drónsztorival. Ha a NATO csatlakozik, na akkor kell sürgősen semleges kontinensre emigrálni.

GABOR2 2023.09.27. 21:16:05

J@KalmanBlog: Ezek fontos és jó meglátások, igen így van.

gigabursch 2023.09.28. 12:00:17

@Deansdale:
Viszont azon jó ideje merengek, hogy Oroszországnak miért érdeke elhúzni a konfliktust? Nos:
- a lelkes demokraták minden országban csődöt teremtenek (erkölcsi, választási, gazdasági)
- a lakosság azt látja, hogy se erre, se arra a front, de ehhez ő nem kíván asszisztálni
- elhajt a francba minden háborús politikust.

Ez utóbbi pont nyilván magában rejthet beépített ügynökmunkát is, de attól függetlenül is elmehet.

Utána hirtelen kitör a béke, mindenki örül, kivéve a halottak, a rokonok és a szamovárok ( pomz.blog.hu/2019/09/18/sztalin_elvtars_szamovarjai. ).
A kőgazdagok még gazdagabbak lesznek.

Mindenesetre Oroszország bedarálta néhány tízezer veszélyes bűnözőjét...

Egyúttal egy halom hülyét kikoptatnak a háborús országok politikai testületeiből.

gigabursch 2023.09.28. 12:54:00

@KalmanBlog:
Két dolog biztos:
1) Franciaország viszonylag gyorsan kapitulált. Kétszer.
Eredmény? Nem lett rommá lőve, összes vesztességük kb 5000 halott, ebből 4000-re valakik kimondták, hogy a másikkal kollaborált.

2) 1956-ban nem jött a nyugat segíteni Magyarországra.
Eredmény? Kb 3000 halott a sortüzekben, harcokban majd még ennyi a börtönökben. Továbbá nem lett érdemben rommá lőve az ország. Igaz, elmenekült kb 200 ezer ember, bár ennek tekintélyes hányada (kb 1/3-a) hazajött még a cuculizmus alatt. Volt hová hazajönni.

Ezzel szemben 1944-45-ben nyolc hónap alatt a német ipar hatterével védekezve, a világ legnagyobb szárazföldi és a világ legnagyobb légiereje még a legutolsó falut is rommá lőtte.
Halottak száma sokszázezer.

Továbba:
Három évszázadon keresztül kértük a segítséget a török ellen.
A lakosság a tizedére apadt alsó hangon, a többit ne is említsük...

Ha erről az oldalról nézem és csak erről (ami nyilván egyoldalú), akkor inkább az üdvözlő beszédek legyenek hangosak, ne a fegyverek...

valis47 2023.09.28. 13:23:19

@gigabursch: Igen, Oroszország azért húzza el a konfliktust, mert abban bízik, hogy a Nyugat belefárad az ukránok támogatásába.
De ez egyáltalán nem biztos, hogy bekövetkezik, illetve, ha a népszerűsége a háborúnak csökken is, a deep state a végtelenségig is kész folytatni a háborút, neki geopolitikai célokból ez előnyös. A választásokat meg majd szokás szerint elcsalják. Trumpot nem fogják engedni visszatérni, ha netán mégis, akkor is ugyanúgy fogva lesz, mint az első elnöksége alatt.

KalmanBlog 2023.09.28. 13:41:58

@gigabursch: Én úgy látom - nem mintha sok infóm lenne - hogy az orosz gazdaság a háború mostani intenzitását akár örökké is tudja folytatni és talán katonákkal is tudja pótolni az elesetteket. Ezzel szemben Európa folyamatosan szegényedik és ha hinni lehet a negatív jóslatoknak, akkor a magas energiaárak és az autóipar várható csődje miatt Európa kicsinálja magát, és ehhez hozzásegíti a háború költségeinek finanszírozása is.
Például a katonai ipar igencsak túlárazott nyugaton, simán a lövedékek is többszörös áron mennek mint az oroszoknál. Ha valóban be tudják szerezni Észak-Koreából, akkor egészen biztos sokkal olcsóbb még annál is mintha maguk gyártanák. De azt is el tudom képzelni, hogy az oroszoknál ezek a gyárak állami tulajdonban vannak és "önköltségi áron" jut hozzá az állam a kb tízszeres nyugati felárral szemben. Tehát hosszú távon a mennyiségi versenyt is simán nyerhetik az oroszok.
Arról is szólnak a rossz nyelvek, hogy a nyugati haditechnika egy ideje nem hatékonyságra, hanem az állami költségvetés lehúzására van optimalizálva. Tehát élesben nem feltétlenül működik a technika, de legalább drága.
Ha ezekben a pletykákban van igazság, akkor az oroszok lényegében úgy győzik le a nyugatot, hogy nem is háborúznak vele. Kicsit hasonlatos a hidegháború logikájához, csak itt van valódi háborúzás is proxin keresztül.
Katonákból is ki fog fogyni Ukrajna, nem tudom elképzelni, hogy ki és miért akarna még háborúzni. Csak az megy a frontra, aki nem tudott elmenekülni a sorozás elől, és pont annyira lesz motivált, ami ebből adódik. Ugyanez a problémája az oroszoknak is van persze. Talán nagyobb túlélési esélyt tudnak hazudni a saját embereik felé és ha rendesen megfizetik a katonákat, akkor szegényebbeknek vonzó lehet.
Szerintem az Internet ezt is megkavarja egyébként: lényegében egy potenciális ellenséges propaganda eszköz a határokon belül. A régebbi háborúkban legfeljebb repülőről szórólapozni tudott az ellenség, meg talán rádiózni, de azt lehetett zavarni. Most viszont a propagandát egészen közvetlenül lehet terjeszteni. Azt gyanítom, hogy ha eszkalálódik a háború, akkor az Internet szabadsága nagyon gyorsan meg lesz nyirbálva, és hirtelen csak a háborúzásra ösztökélő propaganda marad meg. De az is lehet, hogy ez a jóslatom nem válik be, hanem marad a mostani leosztás, hogy létezik ugyan alternatív információforrás, de a 95% úgysem azt olvassa, úgyhogy összességében mindegy, mert az 5% véleménye úgyis láthatatlan marad.

Deansdale 2023.09.28. 14:14:38

@valis47: "Oroszország azért húzza el a konfliktust"

Az ilyen gondolatokat azért találom furcsának, mert ha akarták volna akkor 2 hét alatt megnyerik a háborút, és a nyugatnak felháborodni sem lett volna ideje, nemhogy belefáradni a segítségnyújtásba. A 21. században járunk, az ég szerelmére, ha valaki egy valódi háborút akar indítani és rendelkezik Oroszország fegyverzetével akkor egy Ukrajna méretű pörsenés összes katonai célpontját porrá bombázza az első napon, hogy az idő előtt beszivárgó gerilla egységek által végzett pusztításról ne is beszéljünk. Ha olyan a kedvük többezer drónt, robotrepülőt, cirkálórakétát és ki tudja még mi a lófaszt zúdíthattak volna Ukrajnára, ehelyett elkezdtek betoltatni a határon kispolszkikkal.

Ezt a háborút a ruszkik eleve úgy tervezték, hogy elhúzódjon, és ez egyben a legfőbb érv amellett, hogy megrendezett színjáték az egész.

Deansdale 2023.09.28. 14:18:45

@KalmanBlog: "az autóipar várható csődje miatt Európa kicsinálja magát"

Ehhez vicces mellékszál, hogy az EU autóipart ugye a kínai elektromosoktól féltik elsősorban, úgyhogy ha tényleg csődbe megy annak mi lehetünk az egyik legnagyobb nyertesei a kínai akksicégek befogadásával. Nyilván az ellenzék ezt ott szabotálja ahol tudja...

KalmanBlog 2023.09.28. 15:00:51

@Deansdale: >ha tényleg csődbe megy annak mi lehetünk az egyik legnagyobb nyertesei a kínai akksicégek befogadásával.
Szerintem olyan szinten a német autóiparra épül a mi iparunk is, hogy az akksigyár csak minimálisan csökkenti a bukót. Nem csak a győri, kecskeméti és debreceni autógyárak vannak, hanem számtalan beszállító is.
Például a Lear most zárt be Gödöllőn, ha jól tudom ott elektromos cuccokat gyártottak autókhoz. De van ZF váltógyár is, meg még ki tudja mi minden. Az iparunk jelentős része az autóipart szolgálja ki. Remélhetőleg át lehet majd csatornázni ezeket a kínai autók gyártásához, ha kell, de nem lesz egyszerű.

Deansdale 2023.09.28. 15:45:48

@KalmanBlog: Úgy érzem ha az EU autóipara a megförmedés küszöbén áll akkor az itteni akksigyárak mellé idejönnek a kínai autógyárak is, hogy az EU-n belül gyárthassák a cuccaikat. Lecserélik az emblémát a csarnokon és kész, száz ilyen van havonta Magyarországon, csak persze egyelőre nem az autóiparban.

Amúgy ha már itt tartunk szerintem ki kellene építenünk a saját autóiparunkat, annyi beszállító cég van itt hogy nevetségesen könnyű lenne a dolog. Volt már erről szó korábban itt a blogon de mindig lehurrogtak hogy az lehetetlen, csakhát közben keletkezett a világban 300 új autógyártó cég - ezek szerint ők nem tudták, hogy nem szabad :)

KalmanBlog 2023.09.28. 15:55:03

@Deansdale: Jó volna! Ha lenne Magyarországon valami valóban magyar fejlesztés az mérnökként nagyon tudna motiválni. Sajnos nincsen sok.

valis47 2023.09.28. 16:09:51

@Deansdale: Vagy csak elszámították magukat. Azt hitték, nem lesz komoly ellenállás, Zseléék megpattannak nyugatra stb. Ehelyett egy medvecsapdába léptek bele. Putyin lehet abban a világban nőtt fel, amikor az ukrán és az orosz testvérnépek voltak, de 1991 után nagyon erősödött az ukrán nacionalizmus, részben a nyugati banderista emigráció révén is, amelyet 1945 óta támogatottak a nyugati titkosszolgálatok (nem érdekelte őket különösebben, hogy a nácik oldalán harcoltak, lásd most a botrányt a kanadai Galícia SS-veterán miatt), valamint az ukrán nép minden bajáért az oroszok és a szovjet korszak volt okolva, a gyógyírként pedig a NATO- és EU-tagság és az Oroszországgal való teljes szembefordulás volt megcsillogtatva a népnek, ami majd elhozza a Kánaánt. 2014 után meg pláne, háborús légkör volt már 8 évig, amikor megindultak az oroszok. Ekkora tévedést nehéz összehozni, de ha felfelé nem lehet rossz híreket mondani, akkor előfordul. Még a "demokratikus" nyugaton is probléma most, hogy például a CIA elemzői hiába teszik le az elemzéseiket, a feletteseik csak azt akarják hallani, hogy az ukránok nyerésre állnak, az oroszok meg mindjárt összeomlanak.

vodkasprite 2023.09.28. 20:01:05

Biztonságos és hatékony:
- 1000 db peer reviewed (tudományos szempontból hiteles) tanulmány az oltások okozta mellékhatásokról, betegségekről:
drtrozzi.org/2023/09/28/1000-peer-reviewed-articles-on-vaccine-injuries/

Mia and Me 2023.09.29. 16:14:16

@KalmanBlog: "Az iparunk jelentős része az autóipart szolgálja ki. Remélhetőleg át lehet majd csatornázni ezeket a kínai autók gyártásához, ha kell, de nem lesz egyszerű."

Főleg mivel ahhoz hoznak munkásokat is.
Vagyis az átállás se az országnak lesz jó, meg a benne lakóknak, csak azoknak akik az üzletet kötik.

Opus P. 2023.09.29. 20:13:15

En szemely szerint nem ertem, hogy aki a rakot egyebkent megeszi annak mi a problemaja a rovarevessel. En nem latok kulonbseget a ketto kozott.

békaapu 2023.09.29. 20:36:51

@Opus P.:
Szerintem a rák esetében nem eszed meg a kitinpáncélt - csak a húsát.

Opus P. 2023.09.29. 20:46:03

@békaapu:
Nem tudom. En semmilyen izeltlabunak a husat nem eszem meg.

Deansdale 2023.09.29. 21:49:46

@Opus P.: A probléma egyelőre az aljassággal van, hogy törvényileg engedélyezik az élelmiszerbe keverését, te meg nézegesd a boltban a cuccok stáblistáját, hogy nincs-e rajta valami rovar... Pfff.

Persze még rosszabb, hogy egyértelmű tervük rovarevésre átállítani a lakosságot - nem lesz a boltban hús, csak szöcske, azt' jónapot. És még ha amúgy ennék is rovart, a kényszerítést akkor sem bírom, főleg ha olyanoktól érkezik mint akik a fenti videón láthatóak.

békaapu 2023.09.30. 19:24:27

@Deansdale:
..én is teljesen egyetértek.
süti beállítások módosítása